Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door chuen » 01 jul 2016, 23:35

Afbeelding
Economic Costs 1900 - 2015: Flood, Earthquake and Storm have caused the highest losses. Image credit: James Daniell, KIT

http://thewatchers.adorraeli.com/2016/0 ... disasters/

Kandi Mossett (Mandan, Hidatsa, and Arikara Natie) is opgegroeid in het Fort Berthold Reservation.
Debra White Plume is een Oglala Lakota/Sioux grootmoeder.

Occupy - Uprising & Native American Prophecy

Gast1

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door Gast1 » 02 jul 2016, 07:54

chuen schreef:Move like the turtle, is het advies van een native elder.
Ik kan niet meer zonder mediteren. Voel de heerlijke onzichtbare energie om me heen.
Ben er al jaren mee bezig, en ik begrijp/voel inmiddels m’n relatie met het ‘web’.
chuen schreef:Ik ben geen lichtwerker hoor. Iedereen heeft een missie. We ‘’spelen’’ met energie.
Iedereen is bijzonder.
En zo is dat, ik heb jouw hele stuk en de filmpjes nu ook bekeken.
Jouw extern speurwerk gaat een universum verder dan dat ik het heb gedaan.
Dat wat ik nu lees en hoor, is dat wat bij mij van binnen uit kwam, hoewel ik altijd al een grote bewondering had voor indianen en hun connectie met de Aarde, de Natuur.
Het is niet onmogelijk dat dit toch enige invloed heeft gehad.
De info van die indianen heb ik echter uit (zeg dit een beetje met een rood hoofd) 'cowboyfilms' waar ik als kleine jongen vaker naar keek.
Bijzonder was wel dat ik altijd aan de kant van de indianen stond.
Prachtig met die waterdruppel en prachtig van wat die indianen voor wijsheden hadden (en nog steeds).
Ik zie en hoor alleen maar bevestigingen van mijn 'weten'.
Dank je.

Geloof me maar of niet, je bent waarachtig zeer zeker een lichtwerker *klik*
Maar wellicht ben je je daar niet van bewust.
Misschien ook wel omdat je het niet wilt zijn, je bent het gewoon.
Inmiddels heb ik geaccepteerd dat ik er ook een ben, maar ik 'verkoop' het niet. :wink:

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door Osiris » 02 jul 2016, 08:13

Lichtwerkers kunnen evengoed mensen zijn die hun verworven 'spirituele' kennis 'uitdragen' en verspreiden.
En daarmee net zo goed bewust makend en 'helend' voor velen kunnen zijn.
Dus helemaal eens met Gast1 :wink:

You're one of them...
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door Gast1 » 02 jul 2016, 09:12

Zoals ook jij Osiris ... :wink:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door Susan » 02 jul 2016, 10:33

Zoals ik het zie zijn:

Lichtwerkers zijn mensen maar (ook entiteiten) die vanuit
onvoorwaardelijkheid alles en iedereen tendienste staan, zónder dit dus aan de grote
klok te hangen middels zichzelf zichtbaar op de voorgrond te plaatsen, werken 'hoorbaar maar
in stilte' noem ik dit.
Dus vanuit Liefde met grote L. (met kleine l is aardse 'liefde' wat geen liefde
is, maar een soort 'ruilhandeltje' met 'marktwaarde'.....voor wat hoort wat enz.

ps Heel jammer dat bijna alles in het engels is geplaatst...
helaas niet voor iedereen volledig te volgen dus.. [think]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door chuen » 03 jul 2016, 19:41

Susan schreef:
Lichtwerkers zijn mensen maar (ook entiteiten) die vanuit
onvoorwaardelijkheid alles en iedereen tendienste staan, zónder dit dus aan de grote
klok te hangen middels zichzelf zichtbaar op de voorgrond te plaatsen, werken 'hoorbaar maar
in stilte' noem ik dit.
Dus vanuit Liefde met grote L. (met kleine l is aardse 'liefde' wat geen liefde
is, maar een soort 'ruilhandeltje' met 'marktwaarde'.....voor wat hoort wat enz.
Mooi omschreven Susan

Susan schreef:
ps Heel jammer dat bijna alles in het engels is geplaatst...
helaas niet voor iedereen volledig te volgen dus
Susan,

Native chiefs in de USA voorspelde de purificatietijd op onze Aarde.
Ze (Kandi Mossett) heeft deze verhalen vroeger gehoord, en ze vertelt dat volgens de voorspelling ( honderden jaren geleden) het ook rond deze periode op Aarde zou gebeuren.
De Aarde gaat zichzelf ‘schoonmaken’. En het kan twee kanten opgaan. We worden wakker of we blijven ‘slapen’ met alle gevolgen van dien. Ze beseft dat we midden in de purificatietijd zitten en ze is blij (als activiste) dat veel mensen wakker worden.
Dit kan je in de clip zien., De emoties zijn van haar gezicht af te lezen.

Veel mensen over de gehele wereld worden wakker en gaan demonstreren. Ze laten merken dat ze
tegen de hebzucht zijn van o.a. Wall Street en andere grote financiële instellingen.
Ze vertelt dat we onze Aarde niet kunnen blijven plunderen en dat dit dan zonder gevolgen blijft.
Ze pleit er voor, om meer vrouwen op belangrijke posities neer te zetten om de Aarde te redden.
Want het zijn nu de mannen die aan de ‘touwtjes trekken’. Balans is de sleutel.

Ga je goed Susan.

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door chuen » 03 jul 2016, 19:49

Gast1 schreef:
Geloof me maar of niet, je bent waarachtig zeer zeker een lichtwerker
Maar wellicht ben je je daar niet van bewust.
Misschien ook wel omdat je het niet wilt zijn, je bent het gewoon.
Inmiddels heb ik geaccepteerd dat ik er ook een ben, maar ik 'verkoop' het niet.
Dank je Pierre
It is said in Mayan Prophecy, "At the time of the 13 Baktun, and 13 Ahau, is the Return of the Ancestors, it is the return of the men of wisdom

Chief Tells What it is Like to Die Geen toeval Gast1, dat je in deze periode op Aarde als lichtwerker leeft. :wink:

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door chuen » 03 jul 2016, 19:57

Osiris schreef:
Lichtwerkers kunnen evengoed mensen zijn die hun verworven 'spirituele' kennis 'uitdragen' en verspreiden.
En daarmee net zo goed bewust makend en 'helend' voor velen kunnen zijn.
Dus helemaal eens met Gast1

You're one of them...
Dank je Osiris,
Geen toeval Osiris, dat je in deze periode als lichtwerker op Aarde leeft. We maken de voorspelde bewustzijnsverschuiving mee. We helpen elkaar om ‘’wakker’’ te worden…We realiseren ons langzaam, wat we werkelijk zijn. :wink:
Hopi-tekst: Wij zijn degenen waarop we wachten

Gast1

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door Gast1 » 04 jul 2016, 09:48

chuen schreef:Geen toeval Gast1, dat je in deze periode op Aarde als lichtwerker leeft. :wink:
Zo is dat, toeval is een illusie, een onbegrepen concept.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door Susan » 04 jul 2016, 12:14

chuen schreef:Susan,

Native chiefs in de USA voorspelde de purificatietijd op onze Aarde.
Ze (Kandi Mossett) heeft deze verhalen vroeger gehoord, en ze vertelt dat volgens de voorspelling ( honderden jaren geleden) het ook rond deze periode op Aarde zou gebeuren.
De Aarde gaat zichzelf ‘schoonmaken’. En het kan twee kanten opgaan. We worden wakker of we blijven ‘slapen’ met alle gevolgen van dien. Ze beseft dat we midden in de purificatietijd zitten en ze is blij (als activiste) dat veel mensen wakker worden.
Dit kan je in de clip zien., De emoties zijn van haar gezicht af te lezen.

Veel mensen over de gehele wereld worden wakker en gaan demonstreren. Ze laten merken dat ze
tegen de hebzucht zijn van o.a. Wall Street en andere grote financiële instellingen.
Ze vertelt dat we onze Aarde niet kunnen blijven plunderen en dat dit dan zonder gevolgen blijft.
Ze pleit er voor, om meer vrouwen op belangrijke posities neer te zetten om de Aarde te redden.
Want het zijn nu de mannen die aan de ‘touwtjes trekken’. Balans is de sleutel.

Ga je goed Susan.
Dankjewel Chuen lief van jou zeg.
Bij kleine stukken tekst zoek ik het vaak wel op hoor,
maar bij grotere is het geen doen en dan haak ik af.

Wat je hier schreef chuen, deed me ook meteen denken aan het matriarchaat toen mannen en vrouwen nog als gelijkwaardig aan elkaar werden gezien. Het matriarchaat werd ooit als volkomen normaal beschouwd, wat dan niet betekende dat vrouwen het alleen 'voor het zeggen' hadden en mannen niks in te brengen hadden.
(wat wél door invoering van het patriarchaat het geval was en dat vrouwen sindsdien als minderwaardig aan de kant werden geschoven)
Meer er was mede door de vrouwlijke invloeden meer evenwicht, wat ook in besluitvormingen
die het hele volk/leefgemeenschappen betroffen zijn weerslag had.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door chuen » 05 jul 2016, 11:53

Susan schreef:
Wat je hier schreef chuen, deed me ook meteen denken aan het matriarchaat toen mannen en vrouwen nog als gelijkwaardig aan elkaar werden gezien. Het matriarchaat werd ooit als volkomen normaal beschouwd, wat dan niet betekende dat vrouwen het alleen 'voor het zeggen' hadden en mannen niks in te brengen hadden.
(wat wél door invoering van het patriarchaat het geval was en dat vrouwen sindsdien als minderwaardig aan de kant werden geschoven)
Meer er was mede door de vrouwlijke invloeden meer evenwicht, wat ook in besluitvormingen
die het hele volk/leefgemeenschappen betroffen zijn weerslag had.
Susan,
Geen toeval dat je aan deze maatschappijvorm moet denken. interessant onderwerp.
Kandi Mossett (zie clip) is een ‘’seed carrier’’.
“Just as you plant a seed and take care of it from the day it is planted, you, as a being, transform as you work with the universe’’
http://www.crossingworlds.com/articles/ ... aling.html
(sorry in engels) :oops:

zie de werking van de Vesica Piscis . Schepping bestaat uit zich eeuwig uitbreidende, grotere, met elkaar verweven cirkels. Ze(Kandi Mossett) vertelt haar boodschap , en de energie komt bij ons binnen (verweven cirkels). Jij laat ons nadenken over dit onderwerp. :wink:

Het Vissentijdperk loopt langzaam ten einde en we maken nu de overgang naar het Aquariustijdperk
Het Vissentijdperk was de overheersende mannelijke energie, waardoor de vrouwelijke energie zich heeft teruggetrokken. Hierdoor is er een grote onbalans gekomen tussen de mannelijke en vrouwelijke energie op Aarde en in de mensheid.
Vrouwelijke aspecten, zoals intuïtie, voelen en medeleven werden in het Vissentijdperk als minderwaardig gezien.
Het Aquariustijdperk kenmerkt zich door de sterke vrouwelijke energie

Mannen moeten een stapje terugdoen en het ego op zij zetten. Anders krijgen we last van ons hart (advies van een native elder) [think]
Anders denken is essentieel, maar niet voldoende. Naast een vernieuwing van het denken is ook een vernieuwing van het voelen en het handelen nodig. Ons denken, voelen en handelen dienen op een vernieuwde wijze harmonisch met elkaar samen te werken. Dat is mogelijk als we gaan luisteren naar de innerlijke stem. Niet alleen naar de biologische intuïtie die gericht is op overleving, maar vooral ook naar de subtiele impulsen die uitgaan van de onsterfelijke kern in ons. Het is niet zonder reden dat het Aquarius-tijdperk door sommige auteurs ook wel het intuïtie-tijdperk wordt genoemd
http://www.arendlandman.nl/2010/08/wat- ... 2-brengen/

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door Susan » 05 jul 2016, 16:23

chuen schreef:Susan,
Geen toeval dat je aan deze maatschappijvorm moet denken. interessant onderwerp.
Kandi Mossett (zie clip) is een ‘’seed carrier’’.
“Just as you plant a seed and take care of it from the day it is planted, you, as a being, transform as you work with the universe’’
http://www.crossingworlds.com/articles/ ... aling.html
(sorry in engels) :oops:

zie de werking van de Vesica Piscis . Schepping bestaat uit zich eeuwig uitbreidende, grotere, met elkaar verweven cirkels. Ze(Kandi Mossett) vertelt haar boodschap , en de energie komt bij ons binnen (verweven cirkels). Jij laat ons nadenken over dit onderwerp. :wink:

Het Vissentijdperk loopt langzaam ten einde en we maken nu de overgang naar het Aquariustijdperk
Het Vissentijdperk was de overheersende mannelijke energie, waardoor de vrouwelijke energie zich heeft teruggetrokken. Hierdoor is er een grote onbalans gekomen tussen de mannelijke en vrouwelijke energie op Aarde en in de mensheid.
Vrouwelijke aspecten, zoals intuïtie, voelen en medeleven werden in het Vissentijdperk als minderwaardig gezien.
Het Aquariustijdperk kenmerkt zich door de sterke vrouwelijke energie

Mannen moeten een stapje terugdoen en het ego op zij zetten. Anders krijgen we last van ons hart (advies van een native elder) [think]
Inderdaad ;P!
Het stuk van Arend Landman kende ik naast andere van hem over soortgelijke onderwerpen
waaronder ook Het Aquarius tijdperk volgens Peter Deunov, wat ik bijzonder vond en daarom hier ooit ook ergens plaatste:
http://www.arendlandman.nl/2011/09/het- ... nsa-douno/

Er is ontzettend veel geschreven én gezegd hier over Chuen, terecht en is ook hard nodig
omdat velen nog steeds niet begrijpen kunnen wat er nu precies gaande is.
Daar zitten dus ook díé Lichtwerkers tussen die ik bedoelde met: "ze werken 'hoorbaar
maar in stilte"...(terwijl er ook de zelfbenoemde goeroes zijn die alleen op 'winst' voor zichzelf uit zijn, valse 'profeten' dus die onwetenden misleiden én soms geld uit de zak kloppen)

Onder andere van Sonia Bos heb ik een paar boeken en een paar jaar geleden in een aantal topics wat geplaatst waar zij het dus ook het Vissentijdperk-Aquariustijdperk heeft en hier over de niet onbelangrijke 6 extra chakra's uitleg geeft: (we hebben er veel meer, maar dit zijn denk ik wel de belangrijkste)

De 13 aquarius chakra’s
Vanaf de creatie tot en met het jaar 1985 voltrok zich de
involutie. Daarin vonden de wordingsprocessen van het
leven plaats en mocht de mens zijn “lagere zijn”in de
materie vormgeven.
In het vissentijdperk ( 0-2000) daalde de mens diep in, in
de materie. In die tijd leerde de mens zijn lessen door
lijden. Door die lessen moest de mens leren, dat hij meer
is dan materie alleen. Hij mocht zich bewust worden van
het feit, dat de geest de materie bestuurd.
In het vissentijdperk kende de mens een zevenvoudig
bewustzijn en werd hij aardemens genoemd. Door zijn
zevenvoudig bewustzijn kende de aardemens zeven
chakra's die we vissentijdperk chakra's noemen. Het zijn
de bekende zeven chakra's de allemaal ter hoogte van
de wervelkolom liggen.

Wat doen de chakra's voor de mens?
Chakra's zijn energieknooppunten, die de kosmische energie op correcte wijze van
een bepaald bewustzijnsgebied naar een lager bewustzijnsgebied vertalen. Hierdoor
zal de kosmische energie via de chakra's uiteindelijk in de stof kunnen doordringen.
Door het vrij doorstromen van energie door de chakra's zal de mens een geestelijke
en lichamelijke gezondheid gaan ervaren.
Onze chakra's transformeren de kosmische energie voor ons, op het niveau waar
ons bewustzijn zich bevindt. Andersom vertaalt de chakra de energie van onze
frequentie naar een hoger bewustzijnsgebied.

Via de chakra's hebben wij dus toegang tot een Hoger Geestelijk gebied.
Daarom zijn in het aquariustijdperk de chakra's erg belangrijk.
In 1996 kreeg de mens er zes chakra's bij. Deze liggen niet allemaal ter hoogte van
de wervelkolom. Deze chakra's noemen we de aquariuschakra's. Hiermee werd de
kosmische mens kompleet. Ook de vissentijdperkchakra's zijn op aquariuswaarde
gebracht. De oude kwaliteiten werden behouden, maar wat nodig is om kosmisch
mens te worden werd beschikbaar gesteld.
De aardemens leefde alleen maar voor zichzelf, in de materie. De kosmische mens
leert dienstbaar te zijn aan zijn medemens, de aarde en de schepping. Dit kan hij
door zijn dertienvoudig bewustzijn.

De dertien bewustzijnslagen zijn via het stoffelijk deel van de chakra's verbonden met
het lichaam. Hierdoor wordt elk orgaan van het lichaam van (spirituele) energie
voorzien. Ons lichaam wordt dus gevoed met energie vanuit ons bewustzijn.
Chakra's zijn dus verbindingspoorten die de staat van het bewustzijn van de
mens via de geest, vertalen naar het lichaam.
De slagzin:"een gezonde geest in een gezond lichaam", kun je dus vertalen in:"een
hoog bewustzijn, een gezond lichaam".
Kortom, bewustzijnsontwikkeling, stimuleert de gezondheid van uw lichaam en geest.
Daarom is het belangrijk om te weten op welke organen en op welke lichamelijke en
geestelijke hoedanigheden de dertien chakra's doorwerken
Bij elke chakra hoort een symbool. De symboolnaam is het transformatiesymbool dat
het karma, dat opgeslagen is in het bewustzijnsveld dat bij het betreffende chakra
hoort, kan transformeren.

Hier kan je mooi zien hóé de chakra's nu verdeeld zijn,
echt de moeite waard volgens mij:
http://www.buitenaards.net/pdf/13chakrasysteem.pdf

We komen zo van het een op het ander zie ik en het heeft toch allemaal met elkaar en
de ontwikkelingen in het nu te maken, plus over wat er op ons af zou kunnen komen. :grin:
Hier moet ik het voor nu bij laten, ben er even tussenuit door een paar heel
andere dingen die gaande zijn. Een kant en klaar stukje plaatsen zou nog gaan,
maar 't kan ook zo maar zijn dat m'n laptop zelfs 'vrij' neemt. :mrgreen:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door chuen » 13 jul 2016, 10:50

Susan,

Bedankt voor de informatie van Sonia Bos.
Vooral de info over de hartchakra is prachtig.

De Maya (elders) zeggen dat er geen noodzaak is om je fysiek op de ‘’eindtijd’’ voor te bereiden. De voorbereiding die je moet doen is innerlijk. :wink:
Je energiecentra in je zenuwstelsel in balans houden. Het gaat om intuitie/voelen.

Het Aquariustijdperk is een tijd van weten.
Volg je hart. Houd je hart chakra open. (de belangrijkste). Als je die afsluit in deze tijd dan wordt je ziek. Er is geen reden voor angst.

We zijn spirituele wezens die een menselijke ervaring ondergaan..
Veel mensen ‘slapen’ nog, maar dit gaat vanzelf veranderen…
Ga niet op zoek naar een leider. Geloof alleen in jezelf Susan. We zijn allemaal gekozen.
Het is dus aan ons, om de (verborgen) signalen te herkennen en te voelen.

We worden dan vanzelf ‘wakker’…
De natuur, universele & spirituele krachten helpen ons een handje…

En stralen maar…. :wink: ., zie clip: zie aura= spirit power…

THE ALCHEMIST ~ This is our true AUTHENTIC SOUL SELF EXPRESSION when LOVE is our LIFE

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door chuen » 18 jul 2016, 10:13

Het Aquariustijdperk kenmerkt zich door de sterke vrouwelijke energie.........
Het is aan ons, om de (verborgen) signalen te herkennen en te voelen......

Afbeelding

Afbeelding

"Open your heart and listen more with your spirit, less with your ears," says Native American storyteller Kenneth Little Hawk :wink:

Grand Mother Elizabeth Araujo is a translator for Don Alejandro Cirilo Perez Oxlaj (Keeper of the Mayan Calendar)

Gran mother Elizabeth Araujo explains the misconceptions of most of westerns in relation to the Maya people. How the Maya people feel in relation to the outsiders of their own culture. There is not an end declared by the people who used erroneous the tradition of the Mayas.

We will know when that day comes ……. :wink:

2012 & Mayan Grand Mother Elizabeth

Plaats reactie