Maya wijsheid jaarenergie 2017

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Maya wijsheid jaarenergie 2017

Bericht door Susan » 05 jan 2017, 20:34

Afbeelding

Maya wijsheid jaarenergie 2017

2017 is het jaar van de waarheid! Het afgelopen jaar is er al veel aan het licht gekomen wat lange tijd verborgen bleef. Dat zal ook in 2017 nog wel even doorgaan. Het is het jaar waarin we geconfronteerd worden met ons eigen spiegelbeeld. Alles wat we te zien en horen krijgen, hebben we met elkaar gecreëerd om alle facetten van het leven te leren kennen.

2017 is ook het jaar dat ons terugleidt naar de bron, onze soulmates en naar ons verlangen om onze missie hier op aarde te manifesteren. Het gaat niet meer alleen om verlangen en dromen maar om doen. Daadwerkelijk ons verlangen vormgeven in het dagelijks leven. En het gaat ook om klein beginnen, zodat we groots zijn met elkaar. Het gaat om jou en om wat jij zelf doet. Hoe jij met je daden een nieuwe toekomst laat zien en daarin voor anderen de spiegel bent.

Het nieuwe jaar begint op Witte Spiegel toon 1, de eerste dag van het Witte Spiegel levenspad. De energie van deze dag en dit hele pad is gedurende heel 2017 ons kompas voor persoonlijke groei en creatie. Het is het pad dat ons leidt naar het hart van de Tzolkin: de bron waar alle energie vandaan komt en weer naar terugkeert. Welke kansen krijgen we toegespeeld in het nieuwe jaar en hoe past dit jaar in de creatiecyclus die we elke dertien jaar doorlopen?

Kinvers 2017 – Witte Spiegel toon 1

Ik ben de spiegel

Voor mijzelf en anderen

Ik maak helder onderscheid

Tussen mijn waarheid en die van jou

Met mijn daden ben ik de spiegel

Voor een nieuwe toekomst

Zo trek ik aan en ontvang ik

Wat nodig is voor een nieuw begin

Een nieuw begin

Het afgelopen jaar hebben we een periode van dertien jaar afgerond. 2016 was een toon 13 jaar en met deze energie hebben we onszelf naar een hoger niveau getild door zaken af te maken of af te ronden. De energie van Rode Hemelwandelaar hielp ons los te breken uit oude systemen, grenzen te verleggen. Dat was zichtbaar in de wereld. Denk aan Brexit, Trump, de enorme vluchtelingenstroom.

Soms liet het nieuwe zich al zien maar zette het nog niet door. Losbreken, daar ging het om in het groot en in het klein. Veel mensen verlegden hun grenzen en besloten een nieuwe toekomst op te bouwen. Ze verkochten hun huis of stopten met hun baan of onderneming. Ze vonden tijdelijk werk of een tijdelijke woonplek. Andere maakten de reis naar binnen en ruimden hun figuurlijke huis op: oude pijn en oude overtuigingen die hen ervan weerhield werkelijk aanwezig te zijn met een ‘ja’. Toon 13 was de opmaat en nog geen nieuw begin. Dat was soms frustrerend, maar wie zich hiervan bewust was, had juist tijd en ruimte om werkelijk af te ronden en te landen op aarde.

2017 is een toon 1 jaar. Wat zich in 2016 al heeft aangekondigd, kan nu echt van start gaan. Dit is het jaar om alles in het werk te stellen om veranderingen in jezelf en anderen te bevorderen en het onderste uit de kan te halen. Temeer omdat we niet alleen aan een nieuw jaar beginnen maar ook aan het begin staan van een nieuwe cyclus van dertien jaar.

Het jaar van de waarheid

Witte Spiegel brengt helderheid over waarheid en illusie. Hoe zie jij de wereld om je heen? Er zijn nogal wat verschillende realiteiten waarbij je je kunt aansluiten, zoals de realiteit van oorlog, van financiële crisis en tekort of de realiteit van liefde en overvloed. Bedenk dat we al deze realiteiten met elkaar hebben gecreëerd vanuit een collectief zielsverlangen om ervaringen op te doen. Vanuit dat perspectief is iedere realiteit niet meer of minder dan het antwoord op een verlangen en is de ene realiteit niet beter dan de andere.

Wat jij ziet om je heen resoneert met jouw zielsverlangen de ervaringen op te doen om een bewust mens te zijn en jouw plek in te nemen met al jouw kwaliteiten en talenten. Dit wil niet zeggen dat je moet blijven hangen in een realiteit die jou niet gelukkig maakt. Focus op de realiteit waarin jij het beste tot je recht komt met al jouw kwaliteiten en talenten. Zo word je een magneet voor een nieuwe toekomst.

Het blijft nodig daarbij het verleden te betrekken. Alles wat je vorig jaar of de afgelopen dertien jaar nog niet hebt afgerond, neem je mee naar de toekomst – bewust of onbewust. Hoe jij de toekomst ziet, heeft alles te maken met jouw verleden. Wil je een nieuwe toekomst, dan moet je de kijk op jouw verleden ook bijstellen. Te vaak zeggen we: “Zand erover, ik begin gewoon opnieuw”, zonder dat we ons verleden echt hebben geaccepteerd en de diepere waarheid hebben onthuld of doorgrond. Wees eerlijk naar jezelf en bovenal trouw aan je hart. Elke waarheid die jij over jouw verleden in liefde onthult, vormt een stap op weg naar een nieuwe toekomst.

Of de weg vrij is voor een nieuwe toekomst kun je nagaan door te kijken naar gebieden in je leven waar het stagneert. Dat zijn de gebieden waar je niet trouw bent geweest aan je hart en het pad van je ziel. Je kunt altijd opnieuw kiezen!

Drie handvatten voor het dagelijks leven

Hoe vertaal je de jaarenergie van Witte Spiegel toon 1 naar het dagelijks leven.Ik heb drie praktische tips voor je.

1. Concentreer je!

Concentratie is een kwaliteit van mensen die zijn geboren in de middenkolom. Die concentratie hebben we in 2017 hard nodig, want het wordt een intens jaar dat ons zal leren hoe we in het hier en nu kunnen leven. Ben je te veel met de toekomst bezig, laat je je afleiden door onzekerheid over de toekomst, wil je te ver vooruit kijken, dan krijg je het moeilijk. Als je meestroomt met de tijd kun je bergen verzetten.

2. Omarm het verleden

Soms weet je niet welke losse eindjes je nog weerhouden om een nieuwe toekomst tegemoet te gaan. Dit jaar zullen ze zich ongetwijfeld aandienen. Herken ze, omarm ze, doe er iets mee. Zonder aanvaarding en acceptatie van het verleden is er geen nieuwe toekomst.

3. Wees bereid en open om te ontvangen

Een nieuw begin hoef je niet per se zelf te initiëren. Bereidheid om te doen wat daarvoor nodig is, is het belangrijkste. Open jezelf om te ontvangen wat op je pad komt. 2017 is de magneet die aantrekt wat nodig is voor een nieuw begin!

Terug naar de bron

Het Witte Spiegel levenspad bevindt zich grotendeels in de middenkolom van de Tzolkin. In deze kolom komen het verleden en de toekomst samen in het hier en nu. Realiseer je dat je de toekomst hier en nu creëert door je nu te gedragen zoals past bij de toekomst die je graag wilt. Uitstel heeft geen zin meer. De toekomst is nu! Het is tijd om van je dromen daden te maken. En je mag klein beginnen zodat de weg zich stap voor stap kan openbaren. We hebben immers dertien jaar de tijd en tegelijkertijd geen seconde te verliezen!

Het Witte Spiegel levenspad eindigt in het hart van de kalender op brondag Witte Hond toon 13. Witte Hond is het zegel van hart en ziel en leert ons trouw te zijn aan onszelf. In 2017 kun je genieten van het leven en de toekomst naar je toe halen door je pad en je hart te volgen en op elk moment tevreden te zijn met jezelf en hoe het nu is.

Geschreven door Elvira van Rijn >>>>> Gepubliceerd op zondag 11 december 2016
Laatst gewijzigd door Susan op 05 jan 2017, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Maya wijsheid jaarenergie 2017

Bericht door univers » 05 jan 2017, 20:49

2x :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Maya wijsheid jaarenergie 2017

Bericht door Susan » 05 jan 2017, 21:26

univers schreef:2x :mrgreen:
;P!
Ik had het niet gezien, maar heb het al gecorrigeerd, raar
dat dit gebeurde, het duurde ook heel lang voordat het er stond, 'k had ook niet twee keer geklikt, het 'rommelt' weer af en toe hier op het forum de laatste tijd,
kan soms zelfs niet eens op het forum komen.
Dacht even dat het aan m'n laptop lag, of aan mij zelf misschien,
maar dat was het niet, zag niet dubbel en had ook geen 'slokje' op of zo... alleen koffie :mrgreen:
[wave]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Maya wijsheid jaarenergie 2017

Bericht door univers » 05 jan 2017, 22:28

Ach Suus, het kan de beste overkomen.

Afbeelding

Afbeelding :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Maya wijsheid jaarenergie 2017

Bericht door Gast1 » 06 jan 2017, 08:16

Susan schreef:Afbeelding

Maya wijsheid jaarenergie 2017

2017 is het jaar van de waarheid! Het afgelopen jaar is er al veel aan het licht gekomen wat lange tijd verborgen bleef.
Dat zal ook in 2017 nog wel even doorgaan. Het is het jaar waarin we geconfronteerd worden met ons eigen spiegelbeeld.
Alles wat we te zien en horen krijgen, hebben we met elkaar gecreëerd om alle facetten van het leven te leren kennen.

2017 is ook het jaar dat ons terug leidt naar de bron, onze soulmates en naar ons verlangen om onze missie hier op aarde te manifesteren.
Het gaat niet meer alleen om verlangen en dromen maar om doen.
Daadwerkelijk ons verlangen vormgeven in het dagelijks leven.
En het gaat ook om klein beginnen, zodat we groots zijn met elkaar. Het gaat om jou en om wat jij zelf doet.
Hoe jij met je daden een nieuwe toekomst laat zien en daarin voor anderen de spiegel bent.
Opmerkelijk Susan ...

Op 31 december 2016 trok ik deze: 'Osho Zen kaart'
Eind 2010 vroeg iemand of ik een KIN kaart wil trekken van het Maya-orakel.
De KIN kaart geeft een korte omschrijving van de innerlijke kracht, de resonantie die je bij je geboorte hebt meegekregen.
De kaart vertelde me het volgende:
Het zonneteken 'hand' orkestreert je leven vanuit de kracht van je openheid.
Andere kwaliteiten die dit zonneteken jou geeft zijn: de afronding, helen en geheeld worden, het universele plan te vervullen en in 'de flow' te zijn.
Het leven is een paradox.
De schaduwzijde van het zonneteken 'hand' is problemen hebben om de zaken af te ronden, opgewonden en verstoord zijn.
De Tzolkin zegt het volgende over jouw zonneteken: Je wilt van de wereld een betere plaats om in te leven maken.
Je wilt het universum ten dienste zijn. Je bent de hand van God en soms weet je niet waarom je dingen zegt en doet.
Het waarom begrijp je vaak pas veel later. Je bent katalysator en spreekt voortdurend de waarheid.
Je innerlijke weten vindt zijn oorsprong in het samengaan van je rationele en emotionele intelligentie.
Het moment dat je je ondergeschikt maakt aan de kosmische krachten, zal er een golf van vreugde en extase over je heen komen.
Je bent dan in flow en alles zal je lukken. Voorkom dat je aandacht te veel wordt versnipperd.
Je uitdaging is te leren omgaan met tegenstrijdige behoeften, tussen persoonlijke vrijheid en de zekerheid van een relatie.
Centreer je energie en richt je op een enkel doelen maak datdoel ook af. Wees alert met wie je verder gaat.
Zorg er voor de hoofdrolspeler in je eigen film te zijn. Doe je dit niet dan zul je je mislukt voelen.
Wanneer dit gebeurt, is het wijselijk om naar je motivatie achter je eerder genomen beslissingen van de samenwerking te kijken.
Probeer er achter te komen wie zich door wie heeft laten gebruiken. Laat de wonden die openbreken helen.
Jij hebt al het weten en alle instrumenten om je eigen genezingsproces te bewerkstelligen.
Maak hiervan gebruik. Veroorloof jezelf om onbevangen naïef te zijn. Je kinderlijke openheid is een van je sterkste kanten...
Ik had destijds geen enkel vermoeden wat er nog allemaal zou gaan gebeuren, hoewel het mij allemaal voorspeld was.
Tijdens het trekken van de KIN kaart heb ik een grapje uitgehaald, omdat ik er geen geloof in had.
Ik vond het toen nog allemaal flauwekul, hoewel een eerdere tarotkaart ('De Eon') mij heeft laten zien dat het precies die kaart in mijn geval was, die wel bleek te kloppen.
Bij het trekken van de KIN kaart voerde ik een datum in -wat mijn geboortejaar zou moeten zijn- die niet klopte.
Ik voerde in: 21 december 2012 ... en inderdaad, mijn leven veranderde precies op het tijdstip 21 december 2012 om 11:45 uur.
Het bleek -of lijkt er op- dat mijn oude 'ik' stierf en dat er een nieuwe 'ik' geboren werd.
Die geboorte duurt inmiddels net ietsje meer dan 4 jaar ...
Kom ik dit jaar, in het jaar dat ik mijn 60-ste verjaardag mogelijk ga beleven, uit bij de Bron?
Zal ik herboren worden, zal ik het zijn op 12 oktober?
Ben ik er rijp voor en hoe zal het er uit zien?

Ik betrek het O.T. even op mezelf ... en ga me dadelijk verdiepen in een bericht wat ik onlangs in mij PM ontving van -een dierbaar- iemand die mij al een paar keer eerder een 'duwtje in de rug' heeft gegeven.

Susan, ik noem hieronder even de bronvermelding zoals die het omschrijft in het O.T.
Bron ... :wink:
Opmerkelijk wat ik in die bron vind, blijkbaar ben ik een 'witte tovenaar' en kijk een naar de afbeelding van die kikker Susan, komt die jou niet bekend voor?

Je geeft mij energie door dit topic te openen, dank je wel daarvoor.

Blijkbaar ben ik volgens 'de psychologie' een Brononderzoeker, vastgesteld op 12 november 2012 ... :grin:

En als ik heel kritisch beschouw, dan kan ik het daar zowat helemaal mee eens zijn, behalve bij:
Valkuilen:
Ik laat taken nooit half afgemaakt liggen omdat ik niet meer nieuwsgierig ben naar het eindresultaat, het enig wat nog niet 'af' is, is mijn boek ... en dat komt nog.
Ben ik 'oppervlakkig'? ... [think]

Je kunt nooit iemand 'helemaal' in een vakje stoppen omdat er maar één vakje is wat voor je past.
En dat ben je zelf ...

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Maya wijsheid jaarenergie 2017

Bericht door Susan » 06 jan 2017, 13:53

Die kikker doet mij idd ergens aan denken Gast1, leuk :grin:
En als ik heel kritisch beschouw, dan kan ik het daar zowat helemaal mee eens zijn, behalve bij:
Valkuilen:
Ik laat taken nooit half afgemaakt liggen omdat ik niet meer nieuwsgierig ben naar het eindresultaat, het enig wat nog niet 'af' is, is mijn boek ... en dat komt nog.
Klopt niet helemaal dat het enige wat nog niet 'af' is, dat dat jouw boek zou zijn,
want jouw leven is volgens mij nog láng niet af....al of niet met afgemaakt boek.

De Tzolkin, de energetische matrix van het Maya bewustzijn, geeft je onder andere de informatie over de energieën die je ondersteunen om je levensmissie of roeping te verwezenlijken.
De energie van de rode Aarde (moeiteloosheid) op toon 11 (de kwetsbaarheid) staat nu als jaardrager voor jou centraal
sinds je 59 geworden bent, waar het om gaat is: “Je dient open te zijn en gebruik te maken van je innerlijk weten om jezelf en anderen te helen.” Je dient daarbij je eigen rol binnen het geheel en ook je eigen motivatie kritisch te beoordelen en kan er niet met hart en ziel achter worden gestaan, dan alle energie inzetten om voor de zelf gekozen oplossing te gaan.
Na je eerstvolgende verjaardag is er weer een andere jaardrager zoals je weet.

Ook leuk om jouw eigen profiel te lezen Gast1 van jouw werkelijke geboorte datum. 'kHeb het hier voor me liggen en heb zelf de boeken er ook van.
(is dus niet van een site)
Ik zou het zo naar je toe kunnen sturen eventueel, maar het is nogal veel tekst en dat heb je niet graag, is dan misschien ook niet zo'n goed idee. :mrgreen:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Maya wijsheid jaarenergie 2017

Bericht door Gast1 » 06 jan 2017, 16:21

:post:

Enne ...

Laat maar komen die tekst. :wink:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Maya wijsheid jaarenergie 2017

Bericht door Susan » 07 jan 2017, 12:32

Gast1 schreef::post:

Enne ...

Laat maar komen die tekst. :wink:
Is inmiddels gebeurd zoals je gemerkt hebt :grin:
Voorlopig zal ik hier ook niet meer kunnen reageren..denk ik tenminste...mijn laptop ondergaat straks
een grote verandering , weet niet hoe vlug ik daar weer vlot mee kan werken.
Hij wordt namelijk helemaal omgezet naar een nieuw systeem wat ik me nog grotendeels
eigen moet maken...(ben ik nooit zo snel in..) :mrgreen:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Maya wijsheid jaarenergie 2017

Bericht door Gast1 » 07 jan 2017, 14:56

Interessant Susan.
Succes met jouw laptop. ;P!

Plaats reactie