Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door MetalPig » 06 jun 2017, 09:44

Gast1 schreef:
MetalPig schreef:
Osiris schreef:Ja heerlijk hè dat 'intuïtief helder weten'.
Waar mensen zoals jullie elke keer weer op azen is de wetenschappelijke onderbouwing met allerlei cijfertjes en berekeningen.
Niet direct cijfertjes en berekeningen, maar op zijn minst iets objectiefs en toetsbaars.
Dat is een lastige, want:
hoe kun je de ander bijvoorbeeld jouw waargenomen geur omschrijven?
hoe kun je de ander bijvoorbeeld jouw waargenomen smaak omschrijven?
hoe kun je de ander bijvoorbeeld jouw waargenomen geluid omschrijven?
hoe kun je de ander bijvoorbeeld jouw waargenomen beeld omschrijven?
dien ik nog even door te gaan?
Je kunt doorgaan ja. Je zou bijvoorbeeld de relevantie kunnen vertellen.

Ik vroeg immers niet om geur, smaak etcetera in getallen te vangen.

Osiris deed een uitspraak over trilling en resonantie van getypt, gesproken en geschreven woord.

Trilling en resonantie kun je meten en uitdrukken in getallen. Of op zijn minst presenteren als iets objectiefs en toetsbaars.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door MetalPig » 06 jun 2017, 09:50

Kristof Piessens schreef:Onlangs las ik dat 'contrails' opgenomen is in het meteorologisch woordenboek of iets dergelijks, de vraag is natuurlijk wie was hiervan de bedenker of heeft dat voor de eerste keer ter sprake gebracht, ik herinner me onder de naam 'geel kristal ster' onder een andere forum of ergens daarover gecommuniceerd te hebben, en dus zou ik bij wijze van spreken dat woord dienen te claimen,
Het vroegst bekende gebruik van het woord 'contrail' dateert uit 1943.

https://www.merriam-webster.com/dictionary/contrail

edit: Ik zie dat gusteman ook al iets dergelijks schreef :wink:

Gast1

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door Gast1 » 08 jun 2017, 06:13

MetalPig schreef: Je kunt doorgaan ja. Je zou bijvoorbeeld de relevantie kunnen vertellen.
Ik vroeg immers niet om geur, smaak etcetera in getallen te vangen.
Osiris deed een uitspraak over trilling en resonantie van getypt, gesproken en geschreven woord.
Trilling en resonantie kun je meten en uitdrukken in getallen. Of op zijn minst presenteren als iets objectiefs en toetsbaars.
Oké, volgens mij schreef ik dit:
Gast1 schreef:Dat is een lastige, want:
hoe kun je de ander bijvoorbeeld jouw waargenomen geur omschrijven?
hoe kun je de ander bijvoorbeeld jouw waargenomen smaak omschrijven?
hoe kun je de ander bijvoorbeeld jouw waargenomen geluid omschrijven?
hoe kun je de ander bijvoorbeeld jouw waargenomen beeld omschrijven?
dien ik nog even door te gaan?

Komt-ie ... hoe kun je de ander jouw 'gevoel' omschrijven?
Heel simpel, je kunt dat niet.
Niet met allerlei cijfertjes, niet met berekeningen nog veel minder met objectiviteit.
Je kunt alleen maar subjectief zijn.
Subjectiviteit houdt in het persoonlijk oordeel, zienswijze, interpretatie en 'gevoel' van een individu, betrekking hebbend op of uitgaand van de persoonlijke zienswijze van al dat.
... en nu is mijn tekst compleet.
Halve teksten citeren waarbij de kern weg word gelaten ...

"nee "nee "nee

En zo kan ik nog wel even doorgaan ...

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door MetalPig » 08 jun 2017, 11:44

Gast1 schreef:
MetalPig schreef: Je kunt doorgaan ja. Je zou bijvoorbeeld de relevantie kunnen vertellen.
Ik vroeg immers niet om geur, smaak etcetera in getallen te vangen.
Osiris deed een uitspraak over trilling en resonantie van getypt, gesproken en geschreven woord.
Trilling en resonantie kun je meten en uitdrukken in getallen. Of op zijn minst presenteren als iets objectiefs en toetsbaars.
Oké, volgens mij schreef ik dit:
Gast1 schreef:Dat is een lastige, want:
hoe kun je de ander bijvoorbeeld jouw waargenomen geur omschrijven?
hoe kun je de ander bijvoorbeeld jouw waargenomen smaak omschrijven?
hoe kun je de ander bijvoorbeeld jouw waargenomen geluid omschrijven?
hoe kun je de ander bijvoorbeeld jouw waargenomen beeld omschrijven?
dien ik nog even door te gaan?

Komt-ie ... hoe kun je de ander jouw 'gevoel' omschrijven?
Heel simpel, je kunt dat niet.
Niet met allerlei cijfertjes, niet met berekeningen nog veel minder met objectiviteit.
Je kunt alleen maar subjectief zijn.
Subjectiviteit houdt in het persoonlijk oordeel, zienswijze, interpretatie en 'gevoel' van een individu, betrekking hebbend op of uitgaand van de persoonlijke zienswijze van al dat.
... en nu is mijn tekst compleet.
Halve teksten citeren waarbij de kern weg word gelaten ...

"nee "nee "nee

En zo kan ik nog wel even doorgaan ...
Mijn reactie blijft dezelfde, want die ging wel degelijk over de kern van je verhaal. Ik heb niet de hele tekst geciteerd omdat dat me niet nodig leek. Nu weet ik beter. Als ik een inhoudelijke reactie wil moet ik alles citeren, al is het alleen maar om jou niet dit excuus te geven om niet te reageren.

Komt ie weer:

Oriris had het niet over gevoel, dus ik vraag me nog steeds af wat de relevantie van jouw reactie is.

Osiris deed een uitspraak over trilling en resonantie van getypt, gesproken en geschreven woord.
Trilling en resonantie kun je meten en uitdrukken in getallen. Of op zijn minst presenteren als iets objectiefs en toetsbaars.

Gast1

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door Gast1 » 08 jun 2017, 18:50

Volgens mij reageerde ik hierop:
Osiris schreef:Ja heerlijk hè dat 'intuïtief helder weten'.
Waar mensen zoals jullie elke keer weer op azen is de wetenschappelijke onderbouwing met allerlei cijfertjes en berekeningen.
En dat is dus juist het gedeelte ervan waar ik me niet in verdiept heb, dat is jullie ding 'als bewijs' en dus niet het mijne.
... wat een deel is van de totale tekst van Osiris:
Osiris schreef:Ja heerlijk hè dat 'intuïtief helder weten'.
Waar mensen zoals jullie elke keer weer op azen is de wetenschappelijke onderbouwing met allerlei cijfertjes en berekeningen.
En dat is dus juist het gedeelte ervan waar ik me niet in verdiept heb, dat is jullie ding 'als bewijs' en dus niet het mijne.

En mijn innerlijk intuïtief weten is voor jullie geen bewijs en voor mij dus wel.
Iets waar al meerdere keren over gediscussieerd is en wat voor mij geen zin heeft om dat wederom te doen.
Als jullie graag die wetenschappelijke kant ervan willen zien, zou ik zeggen; ga ernaar op zoek dan....
Anders is het blijkbaar toch niet de moeite waard.
Ik hoef niet overtuigd te worden van datgene wat in de postings van taigitu en mijzelf geplaatst is :mrgreen:
Osiris had het terdege over gevoel, dus ik vraag me af wat de relevantie van jouw reactie is.
In het gehele tekstblok van Osiris lees ik immers niets over trillingen en resonantie, niet in gesproken en geschreven woord.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door MetalPig » 09 jun 2017, 08:37

Gast1 schreef:Osiris had het terdege over gevoel, dus ik vraag me af wat de relevantie van jouw reactie is.
In het gehele tekstblok van Osiris lees ik immers niets over trillingen en resonantie, niet in gesproken en geschreven woord.
De conversatie ging als volgt:
Osiris schreef:Nog even de verschillen tussen het getypte,geschreven en gesproken woord.
Qua trilling en resonantie heeft de eerste de laagste trilling, de tweede wat meer en de laatste het meest ( liefst nog met een visueel beeld van de spreker ).
MetalPig schreef:Kun je dat kwantificeren?
Osiris schreef:Nee, alleen ervaren/voelen.
Het gevoel van Osiris ging dus wel degelijk over de trillingen en resonantie van getypt, geschreven en gesproken woord.

Gast1

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door Gast1 » 09 jun 2017, 10:19

MetalPig schreef:
MetalPig schreef:Kun je dat kwantificeren?
Osiris schreef:Nee, alleen ervaren/voelen.
Het gevoel van Osiris ging dus wel degelijk over de trillingen en resonantie van getypt, geschreven en gesproken woord.
Jazéker, maar ik zinspeelde dus op:
Osiris schreef:Nee, alleen ervaren/voelen.
:wink:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door MetalPig » 09 jun 2017, 10:33

Gast1 schreef:Jazéker, maar ik zinspeelde dus op:
Osiris schreef:Nee, alleen ervaren/voelen.
:wink:
Oh okee, je negeerde de context dus het was niet zo raar dat de relevantie me ontging; die was er immers niet. :-P

Gast1

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door Gast1 » 09 jun 2017, 11:56

Ik negeerde de context niet omdat deze niet relevant was, daar ik enkel zinspeelde op de uitspraak van Osiris en dus het was niet zo raar dat je de relevantie van de context je niet ontging; die was er immers zeer zeker, maar was niet relevant.

Ik geloof dat ik die zin van mij hierboven dadelijk nog een keer dien na te lezen :wink:

gusteman

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door gusteman » 09 jun 2017, 16:02

Gast1 schreef:Ik geloof dat ik die zin van mij hierboven dadelijk nog een keer dien na te lezen :wink:
Inderdaad, beste Gast1, inderdaad. ;P!

Plaats reactie