Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door taigitu » 10 jun 2018, 18:57

'Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen'

Zelfbenoemd medium Jomanda, die al jaren een teruggetrokken bestaan leidt in Canada, verdient het om weer door Nederland te worden omarmd. Volgens haar goede vriend en Oranjefanaat Johan Vlemmix kwijnt de paranormaal genezeres momenteel weg. ,,Ik maak me grote zorgen over haar'', aldus Vlemmix. ,,Ze durft na alle commotie de confrontatie met haar vaderland niet meer aan.''
Tom Tates 26-07-17

Jomanda (69) - echte naam Johanna Damman - gaf tussen 1992 en 1999 zogenoemde healings in een evenementenhal in Tiel. Honderden zieken lieten zich daar door de 'engel in de blauwe jurk' instralen en besprenkelen met water dat door Jomanda's 'gidsen' was voorzien van bovennatuurlijke krachten. Hoewel ze in haar hoogtijdagen veel kritiek kreeg van 'ongelovigen', rees haar ster.

Totdat ze in 2001 in opspraak raakte door de dood van actrice Sylvia Millecam (45). Jomanda zou haar geadviseerd hebben de behandelingen tegen borstkanker te staken en te kiezen voor alternatieve genezing. De Inspectie voor de Gezondheidszorg deed aangifte tegen Damman waarna een jarenlange juridische strijd volgde. Uiteindelijk werd ze in 2013 vrijgesproken. Maar toen was het kwaad al geschied, benadrukt Vlemmix. ,,Haar naam werd onterecht synoniem voor bedrog.''

Joke Damman - zo noemt Jomanda zich tegenwoordig - woonde op het moment van de uitspraak al lang en breed in Canada. ,,Daar is ze acht jaar geleden met haar toenmalige verloofde gaan wonen. Uiteindelijk liep de relatie in 2014 stuk, omdat de man heimwee kreeg naar Nederland'', vertelt Vlemmix. ,,Jomanda wilde absoluut niet met hem mee, omdat ze ons land gevoelsmatig de rug had toegekeerd. Daarna ging het bergafwaarts met haar.''

Ernstig vermagerd

Bijna dertien jaar vocht ze vanuit Nederland en Canada voor haar gelijk. Dat vreet aan een mens
Johan Vlemmix


Vlemmix zegt hij 'op basis van signalen van andere vrienden en kennissen' te weten dat het slecht gaat gaat met het 'wonder van Tiel'. ,,Ik hoor dat ze ernstig vermagerd is en amper wat eet.''

Afbeelding

Volgens weekblad Story zou de toch al tengere Jomanda momenteel minder dan 40 kilo wegen en leven op een dieet van lauw water. Vlemmix vindt het moeilijk om die wankele gezondheidstoestand te bevestigen. ,,Ik heb haar al een tijdje niet meer gesproken. Maar het zou me niets verbazen als het zo is. Bijna dertien jaar vocht ze vanuit Nederland en Canada voor haar gelijk. Dat vreet aan een mens.''

De in Eindhoven wonende Vlemmix heeft Jomanda inmiddels de helpende hand geboden. ,,Ik woon in de grootste villa van Brabant en heb zó veel ruimte over dat Joke er makkelijk op zichzelf en zelfs gratis kan wonen. Nu ze officieel is vrijgesproken in die Millecam-zaak verdient ze een nieuw leven in Nederland. Helaas is de publieke opinie over haar nog steeds negatief. Eén bericht over Jomanda in bijvoorbeeld Story en die vrouw krijgt weer bakken stront over zich heen. Ik vind dat echt niet kunnen. Je mag denken wat je wil over mijn vriendin, maar zij, een lieve, bescheiden en gesloten vrouw, moet gewoon haar laatste dagen kunnen slijten in Holland: het land waar ze werd geboren en veel goede dingen deed. Dus doe ik een oproep aan mijn landgenoten: Het wordt hoog tijd dat Nederland Jomanda vergeeft en weer omarmt.''

http://www.ad.nl/show/nederland-moet-we ... ~a5e5038d/

Afbeelding

Ik gun Jomanda een terugkeer naar Nederland.
En hoop dat ze dan in alle rust hier kan wonen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Tammy » 11 jun 2018, 08:47

Iedereen moet terug kunnen keren naar Nederland en dat kan ook.
Alleen moet zij zich dan wel wapenen tegen de pers want die krijgt ze erover heen.
Maar misschien is dat maar heel kort, wat ze heeft gedaan is al lang geleden met haar healings.

Actrice Sylvia Millecam herinner ik me ook.

Ik zie die zaak zo :


Sylvia had een eigen verantwoording en koos voor de alternatieve route.

Was haar goed recht , maar kanker is levensgevaarlijk.
Sylvia heeft een keuze gemaakt , de schuld geven aan Jomanda heeft geen zin.

Sylvia geloofde erin, maar het had geen effect op die ziekte en stierf ze heel jong.
Heel erg allemaal maar eigen keuze, want het was geen domme vrouw.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door taigitu » 11 jun 2018, 09:18

Jomanda schuldig in zaak Sylvia Millecam ?
Gepubliceerd op 14 sep. 2011
TV Gelderland: rechtszaak Sylvia Millecam - Tiel: Jomanda schuldig ?

.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door taigitu » 11 jun 2018, 09:19



Actualiteitenprogramma NOVA (einde 2001) over de affaire Millecam met ook Boegem, Broekhuyse, Jomanda, Koonen en haar partner Nol.
Broekhuyse en Koonen behoorden tot de behandelend artsen van Millecam en zouden later strenge straffen van het medisch tuchtcollege opgelegd krijgen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door taigitu » 11 jun 2018, 09:20

.
Hier de link naar een video over de artsen die Sylvia hebben behandeld
en de veroordelingen van de artsen door het medisch tuchtcollege.

Link: http://euscreen.eu/item.html?id=EUS_9FB ... 23DEC60934
De video hapert af en toe kort.



Hieronder één van de artsen aan het woord die Sylvia heeft behandeld:


René Broekhuyse, één van de artsen van Sylvia Millecam, heeft geen spijt van de manier waarop hij de actrice heeft behandeld. De arts uit Haarzuilens werd vrijdag, samen met een andere arts, schuldig bevonden aan het benadelen van de gezondheid van de actrice, met zwaar lichamelijk letsel als gevolg. De artsen krijgen geen straf, omdat deze zaak zowel hun professionele, als hun privéleven op zijn kop heeft gezet. Ook zijn ze al door het medisch tuchtcollege op de vingers getikt. Broekhuyse mag zijn beroep niet meer uitoefenen. Hij is nog wel actief als therapeut. NU Vandaag sprak met de man.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door taigitu » 11 jun 2018, 09:28

Vrijspraak voor Jomanda in zaak-Millecam

Ivo Barends– 13 juni 2009

’Medium’ Jomanda gaat vrijuit: zij heeft actrice Sylvia Millecam niet weggehouden van de reguliere zorg.
Twee alternatieve artsen zijn wel veroordeeld: hun rol in de falende zorgverlening was veel groter.


’Genezend medium’ Jomanda is niet schuldig aan de dood van actrice Sylvia Millecam, die in 2001 overleed aan onbehandelde borstkanker.

De gebedsgenezeres heeft Millecam weliswaar bevestigd in de ontkenning van haar ziekte, maar ze heeft Millecam niet wijsgemaakt dat ze geen kanker had. Die opvatting was namelijk al bij Millecam aanwezig, los van de invloed van Jomanda. Het medium speelde slechts een ’geruststellende en ondersteunende rol’ in de waan van Millecam, zo concludeerde de rechtbank Amsterdam gisteren. Ook is niet bewezen dat Jomanda Millecam heeft weggehouden van de reguliere zorg.

Twee alternatieve artsen die samen met Jomanda terechtstonden, werden wel veroordeeld wegens hun rol bij het overlijden van de actrice. Zij krijgen echter geen straf omdat de zaak al acht jaar oud is, en zij intussen al door de medische tuchtrechter flink bestraft zijn. Daarbij speelt ook mee dat er zoveel media-aandacht voor de zaak is geweest en dat hun levens de afgelopen jaren flink overhoop gehaald zijn.

Jomanda heeft overigens wel degelijk haar plicht als zorgverlener geschonden, vindt de rechtbank. Ze heeft tegen Millecam gezegd dat ze leed aan een bacteriële infectie en niet aan kanker. Dat neemt de rechter haar kwalijk. De rechter wil sowieso niet dat mediums zoals Jomanda in medische termen gaan spreken, zo valt in het vonnis te lezen.

Als Jomanda in haar eigen jargon over zaken uit de goddelijke wereld praat, prima. Maar ze moet niet op de stoel van de dokter gaan zitten en termen als ’kanker’ of ’bacteriële infectie’ gaan gebruiken. Dat is voorbehouden aan degenen die daar voor opgeleid zijn, artsen. Maar Jomanda’s schending van de zorgplicht is niet zo groot dat ze gestraft moet worden, vindt de rechter.

Dat geldt wel voor de alternatieve artsen Jos K. en René B., zij hebben een andere zorgplicht omdat ze arts zijn. B., volgens de rechtbank ’de spil in de zorgverlening aan Millecam’, was ook van mening dat Millecam aan een bacteriële infectie leed. Hij behandelde haar met de ’vegatest’ en gaf haar zelfgemaakte medicijnen. Hij had, als arts, Millecam moeten confronteren met het feit dat ze wel degelijk kanker had en haar naar de juiste behandelaars moeten doorverwijzen.

Ook al was Millecam nog zo eigenwijs, „de koppigheid van de patiënt heeft niet het laatste woord”, vindt de rechter. Ook had B. Millecam moeten vertellen dat zijn zelfgemaakte medicijnen niet wetenschappelijk onderbouwd waren. Hetzelfde geldt voor arts K., die Millecam tot aan haar dood behandelde met magneetveldtherapie.

https://www.trouw.nl/home/vrijspraak-vo ... ~ac1e3aae/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Vitharr » 11 jun 2018, 11:34

Dat eerste stuk roept bij mij meer vragen op dan het beantwoord. De vraag die het meest terug keert is; "Wat vindt Jomanda daar zelf van?". Vlemmix doet net of ze verbannen is naar Canada. Volgens hem 'kwijnt' ze weg. Ik snap niet dat deze 'goede vriend' met de grootste villa van Brabant haar al een tijd niet gesproken heeft als hij zo bezorgd is. Misschien is Jomanda zijn bemoeizucht wel beu en wil ze de rest van haar leven gewoon volgens haar eigen keuzes leven.

In het hele Millecamverhaal wordt gedaan alsof onze medische sector heilig is. Ik heb zelf niet zulke hele positieve ervaringen met het medische circus. Niet alleen persoonlijk recent maar veel breder. Soms hebben sommige mensen er baat bij, soms ook niet. In de Millecam discussie werd de indruk gewekt dat Jomanda een kwakzalver was en de medische wereld een wetenschappelijk instituut. Ik heb zelf zojuist op een wetenschappelijke manier 30 jaar medisch werk weerlegd. Als je dan feit naast fictie legt zie je dat veel medici eigenlijk een soort religieuze kwakzalvers zijn die zich verschuilen achter hele stapels boeken met wetenschappelijke feiten. Dat maakt het nog geen wetenschap. Helemaal over de top vind ik dat zij op basis van wetenschappelijke onderzoeken aannames doen en daarmee een hypothese opstellen en vervolgens halstarrig weigeren om die te bewijzen. Ik ben zelf zo ver gegaan dat ik mijn hypothese heb laten toetsen door de onderzoekers van hun heilige boeken. En nog gaan ze niet om.

Ik weet niet precies wat Sylvia bewoog om haar koers te varen. Wel weet ik mijn eigen motivaties en drijfveren. Toen ik in december op de Stroke Unit terecht kwam tussen al die mensen die kunstmatig in leven werden gehouden en bijna verdronk in het lijden van hun geliefden heb ik ook een duidelijk besluit genomen. Ik mocht mijn geliefden niet zien totdat ze zeker wisten dat ik niet dood ging. Dat is voor mij onacceptabel. Dus heb ik uitgesproken dat ik de volgende keer helemaal geen 112 bel maar mijn vriendin. Pas als ik mijn vriendin en stiefdochters bij me heb zijn de medici welkom. En als er ergens in het daaropvolgende proces iemand moet gaan zijn zij het.

Het in gaan tegen medische adviezen is wat me momenteel verder brengt. Niet alleen in gedachten maar in aantoonbare feiten. Ik bleek dit stoffelijk voertuig te delen met ongewenste immigranten en ik heb ze als het goed is tot op de laatste ziel uitgeroeid. Wat ik niet weet is welke ravage ze aan hebben gericht tijdens hun verblijf. Maar dat mijn lichaam moet genezen is een feit. Medici hebben de middelen om uit te vinden wat kapot is en hoe dat gerepareerd kan worden maar zij ontberen blijkbaar de intelligentie om die middelen toe te passen. De ellende die ik voorgeschreven kreeg maakte het erger. Mijn spiritualiteit is niet van dien aard dat ik hulp bij iemand als Jomanda zou zoeken, maar dat is mijn persoonlijke zaak. Als het nog lukt genees ik mezelf wel. Dit lichaam heeft immers al 30 jaar medische glorie overwonnen.

Wanneer je geboren wordt begin je eigenlijk al met sterven. Waarom mogen Sylvia, Jomanda en ikzelf bijvoorbeeld niet kiezen hoe we dat willen doen...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door taigitu » 11 jun 2018, 11:48

Re: Waar televisie evangelisten in Amerika mee weg kunnen komen...

Bericht door Tammy » 11 jun 2018, 08:36
Wat apart Taigitu dat jij op het podium bij Jomanda bent geweest.
Had je er ook baat bij ?
Je kan altijd een topic erover openen, ik ben benieuwd naar je ervaringen. :grin:

Afbeelding

Zoals je ziet Tammy heb ik je reactie van het andere topic meegenomen hierheen.
En een nieuw topic gestart over Jomanda, waarbij ik het nodig vind dat een en ander
wat Jomanda betreft iets genuanceerder beschreven wordt. Zoals in de OT staat.
Ik kwam bij Jomanda terecht door een vriendin die in Tiel was geweest en mij vroeg
of ik mee wilde. Ik was zeer teleurgesteld in mijn artsen waar ik maar niet duidelijk
kreeg wat er precies aan de hand was. Zelfs 5 maanden ziekenhuis loste dat niet op.
Ik was nog nooit met paranormale dingen in aanraking geweest (behalve een ervaring
die ik hier al eens beschreef en daardoor niet als zodanig herkende) en vond het
eng wat Jomanda zou kunnen naar mij toe. Maar ik hoopte op iets wat mijn probleem
zou kunnen verlichten en eventueel oplossen.
De eerst keren gebeurde er weinig tot niets maar ik was wel nieuwsgierig geworden
mede door de dingen die ik in de zaal zag gebeuren. Wel werkte het in gestraalde water
toen ik heet vet op mijn hand kreeg. Na een kwartier een natte lap op mijn hand te
hebben gehouden was de pijn grotendeels weg. Even later kon ik met die hand gewoon
in het warme water. Ik kreeg geen blaren, mijn hand werd niet rood en de volgende
dag was die plek op mijn hand weer normaal. Niets te zien van het verbranden.
Dat was dus bijzonder omdat er normaal een dikke blaar met vocht had ontstaan, met
als gevolg een wond die moest genezen over een aantal dagen. Niets daarvan dus.
Ik gebruik dat ingestraalde water nog steeds. Gewoon met een link op het internet.
En met mij meerdere mensen die het gebruiken.

Omdat ik het gebeuren bij Jomanda eng vond was ik o.a. bang dat ik uitgekozen zou worden
voor de verschillende onderdelen van de healingen. Zo kon je worden uitgekozen om op
één bedden op het podium te gaan liggen. Zo was er een stukje van de zaal afgescheiden
waar spiegels waren aangebracht. Het zogenaamde spiegelstraatje waar je geconfronteerd
kon worden met iets waar je het moeilijk mee had. Het zou dan helend werken omdat je
aandacht er op werd gericht en je inzicht zou krijgen hoe het op te lossen of verwerken.
Ook werden er enkele mensen uitgenodigd met de opdracht om 5 mensen te gaan omhelzen.
Je liep dan door de zaal en vanuit je gevoel kon je naar iemand toelopen en die omhelzen.
Je zou dan iets gemeen hebben met die persoon en dat met elkaar uitwisselen.
Zo was ik een aantal keren geweest en toen Jomanda mensen uit ging nodigen voor het
de tafels op het podium dacht ik '"dat zou ik nu wel durven"..... De zaal was altijd vol
en er konden ongeveer 2500 mensen in. En ik werd uitgekozen om op de tafel te liggen.
Toen ik er op lag kwam Jomanda even kijken en liep weer door. Verder weet ik niets meer.
Ik ben al de tijd dat het healing gebeuren bezig was 'afwezig' geweest.
Niets gemerkt van het rumoer en dergelijke. Dat was wat iedereen altijd overkwam
als ze werden uitgenodigd voor de tafels. Het enige wat ik naderhand wel constateerde
was dat ik wat rustiger was.
Zo ben ik weken later, weer na de gedachte ik durf nu naar het spiegelstraatje maar dan wel alleen zijn daar,
opnieuw hiervoor uitgenodigd door Jomanda. En ik bleef daar inderdaad alleen, terwijl en
normaal meerdere mensen naar toe werden gestuurd.
Ook weer weken later mocht ik van Jomanda mensen gaan omarmen. Ik ben niet zo vrij in mijn
gedrag dat was voor mij iets dat aan mij voorbij had mogen gaan. Maar ik werd aangewezen
en weigeren met zoveel getuigen in de zaal, dat dorst ik ook niet. Ik heb twee of drie mensen
omhelsd en daarna liep ik voorbij het podium en seinde Jomanda dat ik het niet voelde om nog mensen te omhelzen.
Ik moest voor het podium blijven staan. Na korte tijd liep de middag tot een einde en toen wees
Jomanda een jonge vrouw aan die naar mij moest toekomen en die ik moest omhelzen.
Ik sloeg mijn armen om haar heen en bleef zo staan. Ook zij bleef zo stil staan. We spraken niet.
Na een poosje lieten we elkaar los. Toen vertelde ze me dat ze tijdens onze omhelzing alle
pijn, die ze dagelijks had, van zich af voelde glijden en dat ze op dat moment pijnvrij was.
Ze was emotioneel en verwonderd, net als ik. Ik kan het beeld van ons beiden nog precies voor de geest halen.
Dit zijn de belangrijkste momenten voor mij die Jomanda's bijeenkomsten mij hebben laten ervaren.
Zo is er langere tijd een buikprobleem die na één healingmiddag was verdwenen en niet meer
terug kwam. Ik heb ongeveer zo'n 10 à 12 middagen meegemaakt in Tiel.
Eén speciale avond werd gegeven in Vlaardingen. Dan moest je een kadootje (bv. bloemen) meebrengen.
Die was dan voor een ander aanwezige in de zaal. Het kadootje wat je uit koos had een link
met degene waarvan dat kadootje was. Ik ben ook naar die avond geweest.
Ik koos een boeketje bloemen uit de vele boekteen en las op het kaartje de naam van de afzender.
In die zaal met een paar honderd mensen kies ik een boeket van een vrouw uit die getrouwd blijkt te zijn
met de jongen waarvoor ik op de middelbare school warme gevoelens had.
Hij zat alleen in een andere klas en was daardoor onbereikbaar voor mij.....
En het bleek dat zij in een straat woonden vlak bij mijn huis. Bijzonder toch allemaal?


Adoreer ik Jomanda? Nee, ik respect haar om zich zo kwetsbaar op te stellen terwijl er altijd mensen zijn geweest
die haar onderuit haalden in o.a. de media, en niet opgaf haar passie op te volgen, ondanks het verdriet wat ze er van gehad moet hebben.
En de mensen die bij Jomanda kwamen, waren daar met hoop op verlichting van hun problemen.... hun eigen (enig overgebleven?) keuze.
Zie ik haar als foutloos? Nee, ze deed haar best maar was tevens mens. Er zijn dingen waarvan ik denk 'dat hoeft van mij niet'.
Maar wie ben ik dan.... Ik doe dingen waarvan ik 'later mezelf tegenkom' en me afvraag waarom ik iets deed.
Ik heb haar nooit horen zeggen dat je niet naar een arts moest gaan, juist het tegendeel.
Jomanda en Sylvia Millecam waren vriendinnen. De media heeft Sylvia Millecam gebruikt als een 'Waterloo' voor Jomanda.
En ze deinsden voor niets en niemand terug. Maar dat maken we heden ten dage dagelijks mee.
Het heeft Jomanda onmogelijk gemaakt om rust te vinden in Nederland. Het moet wat mij betreft een keer eindigen.
Ze heeft in ieder geval aan mijn leven iets moois toegevoegd.
Laatst gewijzigd door taigitu op 11 jun 2018, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Tammy » 11 jun 2018, 12:10

Dank je wel Taigitu voor het plaatsen van jouw persoonlijk verhaal hier, dat vind ik heel bijzonder. :grin:
En ik vind het prachtig wat je hebt meegemaakt tijdens die sessies.
Ook het verhaal met dat bloemetje vind ik zo mooi.

Ik ken Jomanda alleen wat ik zag op tv.
Ikzelf heb niks met haar maar velen wel.
Wat ik mooi vind is als mensen er baat bij hebben.
En dat schijnt dus zo te zijn.
En dat is eigenlijk geweldig.

De paranormale wereld word vaak afgedaan door mensen als iets lachwekkends.
Maar dat is het niet.
Ik geloof dat het bestaat die wereld.
Dat heeft voor mij dus niks met religie te maken zoals god enzo die niet bestaat in mijn belevingswereld.
Maar die paranormale wereld is er wel.

Ik vind je verhaal Taigitu ook bijzonder omdat je je angst overwon door er heen te gaan.
Je vond het eng maar je bent toch gegaan.
Je schrijft ook :
De zaal was altijd vol
en er konden ongeveer 2500 mensen in. En ik werd uitgekozen om op de tafel te liggen.
Toen ik er op lag kwam Jomanda even kijken en liep weer door. Verder weet ik niets meer.
Ik ben al de tijd dat het healing gebeuren bezig was 'afwezig' geweest.
Niets gemerkt van het rumoer en dergelijke. Dat was wat iedereen altijd overkwam
als ze werden uitgenodigd voor de tafels. Het enige wat ik naderhand wel constateerde
was dat ik wat rustiger was.
Word je wel verteld achteraf wat er is gebeurd ?
Degene die met je meeging heeft die iets gezien wat er gebeurde met je ?
Wat Rasta Rostelli deed met mensen in trance was vreselijk.
Die liet de mensen gekke dingen doen.
Ik neem aan dat Jomanda dat niet deed, anders ging je er ook niet heen volgens mij.
Maar wat gebeurde er dan toen je afwezig was.
Je bleef dus gewoon liggen maar geen besef meer waar je was ?
Zat je in een droomwereld of helemaal niks zoals een soort narcose waar je ook de tijd helemaal kwijt bent ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Tammy » 11 jun 2018, 12:14

Ook Vitharr zijn verhaal vind ik zo bijzonder.
Ik kan er met mijn pet niet bij wat hij meemaakt met die medische wereld.
Maar groot respect hoe hij het doet en ermee omgaat. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Mypos » 11 jun 2018, 12:21

Vitharr schreef:
11 jun 2018, 11:34
Ik heb zelf zojuist op een wetenschappelijke manier 30 jaar medisch werk weerlegd. Als je dan feit naast fictie legt zie je dat veel medici eigenlijk een soort religieuze kwakzalvers zijn die zich verschuilen achter hele stapels boeken met wetenschappelijke feiten. Dat maakt het nog geen wetenschap. Helemaal over de top vind ik dat zij op basis van wetenschappelijke onderzoeken aannames doen en daarmee een hypothese opstellen en vervolgens halstarrig weigeren om die te bewijzen.
Helemaal mee eens. En ik wens je heel veel sterkte en liefde toe Vitharr! :knuffie:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door univers » 11 jun 2018, 12:40

Waarom mogen Sylvia, Jomanda en ikzelf bijvoorbeeld niet kiezen hoe we dat willen doen...
Wie bepaald dat jij niet mag kiezen?
jij bepaald zelf wat je met je geleende jas doet. :mrgreen:
Je weet het, nieuwe energie doet wonderen.
Ben blij dat je weer aan een discussie mee doet.
De zaken gaan vooruit.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door taigitu » 11 jun 2018, 13:19

Deel 1:

Deel 2:

Deel 3:

Deel 4:
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door taigitu » 11 jun 2018, 15:51

Tammy schreef:
11 jun 2018, 12:10
Dank je wel Taigitu voor het plaatsen van jouw persoonlijk verhaal hier, dat vind ik heel bijzonder. :grin:
En ik vind het prachtig wat je hebt meegemaakt tijdens die sessies.
Ook het verhaal met dat bloemetje vind ik zo mooi.
Ja, dat vond ik ook een bijzonder moment. Het was zo'n leuke jongen maar ik had pech.
Tammy schreef:
11 jun 2018, 12:10
Ik ken Jomanda alleen wat ik zag op tv.
Ikzelf heb niks met haar maar velen wel.
Wat ik mooi vind is als mensen er baat bij hebben.
En dat schijnt dus zo te zijn.
En dat is eigenlijk geweldig.

De paranormale wereld word vaak afgedaan door mensen als iets lachwekkends.
Maar dat is het niet.
Ik geloof dat het bestaat die wereld.
Dat heeft voor mij dus niks met religie te maken zoals god enzo die niet bestaat in mijn belevingswereld.
Maar die paranormale wereld is er wel.
Ja, die is er maar wordt door velen niet (h)erkent terwijl iedereen het instinct gebruikt.
Het zogenaamde zesde zintuig wat je een buikgevoel kan geven, zelfs die vlinders.....
Tammy schreef:
11 jun 2018, 12:10
Ik vind je verhaal Taigitu ook bijzonder omdat je je angst overwon door er heen te gaan.
Je vond het eng maar je bent toch gegaan.
Je schrijft ook :
De zaal was altijd vol
en er konden ongeveer 2500 mensen in. En ik werd uitgekozen om op de tafel te liggen.
Toen ik er op lag kwam Jomanda even kijken en liep weer door. Verder weet ik niets meer.
Ik ben al de tijd dat het healing gebeuren bezig was 'afwezig' geweest.
Niets gemerkt van het rumoer en dergelijke. Dat was wat iedereen altijd overkwam
als ze werden uitgenodigd voor de tafels. Het enige wat ik naderhand wel constateerde
was dat ik wat rustiger was.
Word je wel verteld achteraf wat er is gebeurd ?
Degene die met je meeging heeft die iets gezien wat er gebeurde met je ?
Wat Rasta Rostelli deed met mensen in trance was vreselijk.
Die liet de mensen gekke dingen doen.
Ik neem aan dat Jomanda dat niet deed, anders ging je er ook niet heen volgens mij.
Maar wat gebeurde er dan toen je afwezig was.
Je bleef dus gewoon liggen maar geen besef meer waar je was ?
Zat je in een droomwereld of helemaal niks zoals een soort narcose waar je ook de tijd helemaal kwijt bent ?
Nee, die tijd die ik op die tafel lag is voor mij gewoon als leeg ervaren, ik was ook mezelf niet bewust.
Sommigen hadden wel ervaringen en Jomanda sprak daar dan even over met ze na afloop.
Ik was daar toen met mijn dochter en heeft me wel verteld wat er zo'n beetje was gebeurd
terwijl ik op de tafel lag. Maar wat kan ik niet meer terug halen. Niets bijzonders dus.
Ik was na afloop helder en had geen duf gevoel, zoals je wel hebt als je hebt gemediteerd.

Een tijdje na deze ervaringen ging ik met diezelfde vriendin naar een spirituele vereniging.
Daar kwam iedere week een ander medium, of er werden andere dingen georganiseerd.
Ook daar ben ik bewust achterin de zaal gaan zitten om het allemaal eens te bekijken.
Wel legde ik dan een voorwerpje op de tafel voor het medium. Die koos dan een voorwerpje
uit en begon te vertellen wat ze voelde, hoorde, of door kreeg van een gids of overledene.
Er waren meestal meer mensen aanwezig dan het medium aan kon.
Dus vond ik het wel prettig als ik niet aan de beurt was geweest. Na een poosje dit alles
meegemaakt te hebben ontdekte ik dat ik een zo'n 30 jaar geleden voorschouw (toekomst voorspellen)
had beleefd (die ik hier al eens beschreef) en altijd had onthouden maar nooit als paranormaal
had bekeken. En zo ontwikkelde ik bij mezelf gaven die ik voor onmogelijk had gehouden.
Een medium stond bij mij op een voetstuk, ik vond dat zo bijzonder en knap.
Nu ik weet hoe het werkt bij mij en bij, vriendinnen (die medium zijn), en in feite wat bij
ieder mens in de basis aanwezig is, zijn er veel dingen op z'n plek gevallen. Er zit logica in.

Na een paar jaar kwam ik daar in het bestuur van die vereniging en weer later werd ik voorzitster.
Tijdens die jaren heb ik me ontwikkeld en ontdekte dat ik heldervoelend en helderwetend
momenten had. Met die heldervoelendheid ben ik met Jin Shin Jyutsu gaan toepassen
op mijzelf, en vrienden en kennissen. Niet als praktijk want ik wilde vrij zijn in wat en
wie ik behandelde, kosteloos. In die vereniging kon je er over praten, want niet iedereen
staat er open voor, en mensen vragen die bijvoorbeeld lezingen kon geven over bepaalde
onderwerpen. We hadden ledenavonden waarbij leden die zich wilden ontwikkelen konden
oefenen onder leiding van aanwezige mediums.
Wat Jomanda voorspelt aan Spijkerman met het getal 10 is gewoon iets doorkrijgen en
dan is het medium de vertaler. Als ze niet in die situatie van het moment zat met hem
had ze het waarschijnlijk meer kunnen duiden wat het betekende.
Want dat is de kracht van een goed medium, om datgene wat je doorkrijgt te vertalen/linken
naar een moment in het nu, een bestaande situatie of eventueel de toekomst.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Tammy » 11 jun 2018, 16:18

Wat ik mooi vind aan je verhaal is je eerste stap op spiritueel gebied en van daar uit verder gaat zoals de vereniging waar je deel van gaat uitmaken.
Alles word heel langzaam opgebouwd bij jou merk ik.
Elke keer kom je een stapje verder zoals ik het zie.
Prachtig om te lezen en nogmaals dank dat je dat hier wilt delen. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door MetalPig » 12 jun 2018, 08:57

taigitu schreef:
10 jun 2018, 18:57
Zelfbenoemd medium Jomanda, die al jaren een teruggetrokken bestaan leidt in Canada, verdient het om weer door Nederland te worden omarmd. Volgens haar goede vriend en Oranjefanaat Johan Vlemmix kwijnt de paranormaal genezeres momenteel weg.
Ik stel het tegenovergestelde voor: dat Johan Vlemmix een teruggetrokken bestaan in Canada gaat leiden.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Susan » 12 jun 2018, 10:21

Het is heel erg hoe deze mensen kapot gemaakt worden, voorál via de media.
Je hoeft het niet in alles eens te zijn of hun manier van werken zoals Jomanda deed, maar hen neersabelen omdat men niet dát ziet én
kan voelen wat deze mensen wel kunnen, worden ze in het verdomhoekje gedrukt.
Helaas zijn er mensen die dit ook behoorlijk kunnen maar er misbruik van maken op allerlei manieren en om op die wijze heel veel geld aan mensen te verdienen die vaak hulp zoeken. Net als onder paragnosten echt goede zitten, maar ook charlatans.
Jomanda zat ook nog in een tijd dat allerlei zgn mediums met cursussen etc als paddestoelen de grond uitrezen, en door velen geaddoreerd
werden als een 'wonder'...óf als ver van de werkelijkheid af staande figuren werden gezien waar een flinke steek aan los zat,
wat 'men of de boer' niet kent eet men niet, dit gaat nog altijd voor veel mensen op.
Al zijn er gelukkig intussen veel meer mensen die het als iets zien wat heel normaal is en gewoon bij het leven hoort, dat er nog
altijd heel veel zaken zijn die nog niet weten. Helemaal wat het ongeziene betreft.

Ook in de reguliere medische wereld is dat nog steeds zo, wat zijzelf niet 'ontdekt' en uitgevonden hebben, wordt afgewezen als zijnde
kwakzalverij. Wat Vitharr al aangaf is het vaak nog zo dat men niet bereid is eens goed naar de patient te luisteren, want vn het voorgeschreven (reguliere) pad mag men niet afwijken.

Wat ik zelf heb ondervonden is dat je het 'geluk' moet hebben om een arts te treffen die wél bereid is eens anders te gaan denken, maar dit
niet openlijk durfde te zeggen omdat hij zijn baan anders op de tocht zette....
Dus moest een specialist/internist het stilletjes houden toen mijn man doodziek was, drie BDE had door een bacterie in de bloedbaan die
alles aantaste, maar men niet kon 'vinden' om welke bacterie het ging...zeiden ze... terwijl in de klassieke homeopathie deze allang bekent was! Maar dit werd domweg niet erkent door reguliere artsen.

Ook de aangepaste natuurlijke voeding die ik elke dag kwam brengen en aan mijn man ging voeren omdat hij zelf niets meer kon, daar stond deze internist helemaal achter, hij was het er helemaal eens dat het ziekenhuis eten lang niet voldeed en ook nog eens 'dood' gemaakt werd in de magnetron. Maar we moesten dit verder dus stil houden, wel alles opschrijven wat ik mijn man gaf aan eiwtrijke pap, multi vitaminen, de groenten en fruitsappen enz enz. Wat ik twee weken lang de hele dag door bijna elk uur in beetjes aan mijn man gaf tot hij het zelf weer kon. Deze internist zei maanden later dat hij zoiets nog nooit had meegemaakt en niet kon geloven dat mijn man het zou halen! Wel van de goede voeding wist maar dit niet erkent werd in de reguliere ziekenhuizen, maar dat het wel het leven van mijn man gered had, die
zó totaal 'stil' had gestaan tijdens de drie BDE ervaringen, dat zelfs zijn huid totaal vervelde, zijn haren uitvielen en zijn nagels van
handen en voeten ook afvielen, pas na een jaar begonnen de nieuwe nagels weer aan te groeien.

(wat de zelfgemaakte 'eiwitrijke pap' betrof, wat al járen door de klassieke homeopathiedie aanbevolen werd, eerst als onzin werd afgedaan, werd een aantal maanden bejubeld in kranten als
zijnde een 'uitvinding' van medische wetenschap...ja..tóén was het wel goed!)
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door MetalPig » 12 jun 2018, 10:49

Susan schreef:
12 jun 2018, 10:21
Ook in de reguliere medische wereld is dat nog steeds zo, wat zijzelf niet 'ontdekt' en uitgevonden hebben, wordt afgewezen als zijnde
kwakzalverij.
Mwa, je zou toch denken dat je hier lang genoeg meeloopt om te weten dat dat niet klopt.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Susan » 12 jun 2018, 11:20

MetalPig schreef:
12 jun 2018, 10:49
Susan schreef:
12 jun 2018, 10:21
Ook in de reguliere medische wereld is dat nog steeds zo, wat zijzelf niet 'ontdekt' en uitgevonden hebben, wordt afgewezen als zijnde
kwakzalverij.
Mwa, je zou toch denken dat je hier lang genoeg meeloopt om te weten dat dat niet klopt.
Jazeker, door schade en schande heb ik (wij) veel geleerd en ook de tegenstand ondervonden van bepaalde artsen die
zich niets laten zeggen, alleen hun eigen regeltjes en lijstjes gebruiken, pas je daar niet in dan 'dikke pech' of 'er is niets aan te doen' enz,
maar heel veel mensen lopen blindelings achter deze mensen aan, zónder zelf er iets tegenin te durven brengen omdat ze vaak ook niet weten hoe we 'misleid' worden en/of weten gewoon niet hoe het heel goed anders kan.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door MetalPig » 12 jun 2018, 11:42

Susan schreef:
12 jun 2018, 11:20
MetalPig schreef:
12 jun 2018, 10:49
Susan schreef:
12 jun 2018, 10:21
Ook in de reguliere medische wereld is dat nog steeds zo, wat zijzelf niet 'ontdekt' en uitgevonden hebben, wordt afgewezen als zijnde
kwakzalverij.
Mwa, je zou toch denken dat je hier lang genoeg meeloopt om te weten dat dat niet klopt.
Jazeker, door schade en schande heb ik (wij) veel geleerd en ook de tegenstand ondervonden van bepaalde artsen die
zich niets laten zeggen, alleen hun eigen regeltjes en lijstjes gebruiken, pas je daar niet in dan 'dikke pech' of 'er is niets aan te doen' enz,
Da's wat anders dan "wat zijzelf niet 'ontdekt' en uitgevonden hebben, wordt afgewezen als zijnde kwakzalverij".

Plaats reactie