Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door MetalPig » 19 jun 2018, 14:45

Mypos schreef:
19 jun 2018, 13:09
Kijk bovenstaande berichten zijn nu wel een nuttige bijdrage. Misschien dat je daar nog even je licht over kan laten schijnen? :peace:
Nee dank je. Als je niet begrijpt wat er hilarisch is aan je opmerking dan kan ik het je waarschijnlijk niet uitleggen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Mypos » 19 jun 2018, 21:27

MetalPig schreef:
19 jun 2018, 14:45
Mypos schreef:
19 jun 2018, 13:09
Kijk bovenstaande berichten zijn nu wel een nuttige bijdrage. Misschien dat je daar nog even je licht over kan laten schijnen? :peace:
Nee dank je. Als je niet begrijpt wat er hilarisch is aan je opmerking dan kan ik het je waarschijnlijk niet uitleggen.
Ongelofelijk....

Laat ik maar beschaafd blijven. Geen idee wat jij hier eigenlijk doet of zoekt op het forum behalve kinderachtige opmerkingen maken.

Succes daarmee. :peace:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door MetalPig » 20 jun 2018, 11:10

Mypos schreef:
19 jun 2018, 21:27
MetalPig schreef:
19 jun 2018, 14:45
Nee dank je. Als je niet begrijpt wat er hilarisch is aan je opmerking dan kan ik het je waarschijnlijk niet uitleggen.
Ongelofelijk....
Je ziet echt niet wat er mis is met "het bestaat al eeuwen dus dan zal het wel redelijk gecheckt zijn" he?

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Mypos » 20 jun 2018, 12:42

MetalPig schreef:
20 jun 2018, 11:10
Mypos schreef:
19 jun 2018, 21:27
MetalPig schreef:
19 jun 2018, 14:45
Nee dank je. Als je niet begrijpt wat er hilarisch is aan je opmerking dan kan ik het je waarschijnlijk niet uitleggen.
Ongelofelijk....
Je ziet echt niet wat er mis is met "het bestaat al eeuwen dus dan zal het wel redelijk gecheckt zijn" he?
Als een geneeswijze al zo lang bestaat, en heden ten dage nog door enorm veel mensen met effect wordt gebruikt dan heb ik daar minstens net zo veel vertrouwen in als in de westerse medische wetenschap. Jij niet?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door MetalPig » 20 jun 2018, 12:49

Mypos schreef:
20 jun 2018, 12:42
Als een geneeswijze al zo lang bestaat, en heden ten dage nog door enorm veel mensen met effect wordt gebruikt dan heb ik daar minstens net zo veel vertrouwen in als in de westerse medische wetenschap. Jij niet?
De grap is dat homeopathie (en dan heb ik het over het verdunnen van dingen tot er niks van over is) uitgebreid getest is en niet beter blijkt te werken dan placebo, en dat jij dat niet lijkt te weten.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Mypos » 20 jun 2018, 14:41

MetalPig schreef:
20 jun 2018, 12:49
Mypos schreef:
20 jun 2018, 12:42
Als een geneeswijze al zo lang bestaat, en heden ten dage nog door enorm veel mensen met effect wordt gebruikt dan heb ik daar minstens net zo veel vertrouwen in als in de westerse medische wetenschap. Jij niet?
De grap is dat homeopathie (en dan heb ik het over het verdunnen van dingen tot er niks van over is) uitgebreid getest is en niet beter blijkt te werken dan placebo, en dat jij dat niet lijkt te weten.
Het onderwerp van externe validiteit is van bijzonder belang omdat sommige wetenschappers en artsen met weinig of geen kennis van homeopathische geneeskunde, onderzoek op dit gebied verrichten. (Sommige studies hebben een homeopathisch medicijn getest dat zelden wordt gebruikt voor een bepaalde aandoening, terwijl andere studies medicijnen hebben gebruikt die normaal niet geïndiceerd zijn voor gebruik door specifieke patiënten).
Het is vooral opzienbarend, dat de 2008 Nobelprijswinnaar professor dr. Luc Montagnier, geen goed woord over heeft, voor de tegenstanders van Homeopathie. ZIjn woorden wijzen op een farmaceutische maffia, zo simpel is het..! (klik voor artikel)

Wanneer zulke studies onvermijdelijk hebben laten zien dat homeopathische geneeskunde niet effectief is, zal de accurate en reële conclusie moeten luiden dat de studies opgesteld zijn om de ineffectiviteit van homeopathie aan te tonen… of simpelweg, de studie was een proefverkenning die resultaten van een nieuwe behandeling probeerde te evalueren. (Verkennende proeven van deze soort zijn niet bedoeld om homeopathie stelselmatig te bewijzen of te weerleggen maar enkel om die specifieke behandeling te evalueren voor een persoon met een specifieke aandoening.)

Na de beoordeling van het pre-klinische basisonderzoek en de klinische studies van hoge kwaliteit, bevestigde het Zwitserse rapport dat homeopathische hoge potenties regulerende effecten teweegbrengen (normaliserende effecten) en specifieke mutaties in cellen of levende organismen.

Zes uit zeven gecontroleerde studies die homeopathische behandelingen vergeleken met conventionele medische behandelingen lieten zien dat homeopathie effectiever was dan de conventionele medische ingrepen. Al deze resultaten van homeopathische behandelingen kwamen zonder de gebruikelijke bijwerkingen die bij conventionele medische behandelingen wel optreden. Bij een evaluatie van alleen de willekeurige placebo gecontroleerde proeven, hebben 12 van de 16 studies positieve resultaten ten ondersteuning van homeopathie aangetoond.


I rest my case.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door MetalPig » 20 jun 2018, 15:56

Mypos schreef:
20 jun 2018, 14:41
I rest my case.
Noujazeg, nu al? Het kopiëren van één artikel is alles wat je hebt? Niet even de argumenten van beide kanten verzamelen en dan evalueren? Jammer.

Plaats reactie