Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Mypos » 13 jun 2018, 17:10

MetalPig schreef:
13 jun 2018, 12:42
Mypos schreef:
13 jun 2018, 12:08
Determinist schreef:
13 jun 2018, 10:58
Mijn skepsis is algemeen van aard, ongeacht of dit nu op wetenschap van toepassing is of op elke andere manier van kennisvergaring.
I beg to differ aangezien ik alleen maar kritische noten zie van jou richting alternatieve zaken.
Welke mogelijke verklaringen voor je waarneming heb je overwogen en hoe ben je tot deze conclusie gekomen?
Of heb je je scepsis even opzij gezet en komt je conclusie uit je onderbuik?
Inderdaad. Alles wat jij niet kunt plaatsen komt uit de onderbuik! Net als dat alle alternatieve geneeswijzen pure placebo kracht is... :peace:

Gast1

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Gast1 » 14 jun 2018, 07:39

Oké en wauw. Interessant om allemaal te lezen.
Nu weet ik ook waarom het topic "Placebo effect, de wetenschap voorbij" geopend is.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Berjan » 14 jun 2018, 20:51

Mypos schreef:
12 jun 2018, 11:59
Het is nog veel erger. De alternatieve geneeswijzen worden al jaren door de lobby van Big Pharma in het verdomhoekje gedrukt.
Hallo,

het valt mij op dat alternatieve geneeswijzen altijd zo enorm duur zijn. Zelfs voor water betaal je zo grof 40 euro. Dat zal ook wel de "werking" verklaren. Iets dat zo duur is moet wel werken.

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/we ... ~b4f7162e/

Dit is wel een mooie link naar homeopathie en hoe dit beoordeeld dient te worden.

Het is een mythe dat reguliere wetenschap om geld draait en alternatieve wetenschap niet.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Mypos » 14 jun 2018, 21:20

Berjan schreef:
14 jun 2018, 20:51
Mypos schreef:
12 jun 2018, 11:59
Het is nog veel erger. De alternatieve geneeswijzen worden al jaren door de lobby van Big Pharma in het verdomhoekje gedrukt.
Hallo,

het valt mij op dat alternatieve geneeswijzen altijd zo enorm duur zijn. Zelfs voor water betaal je zo grof 40 euro. Dat zal ook wel de "werking" verklaren. Iets dat zo duur is moet wel werken.

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/we ... ~b4f7162e/

Dit is wel een mooie link naar homeopathie en hoe dit beoordeeld dient te worden.

Het is een mythe dat reguliere wetenschap om geld draait en alternatieve wetenschap niet.
Weet je hoe die link tot stand is gekomen? Door de lobbymacht (lees geld) van de farmaceutische industrie. Als je Big Pharma wil vergelijken met bv iets als homeopathie dan is dat als de woestijn en een zandkorreltje.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Vitharr » 14 jun 2018, 22:27

MetalPig schreef:
12 jun 2018, 08:57
taigitu schreef:
10 jun 2018, 18:57
Zelfbenoemd medium Jomanda, die al jaren een teruggetrokken bestaan leidt in Canada, verdient het om weer door Nederland te worden omarmd. Volgens haar goede vriend en Oranjefanaat Johan Vlemmix kwijnt de paranormaal genezeres momenteel weg.
Ik stel het tegenovergestelde voor: dat Johan Vlemmix een teruggetrokken bestaan in Canada gaat leiden.
Ik protesteer! Laat hem wegkwijnen in Frankrijk ofzo. Canada is best ok. Daar wil ik nog naartoe.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Berjan » 14 jun 2018, 22:56

Mypos schreef:
14 jun 2018, 21:20
Weet je hoe die link tot stand is gekomen? Door de lobbymacht (lees geld) van de farmaceutische industrie. Als je Big Pharma wil vergelijken met bv iets als homeopathie dan is dat als de woestijn en een zandkorreltje.
Dat is wel heel makkelijk scoren. Altijd als er kritiek is op de homeopathische en alternatieve wereld dan komt dit door big pharma.
Maar goed, waarom is homeopathie altijd zo duur? En waarom zijn alternatieve geneeswijzen ook altijd duur? Een beetje met de handen wapperen kost al gauw 15 euro, voorrijkosten niet meegerekend.
Het lijkt mij dat daar eenzelfde werking van uit gaat als van de big pharma. Door te doen alsof het werkt kunnen ze mensen geld aftroggelen. Net als big pharma dus, waar ook medicijnen veel te duur worden voorgeschreven. Dus de gewone mens (die zonder gaven zeg maar) zit tussen twee vuren.

De link die ik gaf gaat er overigens over dat beide praktijken gelijk moeten worden behandeld. Bij de big pharma gaat het erom dat het werkt, en bij alternatieve geneeswijzen gaat het er nu om dat het niet slecht is voor de gezondheid/gevaarlijk is. Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken en dat moet beter. Ben ik mee eens. Jij niet?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door univers » 15 jun 2018, 06:15

Maar goed, waarom is homeopathie altijd zo duur? En waarom zijn alternatieve geneeswijzen ook altijd duur? Een beetje met de handen wapperen kost al gauw 15 euro, voorrijkosten niet meegerekend.
Weet jij hoeveel energie dat kost, dat met je handen wapperen.
Het lijkt mij dat daar eenzelfde werking van uit gaat als van de big pharma. Door te doen alsof het werkt kunnen ze mensen geld aftroggelen.
Jammer genoeg bestaan er dit soort mensen.
Alternatieve geneeswijze kan beter werken dan bp.
Ik help vaak mensen, vroeger met wat jij noemt, wapperende handjes, en de eerste cent, moet ik nog ontvangen.
Niet alles draait om geld, maar om positieve energie,
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door gusteman » 15 jun 2018, 08:44

Vitharr schreef:
14 jun 2018, 22:27
MetalPig schreef:
12 jun 2018, 08:57
taigitu schreef:
10 jun 2018, 18:57
Zelfbenoemd medium Jomanda, die al jaren een teruggetrokken bestaan leidt in Canada, verdient het om weer door Nederland te worden omarmd. Volgens haar goede vriend en Oranjefanaat Johan Vlemmix kwijnt de paranormaal genezeres momenteel weg.
Ik stel het tegenovergestelde voor: dat Johan Vlemmix een teruggetrokken bestaan in Canada gaat leiden.
Ik protesteer! Laat hem wegkwijnen in Frankrijk ofzo. Canada is best ok. Daar wil ik nog naartoe.
Met alle respect, beste Vitharr, maar ik wil dan weer af en toe eens een trip doorheen Frankrijk kunnen maken.

Dus stel ik voor om ze allebei te verkassen naar Mongolië: daar is nog ruimte zat voor wegkwijnende paranormale genezers.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Vitharr » 15 jun 2018, 10:48

gusteman schreef:
15 jun 2018, 08:44
Met alle respect, beste Vitharr, maar ik wil dan weer af en toe eens een trip doorheen Frankrijk kunnen maken.

Dus stel ik voor om ze allebei te verkassen naar Mongolië: daar is nog ruimte zat voor wegkwijnende paranormale genezers.
Nou ik heb sowieso liever niet dat je door Frankrijk rijdt hoor. Ik mag je best graag. Doe je dan wel de deuren op slot en besef dat ik je niet kan komen halen. :mrgreen:

Mongolië is voor mij ook niet echt een optie. Die presenteren we de rekening al voor onze 'groene' energievoorzieningen. Is dat plekje met die uitbarstende vulkaan niks? Lekker warm en mooie lichteffecten 's avonds. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Mypos » 15 jun 2018, 11:26

Berjan schreef:
14 jun 2018, 22:56
Mypos schreef:
14 jun 2018, 21:20
Weet je hoe die link tot stand is gekomen? Door de lobbymacht (lees geld) van de farmaceutische industrie. Als je Big Pharma wil vergelijken met bv iets als homeopathie dan is dat als de woestijn en een zandkorreltje.
Dat is wel heel makkelijk scoren. Altijd als er kritiek is op de homeopathische en alternatieve wereld dan komt dit door big pharma.
Maar goed, waarom is homeopathie altijd zo duur? En waarom zijn alternatieve geneeswijzen ook altijd duur? Een beetje met de handen wapperen kost al gauw 15 euro, voorrijkosten niet meegerekend.
Het lijkt mij dat daar eenzelfde werking van uit gaat als van de big pharma. Door te doen alsof het werkt kunnen ze mensen geld aftroggelen. Net als big pharma dus, waar ook medicijnen veel te duur worden voorgeschreven. Dus de gewone mens (die zonder gaven zeg maar) zit tussen twee vuren.

De link die ik gaf gaat er overigens over dat beide praktijken gelijk moeten worden behandeld. Bij de big pharma gaat het erom dat het werkt, en bij alternatieve geneeswijzen gaat het er nu om dat het niet slecht is voor de gezondheid/gevaarlijk is. Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken en dat moet beter. Ben ik mee eens. Jij niet?
Het is toch logisch dat Big Pharma alles probeert om alle andere geneeswijzen uit te roeien of zoveel mogelijk weg te vagen? Dat is nou eenmaal hoe een kapitalistisch systeem werkt. Je kunt het beste rendement halen door voor jezelf de beste omstandigheden te creeeren. En als er heel veel mensen zijn die gezond worden in/door het alternatieve circuit dan zal Big Pharma er alles aan doen om dat te veranderen.

Trouwens, homeopathie is duur? Westerse medicijnen zijn zowel vele malen duurder en er zit vele malen meer marge op deze medicijnen ook.

Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door MetalPig » 15 jun 2018, 11:41

Mypos schreef:
13 jun 2018, 17:10
MetalPig schreef:
13 jun 2018, 12:42
Mypos schreef:
13 jun 2018, 12:08

I beg to differ aangezien ik alleen maar kritische noten zie van jou richting alternatieve zaken.
Welke mogelijke verklaringen voor je waarneming heb je overwogen en hoe ben je tot deze conclusie gekomen?
Of heb je je scepsis even opzij gezet en komt je conclusie uit je onderbuik?
Inderdaad. Alles wat jij niet kunt plaatsen komt uit de onderbuik! Net als dat alle alternatieve geneeswijzen pure placebo kracht is... :peace:
Het was maar een vraag he. Heb je een antwoord?

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Determinist » 15 jun 2018, 12:44

De wereldwijde homeopathie markt is een miljarden business.

Ik vraag mij af wat de kosten zijn van water in een potje gedaan en de claim erop geplakt dat het helpt bij aandoening X.

Dit soort producten staat heel vaak geen enkele controle op. Je doet maar wat en je claimt maar wat.
In ieder geval hoef je geen klinische testen uit te voeren, wat al de kosten drukt.

Ik kan zo een potje met water vullen en te koop aanbieden voor X maal de productiekosten op een alternatieve site.
Geen haan die er naar kraait en ik kan zakken vullen.

Daarom wordt het tijd dat elk middel aangeboden als remedie voor aandoeningen voldoen aan dezelfde eisen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Mypos » 15 jun 2018, 12:53

Determinist schreef:
15 jun 2018, 12:44
De wereldwijde homeopathie markt is een miljarden business.

Ik vraag mij af wat de kosten zijn van water in een potje gedaan en de claim erop geplakt dat het helpt bij aandoening X.

Dit soort producten staat heel vaak geen enkele controle op. Je doet maar wat en je claimt maar wat.
In ieder geval hoef je geen klinische testen uit te voeren, wat al de kosten drukt.

Ik kan zo een potje met water vullen en te koop aanbieden voor X maal de productiekosten op een alternatieve site.
Geen haan die er naar kraait en ik kan zakken vullen.

Daarom wordt het tijd dat elk middel aangeboden als remedie voor aandoeningen voldoen aan dezelfde eisen.
De eisen die zijn opgesteld om westerse medicijnen te testen bedoel je? Wat bakken met geld kost om daar onderzoek naar te doen? Denk je dat een homeopatisch arts dat kan betalen?

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Determinist » 15 jun 2018, 13:02

Mypos schreef:
15 jun 2018, 12:53
De eisen die zijn opgesteld om westerse medicijnen te testen bedoel je? Wat bakken met geld kost om daar onderzoek naar te doen? Denk je dat een homeopatisch arts dat kan betalen?
Vreemde opmerking. Dus jij stopt maar van alles in je mond en slikt het door zonder de minimale garantie dat wat je tot je neemt wel gecheckt is?

Dus jij vind het prima dat ik, als alternatieve genezer, middelen te koop aanbiedt, deze verkoop met flinke winst en dat niemand daar enige tests op uitgevoerd heeft, met als reden omdat ik daar het geld niet voor heb? Dan moet ik het niet mogen verkopen...

Als je geld verdient, of het nu op voedsel is, medicijnen of een reddingsvest, dien je te voldoen aan de veiligheidseisen. En iedereen moet zich daaraan houden.
Waarom zouden alternatieve middelen niet moeten voldoen?

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Mypos » 16 jun 2018, 00:26

Determinist schreef:
15 jun 2018, 13:02
Mypos schreef:
15 jun 2018, 12:53
De eisen die zijn opgesteld om westerse medicijnen te testen bedoel je? Wat bakken met geld kost om daar onderzoek naar te doen? Denk je dat een homeopatisch arts dat kan betalen?
Vreemde opmerking. Dus jij stopt maar van alles in je mond en slikt het door zonder de minimale garantie dat wat je tot je neemt wel gecheckt is?

Dus jij vind het prima dat ik, als alternatieve genezer, middelen te koop aanbiedt, deze verkoop met flinke winst en dat niemand daar enige tests op uitgevoerd heeft, met als reden omdat ik daar het geld niet voor heb? Dan moet ik het niet mogen verkopen...

Als je geld verdient, of het nu op voedsel is, medicijnen of een reddingsvest, dien je te voldoen aan de veiligheidseisen. En iedereen moet zich daaraan houden.
Waarom zouden alternatieve middelen niet moeten voldoen?
Homeopathie bestaat al sinds 1795. Lijkt me toch wel als iets zolang bestaat dat het dan redelijk "gecheckt" is. Westerse medicijnen bestaan veel minder lang en de check daarop klopt vaak voor geen meter. Dus waarom zou ik daar meer vertrouwen in hebben?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door MetalPig » 19 jun 2018, 09:25

Mypos schreef:
16 jun 2018, 00:26
Homeopathie bestaat al sinds 1795. Lijkt me toch wel als iets zolang bestaat dat het dan redelijk "gecheckt" is.
:hahaha:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Mypos » 19 jun 2018, 11:09

MetalPig schreef:
19 jun 2018, 09:25
Mypos schreef:
16 jun 2018, 00:26
Homeopathie bestaat al sinds 1795. Lijkt me toch wel als iets zolang bestaat dat het dan redelijk "gecheckt" is.
:hahaha:
Bedankt voor deze nuttige bijdrage weer! [clap]

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door taigitu » 19 jun 2018, 11:21

Homeopathie is voor de Big Farma niet aantrekkelijk.
Want planten zijn niet te patenteren. Dus als ze medicijnen van planten gaan produceren
zullen ze geen woekerprijzen kunnen rekenen en dat vinden ze niet leuk.
Zij zullen dus altijd de homeopathie onderuit halen. Het is voor hun een luis in de pels.
Ook hier zijn enkele acties ondernomen door oud-minister Edith Schippers.
Onder andere door het verbod op homeopathische medicijnen om te vermelden waarvoor
deze gebruikt kunnen worden....... Ik vind dat een bizarre beslissing voor een minister.
Maar ik hoop met onderstaande artikelen de homeopathie iets meer uit het verdomhoekje
te halen als zijnde kwakzalverij.

Afbeelding
16-03-2015
78% van de bevolking wil indicaties terug op homeopathische middelen
Consument wil indicaties terug op homeopathische zelfzorgmiddelen


78% van de Nederlandse consumenten vindt dat op de verpakking van een homeopathisch middel moet staan voor welke gezondheidsklacht het product kan worden gebruikt. Dat blijkt uit onderzoek* van MetrixLab, uitgevoerd in opdracht van de KVHN en Neprofarm. Er is grote steun (77% van de bevolking) voor de oproep van de Consumentenbond aan minister Schippers om de maatregel te herzien die ervoor zorgde dat er geen indicaties meer op de verpakkingen en in andere uitingen mogen worden vermeld. Zelfs tweederde van de mensen die nooit homeopathische geneesmiddelen gebruiken of die negatief tegenover homeopathie staan, is het eens met de oproep van de Consumentenbond.

Verbod
Minister Schippers verbood in 2012 de vermelding van de toepassingsmogelijkheid op homeopathische geneesmiddelen als de werking niet wetenschappelijk is te bewijzen. Voordien mocht op de verpakking worden vermeld waar ze voor dienden, als dat vanuit de homeopathische geneeswijze kon worden onderbouwd. Dat gold alleen voor eenvoudige gezondheidsklachten zoals griep, verkoudheid en spierpijn, waarvoor geen arts hoeft te worden geraadpleegd.

Onbegrijpelijk
Sinds 1 juli 2013 zijn verpakkingen met indicatie-vermelding uit de schappen van apotheken en drogisterijen verdwenen. Een jaar na dato heeft de Consumentenbond de maatregel geëvalueerd en geconstateerd dat het er voor de consument allemaal niet duidelijker op is geworden. In de Gezondgids van augustus 2014 publiceerde de Consumentenbond het volgende standpunt:
“Consumenten moeten goed geïnformeerd kunnen kiezen: geïnformeerd over de voor- en nadelen van reguliere en alternatieve geneesmiddelen.
Wat heb je er aan dat er producten in het schap staan zonder dat daarop staat wat je ermee moet? Enige aanduiding van de fabrikant waar hij het middel voor bedoelde, lijkt dan toch voor de hand te liggen, mét de toevoeging dat voor de werking geen wetenschappelijk bewijs is. Minister Edith Schippers zou er goed aan doen zich nog eens te buigen over de (on)begrijpelijkheid van deze regeling voor consumenten, en een verbetering door te voeren."

Onderzoek
De Koninklijke Vereniging Homeopathie Nederland (KVHN) en Neprofarm (leveranciers van zelfzorggeneesmiddelen) onderschrijven dit standpunt van de Consumentenbond en vroegen Metrixlab om na te gaan wat de mening van de Nederlandse consument over deze kwestie is.
Tweederde (68%) van de Nederlanders gebruikt wel eens een homeopathisch geneesmiddel: 49% af en toe, 13% regelmatig en 6% (bijna) dagelijks.
Om het juiste middel te kiezen vindt 75% van de consumenten aanduidingen op de verpakking, zoals ‘bij griep of verkoudheid’ of ‘bij stijve spieren en/of gewrichten ’ en ‘bij slaapproblemen’ cruciaal.
In het onderzoek zijn de verpakkingen zonder indicatie (claim) ook beoordeeld. 68% vindt de verpakking zonder indicatie onduidelijk, omdat ze moeten raden waarvoor het is.
De door de Consumentenbond voorgestelde toevoeging aan de indicatie-vermelding dat voor de werking geen wetenschappelijk bewijs is, is voor de meeste mensen geen enkel probleem.

Consument wil zelf beslissen
Volgens de KVHN en Neprofarm laat dit onderzoek duidelijk zien dat consumenten zelf willen beslissen wat wel en niet werkt voor hen. De keuzevrijheid van de consument is ernstig aangetast door het ontbreken van de indicaties op verpakkingen van homeopathische middelen. Nederland wijkt daarmee af van de andere Europese landen met een homeopathische traditie, waar de toepassingsmogelijkheid wel op de verpakking van homeopathische geneesmiddelen mag worden vermeld. Daarom pleiten de organisaties ervoor om de gebruikstoepassing -zoals door de Consumentenbond beschreven- op de verpakking van homeopathische middelen te zetten.

https://www.vereniginghomeopathie.nl/ni ... e-middelen

Afbeelding
Homeopathie internationaal

Homeopathie is internationaal. In vele landen is het zelfs veel verder geïnstitutionaliseerd dan in ons land.

De homeopathie heeft zich over een groot deel van de wereld verspreid. Vanuit Duitsland over geheel Europa en via emigranten naar Noord- en Zuid-Amerika.
Via de Britten naar landen die deel uitmaakten van het vroegere Britse Rijk zoals India, Pakistan, Bangla Desh, Canada, Zuid-Afrika, Australië, Nieuw-Zeeland,
Nigeria en Ghana. Recentelijk ook naar Japan en naar het Midden-Oosten.

Homeopathie is erkend als geneeswijze in Engeland, Oostenrijk, Duitsland, Frankrijk, Brazilië, India en vele andere.

In sommige landen is homeopathie erg groot.
In Brazilië zijn er 15.000 homeopatische artsen en in India 100.000.


Er is een internationale vereniging van homeopathische artsen, de Liga Medicorum Homeopathica Internationalis (LMHI),
waarin momenteel 50 landen vertegenwoordigd zijn. Het doel van deze vereniging is met name het scheppen van een wereldwijd platform
voor uitwisseling van informatie over de vooruitgang van de homeopathie en daarnaast het bereiken van overeenstemming over
internationale kwaliteitsnormen. (http://www.lmhi.net)

Met hetzelfde doel hebben de homeopathische dierenartsen zich verenigd in de IAVH,
de International Association for Veterinary Homeopathy (http://www.iavh.at).

https://www.homeopathie-utrecht.nl/home ... rnationaal
Afbeelding

Zwitserse overheid erkent in een baanbrekend rapport:

2012 – WantToKnow.nl/.be – Guido Jonkers
© Bron: Homeorizon.com (via Huffington Post)

De Zwitserse overheid heeft een lange en erkende traditie van neutraliteit, en om die reden mogen de verslagen van deze overheid over omstreden onderwerpen wellicht serieuzer bekeken worden dan die van de overheden die sterker beïnvloed worden door economische en politieke ontwikkelingen. Gezien het feit dat twee van de vijf grootste farmaceutische bedrijven van de wereld hun hoofdvestiging in Zwitserland hebben, zou men kunnen concluderen dat dit land een groot belang bij, en een voorkeur voor ‘reguliere geneeskunde’ zou hebben, maar toch is een dergelijke veronderstelling onjuist…

Het rapport van de Zwitserse overheid over homeopathische geneeskunde van eind 2011, vertegenwoordigt de meest uitvoerige evaluatie van homeopathische geneeskunde die ooit door een regering tot stand gekomen is en is recentelijk in boekvorm in het Engels (Bornhoft en Matthiessen, 2011) gepubliceerd. Dit voor een doorbraak zorgende rapport bevestigde dat de homeopathische geneeskunde zowel efficiënt als voordelig is en dat de homeopathische behandelingen in het Zwitserse plan voor volksverzekering opgenomen kunnen worden.

Het onderzoek van de Zwitserse overheid naar homeopathie, aanvullende en natuurlijke geneeswijzen (CAM) is niet alleen door de grote behoefte van zorggebruikers voor alternatieve geneeskunde tot stand gekomen, maar eveneens door het grootschalige gebruik hiervan door artsen. Ongeveer de helft van de Zwitserse bevolking heeft ooit een CAM behandeling ondergaan en waardeert deze behandeling.

Verder beschouwt ongeveer de helft van Zwitserse artsen de natuurlijke geneeswijzen als efficiënt. Misschien is wel het meest opvallende dat 85%t van de Zwitserse bevolking wil dat natuurlijke geneeswijzen opgenomen wordt in de zorgverzekering. Het is daarom niet verrassend dat de meer dan 50% van de Zwitserse bevolking aan wie de vraag is gesteld, een ziekenhuis verkiest dat in natuurlijke geneeswijzen voorziet, boven een conventioneel ziekenhuis.

Begin 1998 heeft de Zwitserse regering besloten om de nationale gezondheidsverzekering te verbreden. Met als doel om enkele aanvullende alternatieve medicijnen in de verzekering op te nemen met inbegrip van homeopathische geneeskunde, traditionele Chinese geneeskunde, kruidengeneeskunde, antroposofische geneeskunde, en neurale therapie.

Deze vergoeding was van tijdelijke aard terwijl de Zwitserse overheid ondertussen een uitgebreide studie naar deze behandelingen opstartte om te kijken of ze efficiënt en voordelig waren. De voorlopige vergoeding voor deze natuurlijke geneeswijzen is in 2005 beëindigd. Maar als resultaat van deze nieuwe studie begon het Zwitserse programma van de gezondheidsverzekering opnieuw homeopathie en alternatieve behandelingen te vergoeden.

In feite, als gevolg van een nationaal referendum met 2/3 van de voorkeursstemmen voor het opnemen van homeopathie en een selecte groep alternatieve medicijnen in het Zwitserse nationale plan voor gezondheidsverzekering, is de alternatieve geneeskunde een onderdeel van de Zwitserse grondwet geworden. (Dacey, 2009; Rist, Schwabl, 2009).

‘De Evaluatie van de Gezondheidstechnologie’
Het rapport “De Evaluatie van de Gezondheidstechnologie” van de Zwitserse overheid waarin onder andere de homeopathische geneeskunde aan bod komt, is het meest uitvoerige overheidsrapport over dit onderwerp dat ooit is gemaakt. Dit verslag heeft niet alleen de essentie van het bewijsmateriaal van de dubbelblinde placebo-gecontroleerde klinische studies herzien, maar heeft hiernaast de effectiviteit in de praktijk, de veiligheid en de kosteneffectiviteit van homeopathische geneeskunde geanalyseerd. Dit verslag heeft tevens een uitvoerige herziening van de preklinische studies tot stand gebracht. (fundamentele fysisch-chemische studies, studies met plantengeneesmiddelen, ‘in vitro’ studies)

Dit rapport evalueerde ook de systematische beoordelingen, meta-analyses en epidemiologisch onderzoek. Dit brede overzicht is een voorzichtige evaluatie van de studies, zowel in termen van de kwaliteit van het ontwerp en functionaliteit (zogenaamde ‘interne validiteit’) als van de geschiktheid van beiden voor de manier waarop homeopathie normaal gepraktiseerd wordt (zogenaamd ‘externe validiteit’).

Het onderwerp van externe validiteit is van bijzonder belang omdat sommige wetenschappers en artsen met weinig of geen kennis van homeopathische geneeskunde, onderzoek op dit gebied verrichten. (Sommige studies hebben een homeopathisch medicijn getest dat zelden wordt gebruikt voor een bepaalde aandoening, terwijl andere studies medicijnen hebben gebruikt die normaal niet geïndiceerd zijn voor gebruik door specifieke patiënten).
Het is vooral opzienbarend, dat de 2008 Nobelprijswinnaar professor dr. Luc Montagnier, geen goed woord over heeft, voor de tegenstanders van Homeopathie. ZIjn woorden wijzen op een farmaceutische maffia, zo simpel is het..! (klik voor artikel)

Wanneer zulke studies onvermijdelijk hebben laten zien dat homeopathische geneeskunde niet effectief is, zal de accurate en reële conclusie moeten luiden dat de studies opgesteld zijn om de ineffectiviteit van homeopathie aan te tonen… of simpelweg, de studie was een proefverkenning die resultaten van een nieuwe behandeling probeerde te evalueren. (Verkennende proeven van deze soort zijn niet bedoeld om homeopathie stelselmatig te bewijzen of te weerleggen maar enkel om die specifieke behandeling te evalueren voor een persoon met een specifieke aandoening.)

Na de beoordeling van het pre-klinische basisonderzoek en de klinische studies van hoge kwaliteit, bevestigde het Zwitserse rapport dat homeopathische hoge potenties regulerende effecten teweegbrengen (normaliserende effecten) en specifieke mutaties in cellen of levende organismen.

In het rapport staat ook dat 20 van de 22 systematische beoordelingen van klinisch onderzoek naar het testen van homeopathische medicijnen in elk geval een trend bespeuren ten gunste van homeopathie. (Bornhöft, Wolf, von Ammon, et al, 2006)

Het Zwitserse rapport vond een bijzonder sterke hoeveelheid bewijs om de homeopathische behandeling te steunen van de bovenste luchtwegen-infecties en van luchtwegen-allergieën. Het rapport noemde 29 studies over de bovenste luchtweginfecties en allergische reacties, waarvan er 24 positieve resultaten vermelden ten gunste van homeopathie.

Zes uit zeven gecontroleerde studies die homeopathische behandelingen vergeleken met conventionele medische behandelingen lieten zien dat homeopathie effectiever was dan de conventionele medische ingrepen. Al deze resultaten van homeopathische behandelingen kwamen zonder de gebruikelijke bijwerkingen die bij conventionele medische behandelingen wel optreden. Bij een evaluatie van alleen de willekeurige placebo gecontroleerde proeven, hebben 12 van de 16 studies positieve resultaten ten ondersteuning van homeopathie aangetoond.

Op Europees vlak gaat de onderlinge samenwerking veel verder. Met name door het Europese proces van integratie en harmonisering is
de European Committee for Homeopathy (ECH) opgericht, waarin artsen, dierenartsen, apothekers, wetenschappelijke onderzoekers,
documentalisten en patiëntenverenigingen samenwerken om de homeopathie in Europa een stevige basis te geven.
Subcommissies werken op het gebied van onderwijs, politiek, documentatie, wetenschappelijk onderzoek, geneesmiddelproeven,
geneesmiddelkwaliteit en patiëntenbelangen.

https://www.wanttoknow.nl/gezondheid/zw ... meopathie/

Afbeelding

Homeopathische vaccins in opkomst
23 september 2013

De Canadese gezondheidsinstanties hebben in totaal tien homeopathische griepvaccins vrijgegeven voor gebruik.

In het land groeit het aantal toegelaten homeopathische vaccins gestaag. Zo zijn er inmiddels homeopathische vaccins voor polio, voor mazelen en voor kinkhoest.
De nieuwste licenties zijn verstrekt voor een aantal homeopathische griepprikken met de naam Influenzinum.
Die worden door verschillende fabrikanten van homeopathische middelen gemaakt, waaronder Homeocan, Boiron en B Jain Pharmaceuticals.

Lobby
De homeopathische vaccins zijn volgens Health Canada, de gezondheidsautoriteit van Canada,
‘veilig en effectief indien ze volgens de instructies op de bijsluiter worden gebruikt’.
De lobby voor de farmaceutische industrie, die voornamelijk bestaat uit sceptici die kwakzalverij willen uitbannen, heeft veel kritiek op het besluit.
Volgens Lloyd Oppel, voorzitter van de Raad voor Gezondheidsbevordering in Brits-Columbia, zijn de homeopathische preparaten dusdanig verdund
dat er nauwelijks een molecuul overblijft.

Rapport
Afgelopen jaar verscheen de Engelse vertaling van een belangrijk Zwitsers rapport over homeopathie,
waarin bewijs wordt geleverd voor de effectiviteit en veiligheid van homeopathische behandelingen.

Dr. Gudrun Bornhöft en professor Peter Matthiessen schrijven in het rapport dat er voldoende bewijs is voor experimentele en klinische effectiviteit,
doeltreffendheid en veiligheid van homeopathie.

Bron: Medischdossier.nl
https://www.ninefornews.nl/homeopathisc ... n-opkomst/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door MetalPig » 19 jun 2018, 11:37

Mypos schreef:
19 jun 2018, 11:09
MetalPig schreef:
19 jun 2018, 09:25
Mypos schreef:
16 jun 2018, 00:26
Homeopathie bestaat al sinds 1795. Lijkt me toch wel als iets zolang bestaat dat het dan redelijk "gecheckt" is.
:hahaha:
Bedankt voor deze nuttige bijdrage weer! [clap]
Hmm. Ik schreef: "Misschien moet je je wat beter in de materie verdiepen, zoals je anderen regelmatig aanraadt." maar het kwam eruit als :hahaha:

Vreemd.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Nederland moet wegkwijnende Jomanda weer omarmen

Bericht door Mypos » 19 jun 2018, 13:09

MetalPig schreef:
19 jun 2018, 11:37
Mypos schreef:
19 jun 2018, 11:09
MetalPig schreef:
19 jun 2018, 09:25

:hahaha:
Bedankt voor deze nuttige bijdrage weer! [clap]
Hmm. Ik schreef: "Misschien moet je je wat beter in de materie verdiepen, zoals je anderen regelmatig aanraadt." maar het kwam eruit als :hahaha:

Vreemd.
Kijk bovenstaande berichten zijn nu wel een nuttige bijdrage. Misschien dat je daar nog even je licht over kan laten schijnen? :peace:

Plaats reactie