Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Bericht door Susan » 29 jul 2018, 20:39

Afbeelding

#bloedmaan en haar fases tijdens de #maansverduistering. Niet alles kunnen meepakken door cirrus bewolking. Foto’s zijn iedere 5 minuten genomen vanuit #Hengelo met kijkrichting #Enschede. #BloodMoonEclipse #bloodmaan #MoonEclipse #MoonEclipse2018
2 dagen geleden
Talloze foto's werden er vrijdag gemaakt van de maansverduistering, maar die van Anita van Voorst uit Hengelo viel het meest op. De meteorologe maakte elke vijf minuten een foto van de opkomende maan, waardoor de opkomst van de maan en de verduistering goed te volgen zijn.

Haar tweet met de compositie ging de hele wereld over. Bij RTV Oost vertelt Van Voorst dat ze reacties uit onder meer Amerika kreeg. ""In Amerika was de verduistering niet te zien omdat het nog licht was, dus krijg ik daar zelfs bedankjes vandaan voor de mooie foto."

Van Voorst maakte de foto's vanaf een uitkijktoren in het waterpark tussen Hengelo en Enschede. Grote uitdaging was te voorkomen dat mensen op de drukbezochte toren tegen haar camera aanlopen.

"Het klinkt alsof ik precies weet wat ik doe, maar dit was een experiment. Ik maak wel vaker foto's, vooral weerfoto's. Maar deze maansverduistering is een uniek moment, de eerste van de 21e eeuw. Dat kun je niet oefenen."

Anita van Voorst
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Bericht door Gast1 » 30 jul 2018, 04:14

Prachtig Susan !!

Plaats reactie