Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Bericht door Susan » 22 jul 2018, 20:11

Afbeelding

Vergeet komende vrijdagavond niet om omhoog te kijken, want dan is er een bijzonder fenomeen te zien: een bloedmaan. En niet zomaar een bloedmaan, het is de langste maansverduistering van deze eeuw.

Vanwege deze maansverduistering komt de maan vrijdag op als een bloedrode bol. Een maansverduistering of eclips gebeurt als de aarde precies tussen de zon en de maan in komt te staan. De maan beweegt zich dan door de schaduw van de aarde en daardoor valt er geen direct zonlicht meer op het maanoppervlak. Het zonlicht dat langs de aarde schijnt, wordt door de dampkring afgebogen naar de maan. Omdat rood licht het beste wordt afgebogen kleurt de maan tijdens de eclips bloedrood.

Fraai gezicht
Op dit moment zijn de weersverwachtingen goed voor vrijdagavond en worden er geen wolken verwacht.

Als de maan om 21.33 uur opkomt in Nederland is hij al verduisterd, maar doordat het dan nog te licht is zal hij niet goed te zien zijn. Maar om 22.22 uur, tijdens de maximale eclips, is het zeker donker genoeg om het schouwspel van de bloedrode maan te kunnen zien. De totale eclips eindigt om 23.14 uur. In totaal duurt het dus een uur en drie kwartier; de langste maansverduistering van de 21ste eeuw.

Daarna begint er langzaam weer licht op de maan te vallen en wordt hij beetje bij beetje weer helder van kleur. Het duurt ongeveer twee uur voor de maan weer helemaal als vanouds schijnt.

Blauwe superbloedmaan
De laatste keer dat er een totale maansverduistering te zien was in Nederland, was in september 2015. Begin dit jaar was er wel een blauwe superbloedmaan te zien, maar niet in Nederland. Een blauwe superbloedmaan is een maan die relatief dicht bij de aarde staat en daarom groter lijkt. Bovendien ging het ook hierbij om een verduistering (wat zorgt voor de bloedkleur) en was het de tweede volle maan in een maand tijd (vandaar de term 'blauwe').

De eerstvolgende maansverduistering is volgend jaar te zien in de ochtend van 21 januari. Daarna pas weer in september 2025.

nos.nl
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Bericht door Determinist » 22 jul 2018, 20:23

Ik zet mijn camera en statief klaar!!!

gusteman

Re: Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Bericht door gusteman » 22 jul 2018, 20:39

nos.nl schreef:
22 jul 2018, 20:11
Vergeet komende vrijdagavond niet om omhoog te kijken, want dan is er een bijzonder fenomeen te zien: ...
Toch best niet te hard omhoog kijken want tijdens de verduistering zal de maan zich laag boven de horizon bevinden ...
Determinist schreef:
22 jul 2018, 20:23
Ik zet mijn camera en statief klaar!!!
... zoek dus maar een plekje uit waar je hoog genoeg staat of ergens in een open vlakte, het zou zonde zijn om dit te missen doordat bomen of huizen het zicht belemmeren.

Toch een vraagje: in welke zin is deze maansverduistering een spirituele zaak?

Gast1

Re: Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Bericht door Gast1 » 23 jul 2018, 11:08

gusteman schreef:
22 jul 2018, 20:39
Toch een vraagje: in welke zin is deze maansverduistering een spirituele zaak?
Wie stel je die vraag?
Volgens mij heeft niemand beweerd dat het 'een spirituele zaak' is.
De topic plaatser heeft dit artikel enkel geplaatst onder 'Spirituele Zaken' om het aldaar te bespreken.
Tal van mensen zien daar iets spiritueels in en als zodanig kan het hier dus besproken worden, toch?

Ik word graag gecorrigeerd ... maar dat weet je wel. :wink:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Bericht door Susan » 23 jul 2018, 16:47

Op 27 juli is het Volle Bloedmaan in Waterman en tevens vindt er een Maansverduistering plaats. Deze Maansverduistering is vanuit Nederland en België voor het grootste gedeelte zichtbaar (het begin niet) en is de langste Maansverduistering van deze eeuw. En heeft daardoor een sterke uitwerking. De Aarde staat tussen de Zon en de Maan in. Op de Maan valt dan geen direct zonlicht en de eclips bereikt zijn maximum om 22.22 uur. Dit betekent dat deze eclips vooral een bijzondere uitwerking heeft op tweelingzielen, door de dubbele getallen 22.22. Bovendien krijgt deze Maan door indirect zonlicht, een rode gloed en wordt daarom ook Bloedmaan genoemd.

De Maan staat in Waterman en recht tegenover de Maan staat de Zon in Leeuw. Twee tegengestelde astrologische tekens. De Maan staat samen met Mars, die retrograde loopt. En Mars is nu, doordat hij dicht bij de aarde staat, met het blote oog te zien. De Maan staat dicht bij de Zwarte Maan-Lilith, die jouw schaduwkant aangeeft. Ook maakt de Maan een spanningsaspect met Uranus. De Zon staat samen met de Noordelijke Maansknoop, die jouw lotsbestemming aangeeft. Veel planeten beïnvloeden dus deze Volle Maan.

Deze Volle Maan met Maansverduistering kan veel bij je los maken. Je kan onrustig worden en je kunt veel last hebben van onrustig slapen, emotioneel zijn, last hebben van hoofdpijn of je onderrug. Je kunt veel twijfelen tussen gevoel en verstand. Twijfelen of je de juiste beslissingen gaat nemen, of jouw intuïtie klopt, of je situaties of relaties wilt gaan loslaten en of je voor een nieuwe richting gaat kiezen.

Maansverduistering

De Zonsverduistering tijdens de Nieuwe Maan op 13 juli betekende waarschijnlijk al een keerpunt in je leven en een sterk nieuw begin rondom gezins- en woonsituaties en waarin oude situaties werden losgelaten. Deze wordt nu versterkt en gevolgd door een Maansverduistering. Het is een tijd van veranderingen en spirituele groei. Het kan je uit je comfortzone halen en voor de nodige opschudding zorgen in je leven. Emoties worden nu versterkt gevoeld en vragen jouw aandacht. Het wordt steeds duidelijker, doordat sombere gevoelens sterker kunnen worden door de Maansverduistering, wat er op emotioneel gebied gaande is. Deze emoties kunnen voor een innerlijke crisis zorgen. Er vindt een vervolg plaats van veranderingen rondom jouw persoonlijke situatie, tijdens de volgende Nieuwe Maan op 11 Augustus, wanneer er weer een gedeeltelijke zonsverduistering plaatsvindt. Deze Nieuwe Maan valt bijna samen met het Egyptische Nieuwjaar en de opening van de Leeuwenpoort op 8-8. Op onze Facebookpagina komt daar nog een speciaal artikel over.

Waterman-Leeuw

De Maan staat in Waterman. Mensen met veel Waterman-invloed zijn sociale mensen en hebben veel idealen. Ze willen graag een betere toekomst creëren voor iedereen. Vaak worden ze een tikkeltje excentriek gevonden. Ze hebben een sterke intuïtie en veel interesse in wetenschap, astrologie en psychologie. Ze gaan graag hun eigen gang, hebben veel behoefte aan vrijheid en trekken zich doorgaans niet zo veel aan van wat er van hen verwacht wordt. Het zijn ook de uitvinders onder ons en hebben vaak originele en vernieuwende ideeën. Ze kunnen opstandig zijn en zich af willen zetten tegen de maatschappij, zoals de punkbeweging daar een voorbeeld van is in de jaren 70. Watermannen richten zich vooral op de toekomst. In één op één relaties zijn ze meestal niet zo goed, ze functioneren beter in groepen.

De Zon tegenover de Maan staat in het tegengestelde teken Leeuw. De Leeuw is hartelijk en behulpzaam en heeft doorgaans veel zelfvertrouwen. Soms kan hij dominant zijn en staan graag in het middelpunt van de belangstelling. De Leeuw is beschermend over zijn kinderen. Het ego en het hart horen bij de Leeuw.

Je hart volgen

Je wilt nu steeds meer je hart volgen en van uit jouw hart werken. Je wilt de leiding over je eigen leven nemen. Meer naar buiten treden met jouw talenten en gaven en je meer gaan inzetten voor een goed doel. De Leeuw is namelijk erg warmhartig. Het kan je opstandig maken, zelfs rebels, eigenschappen die weer bij de Waterman horen. Want je hebt sterk de neiging om je eigen weg te gaan ook al is deze weg niet de weg die anderen van je verwachten. Je kunt beslissingen gaan maken en knopen gaan doorhakken en gaan kiezen voor hetgeen waar jouw hart ligt. Door de Noordelijke Maansknoop, die samen met de Zon staat, heeft jouw lotsbestemming ook invloed op de keuzes die je gaat maken. Je zult merken dat je een sterke aantrekkingskracht voelt naar één of meerdere personen en de plaats(en) waar jij jouw missie gaat uitvoeren. De aantrekkingskracht tussen tweelingzielen wordt dan ook extra sterk.

Hetgeen jij voor ogen hebt om te willen bereiken komt nu meer naar de voorgrond. Deze beslissingen gaan wel gepaard met veel twijfel; twijfel of je wel de juiste beslissing maakt. Je kunt twijfelen of jouw intuïtie jou wel de juiste weg wijst.

Na de opening van de Leeuwenpoort op 8-8, gaan veranderingen meer doorgezet worden en zijn “oude” manieren van leven steeds minder mogelijk. Steeds meer mensen streven naar vernieuwing en zoeken naar alternatieve manieren van samenleven en willen bewuster gaan leven en ook bewuster met de natuur omgaan. Daarin wordt negatief ego-gericht en dominant gedrag steeds minder getolereerd.

Zwarte Maan-Lilith

Doordat de Maan dicht bij de Zwarte Maan-Lilith en Mars staat, kan jij jouw schaduwkant onder ogen gaan zien. Misschien ben je ongeduldig, heb je een kort lontje, impulsief of wil je graag je zin doordrijven. Maak je er snel een drama van als er een conflict is en jij je zin niet krijgt of gebruik jij manipulatie om aandacht te krijgen? Of houd je te weinig rekening met anderen? Dit kunnen eigenschappen zijn waar jij mee geconfronteerd kan worden. Door Mars kunnen nu makkelijk ruzies ontstaan, als egocentrisch of dominant gedrag vertoond wordt.

Maan en Mars

Deze Volle Maan wordt sterk beïnvloed door de samenstand van de Maan met Mars. Je kunt het gevoel hebben dat je afgeremd wordt en moeilijk vooruit komt. Mars loopt immers retrograde. En dat kan ervoor zorgen dat je je prikkelbaar en gefrustreerd kunt voelen. Je kunt in opstand willen komen tegen onrechtvaardigheid of dominant, manipulatief gedrag en zal hier sneller boos om worden. De boosheid die je ervaart kan gericht zijn naar regeringsleiders/leiders, moeders en vrouwen.

Mars is een oorlogsplaneet en er kunnen ruzies ontstaan als jij je eigen weg en intuïtie wilt gaan volgen. Misschien lukt het nog niet direct om jouw richting te volgen en dat kan jouw ongeduldig maken. Het gaat allemaal wat trager dan jij had gedacht, maar met een omweg kom jij er ook wel.

Uranus; rebels en klaar voor vernieuwing

Een vierkant met Uranus doet er nog een schepje bovenop en kan je onrustig, opstandig en gespannen maken; je hebt behoefte aan een nieuwe richting. Er kunnen plotselinge ingevingen en ideeën ontstaan over wat jij precies wilt. Jouw drang naar vrijheid en vernieuwing is sterk. Je kunt met je ego dan ook geforceerd keuzes willen maken om je vrij te voelen. Maar door omstandigheden kan je je gevangen voelen in een situatie en gedwongen worden, om eerst naar de emoties te kijken die naar boven komen. Misschien dat de mensen om jou heen jou niet altijd begrijpen en kunnen volgen in de keuzes die je maakt.

Contacten verbreken

Het is misschien nodig om jouw eigen weg te gaan en bepaalde contacten te verbreken of op een laag pitje te zetten. Mercurius, de planeet van communicatie, denken, handel en korte reizen, is op 26 juli retrograde gaan lopen en laat je nadenken over hetgeen jij wilt. Misschien is er veel chaos in je hoofd en is het even moeilijk om dingen op een rijtje te krijgen. Schrijven kan je hierbij helpen. Afspraken kunnen niet doorgaan of contact verloopt wat moeizaam, met veel miscommunicatie.

Tweelingzielen

Deze Maansverduistering heeft veel invloed op tweelingzielen. Het hoogtepunt van de verduistering wordt bereikt op 22.22 uur. Het getal 2 heeft betrekking op de Maan. Hierdoor kunnen tweelingzielen met de volle maan extra emotioneel zijn en elkaars emoties sterk voelen. Er kan dan ook een sterke aantrekkingskracht zijn tussen hen en je kunt het gevoel krijgen niet los te komen van elkaar. Dit kan ook frustraties naar boven halen bij de ene tweelingziel, wanneer je niet verder komt met de ander. Er “moeten” als het ware veranderingen komen ter voorbereiding van een gezamenlijke toekomst.

Tweelingzielen worden beiden voorbereid op een nieuwe fase samen, maar voordat zij hun krachten kunnen bundelen worden zij door de kosmos een nieuwe richting opgestuurd. Los van elkaar gaan beiden tweelingzielen meer op de voorgrond treden, hun nieuwe talenten laten zien en kwaliteiten ontwikkelen om in hun eigen kracht te komen. Of gaan los van elkaar werken aan verslavingen en destructief gedrag. Zodat zij een gelijkwaardige relatie kunnen gaan starten. Er wordt dan ook de komende tijd hard gewerkt aan het vinden van een innerlijke balans, voordat de relatie met jouw tweelingziel naar een diepere niveau kan gaan.

Door frustraties, boosheid, verdriet en gekwetste gevoelens kunnen er conflicten ontstaan tussen tweelingzielen, die voor afstand kunnen zorgen. Deze conflicten kunnen gepaard gaan met communicatieproblemen en veel drama, waardoor direct duidelijk wordt waar de kern van het probleem zit. De afstand die er nu tussen veel tweelingzielen is, heeft dan ook als doel om aan jouw eigen proces te werken.

De Zwarte Maan-Lilith heeft invloed en staat samen met de Maan. Deze geeft jouw schaduwkant aan, maar er kan ook een derde persoon een rol spelen in de situatie met tweelingzielen. Deze persoon kan dwars willen liggen uit boosheid of jaloezie. Zeker als de gevoelens van deze persoon gekwetst zijn in het verleden. De rol van deze derde persoon kan duidelijker worden.

Karmische relaties kunnen tot een einde komen. Vooral als er geen gelijkwaardigheid is, teveel dominant gedrag, jaloezie in het spel is en te weinig persoonlijke vrijheid. Je kunt dan plotseling willen beslissen om je eigen weg te gaan. Ook kunnen er andere onverwachte wendingen komen tussen tweelingzielen. Schaduwkanten kunnen duidelijker worden, er kan plotseling contact ontstaan of kan juist het contact verbroken worden. Ook kan je een bijzonder bericht krijgen over de situatie met je tweelingziel.

Karin en Danique Vergeer
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Bericht door Osiris » 23 jul 2018, 17:34

Susan :post:
Voorafgaand ook weer wat zon-activiteit te verwachten, m.i. een turbulente week qua opstapelende en contrasterende energieen in het vooruitzicht.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Bericht door Susan » 23 jul 2018, 20:08

Osiris schreef:
23 jul 2018, 17:34
Susan :post:
Voorafgaand ook weer wat zon-activiteit te verwachten, m.i. een turbulente week qua opstapelende en contrasterende energieen in het vooruitzicht.
:hands:
Ja ik las het bij jouw 'Zonnevlammen' Osiris, we zullen zien wat er allemaal nog komt...
ik lees het vaak.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Bericht door Susan » 23 jul 2018, 20:13

Gast1 schreef:
23 jul 2018, 11:08
Tal van mensen zien daar iets spiritueels in en als zodanig kan het hier dus besproken worden, toch?
Jij hebt het goed begrepen Gast1 ;P!
en er staan hier al meer topics over de maan, zijn invloed die het overal
op kan hebben enz. Ook daarom plaatste ik het hier en was tevens van
plan nog een aanvulling te plaatsen, wat ik daarstraks dan ook gedaan heb.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Bericht door univers » 23 jul 2018, 20:56

Afbeelding

Klopt als een bus. :mrgreen:

Mooie gelegenheid om mijn stenen op te laden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Bericht door Determinist » 23 jul 2018, 21:31

De maan...spiritueel?

Wel jazekers !

Niet op een religieuze, new-age, zweverige manier, maar spiritueel in de vorm van ontzag en verwondering.

Als kind had ik een poster van de Maan, zo groot als de complete muur. Boven mijn bed.
Daar had ik alle plekken aangemerkt van alle landingen.

(op een nacht is de poster losgekomen van de muur en is over mijn bed heen geslagen. Toen ik wakker werd was ik bedolven onder de Maan en was even de weg kwijt)

Gast1

Re: Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Bericht door Gast1 » 24 jul 2018, 07:44

univers schreef:
23 jul 2018, 20:56
Mooie gelegenheid om mijn stenen op te laden.
Goed idee ;P!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80374
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Bericht door Tammy » 24 jul 2018, 09:23

Determinist schreef :
Als kind had ik een poster van de Maan, zo groot als de complete muur. Boven mijn bed.
Daar had ik alle plekken aangemerkt van alle landingen.

(op een nacht is de poster losgekomen van de muur en is over mijn bed heen geslagen. Toen ik wakker werd was ik bedolven onder de Maan en was even de weg kwijt)
Geweldig leuk om te lezen. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Bericht door Susan » 24 jul 2018, 12:38

Dan plaats ik dit er ook nog maar bij, alleen om even te lezen voor wie astrologie leuk vindt en niet om er
een discussie over aan te gaan.
Zo staat het wat deze bijzondere volle maan betreft bij elkaar, (terwijl het bij astrologie 'hoort').....
De oorspronkelijke tekst is in het engels, vandaar de soms wat 'kromme' vertaling :grin:

De volle maan op 27 juli 2018 bij 4 ° Waterman

De astrologie van juli 2018 wordt hoofdzakelijk beïnvloed door Mars, waardoor dit een emotioneel uitdagende eclips wordt. Mars, woede en frustratie, zouden gemakkelijk tot roekeloze acties kunnen komen vanwege een ruw aspect aan Uranus. Een zachtere invloed van Saturnus maakt het een beetje gemakkelijker om te kalmeren, en sommige vaste sterren geven geduld en daadkracht in een crisis. Deze zelfde sterren kunnen echter ook agressie en emotionele problemen veroorzaken.

Rustig blijven in een crisis is de sleutel tot het omgaan met deze overdreven emotionele maansverduistering. Dit is vooral belangrijk voor de komende twee weken, terwijl de zonsverduistering van 12 juli nog steeds actief is. Het brengt het potentieel voor een crisis met je zelfrespect, een relatie of een gebeurtenis, en voor neurotische nood veroorzaakt door een diep begraven onderbewuste angst voor rampen.

De maansverduistering van juli 2018 is een zeldzame centrale maansverduistering, waarbij een deel van de maan door het centrum van de schaduw van de aarde passeert. Het is ook de langste totale maansverduistering van deze eeuw, die 1 uur en 23 minuten duurt. Deze krachtige totale maansverduistering wordt ook wel een bloedmaan genoemd vanwege de roodachtige kleur die wordt veroorzaakt doordat het licht wordt gebroken door de atmosfeer van de aarde.

Maanverduistering Betekenis
Als een gewone volle maan alleen sterker, richt een maansverduistering je aandacht op je emoties, intieme relaties, en je huis en gezin. De langste totale maansverduistering van deze eeuw zal een ongelooflijk krachtige invloed hebben op je privéleven. Zon tegenovergestelde Maan kwaliteiten van emoties en instincten bereiken hun hoogtepunt bij een maansverduistering.

Met een totale maansverduistering in het bijzonder, betekent het uit de Maan wegvloeien een reset van je emoties, waardoor de emotionele bagage van de afgelopen zes maanden wordt weggevaagd. De maansverduistering van 27 juli complementeert thema's die werden aangetroffen in de zonsverduistering van 12 juli om een ​​korte zonsverduisteringfase te vormen die duurt tot de zonsverduistering van 11 augustus. De maansverduistering op 27 juli en de zonsverduistering van 11 augustus vormen dan een regelmatige zonsverduistering die voortduurt tot de zonsverduistering op 5 januari 2019 .

Lunar Eclipse juli 2018 Astrologie
De totale maansverduistering op vrijdag 27 juli 2018 op 04 ° 44 'Waterman is conjunct Mars met minder dan een graad. De vurige rode planeet maakt dit een emotioneel uitdagende eclips. Een beproefd vierkant aspect van Uranus maakt de verwarmde emoties impulsiever maar ze worden enigszins gemodereerd door een zacht semi-sextiel aspect aan Saturnus.

De maansverduistering en Mars van juli 2018 bevinden zich in het hoofd van de zeegang, de sterrenbeeld Capricornus . Een aantal vaste sterren in deze regio geven geduld en vertrouwen, maar ook emotionele problemen die de onevenwichtige emoties van de Maan en Mars-vierkant Uranus zullen verergeren .


Lunar Eclipse Conjunct Mars
Maan conjunct Mars is de sterkste invloed op de maansverduistering en zal je een sterk, sexy en dapper gevoel geven. Je snelle instinct en vechtlust kunnen worden gebruikt om je huis en gezin te beschermen. Het zal echter moeilijk zijn om je sterke emoties onder controle te houden. Als je je geïrriteerd, ongeduldig, bazig of gemeen begint te voelen, is dit een teken dat je je moet terugtrekken en moet proberen te ontspannen. U verliest waarschijnlijk uw humeur of handelt irrationeel als u in een geagiteerde toestand blijft. Als je niet kunt kalmeren, probeer dan je energie te gebruiken voor iets of iemand waar je echt om geeft. Dit kan variëren van het schoonmaken van je huis tot het geven van een geliefde een verkwikkende massage.

Mars retrograde creëert een buitensporige hoeveelheid seksuele spanning en frustratie die moeilijk te uiten is. Mars retrograde betekent dat je twee keer moet nadenken voordat je handelt. Fated events en herhalende thema's zullen versterken welke van je sterke verlangens meer achtergrondwerk nodig hebben voordat er op wordt gereageerd. Zulke evenementen kunnen pijnlijk zijn, maar nodig, zodat je er een einde aan kunt maken en geen grote fout maakt. Je hebt misschien worstelen met destructief Mars-gedrag zoals woede, woede, geweld of seksueel misbruik. Als dat zo is, zullen gebeurtenissen je dwingen om toe te geven dat je problemen hebt met woedebeheer. Ook dit kan een zeer pijnlijke ervaring zijn.

Andere maansverduistering-aspecten
Maanvierkant Uranus kan snelle stemmingswisselingen en impulsieve reacties veroorzaken. Je voelt je misschien springerig en hebt weinig geduld voor alles wat toewijding of focus vereist. Je zult waarschijnlijk uithalen en rebelleren tegen iedereen die je probeert vast te binden of je dwingt iets te doen. Uranus maakt het moeilijker om te ontspannen vanwege een verontrustend gevoel, of het anticiperen op iets nieuws net om de hoek. Dit is geen goede maansverduistering voor het maken van plotselinge veranderingen, vooral in hechte relaties. Je kunt emotionele uitbarstingen van vrienden of familie ervaren. Je natuurlijke instinct zal zijn om te vluchten voor emotioneel veeleisende situaties.

Moon semisextile Saturn zorgt ervoor dat u zich beschermt tegen uw familie en partner. Saturnus zal je emoties tot op zekere hoogte modereren en het gemakkelijker maken om te kalmeren. Het geeft een zorgzame, geduldige en verantwoordelijke houding. Gevoelens van betrokkenheid, respect en loyaliteit aan familie zijn misschien niet zo sterk als je boosheid en wrok, maar ze kunnen je ervan weerhouden om onbezonnen acties te ondernemen waar je snel spijt van zou krijgen.

Meer aspecten
Mars vierkant Uranus geeft een sterke drang om zich te bevrijden van beperkingen en rebelleert tegen autoriteit. Een neiging om onbezorgd te handelen zonder acht te slaan op de gevolgen kan leiden tot grote verstoring in je leven. Bewustzijn van deze dynamische energie kan in plaats daarvan leiden tot inventieve en creatieve doorbraken en een nieuw leven ingeblazen persoonlijk leven. Je kunt deze grillige energie niet bedwingen, dus moet je je gekke, creatieve of inventieve kant uitdrukken in een veilige omgeving. Een originele kijk kan leiden tot creatieve creaties of wetenschappelijke doorbraken, maar u moet impulsieve acties vermijden en gevaarlijke risico's nemen.

Saturnus driehoek Uranus vertegenwoordigt een overgangsfase in het leven. Dit aspect maakt de emotionele beroering en verandering veroorzaakt door de maansverduistering minder schokkend of grillig. Het helpt je kalm en geduldig te blijven. Je kunt nieuwe manieren vinden om oude dingen te doen zonder de boot te laten schommelen. Misschien kun je het voortouw nemen in je carrière om de benodigde veranderingen te initiëren en respect en erkenning te krijgen van je baas. Je krijgt misschien meer verantwoordelijkheid maar je krijgt ook voldoende vrijheid om het werk op je eigen manier aan te pakken.

Hier is meer te vinden:
https://astrologyking.com/lunar-eclipse ... lood-moon/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Bericht door univers » 24 jul 2018, 12:56

De astrologie van juli 2018 wordt hoofdzakelijk beïnvloed door Mars, waardoor dit een emotioneel uitdagende eclips wordt. Mars, woede en frustratie,
Zo herkenbaar.
Rustig blijven in een crisis is de sleutel tot het omgaan met deze overdreven emotionele maansverduistering
Waarom je eigen druk maken ?
De langste totale maansverduistering van deze eeuw zal een ongelooflijk krachtige invloed hebben op je privéleven.
ligt aan de persoon zelf, hoe sterk zijn IK is.

Verder :post: Suus
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Bericht door Osiris » 26 jul 2018, 09:07

Pele Report van Kaypacha.
Astrologie over de komende volle maan/eclips van morgen in combinatie met onze andere planeten.

The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Bericht door Determinist » 28 jul 2018, 00:38

De maan was inderdaad verduisterd. Wat een sof.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Bericht door univers » 28 jul 2018, 07:59

Ik heb enkel wolken gezien, geen maan.
Werd vannacht wel door een plensbui gewekt in de tuin.
Leek wel of ze een emmer water over me heen stortte.
Heb nog gekeken of het rood was, noppes.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Bericht door Fenna » 28 jul 2018, 09:37

Ik heb het wel gezien. was schitterend.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Bericht door Gast1 » 28 jul 2018, 13:14

Ik heb het ook gezien en weet je wat ik het meest schitterende vond?
Ik zal het verklappen: helemaal in het begin toen de schaduw van de Aarde weer wegliep van de maan.
Aan de linkerzijde van de maan werd het weer lichter en nu leek de maan net een oogbol te zijn met het opkomende maanlicht als 'pupil'.

Prachtig en heel bijzonder ... en dat had ik nog nooit eerder gezien.
Een bloedmaan echter heb ik al vaker gezien.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vrijdag as langste maansverduistering van deze eeuw.

Bericht door Osiris » 28 jul 2018, 13:26

Bij ons zeer goed te volgen, magisch. [duimen]
Eerste keer dat ik live een volledige maan eclips heb mogen aanschouwen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie