De Hemel op Aarde

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De Hemel op Aarde

Bericht door Susan » 03 jul 2012, 08:51

Welkom terug van er lekker even tussenuit geweest te zijn Gast1.
Kan me indenken dat als veel dingen zo tegelijk op je af komen je hier erg moe van wordt en het wel eens
een beetje teveel kan worden. Ook dat hierdoor het fijne en mooie 'Hemel en Aarde' gevoel dan soms wat minder aanwezig lijkt te zijn.
Toch fijn dat je juist nu dan een aantal dagen tijdelijk een beetje 'afstand' hebt kunnen nemen, heerlijk om zo even iets heel anders te kunnen doen he. Kunnen jullie er weer tegen denk ik om je schrap te zetten in deze laatste weken tot jullie 'grote' vakantie?
Nee, ik zie het niet als laf hoor dat je niet zo maar even opstapt wat werk betreft, en ook niet 'klagerig' heeft er niets mee te maken toch? Zo wie zo al in deze tijd wat nieuw werk betreft wordt het riskanter dacht ik om weg te gaan.
Ook zal tzt vast het tij keren en de rust terug keren zoals je al aangaf, het ook allemaal minder zwaar aanvoelen,ik hoop het voor jou en iedereen rondom je heen. [wave]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: De Hemel op Aarde

Bericht door Gast1 » 03 jul 2012, 10:23

Ik vond de Hemel op Aarde in Berlijn, een metropool van tegenstellingen. Berlijn was voor de oorlog een ongelooflijk prachtige stad. Het is verschrikkelijk dat al dat moois verdwenen is en het is ongelofelijk wat mensen elkaar aan hebben gedaan. We zagen de gruwen van de oorlog op beeldmateriaal. Historische gebouwen in oude luister zijn hersteld. Moderne gebouwen en architectonische hoogstandjes. Een ongelooflijk groene stad die heerlijk geurde naar lindebloesem. Overal. Je kon geen luchtvervuiling ruiken omdat deze verdrongen werd door de lindebloesemgeur. Warm. Het was er 33 graden C. We zagen nog een gedeelte van de muur die beschilderd is. Een stuk van 1350 mtr. is als monument bewaard gebleven. We zagen oorlog en we zagen verbroedering. We zagen opbouw. Veel verbroedering en veel nationaliteiten. We zagen in de parken vredige taferelen. We zagen demonstraties voor een nog betere wereld en hoorden oorverdovend vuurwerk verleden zondag bij het Brandenburger Tor. Berlijn: een bijzondere stad. Eens een bijna totaal verwoeste stad. Nu een stad van opbouw en vernieuwing, een bouwput, al jarenlang.... een bruisende stad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De Hemel op Aarde

Bericht door Susan » 03 jul 2012, 18:12

Mooi! deze foto's, zelfs de 7e waar ik helemaal kippevel en de kriebels van krijg...
Het 'dwingt' iets af en je 'moet' er bijna kijken,en geeft uiteraard te denken.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: De Hemel op Aarde

Bericht door Gast1 » 03 jul 2012, 19:35

Ja, die 'muur' deed wel wat met dat schilderwerk ...
Toch is Berlijn niet echt mijn stad. Dat wat ik schreef meen ik wel allemaal echt, maar Potsdam vond ik veel meer een eigen identiteit hebben en ademde veel meer 'rust' uit. Zorgen leken te verdwijnen in het adembenemende park van Sans Souci (zonder zorgen). Natuurlijk prikte ik wel door de pracht en praal heen en was me bewust dat de aristocraten het goed hadden. Ik werd nog aangesproken door iemand of ik wel wist wat ik aan het fotograferen was. Ik ging met de man een gesprek aan van een half uur en vroeg hem op het einde van het gesprek hoe hij er tegenover stond om al dit moois maar eens gewoon af te breken... Nu wandelen zelfs de meest eenvoudige mensen in deze prachtige parken en wanen zich in ... De Hemel op Aarde ... Wat eens aan de rijken was, is nu onder de gewone mensen. De entree van alle parken is ... vrij ... Laat deze mensen er dan ook zuinig op zijn :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: De Hemel op Aarde

Bericht door Ster » 03 jul 2012, 21:18

Gast1 schreef:De Hemel op Aarde ...

Ik ben gisteren teruggekomen van een 5-tal dagen bezoek aan Berlijn en Potsdam.
Die dagen deden mij goed, ware het niet dat ook Berlijn jachtig, rumoerig en druk is. Precies daar waar ik van wilde 'ontsnappen' kwam ik daar weer tegen.
Uiteraard was ik hier wel op voorbereid en even weg van de waan van alledag deed me toch wel goed. Berlijn is mooi maar Potsdam ligt mij veel meer.
Het is een soort 'Wenen' van Duitsland en vond de Hemel op Aarde weer even.....

Ik raakte dat gevoel van de Hemel op Aarde de laatste twee weken soms een beetje kwijt.
Elke dag heb ik te maken met een verschrikkelijke ambtenarij en of ik het nou leuk vind of niet, het trekt heel veel positieve energie weg bij mij.
Ik kan mij de luxe niet veroorloven om maar gewoon op te stappen en iets anders te gaan doen. Misschien ben ik op dat gebied zelfs wel laf.
"Kijk lieve Gast1! Ik ga weer maar eens moeilijk doen. Ik heb al verschillende Mensen aangeraden om een job, die zij niet meestal met vreugde en plezier kunnen doen, te verlaten.
Dat dit moeite en tijd vergt, oké. Maar 'en of' het loont?
Je bewijst jezelf daar een dienst mee.
Up to you!"




Thuis heb ik voor een aantal mensen te zorgen en dat gaat me denk ik wel boven alles. Ik ben blij als het thuis goed gaat en wanneer ik mijn dierbaren (maar ook andere mensen) zie lachen en nee, ik cijfer mij daar zelf niet bij weg en vind me ook niet zielig. Ik ben een geluksvogel.
Ik werk erg graag en doe mijn job dus met plezier en maak prachtige dingen mee en jawel, iedere dag is een genot en ik boek ook successen.
Maar tegenwoordig dient zich iedereen (en dat geldt niet alleen voor mij) op een bijna overdreven wijze te verantwoorden. Jonge managers hebben het over targets en deadlines en gebruiken woorden zoals 'opleveren' (altijd maar weer financieel bedoeld) 'afrekenen' en 'scores'.
Zij zijn ziek, Gast1. Mogelijk al dood? Laat hen hun eigen koers varen. Je komt maar in dHoA door jouw (ons) target in 't oog te houden en je niet te laten afleiden, door krijgers- verzamelaars, die hun ego dienen.
Niemand kan twee heren ....
De geschiedenis lijkt zich keer op keer te herhalen en nee, ik ben dus niet verbaasd. Maar het kost kostbare energie.
Hou je vooral goed geaard: Contact met Moeder Aarde. (Ik wil het jullie leren.) En tevens contact met het Hoger Zelf. [Kom maar gratis (free of charge) bij ons mediteren in de groep!]
Aan de andere kant spelen er heel grote problemen bij een zus van mij waarbij ik zie dat mijn Moeder van bijna 80 jaar het bijna niet meer aan kan. Verschrikkelijke zaken die heel veel energie vergen.
Ik zal hen beide, vanuit een meditatie Energie zenden.
Ik probeer mijn dierbaren zo veel als maar mogelijk te steunen maar ze zijn voor het moment de Hemel op Aarde zoek.

Mijn dochter en haar vriend hebben eindelijk een kamer gevonden in Utrecht waar mijn vrouw en ik heel blij mee zijn. Het was meer dan een jaar zoeken, maar uiteindelijk zijn ze geslaagd. De grote kamer van 55 m2 is wel een flinke opknapper. Dus heb ik nogal wat te doen en tjoeps, ook mijn zoon in Enschede heeft nog heel wat kluswerk voor mij te doen. Ook hier in huis liggen nogal wat klussen te doen en het lijkt alsof het me 'even' boven het hoofd aan het groeien is. Let wel, dit is geen klaagzang wat ik doe. Integendeel zelfs.
Ik leef mijn leven en aanschouw het en verkeer nu op dit moment in een periode waarbij ik me niet geheel in rust bevindt. Het is ongetwijfeld een heel belangrijke leerfase voor mij die ik ook aan anderen door geef en kan en mag geven.

Over een paar uurtjes stort ik me weer in het dagelijks avontuur maar ik ben wel moe. Het komt door de 'ikken' die hun gelijk 'willen' halen en de gelijkhalers. Het schijnbaar nooit eindigende proces waarin ik mijzelf ook herken zoals ik vroeger was. Ja, ik ben dus één met hen omdat ik weet hoe ik vroeger was en mezelf herken en ik wens ze dezelfde stappen toe zoals ik het zelf gedaan heb met de kracht van het 'Een en Al' (God) in mij.

Het meeste wat ik wilde schrijven staat er niet, maar een goed verstaander heeft een half woord nodig. Mijn geconditioneerde gedachten plagen mij (nog) steeds en maken mij moe, wetende dat ook dit weer helemaal goed komt en wetende dat het vast ligt. Ik kan werkelijk nog steeds bovenmatig genieten waarbij ik tranen van gelukzalige emotie kan laten vloeien. En dat beleefde ik ik Berlijn, Potsdam en ook hier vlakbij en zelfs op het werk. Maar het meest nog wel bij mijn dierbaren waarbij ik mij voel als de Hemel op Aarde. :wink:
Alles sal reg kom!
Tyl Ulenspiegel
Ik groet God in jou.
Namasté!

Gast1

Re: De Hemel op Aarde

Bericht door Gast1 » 03 jul 2012, 22:26

Ster ...

:loveU:

Ik weet dat je niet van bewegende smileys houd, maar hierboven staat er een die je een dikke kus toewerpt met drie hartjes.
Dank je. :wink:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De Hemel op Aarde

Bericht door MetalPig » 03 jul 2012, 22:46

Ster schreef:Alles sal reg kom!
...als elkeen sy plig doen.
Ster schreef:Tyl Ulenspiegel
Sinds wanneer was Tijl Uilenspiegel Zuid-Afrikaan?

Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: De Hemel op Aarde

Bericht door Ster » 04 jul 2012, 15:58

MetalPig schreef:
Ster schreef:Alles sal reg kom!
...als elkeen sy plig doen.
Ster schreef:Tyl Ulenspiegel
Sinds wanneer was Tijl Uilenspiegel Zuid-Afrikaan?
Kijk: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Legend ... me_Goedzak
The Legend of Thyl Ulenspiegel and Lamme Goedzak (French: La Légende et les Aventures héroïques, joyeuses et glorieuses d'Ulenspiegel et de Lamme Goedzak au pays de Flandres et ailleurs) is a 1867 novel by Charles De Coster. Based on the 14th century Low German figure Till Eulenspiegel, Coster's novel recounts the allegorical adventures as those of a Flemish prankster Thyl Ulenspiegel during the Reformation wars in the Netherlands.

En ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_De_Coster
Zie je nu waar hij vandaan kwam.
Maar de juiste schrijfwijze van, 'Alles sal reg kom' vind ik niet meteen, maar het moet 'oud Vlaams' zijn.
Ik groet God in jou.
Namasté!

Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: De Hemel op Aarde

Bericht door Ster » 04 jul 2012, 16:01

Gast1 schreef:Ster ...

:loveU:

Ik weet dat je niet van bewegende smileys houd, maar hierboven staat er een die je een dikke kus toewerpt met drie hartjes.
Dank je. :wink:
Deze smilie zie ik graag, hoor!
Maar ze hoeven mij niet te storen bij mijn schrijfwerk.
Ik groet God in jou.
Namasté!

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De Hemel op Aarde

Bericht door MetalPig » 04 jul 2012, 19:18

Ster schreef:En ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_De_Coster
Zie je nu waar hij vandaan kwam.
Uit Belgie.
Ster schreef:Maar de juiste schrijfwijze van, 'Alles sal reg kom' vind ik niet meteen, maar het moet 'oud Vlaams' zijn.
Zuid-Afrikaans.

Daarom concludeer ik dat 'Alles sal reg kom' niet van Tijl komt.

Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: De Hemel op Aarde

Bericht door Ster » 04 jul 2012, 22:37

MetalPig schreef:
Ster schreef:En ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_De_Coster
Zie je nu waar hij vandaan kwam.
Uit Belgie.
Ster schreef:Maar de juiste schrijfwijze van, 'Alles sal reg kom' vind ik niet meteen, maar het moet 'oud Vlaams' zijn.
Zuid-Afrikaans.

Daarom concludeer ik dat 'Alles sal reg kom' niet van Tijl komt.
woensdag 4 juli 2012
@Metalpig
Waar dit gezegde ook mag vandaan komen, het gaat mij hier om Gast1 te bemoedigen.
Ik gebruikte hier een volksgezegde uit Vlaanderen, dat in de traditie aan Tijl Uilenspiegel wordt toegeschreven.
Mijn oudste zus was gehandicapt en maakte zich o.a. nuttig door pyrogravuren te maken. Ik heb haar tientallen malen deze spreuk weten branden. Haar werken werden ook verkocht in een winkel. Dus zou zij waarschijnlijk kritiek gekregen mocht dit gezegde niet van Tijl afkomst geweest zijn.
Ik groet God in jou.
Namasté!

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: De Hemel op Aarde

Bericht door Beatrix Kiddo » 05 jul 2012, 09:01

Hier is de complete tekst van Tijl Uilenspiegel: http://www.gutenberg.org/cache/epub/11208/pg11208.txt
Geen "alles sal reg kom" (of variant ervan) te vinden; MetalPig heeft gelijk.

Waarom is het zo moeilijk je ongelijk toe te geven?
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: De Hemel op Aarde

Bericht door Beatrix Kiddo » 05 jul 2012, 09:16

"Alles sal reg kom".

Deze uitspraak wordt toegeschreven aan Paul Kruger, maar ten eerste is het uit zijn verband gerukt, want volledig is het :
"Alles sal reg kom as ons almal ons plig doen"
(het komt dus niet allemaal vanzelf goed; we moeten er allemaal wel wat aan doen).
Ten tweede is de uitspraak niet van Paul Kruger maar van J.H. Brand (1823-1888), president van de Boeren Vrijstaat (voorloper van het huidige Zuid-Afrika).
Zie hier en hier.

Ik ben benieuwd naar de onderbouwing voor jouw bewering dat het een "volksgezegde uit Vlaanderen" is.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: De Hemel op Aarde

Bericht door Tardis » 05 jul 2012, 10:38

Gast1 schreef:Ik vond de Hemel op Aarde in Berlijn, een metropool van tegenstellingen.
Dan denk ik meteen aan Der Himmel über Berlin, een film geregisseerd door Wim Wenders. Ken je die? Zo niet, dan kan ik die film aanraden, ik vermoed dat die film je wel zal bevallen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De Hemel op Aarde

Bericht door MetalPig » 05 jul 2012, 19:23

Beatrix Kiddo schreef: MetalPig heeft gelijk.
Eh ja, dit dus. Bedankt voor het wegmaaien van het gras voor mijn voeten...

Al is het wel geinig dat Ster op zijn nummer gezet wordt door een kleuter [joker]

Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: De Hemel op Aarde

Bericht door Ster » 06 jul 2012, 15:17

MetalPig schreef:
Beatrix Kiddo schreef: MetalPig heeft gelijk.
Eh ja, dit dus. Bedankt voor het wegmaaien van het gras voor mijn voeten...

Al is het wel geinig dat Ster op zijn nummer gezet wordt door een kleuter [joker]
Luister MetalPig,
Jij had het hier blijkbaar bij het rechte eind.
Maar Beatrix Kiddo heeft het toch maar bewezen!
Zij heeft het gras niet van onder jouw voeten gemaaid. Neen, zij heeft het voor jou opgenomen.
Dit gezegde is dus toch 'Zuid Afrikaans', maar ik wist niet meer dat er '... as ons almal ons plig doen' achter volgde, want dan is dit niet meer zo bemoedigend als mijn intentie was.
Wat kan 'ons plig' zoal inhouden: Dansen naar de pijpen van de wettenmakers?
Over de machtsovername door de 'Blankies', in der tijd wil ik nog een woordje schrijven, aan BK.
Jullie schijnen niet te snappen welk predikaat ik geef aan 'kleuters'. Zij zijn ongeconditioneerd, spontaan en leergierig. Daar kunnen wij veel van leren. En ik had het niet bij 'kleuter' gelaten, hé! Nee: zo klein dat zij in mijn hart past. Dit doe ik normaliter enkel bij goede vrienden. En daardoor is zij het ook geworden.
Ik groet God in jou.
Namasté!

Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: De Hemel op Aarde

Bericht door Ster » 06 jul 2012, 21:52

Beatrix Kiddo schreef:Hier is de complete tekst van Tijl Uilenspiegel: http://www.gutenberg.org/cache/epub/11208/pg11208.txt
Geen "alles sal reg kom" (of variant ervan) te vinden; MetalPig heeft gelijk.

Waarom is het zo moeilijk je ongelijk toe te geven?
Uit deze informatie blijkt dat jij en MetalPig gelijk hebben.
Meisje het kost mij geen moeite om zoiets toe te geven, hoor!
Alleen het ego kan gelijk krijgen - zoals jij al weet -. En aangezien ik alle gelegenheden te baat neem om mijn ego af te bouwen, ben ik dankbaar voor deze vergissing en neem ik dit mezelf niet kwalijk.
Dus mijn zus zaliger had ongelijk om dit citaat aan Uilenspiegel toe te dichten.
Dank je Beatrix Kiddo, voor dit complete e-book en de deskundige uitleg, maar over dit '...als elkeen sy plig doen'
wens ik nog een woordje te schrijven. Ik ga dit - zoals het hoort - beantwoorden als reactie op MetalPigs bemerking.
Ik had vroeger een boek gelezen over de stichting van Oranje-Vrijstaat, maar dit blijkt een roman te zijn, dus niet geschiedkundig.
Hoe de geschiedenis van Zuid-Afrika verlopen is maakt niet veel uit, enkel de lessen zullen we onthouden,hé!
Dat apartheid niet deugd weet intussen de ganse wereld, nietwaar?
Ik wil het hierbij laten.
Ik groet God in jou.
Namasté!

Agaat

Re: De Hemel op Aarde

Bericht door Agaat » 07 jul 2012, 21:27

....ZUCHT.. dit topic is inmiddels een welles nietus spelletje geworden..verre van ver geen hemel op aarde.

Jammer!

Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: De Hemel op Aarde

Bericht door Ster » 07 jul 2012, 22:01

Agaat schreef:....ZUCHT.. dit topic is inmiddels een welles nietus spelletje geworden..verre van ver geen hemel op aarde.

Jammer!
Misschien kiest de Mens eerst om door de hel te gaan, alvorens in te zien dat hij toch maar beter voor de hemel kiest.
Ik beantwoord hogerstaande stellingen omdat relaties zowat het belangrijkste zijn van wat wij in deze wereld komen verrichten.
Je kan dit jammer vinden.
Direct kiezen voor het uitvoeren van ons levensplan zou heel wat eenvoudiger en aangenamer (nee, zelfs zalig) zijn, maar ieder heeft zijn vrijheid en kan voor egospelletjes kiezen. Akkoord?
Ik groet God in jou.
Namasté!

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De Hemel op Aarde

Bericht door MetalPig » 08 jul 2012, 11:21

Agaat schreef:....ZUCHT.. dit topic is inmiddels een welles nietus spelletje geworden..
Dat was het op bladzijde 1 al :wink:

Plaats reactie