Desiderata - Wat is spiritualiteit

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Desiderata - Wat is spiritualiteit

Bericht door MetalPig » 10 jun 2012, 21:36

Gast1 schreef:
Als jouw God geen god is vind ik het dus een slecht gekozen naam. Waarom heb je die naam gekozen?

Ik heb de naam God gekozen uit een heel simpele overweging ende oplossing. "Vervang de gedachte van persoon => naar 'Kracht' en (bijna) alles klopt",
Ik zou er op terugkomen, maar je verklaring is vrij simpel en ik blijf het een ongelukkige keus vinden.
Ik blijf vinden dat jouw Kracht zich als een god gedraagt, en daarom kan ik je geen atheist noemen.

Agaat

Re: Desiderata - Wat is spiritualiteit

Bericht door Agaat » 10 jun 2012, 22:15

En dat is precies de reden dat ik geen mod meer ben.
Een zaak die je verder met Tammy en wellicht Paulus besproken hebt, en via PB ( lijkt mij)... jou ongenoegens hierin zijn maar al te overduidelijk. Mij is het een raadsel waarom je dit openlijk op een forum kenbaar maakt? Een ex Moderator had nu een objectieve positie aangenomen..en had een PB verzonden, met hierin zijn problemen of wat dan ook van dien aard...

Zit je kennelijk nogal dwars, maar wellicht moet je dit met Tammy privé bespreken, en niet openlijk kenbaar maken... wat hebben de andere forummers te maken met jou probleem van hoe Tammy hier de boel beheerd?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80647
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Desiderata - Wat is spiritualiteit

Bericht door Tammy » 11 jun 2012, 07:00

Ik reageer hier even op en daarna wil ik dat we Ontopic gaan in deze topic.

In de forum regels staat onderanderen dat af en toe iets off topic kan.
We zijn geen dictators hier.

MetalPig, je ongenoegen hoe dit forum word gerund is mij al jaren bekend.
Daarom ging je ook als Admin weg.
Wij zaten niet op 1 lijn, en dat kan.
Je hebt me een paar keer uit de brand geholpen toen met die anderen 2 Admins die hun bevoegdheden misbruikten.
En daar blijf ik je zeer dankbaar voor en dat weet je ook.

Toen je weg ging zei ik tegen tegen je waarom je geen eigen forum zou beginnen.
Met jouw eigen beleid en regels enz.
Voor zover ik weet heb je dat niet gedaan.
En dat is ook prima.

Ik wil wel even opmerken dat dit forum al 12 jaar bestaat.
Een forum die met ups and downs nog steeds fier overeind staat.
De 3 crashes waren niet het gevolg van wanbeleid maar technisch.
Duizenden berichten ineens foetsie weg maar ik begon elke keer opnieuw.

12 Jaar MetalPig.............pretty good vind je ook niet ?......
Veel forums halen dat niet, die gaan al na een paar jaar down.
Wij niet hier.
Dus zo slecht doen we het niet he?

Ik ben een mens , en ik maak soms niet de juiste beslissingen.
Is dat een wereld ramp?
Nee, het maakt me alleen menselijk net als ieder ander.

Ik doe mijn best samen met Paulus.
Ik ben dolblij dat ik Paulus heb aan mijn zijde.
Hij is de wijste van ons tweetjes.
Ik vind het geweldig samen met hem dit forum te runnen.

MetalPig, ik weet niet waarom je constant verwijst naar het verleden.
Ik weet hoe je daar over denkt, en velen anderen met mij.
We leven nu, en Paulus en ik proberen alles in goede banen te leiden.

Vanaf hier Ontopic weer , en eventuele opmerkingen via PM.
Ook onvrede tussen de leden via PM graag.

Fijne dag nog allemaal. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Desiderata - Wat is spiritualiteit

Bericht door MetalPig » 11 jun 2012, 07:28

Agaat schreef:Zit je kennelijk nogal dwars,
Nee, dat zit het helemaal niet.

Weet je waar ik een gruwelijke hekel aan heb? Mensen die hier een paar berichtjes van me lezen en dan precies denken te weten wat er ik mijn hoofd omgaat.

En ook aan potten die de ketels verwijten dat ie zwart ziet. Maar dat punt is al eerder hoog boven je pet gegaan, dus je zult wel altijd blind blijven voor je eigen gedrag. Geen probleem, maar val daar vanaf nu iemand anders mee lastig graag. Met jouw instelling moet het toch niet zo veel uitmaken wie je doelwit is.

@Tammy: ik heb geen idee waar die tirade vandaan komt. Het gesprek kwam op mijn mod-schap, en aangezien het destijds open gespeeld werd dacht ik niet dat het nu kwaad kon om het te noemen. Het was gewoon een stukje geschiedenis voor Agaat; het was geen kritiek op jou of het forum zoals het nu loopt. Al kan ik me goed voorstellen dat het zo overkwam nadat Agaat die draai er aan gegeven had.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80647
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Desiderata - Wat is spiritualiteit

Bericht door Tammy » 11 jun 2012, 14:05

MetalPig , het is geen tirade.
Als ik een tirade geef dan lees je iets heel anders.
Trust me.

Wat vroeger is gebeurd is inderdaad open geweest, daar heb ik ook geen moeite mee.
Maar om het elke keer op te rakelen snap ik niet goed.
Maar ik begrijp nu dat het dus een stukje geschiedenis is voor Agaat.

We laten het hierbij.
Nu vanaf het heden en hup naar de toekomst toe.
Dit forum blijft nog jaren bestaan.
En iedereen heeft daar zijn inbreng in.

Ontopic dus nu au.b. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Desiderata - Wat is spiritualiteit

Bericht door Paulus » 11 jun 2012, 14:25

@MetalPig
Naar aanleiding van jouw reacties op Agaat, zijn hier toch wel een enige correcties nodig. :D
1. Jouw vroegere modschap bracht jijzelf tersprake, wat in jullie "discussie" totaal geen relevante aanvulling/opmerking was.
Het is derhalve niet correct de suggestie te wekken dat het anderszins te berde gebracht werd.
2. Blijkbaar heb jij ook moeite met die potten en zwarte ketels, daar jij n.l. precies hetzelfde doet als wat jij Agaat verwijt!
Denk b.v. aan het vervuilen van het topic en off topic gaan.
Lees je reacties nog maar een s even na, dan zie je precies wat ik bedoel. :wink:
3. Dat je je ongenoegen met een ander lid via PM af moet handelen, staat ook in de forumregels en dat zou jij als een voormalige moderator toch zeker moeten weten. :D
Al kan ik me goed voorstellen dat het zo overkwam nadat Agaat die draai er aan gegeven had.
Wat betreft deze uitspraak geef ik je het voordeel van de twijfel, hoewel hetgeen Agaat verwoordt al duidelijk blijkt uit je eerdere reacties

En nu echt weer on topic graag. :D

Edit: Na plaatsing zag ik dat Tammy ook al gereageerd had, dus heb ik dit bericht wat aan moeten passen. :D
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Desiderata - Wat is spiritualiteit

Bericht door MetalPig » 11 jun 2012, 18:22

Paulus schreef:@MetalPig
Naar aanleiding van jouw reacties op Agaat, zijn hier toch wel een enige correcties nodig. :D
1. Jouw vroegere modschap bracht jijzelf tersprake,
Klopt, maar Agaat stuitte bij toeval op de reden dat ik het niet meer ben. In het kader het gesprek met Agaat vond ik ik het geen verkeerde opmerking.
Paulus schreef:2. Blijkbaar heb jij ook moeite met die potten en zwarte ketels, daar jij n.l. precies hetzelfde doet als wat jij Agaat verwijt!
Klopt ook, maar ik weet het van mezelf.
Paulus schreef:3. Dat je je ongenoegen met een ander lid via PM af moet handelen, staat ook in de forumregels en dat zou jij als een voormalige moderator toch zeker moeten weten. :D
Klopt ook al, maar Agaat accepteert geen PM's. Vandaar dat ik mij gedroeg als de gemiddelde forummer en in het openbaar reageerde.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Desiderata - Wat is spiritualiteit

Bericht door Susan » 11 jun 2012, 18:29

taigitu schreef:
Gast1 schreef: I know ... Ik schreef het al in mijn site.
Sorry, maar ik weet niet dat je een site hebt...... en heb het dus niet gelezen.
Maak je geen vergissing taigitu?, al is het al wel wat langer weer geleden, :wink:
maar je hebt hier toch nog op geantwoord? Over Het Mysterieus Kruis wat Gast1 geopent had?
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Agaat

Re: Desiderata - Wat is spiritualiteit

Bericht door Agaat » 11 jun 2012, 20:27

Beheer, mag ik eenmalig nog eventjes op mijnheer Metalpig reageren? ( ik vind het een beetje vervelend worden namelijk, dat hij toch weer off topic gaat, om zijn acties te zuiveren, en zich zelf schoon te kletsen, of wel schrijven

MetalPig,

Dat wij elkaars vriendjes niet zijn, is duidelijk, hoeft ook niet maar we zitten op het zelfde forum.... Maar je blijft (zelfs na bericht van beheerders) maar offtopic gaan, om jezelf te verdedigen. Ik accepteer wel degelijk PB's ... je wilt duidelijk je gelijk, en verpakt dit zelfs zo dat je andere mensen als dom of minder weg zet, jij weet alles beter en bent van geweldig hoog niveau ( blijkbaar) je weet andere voortdurend te vertellen wat goed of wat fout is.

Ja ik vind het prima, maar de redenen waar je zelf constant op hamert( offtopic gaan, je oude rol als moderator) en het stukje dat ik naar Ster schreef , waarop je ook geheel verkeerd ( door jou interpretaties) in ging en meteen refereerde aan een bepaald niveau, terwijl ik juist aan Ster schreef dat hij zijn Vlaamse hoog taalniveau DIE HIJ ZELF BENOEMD dan wel enorm foutloos moest gaan schrijven..ja en? nu? Bite me! als ik ergens goed in ben, en ik ga opscheppen, dan moet je ook bij je les blijven.

Ik heb nergens beweerd dat ik geen fouten maak, ik schreef...ik ben er een pikeur in, als het erop aankomt.. maar jij pakt alles meteen negatief op ( ik zie weinig positief op spontaan van jou alhier) en dan moet ik lezen van
pot verwijt de ketel en zulks leuk.. en dan ook nog eens uitdagen,..ja nogmaals doe wat je wilt maar ga dan niet online jezelf telkens verdedigen, terwijl je ( zo schrijf je) ook zelf wel weet dat je handjes zwart zijn van diezelfde pot. Ook jij kunt dan wel een paar lesjes in positiviteit volgen! Je kunt je berichten ook anders en net minder fel en bot verpakken. Ook ik moet dat leren , maar ga nu niet beweren dat ik niets durf toe te geven. Want dat is complete onzin.

Ik ben een mens en heb mijn fouten, ik maak daarbij ook spelingsfouten, algemene fouten, ben niets meer, noch minder dan een ander, maar in dit geval zit jij meer jezelf in de weg dan mij, omdat je wel constant in de verdediging schiet, en zeker aangaande je ex-functie of rol..of hoe je dit ook noemen wil.

Ik heb tammy totaal niet gemanipuleerd, ze is wijs en oud genoeg, voor zich zelf te oordelen. Vind het zelf ver beneden maat om zoiets te beweren, maar nogmaals dat zou jou woorden en die van iemand die zich totaal zelf niet wens te verantwoorden op het geschreven woord..dus als we daar nog eens aan gaan refereren..dan zitten we hier over een jaar nog. Waarom die A zegt, en B doet, of waarom dit en zus en zo..en dan jou arrogantie hierin ( het door de vingers zien! Alsof je hier de baas bent!)

Bij deze, Tammy en Paulus zijn de beheerders en ook daar zal ik naar luisteren, niet naar jou. Dus ik laat mezelf niet zo betuttelen.

Dit is werkelijk het laatste OFFtopic gedoe van mij, naar jou toe..dus doe , schrijf, denk , gooi bagger, of alles wat je maar hebt te melden over mij heen in een PB en laten we andere mensen niet diens plezier afnemen...vanwege onze ongenoegens.

Akkoord?

:peace:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Desiderata - Wat is spiritualiteit

Bericht door MetalPig » 11 jun 2012, 21:25

Agaat schreef:Ik accepteer wel degelijk PB's ...
Raar, als ik probeer te reageren op jouw PB krijg ik de melding "Sommige gebruikers kunnen niet worden toegevoegd omdat ze het ontvangen van privéberichten uitgeschakeld hebben." Misschien moet Paulus daar even naar kijken.

Anyway, dank voor bovenstaand bericht; ik concludeer dat wij elkaars berichten veel negatiever opvatten dan ze bedoeld zijn.

Wat mij betreft kunnen we met een schone lei verder, ik hoop van jou hetzelfde.

Agaat

Re: Desiderata - Wat is spiritualiteit

Bericht door Agaat » 11 jun 2012, 23:21

Wat mij betreft ook, dank voor jou bericht..

We beginnen met een schone lei!

Afbeelding

Plaats reactie