Reïncarnatie - herinneringen van jonge kinderen

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Reïncarnatie - herinneringen van jonge kinderen

Bericht door taigitu » 26 jul 2012, 12:09

Reïncarnatie is voor mij een een logische verklaring voor 'wonderkinderen' die in hun jonge leven vaak boven andere kinderen, en veel volwassen, uitsteken qua weten, kennis en vaardigheden. Zeker als ze geboren worden in een gezin worden geboren waarin hun kennis of vaardigheden niet aanwezig zijn en dus niet gesproken kan worden van genetisch doorgeven van die kwaliteiten.
Hier een mooie video over reïncarnatie met bijzondere 'merktekens' die bij de geboorte al zichtbaar zijn:
A young boy supposedly has memories of a past life in which he was his own grandfather. Plus, Dr. Jim Tucker discusses his and his former colleague Dr. Ian Stevenson's research on children in eastern countries who have spontaneous past life memories. In their research they found much evidence suggestive of reincarnation, like detailed and accurate memories and physical characteristics carried over from the previous life to the current one (birth marks, deformities, injuries).
[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=VZTtU7ak ... re=related[/youtube-2]
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Reïncarnatie - herinneringen van jonge kinderen

Bericht door Susan » 26 jul 2012, 12:53

Ik heb oa van Ian Stevenson een prachtig boek waarin hij de herinneringen die kinderen aan hun vorige leven(s) hebben beschrijft. Mijn zoon (géén 'wonderkind') heeft het ook vanaf zijn 3e jaar al meerdere keren over zijn herinneringen aan een vorige leven gehad. Niemand (buiten ons)geloofde hem, en hij werd er om uitgelachen t/m leugenaar aan toe. Door volwassenen die hier niet in geloofden en er ook niets mee te maken wilden hebben. Verleden week hebben we hier nog een heel gesprek over gehad, hoe kinderen zich hier dan onder kunnen voelen en niets meer vertellen op den duur.Een kind van 3 verzint dit niet en komt niet steeds met hetzelfde herinnerings verhaal als het fantasie zou zijn.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Reïncarnatie - herinneringen van jonge kinderen

Bericht door taigitu » 26 jul 2012, 20:30

Susan schreef:.Een kind van 3 verzint dit niet en komt niet steeds met hetzelfde herinnerings verhaal als het fantasie zou zijn.
Ik twijfel er niet aan dat reïncarnatie bestaat. Ik heb over de jaren het nodige gelezen en gezien via docu's e.d. die onder andere door de Avro zijn uitgezonden in 2009. Vooral de lichamelijke tekens die overeen komen met overleden personen vindt ik opmerkelijk.
Gandhi heeft ook aan een onderzoeksteam deelgenomen om een reïncarnatie van een jong kind te onderzoeken. Het is een fenomeen dat door de tijd heen niet weg is te poetsen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

aquarius

Re: Reïncarnatie - herinneringen van jonge kinderen

Bericht door aquarius » 29 jul 2012, 12:04

Herinneringen uit een vorig leven kunnen ook nog wel parten spelen in het hier en nu,alleen je moet ze kunnen herkennen .
Zo heb ik bijvoorbeeld een vertrouwd gevoel met als ik werk met een beitel en een hamer en moet een stuk hout bewerken of als ik een gat moet graven ,dan moet ik mij zelf bedwingen om niet dieper te gaan graven ,noem het maar een tik in je doen en laten.
Ook een sterke voorkeur naar een land of landschap kunnen echo's zijn uit een ver verleden ,dit heb ik met Ierland ,zelfs de muziek brengt mij tot ontroering.

Als je alle dingen dan op een rijtje zet die je bij je zelf hebt ontdekt zou ik wel eens een timmerman geweest kunnen zijn in Ierland en naast mijn beroep doodgraver :grin:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Reïncarnatie - herinneringen van jonge kinderen

Bericht door taigitu » 29 jul 2012, 12:52

aquarius schreef:Herinneringen uit een vorig leven kunnen ook nog wel parten spelen in het hier en nu,alleen je moet ze kunnen herkennen .
Zo heb ik bijvoorbeeld een vertrouwd gevoel met als ik werk met een beitel en een hamer en moet een stuk hout bewerken of als ik een gat moet graven ,dan moet ik mij zelf bedwingen om niet dieper te gaan graven ,noem het maar een tik in je doen en laten.
Ook een sterke voorkeur naar een land of landschap kunnen echo's zijn uit een ver verleden ,dit heb ik met Ierland ,zelfs de muziek brengt mij tot ontroering.

Als je alle dingen dan op een rijtje zet die je bij je zelf hebt ontdekt zou ik wel eens een timmerman geweest kunnen zijn in Ierland en naast mijn beroep doodgraver :grin:
Dat is heel natuurlijk, zoals ook nare dingen meegenomen kunnen worden. Alleen kunnen we het dan niet meer zodanig herkennen dat we een situatie kunnen beschrijven. Dat lijkt wel mogelijk te zijn via hypnose.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Reïncarnatie - herinneringen van jonge kinderen

Bericht door taigitu » 29 jul 2012, 18:01

Dit zijn de acht delen van een ingekorte versie van de uitzendingen die er toen zijn uitgezonden. Ook ik zal ze weer even moeten bekijken omdat het al een tijdje terug is dat ik ze heb gezien.
Deze herinneringen aan een vorig leven zijn aan de hand van hypnose-sessies 'opgehaald of naar boven gehaald' of hoe je het wil noemen.
Voor mij liggen deze herinneringen, die voor menig klein kind nog spontaan te vertellen zijn, opgeslagen in de buik (zie topic buikbrein).
Geüpload door wimheins op 4 okt 2009

Reïncarnatie-onderzoek door regressietherapeut Peter Ramster, Australië, 1982. De film volgt vier vrouwen naar de plaatsen van in hypnotische trance herinnerde Europese vorige levens. De oorspronkelijke 96 minuten zijn ingekort tot acht afleveringen van 10 minuten (door Wim Heins). Destijds in Nederlandse versie uitgezonden door de Avro.
[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=jul11EMo ... ure=relmfu[/youtube-2]
[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=QIrcu64c ... ure=relmfu[/youtube-2]
[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=0LGRIC1_ ... ure=relmfu[/youtube-2]
[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=Ol1RIKb0 ... ure=relmfu[/youtube-2]
[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=z6EGJclO ... ure=relmfu[/youtube-2]
[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=Vzlu_GRv ... ure=relmfu[/youtube-2]
[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=bM6Q7YNA ... ure=relmfu[/youtube-2]
[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=xUqgYlkW ... ure=relmfu[/youtube-2]
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

aquarius

Re: Reïncarnatie - herinneringen van jonge kinderen

Bericht door aquarius » 29 jul 2012, 20:06

even opgezocht;
Desoxyribonucleïnezuur, afgekort als DNA, is een biochemisch macromolecuul dat fungeert als belangrijkste drager van erfelijke informatie

Als het DNA ook kan functioneren als een soort van databank ,zou het ook zomaar herinneringen kunnen bevatten uit de voorgaande familie generaties .
Dus hiermee vervalt dan de theorie dat men eerder heeft geleefd in een vorig leven .
Gast1 heeft dat heel mooi verwoord hij zei ,we leven voort via onze kinderen.

Misschien is dat ook wel de achterliggende gedachte van wat is de zin van het leven zelf ,ervaring opdoen die via het dna doorgeven wordt aan de volgende generaties .
:grin:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Reïncarnatie - herinneringen van jonge kinderen

Bericht door taigitu » 29 jul 2012, 21:11

aquarius schreef:even opgezocht;
Desoxyribonucleïnezuur, afgekort als DNA, is een biochemisch macromolecuul dat fungeert als belangrijkste drager van erfelijke informatie

Als het DNA ook kan functioneren als een soort van databank ,zou het ook zomaar herinneringen kunnen bevatten uit de voorgaande familie generaties .
Dus hiermee vervalt dan de theorie dat men eerder heeft geleefd in een vorig leven .
Gast1 heeft dat heel mooi verwoord hij zei ,we leven voort via onze kinderen.

Misschien is dat ook wel de achterliggende gedachte van wat is de zin van het leven zelf ,ervaring opdoen die via het dna doorgeven wordt aan de volgende generaties .
:grin:
Ja, via het celgeheugen geven wij herinnering mee aan ons nageslacht, zoals wij het kregen van onze ouders en voorouders (celgeheugen, waardoor zelfs overdracht van herinnering van een donor een fenomeen kan zijn bij de ontvanger na het transplanteren van organen).
Maar bij 'geen reïncarnatie' (dus puur herinnering) moet het wel in de familielijn liggen en voor zover bekend niet te ver terug in de tijd, anders vervaagt die overdracht. Maar die verhalen zijn er wel. Het is interessant om te kijken hoeveel tijd er zit tussen de herinnering in het NU en over welke periode het in verleden gaat.
Celgeheugen en voorouders

Wanneer we het bovenstaande goed tot ons door laten dringen, wordt het principe van doorgeven van voorouderlijke belasting helder.
Wanneer we geconcipieerd worden, is het zaad van onze vader en het ovum van onze moeder bijvoorbeeld 30 en 28 jaar oud. Deze primaire cellen dragen resp. 30 en 28 jaar geheugen van vader en moeder. Deze twee geheugens komen samen, wanneer de versmelting plaatsvindt. Op die manier worden herinneringen doorgegeven, en zijn we mede dragers van moeilijkheden en fijne ervaringen die onze ouders ondergingen.
En ook onze ouders zijn geconcipieerd op een goede dag evenals hun ouders. Wanneer we de weg terug bewandelen door deze voorouderlijke interne lijn, is echter de geheugenverdunning na zeven generaties zo dun, dat hier de informatie lijkt te stoppen.
http://www.trance-art.nl/hypnotherapie/ ... epigenese/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: Reïncarnatie - herinneringen van jonge kinderen

Bericht door Ster » 29 jul 2012, 21:49

Voor mij is reïncarnatie de enige mogelijkheid in dit bestaan.
Vertel mij liever eens welk ander alternatief er zou kunnen bestaan.
Zelfs Jezus Christus en zijn volgelingen wisten dit.
Waarom wordt er getwijfeld?
Ik groet God in jou.
Namasté!

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Reïncarnatie - herinneringen van jonge kinderen

Bericht door taigitu » 29 jul 2012, 22:31

Wat ik erg frappant vindt dat er reïncarnaties zijn die zelfs fysiek
herkenbaar zijn. In deze video is er een jongetje dat de reïncarnatie is van
zijn opa. De opa was een politieagent die is doodgeschoten door een kogel
in zijn hart.
De kleinzoon vertelt over dingen uit de jeugd van zijn moeder, verhalen van
toen hij de vader van zijn moeder was.
Maar het frappante is dat hij hartproblemen heeft precies op de plaats van
zijn hart waar zijn opa door de kogel is geraakt en is overleden. Er zijn vele
merktekens op kinderen, in de vorm van littekens of moedervlekken e.d. op
de plaatsen waar een verwonding is die het overlijden heeft veroorzaakt in
een vorig leven.
Als er alleen een herinnering zou worden doorgegeven, dan zouden die
merktekens niet aanwezig moeten zijn. Een herinnering is een
energie/frequentie, eeuwig in de kosmos aanwezig (Akasha Kronieken).
Die frequentie zou dan 'instructies' moeten bevatten die die merktekens laat
manifesteren in de stof........ is dan die frequentie familie gebonden?

[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=Wq-xLRwT ... ure=relmfu[/youtube-2]
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie