God mijmert over Adam en Eva.......

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gast1

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door Gast1 » 08 aug 2012, 16:56

Waar staat dit soort zaken voor?
Als je het goed vind, ga ik daar nu niet verder op in. Ik heb dat wel al een aantal keren eerder getracht. Deze zaken liggen voor wat mij betreft nu in het verleden en ik heb geen zin in herhalingen Tet. Ik heb ook geen zin meer in dit soort 'mijmeringen' ... Laat God maar fijn mijmeren over Adam en Eva :grin:

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door Tet » 08 aug 2012, 17:22

Goed plan Gast1. :hands:
truth is stranger than fiction

Gast1

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door Gast1 » 08 aug 2012, 17:58

Heu ... :shock: ... Wauw..?

Welnu, ik ben nu toch even sprakeloos ...

:hands:
Laatst gewijzigd door Gast1 op 08 aug 2012, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door Susan » 08 aug 2012, 17:59

Ster schreef:
dinsdag 7 augustus 2012
Sorry, voor mijn late reactie, maar ik heb tussen mijn vorige reactie en nu geen enkele melding meer gekregen van dit forum.
Dit zal zou moeten zijn. Er gebeuren constant onlogische zaken rondom mij. Al enkele malen wilde ik reageren op een topic, (onlangs op ‘de opwarming van de Aarde’ bv.) maar het toeval liet dit niet toe. Dit doen mijn Gidsen, die mij zekeren en geleiden en ik ben hen hiervoor dankbaar.

Ik spreek hier over 'Al Wat Is en Niet Is', Hét Universum, Dé Kosmische Intelligentie.

Wij zijn in de tweede helft van 2012 en eind dit jaar gaat Gaia, de ziel van Aarde over naar de vierde dimensie.
De zachtmoedige gaan mee.
Aan ieder de keuze, als het nog niet te laat is.
Er moet niet meer gefilosofeerd noch gediscussieerd worden.[/quote]

Blij dat het goed met je gaat Ster en je hier te 'zien'.
Herkenbaar hoor wat je hier zegt. Soms hebben we nergens invloed op en dan gebeuren er onlogische zaken, die later misschien heel logisch blijken te zijn in de tijd. Ook wat het niet kunnen reageren betreft terwijl je het wel wou. Dit soort dingen is mij ook ontelbare keren overkomen. Niets gebeurd ook zomaar of 'toevallig', want toeval bestaat immers niet,toch?
We worden idd begeleid alsof we gestuurd worden door onze gidsen, zo zie en beleef ik het ook altijd.

Over jouw laatste regels: Ér moet niet meer gefilosofeerd noch gediscussieerd worden' zeg je.
Waarom niet Ster?
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door Susan » 08 aug 2012, 18:09

taigitu schreef:
Het hart is het domein van het weten,de hersenen van het kunnen begrijpen.
@Aquarius
Mooie handtekening Aquarius!
Afbeelding
Ja een hele mooie is deze van Aquarius!

En taigitu,
wat een prachtige Avatar, hoe waar ook, én...compleet met barstjes,
wat ook in ieders hart zit...?

moest hier meteen aan denken:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door taigitu » 08 aug 2012, 19:18

Susan schreef: En taigitu,
wat een prachtige Avatar, hoe waar ook, én...compleet met barstjes,
wat ook in ieders hart zit...?
Dank je Susan, ik heb er vanmiddag verschillende opgezet en weer
verwijderd maar deze blijft wel even staan.
Mooie video, ik heb de tekst ook met een andere achtergrond gezien.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door taigitu » 27 sep 2012, 12:23

Uit het dagboek van Adam, vertaald van het origineel manuscript door Mark Twain en in het Nederlands omgezet door Karel D’huyvetters, mei 2011 ©

Maandag
Dit nieuw creatuur met het lange haar loopt serieus in de weg. Het drentelt hier altijd maar rond en volgt me overal. Daar hou ik niet van, ik ben niet gewoon aan gezelschap. Ik wou dat het bij de andere dieren wou blijven… Bewolkt vandaag, de wind zit in het oosten, ik denk dat we regen krijgen…Wij? Waar heb ik dat woord vandaan?... Ha, nu herinner ik het me: het nieuwe creatuur gebruikt het.

Dinsdag
Ben de grote waterval gaan bekijken. Het is het beste dat we op het domein hebben, vind ik. Het nieuwe creatuur noemt het de Niagara Waterval, maar waarom, daar heb ik geen flauw idee van. Zegt dat het eruit ziet als een Niagara Waterval. Dat is geen reden, dat is gewoon eigengereid en dom. Ik krijg geen kans meer om zelf nog iets een naam te geven. Het nieuwe creatuur geeft alles een naam dat het tegenkomt, nog voor ik een woord gezegd krijg. En altijd met hetzelfde excuus: het ziet er zo uit. Neem nu de dodo, bijvoorbeeld. Zegt dat men van bij de eerste aanblik ziet dat het ‘eruitziet als een dodo’. Die naam zal het ook wel moeten houden, ongetwijfeld. Ik word er moe van om me daarover druk te maken en het is niets gekort bovendien. Dodo! Het ziet er niet meer uit als een dodo dan ik.

Woensdag
Heb me een betere schuilplaats gebouwd tegen de regen, maar kon het niet rustig voor mij alleen hebben. Het nieuwe creatuur drong naar binnen. Toen ik probeerde om het buiten te zetten, liet het water lopen uit de gaten waarmee het kijkt en veegde het dan weg met de achterkant van zijn voorpoten en maakte een geluid zoals sommige van de andere dieren maken als ze ongelukkig zijn. Ik wou dat het niet praatte, het praat voortdurend. Dat klinkt als een goedkoop verwijt aan dat arme schepsel, een belediging, maar zo bedoel ik het niet. Ik heb de menselijke stem nog nooit gehoord en elk nieuw vreemd geluid dat hier binnendringt in de plechtige stilte van deze dromerige eenzaamheid stoort mijn gehoor en klinkt als een valse noot. En die nieuwe klanken zijn zo dichtbij, vlak bij mijn schouder, vlak bij mijn oor, eerst aan de ene kant, dan aan de andere en ik ben enkel gewoon aan geluiden die min of meer veraf zijn.

Vrijdag
Het roekeloze namen geven gaat onverminderd door, wat ik er ook zou kunnen aan doen. Ik had een uitstekende naam voor het domein, een die muzikaal was en aantrekkelijk: Tuin van Eden. Privé noem ik het nog altijd zo, maar niet meer publiekelijk. Het nieuwe creatuur zegt dat het helemaal bos is en rotsen en landschap en dat het dus niets heeft van een tuin. Zegt dat het ‘eruitziet’ als een park, dat het er niet uitziet als om het even wat behalve een park. Bijgevolg, en zonder me te raadplegen, heeft het een nieuwe naam: Niagara Waterval Park. Dat is behoorlijk aanmatigend, lijkt me. En er hangt al een bordje: Het Gras Niet betreden!

Mijn leven is niet meer zo zalig als het was.

Zaterdag
Het nieuwe creatuur eet te veel fruit. We gaan zonder vallen, meer dan waarschijnlijk. “Wij”, alweer. Dat is zijn woord; en het mijne nu ook, omdat ik het zo vaak hoor. Nogal wat mist deze morgen. Als er mist is, kom ik niet buiten. Het nieuwe creatuur wel. Het loopt buiten rond in alle weer en komt dan binnen met zijn vuile voeten. En praat. Het was hier vroeger zo aangenaam stil.

Zondag
Heb het gehaald. Deze dag wordt stilaan een beproeving. In november laatst was dit geselecteerd en onderscheiden als een rustdag. Vroeger had ik er zo al zes per week. Deze morgen betrapte ik het nieuwe creatuur terwijl ze probeerde appels af te gooien van die verboden boom.

Maandag
Het nieuwe creatuur zegt dat zijn naam Eva is. Dat is in orde, geen bezwaar. Zegt dat het dient om haar daarmee te roepen als ik het wil ontbieden. Ik zei dat het dan overbodig was. Dat woord maakte blijkbaar veel indruk op haar; het is inderdaad een groot, goed woord, een dat nog vaak zal te pas komen. Het zegt dat het geen Het is maar een Zij. Dat is veeleer twijfelachtig; maar voor mij is dat al eender. Wat zij is zou mij niets maken als ze maar op haar eentje wou blijven en niet praten.

Dinsdag
Ze heeft heel het domein overspoeld met execrabele namen en storende borden: Hierlangs voor de Wieling. Hierlangs voor Geiteneiland. Grot van de Winden langs hier.

Zegt dat dit park een net vakantiepark voor de zomer zou kunnen worden, als er klanten zouden voor zijn. Vakantiepark, nog zo’n bedenksel van haar, gewoon woorden zonder betekenis. Wat is een vakantiepark? Maar ik kan het haar maar beter niet vragen, ze is als razend om alles uit te leggen.

Vrijdag
Ze heeft er een gewoonte van gemaakt om me te smeken om niet meer over de Waterval te gaan. Wat is daar verkeerd mee? Zegt dat het haar doet beven. Ik vraag me af waarom. Ik doe het al de hele tijd, ik was altijd al verzot op de diepe duik en de opwinding en het frisse water. Ik dacht dat dit precies was waarvoor de Waterval diende. Ze heeft geen andere functie voor zover ik kan zien en ze moet toch voor iets gemaakt zijn. Zegt dat ze alleen maar gemaakt is voor het uitzicht, zoals de rinoceros en de mastodont.

Ik ging over de Waterval in een ton: niet voldoende voor haar. Ging erover in een tobbe: nog steeds niet voldoende. Zwom in de Wieling en de Stroomversnellingen in een vijgenbladpak. Pak ernstig beschadigd. Vervelende klachten over mijn uitspattingen. Ik ben hier veel te veel belemmerd. Wat ik nodig heb, is verandering van lucht.

(Wordt vervolgd)
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie