God mijmert over Adam en Eva.......

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gast1

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door Gast1 » 07 aug 2012, 18:15

Ster schreef:
taigitu schreef:
Ster schreef: De zielen die de eindmeet halen worden zelf geascendeerde Meesters, in een hogere dimensie, een hoger bewustzijn.
Is dit geen prachtig plan. Je moet wel God zijn om zoiets uit te denken.
Het is een mooi verhaal Ster maar zoals ik het lees is de basis van het verhaal de bijbel met de persoonlijke God. Ik kan niks met een Adam en Eva en een Lucifer die het kwaad voorstelt. Dan moet ik denken dat deze God zich stierlijk heeft zitten vervelen en iets georganiseerd heeft om bezig te zijn. De bijbel is een boek met prachtige verhalen die je tot steun of lering kunnen zijn in het leven. Tegelijkertijd is het ook een boek wat, via de diverse religieuze instituten, je beperkingen oplegt door het in te kaderen in regels die je moet naleven en waar je niet zelfstandig anders over mag denken.
God is voor mij de Energie die het universum aanstuurt en de wetten van het universum bepalen actie en reactie, oorzaak en gevolg. Geen Lucifer, buiten mij, die mij verleid tot het kwade/ongewenste. Het goede of kwade is allebei in mij aanwezig. En als mijn intentie is om kwaad/ongewenst te doen, dan doe ik dat zelf vanuit een emotie die IN mij aanwezig is.
dinsdag 7 augustus 2012
Sorry, voor mijn late reactie, maar ik heb tussen mijn vorige reactie en nu geen enkele melding meer gekregen van dit forum.
Dit zal zou moeten zijn. Er gebeuren constant onlogische zaken rondom mij. Al enkele malen wilde ik reageren op een topic, (onlangs op ‘de opwarming van de Aarde’ bv.) maar het toeval liet dit niet toe. Dit doen mijn Gidsen, die mij zekeren en geleiden en ik ben hen hiervoor dankbaar.
Wij zijn nl. ons huis (deze wereld) aan 't slopen, terwijl wij op dezelfde plaats een nieuw aan 't bouwen zijn. Ik let dus wel op voor de vallende brokstukken.
Nu ter zake:
Wat ik hier geschreven heb is geen verhaal, hoor! Het is zoals het is.
Vergelijk dit a.u.b. niet met oude religieuze teksten. En ban alle oude overtuigingen en ideeën over God.
Ik spreek hier over 'Al Wat Is en Niet Is', Hét Universum, Dé Kosmische Intelligentie.
Niet over een oude man op een wolk, die oordeelt over mensen.
Het Luciferexperiment loopt nu ten einde. Wij hebben het er goed van af gebracht. Wij hebben geleerd om louter voor het goede te kiezen.

Wij zijn in de tweede helft van 2012 en eind dit jaar gaat Gaia, de ziel van Aarde over naar de vierde dimensie.
De zachtmoedige gaan mee.
Aan ieder de keuze, als het nog niet te laat is.
Er moet niet meer gefilosofeerd noch gediscussieerd worden.
Met een :hands: gelezen.
Dit doen mijn Gidsen, die mij zekeren en geleiden en ik ben hen hiervoor dankbaar.
... en zo sta ik er ook in. Mijn gidsen bevinden zich in alles om mij heen, en dus ook in jullie. De gedoodverfde datum ligt er aan te komen en hoe dan ook, ik zal niet verbaasd zijn :wink:

aquarius

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door aquarius » 07 aug 2012, 18:22

Ik heb alleen maar de Vara gids :-| en verder moet ik het alleen allemaal maar zelf uitzoeken.

Gast1

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door Gast1 » 07 aug 2012, 19:24

Haaahahaha ... De bulderlach overkomt mij. :rolfl:

Wij zijn toch bij jou ... [dance]

Hè... even bijkomen ... ik kwam zojuist bij een muziekstuk uit wat ik wel vond passen en nu weet ik niet of het nog overkomt. Ik tracht het. Ster schreef oa:
Ik spreek hier over 'Al Wat Is en Niet Is', Hét Universum, Dé Kosmische Intelligentie. Aan ieder de keuze, als het nog niet te laat is.
Ik kwam dit nummer dus tegen en het lijkt mij Russisch-orthodox ... Duits gezongen met een bijzonder diepe bas ... Ik krijg er kippenvel van:



Maar ook van dit, wil je meteen luisteren dan dien je de eerste 54 seconden over te slaan. Andrea Bocelli op zijn best en ook wel passend ...


Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door taigitu » 07 aug 2012, 20:10

Ik kreeg op het internet een kadootje omdat ik deze tekst en deze stem zo betoverend vind. Nu kan ik het delen.....
Het is een gedicht van Mary Baker Edy, de stem is Ivor James, een Engels medium. Na het gebed staan geleide meditaties.
Het is een Engels gedicht waarvan hieronder de Nederlandse tekst staat.
Leer me om lief te hebben

Er was een tijd dat, in mijn dagelijks gebed,
Ik vroeg om alle dingen die ik redelijk
het meest noodzakelijk achtte in mijn leven, - Succes,
rijkdom natuurlijk, gemak en geluk;
een vriendenschaar, een thuis zonder zorgen;
een pad van rozen naar geluk en vreugde;
sociaal aanzien en genoeg roem
om een naam achter te laten die herinnerd zou worden.

Ambitie beheerste mijn leven, ik verlangde ernaar
om grote daden te verrichten, die iedereen
in mijn kleine wereldje zou kunnen zien
en doen fluisteren, "Geweldig!"
Ach, geduldige God,
hoe blind zijn wij totdat Uw herdersstaf
van tedere berisping ons tot betere dingen leidt
Vandaag heb ik maar één verzoek Heer
- Leer me om lief te hebben.
Het is in feite mijn grootste en enige behoefte. -
Leer me om lief te hebben, niet diegenen die mij eerst liefhebben,
maar iedereen met een heel diepe zuivere verreikende liefde
die niet aards gericht is,maar die de hele mensheid omvat
en die alleen het goede in allen ziet,
weerspiegelt vanuit U, mijn Heer.
En leer me, Vader, hoe ik diegene die de meeste liefde nodig hebben,
het meeste lief kan hebben-
Die schare van mensen die arm en ziek
en er slecht aan toe zijn.
Op wier moede gezichten hun verdrietig leven te zien is.
Die zwoegen op hun levenspad met trage pas
en een hart dat meer bezwaard is dan de wereld weet.
Mensen aan wie anderen omzichtig voorbij gaan
en hun gesmeek niet horen,noch hun roep om hulp,
om hulp temidden van lawaai en de menigte.
Mensen wier harten pijn hen koud en trots en bitter maakt,
afwijzend en somber in hun verdriet.
Hen wil ik troosten en verlichting brengen.
Mijn hand in de hunne leggen en aan hun zijde stilaan verdergaan,
een trouwe en onbevreesde gids.
Oh redder, gij zijt de Christus.
Waarheid altijd nabij, help mij die verdwaalde te vinden,
die mijn nog dierbaarder zijn omdat zij zoveel nodig hebben.
Help mij datgene te zoeken en te vinden
wat zij menen verloren te hebben.
Zulke woorden van blijmoedigheid te spreken,
dat bij het voorbijgaan in hun wildernis gezang zal opklinken.
O, Goddelijke liefde,
hoe leeg was dat gebed vroeger jaren,
waarvan ik toen dacht dat het zo fraai was
dat holle klatergoud dat de wereld vreugde noemt,
betekent voor mij nu iets meer dan wat gebroken speelgoed,
waarvan ik ben ontstegen en ontgroeid.
Ik dank U dat die gekoesterde dromen van zo lang geleden,
als vlinders hun zomerdag van kortstondige betovering hebben gehad,
en nu verdwenen zijn.
Vandaag bid ik voor betere dingen.
Gij kent Heer daarboven mijn enige wens van u:
LEER MIJ LIEF TE HEBBEN.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door Susan » 07 aug 2012, 20:43

Héél bijzonder deze laatste woorden:
LEER MIJ LIEF TE HEBBEN

Dat was het enige wat ik ooit nog vroeg/wenste....geloofde hier niet meer in.
Omdat ik dacht dat dat hier op deze aarde dus, niet meer mogelijk was, en pas na dit leven kon.
Dit had ik geleerd door de ervaringen in het leven, maar het bestaat dus wél heb ik mogen ervaren en meer hoef ik ook niet.
Het is genoeg en Alles wat je echt nodig hebt om te Leven.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door Susan » 07 aug 2012, 21:17

aquarius schreef:Ik heb alleen maar de Vara gids :-| en verder moet ik het alleen allemaal maar zelf uitzoeken.
Ik zie dit nu net :rolfl: :rolfl:
Wát een ongelofelijke 'droogkloot' zoals men dat hier zegt, ben jij Aquarius!
En je hoeft niets 'allinnig uut te siekjen'(schrijf ik dit goed?) als jij dat niet wilt he.:mrgreen:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

aquarius

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door aquarius » 07 aug 2012, 23:40

Susan schreef:En je hoeft niets 'allinnig uut te siekjen'(schrijf ik dit goed?) als jij dat niet wilt he.:mrgreen:
Weet ik Susan,hang namelijk onder jullie heli waar Gast1 ook in zit.... :uhhhm:
Maar dat blijft onder ons hé :wink:

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door Tet » 08 aug 2012, 00:52

Gast1 schreef:Je zou het ook als een soort sluwe en achterbakse list kunnen zien om toch te schrijven wat ik eigenlijk niet wil schrijven. Een geraffineerde copingstrategie (waarvan ik de betekenis een aantal dagen geleden niet wist). Maar niets is minder waar en dat weet Susan. Daar steek ik mijn beide handen voor in het vuur, wetende dat ik ze niet zal verbranden. Dat je reageert op dit bericht is ook geen sluwe list van mij om jou te prikkelen, maar ik vind het wel fijn om te zien dat je elk geschreven woord leest, beter dan dat ik het doe. Hij blijft mij uitermate interesseren waarom dat jij achter heel veel zaken van mij ‘iets’ zoekt en hierdoor leer ik steeds meer. Op het vorige forum had het iets ambivalents, maar dat is helemaal weg. Ik voel een pure liefde naar jou toe.
Ehm Gast1,

Even serieus.. ik ben niet met je bezig.

Soms schrijf je dingen die ik tegenstrijdig vind of volgens mijn logica niet kan
volgen. En dan stel ik een vraag of plaats een opmerking.
Dat is toch de bedoeling hier?

Wat je zegt klopt; ik lees elk geschreven woord. Als ik lees gaat al mijn aandacht daar naar toe. Dat heet de kunst van het luisteren.
En houd alsjeblieft op met die liefdesverklaringen. Dit heeft niets met liefde te maken.

Maar goed, we zitten allebei voor de lol op dit forum en laten we het leuk houden.
Als je er de voorkeur aan geeft om geen reacties meer te krijgen van mij moet je dit aangeven. Dat is mij evengoed.

Gast1

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door Gast1 » 08 aug 2012, 05:16

Deal. Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Als je iets niet begrijpt stel je vragen en dan is het fijn om een antwoord terug te krijgen. Ik ontvang graag vragen van jou en er is geen sprake van dat ik dat dus niet zou willen. Voor wat betreft die liefdesverklaringen zal ik stoppen, maar nog wel even uitleggen: Aandacht is voor mij een bepaalde vorm van liefde. De aandacht die jij schenkt aan het geschreven woord is ook aandacht geven aan het onderwerp van de auteur waarbij je op dat moment ook aandacht geeft aan die auteur volgens mijn logica. Daar jij de auteur bent in het bovengenoemde stukje, geef ik nu deze reactie en daarmee aandacht aan jou. Andersom is dat precies hetzelfde en dus geef je, door te reageren naar mij, ook aandacht. Op dat moment ben je dus wel degelijk met mij bezig zoals ik ook met jou bezig ben. Niets mis mee toch? Waarom die ontkenning?

Volgens mij mijmert God (de kosmische intelligentie) niet. De persoonlijke God zal dat ongetwijfeld doen zoals jij dat deed voordat en tijdens je jouw letters tikte. Ik heb korte stukjes van jou naar mij gezien Tet die je soms 4x en zelfs een keer 8x gewijzigd hebt. Ook jij mijmert zoals ik dat ook doe. Ik schrijf echter heel vaak direct uit mijn hart en besef dat ik wel eens wat warrig overkom. Bij het lezen van elke letter en elk woord zul je zien dat ik uitermate duidelijk kan zijn, waar ik niets mee wil bewijzen. Mijn tegenstrijdigheden lijken mogelijk tegenstrijdigheden maar ik dien het beter uit te leggen. Iets waar jij me op wijst zoals ik jou ook op zaken wijs. Ik weet dat wij elkaar heel goed begrijpen en ja, ik zit ook voor de lol op het forum. Óók, maar niet alleen.
Vandaag schreef mij een heel dierbare vriendin wat ik op een forum moest? "Mensen verschuilen zich achter een pseudoniem en schrijven vaak hun frustraties op verborgen achter anonimiteit. Ik kon mijn tijd toch wel veel beter besteden?" Ik heb haar geschreven dat ik mijn tijd niet verdoe en dat ik dat doe, wat ik dagelijks doe. Aandacht geven... Lees en begrijp mij. En die aandacht geef ik niet voor de lol, ik geef heel serieuze aandacht wat wel eens lekker doorbroken wordt door die plagerige Friese smurf. En dat is dan weer de lol. Tja, dat was het wat ik op jouw reactie te schrijven had en heb gedaan. Bijna altijd wanneer ik dit soort zaken naar jou toe schrijf, valt er vanuit jouw kant een grote stilte. Ik vind dat niet vervelend en je bent intelligent genoeg om te begrijpen waarom ik dat niet vervelend vind.
:rolleys:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door Susan » 08 aug 2012, 06:58

aquarius schreef:
Susan schreef:En je hoeft niets 'allinnig uut te siekjen'(schrijf ik dit goed?) als jij dat niet wilt he.:mrgreen:
Weet ik Susan,hang namelijk onder jullie heli waar Gast1 ook in zit.... :uhhhm:
Maar dat blijft onder ons hé :wink:
O, maar je kan gewoon instappen hoor!
Welkom zou ik zeggen Aquarius, zónder dat wij jouw koers bepalen,
je zou zelfs aanwijzingen kunnen geven,toch? :hands:

ps. clipje van Roy Orbison was grappig hoor :mrgreen:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door Gast1 » 08 aug 2012, 07:50

Mooi geschreven Suus. Dat clipje van de verdronken vlinder van Boudewijn de Groot was erg mooi ...

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door Susan » 08 aug 2012, 08:57

Gast1 schreef:Mooi geschreven Suus. Dat clipje van de verdronken vlinder van Boudewijn de Groot was erg mooi ...
Ja práchtig! (de andere clip die ik noemde heeft Aqua. weer verwijderd)
Altijd al vaak naar geluisterd en nooit zonder droge ogen, deze clip zegt het ook precies zoals het is Gast1.
En ik ben naast ooit bijna echt verdronken te zijn, ook zowat 'gemangeld' door oa de dogma's en aannames die het leven alleen zwart lieten zien en voelen, wat Aquarius hierbij ook noemde. Maar ik 'WIST' diep vanbinnen heel zeker (daarom even met hoofdletters) dat het anders was/kon, en dat bleek dus ook zo te zijn.
[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=RuzURu2p ... re=related[/youtube-2]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door taigitu » 08 aug 2012, 10:30

Het hart is het domein van het weten,de hersenen van het kunnen begrijpen.
@Aquarius
Mooie handtekening Aquarius!
Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

aquarius

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door aquarius » 08 aug 2012, 11:11

Dank je wel Taigitu leuk dat je dit opgemerkt hebt .
Soms krijg je van dit soort ingevingen binnen .
Zie het maar als een draadloze afstandbediening die een signaal oppikt. : :wink:

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door Tet » 08 aug 2012, 11:29

Gast1 schreef:Deal.
Dus geen reacties meer van mij?

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door taigitu » 08 aug 2012, 11:33

aquarius schreef:Dank je wel Taigitu leuk dat je dit opgemerkt hebt .
Soms krijg je van dit soort ingevingen binnen .
Zie het maar als een draadloze afstandbediening die een signaal oppikt. : :wink:
Zo werkt het...... kosmische communicatie, herkenning, inzicht.....
Je zet mij aan mijn avatar eindelijk te wijzigen. Kijken wat het wordt.....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door Gast1 » 08 aug 2012, 12:28

Tet schreef:
Gast1 schreef:Deal.
Dus geen reacties meer van mij?
Deal dat ik geen liefdesverklaringen meer schrijf (naar jou). Ik probeerde uit te leggen wat ik met aandacht bedoel. Ik schreef al vrij snel achter het woordje deal:
Ik ontvang graag vragen van jou en er is geen sprake van dat ik dat dus niet zou willen.
Vandaag misschien iets minder goed gelezen.

Gast1

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door Gast1 » 08 aug 2012, 12:29

taigitu schreef:
aquarius schreef:Dank je wel Taigitu leuk dat je dit opgemerkt hebt .
Soms krijg je van dit soort ingevingen binnen .
Zie het maar als een draadloze afstandbediening die een signaal oppikt. : :wink:
Zo werkt het...... kosmische communicatie, herkenning, inzicht.....
Je zet mij aan mijn avatar eindelijk te wijzigen. Kijken wat het wordt.....
In één woord: prachtig!! :wink:

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door Tet » 08 aug 2012, 12:48

Gast1 schreef:
Tet schreef:
Gast1 schreef:Deal.
Dus geen reacties meer van mij?
Deal dat ik geen liefdesverklaringen meer schrijf (naar jou). Ik probeerde uit te leggen wat ik met aandacht bedoel. Ik schreef al vrij snel achter het woordje deal:
Ik ontvang graag vragen van jou en er is geen sprake van dat ik dat dus niet zou willen.
Vandaag misschien iets minder goed gelezen.
Misschien niet.

Eerst schrijf je dit:
Gast1 schreef:Deal. Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Als je iets niet begrijpt stel je vragen en dan is het fijn om een antwoord terug te krijgen. Ik ontvang graag vragen van jou en er is geen sprake van dat ik dat dus niet zou willen.
En vervolgens dit:
Gast1 schreef:Voor wat betreft die liefdesverklaringen zal ik stoppen, maar nog wel even uitleggen:
Volgens mij staat jouw deal dus niet voor het staken van de liefdesverklaringen.
Deal had ook betrekking kunnen hebben op mijn voorstel.

Maar prima verder hoor Gast1, dan weet ik je voorkeur.
Gast1 schreef: Tja, dat was het wat ik op jouw reactie te schrijven had en heb gedaan. Bijna altijd wanneer ik dit soort zaken naar jou toe schrijf, valt er vanuit jouw kant een grote stilte.
Waar staat dit soort zaken voor?
truth is stranger than fiction

Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: God mijmert over Adam en Eva.......

Bericht door Ster » 08 aug 2012, 16:25

aquarius schreef:Dank je wel Taigitu leuk dat je dit opgemerkt hebt .
Soms krijg je van dit soort ingevingen binnen .
Zie het maar als een draadloze afstandbediening die een signaal oppikt. : :wink:
²
Ik wens jou ook te feliciteren met deze treffende one liner, aquarius.
Ik heb alleen wat moeite met jouw schommelend yin/yangsymbool. (Soms draait het rond, dit moet een psychologische perceptie van mij zijn. Ken jij de betekenis hiervan?)
Zo is dat, onze hersenen zijn zender/ontvangers van gedachtegolven. Wie afgestemd is op een bepaalde golflengte ontvangt de zender.
Laatst gewijzigd door Ster op 08 aug 2012, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik groet God in jou.
Namasté!

Plaats reactie