Grenzeloos inzicht

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 21 sep 2018, 13:27

Secularisatie bevordert onverdraagzaamheid
Je mag je geloofstraditie vaarwel zeggen. Maar het hoeft niet. Laat dát de boodschap zijn.

De jaren vijftig van de vorige eeuw.

Je groeide op in vastomlijnde kaders. De elites schreven voor wat je moest denken en doen. In de katholieke zuil bepaalden bisschoppen je leven, tot in de slaapkamer aan toe. Althans, dat dachten ze. Gereformeerden werden beïnvloed door dominees en ouderlingen die op huisbezoek kwamen. De secularisatie, het proces van ontkerkelijking, bracht emancipatie en bevrijding. Ook vandaag zijn er nog gemeenschappen waar vrouwen geen volwaardige plek krijgen, het geloof in onwrikbare leerstellingen wordt doorgegeven en mensen niet durven uit te komen voor hun seksuele geaardheid. Ik denk dat orthodoxe christenen niet onder doen voor behoudende moslims.

Moet de overheid deze onvrijheid doelgericht openbreken? In een vrije samenleving heeft de staat beperkte bevoegdheden. En dat lijkt me eigenlijk ook wel zo gezond. Persoonlijke vrijheid laat zich immers niet afdwingen. Vrijheidslievende mensen en bewegingen kunnen wel een sfeer scheppen waarin mensen zich welkom voelen. Waarin zij worden uitgenodigd, en zo nodig uitgedaagd, de dialoog aan te gaan. Laat het COC vooral in gesprek blijven met de ChristenUnie. En gun migranten alsjeblieft wat tijd om te wennen aan de liberale opvattingen in Nederland. Hoe gingen Nederlanders – zowel kerkelijk als niet-kerkelijk – tot in de jaren zestig met bijvoorbeeld homoseksualiteit om?

Moeten migranten in enkele jaren klaarspelen waar de oorspronkelijke bevolking van ons land zo’n vijftig jaar over gedaan heeft? Je mag je geloofstraditie vaarwel zeggen. Maar het hoeft niet. Laat dát de boodschap zijn. Want ondanks de goede dingen die de secularisatie biedt, bespeur ik ook een onverdraagzaam bijeffect. Als je geen agnost of atheïst bent, ben je volgens een groeiende groep Nederlanders zo goed als achterlijk en als je niet uitkijkt verdacht. Hoezo vrijheid?

Mijn vader werd in 1935 geboren in een gereformeerd gezin. Mijn grootouders hielden rekening met de rustdag op zaterdag, de Sabbat, van de joodse buren. En deze buren respecteerden de zondagsrust van mijn grootouders. Deze ontspannen en tolerante omgang met elkaar, is dat inmiddels niet het spreekwoordelijke kind dat met het badwater is weggespoeld?

Theo Brand -2010

Hoofdredacteur De Linker Wang
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 23 sep 2018, 14:01

Radboudumc plaatst ontroerend gedicht over drama Oss: 'Zeg dat het niet waar is'

NIJMEGEN/OSS - Na het dramatische bakfietsongeluk in Oss van afgelopen donderdag is een 11-jarig meisje met zware verwondingen naar het Radboudumc in Nijmegen gebracht. Bij de medewerkers is het noodlottige ongeval hard aangekomen, zegt internist-oncoloog Ingrid Desar. Ze deelde zaterdag op Twitter een ontroerend gedicht dat op het intranet van het ziekenhuis is geplaatst.

Sebastiaan Quekel 22-09-18, 14:59

Hoe ga je als hulpverlener om met verschrikkelijke tragedies, zoals in Oss afgelopen donderdag? Daar probeert de schrijver van het gedicht antwoord op te geven. Dat doet hij op een manier die hem siert: openhartig en ingetogen, maar bovenal met respect en terughoudendheid.

'Zeg dat het niet waar is'
,,Dit is ons werk, 'business as usual'. Maar vandaag is het anders. Vandaag raakt het ons intenser, we zijn er stil van en het maakt ons bescheiden", schrijft de zorgverlener onder meer.

Dat het drama vier kinderlevens heeft geëist is voor hem simpelweg niet te bevatten. ,,Kinderen die net het ochtendlicht van hun levensreis ervaren. Ouders die vertrouwen op bakfiets, spoorweg en buitenschoolse opvang. Gezinnen verbijsterd, ontwricht en verscheurd. Zeg toch dat het niet waar is."

Toestand
Over de huidige toestand van het 11-jarig meisje uit Oss en de 32-jarige begeleidster uit Heesch is niets bekend. Vrijdag wilde de politie alleen kwijt dat ze nog in het ziekenhuis liggen. Het onderzoek naar de oorzaak van het drama is dit weekend in volle gang.


* * *

Het complete gedicht:

'Zeg dat het niet waar is'

Vier kinderen overlijden, een 11-jarig zusje en begeleidster raken ernstig gewond.
Kinderen die net het ochtendlicht van hun levensreis ervaren.
Ouders die vertrouwen op bakfiets, spoorweg en buitenschoolse opvang.
Gezinnen verbijsterd, ontwricht en verscheurd.

Twee traumaheli's, SEH-, operatie- en intensive care teams.
Iedereen werkt naarstig om menselijk lijden te beperken.
Dit doen wij elke dag, hiertoe zijn we opgeleid en uitgerust.
Dit is ons werk, 'business as usual'.

Maar vandaag is het anders.
Vandaag raakt het ons intenser, we zijn er stil van en het maakt ons bescheiden.
Want ja, dit is wel ons werk, 'business as usual'.
Maar zeg toch dat het niet waar is.

Want ook al zijn wij hiertoe opgeleid.
Waarom verandert er zo weinig terwijl wij zoveel doen?
Waarom verzacht niet het leed?
Het raakt ons, het maakt ons stil, het maakt ons bescheiden.

Toch ruikt juist dit aan de zingeving van ons werk.
Er zijn, er voor zorgen en er steeds weer voor gaan.

Maar zeg dat het niet waar is.

https://www.gelderlander.nl/nijmegen-e- ... ~ae205d3c/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 30 sep 2018, 09:49

"De ontmoediging is een van de meest destructieve toestanden die een menselijk wezen kan ervaren, want zij berooft hem van het grootste deel van zijn energie. Toch bevat de ontmoediging, zelfs in de slechtste momenten, elementen die kunnen dienen op opnieuw moed te vatten, als men weet hoe deze te grijpen en te benutten. De ontmoediging berooft je van je energie, dat is waar, maar zelf bezit zij formidabele krachten. Het bewijs: het feit dat zij in staat is om een heel koninkrijk te verwoesten, jijzelf met alle rijkdommen en mogelijkheden die opgeslagen zijn in je fysieke lichaam, je hart, je intellect, je ziel en je geest, bewijst dat zij werkelijk zeer machtig is. Waarom zou men dus niet proberen om zich meester te maken van deze macht, en haar in een positieve richting te oriënteren?
Span je in om je bewust te worden van alle mogelijkheden die in jou schuilen. Zelfs indien je gelooft dat je volledig uitgeput bent, aan het eind van je krachten en weerstand, blijven er in feite nog altijd formidabele hulpbronnen in jou aanwezig, die je in staat zullen stellen om opnieuw op weg te gaan."

Omraam Mikhaël Aïvanhov
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 09 okt 2018, 14:28

Er is oorlog en geweld gaande in de wereld van vandaag
en de toekomst ziet er somber uit.
Maar heel sereen en rustig
gebeurt er in het verborgene iets anders.

Er is een innerlijke revolutie gaande.
En sommige mensen horen de roep van een hogere bestemming.
Het is een stille revolutie,
van binnen uit; vanaf de basis.

Dit is een wereldwijde beweging.
Een spirituele samenzwering.
Er zijn slaper cellen in ieder land van deze planeet.

Je ziet ons niet op T.V.
Je leest niet over ons in de krant.
Je hoort niet van ons op de radio.

We zijn niet uit op roem of eer.
We dragen geen uniform.
We zien er alledaags uit, dik en dun, blank en zwart,

In allerlei soorten kleding en stijlen.
De meesten van ons werken anoniem.
We werken rustig achter de schermen

In ieder land en cultuur van de wereld.
In steden groot of klein, bergen en dalen,
Op het land en in de dorpen, bij stammen en op afgelegen eilanden.

Je zou een van ons kunnen ontmoeten op straat
En het niet eens opmerken.
We werken in het verborgene,
We blijven achter de schermen.

Het interesseert ons niet wie de eer krijgt,
Maar alleen dat het werk gedaan wordt.
Af en toe herkennen we elkaar op straat,
Een eenvoudig knikje en we gaan verder.

Overdag doen velen van ons net alsof we een normale baan hebben
Maar achter de valse façade
doen we ons echte werk 's nachts.

Sommigen noemen ons het Bewustzijnsleger.
We scheppen langzaam een nieuwe wereld
met de kracht van onze gedachten en harten.

We volgen, met liefde en plezier.
Onze opdrachten komen van de Centrale Spirituele Intelligentie.

We gooien zachte, geheime liefdesbommen wanneer niemand kijkt.
gedichten ~ knuffels ~ muziek ~ fotografie ~ films ~ aardige woorden ~
glimlachjes ~ meditatie en gebed ~ dans ~ Sociale activiteiten ~ websites ~
blogs ~ Willekeurige aardigheidjes.

We drukken onszelf individueel uit,
met onze eigen unieke gaven en talenten.

Wees de verandering die je wilt zien in de wereld.
Dat is het motto dat onze harten vult.

We weten dat het de enige manier is waarop echte transformatie plaats vind.
We weten dat we de stille en nederige kracht van alle oceanen samen hebben.

Ons werk is langzaam en gedetailleerd
zoals het ontstaan van bergen.

Op het eerste gezicht is het niet eens zichtbaar.
Maar hierdoor zullen hele tectonische platen verschoven worden
in de eeuwen die komen.

Liefde is de nieuwe religie van de 21st eeuw.
Je hoeft niet hoogopgeleid te zijn
of uitzonderlijke kennis te bezitten, om het te begrijpen.

Het komt voort uit de intelligentie van het hart,
ingebed in de tijdloze evolutionaire impuls van alle menselijke wezens.

Wees de verandering die je wilt zien in de wereld.
Niemand anders kan het voor je doen.

Schrijver: Anoniem

Vertaling: Wim Minten
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door univers » 09 okt 2018, 15:46

:post: :hands:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 18 okt 2018, 18:25

de Standvastigheid - ze innerlijk cultiveren om het hoofd te bieden aan uiterlijke veranderingen

"Verandering is de wet van het leven. Als je je inbeeldt dat waar je ook gaat, wat je ook doet, de mensen zonder te bewegen zullen blijven zitten waar je ze achtergelaten hebt en dat je ze om het even wanneer in dezelfde toestand zal terugvinden, beschikbaar en in dezelfde geestesgesteldheid, ga je grote teleurstellingen tegemoet. Voor hen, net als voor jou, beweegt en verandert alles voortdurend, alles wordt getransformeerd.

Je onderhoudt relaties met verschillende personen, die nauw of minder nauw met jou verwant zijn. Zorg ervoor dat alles zo harmonieus mogelijk verloopt tussen jullie. Maar reken niet op de stabiliteit van deze relaties, want op een of andere dag zal je moeten vaststellen dat de dingen niet precies gaan zoals je had gedacht en gehoopt. Dus, zorg er enkel voor jezelf te versterken, te verlichten, want het is alleen op die voorwaarde dat je in staat zal zijn om het hoofd te bieden aan alle veranderingen van de omstandigheden. Als de Voorzienigheid je een aantal trouwe vrienden geeft waarop je altijd kunt rekenen, dank haar daarvoor. Maar blijf in jezelf een stabiel, onwankelbaar punt in stand houden, zodat niets je onderweg ooit kan doen stilvallen."

Omraam Mikhael Aivanhov
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 27 okt 2018, 20:06

Wees vrienden met iedereen.

Wees vriend(in) van je echtgeno(o)t(e), van je kinderen, van je relaties, je buren en je collega’s. En ja, wees zelfs vrienden van je vijanden.

Wees…..gewoon vrienden.

Een van de meest prikkelende kritieken die ik ooit ontving was toen iemand waarmee ik ooit was getrouwd en waar ik waarlijk en innig van hield, eens tegen mij zei: “Jij behandelt jouw vrienden beter dan mij!”

Ik heb dit nooit vergeten omdat ik wist dat het waar was. Het is absoluut waar dat ik meer tolerantie had, meer geduld met, meer toegevend was aangaande het gedrag van mijn vrienden dan met degene waarmee ik mijn leven deelde.


Ik zei dingen tegen mijn levenspartner die ik nooit tegen een vriend zou zeggen en die ik bij een vriend “gewoon zou laten gaan!” Ik merkte dingen bij mijn levenspartner waar ik bij een vriend overheen zou kijken. En ik maakte mij druk om dingen van mijn levenspartner waar ik dit bij een vriend nooit zou doen.

Waar gaat dit over? Ik begon het mij af te vragen. Waarom behandelen wij degenen die ons het dichtst nabij staan alsof zij ons helemaal niet zo dicht nabij staan? Komt dit omdat wij hen beter kennen dan onze vrienden en dagelijks meer bij hen zijn. Kan het echt zo zijn dat “familiair zijn minachting kweekt?”

Nee, nee…. zeg mij dat dit niet zo is! Zou het niet zo moeten zijn dat familiariteit compassie, begrip, tolerantie, acceptatie een steeds diepere liefde kweken? Zou intieme relatie niet tenminste de plaats moeten zijn voor de grootste veiligheid?

Toen ik een kind was (al heel, heel lang geleden) was er een populair liedje. Zelfs toen was het een gouwe ouwe en wij hadden een oude plaatopname ervan waarop gezongen werd door de Mills Brothers en die ik speelde op de familie-Vitrola.
(Ha, weet iemand waar ik het nu over heb?)

Het lied heette, You Always Hurt the One You Love. (Je beschadigt altijd degene waarvan je houdt) en de tekst was ongeveer deze….. als ik het mij goed herinner…:

Je beschadigt altijd degene waarvan je houdt
Degenen die je juist niet zou moeten beschadigen
Je neemt altijd de zoetste roos
en verdrukt die totdat de blaadjes vallen.

Je beschadigt altijd het vriendelijkst hart
Met een haastig woord dat jij je niet herinnert
Als ik gisteravond jouw hart dus heb gebroken
Komt dit omdat ik het meest van alles van jou hou!

De ironie van dit lied is mij tot op de dag van vandaag bijgebleven. Ik heb grote spijt (en ik vraag hen en de hemelen om vergeving) voor de vele keren en de manier waarop ik geliefden die mij nabij stonden, heb behandeld, en ik realiseer mij dat een van de grootste geschenken die wij een geliefde kunnen geven, vriendschap is. Behandel hen gewoon als een vriend. Als iemand die wij niet graag zouden verliezen.

Ja, wees dus vrienden met je echtgeno(o)t(e). Wees een vriend van je kinderen en de familieleden. Wees vrienden met je buren en je collega’s en bekenden. En, ja, wees zelfs vrienden met je vijanden. En bovenal….wees een vriend van jezelf!

Dit is misschien nog wel het moeilijkst uit te voeren van alles.

Neale Donald Walsch
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 06 nov 2018, 08:45

Alles gebeurt binnen in ons

Stuiten we op de grenzen van de 'maakbaarheid'? Opererend op rationeel niveau, hebben we het gevoel dat we vanuit het heersende materiële denken alles onder controle moeten houden. We denken meteen aan de bank- of eurocrisis wanneer wordt gezegd dat we ‘in een crisis’verkeren. Maar gaat het wel louter om die economische crisis? Ik zie hoopvolle ontwikkelingen in de samenleving, vooral van onderop, bij veel mensen, maar ik denk dat naast veel depressiviteit, emotionele verslavingen, wantrouwen, hebzucht en angst in mensen, er op mondiaal niveau nog steeds polarisatie en oorlog is. Het geweld in Syrië rondom het autocratische Baath-regime lijkt voorlopig niet te stoppen en moet dus kennelijk maar worden uitgevochten. Dat zagen we ook in andere (burger)oorlogen.

Ik denk dat we vooral in een 'maakbaarheidscrisis' zitten. We zijn gewend te denken dat we intellectueel alles in de hand hebben, niet alleen op persoonlijk vlak, maar ook collectief, zogenaamd geregeld door knappe economen en politici. We hebben, nogmaals, het gevoel dat we vanuit het heersende materiële denken alles onder controle moeten houden. Maar dit denken maakt ons tegelijk bang. En wel omdat we onbewust weten dat we in ons leven niet alles onder controle kúnnen hebben.

Angst woekert overal in de wereld en is ten diepste de immateriële oorzaak van oorlog en geweld. Angst is een gebrek aan vertrouwen in onszelf. Daardoor vertrouwen we het Leven niet. Angst is ontworteling, uit-balans-zijn. Als we bang zijn of van onszelf balen, gaat er ineens zo veel mis in het leven. Iedereen heeft dat wel ervaren. En dat terwijl met vertrouwen in het Leven alles veel gemakkelijker gaat. Ook dat weet iedereen uit ervaring. Angst is een beperking in onze gedachten en het tegenovergestelde van liefde en innerlijke vrede.

Alles gebeurt binnen in ons: zowel vrede als conflict spiegelen een mentaal patroon dat we in ons hebben. Collectief is dit eveneens het geval. Via de kwantumfysica weten we dat alles energie en bewustzijn is die het persoonlijke overstijgen. Oorlogen en crises hebben dan ook tevens een innerlijke en transpersoonlijke dimensie. Als mensen in de greep zijn van angst, rancune en wantrouwen, lokken wij crises uit. Via de kracht van de positieve gedachte of de kracht van de geest, kunnen we beter vertrouwen, compassie en soulforce (Gandhi) als energie de wereld insturen. Die energie kan helend werken, waardoor angst wegebt en we een nieuw zelf- en wereldbegrip krijgen.

Hans Feddema 2012
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 25 nov 2018, 10:53

Voorgevoel is als een zachte kriebel in de onderbuik die in een directe lijn omhoog naar het hoofd communiceert. De kriebel komt voort uit een rimpel, zoals die van een steentje dat in het water wordt gegooid.
Wat wil het jou vertellen?

Voorgevoel is een interessant fenomeen en iedereen heeft het weleens, niet alleen de zogenaamd ‘paranormaal gevoeligen’ onder ons. Je kunt nare voorgevoelens hebben, maar ook positieve of gewoon ter kennisgevende voorgevoelens. Wat gebeurt er dan precies?

Ons ‘zelf’ bestaat eigenlijk uit twee lagen: de persoonlijkheid, gekoppeld aan het fysieke lichaam dat zich bevindt in de lineaire tijdslaag, en de ziel, of het essentiële zelf, of ons niet-fysieke lichaam (hoe je het ook maar wilt noemen) dat zich bevindt in de energetische laag. Deze energetische laag gaat voorbij tijd en ruimte en is zodoende non-lineair of omnidirectioneel. Wanneer er op dit moment iets gebeurt dat nogal wat in gang zet in jouw systeem, bijvoorbeeld een traumatische gebeurtenis of juist een heel diepgaande liefdevolle ervaring, dan is het effect daarvan voelbaar in de toekomst. Het rimpelt als het ware na alsof er een steentje in een vijver is gegooid. Deze energetische laag noemen ze daarom ook weleens ‘the liquid world’.

Nu kun je je misschien voorstellen dat als dat steentje gegooid is en het omnidirectioneel uitrimpelt, dit ook naar het verleden toe voelbaar is. En dat is het moment waarop wij een voorgevoel krijgen. De rimpels hebben ons bereikt en de aard van die energierimpel geeft informatie, net zoals je in aanraking komt met een bepaalde persoon of een ruimte die je wel of niet prettig aan vindt voelen. De aard van de rimpel geeft het soort voorgevoel aan je door. Onze hersens zullen daarmee aan het associëren gaan en hoe beter die vertaalslag gemaakt kan worden, hoe duidelijker de informatie over dat voorgevoel is. Paranormaal gevoelige mensen zijn vooral beter getraind dan de meeste mensen in het opmerken en vertalen van die rimpels naar het hier en nu.

Een voorgevoel geeft je informatie over de toekomst.

Wat vraagt dit van jou?

Een voorgevoel geef je informatie. Het is verder aan jou wat je ermee doet. Is het een prettig voorgevoel, dan zul je die richting op bewegen. Is het een naar voorgevoel, dan kun je nu nog de wereld van vorm wenden door in je energieveld iets aan te passen. Is het onvermijdelijk, dan geeft het voorgevoel je de mogelijkheid om, nog voordat iets daadwerkelijk je bewustzijn invalt als een bom, alvast vooruit te gaan verwerken, waardoor de klap minder hard aankomt.

Hoe weet je het verschil tussen voorgevoel en onrust of nervositeit? Bij een voorgevoel gaat er geen gedachte aan vooraf en dat is bij emoties als onrust en nervositeit wel het geval.

Vera Helleman
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 29 nov 2018, 23:12

Geloof me niet

1:11:11 (2011) ontwaken
11:11:2018 Mysterieuze schokgolven lieten onze planeet rinkelen als een bel :wink:
11:11:2018 Na zeven jaar. zeven chakra’s, zeven kleuren in regenboog
Het einde van de duisternis is in volle gang.

“Als de kwantummechanica je niet diep heeft geschokt, heb je het nog niet begrepen. Alles wat we echt noemen, bestaat uit dingen die niet als echt kunnen worden beschouwd." - Niels Bohr
The real trick to life is not to be in the know, but be in the mystery. Fred Alan Wolf

Dit is mijn wens voor jou vandaag, May you walk in Beauty [jaja]

Transformatie. Opnieuw geboren worden.
Afbeelding
Gevestigd in het huidige moment. Hij / zij is noch verloren in de toekomst noch verloren in het verleden. De ‘’illusie’’ schaduw waarin we leven begrijpen… Breek uit je cocon en word een vlinder.
Leven en dood zijn één. Verleden, heden en toekomst zijn één.

''Er is geen dood, alleen een verandering van werelden.''
''De mens heeft het web van het leven niet geweven. 'Hij is slechts één draad ervan. Wat hij met het web doet, doet hij met zichzelf.''
Alle dingen zijn samengebonden. Alle dingen verbinden. CHIEF SEATTLE (1786 - 7 juni 1866) Chief Seattle begreep net zoals zijn voorvaderen kwantumverstrengeling

''Het zal een tijd van reiniging zijn, wanneer al het afval in onze geest, al onze consumpties, zal worden opgeruimd door en vervangen door een heropleving van ware spiritualiteit en een hernieuwd respect voor onszelf en iedereen op deze planeet.''
Carlos Barrios Mayan elder

Kwantumverstrengeling "spookachtige actie op afstand", nog steeds een raadsel voor wetenschappers. Hoe meer de wetenschap verstrengeling begrijpt, hoe minder "spookachtig" het wordt. :wink:
Stop met zoeken, want je weet het al

[youtube-2]

[/youtube-2]
The Miracle of Unity Consciousness ... Shift of the Ages
Kwantumverstrengeling. Iedereen die deze video ziet, wordt opgenomen in kwantumverstrengeling of het wonder van eenheidsbewustzijn.

Afbeelding
We zijn prachtige (gekozen) regenboogwezens van licht(deeltjes), splinters van bewustzijn. Her-inneren. Alles is energie en met elkaar verbonden. We zijn allemaal één.
We ontwaken nu in een nieuw rijk van zijn. Je lichaam moet zich aanpassen aan de nieuwe energie…geduld.

Inheemse Amerikaanse wijsheid, de teachers:
Afbeelding
multiversum
En als we onze levens visualiseren als onderdeel van een heilige cirkel, beseffen we dat ons verleden, heden en toekomst allemaal met elkaar verbonden zijn. Dit krachtige gevoel, dat de dood een overgang is en geen einde. Leven en dood zijn één. Het proces gaat voor altijd door. Dit is niet je eerste keer op Aarde. Sterker nog, je bent hier in deze ‘’tijd’’ voor een reden.

Een ‘’oude’’ boodschap, (zodat je nu het weer kan her-inneren)
Afbeelding

Met andere woorden, het proces gaat voor altijd door. Met de rotatiestroom van Hunab K’u meebewegen. Zo Boven zo Beneden.
Onze gregoriaanse (slaap) kalender is lineair, maar de tijd en het universum zijn geometrisch, meerdimensionaal en spiraalvormig

Wetenschappers ontdekken voortdurend meer correlaties over hoe de mechanica van, intuïtie, profetie, emotie, geheugen en geloof echt werken. Als waarnemer beïnvloed je de uitkomst van wat je waarneemt. (tweespleten-experiment) Sterker nog
In 2007 (Science 315, 966, 2007) schoten wetenschappers in Frankrijk fotonen in een apparaat, waarbij bleek dat hun acties met terugwerkende kracht iets konden veranderen dat al was gebeurd.
https://www.nieuwetijdskind.com/quantum ... erruiming/

Verleden, heden en toekomst zijn één. Dus de tijdbewuste Maya hadden gelijk, de wereld zou niet eindigen in 2012. Alleen de tijd zoals we die wisten.
Spirituele tijd stroomt, en biedt een nieuwe wetenschap van de tijd

Deze soms ongelooflijke bevindingen (quantumeffecten) tarten het gezond verstand, tenzij we in een ‘‘……..’’ leven in plaats van in een fysieke realiteit en bewustzijn het beeld is van het feit dat we steeds meer kunnen "inloggen" in het ‘’systeem’’. Evolutie.
De hoogste tijd, want het begint een beetje warm te worden onder onze voeten……

Het kwantumperspectief van de werkelijkheid
[youtube-2][/youtube-2]

We kiezen altijd onze werkelijkheid.
Daarom ervaren we constant wat we aan het creëren zijn. Duisternis of liefde
Het gaat in deze purificatietijd niet meer om oordelen , veroordelen…
Wat jij met het web doet, doe je jezelf…Je brengt het web in of uit balans.
Wanneer je in balans bent, voel je beter. De wereld voelt zich beter.

Vroeger begrepen mensen dat de menselijke geest en staten van collectieve menselijke ervaring de kosmische en Aardse verschijnselen beïnvloeden.
Wat onze geest denkt zal zich manifesteren. Dit is wat de inheemse volkeren altijd hebben geweten en dat velen vergeten zijn.

Vijnana-maya:
We zijn dus alleen echt vrij, wanneer dingen ons niet langer kunnen manipuleren.
Veel mensen worden vrij en wakker (profetie).
Vertrouwen op de Wet van één. Dat is wat een immense groei voortbrengt.

Onze Aardse verschijnselen 200 jaar ‘’geleden’’ al voorspeld.
In het hart, minder denken. Profetie
Afbeelding

De Cree, Hopi en Sioux-indianen spreken over Rainbow Warriors die in de ‘’toekomst’’ onze planeet zullen bewonen en ze zullen komen in de tijd van het grote ontwaken.
Volgens de profetie van de zevende generatie zouden de Onkwehonwe de tijd zien wanneer de vogels uit de lucht zouden vallen.
Afbeelding

Een groot mysterie in het Huijgenspark in Den Haag. Daar werden bijna 150 dode spreeuwen gevonden. De beelden/signalen zijn overal om je heen. Voelen….m.a.w. wakker worden….

Beelden-bewustzijn-hart verbinding
Ook de Maya begrepen kwantumverstrengeling
We voelen dat we van buitenaf beïnvloed worden omdat we op deze manier geschapen zijn. Wij denken dat de wereld vast en werkelijk is. Maya weerhoudt ons ervan de wereld te zien zoals die werkelijk is. Er is meer dan de werkelijkheid dan we oppervlakkig zien.
De Maya laten ons weten dat dit beelden zijn, die gecontroleerd kunnen worden door bewustzijn.
Bewustzijn, dat verbonden is met het menselijk hart.
We maken allemaal deel uit van een verenigd veld. We zijn allemaal verbonden met een mind-field. Dat betekent dat je groter en krachtiger bent dan je denkt te zijn.
Realiseer hoe krachtig je gedachten zijn.

Met mildheid kijk je naar jezelf en omdat je met mildheid naar jezelf kijkt, kun je ook met mildheid naar de ‘’buitenwereld/realiteit’’ kijken.
Nu kun je wonderen gaan verwachten. In deze tijd: uit het hoofd naar het hart, zeggen de native elders…. :wink:

beelden gecontroleerd door bewustzijn.
Hart(liefde)-bewustzijn…beelden… verbinding
Afbeelding

Op cellulair niveau zullen de intensiteit van het (aquarius) licht en de trillingsfrequenties blijven toenemen tot een transformationeel nivo. De nieuwe energie op Aarde. Het gaat om weten. Geduld en toewijding. Door het veranderen van onze innerlijke kwaliteiten.
bewust zijn van je oneindige aard.
Een hart dat de geest vraagt wat te doen en de geest bedenkt hoe het moet.
Het vraagt om een emotionele volwassenheid. In balans zijn.

Als mensen de spiritualiteit negeren die alles omringt, wat hen helpt zichzelf te corrigeren wanneer ze zich naar elkaar vergissen, en als ze uitvindingen destructief gebruiken, dan zal de natuur zich tegen hen keren met extreem weer, vulkanen en grote winden…..
Thomas Banyacya
- Ouderling gekozen om Hopi-profetieën over te brengen

Aquarius
Er gebeuren grote veranderingen op onze planeet en de experts zoeken naar antwoorden. Belangrijk is om te onthouden dat bijna alle grote transformaties verwarring teweeg brengen. Deze periode van verlichting begint met grote instabiliteit. De Aarde verschuift nu haar omgeving om zichzelf te genezen.
Er is geen genade in de natuur, geen enkele, alleen de wet, alleen de regels.
Net zolang het nodig is….

Afbeelding
Geloof jezelf. Je bewustzijn verhogen en de wereld op een andere manier waarnemen.
De houvast en de waarheid die je gewend bent om buiten jezelf te zoeken, is enkel en alleen in jezelf te vinden. Herinneren. Alleen jij kan voelen wat met jou resoneert en wat niet. Alleen jij kan voelen wat voor jou waar is en wat niet. Niemand kan je helpen. Tijdens deze momenten is het belangrijk om dit gevoel niet als onzin te identificeren en te beseffen dat het ons vermogen is om op een dieper niveau in contact te komen met de grotere waarheid van het bestaan.
Je hebt het gevoel alsof "er iets groots gaat gebeuren", het is feitelijk jij, jezelf verandert nu van binnenuit. Dit is de verschuiving in bewustzijn. Je begrijpt je rol als waarnemer/co creator.
Om toegang te krijgen, moet je af van het meedogenloze denken dat typisch de westerse geest in beslag neemt. De veranderingen op ‘’Aarde’’ zullen pas stoppen als we ons hart raadplegen…(simpel)


Ca 10% van de wereldbevolking is nodig, om het (positieve) omslagpunt te maken.
Wanneer we onszelf in orde brengen, zullen het universum en de Aarde van nature de zaken op orde brengen. Door het respecteren van de universele en spirituele wetten.
We zijn goed bezig… Let op de positieve beelden.
Bereid zijn om te leren van degenen (native elders) die voor de Aarde spreken…


waarnemen
De beelden zijn overal. Het web is uit balans. Focus op de les, niet op het probleem. Energie, waarnemen & wakker worden We gaan onszelf hier niet meer uit denken [think] .
Een wereld vol signalen…
In Nederland 2018
De warme mei maand blijft maar records breken .En de maand juni is de droogste maand ooit. Juli: overal ter wereld sneuvelen hitterecords
Vernietigende orkanen, rampzalige overstromingen, weinig water, extreme hitte, extreme kou, destructieve tornado's die sterker worden, aardbevingen en vulkanen tonen verhoogde activiteit.

Inca's, Maya's en andere inheemse legendes geven aan dat we leven in de tijd waar we honderden of zelfs duizenden jaren op hebben gewacht.
Het is een intelligente ontvouwing die zich de hele dag aan je openbaart,
waardoor je stap voor stap van ‘’bewusteloosheid’’ in een staat van hoger bewustzijn kan komen. Voel de vibratie….

Afbeelding
Een quantumsprong van de ene toestand naar de andere maken
Het Aquariustijd is het tijdperk van water en licht (d.w.z. het licht van het hogere bewustzijn) genoemd. `Aan het licht brengen`.
Snelle golven van kosmische elektriciteit veranderen onze Aarde
Het verandert de menselijke psyche.

Geen ik, maar we. Want alles komt uit, alles komt nu naar boven, niets kan meer bedekt worden. De ‘’Aquarius’’ energie is sterk en maakt alles schoon.
Zoals vermeld, de druk wordt steeds groter tot 2022, (sorry: wereldschokkende ‘’spirituele’’ gebeurtenissen). De steden in de Verenigde Staten verkeren in grote problemen. De wereld vergaat niet, Het ene tijdperk sterft en het andere wordt geboren.
De Aarde en al haar inwoners zullen de gebeurtenis kunnen ‘’zien’’ en voelen, en
geen enkele persoon zal achteraf onaangetast blijven.

‘’Eeuwen’’ geleden voorspeld profetie
[youtube-2][/youtube-2]
Met mildheid kijk je naar jezelf ( geavanceerde emotionele volwassenheid)
Telepathie het zesde zintuig. Multiversum (ufo, onze star relatives)

“het is geen intellect, maar een intuïtie die de mensheid vooruit helpt. Intuïtie vertelt de mens zijn doel in dit leven.”
“We kunnen problemen niet oplossen door op dezelfde manier te Denken [think] als toen we ze creëerden.” -Albert Einstein-

De moderne kwantumfysica heeft onthuld dat lichte deeltjes lijken te –weten- wat hen te wachten staat en hun gedrag dienovereenkomstig zullen aanpassen, ook al is de toekomstige gebeurtenis nog niet gebeurd. Telepathische invloed is tussen kwantumdeeltjes aangetoond

We kunnen de veranderingen op Aarde verzachten, door te herinneren wie en wat we werkelijk zijn. Er is geen hiërarchie in een cirkel, het gaat over gelijkheid. We zijn één (en allemaal gekozen), zoals een groot organisme (simpel)
Dus niet een strijd binnen de kennis en logica, maar een strijd die in het hart plaats vindt. Op weg naar wereldvrede. We –weten- het wel….Iedereen gaat mee.

Geloof me niet

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door univers » 29 nov 2018, 23:30

Dit is al op 12 december 2012 in gang gebracht.
Ons zonnestelsel is in een ander energieveld van de Melkweg terecht gekomen.
Een nieuw seizoen breekt aan.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 20 dec 2018, 12:03

Mooi omschreven is dit citaat over Vriendschap :

Vriendschap is paradoxalerwijze van alle menselijke gevoelens
tezelfdertijd in haar eerste verschijning zeer verspreid
en in haar hoog ontwikkelde vormen het zeldzaamste.
Het zeldzaamste omdat ze op deze hoogte
een algehele onbaatzuchtigheid veronderstelt.
Daarenboven wordt dit gevoel, naarmate het groeit en zich zuivert,
het kostbaarste, omdat het een uniek evenwicht veroorzaakt
en een wonderbare harmonie in heel ons wezen.
Ze schenkt ons een innerlijke vrede,
een warmte en een voldoening,
die tot de diepste betrachtingen behoren van ieder mensenleven.

Erik van Ruysbeek
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 24 dec 2018, 16:31

De wereld is inderdaad verschrikkelijk en weinig hoopvol, er lijkt ook weinig..of niets..te veranderen :-|

* * * *

Verschrikkelijk is de wereld.

Geen Jezus zal Aleppo redden

en zijn god

zwijgt zo diep in alle talen

dat het voelt alsof hij niet bestaat,

nooit heeft bestaan, niet kan, niet wil -

wat is er met mijn brein

dat ik hem steeds weer denk?

Er zal nooit, nergens

een begin van redding zijn

als niet ten minste één mens zegt

'hier ben ik'

en ziende om zich heen

zoekt of er nóg een is, nog twee of drie

met vonken licht 'hier ben ik'

in hun ogen.

In diepe nacht - geen ster te zien

geen engelenzang te horen -

zullen zij gaan

om wat misschien nog kan,

te hopen valt, te redden is

één vluchtkind kantje boord

voorgoed geboren.

Kerstmis is twee- of driemaal

niet te tellen naamloos velen

die 'hier ben ik' zijn

en doen wat moet gedaan.


Huub Oosterhuis


schreef dit op
verzoek van Trouw 24 dec.2016
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 05 jan 2019, 11:16

Eind jaren 1980, schonk de dochter van de beroemde genie, Lieserl, 1.400 brieven, geschreven door Einstein, aan de Hebreeuwse Universiteit, met de opdracht om hun inhoud niet eerder te publiceren dan twee decennia na zijn dood. Dit is een van hen.
http://alberteinstein.info/finding_aid.html


Afbeelding

Een brief van Einstein aan zijn dochter

... Toen ik de relativiteitstheorie voorgesteld had, begrepen maar weinigen mij, en wat ik nu zal onthullen om over te brengen aan de mensheid zal ook nu botsen met de misverstanden en vooroordelen in de wereld. Ik vraag je om de brieven zo nodig, jaren, tientallen jaren te bewaken, zolang totdat de maatschappij is ver genoeg is gevorderd om te accepteren wat ik hieronder zal uitleggen. Er is een buitengewoon krachtige macht waar de wetenschap tot nu toe geen formele verklaring voor heeft gevonden. Het is een kracht die alle anderen omvat en betreft, en zelfs achter elk verschijnsel werkend in het heelal en nog niet geïdentificeerd is door ons.

Deze universele kracht is LIEFDE.

Toen wetenschappers zochten naar een verenigde theorie van het universum vergaten ze de meest krachtige onzichtbare kracht.

Liefde is Licht, dat diegene verlicht die geven en ontvangen.

Liefde is de zwaartekracht, want het maakt dat sommige mensen zich aangetrokken voelen tot anderen.

Liefde is macht, want het vermenigvuldigt het beste dat we hebben, en staat de mensheid toe niet te worden uitgedoofd in hun blinde zelfzuchtigheid.

Liefde ontvouwt en openbaart.

Want voor Liefde leven en sterven wij.

Liefde is God en God is Liefde.

Deze kracht verklaart alles en geeft betekenis aan het leven. Dit is de variabele die we te lang hebben genegeerd , misschien omdat we bang zijn voor Liefde, want het is de enige energie in het universum dat de mens niet heeft geleerd om aan zij wil te onderwerpen.

Om zichtbaarheid te geven aan Liefde, maakte ik een eenvoudige vergelijking in mijn meest beroemde formule.

Als we in plaats van E = mc2, accepteren dat de energie om de wereld te genezen kan worden verkregen door liefde, vermenigvuldigd met de lichtsnelheid in het kwadraat, komen we tot de conclusie dat liefde de sterkste kracht is, want het heeft geen grenzen. Na de mislukking van de mensheid in het gebruik en de controle van andere krachten van het universum die zich tegen ons hebben gekeerd, is het dringend noodzakelijk dat we onszelf voeden met een ander soort energie ...

Als we willen dat onze soort zal overleven, als we de betekenis van het leven willen vinden, als we de wereld willen redden en elk levend wezen dat het bewoont, is liefde is het enige antwoord. Misschien zijn we nog niet klaar om een bom van liefde te maken, een apparaat krachtig genoeg om volledig de haat, egoïsme en hebzucht te vernietigen die de planeet verwoest.

Echter, elk individu draagt in zich een kleine maar krachtige generator van liefde waarvan de energie erop wacht vrijgegeven te worden.

Wanneer we leren om deze universele energie, lieve Lieserl, te geven en te ontvangen, zullen wij hebben bevestigd dat liefde alles overwint, en in staat is om alles en nog wat te overstijgen, want liefde is de essentie van het leven.

Ik betreur het ten zeerste dat ik niet in staat ben geweest te kunnen uitdrukken wat er in mijn hart is, welk stilletjes heeft geklopt voor jullie allemaal, mijn hele leven. Misschien is het te laat om te verontschuldigen, maar omdat tijd relatief is, moet ik je vertellen dat ik van je hou en dankzij jou heb ik het ultieme antwoord aan kunnen reiken!

Je vader Albert Einstein

Vertaling: wakkeremensen.blogspot.nl
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 06 jan 2019, 07:15

Prachtig Susan !!

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 08 jan 2019, 11:11

Susan schreef:
05 jan 2019, 11:16

Een brief van Einstein aan zijn dochter
...
Deze universele kracht is LIEFDE.

Toen wetenschappers zochten naar een verenigde theorie van het universum vergaten ze de meest krachtige onzichtbare kracht.

Deze kracht verklaart alles en geeft betekenis aan het leven. Dit is de variabele die we te lang hebben genegeerd , misschien omdat we bang zijn voor Liefde, want het is de enige energie in het universum dat de mens niet heeft geleerd om aan zij wil te onderwerpen.

Echter, elk individu draagt in zich een kleine maar krachtige generator van liefde waarvan de energie erop wacht vrijgegeven te worden.

Wanneer we leren om deze universele energie, lieve Lieserl, te geven en te ontvangen, zullen wij hebben bevestigd dat liefde alles overwint, en in staat is om alles en nog wat te overstijgen, want liefde is de essentie van het leven.
Nog een paar uitspraken hoe Einstein er over dacht,
die hier bij aansluiten:

Hoe kan je in godsnaam in termen van scheikunde en natuurkunde een biologische fenomeen als éerste liefde’verklaren.?

God geeft niks met onze wiskundige problemen hij integreerdt proefondervindelijk

De zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor verliefd ‘voor iemand vallen’

Het enige mysterie van onze wereld is haar begrijpelijkheid.

Wetenschap zonder religie is kreupel, religie zonder wetenschap is blind

Technologische vooruitgang werkt als een bijl in de handen van een notoire misdadiger

Elke intelligente idioot kan dingen groter,complexer en geweldadiger maken
maar het heeft een vleug genialiteit en moed nodig om de tegenovergestelde richting op te gaan.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 09 jan 2019, 10:52

Werking van het Universum.

De oude healer zei tegen de ziel:
Het is niet je rug die pijn doet,
maar de last die je draagt.
Het zijn niet je ogen die pijn doen,
maar het onrecht dat je ziet.
Het is niet je hoofd dat pijn doet,
maar je gedachten die je pijn doen.
Het is niet je keel,
maar dat wat je niet durft vertellen.
Het is niet je buik,
maar je ziel die niet kan verteren wat er rond jou gebeurt.
Het is niet je lever die pijn doet,
maar de boosheid vanbinnen.
Het is niet je hart dat pijn doet,
maar de liefde.
Het verlangen naar liefde, de liefde die je wil delen.
En het is liefde zelf,
wat al deze pijn kan genezen.

Het meest krachtige medicijn

auteur: onbekend
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door MetalPig » 09 jan 2019, 11:16

Susan schreef:
05 jan 2019, 11:16
Eind jaren 1980, schonk de dochter van de beroemde genie, Lieserl, 1.400 brieven, geschreven door Einstein, aan de Hebreeuwse Universiteit, met de opdracht om hun inhoud niet eerder te publiceren dan twee decennia na zijn dood. Dit is een van hen.
Goed verhaal, maar niet waar.

https://www.huffingtonpost.com/katharin ... ccounter=1
"This document is not by Einstein. The family letters donated to the Hebrew University - referred to in this rumor - were not given by Lieserl. They were given by Margot Einstein, who was Albert Einstein’s stepdaughter. Many of those letters were published in Volume 10 of The Collected Papers of Albert Einstein in 2006 and in subsequent volumes, in chronological order."

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 09 jan 2019, 18:03

MetalPig schreef:
09 jan 2019, 11:16
Susan schreef:
05 jan 2019, 11:16
Eind jaren 1980, schonk de dochter van de beroemde genie, Lieserl, 1.400 brieven, geschreven door Einstein, aan de Hebreeuwse Universiteit, met de opdracht om hun inhoud niet eerder te publiceren dan twee decennia na zijn dood. Dit is een van hen.
Goed verhaal, maar niet waar.

https://www.huffingtonpost.com/katharin ... ccounter=1
"This document is not by Einstein. The family letters donated to the Hebrew University - referred to in this rumor - were not given by Lieserl. They were given by Margot Einstein, who was Albert Einstein’s stepdaughter. Many of those letters were published in Volume 10 of The Collected Papers of Albert Einstein in 2006 and in subsequent volumes, in chronological order."
Het zou kunnen dat het misschien zó gegaan is. Men neemt tenslotte veel van anderen over, waar of niet waar.

Er doen verschillende 'verhalen' de ronde aangaande Einstein zoals over de 1400 brieven waarvan
deze dus die ik plaatste en door Einstein geschreven werd aan zijn dochter Liesrl.
En of zij het nu aan de Hebreeuwse Universiteit schonk óf stiefdochter Margot, maakt voor die brief niet zoveel uit.

Maar er waren dus ook berichten over 3500 velletjes die van Margo Einstein afkomstig waren, en pas na haar dood
openbaar gemaakt mochten worden. (anderen hadden het er over dat het dus twee decennia na Einsteins dood pas mocht...)
Hoe hij als vader was en over zijn eerste vrouw ,werd ook op verschillende manieren geschreven, geroddeld misschien zelfs wel..
wat echt waar is....
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door MetalPig » 10 jan 2019, 08:43

Susan schreef:
09 jan 2019, 18:03
Er doen verschillende 'verhalen' de ronde aangaande Einstein zoals over de 1400 brieven waarvan
deze dus die ik plaatste en door Einstein geschreven werd aan zijn dochter Liesrl.
En of zij het nu aan de Hebreeuwse Universiteit schonk óf stiefdochter Margot, maakt voor die brief niet zoveel uit.
Nee, maar wat wel uitmaakt is of hij door Einstein geschreven is of niet. En dan ben ik eerder geneigd de expert te geloven dan de anonieme bron op internet.

Zo zijn er wel meer citaten die toegeschreven worden aan Einstein (en anderen) waarvan de oorsprong eigenlijk onbekend is.

Plaats reactie