Grenzeloos inzicht

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 18 aug 2017, 14:55

Sorry hier voor Gast1, ik heb het al even verwijderd,
dom van mij dat ik het zo verkeerd had begrepen.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 18 aug 2017, 15:01

O jeetje ... Je hebt jouw lieve reactie weggehaald.
Dat was allerminst mijn bedoeling.
Jammer dat ik jouw reactie niet geciteerd heb, dan had ik 'm kunnen bewaren.
Ik vond dat juist prachtig wat ik bezegelde met een kus ...

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 19 aug 2017, 08:53

Gast1 schreef:O jeetje ... Je hebt jouw lieve reactie weggehaald.
Dat was allerminst mijn bedoeling.
Jammer dat ik jouw reactie niet geciteerd heb, dan had ik 'm kunnen bewaren.
Ik vond dat juist prachtig wat ik bezegelde met een kus ...
Gast1 hier kon ik m'n domme vergissing gelukkig nog weg halen.
Vergissingen hoeven ook niet bewaard te worden, wel moet ik het onthouden om niet nog
eens dezelfde fout te begaan. :-|
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 19 aug 2017, 12:38

Identificatie

Ik besef dat als ik geïdentificeerd raak door een gebeurtenis (opwinding vanwege een krantenartikel of irritatie vanwege het gedrag van een persoon), de ander en de situatie niet de schuld zijn van mijn negatieve gevoel maar ze vormen de aanleiding. Ik heb de neiging automatisch de schuld buiten mij te projecteren, maar feitelijk kies ik hoe ik reageer. Dit inzicht geeft ruimte, er is een pauze, er ontstaat rust en het projecteren lost op.

Maar de zuigkracht is groot. Irritatie, ongeduld, gekwetstheid blijven aanwezig en willen zich uitdrukken. Ik voel het, maar geef er geen voeding aan. Er is zachte aandacht, een soort betrokken afstand en ik doe niets.

De spirituele levenskunst is om met deze zachte aandacht in het dagelijkse leven rond te wandelen. Als ik overvallen word door negatieve ikken, is er zien, voelen en toelaten, zonder te uiten. Niet uiten is niet hetzelfde als onderdrukken. Niet uiten is juist toelaten, in het licht staan, meebewegen en weer laten.

Ik zie een patroon van rechtvaardigen. Ik word boos vanwege onrecht en ik voel diep van binnen dat deze boosheid rechtvaardig is. Maar met behulp van een soort 'lang denken' komen er andere perspectieven naar voren. In een diepe reflectie met betrekking tot het proces van rechtvaardigen, ontdek ik dat de rechtvaardiging van boosheid eigenlijk negatief is. Ik word er door leeg gegeten, het patroon krijgt voeding en er ontstaat een negatieve sfeer in mijzelf en naar de ander toe. Hoezo rechtvaardiging van negativiteit? Ik heb het recht om juist niet negatief te zijn.

Ik kijk met zachte aandacht en voel acceptatie. Het is gebeurd, ik ben geïdentificeerd geraakt. Geen probleem. Op deze wijze is acceptatie geen rechtvaardiging, ik voel geen veroordeling, ik kijk met compassie. Ik voel wel dat het negatief is, en ervaar de drang om het toch te uiten, maar in de tegenwoordigheid van de geest verschijnt het belang om de negatieve emotie los te laten. Ik adem diep, er is ruimte en de negativiteit lost op.

~K

(Kees Voorhoeve)
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 19 aug 2017, 15:26

Mooi Susan,

De oude Wijze :wink:
Identificatie :wink:

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 20 aug 2017, 11:41

chuen schreef:Mooi Susan,

De oude Wijze :wink:
Identificatie :wink:
Daar passen jouw citaten ook mooi bij Chuen,
en deze muziek sluit er ook bij aan, net als bij wat jij regelmatig plaatst ;P!
althans volgens mijn beleving, hoeft uiteraard niet voor iedereen zo te zijn :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 25 aug 2017, 12:12

Ontdek de melodie van het gras.
Het is het heilige ritme van het Leven. Kijk en durf. Onverborgen, midden in de openheid. Alles losgelaten. Ik voel de melodie van wat er is. De melodie van de bergen en het vlakke land. De melodie van mensen, van hun pijn en vreugde. Je hoeft alleen maar te kijken van binnen uit, te luisteren met je hart. Als je dat doet, wordt je een nieuw mens, ontvankelijk voor het Goede, Schone en Ware.

Maar waarom zie ik de melodie meestal niet. Waarom ben ik doof en blind? Werkelijk, ik leef in gevangenschap, weggegaan van de originele stroom van het zijn. Altijd maar grijpen. Geen spontaniteit. Geen natuurlijke intelligentie.

Stop, neem een pauze.

Ik vraag de moed om voorbij te gaan aan mijn diepgewortelde conditioneringen. Het betreft een betrokkenheid met de wijsheid.

Voel de aanwezigheid. Totaal gericht op de Ene. Blijf vertrouwen, verbonden zijn in vreugde aan de Intimiteit.
Dan maakt het Goede je ervaring zacht, versiert het Schone je leven en ordent het Ware je inzichten.

Onuitsprekelijk en volkomen helder.

Kees Voorhoeve
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 30 aug 2017, 09:36

Dank je Susan.
Bedankt voor je reactie en de muziek van 20 augustus j.l.

Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik heb het behoorlijk druk gehad.
M’n schoonvader is opgenomen in een verpleeghuis (kleinschalig wonen)
Hij heeft de de ziekte van Alzheimer
Petje af voor de dames die daar werken.

Na een bijzonder roerige periode, ben ik nu in wat rustiger vaarwater beland.

In Houston >
Afbeelding

We leven in een bijzondere tijd.
Ga je goed.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 30 aug 2017, 17:28

chuen schreef:Dank je Susan.
Bedankt voor je reactie en de muziek van 20 augustus j.l.

Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik heb het behoorlijk druk gehad.
M’n schoonvader is opgenomen in een verpleeghuis (kleinschalig wonen)
Hij heeft de de ziekte van Alzheimer
Petje af voor de dames die daar werken.

Na een bijzonder roerige periode, ben ik nu in wat rustiger vaarwater beland.

We leven in een bijzondere tijd.
Ga je goed.
Geen excuus nodig hoor Chuen echt niet :wink:
Altijd wel bijzonder en heel gevoelig he, om toch weer zo'n grens over te moeten gaan indien ouders niet meer
voor zich zelf kunnen zorgen en hun huis dan 'in moeten ruilen' voor een verpleeghuis.
Sommige mensen vinden het echter prettig na gewenning, dat wens ik jouw schoonvader en jullie
ook toe. Niets verdrietiger dan wanneer je toe moet zien als deze mensen zich hopeloos blijven voelen na
na zulke ingrijpende veranderingen.

Dat we in een een bijzondere tijd leven kan je idd wel zeggen, maar al dat water in je huis zoals op
die foto die je plaatste, (neem aan dat het toch niet jullie huis is...? soms wonen mensen op 2 plaatsen vandaar m'n vraag)
is bar en boos, naast alle andere ellende overal...:shock:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 30 aug 2017, 20:45

Susan schreef:
Geen excuus nodig hoor Chuen echt niet
Altijd wel bijzonder en heel gevoelig he, om toch weer zo'n grens over te moeten gaan indien ouders niet meer
voor zich zelf kunnen zorgen en hun huis dan 'in moeten ruilen' voor een verpleeghuis.
Sommige mensen vinden het echter prettig na gewenning, dat wens ik jouw schoonvader en jullie
ook toe.
Dank je Susan. ;P!
Thuis wonen ging niet meer.
Het is op dit moment lastig, want je weet niet wat hij denkt en voelt.
Toch heb ik er vertrouwen in, dat hij daar z’n draai gaat vinden.

Susan schreef:
Dat we in een een bijzondere tijd leven kan je idd wel zeggen, maar al dat water in je huis zoals op
die foto die je plaatste, (neem aan dat het toch niet jullie huis is...? soms wonen mensen op 2 plaatsen vandaar m'n vraag)
is bar en boos, naast alle andere ellende overal..
Nee hoor Susan,
Het is niet mijn woning
Ik heb nu weer meer tijd om op internet te kijken en zag de gevolgen van de orkaan Harvey in Texas. (Aquarius) water….
Zie onderstaande foto.
Heb gewoon een tijdje naar die foto zitten kijken. Bizar als je de foto rustig bekijkt. [doh]
Moest daardoor meteen aan m’n schoonvader denken.

Toen maar besloten een foto te plaatsen met een lachende dame.
Hoop dat ze daar het normale leven weer snel kunnen oppakken.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 31 aug 2017, 12:02

Een gedicht over dementie van Hans Stolp, ook voor degene die niet in god en/of
engelen geloven, vind ik het mooi beschreven, want zó zou het misschien kunnen zijn..
wat er dan binnenin bij demente mensen gaande is:


Dementie, genezing in stilte

Ze had zich diep in zichzelf teruggetrokken.
De namen van haar kinderen wist ze niet meer
en tegen haar man zei ze beleefd:’Dag meneer.’

Ja, ver weg was ze, alsof ze alleen nog maar
door een heel dun draadje met het aardse leven
was verbonden. Haar ogen waren leeg.
Als je daarin keek, kon je haar er niet meer vinden.

Vanaf haar vroegste jeugd
waren er heftige beproevingen op haar weg gekomen.
Ze had er nooit over willen praten,
alsof ze het niet verdragen kon om die oude beproevingen
met woorden weer tot leven te wekken.
Zelfs haar kinderen kenden haar diepste geheimen niet.

Soms leek het, alsof ze zich bewust had
teruggetrokken in zichzelf om daar de veiligheid
en geborgenheid te zoeken die ze op aarde
maar niet vinden kon.

Met een zekere regelmaat
begonnen haar vingers onrustig te plukken
en te trekken aan de knopen van haar vest,
alsof ze zichzelf losmaken en bevrijden wilde.

Als je innerlijk contact maakte met haar hoger wezen,
vertelde haar hoger zelf wat ze nu deed:
die oude pijn in stilte herbeleven om het los te
kunnen laten voordat ze sterven zou.
Ze wilde straks zo graag vrij en onbelemmerd
de geestelijke wereld binnengaan.
Daarom moest ze zich nu, in het verborgene,
bewust worden van wat die donkere ervaringen
haar nu eigenlijk geleerd
en aan geestelijke winst hadden meegegeven.

Ze wist dat ze dat alleen maar in een sfeer
van volkomen veiligheid kon ontdekken
en het was daarom dat ze zich tot in die andere wereld,
waar niemand haar kon volgen, had teruggetrokken.

Maar wat was ze al die mensen dankbaar die haar
een knuffel gaven en die haar met respect de tijd
schonken om haar stille werk te volbrengen,
ook al begrepen ze niet,
waarom deze tijd nu eigenlijk zo belangrijk was voor haar
en waarom haar ziekte niet alleen maar afbraak was,
maar haar ook iets gaf.

Zo gebeurde het dat ze later, toen ze,
gedragen door de engelen,
de aarde voorgoed verlaten had,
als een rijk en geheeld mens thuis kwam.

~Hans Stolp
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 01 sep 2017, 11:47

We leven in een bijzondere tijd
Afbeelding
Uit het oude kringetje stappen
Het oude kan niet meer worden opgelost met herhaling.

Afbeelding
Geloof me niet
Alles wat je wilt weten zit in je .
Ik ‘’begrijp’’ het ‘’mechanisme’’. Het is intuitie. :roll:
Mediteren (en volhouden) is een hulpmiddel om daarachter te komen.
Wat de meeste mensen voor echt houden is in werkelijkheid een illusie.

Afbeelding
Je spirituele zijn is liefde
Het is goddelijke essentie
Het kan niet aangeraakt worden
Je spirituele zelf, is nooit los van de creator.
Je bent liefde
Er is helemaal geen oordeel
Het is u die zelf oordeelt
Het is jij die het moeilijkst bent op jezelf
Je ego vertelt dat je niet goed genoeg bent
Iedereen is gekozen, jij bent gekozen.
We zijn allemaal ‘’regenboog kinderen’’. :wink:

“”Zonder die onmetelijkheid in onszelf te erkennen, kan de wereld niet veranderen”” Angaangaq

Afbeelding
De mensheid staat op een kruispunt. Tussen twee werelden in. We ‘’zien’’ de stuiptrekkingen van het oude systeem.
We zien om ons heen de invloed van de 5e zon, aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, water en nog eens (aquarius)water ….

Dit is nog maar het begin….De natuur kent geen genade…..
De Aarde zal pas helen, als genoeg mensen zich herinneren wie ze werkelijk zijn..

Lotus Secret Garden

De lotus stijgt boven het water :wink:
onaangeraakt door de modder
Op dezelfde manier kan een persoon door middel van meditatie
leven in een wereld van lijden, en wordt niet beïnvloed door angst.
77svoboda De spirituele meester. Angaangaq (Eskimo-Kalaallit Elder)
Angaangaq: ‘Bedenk wel dat de grootste afstand in het leven van een mens zit tussen zijn hoofd en zijn hart. We denken dat de sterren heel erg ver bij ons vandaan zijn, maar de afstand tussen hoofd en hart is groter. We zijn ontworteld.

Wat de meeste mensen voor echt houden is in werkelijkheid een illusie.

Een die gemakkelijk kan worden verstoord. Je herinnert je toch nog wel hoe een kleine storm als Katrina de levens van duizenden mensen verstoorde? Wat wij aanzien voor de werkelijkheid, is zo kwetsbaar omdat ze niet gegrond is in de werkelijkheid die in jou aanwezig is.
De kloof in het leven van de mensheid is groot!
Daarom zei mijn vader: “Alleen wanneer je je van die verwijdering bewust :wink: wordt, kun je beginnen met leren
– met leren zweven als een arend.

Pas dan zul je begrijpen hoe onmetelijk groot je bent van binnen.

We denken dat de hemel onmetelijk groot is. Niemand heeft je ooit verteld dat je zelf onmetelijk bent van binnen. Je ouders hebben je het niet verteld, je grootouders hebben het je niet verteld. Op school heeft niemand het je geleerd, niet op de universiteit en ook niet in de kerk. Niemand heeft het er ooit met je over gehad. Daarom denk je dat de grote dingen ergens buiten jezelf bestaan. Eigenlijk zouden we van kinds af aan moeten leren dat we groots zijn van binnen.
Ieder mens is zo complex, bestaat uit zoveel verschillende lagen dat je hem nooit helemaal kunt kennen. Laat staan dat je jezelf helemaal doorgronden kunt. Het is echt heel gek; ooit meende iemand van mijn familie dat er toch wel iets te zeggen was voor het christelijke geloof. Mijn grootmoeder liet ons haar mooie glimlach zien en zei: “Oh, is dat niet prachtig? Je beweert van God te houden, maar je kunt beter beginnen van jezelf te gaan houden. Hoe kun je nu van God houden als je niet van jezelf houdt?” Van jezelf houden – betekent dus dat we die onmetelijkheid in onszelf absoluut moeten toelaten. Zonder die onmetelijkheid in onszelf te erkennen, kan de wereld niet veranderen.’
https://kd.nl/2010/08/11/de-onmetelijkh ... -toelaten/

zweven als een arend

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 03 sep 2017, 13:21

chuen schreef:Angaangaq: ‘Bedenk wel dat de grootste afstand in het leven van een mens zit tussen zijn hoofd en zijn hart. We denken dat de sterren heel erg ver bij ons vandaan zijn, maar de afstand tussen hoofd en hart is groter. We zijn ontworteld.

Wat de meeste mensen voor echt houden is in werkelijkheid een illusie.

Een die gemakkelijk kan worden verstoord. Je herinnert je toch nog wel hoe een kleine storm als Katrina de levens van duizenden mensen verstoorde? Wat wij aanzien voor de werkelijkheid, is zo kwetsbaar omdat ze niet gegrond is in de werkelijkheid die in jou aanwezig is.
De kloof in het leven van de mensheid is groot!
Daarom zei mijn vader: “Alleen wanneer je je van die verwijdering bewust :wink: wordt, kun je beginnen met leren
– met leren zweven als een arend.

Pas dan zul je begrijpen hoe onmetelijk groot je bent van binnen.

We denken dat de hemel onmetelijk groot is. Niemand heeft je ooit verteld dat je zelf onmetelijk bent van binnen. Je ouders hebben je het niet verteld, je grootouders hebben het je niet verteld. Op school heeft niemand het je geleerd, niet op de universiteit en ook niet in de kerk. Niemand heeft het er ooit met je over gehad. Daarom denk je dat de grote dingen ergens buiten jezelf bestaan. Eigenlijk zouden we van kinds af aan moeten leren dat we groots zijn van binnen.
Ieder mens is zo complex, bestaat uit zoveel verschillende lagen dat je hem nooit helemaal kunt kennen. Laat staan dat je jezelf helemaal doorgronden kunt. Het is echt heel gek; ooit meende iemand van mijn familie dat er toch wel iets te zeggen was voor het christelijke geloof. Mijn grootmoeder liet ons haar mooie glimlach zien en zei: “Oh, is dat niet prachtig? Je beweert van God te houden, maar je kunt beter beginnen van jezelf te gaan houden. Hoe kun je nu van God houden als je niet van jezelf houdt?” Van jezelf houden – betekent dus dat we die onmetelijkheid in onszelf absoluut moeten toelaten. Zonder die onmetelijkheid in onszelf te erkennen, kan de wereld niet veranderen.’
En hier begint het allemaal mee Chuen:
past ook bij mijn avatar, een zuiver onschuldig mensje zo als iedereen geboren is,
vóór dat we als opgroeiend kind onze onschuld verloren en nu op moeten boksen
tegen de 'onechtheid' door de aangeleerde normen en waarden, geconditioneerd zijn en
het vaak afgeleerde échte in ons moesten verdoezelen. Waardoor het problemen kan
geven om dit weer te vinden, tot dan eigenlijk een onechte houding tegenover anderen
laten zien. Geen opzet van de meeste mensen, maar ze accepteren hierdoor vaak ook
geen afwijkende meningen/gedachten over het leven, alleen de 'algemeen goedgekeurde'
bij de massa en/of maatschappij passende houding is geldig...anders zijn we 'zwevers
of zelfs idioten' in sommigen hun ogen. :grin:

Even in het groot
Afbeelding

Het 'onschuldige' kind bij het begin van het leven hier op aarde.
Het leven kan heel mooi zijn, is het vaak ook! Dat staat nog steeds voorop.

Maar onze mooie dromen worden ook vaak doorkruist met heel nare ervaringen natuurlijk.
Voor mij zit er echter diep vanbinnen een onverwoestbaar gevoel van toch positief er in blijven
staan. Wat er ook op ons pad komt, het is goed zoals bedoeld is, óók de meest verdrietige ervaringen.

Ook zegt deze avatar me iets ivm met reïncarnatie (is géén geloven! maar Weten!) :grin:
over dromen/herinneringen aan vorige levens, mét het
herkennen van mensen van eerder, die nu tegelijk ook weer in dit leven hier zijn, ontmoet
heb. Kleine kinderen Weten zich dit vaak nog heel goed te herinneren.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1544
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Kristof Piessens » 03 sep 2017, 18:29

Mooie uitleg, van susan op de post van chuen.

Was hierover toch wat aan het denken, het enigste wat ik hierop kon bedenken was het volgende;

Als er geen oneindigheid bestaat, wat waren we dan ?

Wij zijn toch een oneindig wezen in een kleine wereld die begrenst is, overstijgt dat en je bevindt je al in de oneindigheid van een wereld die onbegrensd is.

Wat is die wereld zonder rationaliteit die de begrenzing zelf is ?

Wat is er dan zo bedreigend aan dat facet van gedrag en wil zonder hierom open te staan voor de wil van de oneindigheid, in de oneindigheid zelf zal na begrip vanzelf een gecorrigeerde gedrag op volgen.

Niet eerst een gedrag acteren waar je na inzicht je begrip krijgt over je eigen gedrag, besef is een geconcludeerde inzicht, inzicht waarbij je begrip krijgt over je eigen gedrag, waaruit het eigenlijke besef volgt/doordringt.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gast1

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 04 sep 2017, 07:39

Kristof Piessens schreef:Als er geen oneindigheid bestaat, wat waren we dan?
We 'waren' er al, maar dan niet stoffelijk en toch ook weer wel.
We waren er, we zijn er en we zullen er altijd zijn.
De oneindigheid is enkel te vinden in het moment 'nu', in deze yoctoseconde en dat is zelfs nog steeds niet precies in het moment 'nu'.
Evenmin is die oneindigheid te bevatten in de grootste grootheid of in de kleinste kleinte.
Het lijkt meetbaar, maar het is niet meetbaar, het is slechts een benadering van de beleving, van het echte 'zijn'.
We hebben het een betekenis gegeven van 'tijd', waarbij tijd een mogelijk vierde dimensie zou kunnen zijn.
Tijd kan een overgang zijn van de ene na de andere gebeurtenis, maar tegelijkertijd kan tijd ook een afstand zijn.
Feitelijk is dat wat is, en dat ligt vast in dat ene moment, waarbij er geen ander moment kan zijn.
Er kan dus niet meer zijn dan dat ene moment waarin zich alles afspeelt.
Al het andere is enkel een ... illusie.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 04 sep 2017, 10:33

Kristof Piessens schreef:
Was hierover toch wat aan het denken, het enigste wat ik hierop kon bedenken was het volgende;

Als er geen oneindigheid bestaat, wat waren we dan ?.
Dan denk ik hier bij aan sterrenstof...

(kan maar kort reageren nu en komende tijd, zit oa straks zonder electra en gas, door vernieuwing die plaats vind)
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door univers » 11 sep 2017, 12:54

De raad van een Maya -priester

Afbeelding

Het geloof, door onze voorouders overgeleverd,
is voor ons een groot goed.
Wanneer wij onze Maya-tradities vergeten,
ontstaat er een barst in het gelaat van de zon.

Laten wij bidden tot God om veel kracht.
Onze tradities zijn prachtige bloemen,
die God liet bloeien met hel rode kleur.
Daarna zijn wij de kerk in gedreven,
heeft men ons gelaat bedekt.
Onze eigen bloemen, onze eigen tradities,
daar is het ons om te doen.

Overal staan tegenwoordig kerken.
Vaak worden wij beledigd
door wie onze tradities niet kennen.
Zij vergelijken ons met dieren.

Ook wijzelf gaan niet vrijuit,
omdat wij ons geloof zijn kwijt geraakt.
De eerbied van vroeger is verloren gegaan.
Daarom zijn er zoveel ziekten,
daarom doet ons lichaam pijn.

De woorden van het Onze Vader zijn mooi:
“Onze Vader, u bent in de hemel.
Kom naar ons toe, op deze dierbare aarde.
Laat alles geschieden volgens uw wil,
en niet zoals wij het verlangen.”
De woorden zijn prachtig,
maar er wordt niet naar geleefd.

Ons lichaam is gevormd uit maïs.
Wij zijn slechts een voor in Moeder Aarde,
wij zijn een schamel stukje grond.
Ons bestaan op deze wereld doet pijn.

Wees blij als er een ritueel wordt uitgevoerd,
want God zelf daalt naar ons af,
heel stil, als in een doodstille nacht.
Hij is de Heer van de maïs,
de ziel van de gele en de witte kolven.

U allen druk ik op het hart:
wordt niet moe ons geloof te beleven.
Het Maya-geloof is geen zaak van een ogenblik,
van een dag, twee dagen of een maand.

Er zijn mensen die enkel aan God denken
wanneer er moeilijkheden zijn.
Als er iemand ziek is zeggen zij:
“Laten we een ritueel uitvoeren.”
Dat doet mij verdriet, dat doet mij pijn.
Daarom zeg ik: “Houd ons geloof in ere.”

Bid dagelijks tot God,
bid steeds in naam van Hart van de Hemel,
Hart van de Aarde.
Dank zij God is er goedheid,
veel welzijn en veel vreugde.

Vergeet ons geloof niet.
Houd de Maya-tradities steeds voor ogen,
vertel ze door aan uw kinderen.
Laat die ernaar luisteren,
op de aarde geknield.
Hun leven moet nog beginnen.

https://mensensamenleving.me/tag/zon/page/2/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 11 sep 2017, 13:01

Susan schreef:
En hier begint het allemaal mee Chuen:

past ook bij mijn avatar, een zuiver onschuldig mensje zo als iedereen geboren is,
vóór dat we als opgroeiend kind onze onschuld verloren en nu op moeten boksen
tegen de 'onechtheid' door de aangeleerde normen en waarden, geconditioneerd zijn en
het vaak afgeleerde échte in ons moesten verdoezelen. Waardoor het problemen kan
geven om dit weer te vinden, tot dan eigenlijk een onechte houding tegenover anderen
laten zien. Geen opzet van de meeste mensen, maar ze accepteren hierdoor vaak ook
geen afwijkende meningen/gedachten over het leven, alleen de 'algemeen goedgekeurde'
bij de massa en/of maatschappij passende houding is geldig...anders zijn we 'zwevers
of zelfs idioten' in sommigen hun ogen. :grin:

Het 'onschuldige' kind bij het begin van het leven hier op aarde.
Het leven kan heel mooi zijn, is het vaak ook! Dat staat nog steeds voorop.

Maar onze mooie dromen worden ook vaak doorkruist met heel nare ervaringen natuurlijk.
Voor mij zit er echter diep vanbinnen een onverwoestbaar gevoel van toch positief er in blijven
staan. Wat er ook op ons pad komt, het is goed zoals bedoeld is, óók de meest verdrietige ervaringen.

Ook zegt deze avatar me iets ivm met reïncarnatie (is géén geloven! maar Weten!) :grin:
over dromen/herinneringen aan vorige levens, mét het
herkennen van mensen van eerder, die nu tegelijk ook weer in dit leven hier zijn, ontmoet
heb. Kleine kinderen Weten zich dit vaak nog heel goed te herinneren.
Mooi Susan. :post:
Ben het met je eens.
Heb het al een keer gezegd, Je hebt een goede intuitie. Mooi omschreven.
Ben blij, dat je met me mee ‘’drijft’’…… :wink:
Hopi-tekst: ‘’Zie wie er met je mee drijft en ben er dankbaar voor’’
Weet zeker, dat je (zie hopi tekst) kan ‘vertalen’.
In deze bijzondere (purificatie)tijd gaat het er niet meer om , wat een ander van je vindt.
Niet meer bang zijn…(tip van Chuen)

Geloof me niet
Ik ben een zwever. Ik ben iemand die zich weinig in de realiteit bevindt.

Stel, dat we elkaar op de wereld met rust laten en elkaar respecteren. Want we zijn allemaal gekozen. De geest is in balans. Peace. Vrede……..
Elkaar gewoon vrij laten in denken en doen. Ieder mens is weer in balans met het universum,
Want je bent een spiritueel wezen , tijdens elke incarnatie verbonden met een fysiek lichaam.
We begrijpen de cirkel beweging in het universum, geen angst meer voor de dood. (dit is illusie)
We zijn allemaal gemaakt uit de elementen van de Aarde.
Wij zijn de Aarde. We weten, de natuur volgt onze geest.
De menselijke geest oefent invloed uit op de materie op Aarde .(Quantumfysica.)
De natuur is in balans. Water en lucht is heilig.
(De spirituele mens begreep deze materie al, vanaf het begin van de mensheid.)

Water – het element van emoties
Lucht – het element van woorden en gedachten

De Grootste kenner van deze waarheid Chief Seattle heeft dit geschreven;
De Aarde behoort niet toe aan de mens, de mens behoort toe aan de Aarde.
Dit weten we;
.... alle dingen zijn met elkaar verbonden, zoals het bloed de leden van een familie verbindt.
Wat de Aarde overkomt, overkomt ook de kinderen van de Aarde.

Ik ben iemand die zich weinig in de realiteit bevindt .
Dit is geen realiteit.>
Afbeelding

Over drijven gesproken…… Lagere vibraties zijn de trillingen van de ratio en het ego. A “disease of the mind”
Message From Chief Arvol Looking Horse:
A “disease of the mind” has affected world leaders and many members of our global community, with a belief that a solution of retaliation and destruction of peoples will bring peace.
In our prophecies, it is told that we are now at the crossroads: either we unite spiritually as a global nation, or we will be faced with chaos, disasters, diseases, and tears from our relatives’ eyes.
Afbeelding

Chief Oren Lyons:
Words of wisdom. "I tell you the Earth has no mercy. You abide that law or suffer the consequence. Business as usual is over. Carbon is over. Oil is over... You want to talk about economies. Your gonna wreck the economies in the world." Our only choice is to Honor the earth
Key Largo, Florida.
Christ of the Abyss
is a 8 1/2 foot, 4,000 pound bronze sculpture of Jesus Christ that stands in 25 feet of water off of Key Largo, Florida. Afbeelding
Ben een zwever :mrgreen:
We krijgen wereldvrede. Weet dat het gaat gebeuren.
Hoe meer we zelf in balans zijn en ons eigen ‘slaapwandelen’ (h)erkennen, hoe meer we de aanwijzingen gaan zien in onze (‘’ illusie’’ maya) wereld op Aarde.
Zoals je schreef:
Diep van binnen is er een onverwoestbaar gevoel van toch positief er in blijven
staan. Wat er ook op ons pad komt, het is goed zoals het bedoeld is.

Af en toe geven we schreeuw naar de oever. ‘’Springen’’….,zie Hopi tekst..
Maar veel mensen zijn bang en lijden. De wet van vrije wil.
Maakt niet uit, want alle wegen leiden naar “Rome””

Hopi-tekst: Wij zijn degenen waarop we wachten
“De beste leraren zijn degene die je laten zien waar te kijken, maar niet vertellen wat te zien”.

Je hebt de mensen verteld dat dit het elfde uur is

Ga terug naar je mensen en vertel hen dat dit hét uur is!
Nu zijn er zaken die je jezelf af dient te vragen:
Waar leef jij?
Wat doe jij met je leven?
Hoe is je verhouding tot de mensen om je heen?
Bevind jij je in een goede relatie?
Waar is jouw waterbron?
Ken je tuin, de vruchten van de aarde
Het is tijd om de waarheid uit te spreken
Creëer je eigen gemeenschap
Ben goed voor jezelf en elkaar

Kijk niet naar buiten voor leiderschap :wink:
Dit kan ook een goede tijd zijn

De rivier stroomt nu heel snel
Hij is zo groot en snel dat velen er bang voor zullen zijn
Zij zullen op de oever blijven staan
Ze zijn bang om te vergaan en daarom lijden zij
Weet dat de rivier een doel heeft :wink:
De oudsten zeggen dat wij de oever los moeten laten
Onszelf af moeten duwen naar het midden van de stroom
Houd je ogen open
Houd je hoofd boven water
Zie wie er met je mee drijft [jaja] en ben er dankbaar voor
We mogen nu geen persoonlijke bezittingen meenemen
Zeker niet onszelf
Want doen we dat wel
Dan komt onze spirituele groei tot stilstand [think]
De tijd van de eenzame wolf is ten einde
Kom samen!
Verban het woord strijd uit je houding en je taal
Al wat we doen dienen we op te dragen aan het Ene
Want wijzelf [think] zijn degenen waarop we gewacht hebben

Ik zie dat univers ook wat moois geplaats heeft.
Sorry univers

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door univers » 11 sep 2017, 13:04

Geef niets meissie,
Kwam het tegen, en moest aan jou denken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 12 sep 2017, 22:11

11/9/17 [think]
Christ of The Abyss 12/9/17 [think]
Afbeelding
Op de plek waar de populaire burgemeester Alfred Gadenne vermoord werd, groeit de bloemenzee inmiddels gestaag.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2687 ... ond__.html

Plaats reactie