Grenzeloos inzicht

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gast1

Re: Genzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 25 nov 2012, 05:01

Doe maar. Het Frans is Spaans voor mij. :grin:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Genzeloos inzicht

Bericht door taigitu » 25 nov 2012, 10:44

Het verschil is het volgende:

Individu
In de dagelijkse omgangstaal verwijst het woord individu meestal naar een
persoon of, vergelijkenderwijs, naar één bepaald object binnen een groep.
Bijvoorbeeld: U, de lezer, bent een individueel persoon en een bos is
opgebouwd uit individuele bomen. Van een gazon kan men niet altijd zeggen
dat het is opgebouwd uit individuele grassprieten, omdat, door ondergrondse
wortelstokken of door uitlopers, een individu kan bestaan uit vele sprieten
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Individu

Persoonlijkheid
Stabiel element van iemands gedrag, zoals iemand gewoonlijk is, wat
iemand onderscheidt van de anderen; de persoonlijkheid is niet alleen
biologisch bepaald, maar ook sociaal; ze is een geheel van aanleg
(erfelijkheid, constitutie) en verworvenheden (milieu, opvoeding), dat zich
ontwikkelt en voortdurend verandert onder invloed van het biologische
rijpingsproces (puberteit, volwassenheid, menopauze, enz.) en van de
persoonlijke ervaringen (socioculturele en affectieve omstandigheden); .........enz.
http://www.nederlands-woordenboek.com/persoonlijkheid/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: Genzeloos inzicht

Bericht door Ster » 25 nov 2012, 14:34

taigitu schreef:Het verschil is het volgende:

Individu
In de dagelijkse omgangstaal verwijst het woord individu meestal naar een
persoon of, vergelijkenderwijs, naar één bepaald object binnen een groep.
Bijvoorbeeld: U, de lezer, bent een individueel persoon en een bos is
opgebouwd uit individuele bomen. Van een gazon kan men niet altijd zeggen
dat het is opgebouwd uit individuele grassprieten, omdat, door ondergrondse
wortelstokken of door uitlopers, een individu kan bestaan uit vele sprieten
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Individu

Persoonlijkheid
Stabiel element van iemands gedrag, zoals iemand gewoonlijk is, wat
iemand onderscheidt van de anderen; de persoonlijkheid is niet alleen
biologisch bepaald, maar ook sociaal; ze is een geheel van aanleg
(erfelijkheid, constitutie) en verworvenheden (milieu, opvoeding), dat zich
ontwikkelt en voortdurend verandert onder invloed van het biologische
rijpingsproces (puberteit, volwassenheid, menopauze, enz.) en van de
persoonlijke ervaringen (socioculturele en affectieve omstandigheden); .........enz.
http://www.nederlands-woordenboek.com/persoonlijkheid/
Juist Taigitu!
Woordenboeken zijn de neerslag van ons taalgebruik.
Spiritueel kan ik het zo verklaren:
- Eenvoudig gezegd : De individualiteit is ons wezenlijke Zelf en onze persoonlijkheid is, onze ingebeelde ik, ons ego, onze verstekeling.
- Het Zelf is één eenheid en de paradox is dat wij - in de eenheid - verschillen in onze unieke ‘sterke punten’, onze talenten. Wij vormen één communie van entiteiten.
Ik groet God in jou.
Namasté!

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Genzeloos inzicht

Bericht door Susan » 02 dec 2012, 10:17

Als ik blijf kijken zoals ik altijd heb gekeken
Blijf ik denken zoals ik altijd heb gedacht

Als ik blijf denken zoals ik altijd heb gedacht
Blijf ik geloven zoals ik altijd heb geloofd

Als ik blijf geloven zoals ik altijd heb geloofd
Blijf ik doen zoals ik altijd heb gedaan

Als ik blijf doen zoals ik altijd heb gedaan
Blijft mij overkomen wat mij altijd overkomt

Maar als ik nu voor even
buiten mijn cirkel durf te kijken....

Loslaat zoals ik altijd heb gedacht en geloofd
en eens niet doe zoals ik altijd heb gedaan....

Dan zal ik zien wat ik nog nooit heb gezien,
dan gaat er een wereld voor me open

Bron: ......
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Genzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 02 dec 2012, 12:09

Afbeelding
..........

En een heel mooie zondag :wink:

Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: Genzeloos inzicht

Bericht door Ster » 02 dec 2012, 13:00

Susan schreef:Als ik blijf kijken zoals ik altijd heb gekeken
Blijf ik denken zoals ik altijd heb gedacht

Als ik blijf denken zoals ik altijd heb gedacht
Blijf ik geloven zoals ik altijd heb geloofd

Als ik blijf geloven zoals ik altijd heb geloofd
Blijf ik doen zoals ik altijd heb gedaan

Als ik blijf doen zoals ik altijd heb gedaan
Blijft mij overkomen wat mij altijd overkomt

Maar als ik nu voor even
buiten mijn cirkel durf te kijken....

Loslaat zoals ik altijd heb gedacht en geloofd
en eens niet doe zoals ik altijd heb gedaan....

Dan zal ik zien wat ik nog nooit heb gezien,
dan gaat er een wereld voor me open

Bron: ......
Dank u, Susan. Ik heb dit nog ergens gelezen, maar ik weet net meer waar.
Hij slaat wel nagels met koppen.
Dus dóen is de boodschap!
Ik groet God in jou.
Namasté!

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Genzeloos inzicht

Bericht door Susan » 02 dec 2012, 16:09

Gast1 schreef: ..........
En een heel mooie zondag :wink:
Dank je wel :grin:
Jij ook nog een mooie dag verder Gast1.

@ Ster,
ik had dit al een hele lange tijd, en weet jammer genoeg niet wie het geschreven heeft. Het zegt idd mooi raak wat ons te doen staat he [wave]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: Genzeloos inzicht

Bericht door Ster » 04 dec 2012, 21:36

Ik ontving onderstaande, mooie tekst van een vriend.
De auteur is onbekend.

Relaties


Stel je voor dat je tegenover je partner staat, en als je die niet hebt, dan kies je iemand uit die je na aan het hart ligt of waar je in het verleden een sterke band mee had. Stel je eens voor dat die persoon op jou af komt lopen, met uitgestrekte armen. Hij of zij verwelkomt jou. En kijk eens wat jouw eerste gevoel is? Kun je je armen uitstrekken en de handen van de ander vastnemen, of voel je juist een terugtrekkende beweging? Voel je een oude pijn opkomen? Of voel je vreugde? Probeer zo onbevangen mogelijk te voelen wat jouw reactie is op dat gebaar van de ander.

Kijk eens wat de ander jou te geven heeft. Voel eens of dat - voor jou - goed voelt, of dat een energie is die jij nodig hebt.
En kijk dan eens wat jij te geven hebt aan de ander, wat jij graag wilt delen met hem of haar, en voel eens of de ander dat kan ontvangen. Of hij of zij dat herkent en of je het gevoel hebt dat het aankomt.

Doe nu een belofte aan jezelf: dat jij vrij bent om te geven en te ontvangen wat jij wilt, in deze relatie en in al jouw relaties. Ga diep naar binnen, ga met je bewustzijn naar je hart, en zak nog dieper, door je maag heen in je buik, en voel eens hoe oud je bent. Je bent een oude ziel, die al veel heeft meegemaakt. Je bent man en vrouw geweest, je bent meerdere keren op Aarde geweest, en je staat op het punt een cyclus van levens te voltooien. Het is nu tijd dat man en vrouw weer elkaars hand vastnemen en vriendschap sluiten. Zowel in de buiten- als in jouw binnenwereld. Voel eens of daarvoor ruimte is in jou, voel eens of je stil en krachtig, in jouzelf kunt voelen, dat je ‘heel’ bent. Heel en compleet in jouzelf. Alle elementen van de schepping zijn in jou aanwezig! Het mannelijke zowel als het vrouwelijke. Je hebt niemand anders nodig om jou compleet te maken.

Vanuit die rijkdom in jouw hart kun je op een andere manier relaties aangaan. Je kunt de ander meer laten zijn wie hij of zij is. Je hebt de ander niet meer nodig om jou heel te maken!
En dus hoef je ook niet meer afhankelijk te zijn van de ander, en dus hoef je ook niet meer bang te zijn ‘je helemaal te verliezen in de ander’. Zowel bindings- als verlatingsangst hebben te maken met ‘jou niet helemaal compleet voelen in jezelf’.

Voel hoe je je nu volledig verbindt met jezelf, van top tot teen. En hoe je "ja" zegt, aan alle aspecten van jezelf. Niet alleen de mooie, lichte kanten, maar ook aan de donkere kanten, de angsten, de weerstanden. Jij bent groter dan de donkere kanten van jezelf!
Jouw bewustzijn kan ze liefdevol omarmen, en als jij er ‘jouw licht’ overheen laat stralen, dan zullen die donkere kanten jouw leven niet meer bepalen en je relaties niet meer verstoren. Het gaat erom dat jij er bent voor jouzelf.

Als jij er bent voor jezelf, en een ander niet meer inschakelt om jouw pijn te verzachten, dan zullen jouw angsten en blokkades oplossen. Je zult er verrast over zijn hoe snel dat kan gaan. Het is alleen wanneer je onbewust je eigen donkere kanten uitleeft in jouw relaties, dat ze grote drama's met veel pijn en lijden veroorzaken. Zodra je bereid bent je eigen angsten en verlangens, in het licht van jouw bewustzijn, te laten verschijnen en er voor in te staan, dan zullen jouw relaties bijna onmiddellijk transformeren. Jij zult je rustiger en vrediger voelen.

En ja, je zult accepteren dat je er in het leven - in een bepaald opzicht - alléén voorstaat.
Jjj bent hier ten eerste mét en voor jezelf. De relatie met jouzelf is de belangrijkste relatie die er is. Al het andere komt op de tweede plaats. Als jij kunt leven met jouzelf. Als jij vrede kunt hebben met wie jíj bent, met al jouw pijnen en schaduwkanten, dan ligt de weg open, voor liefdevolle relaties, die grote verdieping en rijkdom kunnen geven aan je leven. Maar jij blijft verantwoordelijk voor jouzelf. En dat hoeft geen last te zijn. Het kan een enorme bevrijding zijn, te weten dat jij altijd één en ondeelbaar Zelf bent. Je kunt je met alles verbinden in de wereld, en toch hoor jij altijd bij jouw Zelf en ben jij eigenlijk jouw eigen meest wezenlijke geliefde. De liefdesrelatie met jouw Zelf is de fundamentele relatie in dit leven. Al het andere is daar een afspiegeling van.
Ik groet God in jou.
Namasté!

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Genzeloos inzicht

Bericht door taigitu » 04 dec 2012, 22:07

De tekst is van de site van Pamela Kribbe, het laatste stuk van haar pagina?
http://pamela.jeshua.net/nieuwetijd/ntijd6.htm
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: Genzeloos inzicht

Bericht door Ster » 05 dec 2012, 15:50

taigitu schreef:De tekst is van de site van Pamela Kribbe, het laatste stuk van haar pagina?
http://pamela.jeshua.net/nieuwetijd/ntijd6.htm
Dank voor de informatie!
Ik groet God in jou.
Namasté!

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Genzeloos inzicht

Bericht door Susan » 06 dec 2012, 14:41

Heel mooi stuk Ster ;P!
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Genzeloos inzicht

Bericht door Susan » 06 dec 2012, 14:44

Het gewaad van de liefde

(ik zeg dan: het gewaad van onvoorwaardelijke liefde)

Werk aan jezelf, ga de weg
van het ego naar het hogere zelf
en ga de weg van de liefde.
Zie alle mensen
als je broers en zussen.
Zie hoe daardoor,
en daardoor alleen,
een nieuwe tijd nadert.

Ervaar de kracht van de liefde,
voel waartoe je hart in staat is
en maak een keuze:
die voor de pure liefde.

Leef dan de liefde,
durf kwetsbaar te zijn,
geef je zelf zoals je bent
en hul jezelf en de ander
in het gewaad van de liefde.

Hans stolp
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: Genzeloos inzicht

Bericht door Ster » 07 dec 2012, 14:46

Het leven is geen vraagstuk dat je moet oplossen, maar een mysterie dat je moet léven.
Osho (bron: dagelijkse gedachte.net)
Ik groet God in jou.
Namasté!

Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: Genzeloos inzicht

Bericht door Ster » 07 dec 2012, 14:57

Wat is de betekenis van 12 12 12?
Zie: http://the-golden-age-nl.blogspot.be/20 ... ijden.html
Ik groet God in jou.
Namasté!

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Genzeloos inzicht

Bericht door Susan » 08 dec 2012, 08:11

Ster schreef:En ja, je zult accepteren dat je er in het leven - in een bepaald opzicht - alléén voorstaat.
Jjj bent hier ten eerste mét en voor jezelf. De relatie met jouzelf is de belangrijkste relatie die er is. Al het andere komt op de tweede plaats. Als jij kunt leven met jouzelf. Als jij vrede kunt hebben met wie jíj bent, met al jouw pijnen en schaduwkanten, dan ligt de weg open, voor liefdevolle relaties, die grote verdieping en rijkdom kunnen geven aan je leven. Maar jij blijft verantwoordelijk voor jouzelf. En dat hoeft geen last te zijn. Het kan een enorme bevrijding zijn, te weten dat jij altijd één en ondeelbaar Zelf bent. Je kunt je met alles verbinden in de wereld, en toch hoor jij altijd bij jouw Zelf en ben jij eigenlijk jouw eigen meest wezenlijke geliefde. De liefdesrelatie met jouw Zelf is de fundamentele relatie in dit leven. Al het andere is daar een afspiegeling van.
Dit in het laatste gedeelte beschrijft het precies en is ook gewoon zo. Daarom kunnen we ons beter niet (te veel)hechten aan anderen denk ik wel eens. Er altijd op bedacht zijn dat het ophoud,om wat voor redenen dan ook. Betekent niet anderen op koele afstand houden, we kunnen best eens een tijdje nauwere contacten hebben met anderen of iets samen doen enz. Maar dan (soms onverwachts) komt het 'seintje' dat het het misschien langzamerhand ophoud. En moeten we weer alleen verder.
Laatst gewijzigd door Susan op 08 dec 2012, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Genzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 08 dec 2012, 08:57

Ik ben het met het geciteerde stuk van Ster helemaal eens, maar ........
Het heerlijke van hier op Aarde te zijn is dat je je ook kunt binden met anderen. Ik doe dat. Intens. Er zijn mensen waar ik verschrikkelijk veel van hou en als ze gaan, dan gaan ze ... Maar 'het houden van' én de binding zal blijven. Voor eeuwig. Ik ben zelf ook wel eens een paar keer gegaan. Dat verscheurde mijn hart wel. Het had te maken met keuzes. Soms zijn keuzes verschrikkelijk omdat je er altijd iemand mee pijn doet. Het duurde bij mij jaren om er mee om te kunnen gaan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Genzeloos inzicht

Bericht door Susan » 08 dec 2012, 12:21

Gast1 schreef:Ik ben het met het geciteerde stuk van Ster helemaal eens, maar ........
Het heerlijke van hier op Aarde te zijn is dat je je ook kunt binden met anderen. Ik doe dat. Intens. Er zijn mensen waar ik verschrikkelijk veel van hou en als ze gaan, dan gaan ze ... Maar 'het houden van' én de binding zal blijven. Voor eeuwig.
Dit hadden exact mijn woorden kunnen zijn, zo beleef én onderga ik het ook Gast1.
Alleen gaan ze soms zónder dat we er ook maar iets tegen kunnen doen, en dat is verschrikkelijk.
We hebben niets te 'willen' natuurlijk, maar ik zou het niet nog eens mee willen maken. Vandaar dat ik schreef over niet (teveel) gaan hechten, en bedoelde dit meer in de zin vanuit een soort 'zelfbescherming'. (áls dit al zou kunnen he, jezelf hier tegen te beschermen)
Want zonder dat ik er naar op zoek was, of om gevraagt had, zijn er ook in mijn leven mensen gekomen waar ik oneindig veel van hou, met een onverbrekelijke band. Dus...toch (ondanks mijn gedachten eerder over hechten) heel diep gehecht aan ben, :grin: wat ik zelf niet zal verbreken, ook onmogelijk kán verbreken.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Ster
Leerling
Berichten: 539
Lid geworden op: 10 apr 2012, 11:20

Re: Genzeloos inzicht

Bericht door Ster » 08 dec 2012, 17:08

Lieve suus en steenrots,

Hier komen we bij Aardse spiritualiteit.
Vier dagen geleden kregen we van taigitu het URL-adres van Pamela's blog:
http://pamela.jeshua.net/nieuwetijd/ntijd6.htm
Een bloemlezing hieruit is:
"In het omgaan met een ander mens, zeker in liefdesrelaties, is er een ritme tussen ‘je verbinden met de ander’ en ‘weer terugkomen bij jezelf’. Er is een ritme van verbinden en loslaten. Als je je verbindt met de ander, stel je jezelf innerlijk open. Je bent dan kwetsbaar, je staat open en neemt de ander in je op. Je bent bereid te luisteren naar hoe de ander denkt en voelt over dingen, vanuit zijn of haar eigen verleden. En je bent bereid om onvoorwaardelijke liefde en steun te geven aan de ander. Dat is de ideale vorm van ‘je verbinden’.
Op een gegeven moment voel je dat het nodig is om weer bij jezelf te komen. Bij elke communicatie is er een verbinding, een samensmelting van energieën, en na verloop van tijd keer je, verrijkt, uit dat contact weer terug naar jezelf. Jouw aura of energieveld sluit zich dan weer - en als het goed is - voel je je dan weer vrij om helemaal jouw eigen veld te ‘beheren’: weer helemaal bij jezelf te zijn. Als het goed is voel je dan geen spijt of pijn, maar ben je volledig bij jezelf, en ‘geniet je na’ van het contact. Je wisselt de ervaring uit met jezelf. Je integreert wat er is geweest. Totdat er weer een moment komt dat je je uitgenodigd voelt je opnieuw te verbinden met de ander.
Als de afwisseling van verbinden en loslaten op zo’n vreugdevolle manier plaatsvindt, is het goed. In wezen sta je dan op een dieper niveau altijd in contact met de ander, maar toch is er het ritme van verbinden en loslaten, omdat dat nu eenmaal hoort bij het aardse zijn, bij het mens zijn: verbinden en loslaten."

Kan dit een antwoord zijn op jullie vraag?

P.S.: Al wat hier geschreven wordt kan men best zien, als een buffet. Je neemt er slechts dat van, wat je kan verteren.
Ik zit al met mij tweede spirituele indigestie. De eerst met de wereldmeditatie van 6 november en vannacht weer met de brief over 12 12 12.
De fysische verschijnselen zijn natuurlijk de neerslag van mijn spirituele gulzigheid.
Ik groet God in jou.
Namasté!

Gast1

Re: Genzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 08 dec 2012, 18:19

Dat heb je prachtig geschreven Ster ;P!

Ik citeer het geciteerde stuk van jou nog een keer en ga eens met het digitale kleurpotlood aan het werk:
"In het omgaan met een ander mens, zeker in liefdesrelaties, is er een ritme tussen ‘je verbinden met de ander’ en ‘weer terugkomen bij jezelf’. Er is een ritme van verbinden en loslaten. Als je je verbindt met de ander, stel je jezelf innerlijk open. Je bent dan kwetsbaar, je staat open en neemt de ander in je op. Je bent bereid te luisteren naar hoe de ander denkt en voelt over dingen, vanuit zijn of haar eigen verleden. En je bent bereid om onvoorwaardelijke liefde en steun te geven aan de ander. Dat is de ideale vorm van ‘je verbinden’.
Op een gegeven moment voel je dat het nodig is om weer bij jezelf te komen. Bij elke communicatie is er een verbinding, een samensmelting van energieën, en na verloop van tijd keer je, verrijkt, uit dat contact weer terug naar jezelf. Jouw aura of energieveld sluit zich dan weer - en als het goed is - voel je je dan weer vrij om helemaal jouw eigen veld te ‘beheren’: weer helemaal bij jezelf te zijn. Als het goed is voel je dan geen spijt of pijn, maar ben je volledig bij jezelf, en ‘geniet je na’ van het contact. Je wisselt de ervaring uit met jezelf. Je integreert wat er is geweest. Totdat er weer een moment komt dat je je uitgenodigd voelt je opnieuw te verbinden met de ander.
Als de afwisseling van verbinden en loslaten op zo’n vreugdevolle manier plaatsvindt, is het goed. In wezen sta je dan op een dieper niveau altijd in contact met de ander, maar toch is er het ritme van verbinden en loslaten, omdat dat nu eenmaal hoort bij het aardse zijn, bij het mens zijn: verbinden en loslaten."
Het vet en gekleurde gedeelte zei ik eens tegen een hartsvriendin.
Kan dit een antwoord zijn op jullie vraag?
Dit antwoord ontmoette ik bij mijzelf zeven jaar geleden en daarvóór nog een paar keer. Het is helemaal waar en zo zie ik het dus ook.
Al wat hier geschreven wordt kan men best zien, als een buffet. Je neemt er slechts dat van, wat je kan verteren. Ik zit al met mij tweede spirituele indigestie. De eerst met de wereldmeditatie van 6 november en vannacht weer met de brief over 12 12 12. De fysische verschijnselen zijn natuurlijk de neerslag van mijn spirituele gulzigheid.
Mooi, erg mooi geschreven Ster. Je weet dat 12 mijn getal is ... Woensdag aanstaande is die driedubbele datum ... Ik zal die dag héél open zijn ...


Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Genzeloos inzicht

Bericht door Susan » 08 dec 2012, 18:21

Er was van mijn kant geen vraag meer hier over lieve Ster, mooi dit wat je schrijft. Wat daar staat ken ik heel goed, ben hier juist ook al jaren bezig. Ook al verbinden we of zijn we al vele jaren verbonden met een ander, is het juist het belangrijkste om dit te doen in het loslaten van de ander.
Anders gaan we op een of andere manier claimen. En dat gaat belemmeren dat de ander zichzelf mag en kan blijven. Velen verstaan onder los laten helemaal geen contact meer,weggaan dus. En dát is nu juist niet zo,of hoeft niet zo te zijn. Onvoorwaardelijk liefhebben houd voor mij in dat je de ander zónder 'tegenprestaties' neemt zoals de ander(en) helemaal is. Dus ook met eventuele minder prettige trekjes, de ander niet te willen veranderen,onder druk zetten etc. Begrijpt en voelt de ander ook wat onvoorwaardelijk liefhebben betekent, dan krijg je een wisselwerking zónder enige wantrouwen door ongerustheid/onzekerheid en dergelijke naar de ander toe. Dat gaat dan 'vanzelf' zo, en het is en voelt fenomenaal kan ik je zeggen.

Huh...Gast1 was me al voor zie ik nu pas :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie