Grenzeloos inzicht

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 15 apr 2017, 13:22

Probeer niet te oordelen

Daarin probeer ik zelf zoveel mogelijk zonder oordeel te zijn. Zeker over zaken waar ik niet op basis van eigen ervaringen kan meepraten. Wie ben ik om een paranormale of buitenaardse ervaring die een ander heeft gehad belachelijk te maken? Gooi het open en laat mensen delen wat ze waarnemen, je zult ervan verstelt staan hoeveel mensen dergelijke dingen hebben meegemaakt en lange tijd voor zich hielden, uit angst om voor gek verklaard te worden.

Ook is het aan te raden om niet overal een standpunt over in te nemen, zoals: “ik geloof hier in” of “ik geloof dit niet.” Zodra je een standpunt inneemt moet je deze ook verdedigen. Dat is sowieso lastig als het gaat om zaken waarvan je afhankelijk bent van de informatie van anderen. Door zonder oordeel naar zaken te kijken, kun je je pas openstellen voor dingen die je voorheen simpelweg niet voor mogelijk had geacht. Je kunt op een later tijdstip wel besluiten of iets hout snijdt of niet. Wie mij 5 jaar geleden had verteld over satanische offerrituelen, de NWO of de gifstoffen in vaccinaties als onderdeel van de depopulatie-agenda, had ik simpelweg voor gek verklaard. Ik was toen nog niet zover. Nu mijn referentiekader is opgerekt en ik het ‘grotere plaatje’ overzie, weet ik inmiddels dat de waarheid vaak vreemder is dan fictie.

Nu mijn referentiekader is opgerekt en ik het ‘grotere plaatje’ overzie, weet ik inmiddels dat de waarheid vaak vreemder is dan fictie.

De voortrekkers zijn een rolmodel

De ‘ontwaakten’, de ‘bewuste mensen’, de ‘kritische denkers’, ‘de pioniers’ of hoe je ze ook noemen wil hebben hier een voortrekkersrol in te spelen. Deze pioniers die zich bewust zijn van het grote plaatje en de spelletjes begrijpen die achter de schermen worden gespeeld, hebben de taak om de mensen die na ons ‘ontwaken’ wegwijs te maken in dit moeras van waarheden en onwaarheden. Daarbij moeten anderen, minder of anders ontwaakten, de ruimte krijgen om op zoek te gaan naar hun eigen waarheid. Dat kan alleen in een omgeving waar men zich veilig voelt en niet onmiddellijk wordt veroordeeld doordat men een ‘vals verhaal’ deelt. Ontzenuw dergelijke verhalen op inhoudelijke argumenten, maar laat veroordelingen achterwege.

Laten we er vooral geen strijd om de waarheid van maken, maar beter een zoektocht naar de waarheid.

Oordeel niet over zaken, zoals spirituele en paranormale ervaringen, die je zelf niet hebt meegemaakt of zelfs buiten je eigen referentiekader vallen. Zorg dat mensen met dergelijke ervaringen zich veilig voelen om hiermee naar buiten te treden, zonder de angst aangevallen te worden of voor gek verklaard te worden. Laten we geen eigen verdeel-en-heers-spelletjes binnen de Truth Community gaan spelen.

Laten we er vooral geen strijd om de waarheid van maken, maar beter een zoektocht naar de waarheid. En net als andere zoektochten stuit je daarbij soms op een muur, loop je een doodlopende weg in, of stap je in een valkuil. Het hoort bij het proces. En de reeds ontwaakten, degene die deze doodlopende wegen van valse verhalen of valkuilen kennen kunnen mensen ervoor waarschuwen.

Nu de ontwaking van de mensheid in rap tempo voortschrijdt zal de elite steeds meer wanhopige pogingen doen om (via hun betaalde agenten, trollen en shills en middels valse vlaggen, hoax en psy-ops) binnen de waarheidsbeweging verwarring, chaos en conflicten te veroorzaken. Juist in deze tijd is het belangrijk om het gezonde verstand te gebruiken. De reeds ‘ontwaakten’ moeten daarbij een rolmodel zijn die rust, harmonie en vrede uitstralen, als voorbode van een nieuw tijdperk. In dit nieuwe tijdperk zal de waarheid onthuld worden, de bewijzen boven tafel komen en de maskers afvallen. Daar kijk ik erg naar uit.

Bron:Ella Ster

http://www.earth-matters.nl/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door MetalPig » 18 apr 2017, 12:43

Ook is het aan te raden om niet overal een standpunt over in te nemen,
En vervolgens neemt ze allerlei standpunten in.

:rolfl:

gusteman

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door gusteman » 18 apr 2017, 13:55

MetalPig schreef:
Ook is het aan te raden om niet overal een standpunt over in te nemen,
En vervolgens neemt ze allerlei standpunten in.
:post:
Inderdaad, en voornamelijk hierom laat ik het achterwege om wat vaker te reageren binnen dit subforum: doorgaans dekt de vlag de lading niet ..... wat eigenlijk heel erg jammer is want er schuilen heel erg goede bedoelingen achter.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 18 apr 2017, 16:36

Ze schreef nergens dat het ook aan te raden was om niet over allerlei zaken een stanpunt in te nemen.
Zelf kan ze dan in dit stuk rustig over allerlei zaken een standpunt innemen,
ook al raad ze aan niet overal (over álles dus) een standpunt over in te nemen,dat vloekt niet met elkaar
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door MetalPig » 19 apr 2017, 08:06

Iets uitgebreider dan:
Zodra je een standpunt inneemt moet je deze ook verdedigen. Dat is sowieso lastig als het gaat om zaken waarvan je afhankelijk bent van de informatie van anderen.
Om vervolgens standpunten in te nemen die lastig te verdedigen zijn omdat ze afhankelijk is van de informatie van anderen.

Zo duidelijker?

(Het kan eventueel nog uitgebreider, als je het "niet oordelen" erbij trekt, in combinatie met haar 'zoektocht naar waarheid', waarbij je op een gegeven moment toch moet oordelen of iets waar is of niet.)

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 19 apr 2017, 15:52

;P!
Het hoefde niet duidelijker, maar is goed zo.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 22 apr 2017, 19:45

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
vlindermedicijn symbool
vreugde, transformatie, moed.

Afbeelding
De 11:11 symbolen
(replica uit een ‘’ufo’’)
The Universal Symbols and Laws of Creation
http://www.starknowledgeenterprises.com/11-11-symbols/
De dag zal komen, het is niet veraf. De dag dat we zullen zien hoe we ons eigen bestaan danken hebben aan de volkeren van alle stammen die hun cultuur en erfenis hebben bewaard. Dezen die hun rituelen, verhalen, legendes, en mythen hebben levendig gehouden. Het zal met deze kennis zijn, de kennis die zij hebben bewaard, dat wij eens te meer zullen terugkeren naar ”harmonie” met Natuur, Moeder Aarde, en de mensheid. Het zal met deze kennis zijn dat we ”onze sleutel tot overleven” vinden.
http://www.annekedekoning.nl/pg-12750-7 ... eatle.html

Afbeelding
Afbeelding

vlindermedicijn :wink:
Een van de gaven van dit transitieproces, is dat Mensen zich bewust worden van wie ze werkelijk zijn: dat ze Geesten in Menselijke lichamen zijn, en dat ze, met andere woorden Engelen in menselijke vorm zijn. We zijn ons bewust geweest van onze connecties met de hogere rijken voor vele duizenden jaren, maar hebben altijd gemerkt dat onze “menselijke” en materiële toestand ons op de één of andere manier “afsloot” voor onze engelachtige erfenis. We spraken over ons “Hoger Zelf”, wetende dat we toegang hadden tot dit aspekt van onszelf, maar op de één of andere manier was het niet helemaal een deel van wie we waren, en konden we hier alleen bij komen door middel van meditatie.
Nu echter, hebben de Aarde en haar bewoners, met de vibrationele verschuiving die de planeet nu doormaakt, welke heel toepasselijk “Opstijging” wordt genoemd, de mogelijkheid “op te stijgen” van de Derde Dimensie van bewustzijn naar de Hogere Dimensies. Naarmate het bewustzijn stijgt, komt de spirituele wereld naderbij, totdat er niet langer een “kloof” is maar een continuüm die “Multi-Dimensionaal Bewustzijn” wordt genoemd.
In deze toestand is de mens gemakkelijk in staat toegang te krijgen tot zowel de materiële als de spirituele rijken. Meditatie is niet langer meer nodig, gezien de toegang tot het spirituele rijk onmiddelijk en duidelijk is. Mensen die zich in de Multi-Dimensionale staat bevinden hebben toegang gekregen tot hun Engelachtige aanwezigheid of toestand, en herkennen zichzelf als Geest-wezens of Engelen die ook een menselijk lichaam hebben en die in staat zijn te functioneren in het materiële gebied als materiële wezens.
Op dit punt kan er gesproken worden van de versmelting van het Hoger Zelf met het Lager Zelf, en het Menselijke wezen is nu een Menselijke Engel.
https://www.nieuwetijdskind.com/menseli ... ewustzijn/

Voelen….
Secrets of Ascension- Earth Mind Evolves Into God Mind :wink: Butterfly Medicine
more than a feeling….. De kracht die Vlinder ons brengt, is verwant met de lucht. Het is de geest, en het vermogen om te geest te kennen of te veranderen. Het is de kunst om van gedaante te verwisselen.
http://www.helderziende-paragnosten.nl/ ... t.php?id=9

Amazing Nano Tubes: Butterfly Inspired Medical Tools Afbeelding
Afbeelding

The only source of knowledge and wisdom is experience. With the technology available to us right now, we found out that science is not only compatible with spirituality; it is a profound source of spirituality. The spiritual life does not remove us from the world but leads us deeper into it, when we know
love and nature
then that is the time we forget hate and we get back to our source. Our greatest awakening comes, when we are aware of our infinite nature .
Motega Roots

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 23 apr 2017, 12:57

Het stukje over de vlinder in bovenstaand stuk deed mij weer aan
'De cocon en de vlinder' denken,
wat ik lang geleden al eens geplaatst had:


(ook wel genoemd: 'Het gebed dat verhoord werd')

Een man had een cocon gevonden en nam die mee naar huis om te zien hoe de vlinder eruit zou komen. Op een dag ontstond er een kleine opening en hij keek urenlang toe hoe de vlinder zijn lijfje erdoor wurmde. Na verloop van tijd leek het of er niets meer gebeurde. De vlinder leek al zijn krachten te hebben gegeven om zich te bevrijden, hij was uitgeput.

Om de vlinder te helpen, knipte de man de cocon voorzichtig open zodat de vlinder makkelijker naar buiten kon komen.
Inderd aad gebeurde dat, maar nu bleek dat het lijfje van de vlinder opgezwollen was en zijn vleugels verschrompeld.
De man bleef toekijken in de hoop dat op een goed moment de vleugels zich zouden ontvouwen... wat niet gebeurde. De vlinder moest de rest van zijn leven rondkruipen met een gezwollen lijf, zonder te kunnen vliegen.

De man met zijn goede bedoelingen en zijn drang om te helpen, wist niet dat de strijd van de vlinder om zich door het kleine gaatje te wurmen, noodzakelijk was. God had ervoor gezorgd dat zo vocht uit het lijfje naar de vleugels werd gedreven, zodat die klaar zouden zijn om mee weg te kunnen vliegen.

Het vermogen naar de vrijheid te vliegen, kan alleen door inspanning worden verkregen. De man had de vlinder die moeite willen besparen, maar had hem daardoor ongewild van zijn gezondheid en vrijheid beroofd.
Bij tijden hebben we in ons leven strijd nodig. Als God ons door ons leven liet gaan zonder weerstanden, zouden we verslappen. We zouden niet zo krachtig worden als mogelijk is.


Ik vroeg om kracht en God gaf mij
moeilijkheden om me sterk te maken.
Ik vroeg om wijsheid en God gaf mij
vraagstukken om op te lossen.
Ik vroeg om voorspoed en God gaf mij
verstand en spieren om te kunnen werken.
Ik vroeg om moed en God gaf mij
gevaren om te overwinnen.
Ik vroeg om liefde en God gaf mij
mensen met moeilijkheden om te helpen.
Ik vroeg om gunsten en God gaf mij kansen.
Ik kreeg niets van wat ik vroeg...
maar ontving alles wat ik nodig had!
Treed hindernissen onbevreesd tegemoet
en laat zien dat je ze kunt overwinnen.

Roberto Patricio Cáceres Vidal
Chileense vrijmetselaar en dichter De cocon en de vlinder

De strekking van het verhaal (daarvoor hoef je niet in een/de God te geloven) van de cocon en de vlinder: geestelijke groei door strijd, door moeilijkheden te overwinnen,


of zoals men het ook nader toelicht:

komt overeen met de diepzinnige betekenis van de geschiedenis van Job, zoals in het Oude Testament beschreven.
Tijdens een hemelse raadsvergadering zegt God tegen één van zijn zonen, Satanaël (letterlijk: 'tegenstander-god'): Heb je gezien hoe gelovig en vroom Job is? Satanaël antwoordt dan dat Job dat kan zijn doordat God hem beschermt. Zij gaan dan een weddenschap aan: kan Job gelovig blijven als God zijn handen van hem aftrekt en hem aan de wil van Satanaël overgeeft? God laat dus toe dat Satanaël hem beproeft.
De rijke Job krijgt vervolgens een reeks van tegenslagen te verwerken. Job lijdt daaronder; hij overlegt met zijn drie oude vrienden en die zeggen: je lijdt, dus je moet hebben gezondigd; belijd daarom je schuld, doe boete en vraag om vergeving. Job antwoordt echter: ik zie niet in waarmee ik zou hebben gezondigd, ik lijd onschuldig!

Dan komt de jonge wijze Elihu; hij antwoordt: je zonde is juist je onwetendheid, het feit dat je niet inziet, dat je nog onbewust bent. Daardoor beantwoord je niet aan het doel (letterlijk: 'zondig je') van dit bestaan: het doel is geestelijke ontwikkeling door zélf inzicht te verwerven en daarnaar te gaan leven.
Door het gesprek met zijn drie oude vrienden raakt Job steeds meer in hen en hun oude zienswijze teleurgesteld. Daardoor komt hij steeds verder van zijn oude wereld af te staan en steeds dichter en persoonlijker bij God, bij wie hij nu zijn heil zoekt.
Na het verhelderende gesprek met Elihu komt het tot zijn innerlijke godservaring. En Job beseft: vroeger was ik weliswaar vroom, maar ik sprak woorden zonder dat ik begreep wat ik zei (ik was onbewust); maar nu heb ik God gezien. Door het lijden ben ik op mijzelf teruggeworpen en daardoor ben ik nu bewust geworden van het wezenlijke in mijzelf. (Job: 42:3-6)

Lees ook Jungs Antwoord op Job
of het artikel: 'De Satan als een van de zonen Gods in het boek Job'
in Jungs boek De symboliek van de geest

of lees de Griekse sage van Herakles ('door Hera groot')
Herakles wordt geboren als de onechte zoon van de Griekse Oppergod Zeus en Alkmene. De vrouw van Zeus, Hera, neemt zich voor Herakles heel zijn leven tegen te werken... maar juist door die tegenwerking wordt Herakles steeds krachtiger, tot hij uiteindelijk als halfgod in de hemel wordt opgenomen.

http://www.geestkunde.net/gedichten.shtml
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 24 apr 2017, 10:19

Susan
zie jij ook meestergetallen ?
Dat je precies op het juiste moment opkijkt naar een digitale klok en ziet dat het 11:11 is?
De 11:11 frequentie is een activatie code
Iedereen draagt deze frequentie met zich mee
Je wordt je weer bewust van de spirituele en universele wetten
Ik ben wel benieuwd of jij het ook al ziet ?

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 24 apr 2017, 16:44

chuen schreef:Susan
zie jij ook meestergetallen ?
Dat je precies op het juiste moment opkijkt naar een digitale klok en ziet dat het 11:11 is?
De 11:11 frequentie is een activatie code
Iedereen draagt deze frequentie met zich mee
Je wordt je weer bewust van de spirituele en universele wetten
Ik ben wel benieuwd of jij het ook al ziet ?
Die zie ik veel Chuen, net als zovele anderen dat ook zien, niet alleen 11:11 sinds de jaren '90, ook vaak andere dubbele getallen.
Niet dat ik er speciaal op ga letten 'om te willen zien', maar er zijn tijden dat het extra opvallend vaker voor komt.
Het gaat dan ook wel vaak samen merkte ik met ingrijpende veranderingen en/of gebeurtenissen die mij zelf raken en
nogal wat energie vergen zowel bij leuke als heel nare dingen, maar ook als zaken van buitenaf op me af kwamen/komen
waar ik indirect erg bij betrokken ben.

Twintig jaar geleden is dat met getallen plotseling begonnen, toen gebeurden er heel veel 'onverklaarbare' dingen tegelijk,
waaronder dus ook veel dubbele getallen opvallend vaak voor kwamen. Dat zag ik niet alleen, maar ook anderen die er
bij betrokken waren viel het op. (geen figuren die zweverig waren, verre van dat!)
Toen iemand mij destijds vertelde dat alle getallen een betekenis hadden, zoals geboortedatum etc
plus de dubbele getallen zien, moest ik daar eerst wat ongelovig om lachen, maar ben daar toen eens flink ingedoken.
Niet dat ik nu 'alles' zo grondig er van af weet en het zo uit m'n mouw kan schudden, maar leerde bijvoorbeeld
hierdoor wel veel over mijzelf en vielen zoals men het noemt, de bekende ontbrekende puzzelstukjes op hun plaats.
Daar voor veel intuïtief aanvoelde, maar niet precies het hoe en waarom mijn leven zo verliep en het herhalen van bepaalde niet fijne
ervaringen lang niet altijd begreep.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 24 apr 2017, 19:48

Susan schreef:
Het gaat dan ook wel vaak samen merkte ik met ingrijpende veranderingen en/of gebeurtenissen die mij zelf raken en
nogal wat energie vergen zowel bij leuke als heel nare dingen, maar ook als zaken van buitenaf op me af kwamen/komen
waar ik indirect erg bij betrokken ben.
Hoop dat het meer leuke dingen waren. :?
Het verbaast me niet Susan, dat jij het ook ziet.( Meestergetallen)
Dit zie ik aan de onderwerpen die je op deze site plaatst. :wink:
Meestergetallen heeft inderdaad niets met zweverigheid te maken.
Ieder mens draagt de 11:11 frequentie met zich mee.
Jij bent al geactiveerd . :wink: Je bent een belangrijke steunpilaar in je omgeving/familie. Je bent precies op de juiste plaats.(denk daar naar eens over na) Is geen toeval.
Vertrouw altijd op je gevoel/intuitie
Ga je goed Susan

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door univers » 24 apr 2017, 21:23

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 25 apr 2017, 06:55

chuen schreef:Susan
zie jij ook meestergetallen ?
Dat je precies op het juiste moment opkijkt naar een digitale klok en ziet dat het 11:11 is?
De 11:11 frequentie is een activatie code
Iedereen draagt deze frequentie met zich mee
Je wordt je weer bewust van de spirituele en universele wetten
Ik ben wel benieuwd of jij het ook al ziet ?
Ikzelf heb dat continu en wel bijna elke dag.
Als ik des nachts een pasje ga plegen staat de digitale wekker altijd op 3:13 of 3:03 of 3:23 en ga zo maar door.
Toen ik mijn zakenauto bij mijn werkgever inleverde stond de kilometerteller op 218.812 km.
Dit fenomeen staat bekend onder het begrip 'palindroom' ...

Ik heb overigens een ongelooflijk sterke connectie met het getal 12 ...

Gast1

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 25 apr 2017, 08:34

Ik verwijs in dit topic naar het topic 'De ontdekking van het buikbrein' omdat dit de moeite waard is en ook hier grenzeloos inzicht aan de orde is, met dank aan taigitu.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door oktagon » 25 apr 2017, 18:55

Zoals ik eerder meldde, heb ik al vele jaren,dat wanneer ik een stilstaand uurwerk in een etalage zie, er 12.38 staat aangegeven en geen ander getal;zit er ergens in het mechaniek een balans bij stilstand?

Dit is geen denken of zien van 11.11,doch het simpel zonder denken waarnemen van mijn bovenvermeld getal.

:peace:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 25 apr 2017, 19:55

Gast1 schreef:
Als ik des nachts een plasje ga plegen staat de digitale wekker altijd op 3:13 of 3:03 of 3:23 en ga zo maar door.
Geen toeval Pierre
Ik weet precies wat je bedoelt.
ik heb exact dezelfde ervaring.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 25 apr 2017, 20:18

chuen schreef: Hoop dat het meer leuke dingen waren. :?
Het verbaast me niet Susan, dat jij het ook ziet.( Meestergetallen)
Dit zie ik aan de onderwerpen die je op deze site plaatst. :wink:
Meestergetallen heeft inderdaad niets met zweverigheid te maken.
Ieder mens draagt de 11:11 frequentie met zich mee.
Mooie en minder fijne ervaringen wisselen Chuen, maar ik blijf zoveel mogelijk de mooie ook zien hoor, alleen dat lukt niet altijd helaas indien er veel tegelijk nare/zware dingen spelen.
Door onder andere het boek (m'n eerste op dat gebied!) De Goddelijke Driehoek van Faith Javane & Dusty Bunker,een synthese van numerologie, astrologie en tarot, was prachtig om met numerologie kennis te maken en zeer uitgebreid. Hierdoor ging ik nog beter mijzelf 'kennen' en begon het me duidelijker te worden van het hoe en waarom van mijn leven en m'n heel andere manier van denken/zien, die ik niet herkende bij anderen, gelijkgestemden waren toen ook niet in de buurt helaas.
Jij bent al geactiveerd . :wink: Je bent een belangrijke steunpilaar in je omgeving/familie. Je bent precies op de juiste plaats.(denk daar naar eens over na) Is geen toeval.
Vertrouw altijd op je gevoel/intuitie
Ga je goed Susan
Daar ben ik door allerlei ervaringen (vaak op harde verdrietige en gemene wijze van anderen) achter gekomen en hoef ik niet meer over na te denken Chuen, dat is mijn opdracht in dit leven, dat is mij veel later én deze week nog zelfs meermalen ook verteld.
Ha, ha, ook nu nog wordt er voor gezorgt dat ik 'bij de les' blijf dat gaat ons levenlang door. Dat hebben we niet altijd zelf in de hand al ben ik het allemaal soms heel erg beu en het vergt veel energie en benieuwd waar het op uitloopt te zijner tijd...

Geduld hebben is weer een nodig onderdeel er van, maar er vallen nú juist heel synchroon bepaalde dingen samen op dit moment, niet te geloven soms... Het is inderdaad zo wat jij ook al schreef, 'toeval'bestaat niet, ik zeg altijd de kosmos heeft een grote vinger in onze levenspap. Verder je er niet tegen verzetten, met de stroom mee gaan en alles ondergaan, zónder er aan ten onder te gaan!
Op mijn gevoel/intuïtie heb ik echt leren vertrouwen hoor, wel door 'schade en schande'..en aardig wat littekens vanbinnen, maar dat geldt voor iedereen niet waar.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 27 apr 2017, 10:05

Afbeelding

Susan, ik begrijp wat je bedoelt in je verhaal. Mooi omschreven:
Susan schreef:
Verder je er niet tegen verzetten, met de stroom mee gaan en alles ondergaan, zónder er aan ten onder te gaan!
Dat is verantwoordelijkheid nemen en geeft aan, dat je niet bang bent.
Daar is veel moed voor nodig. :wink:
Je bent een wijze vrouw.

Ik bekijk het op de volgende manier:
Ben niet gelovig of lid van een kerk. Gewoon een nuchtere Nederlander.
Geloof me niet.
Met de stroom meegaan en alles ondergaan, zónder er aan ten onder te gaan! :wink:
En daardoor zonder het nog te doorgronden (we zijn nog niet volledig ‘wakker’ op Aarde), lopen we al weer in de goede richting en weer in de pas met de spirituele en universele wetten van het universum. Je weet en voelt het gewoon. Geen angst meer hebben.
Het betekent, dat je je intuitie gebruikt en op het juiste ‘’pad’’ zit….

Het ‘’universum’’ reageert en geeft je daardoor alvast seintjes in het dagelijks leven (meestergetallen zien 11:11 enz. en Ufo’s zien enz.)
Is geen toeval. Je komt dichter in de buurt (frequentie’s) met andere ‘geesten’ uit het universum.
( overleden familieleden, star-relatives, engelen enz.) Voel de kracht..
Ze geven als je slaapt seintjes dat je vanzelf wakker wordt. Je kijkt op je klok en getallen 333, 444, enz...>
https://www.nieuwetijdskind.com/meester ... en-virtue/

(Nog) niet zichtbaar voor mensen met een ….. golflengte .

Veel mensen willen je ‘geest’. Het gaat om controle. Bange mensen volgen…. (ver)oordelen.
Ik begrijp ze (ik was in het verleden ook zo).
Daarom zien we helaas zoveel narigheid om ons heen. Als je in balans/rustig blijft (in je hart) dan wordt niet zo snel bang. Je wordt daardoor steeds sterker.
Je kunt hoog boven de storm worden opgeheven als een adelaar.
De kunst is om te herinneren wie je werkelijk bent. (spirit in een menselijk lichaam). Dit moet jezelf ‘’uitpuzzelen’’.

Afbeelding

Mediteren is een hulpmiddel. Alles wat je wilt weten zit in je.
Je begrijpt steeds meer, dat de dood een illusie is. Dus bang zijn is niet nodig.
Je bent gekozen. Iedereen is gekozen. Dit zijn prachtige wijze native teachings.

We krijgen een “Een kosmische oproep ", voel je het ?

Amor Luz Speaks About Picking Up Sacred Responsibility (sorry in het engels) Afbeelding
-Black Elk (Oglala) 1863-1950
Je hebt gezien dat alles dat een Indiaan doet in een cirkel gebeurt, en dat is omdat de Kracht van de Wereld altijd in cirkels werkt, en alles probeert rond te zijn. De Hemel is rond, en ik heb gehoord dat de aarde rond is als een bal, en ook alle sterren. De wind, in zijn krachtigste vorm, wervelt. Vogels maken hun nest in een cirkel, omdat zij dezelfde religie hebben als wij...
Zelfs de seizoenen vormen een grote cirkel in hun verandering en komen altijd weer terug naar waar ze waren.
Het leven van de mens is een cirkel van kindertijd tot kindertijd, [think] en zo is het in alles waar kracht beweegt.
-Black Elk
http://sacredcircle.punt.nl/content/201 ... -de-cirkel

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 28 apr 2017, 16:10

chuen schreef: Susan, ik begrijp wat je bedoelt in je verhaal. Mooi omschreven:
Susan schreef:
Verder je er niet tegen verzetten, met de stroom mee gaan en alles ondergaan, zónder er aan ten onder te gaan!
Dat is verantwoordelijkheid nemen en geeft aan, dat je niet bang bent.
Daar is veel moed voor nodig. :wink:
Je bent een wijze vrouw.
Dankjewel voor deze woorden, maar zo voel ik me niet hoor als wijs.. :oops:
Ik bekijk het op de volgende manier:
Ben niet gelovig of lid van een kerk. Gewoon een nuchtere Nederlander.
Geloof me niet.
Met de stroom meegaan en alles ondergaan, zónder er aan ten onder te gaan! :wink:
En daardoor zonder het nog te doorgronden (we zijn nog niet volledig ‘wakker’ op Aarde), lopen we al weer in de goede richting en weer in de pas met de spirituele en universele wetten van het universum. Je weet en voelt het gewoon. Geen angst meer hebben.
Het betekent, dat je je intuitie gebruikt en op het juiste ‘’pad’’ zit….
;P!
Ik ben nergens lid van en ook niet gelovig, wel 'Weet' ik, wat van kind af aan me al duidelijk was, dat is ook niet veranderd door er heel veel over te hebben gelezen en/of gehoord en gezien te hebben.
Het ‘’universum’’ reageert en geeft je daardoor alvast seintjes in het dagelijks leven (meestergetallen zien 11:11 enz. en Ufo’s zien enz.)
Is geen toeval. Je komt dichter in de buurt (frequentie’s) met andere ‘geesten’ uit het universum.
( overleden familieleden, star-relatives, engelen enz.) Voel de kracht..
Ze geven als je slaapt seintjes dat je vanzelf wakker wordt. Je kijkt op je klok en getallen 333, 444, enz...>
https://www.nieuwetijdskind.com/meester ... n-virtue//
Of dat zo is als in die link beschreven is...
eerlijk gezegd heb ik daar op die manier niets mee Chuen wat Doreen Virue daar over schrijft.. [think]
Ik heb wel veel contact met dierbaren die overleden zijn, maar ze kondigen zich op andere manieren aan.
Zo krijg ik ook 'seintjes' via de kosmos/universum als er iet staat te gebeuren de komende tijd waar ik dus direct
door geraakt zal worden, mensen verwijzen dit ook naar het rijk der fabelen, dat is dan maar zo...'mijn mensen´ die heel dicht
bij me staan, verbonden zijn, weten dat dit waar is. (nadat ik hen gewaarschuwd had en het later ook gebeurde)
Veel mensen willen je ‘geest’. Het gaat om controle. Bange mensen volgen…. (ver)oordelen.
Ik begrijp ze (ik was in het verleden ook zo).
Daarom zien we helaas zoveel narigheid om ons heen. Als je in balans/rustig blijft (in je hart) dan wordt niet zo snel bang. Je wordt daardoor steeds sterker.
Je kunt hoog boven de storm worden opgeheven als een adelaar.
De kunst is om te herinneren wie je werkelijk bent. (spirit in een menselijk lichaam). Dit moet jezelf ‘’uitpuzzelen’’.
;P!
Daarom is het zo belangrijk om te weten/herkennen door welke energie je je soms zo neerslachtig, onrustig en/of gesloopt kunt voelen, wat niet altijd met ons zelf te maken hoeft te hebben, teveel prikkels her en der binnen krijgt, ook juist soms van mensen.
Mediteren is een hulpmiddel. Alles wat je wilt weten zit in je.
Je begrijpt steeds meer, dat de dood een illusie is. Dus bang zijn is niet nodig.
Je bent gekozen. Iedereen is gekozen. Dit zijn prachtige wijze native teachings.
[/quote]
Mee eens ;P!
Ik zocht nog naar iets bij mijn opgeslagen stukken wat hier bij aansluit, kon het echter niet vinden, jammer.
Tot later, fijn weekend gewenst Chuen.
[wave]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 29 apr 2017, 11:11

Susan schreef:
Daarom is het zo belangrijk om te weten/herkennen door welke energie je je soms zo neerslachtig, onrustig en/of gesloopt kunt voelen, wat niet altijd met ons zelf te maken hoeft te hebben, teveel prikkels her en der binnen krijgt, ook juist soms van mensen.
Susan,
Helemaal mee eens. ;P! Meestal ga ik mediteren of naar muziek luisteren (Hoocha Cleaning) :wink:
De invloed van energie is te zien in een filmpje van Cesar Milan.
Een hond leest je energie . Dit doet hij vanuit het natuurlijk instinct
Je kan een beest niet foppen. Elke vorm van opwinding wordt door de natuur beantwoord
Zijn wij in balans, dan voelt de hond onze energie. De hond wordt ook rustig
De deelneemster in het filmpje (opwinding= is zelf nerveus) en de hond voelt het.
Cesar is niet bang in balans en blijft rustig (in het hart) .
Ieder mens heeft deze kennis in z’n dna. Nu maar hopen, dat alle mensen op Aarde op tijd wakker worden.
fijn weekend gewenst Susan. [wave]
Afbeelding

alles is met elkaar verbonden,
zoals het bloed de leden van een familie verenigt.
Tussen alles bestaat een verband.
Wat de aarde overkomt, overkomt haar kinderen.
Het web van het leven is niet door de mens geweven,
hij is er slechts een draadje :grin: in.
Wat hij het web aandoet, doet hij ook zichzelf aan. [think]
Seattle, voormalig opperhoofd van een zestal indianenstammen uit Noord-Amerika

Plaats reactie