Explaining the power of thought.

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Explaining the power of thought.

Bericht door taigitu » 24 okt 2012, 17:14

[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=FeFuc-qF ... re=related[/youtube-2]

A scientific approach to explaining the power of thought. We have all heard it before, "Your thoughts create your reality." Well, new quantum physics studies support this idea. Learn about recent research about how the mind can influence the behavior of subatomic particles and physical matter. If you enjoy the video, please pass it on to friends and family.
Categorie: Wetenschap en technologie
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Explaining the power of thought.

Bericht door taigitu » 24 okt 2012, 17:23

[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=O4pR96wg ... re=related[/youtube-2]
Hunab Ku Productions

WATER
Water is van essentieel belang voor alles wat op aarde leeft. Niet voor niets bestaat het aardoppervlak, net als ons lichaam, voor 70% uit water. In onze directe omgeving is volop water voorhanden. Het stroomt als vanzelf de kraan uit, en wasmachines en verwarmingsbuizen binnen. Weliswaar gaan er geluiden op dat het met de kwaliteit van dat water niet al te best gesteld is, maar door de vanzelfsprekendheid waarmee we er over kunnen beschikken, staan we hier maar zelden bij stil.

Wonderbaarlijk goedje
Maar soms kom je opmerkelijke berichten over water tegen, waardoor je je afvraagt of dat ogenschijnlijk zo gewone goedje H2O misschien wonderbaarlijker is dan gewoonlijk wordt aangenomen. De Oostenrijker Victor Schrauberger stelde begin vorige eeuw aan de hand van onderzoek vast, dat water fungeert als 'informatiedrager' en mogelijk beschikt over een vorm van 'geheugen' (wellicht de eigenschap waaraan homeopathie en bloesemessences hun werking ontlenen).
Hij constateerde ook dat de kwaliteit van water nauw samenhangt met de energetische waarde ervan, en dat die waarde hoog is bij water in een natuurlijke omgeving, en veel tot heel veel lager bij water dat onder hoge druk door een leiding wordt geperst. De gemiddelde mens, die niet over hoogverfijnde zintuigen of dito apparatuur beschikt, moet zulke beweringen op gezag aannemen. In het beste geval belandt dit soort informatie op het stapeltje 'interessant'. Anders wordt het, wanneer je het verschil proeft tussen leidingwater en water waarvan de energetische waarde is hersteld. Dan wil je misschien meer weten en begint er een voorzichtig gesprek op gang te komen.
Dit gesprek komt in een stroomversnelling, zodra iemand de taal van het water diepgaand verstaat. Zo iemand is de Japanner Masaru Emoto, die zich al enige decennia wijdt aan onderzoek naar water in relatie tot zijn omgeving en die voor leken zichtbaar weet te maken hoe invloeden van buitenaf veranderingen veroorzaken in de molecuulstructuur van water. Hiermee voert hij ons binnen in een wondere wereld, waarin alles met alles samenhangt..
Masaru Emoto (Yokohama, Japan, 1943) is hoofd van het I.H.M. General Research Institute. In de afgelopen jaren heeft hij uitvoerig onderzoek gedaan naar de eigenschappen van water. De resultaten hiervan zijn op schrift gesteld in zijn tweede boek 'The Message of Water' (De Boodschap van Water).

Bijzondere woorden vormen bijzondere kristallen
Verschillende soorten muziek veroorzaken gevarieerde patronen van waterkristallen
Je wordt wat je denkt (en mensen bestaan voor meer dan 66% uit water)
De kracht van gedachten, taal en geluid kan zelfs water schoonmaken en desinfecteren.

meer info op: http://www.waterklankbeelden.nl/index.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Explaining the power of thought.

Bericht door Gast1 » 24 okt 2012, 18:59

Applaus Taigitu, een prachtig topic!!

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Explaining the power of thought.

Bericht door Beatrix Kiddo » 25 okt 2012, 08:38

taigitu schreef:"Your thoughts create your reality." Well, new quantum physics studies support this idea.
Nee.

Vraag maar aan iemand die echt iets van kwantumfysica weet.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Explaining the power of thought.

Bericht door Tardis » 25 okt 2012, 11:55

Jim Al Khalili, iemand die echt iets van kwantumfysica weet zei er dit over:
(Prof.Jim Al-Khalili). If you want to see fear in a quantum physicist's eyes, just mention the words "The Measurement Problem". The Measurement Problem is this: An atom only appears in a particular place if you measure it.
In other words, an atom is spread out all over the place until a conscious observer decides to look at it. So the act of measurement or observation creates the entire universe.
Zijn conclusie, en vergelijkbare opmerkingen door andere fysici, zijn bij de mensen van de new age beweging in dank aanvaard als bewijs voor hun eigen gelijk. Het ligt inderdaad in het verlengde van wat ze beweren dus tja, je kunt het ze eigenlijk niet kwalijk nemen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Explaining the power of thought.

Bericht door Witte wel » 25 okt 2012, 13:53

En dan gaat het hier enkel over de kracht van de gedachten.
De kracht van de wil is nog veel interessanter.
Beide zijn sterk verbonden met elkaar.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Explaining the power of thought.

Bericht door Beatrix Kiddo » 25 okt 2012, 14:54

Tardis schreef: tja, je kunt het ze eigenlijk niet kwalijk nemen.
Doe ik lekker toch [jaja]
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Explaining the power of thought.

Bericht door Tardis » 25 okt 2012, 15:55

Beatrix Kiddo schreef:Doe ik lekker toch [jaja]
:mrgreen: Weet ik.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Explaining the power of thought.

Bericht door Tardis » 25 okt 2012, 16:01

Witte wel schreef:En dan gaat het hier enkel over de kracht van de gedachten.
De kracht van de wil is nog veel interessanter.
Beide zijn sterk verbonden met elkaar.
Beatrix Kiddo gaat het me kwalijk nemen, maar ik moet toegeven dat ik het met je eens ben. Ik heb (lang geleden alweer, 1984) zelf ondervonden dat wilskracht een echte kracht is, net zoals zwaartekracht een kracht is.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: Explaining the power of thought.

Bericht door Gast1 » 25 okt 2012, 16:57

Tardis schreef:
Witte wel schreef:En dan gaat het hier enkel over de kracht van de gedachten.
De kracht van de wil is nog veel interessanter.
Beide zijn sterk verbonden met elkaar.
Beatrix Kiddo gaat het me kwalijk nemen, maar ik moet toegeven dat ik het met je eens ben. Ik heb (lang geleden alweer, 1984) zelf ondervonden dat wilskracht een echte kracht is, net zoals zwaartekracht een kracht is.
... En Gast1 sluit zich daar helemaal bij aan :wink: ......... Overigens maakt het mij niet uit of BK mij iets kwalijk neemt of niet :grin:

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Explaining the power of thought.

Bericht door Beatrix Kiddo » 25 okt 2012, 17:14

Gast1 schreef:Overigens maakt het mij niet uit of BK mij iets kwalijk neemt of niet :grin:
Het zal Tardis waarschijnlijk ook aan zijn derriere roesten :-)
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Explaining the power of thought.

Bericht door Tardis » 25 okt 2012, 17:35

Mwah, eigenlijk heb ik de indruk dat ik bij Beatrix wel een potje kan breken, zij kan dat bij mij in elk geval wel.

Beatrix, ik zal je een PM sturen met een concrete toelichting van de reden waarom ik zo over wilskracht denk.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: Explaining the power of thought.

Bericht door Gast1 » 25 okt 2012, 20:02

Explaining the power of thought; Beatrix kan bij mij ook een potje breken en andersom, geen idee en zoals ik al schreef, het maakt mij ook niet uit. Ik zie haar als een erg goede criticaster die op een onbehouwen wijze uit de hoek kan komen. Sterker nog, zonder haar zou het misschien zelfs wel een beetje saai worden. Een enkele keer vind ik haar naar anderen erg onbeschoft maar elke keer wanneer ik het woord zweven of zwevers lees, krijg ik toch wel een glimlach op mijn gezicht. Aan de andere kant vind ik haar ook een regelneuker om het maar eens plat te zeggen.

No bad feelings Bea :wink: [joker]

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Explaining the power of thought.

Bericht door Witte wel » 25 okt 2012, 20:16

Gast1 schreef: "een regelneuker"
Die houwe we d'r in. :mrgreen:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Plaats reactie