Byron Katie - Turn it around

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Byron Katie - Turn it around

Bericht door taigitu » 12 dec 2012, 12:37

Dit is een kort fragment met Byron Katie, Nederlands ondertiteld.

.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Byron Katie - Turn it around

Bericht door Beatrix Kiddo » 12 dec 2012, 12:49

Alles wat er gebeurt, gebeurt voor jou: voor je verlichting, voor je vrijheid.
Iets zegt me dat Katie te weinig negatieve ervaringen heeft gehad.

Neem bijvoorbeeld de vrou met drie kinderen wier man op het voetbalveld is doodgetrapt. Kan iemand die het met Katie eens is mij uitleggen hoe die gebeurtenis bijdraagt aan de verlichting en vrijheid van deze vrouw?
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Byron Katie - Turn it around

Bericht door Susan » 12 dec 2012, 15:42

Ik heb al weer lang geleden haar boeken gelezen, en vond het zeer de moeite waard. Vooral één zin is me vanaf het begin heel duidelijk bij gebleven, die velen denk ik vaak gebruiken als ze echt van iemand houden: "Ik heb jou nodig", en dát is nu juist niet waar. We hebben nml idd niemand nodig om ons heel en compleet te maken/voelen, of ons gelukkig en blij te laten voelen en te Zijn. Wanneer we van ons zelf houden, niet afhankelijk van anderen zijn, juist als we alleen zijn ons daar helemaal happy mee kunnen voelen,zijn we bij ons zelf gekomen. Natuurlijk zullen we iemand verschrikkelijk missen als die bijv plotseling uit ons (aardse) dagelijkse leven verdwijnt, maar zullen dan evengoed alleen verder gaan. Want in gezelschap van jezelf ben je ook niet alleen en heb je ook niemand anders nodig die 'jou gelukkig moet maken'. Vandaar prachtig zoals zij het ook beschrijft, en ze heeft gelijk om de zinnen eens om te draaien welke we zo vaak gauw zeggen tegen de ander.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Agaat

Re: Byron Katie - Turn it around

Bericht door Agaat » 14 dec 2012, 14:44

Volledig met BK eens... jammer dat er dan weer geen antwoord opkomt

Maar iets wat hier vaker voorkomt, van alles roepen maar niets werkelijk afronden.

Plaats reactie