Blijft raar

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zoë
Onderzoeker
Berichten: 316
Lid geworden op: 05 okt 2012, 10:30

Blijft raar

Bericht door Zoë » 23 jan 2013, 21:47

blijft raar,
Als je oude berichten terugleest je bent weer direct terug in die tijd en in die ervaring je gevoel is weer precies terug alsof je met recht terug in de tijd ben
Je voelt ervaart weer precies wat er toen speelde.

Nog raarder is ,is dat het niet jouw verhaal is jouw leven is geweest maar die van een ander..zo raar dat dit andere deel weg is.
En er toch ook nog steeds is.
Onvoorwaardelijke liefde kan falen, maar liefde onder voorwaarde krijgt zelfs geen kans op bestaan (J.M.L Descalzo)

Gast1

Re: Blijft raar

Bericht door Gast1 » 24 jan 2013, 06:35

Wanneer je ruim twintig jaar lang niet meer op een plek bent geweest waar je een herinnering aan hebt, en je gaat weer terug naar die plek, dan is het alsof je er gisteren bent geweest. Ik heb dat al talrijke keren mogen ervaren. Datzelfde heb ik ook met geur, smaak en aanrakingen. Met al mijn zintuigen.
Lang niet meer beleefd en dan toch dát moment laat het voelen alsof het gisteren gebeurde. Waarom is het dan toch net alsof je soms het gevoel hebt dat je dit gedroomd hebt of dat het iemand anders was die dat eerder beleefd heeft? Ook dit is eenvoudig, omdat het klopt! Je kunt je het herinneren als een droom, een herinnering is een beetje hetzelfde als een droom. Je 'bent' immers nu 'terug' op een plek waar je eerder was. Maar dat is niet meer zo. Je bent er 'nu' en het enige wat je kunt zijn in dit leven, is 'in het moment NU'. Overeen seconde ben je er al niet meer omdat je dan in een ander moment zit. Wat ik nu typ is over een uur mijn verleden en dan heb ik met dit moment 'an sich' niet meer te maken. Uiteraard kan ik er op aangesproken worden omdat ik dit schreef. Daar kan ik dan weer op reageren in dát moment wat zich in de toekomst gaat afspelen, maar dat is 'nu' niet relevant. Misschien komt dat moment of misschien ook niet.

Terug naar jouw eerste alinea.
Voor mij is dat wat je schreef heel logisch omdat je alles opslaat zoals je het op een computer opslaat of in een boekje schrijft. Ik schreef al eerder dat je werkelijk alles opslaat, maar je kunt het niet altijd naar boven krijgen. Het geheugen selecteert de belangrijke dingen en die kun je in je herinnering dan ook terughalen. Alle andere dingen liggen onwrikbaar vast maar ze zijn niet (meer) relevant. Wanneer ze relevant worden dien je weer een aantal deurtjes open te maken en dan zul je zien dat het lukt. Soms moeten we er echter kunstgrepen voor toepassen. Alle herinneringen zijn er, van dit leven wat je nu leidt en van alle levens hiervoor. Je bent de complete optelsom van jouw evolutie die al ... miljarden jaren oud is. :wink:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Blijft raar

Bericht door taigitu » 24 jan 2013, 12:19

Zoë schreef:blijft raar,
Als je oude berichten terugleest je bent weer direct terug in die tijd en in die ervaring je gevoel is weer precies terug alsof je met recht terug in de tijd ben
Je voelt ervaart weer precies wat er toen speelde.

Nog raarder is ,is dat het niet jouw verhaal is jouw leven is geweest maar die van een ander..zo raar dat dit andere deel weg is.
En er toch ook nog steeds is.
Het is niet zo raar als je denkt. Iedere belevenis (alleen of met anderen), situatie, gedachte, uitgesproken woorden, muziek, actie, noem maar op.... heeft zijn frequentie/trilling die niet verdwijnt maar aanwezig blijft in de kosmos. Zo is het mogelijk om in te loggen op een ervaring van lang geleden, zoals bijvoorbeeld een mooie gebeurtenis in je leven. Wanneer je daaraan terugdenkt, je het weer voor de geest haalt, het je verbeeld verbindt je je met die speciale frequentie. Dan reageert je lichaam daarop, ofwel resoneert mee op die frequentie. Je voelt wat je toen voelde.
Alles is met elkaar verbonden in het universum. Dus ook hele oude situaties waar je door geraakt bent op de een of andere manier heeft een eigen frequentie die bij die situatie hoort. Alle frequenties/trillingen die aanwezig zijn in het universum noemen ze ook wel de Akashakronieken. Een soort van bibliotheek waar je op in kan loggen en informatie uit kan ontvangen. Soms gebeurt dat onbewust en is er opeens een weten waarvan je denkt 'hoe kan ik dat nou weten'?
Over de Akashakronieken is veel te vinden op het internet.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Zoë
Onderzoeker
Berichten: 316
Lid geworden op: 05 okt 2012, 10:30

Re: Blijft raar

Bericht door Zoë » 25 jan 2013, 00:05

Klopt wat jullie zeggen.

Maar dit blijf ik me nog steeds afvragend hoe het kan.

@ Nog raarder is ,is dat het niet jouw verhaal is jouw leven is geweest maar die van een ander..

ben nog steeds aan het google over die Akashakronieken erg intresant en vele dingen (her)ken ik inderdaad alleen niet onder die woorden.
Onvoorwaardelijke liefde kan falen, maar liefde onder voorwaarde krijgt zelfs geen kans op bestaan (J.M.L Descalzo)

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Blijft raar

Bericht door taigitu » 25 jan 2013, 10:17

Zoë schreef:Klopt wat jullie zeggen.

Maar dit blijf ik me nog steeds afvragend hoe het kan.

@ Nog raarder is ,is dat het niet jouw verhaal is jouw leven is geweest maar die van een ander..

ben nog steeds aan het google over die Akashakronieken erg intresant en vele dingen (her)ken ik inderdaad alleen niet onder die woorden.
Hoe bedoel je "Nog raarder is ,is dat het niet jouw verhaal is jouw leven is geweest maar die van een ander.. Bedoel je daarmee dat je het verhaal voelt van de ander die je niet persoonlijk kent? Of voel je het verhaal wat die ander jouw nooit heeft verteld? Of voelt je dingen, of weet je dingen, van iemand die niet meer 'in de stof' is?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie