De energie-anatomie van je lichaam

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

De energie-anatomie van je lichaam

Bericht door taigitu » 28 feb 2013, 15:31

De energieanatomie van je lichaam

De hedendaagse wetenschap en geneeskunde zien het lichaam als een complexe machine die bestaat uit op elkaar inwerkende onderdelen.

Je kunt je lichaam zien, maar stel je eens voor dat er een energie in en rond je lichaam is die je niet met je ogen kunt waarnemen. Misschien voel je het met je zesde zintuig of weet je gewoon dat deze energie bestaat.
Het energiesysteem van het lichaam kent zijn eigen opzet en zogenaamde energie-anatomie.
De anatomie van de energievelden van het lichaam wordt als volgt omschreven:

Energetische lagen van het lichaam:
Fysiek: Wat je kunt zien en onderscheiden van het lichaam.
Etherisch: Het energieveld dat wordt geassocieerd met het fysieke lichaam.
Emotioneel: Het energieveld dat zorg draagt voor emoties en gevoelens.
Mentaal: Je gedachten en intellect.
Spiritueel: Je verbinding met de geest en het Goddelijke.

De aura bevat al deze energielagen.
De meridianen, fungeren als een energiesnelweg door het lichaam.
Chakra's, die fungeren als energiecentra in het lichaam. Er loopt een centrale kolom van energie door het lichaam die de chakra's met elkaar verbindt.

Als je het lichaam op deze manier bekijkt, kun je de chakra's als organen beschouwen en de meridianen als bloedvaten of lymfekanalen die informatie transporteren.

Subtiele energievelden
Afbeelding
Er zijn veel soorten velden. In de energetische healing zijn er formeel twee soorten: waarachtige, die kunnen worden gemeten, en veronderstelde of subtiele, die niet kunnen worden gemeten.
De waarachtige of meetbare energievelden zijn fysiek van aard; hiertoe behoren geluid en elektromagnetische krachten, zoals zichtbaar licht, magnetisme, straling en stralen van het elektromagnetische spectrum. Ons lichaam wordt beïnvloedt door of produceert al deze energieën.

Veronderstelde energievelden worden ook biovelden of subtiele velden genoemd. Deze velden verklaren de aanwezigheid van vitale levensenergie, zoals de chi en prana van de oosterse culturen. Deze energievelden zijn niet gescheiden van de meetbare velden; ze bezetten een ruimte en werken op frequenties die alleen worden waargenomen door hun effecten.
Ze zijn met het lichaam verbonden door de meridianen, de chakra's en de nadi's, die de snelbewegende frequenties in de langzamere mechanische velden en krachten (geluid, electriciteit en magnetisme) omzetten.

De energiekanelen en lichamen zijn daarom 'antennes' die via de velden informatie ontvangen en verzenden en deze transformeren, zodat ze kan worden gebruikt door het lichaam.

Subtiele energievelden
Afbeelding
De subtiele-energievelden zijn stroken energie die niet bij de huid stoppen. Deze subtiele (evenals fysieke) energievelden komen voort uit alle levende bronnen, zoals menselijke cellen, organen, en lichamen, en planten en dieren. Er zijn ook subtiele velden in de aarde en natuurlijke fysieke velden in de aarde en lucht die onze subtiele velden beïnvloeden.

De belangrijkste subtiele velden van de mens zijn het auraveld, dat het lichaam omgeeft en verbonden is met chakra-energielichamen, de morfogenetische velden, die organismen binnen een groep verbinden, de Vivaxis, die de verbinding van het menselijk lichaam met de aarde vormt, en verschillende andere energieën die ons verbinden met verschillende vlakken en dimensies, zoals het etherische en het astrale veld.

Subtiele energieën en structuren scheppen de fysieke realiteit.
Door de velden, kanalen en lichamen van de subtiele anatomie te onderzoeken, kun je in potentie problemen diagnosticeren voordat ze optreden, of ze nauwkeurig en holistisch diagnosticeren voordat er problemen zijn. Het gebruiken van energetische diagnostiek beperkt een arts niet tot het rijk van de subtiele energie; de huidige geneeskunde gebruikt energetische protocollen voor zowel diagnose als genezing.

Akasha veld
De fysica van quanta- en energievelden beschrijft een verenigd veld van alle natuurwetten.
Daarin geldt: 'alles is met alles verbonden, en er gebeurt niets in het universum zonder dat dit invloed heeft op alle bestanddelen van deze wereld.

Mystici en wijzen hebben altijd volgehouden dat er een alles verenigend en alles verbindend kosmisch veld bestaat. Het vormt de oorsprong van onze werkelijkeid en is tevens een soort kosmisch geheugen, waarin alle gebeurtenissen worden 'opgeslagen' en waaruit informatie kan worden opgeroepen.
Recente experimenten in de vacuumfysica hebben het bestaan van dit Akasha-veld aangetoond. Het is een soort zee van fijnstoffelijke energie waaruit alles ontstaat: atomen en melkwegstelsels, sterren en planeten, levende wezens en zelfs bewustzijn. Dit nulpuntveld of Akasha-veld is het universele en permanente geheugen van het universum. Niet alleen het kosmische verleden ligt erin besloten, het herbergt ook de aanzet tot wat nog komen gaat.
Literatuur: Ervin Laszlo Het Akasha veld
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De energie-anatomie van je lichaam

Bericht door taigitu » 28 feb 2013, 15:41

Verzamelpuntcorrectie
Meer dan honderd jaar geleden toonde de wetenschap aan dat zich rond elk atoom een wolk van elektronen bevindt. Dit feit bewijst dat alles in het stoffelijk universum, met inbegrip van het menselijk lichaam, uit elektrische energie bestaat.

Het menselijk lichaam is dus een complex energiesysteem. Het stromen van elektriciteit in het menselijk lichaam bepaalt en beïnvloedt deze ritmische wisseling van elektronen. De effecten en verstoringen kunnen worden gemeten en geregistreerd door gevoelige elektronische voltage- of stroommeters en door elektronische bewakingsapparatuur.

Elke levend persoon heeft een trillend energieveld. Dit veld wordt ook omschreven als het elektromagnetisch lichaam, dat ons eivormig omkleedt. Sommige wetenschappers noemen dat 'verenigd veld' .In dit veld bevindt zich een energie-epicentrum. Dit epicentrum is een zeer helder punt, met intense energie, dat een geoefend waarnemer kan voelen en/of zien.

Het epicentrum of de vortex van het menselijk energiesysteem wordt het verzamelpunt van de mens genoemd.
Het wordt het verzamelpunt genoemd, omdat de mens in de baarmoeder vanuit de navelstreng wordt samengesteld. De voornaamste energietoevoer komt via de navel de foetus binnen. Bij de geboorte bevindt het verzamelpunt zich in de navelstreek. De verzamelpuntlocatie van de lichamelijk en geestelijk gezonde volwassene ligt dicht bij de thymusklier in het midden van de borst. Wanneer ons tijdstip van ons overlijden nadert, zakt ons verzamelpunt in de richting van de navel.

Deze kennis heeft verstrekkende implicaties voor de gezondheid van de mensheid en voor de verbetering van de huidige medische modellen, therapieën en de geneeskundige praktijk. Voor de optimale gezondheid en vitaliteit dienen de energieën aan de linker- en rechterkant van de hersenen gelijk te zijn. Het elektromagnetische veld behoort evenredig verdeeld te zijn rond de centrale meridiaanlijn van het lichaam. De ideale locatie voor het verzamelpunt is daarom de centrale positie bij de thymusklier. Bij deze positie stroomt biologische energie evenwichtig rond naar het centrale zenuwstelsel en functioneren de organen en klieren in harmonie.

De locatie bepaalt hoe we ons gedragen, hoe we ons voelen en hoe we de wereld waarnemen. De locatie beïnvloedt onze bewuste werkelijkheid en heeft grote gevolgen voor de fysiek en psychische gezondheid. Een verkeerde positie veroorzaakt lichte tot ernstige onevenwichtigheden in de energieverdeling van de hersenen en het zenuwstelsel, waardoor endocriene functies en de hormoonwerking worden verstoord. Vertrouwd zijn met de juiste locatie en het geregeld corrigeren van het verzamelpunt kunnen de persoonlijke ontwikkeling versnellen en psychische en fysieke capaciteiten verbeteren.

Het herstellen van de positie is een eenvoudige procedure, die in enkele minuten kan worden uitgevoerd. Dit is de beste start en basis voor herstel, en kan toegepast worden voordat een therapie, operatie, of een andere ingreep ondergaan wordt.

Auraveld
De kennis van het energetisch omhulsel van de mens, de zogenaamde aura, is zo oud als de mensheid zelf. In de oudst bekende geschriften, de Veda's, maar ook in de Egyptische hiëroglyfenteksten, werd de aura al vermeld en gedetailleerd beschreven. Indische yogi's mediteren al duizenden jaren op de - door hen als chakra's (raderen) aangeduide- energiecentra in de aura.

Wat is nu feitelijk die aura?
De aura kunnen we ons het best voorstellen als een soort energieveld, dat het menselijk lichaam omgeeft, te vergelijken met de magnetische veldlijnen rondom een staafmagneet. De aura ziet er uit als een lichtgevend ei met in het binnenste het fysiek lichaam.

Bij goede gezondheid, samengaand met grote vitaliteit, is de uitdijing het grootst. Bevindt een lichaam zich in verzwakte toestand, zoals die optreedt bij ziekte of ten gevolge van overwerkt zijn, dan wordt de aura kleiner, al naar gelang het energieverbruik.

De kleuren van dit fijnstoffelijke omhulsel weerspiegelen de emoties van de drager en veranderen doorlopend, afhankelijk van de stemming op zeker ogenblik.

Donkere kleuren wijzen op lagere gevoelens en instincten, lichte kleuren daarentegen op nobele eigenschappen zoals liefde, vredelievendheid, hulpvaardigheid, echte religiositeit ed.

Binnen de aura heerst voortdurend beweging, afhankelijk van de intensiteit van de emoties.

Je aura zien
Het vermogen een aura te zien is meestal aangeboren. Jonge kinderen zijn er veelal nog toe in staat. De aura is het energieveld dat het lichaam omgeeft, doordringt en naar buiten uitstraalt.

Het elektromagnetisch veld van je lichaam voelen:
Alle objecten, levend of niet, hebben een aura.
Veranderingen in de aura gaan vooraf aan ziekten van het fysieke lichaam.
Wanneer het fysieke lichaam heelt, moet ook de aura helen, anders komt de ziekte terug.
Een type fotografie genaamd kirlianfotografie kan de aura vastleggen op film, zodat zij gevisualiseerd kan worden. Ga naar http://www.kirlian.org/kirlian/session.htm

Als je aura kunt zien, zul je er ook sneller in gaan geloven.
Doe daarom de volgende oefeningen:

1. Houd je handen voor je ogen. Gebruik een doorzichtige of witte achtergrond.
2. Kijk door je wimpers naar je vingers.
3. Let op de ruimte rond elke vinger.

Laat je ogen iets meer zien, tot je een kleur of omlijning ziet. Vlakbij het lichaam kan de aura een paarsgrijze of gelige kleur hebben.

Het vereist oefening, maar blijf je concentreren op de ruimte rond je hand.

Onthoud dat het gaat om subtiele energie. Als je denkt dat je iets hebt gezien, dan is dat zo! Vertrouw op die indruk. Je kunt nu in de spiegel gaan oefenen met het waarnemen van jouw aura of proberen die van anderen te zien. Onthoud dat je door je wimpers moet kijken.


De aura; de grens tussen jou en de ander.
De aura is ons subtiele energieveld dat het fysieke lichaam omhult. De aura bestaat uit meerdere lagen en communiceert via de chakra's met je lichaam. Er zijn talloze verklaringen en beschrijvingen van de aura, ontleend aan het systeem van de zeven chakra's. Net als het systeem met de zeven chakra's, bestaat ook de aura uit regenboogkleuren. De auralagen worden 'lichamen' genoemd en hebben verschillende functies, net als de chakra's.

De rand van de aura is een grens voor anderen.
De buitenrand van de aura- de eivormige omtrek- kun je zien als de grens tussen jou en de ander. Hij fungeert als een soort celwand en beschermt je tegen ongewenste energieën van andere mensen. Ze is semipermeabel- dat wil zeggen dat ze wel energieën binnenlaat, maar niet alle. De aura is in optimale omstandigheden 30 tot 50 centimeter van je lichaam verwijderd; met uitgestrekte arm, reikt het ongeveer tot aan je pols.

De aura werkt als een soort tussenstation voor alles wat we opnemen en alles wat we loslaten. Energieën die we niet helemaal durven loslaten, kunnen in de aura achterblijven en zich daar ophopen. Een onbalans in onze aura kan zich na verloop van tijd manifesteren als en ziekte in ons lichaam.

Wij zijn ons er vaak niet van bewust waar onze aura zich bevindt. Bij sommige ligt de aura vlak tegen het lichaam aan, bij anderen er verder vandaan.

Mensen bij wie de aura ver verwijderd ligt- dat kan wel enkele meters zijn- zijn in staat om veel mensen te omarmen. Dit zijn mensen die vaak de verantwoordelijkheid nemen, of de verantwoordelijkheid dragen voor anderen. Toneelspelers en managers vergroten vaak hun aura om hun publiek en medewerkers voor zich in te nemen.
Degenen die door de aura van een ander omarmd worden, voelen zich veilig en goed. We hebben de neiging om op de informatie en de energieën van anderen te leunen, om maar geen standpunt te hoeven innemen over waar we zelf staan in het leven. Het kan je een goed gevoel geven om je door een aura te laten omarmen van iemand die je bewondert. Maar het kan ook beklemmend werken en zwaar voelen.

Voor degenen die veel mensen in hun aura vasthouden, kan het voelen als een kick. Het voelt alsof je een flinke energie-injectie hebt gekregen. Na een poosje slaat de vermoeidheid toe, omdat je al de energie van die mensen (nog) in je draagt zonder je daar van bewust te zijn.

Jezelf beschermen.
Een andere manier om de radius van je aura te willen vergroten, is om jezelf te beschermen. Sommige mensen sturen hun aura eerst een ruimte in om de sfeer te peilen om zo voorbereid te zijn wat ze daar kunnen verwachten. Of ze zijn in staat om met hun aura anderen te 'voelen'. Dat wil zeggen dat ze energieën of de sfeer van anderen kunnen opnemen. Zo nemen ze de sfeer waar en krijgen ze een indruk wie er eventueel voor en wie er eventueel tegen hen is- wie er wel of geen weerstand biedt. Maar bovenal ervaren we de aura's als de grens met andere mensen.

Ook al zijn we ons niet bewust van waar onze aura ligt, we gebruiken ze wel om anderen te beïnvloeden. Anderen kunnen we zelfs met onze aura aanstoten. We gebruiken de aura om zonder woorden te communiceren. Als je aura optimaal rondom je lichaam ligt, is ze een natuurlijke bescherming tegen anderen. Ligt de aura ver van je verwijderd, dan neem je de gevoelens, pijnen en energieën van anderen op, als waren het die van jou. Dan is het moeilijk om te voelen wat jouw sfeer is en waar die van de ander begint.

Als je jezelf hebt gevonden en je eigen grens weet, helpt dit ook anderen je te respecteren zoals je bent.

Huismetafoor:
Wanneer je aura te ver van je af ligt,
gelijk je op een oud, tochtig huis:
je verliest warmte.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De energie-anatomie van je lichaam

Bericht door taigitu » 28 feb 2013, 15:45

Het onzichtbare lichaam

Je onzichtbare ruimte beschermt je.We zijn ons niet bewust van de ruimte om ons heen, maar inmiddels weten we dat het lichaam niet ophoudt bij onze huid. De één noemt het aura, de ander astraal lichaam, maar we kunnen het ook een energieveld noemen. Want dat we energie uitstralen valt niet te ontkennen. Een verliefd iemand straalt meer uit dan een ernstig ziek persoon. Dat voelen we, dat ervaren we. Hoe zit dat met die onzichtbare ruimte om ons heen?

Hoe komt het dat we sommige vervelende situaties niet in dit energieveld kunnen opvangen, of dat mensen ons letterlijk op de huid zitten?

Ieder mens heeft een energieveld om zich heen.
Dat is heel logisch; alles wat warm is heeft straling.
Ziek mensen hebben geen uitstraling meer, ze hebben de energie voor zichzelf nodig. Je merkt het ook als je je goed voelt, dan 'glim' je een beetje, je gloeit, zoals dat gebeurt als iets heet wordt. Dat veld om je heen kan ongeveer 50 cm 'dik' worden. Mensen met een veld van een halve meter zie je echt binnenkomen, die zijn heel charismatisch.

Geen ruimte meer....
In onze westerse maatschappij, zal het minder zijn, tien centimeter is niet veel, maar wel gangbaar. Dus om het heel simpel uit te leggen: hoe meer stress, hoe meer zorgen en verdriet, hoe meer je veld krimpt. je trekt je energie naar binnen omdat je er te weinig van hebt. Met andere woorden: je hebt geen ruimte meer. Je onzichtbare ruimte zit dan bijna op je huid. En zo ervaar je ook alles. Woorden, gebeurtenissen, alles prikt bij wijze van spreken op je huid. Dat is natuurlijk heel ongezond, je hebt geen bescherming meer en lichamelijke klachten zijn het gevolg.

Energie opbouwen.
Op tijd rust nemen, de natuur in gaan, naar zachte muziek luisteren. Daarbij bouw je energie op, zorg je goed voor jezelf en behoud je je ruimte.

Bescherm je energieveld.

Bron: http://www.flowyoursoul.com
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: De energie-anatomie van je lichaam

Bericht door Gast1 » 28 feb 2013, 17:56

Op tijd rust nemen, de natuur in gaan, naar zachte muziek luisteren. Daarbij bouw je energie op, zorg je goed voor jezelf en behoud je je ruimte.
En zo is dát. Ik ga het nog allemaal lezen ...

Gast1

Re: De energie-anatomie van je lichaam

Bericht door Gast1 » 02 mar 2013, 06:16

Bescherm je energieveld.
Die pikte ik er nog even uit nadat ik alles gelezen had en ik zie het als een heel belangrijke tip. Op tijd rust nemen, de natuur in gaan, naar zachte muziek luisteren en wat ik zojuist in het andere topic genoemd heb ... raak aan.

viewtopic.php?f=67&t=9473&p=217287#p217287

Door 'aan te raken' laad je de accu op en versterk je je energieveld. Bescherming van het energieveld kan door minder of liefst helemaal niet naar het journaal te kijken, geen krant lezen en zelfs niet dat doen, wat ik nu doe, voor een monitor gaan zitten. Weg met de technische speeltjes, zo simpel is het ...

Door omstandigheden heb ik nieuwe ervaringen opgedaan waar ik in mijn optiek dankbaar voor ben, het waren pittige ervaringen waardoor mijn inzicht groter werd en dat wordt het nog steeds, ergo; het zijn alweer de bevestigingen die ik ongevraagd kreeg. Het voelde bij mijzelf alsof mijn aura aan het verdwijnen was. Nu achteraf weet ik dat wel zéker dat dat gebeurde. Door mijn aanwezigheid op de werkvloer kon ik niet kiezen, ik deelde of ik nu wilde of niet wilde, er was niet te willen. Het was er gewoon en het is er nog steeds. Onrust. Bij mij is dat belangrijk aan het minderen, maar het was er wel en mijn geconditioneerde ik plaagde mij meer dan dat ik voor mogelijk hield. Maar het gaat goed gezien de omstandigheden en toch voel ik dat ik mij 'ontladen' moet.

Dat ontladen ervaar ik zelf het beste wanneer ik met blote voeten door bedauwd gras loop, maar momenteel is het nog redelijk fris. Het is de aanraking met Moeder Aarde en ik snak er naar. Wat verlang ik naar het voorjaar ... Ik heb dat geloof ik nog nooit zo sterk gehad.

Zo, nu nog even een tukje doen ...

Ah, dat was lekker: 09:45 uur. 3,5 uur geslapen als een roos.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De energie-anatomie van je lichaam

Bericht door Vitharr » 02 mar 2013, 17:06

taigitu schreef: Energetische lagen van het lichaam:
Fysiek: Wat je kunt zien en onderscheiden van het lichaam.
Etherisch: Het energieveld dat wordt geassocieerd met het fysieke lichaam.
Emotioneel: Het energieveld dat zorg draagt voor emoties en gevoelens.
Mentaal: Je gedachten en intellect.
Spiritueel: Je verbinding met de geest en het Goddelijke.
Taigitu, ik kan dit niet plaatsen bij mezelf. Wil en kun jij dit uitleggen?

Fysiek is voor mij stoffelijk, het tastbare lichaam.
Etherisch is voor mij onstoffelijk, mijn ziel bijvoorbeeld.
Mentaal is voor mij halfweg tussen Fysiek en Etherisch. Het zijn voor mij bijvoorbeeld de gedachten in mijn hoofd.
Emoties reken ik ook tot Mentaal waarbij een sterke invloed op zowel fysiek als etherisch plaats vindt.
Spiritueel is voor mij het Mentale deel wat zich richt op het Etherische. (of misschien zelfs andersom. :wink: )

Ik kan dat niet plaatsen bij de opsomming uit jouw post? Lees ik iets verkeerds of is het mijn kromme gedachtengang weer? :grin:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De energie-anatomie van je lichaam

Bericht door univers » 02 mar 2013, 19:35

Er is niets krom in jou gedachtegang, gezonde kijk op het leven. ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De energie-anatomie van je lichaam

Bericht door taigitu » 02 mar 2013, 20:24

Vitharr schreef:
taigitu schreef: Energetische lagen van het lichaam:
Fysiek: Wat je kunt zien en onderscheiden van het lichaam.
Etherisch: Het energieveld dat wordt geassocieerd met het fysieke lichaam.
Emotioneel: Het energieveld dat zorg draagt voor emoties en gevoelens.
Mentaal: Je gedachten en intellect.
Spiritueel: Je verbinding met de geest en het Goddelijke.
Taigitu, ik kan dit niet plaatsen bij mezelf. Wil en kun jij dit uitleggen?

Fysiek is voor mij stoffelijk, het tastbare lichaam.
Etherisch is voor mij onstoffelijk, mijn ziel bijvoorbeeld.
Mentaal is voor mij halfweg tussen Fysiek en Etherisch. Het zijn voor mij bijvoorbeeld de gedachten in mijn hoofd.
Emoties reken ik ook tot Mentaal waarbij een sterke invloed op zowel fysiek als etherisch plaats vindt.
Spiritueel is voor mij het Mentale deel wat zich richt op het Etherische. (of misschien zelfs andersom. :wink: )

Ik kan dat niet plaatsen bij de opsomming uit jouw post? Lees ik iets verkeerds of is het mijn kromme gedachtengang weer? :grin:
Fysiek: Wat je kunt zien en onderscheiden van het lichaam.
- Dit is onze stofjas, ons lichaam.

Etherisch: Het energieveld dat wordt geassocieerd met het fysieke lichaam.
- Etherisch is ons niet-fysieke lichaam. Het is een aantal lagen om ons lichaam heen die we de aura noemen. Deze etherische lagen zijn stuk voor stuk weer verbonden met een chakra. En die zijn weer verbonden met verschillende organen van ons stoffelijke lichaam. Het is dus één geheel die voortdurend informatie uitwisselt met elkaar. Er zijn redelijk wat mensen die een aura kunnen zien en door verkleuringen of beschadigingen (deuken, donkere plekken of gaten) kunnen zien of iemand een blokkade in zijn energiestroom heeft en welk orgaan en ook welke emotie daar bijhoort.
Ze zijn tegenwoordig bezig op dit niveau (kirlianfotografie) om een diagnose te stellen.
Afbeelding

Emotioneel: Het energieveld dat zorg draagt voor emoties en gevoelens.
- Dit is het emotioneel lichaam, een auralaag waar je gevoelens zichtbaar zijn. Als de kleur van de aura helder van kleur is en gaaf dan zit je goed in je vel. Is de kleur niet helder of heeft het verkleuringen, enz. dan is er op energetsich niveau een blokkade.

Mentaal: Je gedachten en intellect.
- Deze laag bevat wat er aan 'gedachtekracht en ideeën in je opkomt.
Het is de 'drager' van het menselijk denken. Het weerspiegelt de manier waarop jij met je gedachten omgaat. Het is dus niet een stoffelijk deel.

Spiritueel: Je verbinding met de geest en het Goddelijke.
Dit is de 7e chakra die zich boven op je hoofd bevindt (fontanel). Het is directe lijntje met het goddelijke en het zou je levensplan bevatten.
Het is je spirituele contact met het Al of de Bron.

Misschien dat het zo iets duidelijker is?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De energie-anatomie van je lichaam

Bericht door Vitharr » 03 mar 2013, 12:53

univers schreef:Er is niets krom in jou gedachtegang, gezonde kijk op het leven. ;P!
Dank je wel univers! :grin:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De energie-anatomie van je lichaam

Bericht door Vitharr » 03 mar 2013, 14:11

taigitu schreef:Misschien dat het zo iets duidelijker is?
Heel erg bedankt voor je grondige uitleg Taigitu. Qua terminologie duidelijk en 100% mee eens.

Het lukt me enkel niet om de afbeelding te plaatsen bij mijn "kennis"/gevoel over dit onderwerp. Dat wil overigens niet zeggen dat ik het er niet mee eens ben. Ik kan eenvoudigweg geen kennis accepteren die ik niet begrijp.

Al mijn kennis over dit soort onderwerpen komt uit mezelf. Simpel gezegd match ik intuïtie met rationaliteit.

Intuïtief kom ik veel "beperkingen" tegen in de uitleg op het net over dit onderwerp. Mijn intuïtie zegt dat die beperkingen niet bestaan. En dan komt gelukkig altijd de vraag, "begrijp ik de uitleg wel goed of interpreteer ik hem verkeerd?".

Ik vertrouw de bron van deze wijsheden prima en de twijfel is daarom ook meer op mezelf gericht. Iets typisch voor mij is om "teveel" te weten over een onderwerp terwijl ik denk er niets van te snappen.

1 voorbeeld is dat het voor mij zeer logisch is dat een biologische entiteit een veld om zich heen draagt. De mens is biologisch gezien immers een electrisch gestuurde verzameling vloeistoffen. Dit veld is dan wel een representatie van het fysieke lichaam maar geen exacte kopie.

Omdat ik er zelf genoeg voorbeelden van heb kan ik me dan voorstellen dat een Aura waarnemen met je fysieke ogen (zoals je bijvoorbeeld beschrijft in de kirlianfotografie) er voor zorgt dat je brein het beeld voor je vertaald naar een werkelijke kopie van het lichaam.

Ik wil niet zeggen dat het zo is maar mijn redenatie is tot op heden niet verder gekomen. Ik hoop dat je me een beetje kunt volgen? Ik bedoel zeker niet dat ik uit arrogantie weiger iets anders aan te nemen namelijk!

Punt is dat mijn intuïtie dit onderwerp heel belangrijk vind. Ik zoek dan ook al jaren naar een uitleg die ik begrijp. Bedankt dus voor je zeer gewaardeerde bijdrage Taigitu! En als je meent te weten waar ik de fout in ga dan hoor ik het graag! :grin:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De energie-anatomie van je lichaam

Bericht door taigitu » 03 mar 2013, 14:48

Vitharr schreef: Punt is dat mijn intuïtie dit onderwerp heel belangrijk vind. Ik zoek dan ook al jaren naar een uitleg die ik begrijp. Bedankt dus voor je zeer gewaardeerde bijdrage Taigitu! En als je meent te weten waar ik de fout in ga dan hoor ik het graag! :grin:
Jij bedankt voor je reactie. Je staat hier in zoals ik zelf er nog steeds in staat. Zo'n 25 jaar geleden heb ik een omslag gemaakt in de manier ik mezelf en de wereld zag. Daarnaast overkwam mij dingen die onder het paranormale vallen, hoewel ik dat pas jaren later begreep omdat ik niemand in mijn omgeving had die dit herkende als zodanig.
Ik ben toen boeken gaan lezen en daarbij kwam ik boeken tegen waar ik niets mee kon, ik kon mijn ervaringen en kennis niet herkennen in die boeken. Een paar jaar daarna heb ik diezelfde boeken weer opnieuw gelezen en toen ging er doorheen als een trein. Het was nu begrijpelijk wat er werd beschreven. Ik zie het als een rijpingsproces, waar die boeken eerder gewoon te hoog gegrepen waren en er dus nog geen bodem voor die kennis was om aan te ankeren. Het is een proces van evolueren.

Ook hier op het forum leer ik via de dingen die in discussies naar voren komen. Ik moet dan weer even duidelijk krijgen voor mezelf hoe een en ander te verwoorden, te vertalen of ophalen uit mijn geheugen. Ik ontdek dan ook weer kennis die aansluit bij wat ik al weet en/of nieuw is, die weer interessant is om te lezen.
Dus ik zie niet dat je de fout ingaat, je volgt je eigen pad en bent nieuwsgierig hoe een en ander in elkaar steekt....... heel herkenbaar. Openstaan voor kennis en eruit halen wat je op dit moment als jouw 'waarheid' aanvoelt of herkent. En dat is een geleidelijk gebeuren die tijd kost, het is geen harde schijf waar je op schrijft.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De energie-anatomie van je lichaam

Bericht door Vitharr » 03 mar 2013, 17:02

Heel herkenbaar, de fases die je beschrijft Taigitu. Ik heb diverse momenten in mijn leven gehad waar de omstandigheden het roer fors om gooiden.

In tegenstelling tot wat ik vaak lees over spirituele ontwikkelingen waren mijn "openbaringen" ook regelmatig helemaal niet leuk en verwarmend.

Ooit twijfelde ik dan ook of ik mezelf niet aan het kastijden was. Ik kan daar namelijk redenen voor bedenken. Maar inmiddels besef ik dat het inderdaad een evolutie is.

Ik ben vorig jaar per toeval over "innovatiemanagement" gestruikeld en vond daar veel antwoorden. Wat jij schrijft over boeken die je eerst niets zeggen en later bijna gesneden koek worden is bijvoorbeeld een bekend fenomeen binnen het innovatiemanagement.

Het echte interessante vond ik de conclusie dat het voor mij een openbaring was. Alsof ik een stuk gereedschap vond en het direct herkende. Dit terwijl de mensen die het al jaren "kennen" de diepgang over het hoofd zien. Alsof ik dus direct een lepel zag liggen terwijl de mensen die hun kennis met me wilden delen nog soep met een vork aten.

Ik vind dan ook dat je dit heel mooi omschrijft:
Taigitu schreef:Ook hier op het forum leer ik via de dingen die in discussies naar voren komen. Ik moet dan weer even duidelijk krijgen voor mezelf hoe een en ander te verwoorden, te vertalen of ophalen uit mijn geheugen. Ik ontdek dan ook weer kennis die aansluit bij wat ik al weet en/of nieuw is, die weer interessant is om te lezen.


Inderdaad. Ook al spreken we allen Nederlands dan nog hoeven we elkaar niet noodzakelijkerwijs te verstaan! En wat gebruik je hier "verwoorden" en "vertalen" prachtig Taigitu! Daar ga ik zelf tegenwoordig nogal eens de mist in. :grin:

Hi hi, zonder exacte woorden heb je me feitelijk verteld dat mijn "visie" niet fout, maar eerder onvolgroeid is. Passend bij de Vitharr van nu. Na het lezen van je antwoord zie ik in dat mijn enige "fout" hier het volkomen menselijke ongeduld is.

Dank je wel Taigitu, ik neem je ongeschreven advies graag tot me.

Merry meet, indeed... :grin:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De energie-anatomie van je lichaam

Bericht door taigitu » 14 mar 2013, 14:36

De 7 lagen van de Aura

Het energieveld of het elektromagnetische veld dat ieder mens omringt wordt de aura genoemd. De aura bevat zeven energieniveaus. Ieder niveau wordt een energielichaam genoemd. Het eerste niveau is het fysieke lichaam, het tweede niveau is het emotionele lichaam, etc. Ieder niveau vibreert met een andere snelheid en het fysieke lichaam vibreert het langzaamst.
Op aarde is onze vibratie nogal langzaam. Bomen en bloemen hebben sneller vibraties dan mensen.
Ieder energielichaam beïnvloedt de rest en wanneer een aantal ervan niet meer synchroon loopt, kan uw fysieke gezondheid opeens negatief beïnvloed worden. Veel ziekten ontstaan in de bovenste niveaus van de aura en verplaatsten zich geleidelijk naar beneden, naar het fysieke lichaam. Daarom is het belangrijk om je aura helder en stromend te houden.

Je kunt je eigen aura voelen en dat van anderen waarnemen. Wanneer bijvoorbeeld iemand te dicht bij je komt zonder dat jij dat wilt, kunt je het gevoel krijgen dat zo iemand jouw persoonlijke ruimte binnendringt.
Laten we de verschillende energielichamen eens onder de loep nemen.

1e niveau – fysiek lichaam
Dit niveau van onze aura bevindt zich tot 2,5 cm van het fysieke lichaam en heeft in het algemeen een vage, grijsblauwe kleur. Als je een sterk fysiek lichaam hebt, je fysiek veilig en op je gemak voelt, over vitaliteit bezit en van lichamelijke aanraking en seks houdt, zal dit niveau gezond zijn.

Wanneer je je onzeker voelt, lichamelijke aanraking of lichamelijke intimiteit mijdt en dromerig en zweverig bent, dan kan het zijn dat jouw fysieke lichaam uit balans is.

2e niveau – emotioneel lichaam
Het emotionele lichaam bevindt zich op ongeveer 7,5 cm van het fysieke lichaam en is soms te zien als waterige pastelkleuren. Wanner dit lichaam gezond en in balans is, voel je je kalm en heb je een goed gevoel over jezelf, houdt je van jezelf en anderen en ben je in staat om jouw emoties op een positieve manier te uiten.

Wanneer dit lichaam uit balans is, kun je negatieve emoties hebben die je niet op een positieve manier kunt uiten of kun je het gevoel hebben dat je totaal bent afgesloten van je eigen emoties.

3e niveau – geestelijk lichaam
Sommige mensen kunnen dit niveau van de aura, dat meestal een gele kleur heeft, zien op ongeveer 23 cm van ons fysieke lichaam. Wanneer jouw geestelijke lichaam gezond is, kun je helder denken, heb je een sterke geest en heb je behoefte aan geestelijke stimulatie in jouw leven.

Wanneer dit lichaam uit balans is, kun je ongeconcentreerd en verward zijn, geestelijke problemen hebben of een pessimistische denker zijn.

4e niveau – astraal lichaam
Dit bevindt zich op ongeveer 35 cm van het fysieke lichaam en bestaat uit een aantal kleuren. Wanneer jouw astraallichaam gezond is, ben je in staat om gezonde en intieme relaties met mensen te hebben en kun je het leuk vinden om te werken met mensen.

Als dit lichaam uit balans is, kan het zijn dat je intieme relaties mijdt.

5e niveau – impressielichaam
Dit lichaam is meestal donkerblauw, bevindt zich 61 cm van het fysieke lichaam en is donker van kleur. Wanneer het impressielichaam in balans is, houdt je vast aan jouw levensdoel.

Als je jouw levensdoel kwijt bent, kan het zijn dat je grenzen en structuur afwijst of dat je heel wanordelijk bent. Dan is dit niveau uit balans.

6e niveau – wijsheidlichaam

Dit lichaam is te zien als een reeks iriserende kleuren op ongeveer 1 m van het fysieke lichaam. Waneer dit niveau in balans is, brengt het vreugde, vrede, genezing, een gevoel van verbondenheid, liefde en harmonie.

Wanneer het uit balans is, kan het zijn dat je iedere vorm van spirituele verbondenheid afwijst.

7e niveau – spirituele lichaam
Dit bevindt zich op ongeveer 120 cm van het fysieke lichaam en vormt hieromheen een goudkleurige eivorm. Wanneer dit niveau gezond is, is er sprake van zeer veel helderheid over jouw spiritualiteit. Je kunt telepathisch, introspectief zijn en op zoek zijn naar de innerlijke waarheid, en je kunt de wereld als een geheel beschouwen.

Wanneer dit niveau geblokkeerd of uit balans is, kun je ongeduldig worden, een perfectionist of een dromer zijn die zich geïsoleerd en afgesloten voelt.

Bron: ‘De helende kracht van reflexologie, Sonia Ducie’
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie