We zitten er steeds 'warmer' bij ...

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Plaats reactie
Gast1

Re: We zitten er steeds 'warmer' bij ...

Bericht door Gast1 » 09 jul 2020, 11:07

Fenna schreef:
09 jul 2020, 10:25
"We zitten er steeds warmer bij"?
Nou de sfeer word er in dit topic steeds kouder op.
Het lijkt er inderdaad sterk op dat je Univers kopieerd Gast1.
:grin:

Dit is wat ik aan het adres van univers meldde:
Gast1 schreef:
08 jul 2020, 14:19
Dan houden we het er op dat ik het van de link heb overgenomen die je noemde. :wink:
... en eerder heb ik dat zéker gedaan, omdat het bij dit topic paste, hetwelk ik dan ook steeds schreef nadat ik er op geattendeerd werd.
Ik begrijp dat daar behoefte aan is en zo vermeldde ik dan ook netjes in mijn laatste post naar de link van univers:
Gast1 schreef:
08 jul 2020, 19:54
Kijk, en nu zie ik dat dit onderwerp hier prima bij aansluit, met dank aan univers. :mrgreen:
...

Ik heb nu besloten dat ik niet meer op dit soort aantijgingen inga.
Als er geloofd wordt dat ik lieg, is dat geheel aan de ander.

Gast1

Re: We zitten er steeds 'warmer' bij ...

Bericht door Gast1 » 17 jul 2020, 07:19

Met innige dank aan een gewaardeerd forumlid deze post die mooi aansluit bij dit topic:
univers schreef:
17 jul 2020, 07:11
De recente langdurige hitte van Siberië van januari tot juni 2020 zou bijna onmogelijk zijn geweest zonder de invloed van door de mens veroorzaakte klimaatverandering, volgens een snelle toeschrijvingsanalyse door een team van vooraanstaande klimaatwetenschappers.

De onderzoekers van internationale universiteiten en meteorologische diensten, waaronder het PPShirshov Institute of Oceanology, Russian Academy of Science, ontdekten ook dat de temperaturen meer dan 2 ° C warmer waren dan ze zouden zijn geweest als mensen het klimaat niet hadden beïnvloed door uitstoot van broeikasgassen.

De temperaturen in Siberië liggen sinds het begin van het jaar ver boven het gemiddelde. Een nieuwe recordtemperatuur voor het noordpoolgebied, 38 ° C, werd geregistreerd in de Russische stad Verkhoyansk op 20 juni, terwijl de algemene temperaturen in Siberië van januari tot juni meer dan 5 ° C boven het gemiddelde lagen .

Om het effect van klimaatverandering op deze hoge temperaturen te meten, gebruikten de wetenschappers grote verzamelingen computersimulaties om het klimaat zoals het nu is, met ongeveer 1 ° C van de opwarming van de aarde, te vergelijken met het klimaat zoals het zou zijn geweest zonder mensen invloed, met behulp van dezelfde methoden als in eerdere snelle en peer-reviewed studies.

Hun analyse toonde aan dat langdurige hitte zoals Siberië van januari tot juni van dit jaar slechts minder dan eens in de 80.000 jaar zou voorkomen zonder door de mens veroorzaakte klimaatverandering - waardoor het bijna onmogelijk was in een klimaat dat niet was opgewarmd door broeikasgasemissies. Klimaatverandering verhoogde de kans op langdurige hitte met een factor van minimaal 600. Dit is een van de sterkste resultaten van een toeschrijvingsonderzoek dat tot nu toe is uitgevoerd.

De wetenschappers merkten op dat zelfs in het huidige klimaat de langdurige hitte nog steeds onwaarschijnlijk was: dergelijke extreme omstandigheden zullen naar verwachting minder dan eens in de 130 jaar voorkomen. Maar zonder snelle vermindering van de uitstoot van broeikasgassen dreigen ze tegen het einde van de eeuw frequent te worden.

Afbeelding

De hitte in Siberië heeft wijdverspreide branden veroorzaakt, met eind juni 1,15 miljoen hectare verbranding, wat gepaard ging met een uitstoot van ongeveer 56 miljoen ton kooldioxide - meer dan de jaarlijkse uitstoot van sommige geïndustrialiseerde landen zoals Zwitserland en Noorwegen. Het versnelde ook het smelten van permafrost - een olietank gebouwd op de bevroren grond stortte in mei in, wat leidde tot een van de ergste olielekkages ooit in de regio. Broeikasgassen die vrijkomen bij de branden en het smelten van permafrost - evenals een afname van het reflectievermogen van de planeet door verlies van sneeuw en ijs - zullen de planeet verder verwarmen. De hitte is ook in verband gebracht met het uitbreken van zijdemotten, waarvan de larven naaldbomen eten.

meer : https://www.metoffice.gov.uk/about-us/p ... tion-study

Plaats reactie