Vulkaan staat op uitbarsten ...

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Gast1

Vulkaan staat op uitbarsten ...

Bericht door Gast1 » 27 jun 2016, 14:59

Verleden weekend was het heerlijk samen vertoeven met onze oudste zoon.
Zijn vriendin en hij zijn echte Natuurliefhebbers en meestal gaan ze naar het Noorden van Scandinavië om daar van nog ongerepte Natuur te genieten.
Als ze op vakantie gaan.
Ze zijn zeer milieubewust en willen middels hun hoog genoten opleiding daar ook iets aan en mee gaan doen.
De vriendin (rechts op de foto) van mijn 29-jarige zoon is een beetje aan het 0efenen met klauteren in de Alpen:

Afbeelding

Afbeelding

Daarvoor had ze een week vrij genomen.
Zoonlief kon dat niet, want die had deze week een workshop in Utrecht.
Dus kwam hij in het weekend bij ons.

Vanmorgen schreef ik hem een mailtje:
Dag Zoon,

Het was weer genieten met jou verleden weekend.
Bij het verlaten alhier voelde de 'hoije-omhelzing' voor mij als heel intens.
Je kent me wel hè? :wink:

Maar zoals ik dat dan doe en zoals je mij kent, geloof ik nooit in het toeval.
Toen we bij jullie twee weken geleden op bezoek waren hebben we de kaart bekeken waar jullie gaan wandelen in IJsland en het interesseerde mij wat die bepaalde plekken waren rondom de 'Hekla-berg'.
Ook jullie was het nog niet opgevallen en jullie wisten niet wat dat betekende en zo ontdekte ik later dat het (oude) uitbarstingen waren.
De berg bleek een vulkaan te zijn, wat jullie wel een beetje 'spannend' vonden.

Verleden weekend heb je het nog benoemd dat hij op uitbarsten staat.
Ik heb dat wel begrepen en er ook (ook nog tijdens het fietsen) vragen over gesteld.

Vanmorgen heb ik het even opgezocht: Vulkaan staat op uitbarsten ...

Jullie gaan daar over anderhalve week vlakbij wandelen en 40 km. afstand of minder is ... geen afstand.
Ik zal jou en jullie nooit tegenhouden, maar jeetje ... ik vind het toch wel een beetje akelig.

We spreken en mailen elkaar nog en ik ben nog steeds onder de indruk van jouw vriendin's klimpartijen.
Ik weet dat het niet nodig is om te zeggen of te schrijven dat het belangrijk is om goed op te passen.
Maar dit wilde ik graag even kwijt.

Ouders ... je kent ze wel.
Laatst gewijzigd door Gast1 op 27 jun 2016, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vulkaan staat op uitbarsten ...

Bericht door Fenna » 27 jun 2016, 16:14

ik hoop dat ze een verstandige keuze maken en de vulkaan eerst laten uitrazen.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Vulkaan staat op uitbarsten ...

Bericht door Gast1 » 27 jun 2016, 17:26

Zeker hoop ik dat ook, en misschien gaat het al 'ploffen' (zo hoop ik -als het dan toch al gaat ploffen-) voordat ze gaan op 6 juli aanstaande.
Moeder Aarde is zo gespannen als een EU-commissaris aan de vooravond van het #Brexit-referendum.
Gisteren zagen we al dat de San Andreasbreuk in Californië op springen staat en mogelijk een aardbeving van 9.3 op de schaal van richter en een tsunami kan veroorzaken.
Maar dat is niet de enige potentiele apocalypsveroorzaker waar we rekening mee moeten houden. In IJsland staat namelijk de vulkaan Hekla op uitbarsten.
En dat kan best wel wat impact hebben.
De laatste keer dat op IJsland een vulkaan fatsoenlijk uitbarstte -de Eyjafjallajökull in 2010- lag het vliegverkeer in heel Europa dagenlang op zijn gat.
En dat was nog maar een kleintje vergeleken bij wat de Hekla kan produceren.

De Hekla is momenteel al 16 jaar stil, terwijl de vulkaan normaal gesproken om de 10 jaar uitbarst.
Magma is zich nu aan het verzamelen onder de vulkaan, waardoor de druk nu al hoger is dan bij de uitbarsting in 2000. Páll Einarsson, professor geofysica aan de Universiteit van IJsland, legt uit:

“De activiteit van de vulkaan is nu hoger dan vlak voor de twee laatste uitbarstingen.
Bovendien is de Hekla een gevaarlijke vulkaan. Als we niet voorzichtig zijn, kunnen we te maken krijgen met een grote ramp bij de volgende uitbarsting.”


Einarsson vindt daarom dat toeristen moet worden afgeraden om nog af te reizen naar Hekla.
De vulkaan is namelijk een populaire toeristische bestemming geworden.

Hoewel er nu nog geen uiterlijke kenmerken zijn dat de vulkaan gaat uitbarsten, kan dat met deze druk zomaar gebeuren; zonder waarschuwing vooraf.
En aangezien er dagelijks zo’n 30 vliegtuigen boven de vulkaan vliegen kan dat levensgevaarlijk zijn.
In 1980 barstte de Helka zo plotseling uit dat de aswolk op een haar na een passagiersvliegtuig miste.

Disclaimer: in 2011, 2013 en 2014 waarschuwden experts ook al voor een mogelijke uitbarsting, en die is er ook niet gekomen.
Maar de voortekenen wijzen er op dat de Hekla (bijnaam: poort van de hel) op klappen staat.
Dus de vraag is: wie gaat er eerder los, de Hekla, of de San Andreas?
Bron

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vulkaan staat op uitbarsten ...

Bericht door Fenna » 27 jun 2016, 17:38

Misschien triggert een uitbarsting v.d. Hekla ook de San Andreas breuklijn.
Uitbarstingen als welke van de Hekla word verwacht, kunnen ondergronds ver doordragen.
Alle tekenen van de verandering, worden steeds duidelijker.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Vulkaan staat op uitbarsten ...

Bericht door Gast1 » 27 jun 2016, 17:48

Jeetje ja zeg, ik heb dit allemaal gemist: "San Andreasbreuk in Californië staat op ontploffen" ... en dat nieuws is nog maar een maand ... heu ... bijna twee maanden oud. :shock:
Nog maar 4 dagen oud nieuws: nieuwe studie :shock: :shock: :shock:

Gast1

Re: Vulkaan staat op uitbarsten ...

Bericht door Gast1 » 27 jun 2016, 18:28

Xandernieuws klopt het allemaal nog wat pittiger op:
De Mt. Rainier vulkaan (‘een van de gevaarlijkste ter wereld’) in staat Washington is volgens geologen ‘tijdbom die op springen staat’ ...
The New Madrid Breuk is al 30 jaar ‘over tijd’ ...
Op ieder moment zeer zware aardbeving Californië ...
Ook het zuidoosten van VS loopt gevaar ...
Alstublieft!

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vulkaan staat op uitbarsten ...

Bericht door Osiris » 27 jun 2016, 18:53

Judgement Day toch niet zo far away ?? :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vulkaan staat op uitbarsten ...

Bericht door Osiris » 27 jun 2016, 19:02

Kun je al het spektakel een beetje in de gaten houden Gast1, al is het maar voor je gemoedsrust :wink:

http://earthalerts.manyjourneys.com/web/

http://earthquaketrack.com/

PS vertrouw er op dat iedereen exact op de juiste plek en tijdstip is , voor de invulling van de eigen gekozen karmische ervaring in dit leven .
Whatever the concequences..... :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Vulkaan staat op uitbarsten ...

Bericht door Vitharr » 27 jun 2016, 19:23

Geografische oscillatie die tot vibratie leidt is een motivatie voor voorzorgen. Gaia die zich wat rekt en strekt is geen reden om het einde der tijden te gaan verkondigen. Er is trouwens geen einde, alleen een oneindig begin.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Vulkaan staat op uitbarsten ...

Bericht door Gast1 » 27 jun 2016, 19:39

Vitharr schreef:Geografische oscillatie die tot vibratie leidt is een motivatie voor voorzorgen.
Gaia die zich wat rekt en strekt is geen reden om het einde der tijden te gaan verkondigen. Er is trouwens geen einde, alleen een oneindig begin.
Osiris schreef:PS vertrouw er op dat iedereen exact op de juiste plek en tijdstip is , voor de invulling van de eigen gekozen karmische ervaring in dit leven .
Whatever the concequences..... :wink:
Beiden zijn wijze uitspraken. ;P! ;P!

Ja, de Aarde 'roert' zich, maar dit nieuws heb ik blijkbaar gemist.
Bijzonder op welke wijze ik er door een bijzondere kracht op geattendeerd ben; toeval bestaat niet.
Edoch toch schrok ik dat mijn oudste zoon en diens vriendin in de buurt van de Hekla-vulkaan gaan wandelen.
Persoonlijk zie ik dit als een volkomen natuurlijke reactie, maar gewis ... iedereen is altijd op de juiste plek.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vulkaan staat op uitbarsten ...

Bericht door Osiris » 27 jun 2016, 20:09

Vitharr schreef:Gaia die zich wat rekt en strekt
Misschien heb je gelijk en is het allemaal wel 'normaal' :wink: :mrgreen:

Hier even de maand mei in 22 minuten 'rekken en strekken van Gaia'.

https://www.youtube.com/watch?v=n5jNj8eBI-c
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Vulkaan staat op uitbarsten ...

Bericht door Vitharr » 27 jun 2016, 20:12

Eigenlijk is het niet echt nieuws Gast1, al maakt dat voor jouw beleving natuurlijk verder niets uit. Ik ervoer precies hetzelfde toen ik het 25 geleden in een X-Factor blaadje las. Ik begin trouwens langzaam door te krijgen hoe dat ouder worden werkt! :mrgreen:

En in dat kader wat de vulkaan betreft; ik snap dat je als vader zo denkt, als zoon kan ik je verzekeren dat het anders gezien wordt. :wink:

Weet je wat ironisch is aan zaken als vulkaanuitbarstingen en aardbevingen? Het zijn gebeurtenissen die het meest gevreesd worden door de mens wanneer ze net plaats hebben gevonden, waarna de angst wegzakt tot de volgende optreed. Dieren hebben daar geen last van. Maar hetzelfde oscillerende proces zie je dus terug in het gedragspatroon van de mens, met dezelfde frequentie, maar helaas verschoven.

We maken ons zorgen over rampen en vanaf het moment dat we daar mee beginnen zwakt iedere verstreken minuut de zorg af. Praktisch bekeken brengt iedere verstreken minuut je echter dichter bij het onfortuinlijke moment.

Waar schuilt dan eigenlijk het grootste gevaar in? In de oscillatie van de planeet? Of in de oscillatie van het menselijk gedrag? :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Vulkaan staat op uitbarsten ...

Bericht door Vitharr » 27 jun 2016, 20:22

Osiris schreef:Misschien heb je gelijk en is het allemaal wel 'normaal' :wink: :mrgreen:

Hier even de maand mei in 22 minuten 'rekken en strekken van Gaia'.

https://www.youtube.com/watch?v=n5jNj8eBI-c
Kosmisch bekeken is het inderdaad volstrekt normaal gedrag voor een stollende klomp vloeibaar steen. Neemt verder niet weg dat het voor jou en mij zeer uitzonderlijk kan zijn. En voor het onfortuinlijke slachtoffer is het zeker het einde.

Maar ik bedoelde meer dat de genoemde verschijnselen geen spirituele aankondigingen zijn. En ik geloof trouwens ook niet dat een ziel er voor kiest om zo aan zijn/haar einde te komen. Wat ik wel geloof is dat zoals we ervaren wat we hier zien gebeuren een voorbeeld is van het gebrek aan harmonie met de rest van de natuur wat de mens in dit huidige tijdvak ervaart.

Gaia zegt; 'schuif eens op', maar zoals ik net aan Gast1 beschreef neigt de menselijke aard naar Oost-Indische doofheid. Ergo; een gebrek aan harmonie.

Het is niet realistisch om te wensen dat zo'n forse dame stil blijft liggen. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vulkaan staat op uitbarsten ...

Bericht door Osiris » 27 jun 2016, 20:38

Over dat de ziel een bepaalde ervaring vooraf kiest in het volgend leven, zijn we het dus niet eens :wink:
Dat de disharmonie tussen mens en natuur een doorslaggevende factor is ,dat weer wel.
Dat de grote dame deze disharmonie zelf weer uitbalanceert ( met klaar natuur geweld indien noodzakelijk), eveneens.

Dat het voor mij wel degelijk een spirituele aankondiging is, indien het naar een climax toewerkt,waar moeder Gaia het niet zo nauw meer neemt met ons mensheid en haar eigen voortbestaan voorop stelt.
Ook daar zijn we het dus niet eens :mrgreen:

Maakt niet uit...
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Vulkaan staat op uitbarsten ...

Bericht door Vitharr » 27 jun 2016, 21:28

Osiris schreef:Over dat de ziel een bepaalde ervaring vooraf kiest in het volgend leven, zijn we het dus niet eens :wink:
Dat de disharmonie tussen mens en natuur een doorslaggevende factor is ,dat weer wel.
Dat de grote dame deze disharmonie zelf weer uitbalanceert ( met klaar natuur geweld indien noodzakelijk), eveneens.

Dat het voor mij wel degelijk een spirituele aankondiging is, indien het naar een climax toewerkt,waar moeder Gaia het niet zo nauw meer neemt met ons mensheid en haar eigen voortbestaan voorop stelt.
Ook daar zijn we het dus niet eens :mrgreen:

Maakt niet uit...
Misschien toch wel.

Met je conclusie dat we het over die 2 zaken niet eens zijn ga je veel te snel. Dat je dat niet weet komt door je 'afkeer' van discussies. Ik ben van mening dat je veel kansen hebt laten schieten waarbij we langs elkaar heen hadden kunnen oreren zonder daadwerkelijk in discussie te gaan. Er is namelijk een enorm verschil. Ik heb geen enkele behoefte om met je te discussiëren om mijn of jouw gelijk te behalen. Ik 'discussiëer' om te leren kennen. :wink:

Terug naar mijn reactie. Ik vroeg me al af waarom ik de noodzaak voelde om het zo te formuleren. Ik denk dat ik wilde weten of je me al kon doorgronden. Maar ik wilde ook die opkomende gedachten vastleggen. Ik geloof namelijk wel degelijk dat de ziel een keuzevrijheid heeft zoals jij denkt. Ik geloof daarbij alleen ook dat bij zo'n keuze bijvoorbeeld ook hoort dar een ziel kan kiezen voor een leven met bepaalde ervaringen, terwijl andere ervaringen de entiteit juist overkomen als deel van die ervaring.

Je zou dus kunnen zeggen bij een aardbeving dat het zo moest zijn, het kon niet anders. Maar je kunt eigenlijk niet zeggen dat ieder mens op de juiste tijd op de juiste plaats is. Want wie bepaald dat? Voor de nabestaanden is dat zeer zeker niet zo bijvoorbeeld, en ook die nabestaanden hebben als ziel keuzes gemaakt voor ervaringen. Mogelijk voor degene uit dit voorbeeld, maar dat hoeft niet perse.

Mijn leven bestaat uit uitdagingen. Als ik daar bewust voor zou hebben gekozen dan ben ik een ongelofelijk lui varken wat continu gestimuleerd moet worden. Volg je me een beetje?

Dit leven en onze ervaring nu is menselijk, en dat geldt ook voor het perspectief. Als ziel heb ik niet gespecificeerd dat ik op een gewrapte en geïmporteerde Honda XL400V Transalp met pekelschade aan het blok, een scheurtje in het voorspatbord en een kapot knipperlichtglaasje wil rijden. Wel koos ik misschien voor de vrijheid die de mobiliteit me bied.

Gaia die op een dergelijke manier zuivert zou tegennatuurlijk zijn en tevens bijzonder onrechtvaardig omdat de gevolgen niet selectief zijn. De flora en fauna heeft hier niets mee van doen neem ik aan. En als Gaia onrechtvaardig is, waarom zou zij ons dan straffen?

Ik ben van mening dat de spiritualiteit nog veel dieper zit. De opkomst en ondergang van de mens ligt eigenlijk vast in de biologische oscillatie. Succes wordt vanzelf ondergang. Soms betekent dat complete eliminatie, maar vaak ook aanpassing en herkansing.

De biologische pendule slingert zo gestaag heen en weer en de ziel lift daar een stukje op mee. Als de ziel de ervaring kiest zoals jij stelt dan is mijn vraag waarom ze daarvoor gestraft kan worden? Ze kiest iets wat blijkbaar onherroepelijk gebeurt.

Egyptenaren dachten niet zo, en vikingen ook niet. De goden, als wezens van een 'hogere dichtheid' (ik kan 'vibratie' niet gebruiken, en wil best eens toelichten waarom niet.)regisseren de gebeurtenissen in de film, de ziel kiest te ervaren wat de biologische behuizing beslist.

Maar ik geloof dan ook dat alles wat is bezield is. Dan vervalt de voorkeurspositie die de mens zichzelf toebedeelt. De mens vervult een tijdelijke niche op de evolutieladder en wanneer zij verdwenen is zal iets anders dat gat opvullen. Of het gat verdwijnt. Want in zijn totaliteit evolueert ook de complete biosfeer. Deze planeet, Gaia, beschouw ik als het grootste biologische organisme wat er bestaat. En ook haar overkomen dingen die horen bij de ervaring waar zij voor gekozen heeft.

Want waar we het volgens mij roerend over eens zijn is dat wij nog steeds een vorm van bestaan hebben wanneer onze lichamen zich herschikt hebben in de eeuwige kosmische dans van E=mc2. Wanneer het is zoals het moet zijn is onze tijd gekomen, en dat geldt ook voor ons als soort.

Maar dan zit het spirituele dus in de beleving van het proces op zich. Niet in het resultaat. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vulkaan staat op uitbarsten ...

Bericht door Osiris » 27 jun 2016, 22:39

Hai Vitharr nice :wink:

De reden dat ik soms 'discussies uit de weg ga' is simpelweg dat het me teveel energie kost om intuitieve gevoelens/ingevingen juist onder woorden te kunnen brengen.
En ook weinig zin heb om welles/nietes spelletjes te spelen tegen mensen, die simpelweg sterker in het onder woorden brengen zijn; mijn keuzevrijheid om wel kort iets te stellen en dan te kijken welke verdere input daar uitkomt en wel of niet resoneert en voor mij iets nieuws toevoegt...
En daarna weer kort te reageren.
Ieder zijn eigen wijze.... :wink:

Je spreekt over 'straffen' van moeder Gaia van zielen die niet in harmonie met haar natuur zijn.
Heb dat nergens zo geformuleerd; zie het meer als van tijd tot tijd ( cyclisch ) 'zuiveren' van die zielen om deze e.e.a. aan het verstand te brengen,oftewel door confrontatie naar een hoger bewustzijn te brengen.
Geloof dat flora en fauna daar eveneens aan onderhevig zijn en zich weer zullen herstellen ( zelfs hardnekkiger dan de mens ).

Degenen die wel zoveel mogelijk met haar in harmonie zijn/proberen te zijn ( intentie ) hebben m.i. die zuivering niet dusdanig nodig.
Vandaar dat ik ook in een tijd van 'splitsing' geloof van die 2 groepen of vermeende realiteiten.
En de wegvoering ( whatever way ) van de groep, die de zuivering niet mee hoeven te maken,aangezien dat level van bewustzijn al aanwezig is om die volgende transititie te kunnen maken.

Maar dus op 2 verschillende wijzes toch tot dat uniforme hogere bewustzijn te komen ( wat daarna nog lang niet klaar is,slechts een volgende trede op de bewustzijns ladder :mrgreen: ).

Geloof ook zeker dat we meer raakvlakken hebben,maar verschillende manieren van benoemen,waardoor er verschil lijkt te zijn.
Heb gewoon niet altijd zin om overal ( geforceerd ) doorheen te moeten prikken.
En daarom ook soms wat lastiger communiceren voor mij.

Nu weer bedtijd ...for now :wink:

BTW geloof trouwens niet dat het alleen maar onderdeel is van een aardse 'zuiverings' cyclus,maar dat zeker ook de zon en ons zonnestelsel in het geheel een rol speelt ( of zelfs aanstuurt ) in die veranderingen/transformaties, het vormt voor mij een onlosmakelijk geheel.
Laatst gewijzigd door Osiris op 27 jun 2016, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vulkaan staat op uitbarsten ...

Bericht door Fenna » 27 jun 2016, 22:41

Gast1 schreef:Jeetje ja zeg, ik heb dit allemaal gemist: "San Andreasbreuk in Californië staat op ontploffen" ... en dat nieuws is nog maar een maand ... heu ... bijna twee maanden oud. :shock:
Nog maar 4 dagen oud nieuws: nieuwe studie :shock: :shock: :shock:
Wat denk je van de calderra onder het Yellowstone, die is ook erg onrustig geworden, een gezonken passagiersboot ik het meer die eerst onder water lag komt langzaam boven.
Ook daar loopt de druk op.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vulkaan staat op uitbarsten ...

Bericht door Tammy » 28 jun 2016, 04:52

Met alle respect Gast1 voor de jongelui..................wegwezen daar.

Osiris schreef:
PS vertrouw er op dat iedereen exact op de juiste plek en tijdstip is , voor de invulling van de eigen gekozen karmische ervaring in dit leven .
Whatever the concequences..... :wink:
Met alle respect Osiris voor jou.................als er iets gebeurt zijn deze jongelui dood.
Ik denk niet dat een knipoog smiley het leed verzacht voor de nabestaanden dan.
De concequenties zijn voorgoed als ze daar gaan wandelen terwijl de vulkaan op uitbarsten staat en het ook daadwerkelijk gebeurt.
Elke vulkaan kan uitbarsten, Yellowstone ook zoals Fenna al zei.

Maar deze heeft alle kenmerken dat het ook gaat gebeuren snel en het word ook nu dus afgeraden voor toeristen om daar heen te gaan door Páll Einarsson, professor geofysica aan de Universiteit van IJsland.
En die zal dat echt niet voor niks zeggen.
Onverantwoord om dat gebied nu dan toch te gaan bezoeken.
En totaal onnodig om je leven zo op het spel te zetten.
Je kan het gebied altijd een andere keer bezoeken .


Maar tegenwoordig wilt men de grenzen opzoeken .
Deed die Nederlandse bergbeklimmer ook een tijdje geleden.
Doodziek maar toch doorlopen om de top te bereiken.
En daarna in een lijkenzak weer terug naar beneden.

Geweldig die slogan: Whatever the concequences he ?............. [doh]

Ik weet dat jij Osiris het leven totaal anders bekijkt dan ik.
En mijn excuses als ik nogal fel overkom.
Maar ik denk aan de zoon en zijn vriendin van Gast1 die naar een gebied gaan terwijl dat word afgeraden daar.
Dat zeggen ze daar met een reden.
Hoop dat ze alsnog een wijs besluit nemen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vulkaan staat op uitbarsten ...

Bericht door Osiris » 28 jun 2016, 06:17

Snap ik Tammy :wink:

Ik zeg ook zeker niet dat ze maar moeten gaan als er waarschuwingen zijn.
Geef zelf vaak genoeg waarschuwingen voor wat er ( mogelijk ) komen gaat.

Maar geloof dat elke ziel afzonderlijk een eigen pad gaat,met daarin de keuzevrijheid,hoewel niet volledig, hoe dat pad te volgen.

Waarin toch veel daarvan 'vaststaat' op basis van de persoonlijke 'tools' ( capaciteiten ) meegekregen, die voorafgaand aan de reincarnatie zelf bepaald zijn,zoals door astrologie en numerologie, door gekozen tijdstip van geboorte.

De fysieke dood zien we beiden anders.
Voor mij geen einde,maar een tussenstation,waarna een nieuw begin start.
Net zo lang tot de lessen geleerd zijn,de ervaringen meegemaakt zijn en het bewustzijnslevel dan reincarnatie hier op deze planeet, overstijgt.

Sommige astrologieteken combinaties,waarin ik niet alleen naar de westerse kijk, grenzen aan zgn borderline.
Waar de extreemste kanten van het leven opgezocht worden als extreemste 'ervaringen/uitdagingen'.

Niemand zal dus hetzelfde handelen,ondanks afgegeven waarschuwingen.
En dat kan bepalen of een leven kort of langer duurt, de lessen,nodig uit die ervaringen sneller of langzamer geleerd worden.

En zeker lastig en pijnlijk voor nabestaanden als het 'fout gaat ' in hun ogen en die keuzes ,die dan zeer egoistisch lijken, niet begrepen zullen worden.
Echter dienen die gevolgen ook weer een doel.

Maar snap zeker dat ik in die persoonlijke 'gedachtenwereld' niet begrepen word.
En neem je dat zeker niet kwalijk Tammy,er zijn nu eenmaal vele verschillende percepties van situaties .
En de mijne is er ook maar één van :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie