The Equator 12,500 Years Ago?

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

The Equator 12,500 Years Ago?

Bericht door univers » 26 jun 2017, 15:00

Gepubliceerd op 24 mei 2014
There is a profound connection between Nazca and Angkor Wat. Were these two ancient sites on the old equator at opposite ends of the earth? Other sites on this proposed old equatorial line might hold the answer.

Charles Hapgood advocated the Earth crust displacement theory in a book entitled The Path of the Poles. Hapgood supported this theory with geomagnetic and carbon dated evidence. In a book entitled When the Sky Fell, Rose and Rand Flem-Ath also advocate the Earth crust displacement theory, with additional geological and archeological evidence. Both of these works conclude that the North Pole was located in the Yukon, at 63° N 135° W, approximately 80,000 to100,000 years ago.

This is about 250 miles Northeast of the axis point for the line of ancient sites at 59° 42' N 139° 17' W. It is interesting to note that some of the heaviest remaining glaciations in all of North America is on the Southeastern coast of Alaska, surrounding Yakutat.
http://www.bibliotecapleyades.net/esp...
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: The Equator 12,500 Years Ago?

Bericht door Osiris » 26 jun 2017, 18:47

In de boeken van Rand Flem Ath werd aangetoond dat op deze 30 graden afwijkende evenaar veel meer oude tempels en ruines te vinden waren, dan in het filmpje genoemd.

Daarnaast ontdekte hij nog een andere afwijkende evenaar,die 15 graden verschilde en eveneens meerdere oude complexen liet zien langs die lijn.

Als ik me goed herinner, waren de Gizeh piramides in allen de onveranderde factor waar de lijnen doorheen liepen.

Op een gegeven moment is hij aan de slag gegaan om die lijnen te volgen als leidraad om nog niet ontdekte,onbekende gebouwen/tempels te vinden.

En die waren er inderdaad voor zover ik me nog kan herinneren.
Dat veel oudere beschavingen dus wisten hoe de 'denkbeeldige' evenaar liep ( a.d.h.v. zon en sterren ) en dit markeerden met hun bouwwerken.

Dus voor mij staat vast dat verschuivingen of pool omkeringen veel vaker voorkomen dan door wetenschappers word aangenomen.

De huidige nakomelingen van de Maya's hebben het over i.i.g. 2 in de afgelopen 50.000 jaar en een derde op rij, die aanstaande is.
En m.i. de oorzaak van het verschuiven,niet alleen van de evenaar,maar ook de continenten.
Niet ten opzichte van elkaar ,maar qua positionering t.o.v. de polen en evenaar.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: The Equator 12,500 Years Ago?

Bericht door Kristof Piessens » 26 jun 2017, 21:58

Ik ben er eerder van overtuigd dat enkel de polen verschuiven ten opzichte van de landcontinenten, en zo langzaam de polen omgekeerd worden, bruuske overgangen zouden geologisch waarneembaar moeten zijn, vandaar dat de landcontinenten uiteengegaan zijn, maar mijn idee van de omkanteling is dat een cyclische gebeuren betreft, om de zoveel millennia kwestie van de klimaatomstandigheden aan te passen aan die veranderingen zodat de denkbeeldige evenaar verlegd kan worden, de reden is als ik via google maps de planeet eens ronddraai zie ik een duidelijke brandlijn dat blijkbaar ergens begint in de gobi-woestijn, merk daar een soort kratervorm dat nog niet is verklaart (lijkt erg op een inslag krater maar aan de vorm te zien lijkt het me een sleepkrater die geen loodrechte krater voorstelt zoals er vele te vinden zijn verspreid over de wereld), vanaf daar trekt de woestijnvorming door tot in marocco....

Er is alleen tot nu toe een verband gevonden dat de denkbeeldige evenaars of lijnen de meeste oude beschavingen met elkaar verbonden zodat je perfect wist hoe je het beste kon reizen op basis van de meest gekende bouwwerken, in theorie stelde die lijnen de vliegende luchtlijn voor tussen de gebouwen en zijn meestal rechtstreeks, in de praktijk betekende dat dagen reizen via heel wat bochtenwerk, die de vliegende luchtlijn niet volgde dus heel wat kon afwijken...

Maar aan de andere kant is er nog 1 ding dat mij een vraag oproept en dat is vanuit welke centrum werd(en) de piri reiss kaarten getekend ?, daar zit de sleutel tot de verdwijning van atlantis, en volgens mijn laatste ontdekkingen ben ik te weten gekomen dat er twee versies zijn waarvan geopperd werd dat dat atlantis zou zijn/is/was.

Eerste versie is die van plato waarin hij het had over een eilandengroep in de huidige atlantische oceaan wat nu thans de huidige zuidpool is geworden, aan de hand van geologische studie kan ik die bocht aan het zuidelijkste puntje van argentinie niet rijmen met de verplaatsing van die bewuste eilendengroep dat omgevormd werd naar de zuidepool.

Tweede versie werd het atlantis van de cirkels genoemd waarbij ergens op landvlakten ergens een structuur werd gebouwd in een vlak met de concentrische cirkels of in de vorm van een berg (of omgekeerde berg) waarvan de cirkelverdiepingen naar het centrum toe steeds smaller wordt...

Het laatste lijkt mij meer plausibel als de scheidingen tussen de ringen strikt was met 1 grote toegangsweg waarvan het water direct uitgeeft op een grote zee of meer en dat de ringen omgewisseld werden met een waterdichte scheidingmaterieel dat het water daar op contante hoogte kon gevuld blijven. Mijn idee dat deze versie meer gevormd werd in de diepte dan in de hoogte, immers het water moest via dat ene toegangsweg naar daar vloeien, en dus kan ik mij ineens bedenken dat die volledig onder water is gelopen waarvan de oorzaak bij de aardveranderingen te vinden is, een van de zeeën zou het orginele atlantis in de tweede versie moeten terug gevonden worden.

In het eerste geval zal dat het meest gangbare zijn omdat de geologie dat ook laat zien, ze zijn gewoon verplaatst of beter gezegd verschoven door de bolvorm van de aarde...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: The Equator 12,500 Years Ago?

Bericht door Osiris » 27 jun 2017, 06:09

De Piri Reis kaarten geven voor mij aan dat ten tijde van optekening, Antarctica deels of geheel ijsvrij was.
Waarmee deze en zuiden Argentinie anders gesitueerd waren op onze aardbol,in een gematigd/warmer klimaat.

Hapgood verteld over een totale aardkorst verschuiving, wat in tegenstelling tot het Pangea verhaal,wat ettelijke miljoenen/miljarden jaren in beslag nam, in zeer korte tijd plaatsvond.
Waarbij de aardkorst in zijn geheel,met alle continenten, als een schil over de aardbol verschuift.
Deze zeer abrupte gebeurtenis ( de oude culturen/religies hebben het over enkele dagen ) zorgt voor wereldwijde immense tsunami's, ook zeespiegelstijging door het instant smelten van de toenmalige ijskappen en andere destructieve aardverschijnselen,zoals aardbevingen en vulkaanuitbarstingen.

Het overstromen van continenten was 1 ding,het ook nog eens verplaatsen naar de polen zorgde bijna voor een instant bevriezing van het overspoelde land wat daar terecht kwam, in het geval van Atlantis,de nieuwe zuidpool,waar nieuwe ijskap gevormd werd.

Lemurie ,die andere beschaving,kwam niet op de polen terecht en is alleen maar overspoeld en grotendeels verzonken .
Het gebied wat zich uitstrekt van Indonesie naar Japan.

De enige reden die ik kan verzinnen, een disbalans tussen de polariteiten op onze bol die radicaal rechtgetrokken word om die balans te herstellen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: The Equator 12,500 Years Ago?

Bericht door Fenna » 27 jun 2017, 09:17

Osiris schreef:Deze zeer abrupte gebeurtenis ( de oude culturen/religies hebben het over enkele dagen ) zorgt voor wereldwijde immense tsunami's, ook zeespiegelstijging door het instant smelten van de toenmalige ijskappen en andere destructieve aardverschijnselen,zoals aardbevingen en vulkaanuitbarstingen.
Dit lijkt mij ook veel logischer.
Alle continenten passen als puzzelstukjes in elkaar en deze zijn niet zomaar uiteen gescheurd maar met geweld, zou dit geleidelijk zijn gegaan zouden de lijnen van de continenten niet zo scherp zijn.
Ook het verhaal van Noah past beter in dit plaatje en zal een enorme tsunami geweest kunnen zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: The Equator 12,500 Years Ago?

Bericht door univers » 27 jun 2017, 09:26

Deze zeer abrupte gebeurtenis ( de oude culturen/religies hebben het over enkele dagen ) zorgt voor wereldwijde immense tsunami's,
Dat heb ik toch ook eerder voorspeldt, gaat razend snel.
Maar niemand geloofd het, dat kan niet.
We zullen zien, hopelijk kunnen we het na vertellen.
De meesten slachtoffers zullen overal in de wereld aan de kust vallen.
Zit er al 65 jaar op te wachten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: The Equator 12,500 Years Ago?

Bericht door Kristof Piessens » 27 jun 2017, 18:49

Heb nog steeds heel wat behoorlijke twijfels over de twee oudste beschavingen waarvan het bestaan er van deels of helemaal niet bewezen is, plus het onderzoek er naar heeft voor veel onderbrekingen gezorgd en met beperkte middelen heeft men al heel wat in kaart gebracht, de piri reiss kaart moet dus al duizenden jaren oud zijn, nog voor onze tijdrekening begon kon 1 man een omtrek vanuit zijn centrum in kaart te brengen, dus op 1 of andere manier was deze tekenaar de cartografen al voor (onder andere mercator en consorten) die ze hedendaags met al wat modernere middelen konden oplossen...het idee om dat alvast in kaart te brengen voordat het vermoeden rees dat de aarde enorm zou veranderen heeft met betrekking tot de huidige tijd voor opschudding gezorgd.

Betreft antlantis/lemurie rees mij een mogelijke derde versie op dat mogelijk de twee beschavingen met enkele jaren verschil zijn ontstaan maar wel onafhankelijk van elkaar voor een groot stuk wel tegelijk floreerden, de tijdstippen van verval zijn mij nog onbekend, geen aanwijzingen voor, tenzij je je kon voorstellen dat de aarde een doodgewone vlakte was gevormd in concentrische cirkels met zuiver gescheiden land en water-ringen met een grote radius waterweg die uitgeeft op de buitenste water-ring dat eigenlijk de buffer is tussen de warme en koude stromen, naar buiten wordt het kouder naar binnen wordt het warmer, nu komt het rare aan dat verhaal, als de vlakte een relatief zwaartekracht vlakte was, had men geen idee dat er nog een onderkant was waar de andere beschaving floreerde, vermoedt daarom dat de twee beschavingen via het centrum ondergronds elkaar hebben ontdekt waaruit een conflict ontstond en de aarde in haar huidige vorm veranderden....dat verklaart ook grotendeels de huidige kustlijnen die liggen aan de atlantische oceaan...atlantis zou in vorm geen kleinschalige project zijn geweest maar een gigantische onvoorstelbare vlakte, waarbij 1 vlakte perfect beheersbaar in kaart kon gebracht worden, en de reistijden reeds gekend waren tussen centrum en overige ringen (en omgekeerd) die gescheiden waren door water....

Owja, vergat nog aan te geven dat mits goede plaatsing van de vlakte het ganse jaar voor beide kanten evenveel periodes als dag en nachturen zou hebben gehad, onveranderlijk en constant, in de meeste verhaallijnen kwam dit steeds naar voren...concreet gezien had je in het centrum korte dagen als nachten afhankelijk van het seizoen, en naar buiten toe heeft de middelste landring evenveel dag als nachturen, en de uiterste landring had langere dag en nacht uren...
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens op 27 jun 2017, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: The Equator 12,500 Years Ago?

Bericht door Osiris » 27 jun 2017, 18:56

Als de mensheid op dit tempo die disbalans in polariteit blijft voeden,verwacht ik dat ik het nog ga meemaken.
Ben niet voor niets in deze tijd weer gereincarneerd :wink:

Zal i.i.g. een spektakel zijn, of we het na kunnen vertellen of niet....
Some other time,some other place,some other dimension....

Heb al vaker gemeld dat dit niet de 'beschaving' is waar ik graag in zit,voor ogen heb.
We zullen het vanzelf ervaren.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: The Equator 12,500 Years Ago?

Bericht door Osiris » 27 jun 2017, 19:15

Kristof Piessens schreef:Heb nog steeds heel wat behoorlijke twijfels over de twee oudste beschavingen waarvan het bestaan er van deels of helemaal niet bewezen is, plus het onderzoek er naar heeft voor veel onderbrekingen gezorgd en met beperkte middelen heeft men al heel wat in kaart gebracht, de piri reiss kaart moet dus al duizenden jaren oud zijn, nog voor onze tijdrekening begon kon 1 man een omtrek vanuit zijn centrum in kaart te brengen, dus op 1 of andere manier was deze tekenaar de cartografen al voor (onder andere mercator en consorten) die ze hedendaags met al wat modernere middelen konden oplossen...het idee om dat alvast in kaart te brengen voordat het vermoeden rees dat de aarde enorm zou veranderen heeft met betrekking tot de huidige tijd voor opschudding gezorgd.

Betreft antlantis/lemurie rees mij een mogelijke derde versie op dat mogelijk de twee beschavingen met enkele jaren verschil zijn ontstaan maar wel onafhankelijk van elkaar voor een groot stuk wel tegelijk floreerden, de tijdstippen van verval zijn mij nog onbekend, geen aanwijzingen voor, tenzij je je kon voorstellen dat de aarde een doodgewone vlakte was gevormd in concentrische cirkels met zuiver gescheiden land en water-ringen met een grote radius waterweg die uitgeeft op de buitenste water-ring dat eigenlijk de buffer is tussen de warme en koude stromen, naar buiten wordt het kouder naar binnen wordt het warmer, nu komt het rare aan dat verhaal, als de vlakte een relatief zwaartekracht vlakte was, had men geen idee dat er nog een onderkant was waar de andere beschaving floreerde, vermoedt daarom dat de twee beschavingen via het centrum ondergronds elkaar hebben ontdekt waaruit een conflict ontstond en de aarde in haar huidige vorm veranderden....dat verklaart ook grotendeels de huidige kustlijnen die liggen aan de atlantische oceaan...atlantis zou in vorm geen kleinschalige project zijn geweest maar een gigantische onvoorstelbare vlakte, waarbij 1 vlakte perfect beheersbaar in kaart kon gebracht worden, en de reistijden reeds gekend waren tussen centrum en overige ringen (en omgekeerd) die gescheiden waren door water....
Denk dat je aardig in de buurt komt ;P!

Lemurie bestond langer dan Atlantis, geloof enkele tienduizenden jaren.
Wat ik ervan 'weet' is dat Lemurie veel meer een technologische beschaving was en Atlantis van oorsprong een meer spirituele en meer met de aardse oorspronkelijke elementen werkte,maar ook de kosmische krachten ( kristallen,leylijnen , aardse magnetische krachtvelden etc ).

Atlantis werd lange tijd ook bestuurd door vrouwen,als koninginnen en hogepriesteressen.
Intuitief en zorgdragend voor de aarde, die als creerende moeder vereerd werd.

Beiden beschavingen hadden contact met elkaar ( handel ) ,maar ook conflicten.
In de nadagen van Atlantis ( enkele honderden jaren voor 10.500 v.Chr. ) werd de macht overgenomen door de mannelijke bevolking en werd een veel meer rationele, technologische koers ala Lemurie gevaren, waarna ook verwoestende experimenten plaatsvonden.
De voormalige balans in polariteit werd hierdoor rigoreus verstoord.

Totdat deze, volgens eerder genoemd scenario, weer ( tijdelijk ) werd rechtgetrokken,met als gevolg de gelijktijdige ondergang van deze beschavingen.

Overlevenden waren er zeker aan beide kanten en probeerden opnieuw te beginnen,het verschil is duidelijk in de huidige culturen van Azie ( Lemurie ) en de meer westerse culturen vanuit Egypte/Noord Afrika en Zuid en Midden Amerika (Atlantis ) , terug te vinden.

Geloof dat de geschiedenis zich op dit moment weer herhaald......
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie