Mosquito

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Mosquito

Bericht door Fenna » 05 jul 2017, 22:22

Eergisteren hoorde ik in het programma RTL summer night een interview met Bart Knols welke de film mosquito promote.
Deze man schetste in zijn verhaal dat de mug in de toekomst de grootste bedreiging vormt voor het voortbestaan ven de mens.
Nu ben ik van mening dat juist wij de pestilentie voor moeder aarde zijn maar dat terzijde.
Toen ik het verhaal van deze man aanhoorde was mijn eerste indruk dat de WHO weer iets nieuws had gevonden om ons net als tijdens de ò zo "dodelijke" varkenspest weer eens naar de huisarts of GGD wilden sturen voor één of andere injectie, maar dat was niet de bedoeling, van wat hij voorstelde sloeg mij de schrik om het hart.
Hij sprak over 750.000 doden per jaar wereldwijd die aan virussen sterven welke overgedragen worden door de mug, dit is peanuts als je bedenkt dat de geschatte wereldbevolking 7,2 miljard is, er sterven jaarlijks wereldwijd meer mensen aan ongelukken in huis of in het verkeer.
Moeten we dan ook met ons allen maar onder de blote hemel gaan leven en alle verkeer in de ban doen?
Nu wens ik niemand dood, maar het hoort nu eenmaal bij het leven.

Maar nu wat mij deed huiveren.
Deze man vond het een uitstekend idee om bijvoorbeeld 's nachts met sproeivliegtuigen of wagens met zware pesticiden een grote stad als A'dam muggen te gaan bestrijden.
Dit lijkt mij nog erger dan de kwaal.
Iedereen die groente of kruiden in het tuintje of op balkon heeft staan kan ze dan beter weggooien en wat te denken van de kinderen die de dag erna in de eventuele regenplassen gaan staan stampen of in de struiken gaan spelen terwijl daar al dat gif op zit?
En wat te denken van de vervuiling van het grondwater?

Hieronder de betreffende aflevering.

http://www.rtllatenight.nl/vanavond/03-07-2017
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Mosquito

Bericht door Gast1 » 06 jul 2017, 07:41

Ik heb deze Bart Knols eens even opgezocht op LinkedIn:
Bart Knols, PhD MBA => Mosquito Biologist & University Lecturer - Radboud University, Nijmegen, The Netherlands (1800+ connections).
An sich geen 'domme jongen' dus -lijkt mij- maar ik schrok toen ik dit las van jou Fenna:
Deze man vond het een uitstekend idee om bijvoorbeeld 's nachts met sproeivliegtuigen of wagens met zware pesticiden een grote stad als A'dam muggen te gaan bestrijden.
Ik heb het niet nagekeken en geloof je op je geschreven woord.
Bart Knols gedraagt zich in dezen zelf als een reusachtige mosquito en doet de mensheid in dat opzicht 'eer' aan.
Ik lees dat je er precies hetzelfde over denkt zoals ik dat doe, de mensheid is juist een pestilentie hier op Aarde.
Bart Knols wil daar blijkbaar in niet onbelangrijke mate aan meedoen.
Opleidingen zeggen blijkbaar ook al niets meer ...
Wat een sukkel.

Dit is mijn enige reactie die ik hier uit op dit forum.
Ik ga er dus niet mee naar buiten, omdat ik niets nagekeken of gezien heb van wat deze man 'beweegt'.
Ik oordeel slechts op de geciteerde zin.
Verbazen doe ik mij echter niet ...

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Mosquito

Bericht door Fenna » 06 jul 2017, 10:27

Gast1 schreef: Ik lees dat je er hetzelfde over denkt zoals ik dat doe, de mensheid is juist een pestilentie hier op Aarde.
.
Absoluut, als je mijn schrijfsels af en toe leest dan moet jou dat ook wel bekend zijn :grin:
De pest is dat wij zo deksels goed in staat zijn onze soort in leven te houden, ook nog eens veel nageslacht kunnen produceren en als moeder natuur weer eens iets heeft om ons te reduceren, dan bedenken wij, vaak met sucses, wel weer iets voor dat probleem.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mosquito

Bericht door univers » 06 jul 2017, 10:39

Toch slim. :mrgreen:

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Mosquito

Bericht door Witte wel » 06 jul 2017, 20:50

Zo'n twintig jaar geleden toen ik regelmatig op bezoek ging bij mijn broer in Hongarije maakte ik mee dat als het erg warm was, en dat was het daar bijna altijd als ik daar was, hoorde je s'avonds een vreemde sirene door de straat. Een pickup je met een enorme toeter achterop waar enorme wolken insecticide uit spoten welke door de straten dwarrelde was daar maar heel gewoon. De sirene diende er voor dat de mensen deuren en ramen dicht deden.
Jammer, net iets te laat.
Of dat gezond was betwijfel ik. Ik geloof dat het nu nog toegepast wordt.
Mijn broer vertelde dat dat de enige manier was hardnekkige muggenplagen weg te werken. In die warme landen en normaal gebruik.
Om nu met sproeivliegtuigen de steden te benevelen. Tja, dunt wel de bevolking uit natuurlijk.
Dat moet je willen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mosquito

Bericht door univers » 06 jul 2017, 20:56

Tja, dunt wel de bevolking uit natuurlijk.
Dat is toch de bedoeling.
Goedkope manier.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Mosquito

Bericht door Gast1 » 12 jul 2017, 13:44

Fenna schreef:
Gast1 schreef: Ik lees dat je er hetzelfde over denkt zoals ik dat doe, de mensheid is juist een pestilentie hier op Aarde.
Absoluut, als je mijn schrijfsels af en toe leest dan moet jou dat ook wel bekend zijn :grin:
De pest is dat wij zo deksels goed in staat zijn onze soort in leven te houden, ook nog eens veel nageslacht kunnen produceren en als moeder natuur weer eens iets heeft om ons te reduceren, dan bedenken wij, vaak met sucses, wel weer iets voor dat probleem.
Niet voor het een of ander, maar wetenschappers hebben bedreigde en niet-bedreigde diersoorten onderzocht.
Vele soorten verliezen in razendsnel tempo leefgebied door menselijke overbevolking en overconsumptie.

Er is op aarde een 'biologische vernietiging' gaande van diersoorten die groter is dan gedacht.
Wetenschappers denken dat er een massa-extinctie aan de gang is, zoals in de prehistorie.
Ik ben benieuwd wie er nu weer een 'Trump-opmerking' gaat maken, dat er allemaal niets aan de hand is.[doh]

Lees vers van de pers.

Plaats reactie