Niagarawatervallen deels bevroren

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80547
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Niagarawatervallen deels bevroren

Bericht door Tammy » 31 dec 2017, 11:50

Opwarming van de aarde waar of niet, in Canada en Amerika heerst er extreem koud weer nu.
En het ziet er inderdaad prachtig uit.

>>>>>>>>>>>>

Afbeelding

Niagarawatervallen deels bevroren: -67 graden gevoelstemperatuur, maar het levert wel prachtige foto’s op.

Canada en grote delen van Noord-Amerika kreunen onder extreme koude, maar dat weerhoudt bezoekers van de Niagarawatervallen in Canada niet om foto’s te nemen van het deels bevroren natuurspektakel. In dat gebied bedraagt de gevoelstemperatuur maar liefst 67 graden onder nul. In Canada wordt de koudste jaarwissel in honderd jaar verwacht.
De Niagarawatervallen in Ontario lokken elk jaar 14 miljoen bezoekers en de extreme koude houdt de toeristen niet weg. “We kwamen het natuurwonder en de schoonheid van de winter bekijken. Alleen hoort daar nu extreme koude bij. De meeste mensen komen in de zomer, maar dit is een schoonheid van een andere orde en we genieten ervan”, verklaarde bezoeker Kevin McGowan tegenover WGRZ.

Doden.

Ook aan de Amerikaanse oostkust zetten ze zich schrap voor een bitterkoude nieuwjaarsavond. De weerdienst waarschuwt dat een tweede golf polaire lucht nog de hele eerste week van het nieuwe jaar zal aanhouden. Ouderen en mensen met beperkingen zitten door de enorme sneeuwval vast in hun huizen. In de VS viel al een handvol doden. In Zuid-Dakota kwam een vrouw van 83 om het leven nadat ze autopech kreeg en haar wagen verliet om hulp te zoeken. Haar lichaam werd in een gracht teruggevonden.

Eerder deze week kwamen drie mensen om het leven nadat hun wagen van een beijzelde weg in een kanaal slipte. “Het is hier de hel”, verklaarde de 73-jarige Rick Pakela aan de krant New York Times. De gepensioneerde lasser uit Erie, Pennsylvania, zit met zijn gezin vast in hun huis, de stad ligt bedolven onder anderhalve meter sneeuw.
Voor de kust van de staat New England zijn drie haaien aangespoeld, aangenomen wordt dat ze door de extreme koude stierven.

Trump wil wat klimaatopwarming.

President Trump presteerde het zelfs een tweet de wereld in te sturen waarin hij waarschuwt dat het wellicht de koudste nieuwjaarsavond aan de oostkust wordt sinds het begin van de metingen. “We kunnen misschien wel een beetje van die goede oude klimaatopwarming gebruiken waarvoor enkel ons land biljoenen dollar ging betalen”, sneerde hij.

BRON.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Niagarawatervallen deels bevroren

Bericht door gusteman » 31 dec 2017, 14:46

BRON schreef:President Trump presteerde het zelfs een tweet de wereld in te sturen waarin hij waarschuwt dat het wellicht de koudste nieuwjaarsavond aan de oostkust wordt sinds het begin van de metingen. “We kunnen misschien wel een beetje van die goede oude klimaatopwarming gebruiken waarvoor enkel ons land biljoenen dollar ging betalen”, sneerde hij.
President Trump is een nog grotere achterlijke idioot dan ik voorheen al dacht; de man is niet eens in staat om het onderscheid te maken tussen de begrippen klimaat en weerbeeld. [doh]

Want inderdaad, lieve Tammy, deze koude is het gevolg van de klimaatopwarming: het opwarmen van de oceanen heeft ertoe geleid dat de straalstroom van positie is veranderd waardoor de afgelopen jaren het noordoosten van de VS wordt overspoeld met polaire lucht, daar waar die lucht voordien richting IJsland, Schotland en Europa werd gevoerd door diezelfde straalstroom.

Maar ik vrees dat dit wat te ingewikkeld is voor die 100gr hersenen van die arme Donald.

Voor wat betreft het bevriezen van de Niagara Falls: dit is niet de eerste keer, en het zal ook niet de laatste keer zijn, dat dit zich voor doet. Er bestaat een beroemde foto uit 1911 waar mensen gefotografeerd zijn terwijl ze over de bevroren waterval wandelen. Zie daarvoor onder andere hier.

Even terzijde voor de "fact checkers": wat de lokale overheden beweren is de waarheid, namelijk dat de Niagara Falls nooit volledig bevriezen.
Indien dit wel zo zou zijn dan zouden de immense hoeveelheden water die elke dag in die watervallen naar beneden komen ergens anders heen moeten, met enorme overstroomde gebieden tot gevolg.
Aangezien dit zich niet voor doet, en de aanvoer ook niet stil valt, blijven de Falls dus wel actief, al kan je dat niet meer zien doordat het bovenste laagje is dicht gevroren.
Eenvoudig uitgelegd, helder en duidelijk alhoewel dit even goed met een wetenschappelijk onderbouwde uitleg zou kunnen ... maar dan zou het misschien (omwille van de terminologie) voor sommige lezers wat aan duidelijkheid inboeten.

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Niagarawatervallen deels bevroren

Bericht door Maxi » 31 dec 2017, 18:55

Enkele jaren geleden was er ook sprake van bevroren Niagra Falls, Toen ook extreme koude in de VS. Terwijl de Noordpool verdwijnt lijkt de VS de nieuwe "noordpool" in wording.
de aanvoer ook niet stil valt, blijven de Falls dus wel actief, al kan je dat niet meer zien doordat het bovenste laagje is dicht gevroren
Op deze manier (min of meer) ontdooid Groenland ook dit moment. alleen is het daar afvoer.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80547
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Niagarawatervallen deels bevroren

Bericht door Tammy » 01 jan 2018, 11:03

Ik weet dat de Niagara Falls eerder zo deels zijn bevroren .
Het is prachtig om te zien.
Wat betreft klimaatverandering door de mens ben ik er nog niet uit.
Ik weet dat door ons mensen het er wel iets mee te maken heeft maar voor de volle 100 procent heb ik mijn twijfels.
Maar ook door de natuur zelf voor een deel, dat is altijd zo geweest denk aan de ijstijden .
En aan woestijnen die eens onder water waren enz.

Als alles aan de mens te wijten is dan moet op de klimaattoppen waar alle regeringsleiders erover praten het volgende taboe worden doorbroken.
Namelijk praten over de overbevolking.
Want door die overbevolking word alles nog meer opgestoomd bij wijze van spreken.
Al die mensen hebben een leven, moeten een huis en produceren afval en hebben verwarming enz nodig.

Daar moet men eens echt over praten bij die klimaattoppen.
Maar dat doen ze niet volgens mij.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Niagarawatervallen deels bevroren

Bericht door gusteman » 02 jan 2018, 00:30

Tammy schreef:Want door die overbevolking word alles nog meer opgestoomd bij wijze van spreken.
Al die mensen hebben een leven, moeten een huis en produceren afval en hebben verwarming enz nodig.

Daar moet men eens echt over praten bij die klimaattoppen.
Maar dat doen ze niet volgens mij.
Inderdaad, lieve Tammy, de voortdurende aanwas van mensen is één van de grootste, zo niet de allergrootste, uitdagingen voor de toekomst.

En daar wordt wel degelijk diep over nagedacht, en daar wordt heel ernstig over gedebatteerd ..... maar dat haalt wel niet de pers.
En dat gebeurt dan weer heel bewust, want er is een tijd geweest dat er wel open en bloot over gedebatteerd werd. Zelfs zo intens dat uit die debatten een programma is ontstaan met een waslijst met agendapunten die dienden uitgewerkt te worden indien de mensheid nog enige kans op voortbestaan wilde kennen.
Die waslijst heet Agenda 21 en is bedoeld als een richtlijn om het aan arme landen mogelijk te maken welvarend te worden zonder dat daarvoor de bodemrijkdommen moeten geplunderd worden.
En één van die agendapunten stelt dat er een basisbehoefte bestaat om de bevolkingsgroei aan banden te leggen, dus eigenlijk een soort van geboortebeperking.
Maar dat was buiten de waard gerekend: de grote spelers op de wereldeconomiemarkt vreesden dat geboortebeperking een rem zou zetten op hun productie ..... en dus ook op hun winsten.
Dat konden zij niet laten gebeuren dus lanceerden zij een Urban Legend: Agenda21 is bedoeld om de Elite in staat te stellen de wereldbevolking onder controle te houden en zo de New World Order te installeren.
Wereldwijd sprongen alle complotwebsites op deze hapklare brok en fantaseerden er nog allerlei andere gruwelplannetjes rond.
Met als gevolg dat alle arme landen hun kansen op welvaart zagen verloren gaan, de plannen gingen in de koelkast en de wereldeconomen werden rijker en machtiger.
Maar er wordt nog heel hard over gedebatteerd op internationale bijeenkomsten, zij het dan wel tussen de andere programma's door.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80547
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Niagarawatervallen deels bevroren

Bericht door Tammy » 02 jan 2018, 10:57

Gusteman schreef:
Inderdaad, lieve Tammy, de voortdurende aanwas van mensen is één van de grootste, zo niet de allergrootste, uitdagingen voor de toekomst.

En daar wordt wel degelijk diep over nagedacht, en daar wordt heel ernstig over gedebatteerd ..... maar dat haalt wel niet de pers.
Waar haal jij dan deze informatie vandaan Gusteman ?

Interessant wat je zegt over Agenda21.
Dat kende ik niet.
Het is dus een agenda voor de 21e eeuw.

Hieronder wat links, ga ik eens bekijken.
Bedankt voor de tip hierover Gusteman. ;P!

http://www.ddh.nl/agenda21/rioverklaring/

https://nl.wikipedia.org/wiki/Agenda_21

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80547
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Niagarawatervallen deels bevroren

Bericht door Tammy » 02 jan 2018, 11:02

Gusteman schreef:
En één van die agendapunten stelt dat er een basisbehoefte bestaat om de bevolkingsgroei aan banden te leggen, dus eigenlijk een soort van geboortebeperking.
Maar dat was buiten de waard gerekend: de grote spelers op de wereldeconomiemarkt vreesden dat geboortebeperking een rem zou zetten op hun productie ..... en dus ook op hun winsten.
Dat konden zij niet laten gebeuren dus lanceerden zij een Urban Legend: Agenda21 is bedoeld om de Elite in staat te stellen de wereldbevolking onder controle te houden en zo de New World Order te installeren.
Wereldwijd sprongen alle complotwebsites op deze hapklare brok en fantaseerden er nog allerlei andere gruwelplannetjes rond.
Met als gevolg dat alle arme landen hun kansen op welvaart zagen verloren gaan, de plannen gingen in de koelkast en de wereldeconomen werden rijker en machtiger.
Maar er wordt nog heel hard over gedebatteerd op internationale bijeenkomsten, zij het dan wel tussen de andere programma's door.
Maar er komt dus geen oplossing als ik je goed lees Gusteman.
Men kan wel debatteren maar de wereldbevolking blijft heel hard groeien.
Of denk jij dat die geboortebeperking er wel een keer gaat komen ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Niagarawatervallen deels bevroren

Bericht door Determinist » 02 jan 2018, 11:16

Tammy schreef: Maar er komt dus geen oplossing als ik je goed lees Gusteman.
Men kan wel debatteren maar de wereldbevolking blijft heel hard groeien.
Of denk jij dat die geboortebeperking er wel een keer gaat komen ?
De beste manier is dat de mensen zelf kiezen om minder kinderen te nemen en dat is blijkbaar alleen mogelijk als de eigen economische situatie zodanig is dat ze zich dit kunnen veroorloven.
Daar moet het dus van komen. Maar ik zie dat niet snel gebeuren...helaas.

Een andere oplossing voor het probleem is technologie. Een voorbeeld is het kweken van vlees.
De biefstuk laten groeien in vlees-farms, waar geen dier bij komt kijken.
Dat lost meteen het probleem van het ethische vraagstuk op: het leed van dieren in onze consumptie maatschappij.

Technologie die echt het probleem oplost: schone energie. We hebben doorbraken nodig die al de energie behoefte dekt, goedkoop is en niet vervuilend.

Technologie in schoon vervoer.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80547
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Niagarawatervallen deels bevroren

Bericht door Tammy » 02 jan 2018, 11:28

Determinist schrijft:
De beste manier is dat de mensen zelf kiezen om minder kinderen te nemen en dat is blijkbaar alleen mogelijk als de eigen economische situatie zodanig is dat ze zich dit kunnen veroorloven.
Daar moet het dus van komen. Maar ik zie dat niet snel gebeuren...helaas.
Je vergeet religie Determinist.
Dat is volgens mij de allergrootste boosdoener wat betreft kinderen krijgen.
Zolang de Paus en het Vaticaan het vertikken om condooms en de pil enz toe te staan om minder kinderen te krijgen , zo blijft de wereldbevolking veel te hard groeien.
Want er zijn ontzettend veel mensen in de wereld die in een god geloven en luisteren naar het Vaticaan.

Je zegt als de eigen economische situatie zodanig is dat ze zich dit kunnen veroorloven om minder kinderen te nemen.
Het zou andersom moeten zijn, slechte omstandigheden dan ook geen of minder kinderen.
Maar in delen van de wereld gaat dat anders helaas.

Je hebt het over technologie, is die er eigenlijk al niet ?
En word dat niet tegen gehouden door de super grote bedrijven en de oliewereld ?
Wat denk jij ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Niagarawatervallen deels bevroren

Bericht door univers » 02 jan 2018, 11:33

En word dat niet tegen gehouden door de super grote bedrijven en de oliewereld ?
Wat denk jij ?
Je slaat de spijker op zijn kop. ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80547
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Niagarawatervallen deels bevroren

Bericht door Tammy » 02 jan 2018, 11:38

Ja Univers dat denk ik. :grin:
Ik denk dat de technologie waarschijnlijk al bestaat.
Eens moeten we die gaan gebruiken, nu al eigenlijk.
Dus ik ben benieuwd hoelang de wereld dit nog kan tegenhouden.
Is dat gauw of duurt het toch nog tientallen jaren ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Niagarawatervallen deels bevroren

Bericht door univers » 02 jan 2018, 11:44

Ja Univers dat denk ik. :grin:
Ik weet het zeker.
Ik denk dat de technologie waarschijnlijk al bestaat.
Die bestaat al, in de praktijk al bewezen.
Dus ik ben benieuwd hoelang de wereld dit nog kan tegenhouden.
Is dat gauw of duurt het toch nog tientallen jaren ?
Tot de wereld zich zelf vernietigd.
Komt geen mens aan te pas.
De natuur heeft het laatste woord.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Niagarawatervallen deels bevroren

Bericht door Determinist » 02 jan 2018, 11:45

Tammy schreef: Je vergeet religie Determinist.
Inderdaad ;)
Je hebt het over technologie, is die er eigenlijk al niet ?
En word dat niet tegen gehouden door de super grote bedrijven en de oliewereld ?
Wat denk jij ?
Uiteraard zijn bedrijven bezig hun markt te beschermen, ze motten geld verdienen.

Ik denk dat het grote probleem ook hier zit: nog niet genoeg drijfveer om vol te investeren in nieuwe schone technologie.
Maar ik bedoel echt vol investeren, waarbij als een soort delta-plan of marshall-plan technologie wordt ontwikkeld.

Deze drijfveer zal vanzelf komen, zodra het lastiger wordt de oude technologie te exploiteren, concurrenten wel aan de slag gaan zodat iedereen wel mee moet.

Plaats reactie