'Aarde is rond 2084 al 4 graden opgewarmd'

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Arminius

Re: 'Aarde is rond 2084 al 4 graden opgewarmd'

Bericht door Arminius » 04 jun 2018, 10:22

Determinist schreef:
04 jun 2018, 09:06


Arminius, doe jezelf nou een dienst en laat de bloggers en sites zoals DailyMail links liggen en klik meteen door naar de onderzoeken en lees ze.
Kijk dan eens voor de lol hoe blogs en mediasites deze onderzoeken op tenenkrommende manier weten om te bouwen tot misinformatie.
Je bedoelt die gemanipuleerde, vervalste onderzoeken van die nepwetenschappers? :rolfl:

Ik heb je drie linken gegeven naar wetenschappelijke rapporten die aantonen dat de ijskappen NIET smelten, de gemiddelde temperatuur de afgelopen 15 jaar NIET is gestegen, en de ijsberen NIET uitsterven. Maar ja, jij bent zo overtuigt van je eigen gelijk dat je die niet wilt lezen. Tja, dan houd het wel een beetje op wat mij betreft.

Geloof mij, toen ik hoorde dat de Bilderberggroep zich met Global Warming en emissiehandel ging bemoeien wist ik zonder wetenschappelijk rapporten al hoe laat het was. Het is allemaal een kwestie van geld verdienen aan doomsday verhalen.

Arminius

Re: 'Aarde is rond 2084 al 4 graden opgewarmd'

Bericht door Arminius » 04 jun 2018, 10:25

Gast1 schreef:
04 jun 2018, 09:19
De opwarming van de Aarde ontkennen zie ik een beetje als het ontkennen van de holocaust.
Jij bent geloof ik niet helemaal lekker :evil:

Arminius

Re: 'Aarde is rond 2084 al 4 graden opgewarmd'

Bericht door Arminius » 04 jun 2018, 10:34

Hoppah, en weer een wetenschapper die zegt dat het onzin is.

Tophoogleraar: “Klimaatverandering is onzin”

Een voormalig NASA-wetenschapper heeft gezegd dat klimaatverandering ‘onzin’ is. Het is een ongegronde hypothese en het is ‘volkomen achterlijk’ om menselijke activiteit de schuld te geven van de recente overstromingen in Groot-Brittannië.

Professor Les Woodcock, een man met een lange en respectabele staat van dienst, zei ook dat er ‘geen reproduceerbaar bewijs’ is voor uitspraken dat het koolstofdioxidegehalte de laatste 100 jaar is toegenomen.

Woodcock is professor emeritus Chemische Thermodynamica aan de Universiteit van Manchester en heeft meer dan 70 academische studies op zijn naam staan. “De term ‘klimaatverandering’ is betekenisloos,” zei hij. “Het klimaat verandert al sinds het ontstaan van de aarde. De theorie van de door de mens veroorzaakte klimaatverandering is een ongegronde hypothese over ons klimaat.”

“CO2 uitgestoten door de verbranding van fossiele brandstoffen zou een ‘broeikasgas’ zijn dat ‘klimaatverandering’ in de hand werkt, terwijl water een veel krachtiger broeikasgas is,” zei Woodcock. “Er is 20 keer meer water in de atmosfeer aanwezig dan CO2. Er is geen reproduceerbaar wetenschappelijk bewijs dat het koolstofdioxidegehalte de laatste 100 jaar aanzienlijk is toegenomen.”

De term ‘klimaatverandering heeft zonder tijdschaal geen betekenis, aldus Woodcock. De temperatuur op aarde gaat al miljoenen jaren op en neer. “Als er sprake is van extremen, heeft dat niets te maken met koolstofdioxide in de atmosfeer, het is niet permanent en wordt niet door de mens veroorzaakt. Klimaatverandering is onzin.”

Bewijs dat wordt aangedragen voor klimaatverandering, zoals de overstromingen in Groot-Brittannië afgelopen winter, is volgens professor Woodcock ‘anekdotisch’ en heeft dus geen wetenschappelijke betekenis.

De enige reden waarom we vaak horen over het meest extreme weer sinds de metingen zijn begonnen, is dat we nog maar 100 jaar metingen bijhouden over het weer. “De reden waarom records verbroken lijken te worden is simpelweg dat we nog maar 100 jaar metingen verrichten,” zei Woodcock. “Het is volkomen achterlijk om klimaatverandering de schuld te geven van de overstromingen, zoals de [Britse] minister-president onlangs deed. Ik geef politici niet de schuld, maar de zogenaamde wetenschappelijke adviseurs.”

Ondanks een gebrek aan bewijs ontstaat er een enorme groene industrie en bedenken overheden steeds meer regels die het leven moeilijker en duurder maken. “De schade die de klimaatlobby aanricht aan de economie heeft een destructieve werking op het leven van onze kleinkinderen. Het wordt steeds duurder om warm te blijven en dat allemaal door de idiote beslissingen die onze politici de afgelopen jaren hebben genomen over de opwekking van groene stroom.”

Professor Woodcock is de zoveelste wetenschapper die zegt dat klimaatverandering onzin is. James Lovelock zei eerder deze maand dat klimaatwetenschappers maar wat ‘gokken’ en dat niemand precies weet wat er gebeurt.

https://www.ninefornews.nl/tophoogleraa ... ing-onzin/

Zie verder hoe er wordt gerotzooit met de cijfers hier https://klimaatgek.nl/wordpress/meten/

Kijk voor echt betrouwbare informatie over het klimaat naar de site www.klimaatgek.nl van Rob de Vos, de website van Richard Lindzen bij het ‘Cato Institute’ en de Zweedse website ‘Klimatupplysingen‘ (Zweeds met Engelstalige links).

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: 'Aarde is rond 2084 al 4 graden opgewarmd'

Bericht door Determinist » 04 jun 2018, 10:42

Arminius schreef:
04 jun 2018, 10:22
Je bedoelt die gemanipuleerde, vervalste onderzoeken van die nepwetenschappers?

Ik heb je drie linken gegeven naar wetenschappelijke rapporten die aantonen dat...
Het is jammer voor jezelf dat je niet in staat bent het verschil te detecteren tussen media die wetenschappelijk nieuws brengen en de wetenschap zelf.
Jij vertikt het om de onderzoeken zelf te lezen en je laat je bedotten door websites die de onderzoeken misvormen.
Maar ja, jij bent zo overtuigt van je eigen gelijk dat je die niet wilt lezen. Tja, dan houd het wel een beetje op wat mij betreft.
Ik lees alles. Zowel de DailyMail achtige artikelen en de onderzoeken zelf. Jij houdt het bij DailyMail.


Maar dit onderwerp gaat aan mijn hart. Als het gaat om UFO's, of gebouwen op Mars, of BDE's whatever, dan denk ik ach laat maar.
Ieder zijn mening.

Maar global warming is geen spelletje. Het is uitermate schadelijk wat de anti-global warming lobby uitvreet met het expres en aantoonbaar misvormen van wetenschappelijk onderzoek. Er wordt hier met vuur gespeeld. En mensen aan het bewind die meegaan met de lobby, zoals goede vriend Trump, zorgen juist voor nog meer problemen.

Jammer Arminius dat jij bij dat kamp zit.

Je visie aangaande dit onderwerp is infantiel en abject.

Gast1

Re: 'Aarde is rond 2084 al 4 graden opgewarmd'

Bericht door Gast1 » 04 jun 2018, 10:44

Arminius schreef:
04 jun 2018, 10:25
Gast1 schreef:
04 jun 2018, 09:19
De opwarming van de Aarde ontkennen zie ik een beetje als het ontkennen van de holocaust.
Jij bent geloof ik niet helemaal lekker :evil:
Intrigerende opmerking.
Vanwaar deze aanname/constatering?

Gast1

Re: 'Aarde is rond 2084 al 4 graden opgewarmd'

Bericht door Gast1 » 04 jun 2018, 10:49

Arminius schreef:
04 jun 2018, 10:34
Hoppah, en weer een wetenschapper die zegt dat het onzin is.

Tophoogleraar: “Klimaatverandering is onzin”

Een voormalig NASA-wetenschapper heeft gezegd dat klimaatverandering ‘onzin’ is. Het is een ongegronde hypothese en het is ‘volkomen achterlijk’ om menselijke activiteit de schuld te geven van de recente overstromingen in Groot-Brittannië.
:grin:

Ik herhaal maar weer:
Wandel heel even door het door mij opgestarte topic op 26 oktober 2014: We zitten er steeds 'warmer' bij ...
En reageer daar alhier eens op ...

Arminius

Re: 'Aarde is rond 2084 al 4 graden opgewarmd'

Bericht door Arminius » 04 jun 2018, 10:55

Dat de mens verantwoordelijk zou zijn voor de opwarming van de aarde is abjecte onzin. Verder meten we pas ca 100 jaar de temperatuur op aarde. De aarde heeft vele perioden van opwarming en afkoeling gekend. Een paar 100 jaar geleden was het co2 gehalte stukken hoger als nu. De mens draagt maar 2% bij aan de verhoging van het co2 gehalte in de atmosfeer. Dit zuig ik niet uit mijn duim, maar staat allemaal in wetenschappelijke rapporten.

Arminius

Re: 'Aarde is rond 2084 al 4 graden opgewarmd'

Bericht door Arminius » 04 jun 2018, 11:00

Gast1 schreef:
04 jun 2018, 10:49
Arminius schreef:
04 jun 2018, 10:34
Hoppah, en weer een wetenschapper die zegt dat het onzin is.

Tophoogleraar: “Klimaatverandering is onzin”

Een voormalig NASA-wetenschapper heeft gezegd dat klimaatverandering ‘onzin’ is. Het is een ongegronde hypothese en het is ‘volkomen achterlijk’ om menselijke activiteit de schuld te geven van de recente overstromingen in Groot-Brittannië.
:grin:

Ik herhaal maar weer:
Wandel heel even door het door mij opgestarte topic op 26 oktober 2014: We zitten er steeds 'warmer' bij ...
En reageer daar alhier eens op ...
Jammer joh

Antarctic Sea Ice Has Not Shrunk In 100 Years
http://www.climatedepot.com/2016/11/24/ ... 100-years/

Gast1

Re: 'Aarde is rond 2084 al 4 graden opgewarmd'

Bericht door Gast1 » 04 jun 2018, 11:05

Arminius schreef:
04 jun 2018, 10:55
Dat de mens verantwoordelijk zou zijn voor de opwarming van de aarde is abjecte onzin. Verder meten we pas ca 100 jaar de temperatuur op aarde. De aarde heeft vele perioden van opwarming en afkoeling gekend. Een paar 100 jaar geleden was het co2 gehalte stukken hoger als nu. De mens draagt maar 2% bij aan de verhoging van het co2 gehalte in de atmosfeer. Dit zuig ik niet uit mijn duim, maar staat allemaal in wetenschappelijke rapporten.
Interessant. In het topic wordt duidelijk een stelling geponeerd en nu haal jij erbij dat de mens verantwoordelijk zou zijn voor de opwarming van de aarde abjecte onzin is.
Waar is dat hier eerder in het topic beweerd dat dat bijvoorbeeld niet of wel zo is?
De stelling is dat rond 2084 de Aarde al 4 graden opgewarmd is.
Ik vindt dat -gezien de huidige cijfers en bewegingen- een plausibele aanname en meer dan dat; een plausibele bewering.

Arminius

Re: 'Aarde is rond 2084 al 4 graden opgewarmd'

Bericht door Arminius » 04 jun 2018, 11:10

The Climate Change Hoax, with Professor Willie Soon at Camp Constitution 7-3-17



Hier, een onafhankelijk wetenschapper.
Laatst gewijzigd door Arminius op 04 jun 2018, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: 'Aarde is rond 2084 al 4 graden opgewarmd'

Bericht door Gast1 » 04 jun 2018, 11:10

Arminius schreef:
04 jun 2018, 11:00
[hand]
Jammer joh
[hand]

Wat "Jammer joh"?
Heb je de link waarnaar ik verwijs nou doorgenomen of niet?

Gast1

Re: 'Aarde is rond 2084 al 4 graden opgewarmd'

Bericht door Gast1 » 04 jun 2018, 11:11

Arminius schreef:
04 jun 2018, 11:10
Hier, een onafhankelijk wetenschapper.
Hoe weet je dat die onafhankelijk is?

Arminius

Re: 'Aarde is rond 2084 al 4 graden opgewarmd'

Bericht door Arminius » 04 jun 2018, 11:22

In A Rare Public Debate, Dr. Willie Soon Uses Real Science To Take On The Climate ‘Apocalypse’



Voor alle wetenschappelijke onderbouwing zie

http://notrickszone.com/2018/03/08/in-a ... nt-page-1/

Prachtig om te zien dat 2 wetenschappers die het niet met elkaar eens zijn over Global Warming en de oorzaken, het wel met elkaar eens zijn dat zoiets als consensus iets belachelijks is. Beide wetenschappers vinden dat eventuele conclusies open moeten staan voor debat.
Er is sprake van consensus wanneer de leden van een groep of gemeenschap overeenstemming hebben bereikt. Het wordt vaak toegepast in internationale organisaties en in democratieën. Er wordt net zo lang gesproken over de geschilpunten totdat er een formule is gevonden die voor elke deelnemer aanvaardbaar is.
Laatst gewijzigd door Arminius op 04 jun 2018, 11:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Arminius

Re: 'Aarde is rond 2084 al 4 graden opgewarmd'

Bericht door Arminius » 04 jun 2018, 11:27

Gast1 schreef:
04 jun 2018, 11:05
Arminius schreef:
04 jun 2018, 10:55
Dat de mens verantwoordelijk zou zijn voor de opwarming van de aarde is abjecte onzin. Verder meten we pas ca 100 jaar de temperatuur op aarde. De aarde heeft vele perioden van opwarming en afkoeling gekend. Een paar 100 jaar geleden was het co2 gehalte stukken hoger als nu. De mens draagt maar 2% bij aan de verhoging van het co2 gehalte in de atmosfeer. Dit zuig ik niet uit mijn duim, maar staat allemaal in wetenschappelijke rapporten.
Interessant. In het topic wordt duidelijk een stelling geponeerd en nu haal jij erbij dat de mens verantwoordelijk zou zijn voor de opwarming van de aarde abjecte onzin is.
Waar is dat hier eerder in het topic beweerd dat dat bijvoorbeeld niet of wel zo is?
De stelling is dat rond 2084 de Aarde al 4 graden opgewarmd is.
Ik vindt dat -gezien de huidige cijfers en bewegingen- een plausibele aanname en meer dan dat; een plausibele bewering.
Daar gaat deze hele discussie toch over? Dat de mens verantwoordelijk is voor het stijgen van de temperatuur op aarde.
univers schreef:
27 mei 2018, 08:10

Klimaatakkoord
Het is slecht nieuws, als je bedenkt dat politici op dit moment nog bezig zijn om afspraken te maken die ertoe moeten leiden dat de opwarming van de aarde tot 2 en mogelijk zelfs 1,5 graden Celsius beperkt blijft. Hoewel vrijwel alle landen op aarde – met uitzondering van de VS – zich dat voorgenomen hebben, heeft die afspraak op internationaal niveau nog geen handen en voeten gekregen. En ondertussen schrijdt de tijd voort, blijft de CO2-concentratie in de atmosfeer en dus ook de temperatuur stijgen. Wat dit onderzoek dan ook met name laat zien, is dat de tijd dringt. Want al binnen een paar decennia – volgens sommige modellen in 2064 al – kunnen we de doelstelling van het Parijse klimaatakkoord lang en breed voorbij zijn.
Allemaal bangmakerij dus
Laatst gewijzigd door Arminius op 04 jun 2018, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: 'Aarde is rond 2084 al 4 graden opgewarmd'

Bericht door Witte wel » 04 jun 2018, 11:43

Arminius schreef:
04 jun 2018, 10:25
Gast1 schreef:
04 jun 2018, 09:19
De opwarming van de Aarde ontkennen zie ik een beetje als het ontkennen van de holocaust.
Jij bent geloof ik niet helemaal lekker :evil:
:shock:
Ik kan dit vergelijk ook niet bevatten. Vind het een beetje een vreemd vergelijk wat niet te plaatsen valt als we het over wetenschappelijke resultaten hebben betreffende het klimaat en je daarbij een gebeuren uit het verleden betrekt dat geen enkele relatie kent met klimaat.
Ik kan daarom de opmerking van Arminius geheel begrijpen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Arminius

Re: 'Aarde is rond 2084 al 4 graden opgewarmd'

Bericht door Arminius » 04 jun 2018, 11:48

Witte wel schreef:
04 jun 2018, 11:43
Arminius schreef:
04 jun 2018, 10:25
Gast1 schreef:
04 jun 2018, 09:19
De opwarming van de Aarde ontkennen zie ik een beetje als het ontkennen van de holocaust.
Jij bent geloof ik niet helemaal lekker :evil:
:shock:
Ik kan dit vergelijk ook niet bevatten. Vind het een beetje een vreemd vergelijk wat niet te plaatsen valt als we het over wetenschappelijke resultaten hebben betreffende het klimaat en je daarbij een gebeuren uit het verleden betrekt dat geen enkele relatie kent met klimaat.
Ik kan daarom de opmerking van Arminius geheel begrijpen.
Thank You

De wet van Godwin is een aforisme over de internetcultuur dat in 1990 door Mike Godwin bedacht werd. De wet luidt:

As an on-line discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches.

— Vertaling: Naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de nazi's of Hitler

Ofwel: als een online-discussie maar lang genoeg duurt, trekt een van de deelnemers geheid een keer een vergelijking met de nazi's of Hitler. Godwin ergerde zich aan de gewoonte om in discussies op Usenet vergelijkingen met nazi's, Hitler en de Holocaust te maken en meende dat deze, vaak absurde, vergelijkingen afbreuk deden aan de ernst van de Holocaust. Om dit tegen te gaan formuleerde hij zijn stelling, bedoeld als een soort meme of tegenmeme. De bedoeling van zijn stelling was dus niet een eind te maken aan discussies, maar om deelnemers aan een discussie bewuster te maken van de vraag of een vergelijking met de nazi's of Hitler gepast is, of simpelweg een kwestie van te ver doorgevoerde retoriek.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: 'Aarde is rond 2084 al 4 graden opgewarmd'

Bericht door Witte wel » 04 jun 2018, 12:05

Arminius schreef:
04 jun 2018, 11:48
........ een kwestie van te ver doorgevoerde retoriek.
Juist, ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: 'Aarde is rond 2084 al 4 graden opgewarmd'

Bericht door Gast1 » 05 jun 2018, 05:58

Arminius schreef:
04 jun 2018, 11:27
Daar gaat deze hele discussie toch over?
Dat de mens verantwoordelijk is voor het stijgen van de temperatuur op aarde.
Zou je me er dan op willen wijzen waar dat ergens geschreven staat in het openingstopic?

Gast1

Re: 'Aarde is rond 2084 al 4 graden opgewarmd'

Bericht door Gast1 » 05 jun 2018, 06:08

Witte wel schreef:
04 jun 2018, 11:43
Vind het een beetje een vreemd vergelijk wat niet te plaatsen valt als we het over wetenschappelijke resultaten hebben betreffende het klimaat en je daarbij een gebeuren uit het verleden betrekt dat geen enkele relatie kent met klimaat.
Ik kan daarom de opmerking van Arminius geheel begrijpen.
De opmerking van Arminius past bij Arminius en ik merk dat 'de toon' op het forum aan het wijzigen is.
Jij hebt zelfs begrip voor die opmerking ... [think]

Ik zou me zelfs voor kunnen stellen dat er mensen zijn, die daardoor afscheid nemen van het forum.
Ik neem aan dat ik de opmerking van Arminius daarbij niet hoef te herhalen, maar never mind.

De overeenkomst met het opwarmen van de Aarde is in mijn perceptie prima te vergelijken met de holocaust in een bepaald opzicht.
Beiden zijn namelijk wetenschappelijk bewezen.
En vooruit, dat verlangt een blijkbaar verklaring, waarbij het begrip 'wetenschap' uiteraard een definitie verlangt:

Wetenschap is zowel systematisch verkregen, geordende en verifieerbare menselijke kennis, als het proces van kennisverwerving en de gemeenschap waarin deze kennis wordt vergaard.
Maar ja, dat -het vergelijk- snap je of niet natuurlijk.

Verder vergelijk ik niemand met Hitler of met nazi's.
Ridicuul ...

Gast1

Re: 'Aarde is rond 2084 al 4 graden opgewarmd'

Bericht door Gast1 » 05 jun 2018, 06:24

Arminius schreef:
04 jun 2018, 11:27
univers schreef:
27 mei 2018, 08:10
Klimaatakkoord

Het is slecht nieuws, als je bedenkt dat politici op dit moment nog bezig zijn om afspraken te maken die ertoe moeten leiden dat de opwarming van de aarde tot 2 en mogelijk zelfs 1,5 graden Celsius beperkt blijft. Hoewel vrijwel alle landen op aarde – met uitzondering van de VS – zich dat voorgenomen hebben, heeft die afspraak op internationaal niveau nog geen handen en voeten gekregen. En ondertussen schrijdt de tijd voort, blijft de CO2-concentratie in de atmosfeer en dus ook de temperatuur stijgen. Wat dit onderzoek dan ook met name laat zien, is dat de tijd dringt. Want al binnen een paar decennia – volgens sommige modellen in 2064 al – kunnen we de doelstelling van het Parijse klimaatakkoord lang en breed voorbij zijn.
Allemaal bangmakerij dus.
Welja joh, niets aan de hand en geen vuiltje in de lucht:



Maar ik heb niet de intentie je te overtuigen, de opwarming van de Aarde is fake.
Net als de holocaust ... :mrgreen:

Plaats reactie