Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Witte wel » 16 aug 2018, 22:51

Gast1 schreef:
16 aug 2018, 19:52
Eens even kijken wat er geschreven staat onder de video van die druktemaker:

Geloof 'm of niet, ik geloof dat het een lul in het kwadraat is.
Ook jij, beste Gast1, hebt in deze het zichtveld dat enkel tot het neuslange behoort, blijkt uit je reactie. Een paar stappen verder en zelfs jij kan iets leren van deze man.
Dit zijn doeners met een zekere visie welke in de regel erg succesvol zijn en dat zie jij als "een lul in het kwadraat".
Maar mogelijk dat je je inzichten bij stelt als je wat dieper en langer nadenkt. Als dat niet het geval is dan toch even goede vrienden hoor. ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Mypos » 16 aug 2018, 23:29

Witte wel schreef:
16 aug 2018, 22:51
Gast1 schreef:
16 aug 2018, 19:52
Eens even kijken wat er geschreven staat onder de video van die druktemaker:

Geloof 'm of niet, ik geloof dat het een lul in het kwadraat is.
Ook jij, beste Gast1, hebt in deze het zichtveld dat enkel tot het neuslange behoort, blijkt uit je reactie. Een paar stappen verder en zelfs jij kan iets leren van deze man.
Dit zijn doeners met een zekere visie welke in de regel erg succesvol zijn en dat zie jij als "een lul in het kwadraat".
Maar mogelijk dat je je inzichten bij stelt als je wat dieper en langer nadenkt. Als dat niet het geval is dan toch even goede vrienden hoor. ;P!
Hoezo "ook jij"? Ik ook dus? Omdat ik een vraag stel en het niet klakkeloos geloof?

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Witte wel » 17 aug 2018, 00:51

Mypos schreef:
16 aug 2018, 23:29
Hoezo "ook jij"? Ik ook dus? Omdat ik een vraag stel en het niet klakkeloos geloof?
Nee, nee Mypos, ik refereer naar het gros van de bevolking. Je moet je niet zo snel aangevallen voelen.
Ik vond het bij jou opmerking nuttig je inzichten te bieden. Nu moet je een opmerking naar een ander niet ook op jezelf betrekken want ja dan wordt het moeilijk communiceren natuurlijk.
Ook de opmerking van Fenna laat je te diep raken terwijl ze dat anders bedoelde. Ze geeft aan hoe vele mensen reageren en verwijst en vergelijkt jou reactie daar naar met de bedoeling je niet te laten vangen door dezelfde denkpiste. Dat haal ik eruit in dit geval. Soms is met geschreven taal wat moeilijker iets duidelijk te maken dan met gesproken taal.
Snappie. :grin:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Mypos » 17 aug 2018, 03:45

Witte wel schreef:
17 aug 2018, 00:51
Mypos schreef:
16 aug 2018, 23:29
Hoezo "ook jij"? Ik ook dus? Omdat ik een vraag stel en het niet klakkeloos geloof?
Nee, nee Mypos, ik refereer naar het gros van de bevolking. Je moet je niet zo snel aangevallen voelen.
Ik vond het bij jou opmerking nuttig je inzichten te bieden. Nu moet je een opmerking naar een ander niet ook op jezelf betrekken want ja dan wordt het moeilijk communiceren natuurlijk.
Ook de opmerking van Fenna laat je te diep raken terwijl ze dat anders bedoelde. Ze geeft aan hoe vele mensen reageren en verwijst en vergelijkt jou reactie daar naar met de bedoeling je niet te laten vangen door dezelfde denkpiste. Dat haal ik eruit in dit geval. Soms is met geschreven taal wat moeilijker iets duidelijk te maken dan met gesproken taal.
Snappie. :grin:
Fair enough! Ik sta open voor dit onderwerp en laat me graag onderwijzen. :peace:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door univers » 17 aug 2018, 06:08

Je bent nooit te oud om te leren.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Gast1 » 17 aug 2018, 06:36

Fenna schreef:
16 aug 2018, 20:25
Het is cyclisch.
Zo hebben we meerdere ijstijden voorafgegaan door een tropische tijd.
Ik een Drents museum lagen fossiele resten van een varensoort een Dicksonia die alleen in de tropen wilde groeien en deze was in Drente gevonden.
Yep, ik ben prima op de hoogte, maar denk je dan dat de mens (antropoceen) geen invloed heeft op deze forse en vooral ook snelle klimaatsverandering?

Gast1

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Gast1 » 17 aug 2018, 06:43

Witte wel schreef:
16 aug 2018, 22:51
Ook jij, beste Gast1, hebt in deze het zichtveld dat enkel tot het neuslange behoort, blijkt uit je reactie.
Kijk eens aan Witte wel, mag ik geloven wat ik denk? Je 'beschuldigd' mij nogal ...
Witte wel schreef:
16 aug 2018, 22:51
Een paar stappen verder en zelfs jij kan iets leren van deze man.
Niet enkel leren, deze man 'bevestigd' zelfs iets voor mij. :wink:
Witte wel schreef:
16 aug 2018, 22:51
Dit zijn doeners met een zekere visie welke in de regel erg succesvol zijn en dat zie jij als "een lul in het kwadraat".
Ook jij, beste Witte wel, lijkt in dezen het zichtveld te hebben dat enkel tot het neuslange behoort, blijkt uit je reactie.
Maar mogelijk dat je je inzichten bij stelt als je wat dieper en langer nadenkt. Als dat niet het geval is dan toch even goede vrienden hoor. ;P!

No bad feelings chap. :peace:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Fenna » 17 aug 2018, 09:06

Witte wel schreef:
17 aug 2018, 00:51

Ook de opmerking van Fenna laat je te diep raken terwijl ze dat anders bedoelde. Ze geeft aan hoe vele mensen reageren en verwijst en vergelijkt jou reactie daar naar met de bedoeling je niet te laten vangen door dezelfde denkpiste. Dat haal ik eruit in dit geval.
Goed uit gelegd Witte, want zo bedoel ik het exact. ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Witte wel » 17 aug 2018, 09:40

Gast1 schreef:
17 aug 2018, 06:43
lijkt
Voor jou lijkt het erop terwijl ik er zeker van ben.
En ik beschuldig je niet maar geef enkel iets aan. En dat blijkt ook maar weer eens want je knipt en plakt mijn tekst gewoon zoals ik omschreef.
Wie lijkt op wie, toch.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Fenna » 17 aug 2018, 09:47

Gast1 schreef:
17 aug 2018, 06:36
Yep, ik ben prima op de hoogte, maar denk je dan dat de mens (antropoceen) geen invloed heeft op deze forse en vooral ook snelle klimaatsverandering?
Onze invloed is marginaal Gast1.
Er word ons, door een stel gladde praters een schuldgevoel aangepraat waar veel geld aan verdient word.
Telkens als er weer iemand een kritisch geluid laat horen, word deze persoon weggezet als een leugenaar en fantast omdat wij inmiddels zo geconditioneerd zijn door de gladde praters dat wij niet meer kritisch durven, misschien zelfs niet meer kunnen kijken naar wat zij allemaal beweren.
Het globalwarming verhaal is een verdienmodel geworden , waarbij men jou en mij een angst aanpraat zodat jij en ik de beurs willen trekken voor z.g.n. milieuvriendelijke dingen aan te schaffen voor veel geld.

Voorbeelden van het verdienmodel zijn ook windturbines en ze zijn helemaal niet zo winstgevend voor het milieu en goed voor onze gezondheid.
https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... k-ziek.htm
http://www.haraldmerckelbach.nl/columns ... ndroom.pdf
http://www.earth-matters.nl/7/11488/duu ... ergie.html
etc.etc.

De warmtepomp, die ons als eigenaar van een eigen huis gemiddeld 35.000 euro kost, omdat je niet alleen de pomp moet betalen maar ook je huis super goed moet isoleren, muren, vloer, dak, nieuwe verwarmingsplaten, vloerverwarming voor een optimaal effect.
Daarbij komt dat dat de temperatuur van het water van de warmtepomp niet hoger is dan 55 graden tegen 80 van de reguliere cv ketel.
Het betekend dat je geen raam of deur open moet doen , omdat het warmteverlies dan al te groot is om het aangenaam in je huis te houden.
Ook hier ondervinden mensen veel hinder van geluid, veroorzaakt door de pomp.
http://www.lc.nl/friesland/Vereniging-E ... 46014.html
https://www.ad.nl/economie/enlsquo-groo ... ~adec5e86/
https://www.telegraaf.nl/financieel/224 ... gekkenwerk
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Witte wel » 17 aug 2018, 10:21

Waarom brandt de, vaak LED, verlichting in nieuwbouw nog steeds op 230V terwijl de optie 12 of 24V toe te passen veel voordeliger is voor de gebruiker. De electricteit wordt geconverteerd in een led lamp om niet door te branden. De omgekeerde wereld maar wel de manier waarmee meer geld wordt verdient. Door enkel zwaar apparatuur op het gewone lichtnet te laten functioneren en de overige zaken op 12-24V bespaar je gemiddeld 6 tot 7 panelen op je dak. Je investering is drastisch gereduceerd. De duurzaamheid van de materialen wordt zo ook vergroot. Teruglever energie heb je niet maar daar betaal je, of ga je voor betalen, inkomstenbelasting over want de overheid ziet, of gaat dat zien, als ondernemen. En ondernemers betalen immers inkomstenbelasting. Het plaatje wordt echter voor commercie aangepast en heeft niets meer van doen met welk milieu aspect dan ook. En voor nieuwbouw maakt het niet uit om zwakstroom en laagspanning te moeten combineren.
En dan ook de windmolens. Als men deze vervangt door een magneetmotor met dynamo dan heb je geen last van weersomstandigheden, hoge onderhoudskosten en effecten met betrekking tot de natuur. Ik geef maar een paar voorbeelden. Het kan allemaal veel voordeliger maar dan is het minder winstgevend voor overheden. En daar komt wederom de commercie om de hoek kijken. En voor de commercie moet er een stok achter de deur staat en daaronder valt ook o.a. de hele global warning onzin welke voorziet in continue inkomsten. Energie is een inkomstenbron welke uit het verband getrokken is waar nagenoeg iedereen voor te vangen is. Maar dat moet je wel willen zien natuurlijk.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Fenna » 17 aug 2018, 10:44

:post:
Maar over dit soort besparende zaken word niet gesproken.
De dames en heren weten donders goed dat deze zaken werken wat jij hier noemt Witte Wel, maar het levert te weinig op.
Het is niet gunstig voor het verdienmodel.
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Mypos » 17 aug 2018, 12:03

Fenna schreef:
17 aug 2018, 09:06
Witte wel schreef:
17 aug 2018, 00:51

Ook de opmerking van Fenna laat je te diep raken terwijl ze dat anders bedoelde. Ze geeft aan hoe vele mensen reageren en verwijst en vergelijkt jou reactie daar naar met de bedoeling je niet te laten vangen door dezelfde denkpiste. Dat haal ik eruit in dit geval.
Goed uit gelegd Witte, want zo bedoel ik het exact. ;P!
Leren van fouten is er bij jou niet bij he? In plaats van dat je nou eens wat aan zelfreflectie zou doen maar nee. Jammer hoor. Gemiste kans weer!

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Osiris » 17 aug 2018, 12:15

Mypos schreef:
17 aug 2018, 12:03
Fenna schreef:
17 aug 2018, 09:06
Witte wel schreef:
17 aug 2018, 00:51

Ook de opmerking van Fenna laat je te diep raken terwijl ze dat anders bedoelde. Ze geeft aan hoe vele mensen reageren en verwijst en vergelijkt jou reactie daar naar met de bedoeling je niet te laten vangen door dezelfde denkpiste. Dat haal ik eruit in dit geval.
Goed uit gelegd Witte, want zo bedoel ik het exact. ;P!
Leren van fouten is er bij jou niet bij he? In plaats van dat je nou eens wat aan zelfreflectie zou doen maar nee. Jammer hoor. Gemiste kans weer!
Mypos ,beste vriend, je leest het verkeerd.
Je ziet het nog steeds als een aanval aan jouw adres ,terwijl beiden Witte Wel en Fenna aangeven dat het juist niet zo is,maar in algemene vorm is bedoeld.
En is de reactie dus juist positief bedoeld naar jou toe met een negatieve gevolgtrekking van jouw kant.

:wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Fenna » 17 aug 2018, 12:44

;P!
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Mypos » 17 aug 2018, 14:47

Osiris schreef:
17 aug 2018, 12:15
Mypos schreef:
17 aug 2018, 12:03
Fenna schreef:
17 aug 2018, 09:06


Goed uit gelegd Witte, want zo bedoel ik het exact. ;P!
Leren van fouten is er bij jou niet bij he? In plaats van dat je nou eens wat aan zelfreflectie zou doen maar nee. Jammer hoor. Gemiste kans weer!
Mypos ,beste vriend, je leest het verkeerd.
Je ziet het nog steeds als een aanval aan jouw adres ,terwijl beiden Witte Wel en Fenna aangeven dat het juist niet zo is,maar in algemene vorm is bedoeld.
En is de reactie dus juist positief bedoeld naar jou toe met een negatieve gevolgtrekking van jouw kant.

:wink:
Ik stelde een oprechte vraag en haar reactie was dit:

Ja.
En daar schuilt nou jou naïeviteit Mypos .
Jij gaat klakkeloos mee in dat wat door de milieumaffia word gedicteerd.
Vele mensen zijn gehersenspoeld op zeer geraffineerde wijze.

Duidelijke persoonlijke aanval. En mevrouw heeft hier een handje van. Iedereen die het niet meer haar eens is is naief of dom etc. (of nog erger) Ik ga klakkeloos mee in wat door de milieumaffia word gedicteerd. Terwijl ik notabene nog niet eens mijn mening heb gegeven. Dat is een schoolvoorbeeld van heel heel dom oordelen. Iets anders kan ik er niet van maken. En als je dan nog het inzicht hebt om dat in te zien en aan te geven dat het misschien een beetje voorbarig was. Maar zelfs dat doet ze niet.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Vitharr » 17 aug 2018, 15:19

Witte wel schreef:
17 aug 2018, 10:21
Waarom brandt de, vaak LED, verlichting in nieuwbouw nog steeds op 230V terwijl de optie 12 of 24V toe te passen veel voordeliger is voor de gebruiker.
Omdat we in een transitiefase zitten. Het staat eenieder vrij een alternatief circuit aan te leggen. Dat is echter een investering. Door die investering heeft de opportunist tijdelijk voordeel maar het is geen definitieve oplossing voor onze energiehonger omdat we door een soort maatschappelijke entropie schaarste in de grondstoffen scheppen. Daarbij maakt het de kloof tussen rijk en arm groter.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Fenna » 17 aug 2018, 16:30

Mypos schreef:
17 aug 2018, 14:47
dom etc. (of nog erger)
Naïef ja, maar grovere bewoording is niet mijn ding, dan moet iemand het héél erg bont maken en nogmaals je vat mijn reactie te heftig op.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Witte wel » 17 aug 2018, 17:28

Vitharr schreef:
17 aug 2018, 15:19
.... omdat we door een soort maatschappelijke entropie schaarste in de grondstoffen scheppen. Daarbij maakt het de kloof tussen rijk en arm groter.
Juist, en van die schaarste is nog geen sprake voor de komende generatie. En voor die daarna ook niet.
Alleen "we" is niet de burger maar de bestuurlijke instellingen zoals overheid en industrie.
Door de creatie van een tekort biedt dat de mogelijkheid andere activiteiten op te dringen en door dat in het juiste vat te gieten lijkt het dan een gemotiveerd en onderbouwd handelen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Gast1 » 17 aug 2018, 17:50

Fenna schreef:
17 aug 2018, 09:47
Gast1 schreef:
17 aug 2018, 06:36
Yep, ik ben prima op de hoogte, maar denk je dan dat de mens (antropoceen) geen invloed heeft op deze forse en vooral ook snelle klimaatsverandering?
Onze invloed is marginaal Gast1.
Is dat zo Fenna? Vergeet de mondiale ontbossing daarbij niet, de roofbouw, erosie en verwoestijning ... de plasticzee (oceaan staat hierin beter) en ga zo maar door.
Fenna schreef:
17 aug 2018, 09:47
Er word ons, door een stel gladde praters een schuldgevoel aangepraat waar veel geld aan verdient word.
De vraag in dezen is wie die gladde praters werkelijk zijn Fenna ...
Fenna schreef:
17 aug 2018, 09:47
Telkens als er weer iemand een kritisch geluid laat horen, word deze persoon weggezet als een leugenaar en fantast omdat wij inmiddels zo geconditioneerd zijn door de gladde praters dat wij niet meer kritisch durven, misschien zelfs niet meer kunnen kijken naar wat zij allemaal beweren.
En ik herhaal maar weer ... De vraag in dezen is wie die gladde praters werkelijk zijn Fenna ...
Fenna schreef:
17 aug 2018, 09:47
Het globalwarming verhaal is een verdienmodel geworden, waarbij men jou en mij een angst aanpraat zodat jij en ik de beurs willen trekken voor z.g.n. milieuvriendelijke dingen aan te schaffen voor veel geld.
Ik begrijp wat je bedoelt, los van het feit dat men mij geen angst aan kan praten op dit gebied ... :wink:
Fenna schreef:
17 aug 2018, 09:47
Voorbeelden van het verdienmodel zijn ook windturbines en ze zijn helemaal niet zo winstgevend voor het milieu en goed voor onze gezondheid.
https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... k-ziek.htm
http://www.haraldmerckelbach.nl/columns ... ndroom.pdf
http://www.earth-matters.nl/7/11488/duu ... ergie.html
etc.etc.

De warmtepomp, die ons als eigenaar van een eigen huis gemiddeld 35.000 euro kost, omdat je niet alleen de pomp moet betalen maar ook je huis super goed moet isoleren, muren, vloer, dak, nieuwe verwarmingsplaten, vloerverwarming voor een optimaal effect.
Daarbij komt dat dat de temperatuur van het water van de warmtepomp niet hoger is dan 55 graden tegen 80 van de reguliere cv ketel.
Het betekend dat je geen raam of deur open moet doen , omdat het warmteverlies dan al te groot is om het aangenaam in je huis te houden.
Ook hier ondervinden mensen veel hinder van geluid, veroorzaakt door de pomp.
http://www.lc.nl/friesland/Vereniging-E ... 46014.html
https://www.ad.nl/economie/enlsquo-groo ... ~adec5e86/
https://www.telegraaf.nl/financieel/224 ... gekkenwerk
En hierin ben ik het helemaal met je eens, en sterker nog ... kijk eens wat al die voorzieningen een energie kosten ... Los van de centen die wij daarvoor dienen te betalen.

Plaats reactie