Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Fenna » 17 aug 2018, 18:24

De gladde praters als Al Gore, alle deelnemers aan de klimaatconferentie en iedereen die er verder aan verdient.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4648
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Witte wel » 17 aug 2018, 18:43

Margaret Thatcher, één van de grondleggers, maar wel de voornaamste, van het IPCC is begonnen met de klimaat hysterie in 1988. Het IPCC heeft nog nooit zelf onderzoek gedaan en baseert enkel strekkingen op aangedragen documenten waarvan wordt aangenomen dat deze betrouwbaar zouden zijn. Daarna zijn meerdere klimaatstromingen ontstaan waaronder Al Gore met zijn global warming verhalen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Mypos » 17 aug 2018, 19:23

Fenna schreef:
17 aug 2018, 16:30
Mypos schreef:
17 aug 2018, 14:47
dom etc. (of nog erger)
Naïef ja, maar grovere bewoording is niet mijn ding, dan moet iemand het héél erg bont maken en nogmaals je vat mijn reactie te heftig op.
Ik vat je reactie na je oorspronkelijke reactie wel heftig op inderdaad. Kan me niet voorstellen dat je werkelijk zo dom bent dat je het prima vindt om mensen te pas en te onpas maar te beledigen en daar ook helemaal niet op terugkomt. Heb je uberhaupt zelfreflectie? (serieuze vraag)

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Fenna » 17 aug 2018, 20:14

Jawel hoor, ik heb wel zelfreflectie.
Heb jij van jezelf wel in de smiezen hoe denigrerend jij vaak naar anderen toe bent ?
Nogmaals, de uitleg van Witte Wel is precies zo als ik het bedoelde, je tilt er veel te zwaar aan.
Maar ik krijg de indruk dat je een persoonlijke afkeer van mij hebt en wat ik dan ook zeg of doe, het zal waarschijnlijk door jou als vijandig worden ervaren.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Vitharr » 17 aug 2018, 21:00

Witte wel schreef:
17 aug 2018, 17:28
Vitharr schreef:
17 aug 2018, 15:19
.... omdat we door een soort maatschappelijke entropie schaarste in de grondstoffen scheppen. Daarbij maakt het de kloof tussen rijk en arm groter.
Juist, en van die schaarste is nog geen sprake voor de komende generatie. En voor die daarna ook niet.
Alleen "we" is niet de burger maar de bestuurlijke instellingen zoals overheid en industrie.
Door de creatie van een tekort biedt dat de mogelijkheid andere activiteiten op te dringen en door dat in het juiste vat te gieten lijkt het dan een gemotiveerd en onderbouwd handelen.
Schaarste is volgens mij al heel lang leidend in ons bestaan. Draait onze economie niet op dat principe? Hoeveel vrij goed bestaat er tegenwoordig nog?

Ons is openlijk verteld dat onze overheden van olie en gas af wilden, maar weinigen hadden daar aandacht voor. Maar de echte crisis zit toch echt in de mens zelf. Wij nemen de troep af en geven daarmee het beleid vorm. Ik vind het makkelijk wijzen. Ze gebruiken de macht die ze krijgen. Als er dan kritiek geuit wordt is een spiegel vaak niet overbodig. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4648
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Witte wel » 17 aug 2018, 22:46

Kan ik niet geheel in meegaan Vitharr. Je schrijft; "Wij nemen de troep af en geven daarmee het beleid vorm".
Enerzijds is dat zo maar anderzijds hebben we geen andere keuze. Er komt op de markt wat toegestaan wordt en wat niet zal moeizaam toegang krijgen tot de markt.
Als je af wilt wijken van de standaard dan zal je moeten investeren, wat je ook schrijft en correct is, en zal daarbij de andere optie zelf moeten uitwerken. Want de middelen zijn er wel maar niet het complete product. Daarnaast bestaan er nog normen. Om een voorbeeld te noemen wat vroeger Kiwa, Giveg en KEMA keur was is nu NEN normering geworden. Wijkt men af van de normering en er valt iets voor wat gevolgen heeft waarbij schades of iets dergelijks ontstaan dan zal men zelf opdraaien voor de gevolgen. Verzekering en bank instellingen laten het dan afweten. Die normen worden samengesteld door het normen instituut. De normen worden opgesteld door marktpartijen die bepalen wat wel en niet toegepast mag worden. Dus nee, niet echt de vrijheid.
Nu kan je stellen dat dat een keuze is van het volk om dergelijke systemen in onze samenleving te laten gelden. Maar dat is even ietsje te eenvoudig gesteld.
Het is prima dat je je verzet tegen de huidige toepassingen maar wil je afwijken dan sta je alleen. Nou dan kan men zich verenigen. Ja dat is ook zo maar dan gelden nog steeds regels en normen.
En dan heb je de optie van gewoon doen en je nergens iets van aan trekken. Dat kan maar enkel als enkeling. Gaat men zich verenigen en tegen het systeem in dan zal men tot staan gebracht worden.
Natuurlijk is de spiegel een handig middel om je zelf tot nuchter denken te bewegen en die spiegel kan je bewust of onbewust toepassen. Maar als je dan niet in die spiegel kijkt welk venster kan je dan kiezen om door te kijken. Er zal één venster zijn waarnaar men verwezen wordt op diverse manieren. Het is moeilijk daaraan te ontkomen. Het kan, maar dan zal je tegen de stroom in moeten en hebben we daar nog wel "tijd" voor. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Gast1 » 18 aug 2018, 07:57

Fenna schreef:
17 aug 2018, 18:24
De gladde praters als Al Gore, alle deelnemers aan de klimaatconferentie en iedereen die er verder aan verdient.
Dat zou je zo kunnen zien, net zoals ik bijvoorbeeld die ontkennende Dan Peña zie als een gladde prater, die een 'born businessman, entrepreneur, mentor and creator of QLA, the Quantum Leap Advantage methodology responsible for the creation of over $50 Billion of Wealth since 1993' is.

Dit soort mensen, of zogenaamde wetenschappers die door multinationals betaald worden om een en ander te ontkennen op een listige wijze, zodat de consumerende mens vooral maar blijft kopen en verkwisten, ten koste van het milieu, van mens en dier, van bossen en ga zo maar door met een heel belangrijk doel. En dat doel is de plutocratie waarin we met z'n allen leven, de macht van het geld en hebzucht.
Hebbe, hebbe en nog eens hebbe ... en bij de mensen die niets hebben, kan ik me daar veel bij voorstellen.
Maar de rijken 'krijgen hun kont niet volgevreten' (plat Limburgs gezegde).

Laten we de hele opwarming -waar de mens niet of amper aan bijdraagt- gewoon maar wegwuiven, elkaar wijsmaken dat er op korte termijn weer een ijstijd gaat komen en dat we vooral verder moeten gaan met kopen, kopen, kopen en hebbe, hebbe, hebben ...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Fenna » 18 aug 2018, 09:04

Ieder zijn mening Gast1.
Ik ben een milieuscepticus, maar dat was jou al wel duidelijk. :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Gast1 » 18 aug 2018, 09:31

Fenna schreef:
18 aug 2018, 09:04
Ieder zijn mening Gast1.
Ik ben een milieuscepticus, maar dat was jou al wel duidelijk. :wink:
Zekers lieverd, en ik ben een 'gezond milieu' liefhebber, maar dat was jou waarschijnlijk ook al duidelijk :wink:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Fenna » 18 aug 2018, 09:56

Yep.

Ik ben ook dol op de natuur net als jij en ben van mening dat we moeten koesteren wat we hebben, alleen zoals wij over onze ruggen voor mijn gevoel bedonderd worden ben ik het niet mee eens.
Zaken zoals windturbines, zonnepanelen (die met deze hete zomer soms gewoon in brand vlogen) en warmtepompen blijken helemaal niet zo goed voor het milieu, denk daarbij ook aan het productie proces en ze veroorzaken vaak ook nog gezondheidsproblemen.
De levensduur van de windturbines zijn meestal zo kort dat ze nog niet de helft hebben opgebracht wat ze hebben gekost, als ze al weer vervangen moeten worden.
Ook zonnepanelen gaan maar vijf tot zeven jaar mee willen ze optimaal presteren en dan mag je weer in de buidel tasten voor nieuwe.
Wat gaat men doen met de materialen van turbines en panelen als ze af zijn?
Lang niet alle schadelijk materialen zijn her te gebruiken en komen dan weer in het milieu terecht.

Maar de milieumaffia maakt zich drukker om een koeienvlaai omdat deze teveel ammoniak bevat en dat is volgens hen ó zo schadelijk, terwijl het een natuurproduct is.
Die moet dan weer met mestinjectoren onder de grond worden gespoten terwijl ammoniak juist afgebroken word door zuurstof en dat bevind zich niet ondergronds.
Zouden de boeren nog stro in de stallen gebruiken, dan word door de stro een deel van de ammoniak opgenomen en langzaam afgegeven en nog beter afgebroken eer het op de grond terecht komt.
Het systeem met mestinjectoren maakt de toplaag van de grond juist helemaal kapot, alle micro organismen die in die toplaag leven gaan dood omdat deze niet in staat zijn de ammoniak af te breken wat bovengronds moet gebeuren.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Fenna » 18 aug 2018, 20:32

Nog zo'n klimaat bedrieger.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2450061 ... rgievreter
Klimaatpaus Ed Nijpels is zelf geen heilige met zijn woonboerderij in Friesland. Het kapitale huis heeft het meest klimaatonvriendelijke energielabel dat er bestaat. Opmerkelijk, want de groene VVD-prominent roept Nederlanders voortdurend op om energiebesparende maatregelen te nemen. :')

De woonboerderij van Ed Nijpels heeft energielabel G.
Nijpels, bekend van optimistische uitspraken als ’energiebesparen is een feest voor de portemonnee van de burger’, blijkt in de woonboerderij bijvoorbeeld niet eens overal over dubbel glas te beschikken. Ook is er geen warmtepomp of zonnepaneel te vinden op het schilderachtige landgoed. Wel is er een verwarmd buitenzwembad. :|W

De groene liberaal is voortrekker van het Klimaatakkoord en opereert al jaren als waakhond van het Energieakkoord. Mede door deze akkoorden wordt de energierekening van burgers en bedrijven fors hoger. Dat is deels om de peperdure rekening van de klimaatplannen te betalen, maar ook als prikkel voor mensen om te kiezen voor een ’groen’ alternatief.

Prijs gezakt
Nijpels woont al vijf jaar in Amsterdam. De monumentale boerderij in Friese merengebied staat al tijden te koop en is flink in prijs gezakt, van 2,4 miljoen euro naar iets minder dan 1,7 miljoen. Uit informatie van de makelaar blijkt dat het huis energielabel G heeft. :D

https://www.funda.nl/koop/dijken/huis-4 ... -nummer-2/

In een reactie laat Nijpels weten dat hij wel degelijk maatregelen heeft genomen in het verleden: „Bij de verbouwing is de boerderij op een aantal punten energetisch aangepakt. De warmtevoorziening van de boerderij is scherp gecompartimenteerd, waardoor delen van de boerderij gescheiden verwarmd kunnen worden. Kandidaat-kopers zijn daar altijd enthousiast over.” :') _O-

Desondanks heeft de prominente milieuridder voor zijn huis het slechtste energielabel gekregen. Zo’n label is verplicht bij de verkoop of verhuur van een pand. Nijpels stelt echter dat dit systeem niet geschikt is voor monumentale woonhuizen, boerderijen en huizen en bedrijfsruimte, die een geheel vormen.

"Huis kreeg van milieufederatie wel een 8-"
Nijpels: „Voor een huis met een bedrijfsruimte is geen labelsystematiek voor handen. De gezamenlijke Nederlandse Milieufederaties hebben op mijn verzoek in 2008 onze boerderij onderzocht. De boerderij kreeg een 8-, wat voor een gecombineerd woon- en bedrijfsgebouw uit 1821 met 4800 kubieke meter inhoud zeer bijzonder is.”

Toch lijkt de oud-minister het slachtoffer te zijn geworden van het ’succes’ van de klimaatgekte rond energielabels. Uit eerder onderzoek van de TIAS Business School blijkt dat huizen met energielabel G langer te koop staan en minder opbrengen.

https://www.telegraaf.nl/(...)ijpels-energievreter
https://www.geenstijl.nl/5143448/elco-b ... volte-aan/
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Fenna » 18 aug 2018, 20:35

'Tis net Al Gore.
Wel preken dat iedereen zich moet inzetten voor het milieu maar er zelf geen bal aan doen.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Gast1 » 19 aug 2018, 05:16

Fenna schreef:
18 aug 2018, 09:56
Yep.

Ik ben ook dol op de natuur net als jij en ben van mening dat we moeten koesteren wat we hebben, alleen zoals wij over onze ruggen voor mijn gevoel bedonderd worden ben ik het niet mee eens.
Zaken zoals windturbines, zonnepanelen (die met deze hete zomer soms gewoon in brand vlogen) en warmtepompen blijken helemaal niet zo goed voor het milieu, denk daarbij ook aan het productie proces en ze veroorzaken vaak ook nog gezondheidsproblemen.
De levensduur van de windturbines zijn meestal zo kort dat ze nog niet de helft hebben opgebracht wat ze hebben gekost, als ze al weer vervangen moeten worden.
Ook zonnepanelen gaan maar vijf tot zeven jaar mee willen ze optimaal presteren en dan mag je weer in de buidel tasten voor nieuwe.
Wat gaat men doen met de materialen van turbines en panelen als ze af zijn?
Lang niet alle schadelijk materialen zijn her te gebruiken en komen dan weer in het milieu terecht.

Maar de milieumaffia maakt zich drukker om een koeienvlaai omdat deze teveel ammoniak bevat en dat is volgens hen ó zo schadelijk, terwijl het een natuurproduct is.
Die moet dan weer met mestinjectoren onder de grond worden gespoten terwijl ammoniak juist afgebroken word door zuurstof en dat bevind zich niet ondergronds.
Zouden de boeren nog stro in de stallen gebruiken, dan word door de stro een deel van de ammoniak opgenomen en langzaam afgegeven en nog beter afgebroken eer het op de grond terecht komt.
Het systeem met mestinjectoren maakt de toplaag van de grond juist helemaal kapot, alle micro organismen die in die toplaag leven gaan dood omdat deze niet in staat zijn de ammoniak af te breken wat bovengronds moet gebeuren.
Ik kan in deze reactie niets ontdekken waar ik het niet mee eens is. Wat je in jouw tweede alinea schrijft wordt daarnaast ook nog eens bevestigd door mijn vriend André, medewerker van een waterschap.
Maar mijn logisch verstand vertelt mij dat ook en dat is precies wat ik ook steeds bedoel.
De mens is en blijft een milieu-verstoorder.
We zijn gewoon met veel te veel mensen op deze planeet en vormen (en zijn) daarmee het meest bedreigende virus voor alles wat er leeft op deze planeet. :-|
We hebben de planeet kanker bezorgd.

Inzake Nijpels en Gore ben ik het eveneens met je eens en klimaatgekte?
Is er wel een 'klimaatgekte'?
Is het niet veel meer een 'mensgekte', een gekte waarbij we het spoor allang bijster zijn?
Bekijk de wereld eens van boven en zie hoe dit mensenvirus -god's belangrijkste schepping, volgens 'zijn' eigen geschriften- zich als een kankergezwel uitbreid in het 'Aards paradijs.
Het is enkel de mensensoort, die deze planeet sinds zijn bestaan de Aarde op een dusdanige wijze heeft veranderd dat deze vanuit de ruimte zichtbaar is.
De mensensoort heeft al het leven op deze planeet beïnvloed, en niet zo'n heel klein beetje.
De oppervlakte van de bossen, filters van lucht die wij o zo nodig hebben en die de Aarde beschermen tegen de verdroging, blijven we genadeloos kappen.
De zeeën en oceanen schenken wij enorme massa's plastic en gewonnen oliën wanneer er weer eens zo'n olieramp gebeurd.
Onderschat niet welke luchtvervuiling wij mensen met z'n allen veroorzaken, alsook niet de bodemvervuiling en watervervuiling.
Als klein kind heb ik deze altijd onthouden:
En Jezus zeide: ‘Vader, vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen.’
Die 'Vader' zie ik als de bron waar ik vandaan kom.
Mijn wieg hier op Aarde was (onder andere) dat Aardse paradijs en inmiddels ben ik al drie keer gereïncarneerd in mijn kinderen.
Ik ben een incarnatie van al mijn voorvaderen en de hele mensensoort is mijn familie, een familie om zich oprecht voor te schamen.

Mijn wieg is allang niet meer, ze is kapot gemaakt en hoewel wij, mijn vrouw, kinderen en ik erg met het milieu bezig zijn, bezitten wij ook veel zaken die feitelijk helemaal niet nodig zijn.
Het toetsenbord waarop ik de letters met twee vingers bedien, de pc, de boeken en ach ... ga zo maar door. Allemaal niet nodig.
Ik kan bijvoorbeeld muziek beluisteren op mijn tv, op een radio die ik onder in de kelder heb staan, op mijn lp-speler, op mijn pc en op mijn 'stereo-toren' ...
In de tuin hoor ik de muziek die bij mijn buren vandaan komt.
Informatie kan ik halen via tv, al mijn boeken die ik heb, mijn radio onder in de kelder, mijn pc en mijn vrouw haar smartfone en tal van informatiebladen die ik zou kunnen kopen.
De beslissing om al die informatiebladen niet meer te kopen hebben we dan ook al heel lang geleden genomen.
We zijn nergens op geabonneerd en hoeven ook geen reclamespul in onze brievenbus, met die onzin worden we steeds meer weer, overal op deze Aardkluit overspoeld.
Ik walg ervan hoe die reclame vaak geëtaleerd wordt.

Hoewel wij als gezin zuinig zijn met en op het milieu, heb ook ik net als Gore en Nijpels dingen die ik helemaal niet nodig heb.
Soms walg ik van mezelf, zelfs als ik een stukje vlees eet.
Laatst zag ik erg schokkende beelden (Journaal - waar ik jarenlang niet naar heb kunnen kijken) hoe honden behandeld werden om daarna opgegeten te worden.
De dieren waren doodsbang maar dat kon de mensen niet schelen, en ook 'onze' varkens, koeien, kippen and so on zijn doodsbang en voelen het zelfs aan als ze geslacht gaan worden.

Vaak kan ik niet met al de overdaad omgaan en soms zou ik dan ook graag met alles willen stoppen.
Ook met het leven zelf en dat meen ik oprecht, ik kan het dan niet meer aan en even later prijs ik mij de gelukkigste mens op Aarde
Psychiaters hebben dat 'hokjes' voor, maar die van mij zegt dat ik een heel hoog bewustzijn heb.
Ik kan heel goed begrijpen dat mensen verward raken en dat heel veel mensen uit het leven stappen.
Een paar keer heb ook ik die gedachte gehad.
Als soort zijn we niet te redden, we zijn ziende blind en horende doof.
We zeggen "Ach, er zijn altijd wel klimaatschommelingen geweest en het is niet bewezen dat de mens hier nu op dit moment in bijdraagt ..."
Kan het nóg blinder en nóg dover?

Hypocrieten zijn wij en een enkeling weet dat.
En ik ben zo'n hypocriet.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Fenna » 19 aug 2018, 09:49

Gast1 schreef:
19 aug 2018, 05:16
drie keer gereïncarneerd in mijn kinderen.
Offtopic: Mijn beste.
Incarneren doe je niet in je kinderen.
Je geeft je genen door via jou kinderen.
Voor incarnatie moet je toch eerst sterven eer je weer incarneert in een ander 'jasje'.


Je weet ook mijn standpunt over ons mensjes, wij zijn een pestilentie voor de aarde maar ook al zijn wij met nog zo velen de cyclus van opwarming en ijstijd is iets waar wij weinig invloed op hebben, omdat de aarde, waaronder het draaien van de kern, de stand van planeten, komeetinslagen dit beïnvloeden.

Maar zuinig zijn op wat we hebben moeten we zeker, eens vernietigd te behoeve van ons mensjes, is voor altijd verdwenen.
Ons aardse ecosysteem maken we helemaal kapot.
Vaak kan ik niet met al de overdaad omgaan en soms zou ik dan ook graag met alles willen stoppen.
Ken het gevoel maar al te goed, alleen jij hebt het gevoel af en toe nog dat jij je gelukkig voelt, dat ben ik kwijt.
Uit het leven stappen, nee, dat niet, daarvoor ben ik een t e grote vechter, maar soms wilde ik wel eens een voettocht naar Tibet maken zonder allle media, smartphone's, computers, tv en mijn geest eens helemaal leeg maken.
Gewoon rust om me heen, geen verkeer, muziek of wat voor lawaai ook.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Gast1 » 19 aug 2018, 10:00

Ook in ben een vechter lieverd, en niet voor niets heb ik gekozen voor mijn huidige avatar.
Toch ben ik ook op zoek naar die rust, maar daarin kan ik pas rusten wanneer ik niet meer kan beïnvloeden (in mijn situatie).
En op dit moment wacht ik af, omdat ik beïnvloed heb, althans dat denk ik.

Ik ken de definitie van re(incarneren), maar toch ... je kunt mijn stelling ook zo zien; het zijn mijn (en mijn vrouws) genen en al wat daarmee samenhangt die zorgen voor de nieuwe vleeswording.

gusteman

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door gusteman » 19 aug 2018, 10:18

Eerst heel eventjes on topic: er bestaat geen enkele zekerheid om de stelling te verdedigen dat de uitzonderlijke hitte van de afgelopen weken nog zal aanhouden tot 2022.

Het fenomeen waarbij een hogedrukgebied ter plaatse bleef hangen is een gevolg van de ligging van de straalstroom.
En bijvoorbeeld het afsmelten van poolijs alleen al zal die straalstroom van richting doen veranderen.

Waar dit precies kan toe leiden kan niemand voorspellen; wat wèl kan voorspeld worden is dat dit als gevolg kan hebben dat de hitte bestendig blijft maar dat we net zo goed naar een kleine ijstijd kunnen evolueren.

Ach, al die "voorspellingen" zijn allemaal nattevingerwerk.
Gast1 schreef:
19 aug 2018, 05:16
Kan het nóg blinder en nóg dover?
Jawel hoor, beste Pierre:
- er lopen op deze aardkloot miljoenen mensen rond die er van overtuigd zijn dat er een planeet Niburu bestaat, bevolkt door Anunnaki. Deze buitenaardse wezens zijn met hun planeet doorheen de kosmos onderweg naar de Aarde om hier iedereen te redden die gelooft in dit verhaaltje;
- er lopen op deze Aardkloot miljarden mensen rond die geloven dat zij na hun overlijden zullen worden opgenomen in één of ander hemels paradijs alwaar zij tot in de eeuwigheid in zaligheid zullen vertoeven ... en dit terwijl zij onophoudelijk hun God zullen loven en eren (persoonlijk lijkt mij dit allesbehalve een vorm van zaligheid te zijn, maar kom...);
- er lopen op deze aardkloot honderden miljoenen mensen rond die geloven dat de mens het resultaat is van een experiment dat werd uitgevoerd door buitenaardse wezens tijdens een bezoekje aan onze planeet ... en alhoewel het lijstje nog allesbehalve af is (ik nodig de lezer uit om zelf verder aan te vullen), brengt dit mij tot het volgende
Gast1 schreef:
19 aug 2018, 05:16
Als klein kind heb ik deze altijd onthouden:
En Jezus zeide: ‘Vader, vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen.’
Die 'Vader' zie ik als de bron waar ik vandaan kom.
Hier moet ik bekennen dat ik allesbehalve alle berichten op dit forum heb gelezen, waardoor ik maar een fractie ken van wat hier allemaal al is beweerd en geponeerd.

Dus stel ik hier de oprechte vraag, beste Pierre: de Vader waarnaar jij verwijst, is dat zo'n experiment door buitenaardsen of heb je het over een andere bron?
En zo ja, welke dan wel?


(Om niet te ver off-topic te gaan: antwoorden kan ook altijd via mijn onderschrift of PB. :wink: )

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door univers » 19 aug 2018, 10:25

maar soms wilde ik wel eens een voettocht naar Tibet maken zonder allle media, smartphone's, computers, tv en mijn geest eens helemaal leeg maken.
Ik een kanotocht naar Antarctica.
Is de lucht hopelijk nog zuiver, en je hebt er hoop piramides.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Gast1 » 19 aug 2018, 10:57

gusteman schreef:
19 aug 2018, 10:18
Dus stel ik hier de oprechte vraag, beste Pierre: de Vader waarnaar jij verwijst, is dat zo'n experiment door buitenaardsen of heb je het over een andere bron?
En zo ja, welke dan wel?
De 'Vader' zou ik eigenlijk en feitelijk als de 'Moeder' moeten betitelen, want dat zou beter passen.
Hoewel ik 'weet' dat die Vader en Moeder ooit 'een' waren, ben ik door hen 'een' geworden.
Één van hen, zoals er zo velen zijn in 'al dat wat er is'.

Mijn bron is net als jouw bron, veel en veel ouder dan de experimenten die zijn uitgevoerd door niet enkel buitenaardsen.
Ik heb het inderdaad over een andere bron, ouder en verder weg dan het zien door welke telescoop dan ook.
Die bron is niet te beschrijven, noch te benoemen ...

En om bij het topic te blijven ... ik denk inderdaad dat er ook weer een ijstijd gaat komen.
Maar die laat nog wel even op zich wachten, het zal almaar warmer worden en warmer en warmer (natuurlijk zonder dat de mens daarin bijgedragen heeft).
Uiteindelijk is de volgende en daarmee voor zover bekend de 7e massa-extinctie al volop bezig en jawel, het gaat nog véél warmer worden.
Generaties lang, om daarna af te koelen ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door univers » 19 aug 2018, 11:30

ik denk inderdaad dat er ook weer een ijstijd gaat komen.
Maar die laat nog wel even op zich wachten,
Kan in een dag gebeurd zijn.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Uitzonderlijke hitte houdt tot 2022 aan

Bericht door Vitharr » 19 aug 2018, 13:52

Witte wel schreef:
17 aug 2018, 22:46
Kan ik niet geheel in meegaan Vitharr. Je schrijft; "Wij nemen de troep af en geven daarmee het beleid vorm".
Enerzijds is dat zo maar anderzijds hebben we geen andere keuze. Er komt op de markt wat toegestaan wordt en wat niet zal moeizaam toegang krijgen tot de markt.
Als je af wilt wijken van de standaard dan zal je moeten investeren, wat je ook schrijft en correct is, en zal daarbij de andere optie zelf moeten uitwerken. Want de middelen zijn er wel maar niet het complete product. Daarnaast bestaan er nog normen. Om een voorbeeld te noemen wat vroeger Kiwa, Giveg en KEMA keur was is nu NEN normering geworden. Wijkt men af van de normering en er valt iets voor wat gevolgen heeft waarbij schades of iets dergelijks ontstaan dan zal men zelf opdraaien voor de gevolgen. Verzekering en bank instellingen laten het dan afweten. Die normen worden samengesteld door het normen instituut. De normen worden opgesteld door marktpartijen die bepalen wat wel en niet toegepast mag worden. Dus nee, niet echt de vrijheid.
Nu kan je stellen dat dat een keuze is van het volk om dergelijke systemen in onze samenleving te laten gelden. Maar dat is even ietsje te eenvoudig gesteld.
Het is prima dat je je verzet tegen de huidige toepassingen maar wil je afwijken dan sta je alleen. Nou dan kan men zich verenigen. Ja dat is ook zo maar dan gelden nog steeds regels en normen.
En dan heb je de optie van gewoon doen en je nergens iets van aan trekken. Dat kan maar enkel als enkeling. Gaat men zich verenigen en tegen het systeem in dan zal men tot staan gebracht worden.
Natuurlijk is de spiegel een handig middel om je zelf tot nuchter denken te bewegen en die spiegel kan je bewust of onbewust toepassen. Maar als je dan niet in die spiegel kijkt welk venster kan je dan kiezen om door te kijken. Er zal één venster zijn waarnaar men verwezen wordt op diverse manieren. Het is moeilijk daaraan te ontkomen. Het kan, maar dan zal je tegen de stroom in moeten en hebben we daar nog wel "tijd" voor. :wink:
Witte, het lijkt of je er te dicht op zit met je neus. We zijn het eens maar jij citeert een alinea waar ik het boek recenseer. Mijn generaliserende punt is dat we meer kunnen doen dan we nu doen. We benutten onze potentie niet volledig. Hoe lang komt de zon nog voor niets op?

Financiële maatregelen werken waardoor blijkt dat voor velen geld nog steeds de beste motivatie is. (algemeen bekeken zelfs) Hoeveel milieuvriendelijke mensen hebben hun solarpanelen gekoppeld met de buren? Dat is niet de norm en die bepalen we hier toch echt zelf. Je ziet structureel in de wereld dezelfde egoïstische dwalingen. Geld is de ultieme uiting van dat wantrouwen.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie