Rel ettert op VN-klimaattop, voorzitter slaat om zich heen: ‘Poging tot ondermijning’

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Rel ettert op VN-klimaattop, voorzitter slaat om zich heen: ‘Poging tot ondermijning’

Bericht door Tammy » 04 dec 2023, 18:16

Afbeelding
Met onverholen irritatie sprak Sultan Al Jaber maandag de pers toe op de VN-klimaattop. Er wordt geprobeerd aan zijn stoelpoten te zagen, stelt hij.

Rel ettert op VN-klimaattop, voorzitter slaat om zich heen: ‘Poging tot ondermijning’

De voorzitter van de VN-klimaattop in Dubai heeft maandag fel van zich afgebeten nadat hij opnieuw zelf het middelpunt was geworden van een rel.
Al eerder klonk er wantrouwen omdat Sultan Al Jaber, die het congres moet leiden over hoe de wereld klimaatverandering tegengaat, tegelijkertijd topman is van het staatsoliebedrijf van de Verenigde Arabische Emiraten. En juist fossiele brandstoffen zijn een grote boosdoener bij een opwarmende planeet.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/buitenland/rel-ettert ... ~aa5e01ea/

>>>>>>>>>>>>>>>>

Een klimaattop in een land als Dubai….
En de voorzitter van de VN klimaattop is topman van het staatsoliebedrijf van de Verenigde Arabische Emiraten…….

Sorry maar ik heb even compleet de slappe lach. :rolfl:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Rel ettert op VN-klimaattop, voorzitter slaat om zich heen: ‘Poging tot ondermijning’

Bericht door Witte wel » 04 dec 2023, 20:01

Die man spreekt wel de waarheid; ,,Er is geen wetenschap die stelt dat het uitfaseren van fossiele brandstoffen nodig is om (een maximale opwarming van) 1,5 graden te garanderen”.
En zo is het maar net.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Rel ettert op VN-klimaattop, voorzitter slaat om zich heen: ‘Poging tot ondermijning’

Bericht door Fenna » 04 dec 2023, 20:06

,,Alsjeblieft, toon me een weg zonder fossiele brandstoffen waarbij duurzame economische groei mogelijk is, of je wilt dat de wereld weer in grotten gaat wonen.”
Geweldige uitspraak. ;P!
Die klimaat wappies, er zitten 70.000 van die duur betaalde pipo's en die zijn echt niet komen fietsen hoor, vergeten dat wij niet zonder olie kunnen.
Het zit in zoveel meer producten.
Denk aan regenkleding, schoenzolen, fietsbanden, asfalt etc. misschien zelfs in zonnepanelen, maar dat weet ik niet zeker.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Rel ettert op VN-klimaattop, voorzitter slaat om zich heen: ‘Poging tot ondermijning’

Bericht door Fenna » 04 dec 2023, 20:06

:post: Witte
Wij kunnen dat niet regelen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Rel ettert op VN-klimaattop, voorzitter slaat om zich heen: ‘Poging tot ondermijning’

Bericht door Tammy » 04 dec 2023, 20:56

Ik heb niet de slappe lach om die man maar om de geschokte reacties van iedereen die daar is gekomen.
Deze man zegt iets wat men niet wilt horen en dan ook nog iemand die verstand van olie heeft.
Die combinatie vind ik hilarisch. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Rel ettert op VN-klimaattop, voorzitter slaat om zich heen: ‘Poging tot ondermijning’

Bericht door Witte wel » 05 dec 2023, 00:31

Inderdaad, een klimaattop met een onverwachte wending.
:rolfl:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Plaats reactie