Dieren in het nieuws

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Dieren in het nieuws

Bericht door taigitu » 07 feb 2013, 12:47

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Beatrix Kiddo » 07 feb 2013, 12:56

De fabeltjeskrant?

Verdient dat plaatje echt een eigen topic?
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door taigitu » 07 feb 2013, 13:00

600 katten ontsnapt aan kookpot in China
18-01-2013 | 14:37 | ANP

Zo’n 600 katten zijn op gelukkige wijze ontsnapt aan een wisse dood in een Chinese keuken. De vrachtwagen waarmee ze werden vervoerd crashte in de stad Changsha, waarna dierenbeschermers de beestjes bevrijdden.

De katten zouden worden opgediend in restaurants in de zuidelijke provincie Guangdong. Ze zaten in overvolle, hoog opgestapelde houten kratten. De katten waren al dagen onderweg en hadden geen water of voer, meldden Chinese media.

Zo’n 100 dieren waren al dood voordat de dierenbeschermers ze konden helpen. De crash en de redding waren maandag al, maar het verhaal kwam donderdag pas naar buiten doordat foto’s uitlekten via sociale media.

Naar verluidt hebben de dierenbeschermers de vrachtwagenchauffeur zo’n 1200 euro betaald voor zijn handelswaar. Voor de honderden katten wordt naar adoptieadressen gezocht.
Dit is een praktijk waar ik al jaren van weet en ook de manier waarop deze dieren gedood worden. Maar wat voor de Chinees voedsel is, is het afvalproduct de vacht, hier een decoratie in huis. In de luxe winkels in Nederland (o.a. die vazen en beeldjes verkopen en Chinese winketjes) zijn lieve kleine poesjes, opgerold in een mandje, te koop met een echt vachtje....... voor in de vensterbank.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Beatrix Kiddo » 07 feb 2013, 13:01

Oh, en nieuws past beter onder Nieuws en Actualiteit dan onder Kant noch Wal. Ben je nieuw hier?
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gast1

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Gast1 » 07 feb 2013, 15:36

Kiddo ... :?

Dat plaatje van de duif laat zien waar het over gaat.
Het nieuws-artikel past prima bij kant nog wal.

What's up?

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Beatrix Kiddo » 07 feb 2013, 15:57

Gast1 schreef:Dat plaatje van de duif laat zien waar het over gaat.
De *titel* laat zien waar het over gaat. Daar is een totel ook voor bedoeld; een plaatje voegt dan niets meer toe.
Vertel eens waarom een plaatje van een duif laat zien dat het artikel over katten gaat?
Gast1 schreef:Het nieuws-artikel past prima bij kant nog wal.
Kant noch Wal is voor zaken die kant noch wal raken en Nieuws en Actualiteit is voor nieuws en actualiteit.
Vertel eens waarom een vrij serieus NIEUWS-artikel in Kant noch Wal past?
Gast1 schreef:What's up?
Insgelijks.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

tofu_kronos

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door tofu_kronos » 07 feb 2013, 19:49

Ze beginnen hier steeds meer te zweven.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door univers » 07 feb 2013, 20:20

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Gast1 » 07 feb 2013, 20:36

Beatrix Kiddo schreef:
Gast1 schreef:Dat plaatje van de duif laat zien waar het over gaat.
De *titel* laat zien waar het over gaat. Daar is een totel ook voor bedoeld; een plaatje voegt dan niets meer toe.
Vertel eens waarom een plaatje van een duif laat zien dat het artikel over katten gaat?
Gast1 schreef:Het nieuws-artikel past prima bij kant nog wal.
Kant noch Wal is voor zaken die kant noch wal raken en Nieuws en Actualiteit is voor nieuws en actualiteit.
Vertel eens waarom een vrij serieus NIEUWS-artikel in Kant noch Wal past?
Klopt. De titel laat zien waar het topic over gaat. De duif zie ik als symbolisch dier wat het dierennieuws leest, zoals wij apen de krant lezen.
De duif heeft als zodanig niets te maken met het katten-artikel omdat het op een later moment ook over kangoeroes of geelbek groenvleugelara's kan gaan. Of pimpelmezen of zo. Wat het artikel te maken heeft met kant nog wal? Tsjee ... omdat het er alles mee heeft te maken, maar het heeft inderdaad ook met een nieuws-artikel te maken ... da's waar.

Univers .... :grin:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Tammy » 08 feb 2013, 05:32

Ik verplaats deze topic naar Nieuws en Actualiteiten.
Hij komt daar beter tot zijn recht. :grin:

Dat plaatje is juist leuk voor een topic over dierennieuws.
Maar dat is mijn mening. :wink:

En heel leuk om ook nieuws over dieren te lezen.
Ook zij bevolkeren onze mooie planeet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Tammy » 08 feb 2013, 05:36

Wie adopteert Tonik, de poedel met het 'menselijk' gezicht?.

Afbeelding

Het hondje in de foto hierboven maakt dankzij zijn looks grote sier op het internet momenteel. Als de hond met het 'menselijk' gezicht gaat hij tegenwoordig door het leven. Bovendien zit er ook een verhaal achter de, toegegeven, schattige viervoeter. Tonik, zoals deze kruising tussen een poedel en Shih Tzu is genoemd, wacht er immers op om geadopteerd te worden. We hebben zo'n idee dat dit niet lang zal duren. Tonik is recent gered uit een zogenaamde 'kill shelter' in Kentucky, een verblijfplaats waar hij een gewisse dood zou sterven. Momenteel bevindt hij zich in veiligere oorden: in het 'Homeward Bound Animal Welfare Group' in Mishawaka, Indiana. Dat is een soort van toevluchtsoord voor dieren. Voor de geïnteresseerden: Tonik moet 250 Amerikaanse dollar (186 euro) kosten en is ook op te pikken in Mishawaka, aangezien de 'Animal Welfare Group' de dieren zelf niet mag verschepen. Meer foto's van Tonik vind je op de website van professionele fotograaf Renny Mills.

Bron: HLN.

Afbeelding


<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<


Ze moeten eens ophouden met die kruisingen.
Ik vind dit gezichtje een beetje eng.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Tammy » 08 feb 2013, 06:03

Walvis tilt vissersboot op.

Afbeelding

Een Amerikaanse vrouw heeft adembenemende beelden gemaakt van een bultrug die een visserboot de hoogte in tilt voor de kust van Mexico.

Gillian Panasewicz heeft de bijzondere kiekjes geschoten vanaf een catamaran in de Golf van Californië tijdens haar vakantie in Mexico.

De opeenvolgende foto's laten zien hoe de walvis komt ademhalen en vervolgens onder de nabijgelegen vissersboot duikt waardoor het vaartuig abrupt omhoog wordt gekieperd. Ondanks de krachtige botsing komt het bootje weer veilig neer en blijven de inzittenden ongedeerd. En de bultrug? Die gaat weer rustig onder water alsof er niets aan de hand is.

Bron: HLN.


[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=FavL7MOo ... r_embedded[/youtube-2]


:nice:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Tammy » 08 feb 2013, 06:10

Stewie, de langste huiskat ter wereld, is niet meer.

Afbeelding
Stewie en zijn baasje Robin Henderson.

In Reno, Nevada, is maandag Stewie overleden. Deze Maine Coon werd in augustus 2010 door Guinness World Records uitgeroepen tot langste huiskat ter wereld. Stewie mat 123 centinmeter van het topje van zijn neus tot het tipje van zijn staart.

Stewie is gestorven na een jarenlang gevecht tegen kanker, omringd door al wie hem dierbaar was. Hij werd acht jaar.

Warmte.

"Stewie was een bijzonder dier", zegt baasje Robin Hendrickson. "Hij was een graaggeziene gast in een bejaardentehuis uit de buurt waar hij het leven van de oudjes opbeurde. Stewie heeft vele mensen warmte bezorgd en daar ben ik uiterst dankbaar voor", aldus nog mevrouw Hendrickson.

Genezen verklaard.

De betreurde kat heette voluit Mymains Stewart Gilligan. Begin vorig jaar werd hij getroffen door lymfeklierkanker. De chemotherapie die hij onderging, was erg succesvol en Stewart werd genezen verklaard. Tot de dierenarts vorige maand een nieuwe, meer agressieve tumor ontdekte op de nieren van het dier.

"We wisten dat het einde nabij was", getuigt Robin Hendrickson. "We hebben geprobeerd om Stewie een zo aangenaam mogelijk levenseinde te bezorgen".

Bron: HLN.

>>>>>>>>>>>>>>>


Ik heb niks met katten maar dit is toch wel apart. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Tammy » 08 feb 2013, 06:16

Filipino is helemaal klaar voor het Jaar van de Slang.

Afbeelding

Emmanuel Tangco, uitbater van een dierentuin op de Filipijnen, is helemaal klaar om het Jaar van de Slang in te stappen. Zo kruipt de man bijvoorbeeld in bed met zijn collectie reptielen en leest hen een verhaaltje voor het slapengaan voor.

Om de bezoekers van zijn zoo in Malabon te plezieren, duikt meneer Tangco in een waterbad met zijn slangen. Dit merkwaardige tafereel wordt gretig gefotografeerd door de mensen.


Afbeelding

Het Jaar van de Slang begint op zondag 10 februari. De slang is het zesde dier in de twaalfjaarlijkse cyclus van de Chinese dierenriem. Karaktereigenschappen volgens de Chinese astrologie: intelligent, sluw, mysterieus, actieve geest, zeer seksueel, artistiek, organisatorisch, bizar gevoel voor humor, instinctief, financieel geluk, maar ook onbetrouwbaar, niet punctueel, jaloers en ontrouw.


Afbeelding

Bron: HLN.


<<<<<<<<<<<<<<<


Ik zou geen oog dicht doen. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

tofu_kronos

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door tofu_kronos » 08 feb 2013, 23:11

Tammy schreef:Wie adopteert Tonik, de poedel met het 'menselijk' gezicht?.

Afbeelding

Het hondje in de foto hierboven maakt dankzij zijn looks grote sier op het internet momenteel. Als de hond met het 'menselijk' gezicht gaat hij tegenwoordig door het leven. Bovendien zit er ook een verhaal achter de, toegegeven, schattige viervoeter. Tonik, zoals deze kruising tussen een poedel en Shih Tzu is genoemd, wacht er immers op om geadopteerd te worden. We hebben zo'n idee dat dit niet lang zal duren. Tonik is recent gered uit een zogenaamde 'kill shelter' in Kentucky, een verblijfplaats waar hij een gewisse dood zou sterven. Momenteel bevindt hij zich in veiligere oorden: in het 'Homeward Bound Animal Welfare Group' in Mishawaka, Indiana. Dat is een soort van toevluchtsoord voor dieren. Voor de geïnteresseerden: Tonik moet 250 Amerikaanse dollar (186 euro) kosten en is ook op te pikken in Mishawaka, aangezien de 'Animal Welfare Group' de dieren zelf niet mag verschepen. Meer foto's van Tonik vind je op de website van professionele fotograaf Renny Mills.

Bron: HLN.

Afbeelding


<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<


Ze moeten eens ophouden met die kruisingen.
Ik vind dit gezichtje een beetje eng.

Doet me herinneren aan een scene in de body snatchers met donald sutherland.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Tammy » 09 feb 2013, 05:35

Wat gebeurde daar dan Tofu ?
Ik ken die scene niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Tammy » 09 feb 2013, 05:37

Afbeelding

Een fotograaf maakte in Zuid-Amerika deze indrukwekkende beelden toen een roze dolfijn uit het water opdook. Deze dolfijnensoort is doorgaans wel grijs, maar langs de kant van hun buik kunnen de dieren roze kleuren.

Bron: HLN.

>>>>>>>>>>>>>>>


Kijk nou toch wat schattig haha ! [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Gast1 » 09 feb 2013, 09:40

Ik heb 'm in het echt gezien. Het is een Orinocodolfijn ... Heel intelligente dieren.

Op 8 maart 2012 heb ik met mijn vrouw en kinderen de dierentuin in Duisburg bezocht.
Ik heb daar een heel bijzonder moment mee gemaakt met een Orinoco-dolfijn.

Afbeelding

Hier een plaatje van deze dolfijn uit de dierentuin van Duisburg (het is dus werkelijk deze vis, ik zie het aan zijn litteken op de rug):

De dolfijn was de enige vis in het grote aquarium en er liepen wat mensen rond die op het glas sloegen waarbij de vis niet reageerde.
Hij reageerde überhaupt niet. Mijn gezin had plaats genomen op een paar stoelen en mijn dochter vond de dolfijn 'zielig'.
Op een bepaald moment waren we alleen en het was dan ook niet druk in de dierentuin. We hebben een half uur gezeten bij het aquarium waar deze dolfijn in rond zwom. Er was natuurlijk veel meer te zien in de andere aquaria maar deze vis trok onze aandacht. Mijn dochter stond op en had een witte jas aan. Ze liep naar het glas en de vis zwom haar vanuit de verte (het was een heel diepe 'bak') naar haar toe. Mijn dochter begon heen en weer te lopen langs de 14 meter lange glaswand en de vis volgde haar keurig netjes. Hij zwom prachtig met haar mee. We zaten te genieten.

Op een bepaald moment stopte ze en dat deed de vis ook. Mijn dochter zwaaide naar de vis en terwijl ik dit typ krijg ik de waterlanders in mijn ogen. De vis ging met zijn staartvin op de grond staan. Iemand van de dierentuin zag dat en sprak mij aan dat zij dit nog nooit gezien had. Dochter en vis stonden tegenover elkaar door de glaswand gescheiden en mijn dochter zwaaide met haar hand.
Op dat moment dat ze dat deed zwaaide de dolfijn met zijn vin naar haar en de dierentuinvrouw zei: "Mein Gott, dass gibt es ja nicht! Dieser Delfin ist niet Dressiert!! Es ist ein Wunder!!" ........... En ze kreeg er net als ik en mijn dochter zelf, tranen van in de ogen.................

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Tammy » 09 feb 2013, 11:20

Ik ken dat verhaal van je dochter, dat is echt fantastisch wat er is gebeurd.
Prachtig gewoon. :grin:
Deze dieren zijn zo intelligent.

By the way, dolfijnen zijn geen vissen maar zoogdieren, maar dat heb ik je al een keer verteld toen. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Gast1 » 09 feb 2013, 14:13

.....zijn geen vissen maar zoogdieren
I knew ...

Plaats reactie