Wat is/was jullie beste en slechtste vak op school?

Stel je HIER voor en leer je medeforummers beter kennen.
Ook de Avatar Awards zijn hier te vinden.
Alsmede In the Picture topics.
Starlight

Wat is/was jullie beste en slechtste vak op school?

Bericht door Starlight » 24 feb 2013, 23:29

Ben ik wel benieuwd naar. :grin:

Mijn beste vak is altijd nog biologie geweest. Ik vind het echt een geweldig vak en ik vind het erg leuk om daar mee bezig te zijn. Vooral omdat er zoveel verschillende onderwerpen zijn! Altijd als we een toets hebben gehad vragen mensen aan mij wat ik bij een bepaalde vraag heb ingevuld. En als zij dat dan ook hebben is het meteen van ''Yess!''. Wat een vertrouwen toch, misschien heb ik het wel fout. [joker]

Scheikunde vind ik ook wel leuk, alleen is dat niet mijn beste vak. (sta er wel een 7 voor gemiddeld hoor) Vooral als het aankomt op formules kan ik het best lastig vinden. Maar het leerwerk vind ik interessant en ik kan altijd goed begrijpen hoe bepaalde processen in de natuur gaan. Af en toe kan ik het ook wel erg droge stof vinden hoor, maar eigenlijk vind ik alles wel interessant als het op de natuur aan komt. :wink:
Ook de docente is een beetje een apart persoon. Iedereen vind haar raar maar ik kan eigenlijk best goed met haar opschieten.

Oke, even een ander soort vak..
Levensbeschouwing vind ik ook interessant. Het helpt je om je eigen kijk op het leven te ontwikkelen en hoe je in bepaalde dingen staat. Ook bepaalde wijze levenslessen. Ik vind dat je met dat vak een beetje opzoek bent naar jezelf. Hoe jij in dingen staat en hoe anderen daar in staan.

Mijn slechtste vak is wiskunde. Maar dat is ook niet zo gek door mijn dyscalculie. Echt verschrikkelijk dat geploeter telkens. [doh]

Nederlands is ook niet mijn beste vak. Op een een of andere manier lig ik ook vaak in de clinch met de docente. :mrgreen:
Zij is gewoon echt in alles het tegenovergestelde van mij. Ze zeggen dat tegenpolen elkaar aantrekken. Nou, hier echt niet hoor! Meestal is dat bij mij ook niet zo.
Ik ben vaak afwezig in de les omdat ik dan bij veel boeiendere onderwerpen zit, hahaha. Dat begrijpt ze niet. :grin:

Nu heb ik nog wel een hoop andere vakken maar dat duurt te lang en dit topic gaat over je beste en je slechtste vak(ken). :-P

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Wat is/was jullie beste en slechtste vak op school?

Bericht door Beatrix Kiddo » 25 feb 2013, 13:21

Ja, Nederlands. Ik beheers de taal goed, maar al die literatuur die je moest lezen... Bah. Dat werkte niet motiverend en dat was niet goed voor de cijfers.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wat is/was jullie beste en slechtste vak op school?

Bericht door univers » 25 feb 2013, 14:13

Slechtste Vak: Luisteren, had ik problemen mee. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Wat is/was jullie beste en slechtste vak op school?

Bericht door Gast1 » 25 feb 2013, 16:53

Oei, op welke school? Naast de basisschool heb ik de Rijks-scholengemeenschap, de LTS, TTO en MTS bezocht en ben als zodanig ook gediplomeerd, behalve voor de Rijks.

Starlight

Re: Wat is/was jullie beste en slechtste vak op school?

Bericht door Starlight » 25 feb 2013, 22:16

Ja, doe maar middelbare school dan.. :mrgreen:

Gast1

Re: Wat is/was jullie beste en slechtste vak op school?

Bericht door Gast1 » 26 feb 2013, 07:25

Sport. In sporten heb ik een paar keer het schoolrecord gebroken op het gebied van 'circuit-oefeningen' (in een bepaalde tijd zoveel als maar mogelijk een oefening doen). Met een speer gooide ik bijna 80 meter. Ook een schoolrecord.
In scheikunde was ik heel slecht. Waarschijnlijk omdat ik een desinteresse had. Of was het autotechniek? Ook dat interesseerde mij niets. Ik geloof dat ik voor beide vakken een twee had. :mrgreen:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wat is/was jullie beste en slechtste vak op school?

Bericht door univers » 26 feb 2013, 07:39

Met een speer gooide ik bijna 80 meter.
NIEUW WERELDRECORD

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Wat is/was jullie beste en slechtste vak op school?

Bericht door Gast1 » 26 feb 2013, 12:12

Bij lange na niet hoor, en ik schreef ook bijna. Ik gooide 78 mtr.

laatste update 5 november 2009:
Dit zijn de wereldrecords:

1. 98,48 Jan Železný CZE 16 juni 1966 Jena 25 mei 1996
2. 93,09 Aki Parviainen FIN 26 oktober 1974 Kuortane 26 juni 1999
3. 92,61 Sergej Makarov RUS 19 maart 1973 Sheffield 30 juni 2002
4. 92,60 Raymond Hecht GER 11 november 1968 Oslo 21 juli 1995
5. 91,69 Konstantínos Gatsioúdis GRE 17 december 1973 Kuortane 24 juni 2000
6. 91,59 Andreas Thorkildsen NOR 1 april 1982 Oslo 2 juni 2006
7. 91,53 Tero Pitkämäki FIN 19 december 1982 Kuortane 26 juni 2005
8. 91,46 Steve Backley GBR 12 februari 1969 Auckland 25 januari 1992
9. 91,29 Breaux Greer USA 19 oktober 1976 Indianapolis 21 juni 2007
10. 90,73 Vadims Vasiļevskis LAT 5 januari 1982 Tallinn 22 juli 2007

:wink:

Het Nederlands record staat op 81,52 mtr. en inderdaad, daar was ik maar een krappe 3 mtr. van verwijderd.

Starlight

Re: Wat is/was jullie beste en slechtste vak op school?

Bericht door Starlight » 26 feb 2013, 18:42

Gast1 schreef:Sport. In sporten heb ik een paar keer het schoolrecord gebroken op het gebied van 'circuit-oefeningen' (in een bepaalde tijd zoveel als maar mogelijk een oefening doen). Met een speer gooide ik bijna 80 meter. Ook een schoolrecord.
In scheikunde was ik heel slecht. Waarschijnlijk omdat ik een desinteresse had. Of was het autotechniek? Ook dat interesseerde mij niets. Ik geloof dat ik voor beide vakken een twee had. :mrgreen:
Echt waar?
Goed man. ;P!

Gym, tja. Vind het niet zoveel aan eigenlijk en ik doe genoeg aan beweging. En dan dingen die ik wel leuk vind..
Gast1 schreef:In scheikunde was ik heel slecht. Waarschijnlijk omdat ik een desinteresse had.
Echt?
Haha, dat had ik op een een of andere manier niet van je verwacht Gast1!
Zo zie je maar weer dat je door dit soort topics elkaar toch een beetje beter leert kennen. xD

Gast1

Re: Wat is/was jullie beste en slechtste vak op school?

Bericht door Gast1 » 26 feb 2013, 19:27

Echt waar?
Echt waar!
Zou het niet zo zijn, dan zou ik mezelf ook voor de spreekwoordelijke gek houden, toch? :wink:

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Wat is/was jullie beste en slechtste vak op school?

Bericht door The Grey » 26 feb 2013, 19:47

Scheikunde was ik altijd hardstikke goed in! Haalde op mn tenen 8en en 9ens. Helaas net een 0,1 te weinig op m'n eind examen om een 9 te staan.

Natuurkunde was ik altijd ook wel goed in.

En m'n slechtste vak was duits!
Wat een hell die taal! Gelukkig laten vallen na 2 jaar.

Maarja, dat is alweer 3 jaar geleden :mrgreen:

Nu lekker met elektriciteit kutten!
-

Gast1

Re: Wat is/was jullie beste en slechtste vak op school?

Bericht door Gast1 » 26 feb 2013, 23:26

Interessant:
Nu lekker met elektriciteit kutten!
Hoe doe je dat dan en wat behelst het?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wat is/was jullie beste en slechtste vak op school?

Bericht door univers » 27 feb 2013, 06:38

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Wat is/was jullie beste en slechtste vak op school?

Bericht door Gast1 » 27 feb 2013, 07:26

Hahahahaha ... op die manier dus ...

:rolleys:

Starlight

Re: Wat is/was jullie beste en slechtste vak op school?

Bericht door Starlight » 27 feb 2013, 23:20

The Grey schreef:Nu lekker met elektriciteit kutten!
Nou ik hoop dat je geen rare dingen met die elektriciteit doet hoor! :lekkapuh:
The Grey schreef:En m'n slechtste vak was duits!
Wat een hell die taal! Gelukkig laten vallen na 2 jaar.
Duits, oooh jaa, hahahaha. Helemaal vergeten. Daar was ik ook super slecht in. Het boeide me ook geen ene reet eigenlijk. Dat heb ik niet zo heel snel met school maar ik vond dat vak wel zo verschrikkelijk. En dan had ik ook nog zo'n typische Duitse docent die echt niet te verstaan was in het Nederlands.
Na 3 jaar er ook uitgegooid, wat een opluchting zeg. Ik kan nog steeds amper een woord Duits na 3 jaar. ;P!

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Wat is/was jullie beste en slechtste vak op school?

Bericht door The Grey » 28 feb 2013, 22:37

Gast1 schreef:Interessant:
Nu lekker met elektriciteit kutten!
Hoe doe je dat dan en wat behelst het?
Hoe doe ik wat en wat behelst wat? :P
Starlight schreef:Nou ik hoop dat je geen rare dingen met die elektriciteit doet hoor!
Mis ik nou iets? Of...
Starlight schreef:Duits, oooh jaa, hahahaha. Helemaal vergeten. Daar was ik ook super slecht in. Het boeide me ook geen ene reet eigenlijk. Dat heb ik niet zo heel snel met school maar ik vond dat vak wel zo verschrikkelijk. En dan had ik ook nog zo'n typische Duitse docent die echt niet te verstaan was in het Nederlands.
Na 3 jaar er ook uitgegooid, wat een opluchting zeg. Ik kan nog steeds amper een woord Duits na 3 jaar.
Oh, dat klinkt echt heel erg bekend!
-

Gast1

Re: Wat is/was jullie beste en slechtste vak op school?

Bericht door Gast1 » 01 mar 2013, 06:54

Hoe doe ik wat en wat behelst wat? :-P
Wat ik al schreef wat jij schreef:
Nu lekker met elektriciteit kutten!
Definieer en expliceer het bijvoeglijke naamwoord 'kutten' eens. Ik hoor en lees het wel vaker en wil het graag begrijpen. :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wat is/was jullie beste en slechtste vak op school?

Bericht door univers » 01 mar 2013, 10:55

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Wat is/was jullie beste en slechtste vak op school?

Bericht door Gast1 » 01 mar 2013, 13:47

:grin: Dank voor de aanwijzing Univers. 'Kutten' heeft dus meerdere betekenissen. Zo zou je bijvoorbeeld kunnen kutten in de tuin, maar ook op het dak. Achter het scherm en in huis. Op het werk dus ook, tja ... en dus ook op school. Ik geloof dat ik het begrijp.

Afbeelding

Het is net zoiets als 'smurfen' in de smurfentaal:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Smurfentaal

Smurfen smurfen in de smurfentaal.
Volgens mij kun je dan bij ons het volgende stellen.
Kutten kutten in de kuttentaal. :?

Nee, ik vind het maar helemaal niets en daar laat ik het bij.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Wat is/was jullie beste en slechtste vak op school?

Bericht door Vitharr » 02 mar 2013, 14:40

Gast1 schreef::grin: Dank voor de aanwijzing Univers. 'Kutten' heeft dus meerdere betekenissen. Zo zou je bijvoorbeeld kunnen kutten in de tuin, maar ook op het dak. Achter het scherm en in huis. Op het werk dus ook, tja ... en dus ook op school. Ik geloof dat ik het begrijp.
Ha ha, nee hoor Gast1, bijna goed! Smurfen is breder namelijk.

Kutten, of kloten, betekende oorspronkelijk iets als "treiteren". Later werd het breder toegepast, ongeveer in de context die The Grey gebruikte. In tegenstelling tot "smurfen" geeft het echter ook aan dat je A niet weet waar je mee bezig bent of B wel weet waar je mee bezig bent maar niet echt een duidelijk doel hebt.

Tijdens het "kutten" met elektriciteit kun je dus behoorlijk "pielen" om uiteindelijk tot de conclusie komen dat je maar wat aan zit te "kloten".

De totale activiteit zou je echter wel aan kunnen duiden als "smurfen". :grin:

Oh, en om ontopic te blijven. Mijn slechtste vak was Gym en mijn beste was Nederlands. Vanwege een grappige toestand had ik eigenlijk een 11 voor Nederlands op mijn MAVO-C diploma! Ging helaas niet door. [burn]

Na zo'n 14 jaar internet ben ik die cijfers overigens ook niet meer waardig hoor. Maar ik heb geen zin om het overnieuw te doen. :grin:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie