Naked Science - Telepathy

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Naked Science - Telepathy

Bericht door Susan » 20 apr 2014, 12:26

Berjan schreef:Natuurlijk bestaat telepathie. Ik heb er tenminste genoeg over gelezen om dit aannemelijk te maken. Een boek die ik gelezen heb van de theosofie is geheel en al door telepathie overgebracht. De schrijfster zat in Amerika en de gedachte overbrengers in Tibet. Maar heej, dan is het probleem al opgelost. Telepathie vergt enorm veel oefening. Want je moet je gedachten tot rust brengen, en ontvankelijk zijn voor de gedachten van anderen. En ja, er zijn hier in het Westen weinig mensen die hun gedachten zo tot rust kunnen brengen dat ze ook daadwerkelijk de ander "horen" of "lezen". En dan krijg je van die rare testen van mensen die denken dat ze het meteen kunnen. En dan lukt het hen niet, en dan bestaat het niet.
Hoe kom je daar bij dat telepathie enorm veel...oefening vergt. :shock:
Dat is helemaal niet waar Berjan, gaat volkomen vanzelf, van kind af aan al en daar hoef je niets voor te doen, en de ontvanger ook niet. Wel is het bij de een sterker aanwezig dan bij een ander.
Hooguit degenen die zich er (soms onbewust) voor afgesloten hebben moeten er wat meer op gaan letten dat ook zij gedachten op kunnen vangen van een ander en over brengen naar een ander.
Ik heb er nooit boeken over hoeven lezen om te weten dat dit heel gewoon kan en is. :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Naked Science - Telepathy

Bericht door univers » 20 apr 2014, 12:54

Susan :loveU:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Naked Science - Telepathy

Bericht door Berjan » 20 apr 2014, 14:05

Susan schreef:Hoe kom je daar bij dat telepathie enorm veel...oefening vergt. :shock:
Dat is helemaal niet waar Berjan, gaat volkomen vanzelf, van kind af aan al en daar hoef je niets voor te doen, en de ontvanger ook niet. Wel is het bij de een sterker aanwezig dan bij een ander.
Hooguit degenen die zich er (soms onbewust) voor afgesloten hebben moeten er wat meer op gaan letten dat ook zij gedachten op kunnen vangen van een ander en over brengen naar een ander.
Ik heb er nooit boeken over hoeven lezen om te weten dat dit heel gewoon kan en is. :grin:
Ik heb het dan ook over echte telepathie, niet over toevallig dezelfde gedachten hebben. En over een enorme afstand, en bewust. Niet het onbewust opdoen van dezelfde ideeën. Datgene wat in boeddhistische landen gewoon is, niet het new age van het Westen.

Waarom respecteren mensen hier niet gewoon mijn ideeën, in plaats steeds als een stier op een rode doek te reageren op mijn gedachten?

Groenten

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Naked Science - Telepathy

Bericht door univers » 20 apr 2014, 19:25

Ik ben hier nergens een stier tegengekomen.
Telephatie heb je van nature en kent geen afstanden.
En wat Susan schrijft heeft niets met respect te maken, het is zo als zij het beleefd, ( en meerdere ).
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Naked Science - Telepathy

Bericht door Berjan » 20 apr 2014, 21:59

univers schreef:Ik ben hier nergens een stier tegengekomen.
Telephatie heb je van nature en kent geen afstanden.
En wat Susan schrijft heeft niets met respect te maken, het is zo als zij het beleefd, ( en meerdere ).
Vindt jij het dan normaal dat als ik iets zeg, wat ik zelf zo voel, dat anderen dan meteen reageren met het idee dat het helemaal niet zo is en dat zij het dan beter weten?

Als Susan iets beleeft moet ze niet zeggen "het is zo, en niet zoals jij het ziet" maar kan ze gewoon netjes zeggen dat zij dit zo beleeft en dit haar mening is. Dat is getuigen van respect naar een ander toe. Tevens vind ik ook niet dat anderen voor anderen moeten gaan praten. Er is hier een groep mensen die er al langer is, maar dat geeft nog niet het recht om in de bres te springen voor anderen. Vooral niet als men zelf een mondje mee heeft :D

Ik vind het idee van jullie gewoon een beetje naïef, als ik eerlijk ben. Terwijl ik zelf wel dingen heb meegemaakt wat je met telepathie kan vergelijken, en toch noem ik dit telepathie die je zelf niet kan sturen. Maar je moet hard werken als je echt duidelijk telepathie wil hebben, die je onder controle kan uitvoeren. Ik heb begrepen dat een vrouw die ik wel hoog heb zitten drie jaren in Tibet geweest om dit soort dingen onder controle te hebben, en dit kun je wel elders leren maar snel niet. Tevens zit het, na mijn idee, alleen in de mens zelf als men in een vorig leven hiermee bezig is geweest. Eigenlijk zeg ik het verkeerd, het is pas "ontwaakt" als je hier in een vorig leven mee bezig bent geweest. Want alles zit inderdaad al in de mens, maar het is "slapende" .
Maar dit is mijn mening

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Naked Science - Telepathy

Bericht door Susan » 20 apr 2014, 22:00

Berjan schreef: Ik heb het dan ook over echte telepathie, niet over toevallig dezelfde gedachten hebben. En over een enorme afstand, en bewust. Niet het onbewust opdoen van dezelfde ideeën. Datgene wat in boeddhistische landen gewoon is, niet het new age van het Westen.
Hier had en heb ik het dus over Berjan,over grote afstand,honderden kilometers een ander zijn of haar energie voelen en gedachten opvangen. Zo kan men ook naar de ander bewust gedachten over brengen wat ook met iets vragen kan die dat dan opvangt én prompt reageerd. Telepatisch contact is er gewoon van jongs af aan. Niet door cursus te volgen of wat dan ook door anderen aangeleerd.

Ik had het niet over af en toe 'toevallig' dezelfde gedachten hebben, het heeft ook niets met invloed van new-age van het Westen zoals jij het noemde te maken.
Waarom respecteren mensen hier niet gewoon mijn ideeën, in plaats steeds als een stier op een rode doek te reageren op mijn gedachten?
????? :shock:
...steeds als een rode lap op een stier reageren...wie zo reageert is gefrustreerd, boos of kwaad etc.
Is niet op mij van toepassing want dat ben ik niet, ook niet in mijn reactie naar jou.
Het heeft niets te maken met geen respect te hebben voor jouw mening of ideeèn hoor, het is echter gewoon niet waar waar wat je stellig zegt over enorm veel oefening daar voor te moeten doen.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Naked Science - Telepathy

Bericht door univers » 21 apr 2014, 09:43

Vindt jij het dan normaal dat als ik iets zeg, wat ik zelf zo voel, dat anderen dan meteen reageren met het idee dat het helemaal niet zo is en dat zij het dan beter weten?
Ik zie nergens staan dat men het niet eens is met je.
Je vraagt een andermans mening, en daar krijg je antwoord op hoe diegene het zelf ervaren en niet dat men het beter weet.
Tevens vind ik ook niet dat anderen voor anderen moeten gaan praten. Er is hier een groep mensen die er al langer is, maar dat geeft nog niet het recht om in de bres te springen voor anderen. Vooral niet als men zelf een mondje mee heeft :D
Ik spreek voor niemand, ieder is mondig genoeg om voor zich zelf op te komen, en het heeft niets te maken met een groep mensen die hier langer is, men probeert je enkel duidelijk te maken dat er verschillende vormen van telephatie bestaat.
Ik vind het idee van jullie gewoon een beetje naïef, als ik eerlijk ben.
ik denk dat je zelf een spiegel voor moet houden, over naïef gesproken.
Terwijl ik zelf wel dingen heb meegemaakt wat je met telepathie kan vergelijken, en toch noem ik dit telepathie die je zelf niet kan sturen.
Dat neem ik zomaar van je aan, telepathie kan je niet sturen, je wordt gestuurd.
Ik heb begrepen dat een vrouw die ik wel hoog heb zitten drie jaren in Tibet geweest om dit soort dingen onder controle te hebben, en dit kun je wel elders leren maar snel niet.
Je moet niet naar een ander kijken, een ander ben jij niet, je moet gewoon je zelf blijven.
Neem 1 ding van me aan, telepathie krijg je niet onder controlle, en ik praat uit meer dan 60 jaar ervaring.
Telepathie moet je nemen zoals het op je afkomt.
Eigenlijk zeg ik het verkeerd, het is pas "ontwaakt" als je hier in een vorig leven mee bezig bent geweest. Want alles zit inderdaad al in de mens, maar het is "slapende" .
Maar dit is mijn mening
Ik zelf denk dat het niets met een vorig leven te maken heeft, het heeft altijd al in je IK opgesloten gezeten, bij de één openbaard het en bij een ander blijft het een gesloten boek, het is maar hoe vatbaar je er voor bent.
Bij mij komt telepathie in verschillende vormen voor.

Ik wil je één advies geven, zet alles eerst op een rijtje, denk er rustig over na, begin eerst bij het ene, voordat je aan wat anders begint, anders wordt het een chaos. ( ook dit spreek ik uit ervaring ).
Succes. :hands:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Naked Science - Telepathy

Bericht door Berjan » 21 apr 2014, 10:45

Susan schreef:Hier had en heb ik het dus over Berjan,over grote afstand,honderden kilometers een ander zijn of haar energie voelen en gedachten opvangen. Zo kan men ook naar de ander bewust gedachten over brengen wat ook met iets vragen kan die dat dan opvangt én prompt reageerd. Telepatisch contact is er gewoon van jongs af aan. Niet door cursus te volgen of wat dan ook door anderen aangeleerd.
Oke, daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik dacht werkelijk dat je het moest leren in ver afgelegen plekken..Weer wat geleerd.

Ik had het niet over af en toe 'toevallig' dezelfde gedachten hebben, het heeft ook niets met invloed van new-age van het Westen zoals jij het noemde te maken.
Oke
????? :shock:
...steeds als een rode lap op een stier reageren...wie zo reageert is gefrustreerd, boos of kwaad etc.
Is niet op mij van toepassing want dat ben ik niet, ook niet in mijn reactie naar jou.
Het heeft niets te maken met geen respect te hebben voor jouw mening of ideeèn hoor, het is echter gewoon niet waar waar wat je stellig zegt over enorm veel oefening daar voor te moeten doen.
Oke, weer wat geleerd...

univers schreef:Ik zie nergens staan dat men het niet eens is met je.
Je vraagt een andermans mening, en daar krijg je antwoord op hoe diegene het zelf ervaren en niet dat men het beter weet.
Ik heb helaas niemand om een mening gevraagd, ik gaf enkel maar aan hoe ik dat zag.
Ik spreek voor niemand, ieder is mondig genoeg om voor zich zelf op te komen, en het heeft niets te maken met een groep mensen die hier langer is, men probeert je enkel duidelijk te maken dat er verschillende vormen van telephatie bestaat.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik zei wat tegen Susan, en als iemand anders dan gaat praten voor haar noem ik dit in de bres springen. En zoals ik al zei, dat heeft zij absoluut niet nodig.
ik denk dat je zelf een spiegel voor moet houden, over naïef gesproken.
Wat je zegt ben je zelf :rolfl:

Die tijd ben ik al voorbij.
Dat neem ik zomaar van je aan, telepathie kan je niet sturen, je wordt gestuurd.
Dat bedoelde ik dus. Er is ook gestuurde theelepeltje, en daarvoor moet je enorm oefenen. Maar volgens Susan dus niet.
Je moet niet naar een ander kijken, een ander ben jij niet, je moet gewoon je zelf blijven.
Neem 1 ding van me aan, telepathie krijg je niet onder controlle, en ik praat uit meer dan 60 jaar ervaring.
Telepathie moet je nemen zoals het op je afkomt.
Waarom zou ik niet naar een ander mogen kijken? En wat heeft het precies met "mezelf blijven" te maken? Alsof ik anders wordt door van anderen te leren.
Je spreekt misschien wel uit 60 jaar ervaring, maar wat als je steeds verkeerd oefende? Dan kun je 180 worden en het nog niet onder de knie krijgen. Vandaar dat ik het over die vrouw heb die het wel onder de knie kreeg.

Jantje zag een man onder een lantaarnpaal enorm zoeken naar iets. Hij ging op de man af en vroeg "wat bent u verloren mijnheer?" "mijn sleutels" antwoordde de man. "Bent u die hier verloren mijnheer?" vroeg Jantje spontaan. "Nee" antwoordde de kerel, "ik ben ze in die bosjes daar verloren, maar hier is meer licht".

Oftewel: Als we op de verkeerde plekken zoeken zullen we nooit iets vinden.
Ik zelf denk dat het niets met een vorig leven te maken heeft, het heeft altijd al in je IK opgesloten gezeten, bij de één openbaard het en bij een ander blijft het een gesloten boek, het is maar hoe vatbaar je er voor bent.
Bij mij komt telepathie in verschillende vormen voor.
Hoe weet je dan dat de mensen bij wie zich het openbaart er in een vorig leven niet mee bezig waren, terwijl de mensen bij wie zich het niet openbaart daar in een vorig leven ook niet in geloofden?
Ik wil je één advies geven, zet alles eerst op een rijtje, denk er rustig over na, begin eerst bij het ene, voordat je aan wat anders begint, anders wordt het een chaos. ( ook dit spreek ik uit ervaring ).
Succes. :hands:
Als er een is die alles op een rijtje gezet heeft dan ben ik dat wel. En ik heb er ook al jaren over nagedacht. Dat ik een andere mening heb dan jullie wil dus absoluut niet zeggen dat ik degene ben die het nog eens op een rijtje moet zetten. Dit advies zal ik dus naast me neer moeten leggen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Naked Science - Telepathy

Bericht door Vitharr » 21 apr 2014, 11:51

Volgens mij zijn alle 3 bovenstaande visies op het onderwerp correct, maar worden ze iets te stellig verwoord waardoor de visies elkaar uit lijken te sluiten. [think]

In onze maatschappij is het helaas zo dat men in een model gepropt moet worden in plaats van dat de potentie van het individu optimaal ontwikkeld wordt. Kinderen worden met een hoop potentie geboren, en afhankelijk van je opvoeding kun je die ontwikkelen, of wordt je daarin geblokkeerd.

Susan en univers zijn blijkbaar niet geremd in de ontwikkeling van deze potentie. Gokje, Susan werd niet geremd, en univers was niet te remmen? :wink:

Je kunt die potentie op een later tijdstip alsnog ontwikkelen, mits je de conditioneringen doorbreekt. Als je veel conditioneringen hebt dan is dat uiteraard veel werk. En dus zijn er mensen die heel hun leven zulke ervaringen hebben, en mensen die daar later hard aan moeten werken. Het een sluit het ander niet uit.

Als ik naar mijn eigen ervaringen kijk, dan ben ik van mening dat een telepathische ervaring niet uniek is, maar het opmerken daarvan vaak wel. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Naked Science - Telepathy

Bericht door Susan » 22 apr 2014, 07:34

Er hoefde in die zin niets ontwikkeld te worden Vitharr, het wás en is er gewoon.
Wel was het zo dat het later bij het ouder worden steeds scherper werd, ook dat ging vanzelf.
Door de streng christelijke omgeving werd het niet bewust afgeremd, hier werd gewoon nooit over gesproken (jaren 50)men zag telepathie, helder horenheid/zien enz. als iets duivels.Dus hield ik ook mijn mond tot de volwassenheid.

In ieder mens is het aanwezig, echter niet altijd merkbaar, ook door het ontkennen er van, want velen hebben door conditioneringen geleerd dat het iets raars is, wat onder andere bij heksen ed hoorde, óf bij de toch ietwat 'gestoorde' en/of 'geflipte' figuren in hun ogen.
Telepathie is ook totaal niet uniek, dat heeft men er van gemaakt, en later toen er meer openlijk over gesproken en geschreven werd, maakten sommige mensen die dit ook duidelijk konden, zichzelf belangrijk, zijnde als iets bijzonders, riepen en roepen het nog ook graag rond dat ze
die 'gave'....hebben.
Akelig woord als men het op die manier hierbij gebruikt om er mee te kunnen koketteren. Gaan mensen er voor open staan, kan je ze hooguit aanwijzingen geven waar ze op kunnen letten en leren dat ze op zichzelf mogen vetrouwen indien ze meer gedachten oppikken en 'lezen' van anderen.

Waar Berjan het dan over heeft, om op dat gebied iets 'aan te leren', weet ik niet.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie