Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door univers » 04 sep 2014, 23:51

Is het mogelijk om telepathisch te communiceren op een afstand van duizenden kilometers? Jazeker! Een internationaal team van neurowetenschappers en ingenieurs heeft hersenen van proefpersonen verbonden met het internet, waardoor er werd gecommuniceerd zonder woorden of gebaren.

Het experiment werkte als volgt. Vier proefpersonen werden aangesloten aan een computer. Eén persoon was de zender van woorden, de andere drie personen ontvingen de woorden. Middels EEG achterhaalden de onderzoekers de woorden ‘hola’ en ‘ciao’. Deze woorden werden omgezet naar binaire code en vervolgens gemaild naar de andere proefpersonen. Middels niet-invasieve hersenstimulatie werden de berichten doorgegeven. De proefpersonen vingen niet direct de gedachten op, maar zagen wel lichtflitsen, die ze vervolgens vertaalden naar de woorden ‘hola’ en ‘ciao’.

“Hieruit blijkt dat we inderdaad op grote afstand kunnen communiceren door hersenactiviteit te vertalen”, vertelt co-auteur Alvaro Pascual-Leone van de Harvard Medical School. Het experiment is later ook uitgevoerd in Spanje en Frankrijk. De foutmarge bedraagt 15 procent.

“Ooit gaan hersenen direct met elkaar communiceren”, vertelt Pascual-Leone. “Dit onderzoek is een belangrijke mijlpaal, omdat in deze experimenten mensen met elkaar communiceren zonder gebruik te maken van traditionele communicatie, zoals praten of gebarentaal.”

Afbeelding

Een tekening van hoe de hersenen – via internet – aan elkaar zijn gekoppeld.

http://www.plosone.org/article/info%3Ad ... ne.0105225

http://www.eurekalert.org/pub_releases/ ... 090314.php

http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektro-encefalografie

http://www.scientias.nl/wetenschap-laat ... ren/104926
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door taigitu » 04 sep 2014, 23:58

Grappig die zin dat hersenen ooit direct communiceren......
Ik weet niet beter als dat het werkelijkheid is. En dat is al langer bekend.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/spi ... catie.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door Susan » 05 sep 2014, 07:26

Telepathische communicatie bestaat en
ook over grote afstand, ik heb daar mijn levenlang al
ervaringen mee, met volwassenen en ook m'n kleinkinderen.
Dat is ook helemaal niets bijzonders en hoort er gewoon bij.
Het heeft altijd al bestaan, punt uit en men zou daar eens normaal
over moeten gaan doen inplaats van het steeds weer als onzin
af te doen of het 'dood'en weg te beredeneren, óf het in het
bijzondere te trekken, of als een goeie grap te beschouwen indien
mensen vertellen over deze wijze van contacten hebben met anderen.
Zie verder mijn onderschrift.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Il guercio

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door Il guercio » 22 aug 2015, 02:03

Dit is precies wat ik altijd al beweerd heb! Ik heb het al zo vaak meegemaakt dat op het moment dat ik mijn liefje wou bellen, en omgekeerd, zij mij (of ik haar) precies op dat moment belde. Je kunt zeggen dat dat toeval is, maar ik heb eens bijgehouden hoe vaak dat gebeurde, en dan kan je echt niet meer van toeval spreken volgens de kansberekening.

gusteman

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door gusteman » 22 aug 2015, 10:36

Het is maar goed dat slechts een heel klein percentage mensen er in slaagt om telepatisch contact te maken of open te staan voor telepatische boodschappen.
Stel je voor dat elk brein 24/7 als receptor zou werken. Dan worden we dermate overspoeld door boodschappen dat we er gewoon gek van worden.
En misschien is dat wel de reden waarom in het verleden mensen effectief als gek werden gekenmerkt.
Misschien is dat ook wel wat autisten meemaken wanneer ze het hebben over "hoe druk het is in hun hoofd".
Er moet inderdaad heel wat meer onderzoek naar gebeuren.
Maar ik betwijfel of iedereen in de toekomst wel zal bereid zijn om al zijn (haar) gedachtenspinsels onverbloemd los te laten op de medemens.
Het zou wel het ideale "wapen" zijn tegen misbruik, fraude, onderdrukking en alles wat wordt bekonkeld door psychopaten en machtswellustelingen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door Zoeker » 22 aug 2015, 10:58

Dit topic doet mij er aan herinneren dat iemand op dit forum mijn gedachten zou 'lezen'.
Nooit meer wat van gehoord.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door entropy » 22 aug 2015, 11:57

Grappig, hoewel het artikel van Univers een andere insteek heeft dan de reacties eronder, was mijn associatie hetzelfde als de andere reactanten. Ik heb zelfs een 'theorie' bedacht waarvan ik enkele jaren terug de eerste versie op dit forum plaatste. Nu begrijp ik sinds kort een natuurkundig probleem dat ik altijd verkeerd begrepen heb, en nu begrijp ik dat het misschien veel eenvoudiger is te verklaren waarom non-lokale communicatie (of beter: 'correlatie') mogelijk zou kunnen zijn. Ook heb ik daarnaast een derde 'theorie', die over 'resonantie' gaat. Maar genoeg over mijn eigen hersenspinsels. Ik bedoel alleen mijn 'affiniteit' met het onderwerp aan te geven. Ik heb namelijk zelf ook persoonlijke ervaringen, zoals meer mensen hier. Interessant artikel Taigitu!

Il guercio

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door Il guercio » 22 aug 2015, 12:22

Bedoel je dat de deeltjes in ons brein verstrengeld zijn met de deeltjes van andere breinen, en als zo'n deeltje een reactie ondergaat en in een bepaalde toestand komt het ermee gepaarde in instantaan in een voorspelde toestand komt? Als dat het geval is moet ik mje teleurstellen aangezien er op deze manier geen informatie kan worden overgebracht. Dit vanwege de relativiteits theorie die zegt dat informatie niet sneller dan het licht kan reizen (de mogelijkheid dat de meting aan een van de twee toestanden van een deeltje dat in een superpositie van die twee toestanden bestaat, en als het deeltje kwantum verstrengeld is met een ander deeltje dat in een superpositie verkeert van dezelfde twee toestanden, zal tot gevolg hebben dat dat andere deeltje een voorspelbare toestand aanneemt, afhankelijk van wat de uitkomst is van de meting op het eerste deeltje; dit is niet in strijd met de RT). :wink:

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door entropy » 22 aug 2015, 12:32

Bedankt, El Guercio. Inderdaad, je kunt geen informatie versturen met verstrengeling (verstrengeling was waar ik op doelde inderdaad). Maar er is wel een correlatie tussen de meetresultaten van verstrengelde deeltjes, toch? Hoe verklaar jij dat?

Ik denk zelf dat er dan geen oorzaak en gevolg aan te wijzen is, hoewel er wel een verband is ('correlatie'). Aangezien ik nu snap dat dat verenigd kan worden met de RT, denk ik dat gebeurtenissen op afstand wel 'in verband met elkaar' staan.

Om causale relaties te vermijden ga ik uit van 'resonantie'; een tendens tot het vormen van een bepaalde waarde (van een deeltje - in de hersenen bijvoorbeeld), overeenkomstig de tendens van het verstrengelde deeltje. De twee deeltjes gedragen zich als het ware als één geheel, en de waarde die gevormd gaat worden (die gemeten gaat worden) 'resoneert' naar een overeenkomstige uitkomst op twee non-lokale plekken.

Door je hersenen te laten 'glijden' naar de gewenste resonantie, resoneert de meetwaarde van het verstrengelde contra-deeltje ook mee, en wordt de kans op een bepaalde meetwaarde van dat deeltje 'groter'! Omdat beide deeltjes evenveel invloed hebben, is er geen causaal verband, alleen een correlatie! :)

Weer één van mijn madman-theorieën. Je moet wat als je geen vaste grond hebt. :mrgreen:

janvanlennip

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door janvanlennip » 22 aug 2015, 16:02

Nu begrijp ik dat het artikel doelt op het aansluiten van de hersens op een computer. Zowel ontvanger als zender hebben dus een fysiek contact met elkaar, ook al is dit via een netwerk. Mogen wij dit aan de hand van dit contact wel echt telepathie noemen?

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door Zoeker » 22 aug 2015, 16:15

janvanlennip schreef:Nu begrijp ik dat het artikel doelt op het aansluiten van de hersens op een computer. Zowel ontvanger als zender hebben dus een fysiek contact met elkaar, ook al is dit via een netwerk. Mogen wij dit aan de hand van dit contact wel echt telepathie noemen?

Telepathie geschiedt zonder tussenkomst van apparatuur.
Komt er apparatuur aan te pas, dan zou het een andere naam moeten hebben.
Want anders kan je dit forum ook telepathie noemen.
Jullie lezen immers nu mijn gedachten...
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

janvanlennip

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door janvanlennip » 22 aug 2015, 16:18

Zoeker schreef:
janvanlennip schreef:Nu begrijp ik dat het artikel doelt op het aansluiten van de hersens op een computer. Zowel ontvanger als zender hebben dus een fysiek contact met elkaar, ook al is dit via een netwerk. Mogen wij dit aan de hand van dit contact wel echt telepathie noemen?

Telepathie geschiedt zonder tussenkomst van apparatuur.
Komt er apparatuur aan te pas, dan zou het een andere naam moeten hebben.
Want anders kan je dit forum ook telepathie noemen.
Jullie lezen immers nu mijn gedachten...
Mee eens. We kunnen hier in principe spreken van gebarentaal. De hersens maken een gebaar, dat wordt opgevangen en vertaalt door de computer om via een netwerk als signaal te worden uitgezonden. Ik pleit ook voor een andere naam. :grin:

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door Zoeker » 22 aug 2015, 16:32

janvanlennip schreef:
Zoeker schreef:
janvanlennip schreef:Nu begrijp ik dat het artikel doelt op het aansluiten van de hersens op een computer. Zowel ontvanger als zender hebben dus een fysiek contact met elkaar, ook al is dit via een netwerk. Mogen wij dit aan de hand van dit contact wel echt telepathie noemen?

Telepathie geschiedt zonder tussenkomst van apparatuur.
Komt er apparatuur aan te pas, dan zou het een andere naam moeten hebben.
Want anders kan je dit forum ook telepathie noemen.
Jullie lezen immers nu mijn gedachten...
Mee eens. We kunnen hier in principe spreken van gebarentaal. De hersens maken een gebaar, dat wordt opgevangen en vertaalt door de computer om via een netwerk als signaal te worden uitgezonden. Ik pleit ook voor een andere naam. :grin:

Benamingen maken mij niet zo uit. Met de term telepathie kan ik ook niet zo veel. In mijn optiek is er een allesomvattend veld waarmee informatie kan worden gedeeld. Herstel: wordt gedeeld.

Dus je beperken tot wat in het algemeen onder telepathie wordt verstaan vind ik erg beperkend.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

janvanlennip

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door janvanlennip » 22 aug 2015, 18:40

Benamingen maken mij niet zo uit. Met de term telepathie kan ik ook niet zo veel. In mijn optiek is er een allesomvattend veld waarmee informatie kan worden gedeeld. Herstel: wordt gedeeld.

Dus je beperken tot wat in het algemeen onder telepathie wordt verstaan vind ik erg beperkend.

Als ik zoek naar de betekenis van -pathie dan wordt vertelt dat het gaat om een aandoening. Afgeleidt van het Griekse 'pathos' (lijden, aandoening, pijn)Terwijl het woord Tele- is afgeleid vanuit het griekse τηλε ofwel tèle = ver. Zegt genoeg lijkt mij. üfo1:

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door Zoeker » 22 aug 2015, 19:07

Je hoeft het woord niet te ontleden. Ik geef aan dat ik het begrip 'telepathie' te beperkend vind.
Dat schreef ik ook in 'wat er onder wordt verstaan'.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door univers » 22 aug 2015, 19:23

Telepathisch :mrgreen:

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door entropy » 22 aug 2015, 19:37

janvanlennip schreef:Als ik zoek naar de betekenis van -pathie dan wordt vertelt dat het gaat om een aandoening. Afgeleidt van het Griekse 'pathos' (lijden, aandoening, pijn)Terwijl het woord Tele- is afgeleid vanuit het griekse τηλε ofwel tèle = ver. Zegt genoeg lijkt mij. üfo1:
Zo ervaar ik het zelf ook ja. :shock:

janvanlennip

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door janvanlennip » 22 aug 2015, 19:46

Zoeker schreef:Je hoeft het woord niet te ontleden. Ik geef aan dat ik het begrip 'telepathie' te beperkend vind.
Dat schreef ik ook in 'wat er onder wordt verstaan'.
We kunnen het telediktynomizo noemen. Dit betekent zoiets als ver-netwerk-denken. Tele = ver, diktyo (δίκτυο)= netwerk en nomizo (νομίζω) = denken. :rolfl:

Nee, om ontopic te blijven. Werkelijk telephatie is natuurlijk communiceren zonder contact. Dit artikel neemt het wel heel licht door te zeggen dat we in de toekomst direct via de hersens gaan communiceren. Kan het? jahoor, theoretisch kan het. We kunnen hersenactiviteit meten dus met wat amplificatie zou het theoretisch mogelijk moeten zijn. We gaan nog veel verder met onze hersenactiviteit. We kunnen delen van onze dagelijkse taken overnemen door middel van het omzetten van deze hersenactiviteit in electronische pulsen. Bijvoorbeeld in moderne straaljagers wordt deze techniek reeds toegepast.

http://www.theoptimist.nl/daily/2015/03 ... -besturen/

Dit principe is alweer een tijde oud. Hier is een artikel uit het AD vanuit 1996. Groot nieuws!!! we kunnen de computercursor besturen via EEG. [duim]

http://www.ad.nl/ad/nl/4561/Wetenschap/ ... rsor.dhtml

Echter, we hebben voor die amplificatie nog wel een computer nodig. En die computer de nodige computersoftware. Waarvandaan komt nu ineens de stelling dat wij met ons menselijk brein in de toekomst praktisch in staat zullen zijn dit soort vertaling te maken? Sterker nog, wat is het nut ervan? Communicatie via huidige zintuiglijke weg is al zo ontzettend lastig.

Il guercio

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door Il guercio » 23 aug 2015, 02:43

Nee, om ontopic te blijven. Werkelijk telephatie is natuurlijk communiceren zonder contact.
Hoe wil jij communiceren zonder contact?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door univers » 23 aug 2015, 08:11

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie