Universele broederschap

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Il guercio

Re: Universele broederschap

Bericht door Il guercio » 11 dec 2015, 16:04

Speciaal voor jou Gast1! ONTROEREND!. Telkens als ik dit lied hoor, óf kippevelo óf een traantje. Ik wou bijna schrijven onroerend, maar da´s nie zo ontroerend! ;P!

In het begin van de video zie je een klein stukje Ischia (`L`isola verde`), waar we zo vaak komen, maar jammer genoeg mijn vader nooit meer zullen aantreffen. Pas een week of zo na zijn dood kwam ik zomaar opeens in een niet in te houden stroom van tranen op gang. In het bijzijn van zijn zogenaamd aardige zus Theresa die als een gier op de dingen in zijn huis afkwam. `Marco`, zo zei zij,`Ik vertel nóóit een leugen`. Die schijnheilige `Figa`!

Gast1

Re: Universele broederschap

Bericht door Gast1 » 11 dec 2015, 17:47

Heel mooi inderdaad én erg mooie plaatjes.
Isola Verde in Veneto?
Daar ben ik vorig jaar nog (even) geweest).
Je weet denk ik wel dat Italië mijn favoriete (vakantie)land is en dat ik van Napolitaanse muziek houd, toch?
Ik heb ook gelezen dat jouw geplaatste link verwijst naar de clip, waaronder het volgende staat: Geüpload op 12 okt. 2007
12 oktober is mijn verjaardag en zie wat ik hier in dit topic schreef.
Ik beleefde in 2007 mijn tweede spirituele 'orgasme', een aha-erlebnis van hier tot Tokio, een Eureka pur sang ...

Gast1

Re: Universele broederschap

Bericht door Gast1 » 11 dec 2015, 17:54

In totaal heb ik 27 dagen in Rome vertoeft, 21 dagen in en rondom Assisi, iets meer dan 50 dagen in Toscane, 20 dagen aan het Comomeer en 14 dagen in de Marke ...
Ôh, in de Italiaanse Dolomieten hebben we een huttentocht gehouden van 10 dagen ... bijna vergeten [joker]

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: Universele broederschap

Bericht door Maris » 12 dec 2015, 02:14

Susan schreef:Na de laatste reacties gelezen te hebben waarin ook herhalingen zaten van wat in eerdere teksten stond, dacht ik het volgende:
Volgens mij hadden de állereerste mensen totaal géén last van conditioneringen in welke vorm dan ook.
Zij waren alleen bekent met licht en donker,lees: wat goed en fout was om te doen, wisten hoe in eenheid om te gaan met elkaar,met de dieren en, wisten met heel de verdere natuur in evenwicht te leven zónder roofbouw te plegen. Door het verwateren van alle kennis, door niet meer te luisteren naar natuurwetten, het verontachtsamen dus ook van hun innerlijk Weten, intuïtie/gevoel, verloren ze hun feeling met de
kosmos en haar wetmatigheden ook. Zo staken hebberigheid,afgunst,jalouzie,criminaliteit,discriminatie enz enz de kop op.
Waar dat toe geleid heeft kunnen we allemaal zien in hetgeen zich afspeelt in de wereld.
We hebben alle kansen gehad de afgelopen eeuwen om hetgeen fout is gedaan te verbeteren, is geheel
mislukt, het enige wat er op zit is rigoreus een al omvattende 'opruiming' te houden.
Een paar maanden terug werd ik door iemand geattendeerd op dit onderzoek:

http://www.nu.nl/wetenschap/4050757/vro ... ardig.html

De belangrijkste conclusie, die voor mij aansluit op jouw post, is deze:
Daaruit concluderen de Engelsen dat mannen en vrouwen bij jagers-verzamelaars op gelijke hoogte stonden. Wat de rollen veranderde, was de ontwikkeling van de landbouw zo'n tienduizend jaar geleden.

Toen werd het opeens mogelijk om rijkdom op te bouwen en het ook door te geven naar een volgende generatie. Dat zorgde ervoor dat broers gingen samenspannen, waardoor de samenlevingsvorm veranderde.
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Il guercio

Re: Universele broederschap

Bericht door Il guercio » 12 dec 2015, 02:57

:post:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Universele broederschap

Bericht door Susan » 12 dec 2015, 09:28

Maris schreef:[Een paar maanden terug werd ik door iemand geattendeerd op dit onderzoek:

http://www.nu.nl/wetenschap/4050757/vro ... ardig.html

De belangrijkste conclusie, die voor mij aansluit op jouw post, is deze:
Daaruit concluderen de Engelsen dat mannen en vrouwen bij jagers-verzamelaars op gelijke hoogte stonden. Wat de rollen veranderde, was de ontwikkeling van de landbouw zo'n tienduizend jaar geleden.

Toen werd het opeens mogelijk om rijkdom op te bouwen en het ook door te geven naar een volgende generatie. Dat zorgde ervoor dat broers gingen samenspannen, waardoor de samenlevingsvorm veranderde.
Dat onderzoek kende ik niet, maar komt op hetgene neer wat in de geschiedenis ook allemaal al lang te vinden en lezen was/is en is volgens mij in dat opzicht niet nieuw, het sluit aan bij andere stukken/boeken die daar over gaan.
Men zag deztijds de vrouw inderdaad lange tijd als ,gelijkwaardig aan de man.
(Maria zat bijv niet voor niets ook tussen de apostelen en naast Jezus, een gewone
bijzondere wijze vrouw en man, zo heb ik ze altijd gezien, en nog,die je bij wijze van spreken
bij de supermarkt tegen had kunnen komen als die toen ook al hadden bestaan)
Een matriarchale samenleving stond lange tijd in hoog aanzien, later veranderde dat
door de vrouw weg te drukken, wat nu 'achter het aanrecht' heet en, vrouwen 'alle' rechten ontnomen werden behalve dus het aan-recht... en voerde een patriarchale samenleving bijna overal, tot nú toe de boventoon.
Laatst gewijzigd door Susan op 12 dec 2015, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Universele broederschap

Bericht door univers » 12 dec 2015, 09:35

Ik heb een vrouw nooit gezien als de mindere van de man.
Hier bij mij is het de omgekeerde wereld.
Ik ben veroordeeld tot "achter het aanrecht" :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Universele broederschap

Bericht door Susan » 12 dec 2015, 10:36

univers schreef:Ik heb een vrouw nooit gezien als de mindere van de man.
Hier bij mij is het de omgekeerde wereld.
Ik ben veroordeeld tot "achter het aanrecht" :mrgreen:
'k Heb met jou te doen hoor, arme stumper... *1*
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Il guercio

Re: Universele broederschap

Bericht door Il guercio » 12 dec 2015, 10:58

Lml, die arme man! :mrgreen:
Afbeelding
Paul Feyerabend bezig met zijn favoriete bezigheid.

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: Universele broederschap

Bericht door Maris » 13 dec 2015, 00:27

Susan schreef:
Maris schreef:[Een paar maanden terug werd ik door iemand geattendeerd op dit onderzoek:

http://www.nu.nl/wetenschap/4050757/vro ... ardig.html

De belangrijkste conclusie, die voor mij aansluit op jouw post, is deze:
Daaruit concluderen de Engelsen dat mannen en vrouwen bij jagers-verzamelaars op gelijke hoogte stonden. Wat de rollen veranderde, was de ontwikkeling van de landbouw zo'n tienduizend jaar geleden.

Toen werd het opeens mogelijk om rijkdom op te bouwen en het ook door te geven naar een volgende generatie. Dat zorgde ervoor dat broers gingen samenspannen, waardoor de samenlevingsvorm veranderde.
Dat onderzoek kende ik niet, maar komt op hetgene neer wat in de geschiedenis ook allemaal al lang te vinden en lezen was/is en is volgens mij in dat opzicht niet nieuw, het sluit aan bij andere stukken/boeken die daar over gaan.
Men zag deztijds de vrouw inderdaad lange tijd als ,gelijkwaardig aan de man.
(Maria zat bijv niet voor niets ook tussen de apostelen en naast Jezus, een gewone
bijzondere wijze vrouw en man, zo heb ik ze altijd gezien, en nog,die je bij wijze van spreken
bij de supermarkt tegen had kunnen komen als die toen ook al hadden bestaan)
Een matriarchale samenleving stond lange tijd in hoog aanzien, later veranderde dat
door de vrouw weg te drukken, wat nu 'achter het aanrecht' heet en, vrouwen 'alle' rechten ontnomen werden behalve dus het aan-recht... en voerde een patriarchale samenleving bijna overal, tot nú toe de boventoon.
Ja, ook dat viel me op. De gelijkwaardigheid van man en vrouw in essentie.

Maar meer nog, dat het besef van / de behoefte? aan rijkdom (bezit), de mens uit het oorspronkelijke paradijs heeft laten vertrekken...
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: Universele broederschap

Bericht door Maris » 13 dec 2015, 00:31

univers schreef:Ik heb een vrouw nooit gezien als de mindere van de man.
Hier bij mij is het de omgekeerde wereld.
Ik ben veroordeeld tot "achter het aanrecht" :mrgreen:

Je ware aard is gewoon een opgeruimd karakter ;)
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Plaats reactie