Toeval..... Karma...... in ieder geval heel bijzonder.

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Toeval..... Karma...... in ieder geval heel bijzonder.

Bericht door taigitu » 02 jan 2016, 16:42

In het concentratiekamp gaf ze een zwangere vrouw chocolade.
70 jaar later, gebeurt het ongelooflijke.


De vrouw in deze video, Francine Christophe, heeft één van de ergste gebeurtenissen
die een mens kan meemaken, ervaren. Ze was tijdens de Tweede Wereldoorlog één
van de gevangenen van het concentratiekamp Bergen-Belsen.
Met een kleine daad echter, veranderde ze het leven van een andere gevangene,
en 70 jaar later, wordt Francine hiervoor bedankt.

Francine’s moeder was erin geslaagd om een reep chocolade naar het concentratiekamp
mee te nemen. Francine zou deze reep krijgen op een dag dat ze zo uitgeput was dat
ze het niet meer zou redden. Een andere vrouw, Hélène, was zwanger en had plotseling
weeën. Ze leed aan ondervoeding en Francine’s moeder was bang dat ze tijdens de
bevalling zou sterven. Haar moeder vroeg daarom aan Francine of ze de chocolade
aan de zwangere vrouw mocht geven.
Francine, die nog een klein meisje was, ging zonder aarzeling akkoord.

70 jaar later organiseerde Francine lezingen over ervaringen in het concentratiekamp.
Er waren in het publiek overlevenden van concentratiekampen, historici en psychologen.
Op een gegeven moment stond een vrouw op het podium om een lezing te houden,
maar zij richtte zich als eerste tot Francine.

De vrouw haalde een reep chocolade uit haar zak, en wat ze zei, is één van de meest
bijzonderste uitspraken die we hebben gehoord.
En dit is zeker iets wat Francine nooit zal vergeten.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Toeval..... Karma...... in ieder geval heel bijzonder.

Bericht door univers » 02 jan 2016, 18:01

heel ontroerend.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Toeval..... Karma...... in ieder geval heel bijzonder.

Bericht door Gast1 » 02 jan 2016, 20:05

Ja, heel mooi!

... en inderdaad bijzonder.

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: Toeval..... Karma...... in ieder geval heel bijzonder.

Bericht door Maris » 02 jan 2016, 22:47

Mooi verhaal Taigitu...

Het is wel heel toevallig dat je dit net nu geplaatst hebt in combinatie met het topic over "VOOR ZIJN" wat je gisteren plaatste. In een van je eigen reacties daar gaf je aan om ons vooral te omringen met positieve mensen. Dit heeft me de hele dag bezig gehouden.

Mijn moeder was een pessimististisch ingesteld persoon. Ik heb me vaak afgevraagd in hoeverre dat voortkwam uit haar karakter of uit haar ervaringen. Zij heeft haar tienertijd (van 14 tot 19-jarige leeftijd) doorgebracht in een Jappenkamp.

Ook het verhaal over de kerk hangt hier dan weer een beetje mee samen (troostmeisjes-trauma)....

Als dochter heeft het mij regelmatig geïrriteerd, dat zij nooit echt in staat kon zijn om te genieten en om de positieve kanten van het leven te kunnen zien.

Als soort van tegenreactie probeerde ik altijd positief en optimistisch te zijn. Zelfs tegen beter weten in. Totdat een burnout mij vloerde in 2011. Met terugwerkende kracht heb ik mijn moeder om vergeving gevraagd, dat ik haar zo veroordeeld heb om haar pessimisme.

Dank je wel voor het plaatsen van alledrie de topics die ik in mijn post de revue heb laten passeren.

Ze maken me opnieuw bewust van zoveel liefde en verdriet. En dat we blijkbaar alles nodig hebben wat we meemaken, om de rijkdom van het leven en de liefde ten volle te kunnen beseffen.....
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gast1

Re: Toeval..... Karma...... in ieder geval heel bijzonder.

Bericht door Gast1 » 03 jan 2016, 11:18

Respect Maris!
Je raakt me alweer positief.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Toeval..... Karma...... in ieder geval heel bijzonder.

Bericht door taigitu » 03 jan 2016, 13:13

Maris schreef:Mooi verhaal Taigitu...

Het is wel heel toevallig dat je dit net nu geplaatst hebt in combinatie met het topic over "VOOR ZIJN" wat je gisteren plaatste. In een van je eigen reacties daar gaf je aan om ons vooral te omringen met positieve mensen. Dit heeft me de hele dag bezig gehouden.

Mijn moeder was een pessimististisch ingesteld persoon. Ik heb me vaak afgevraagd in hoeverre dat voortkwam uit haar karakter of uit haar ervaringen. Zij heeft haar tienertijd (van 14 tot 19-jarige leeftijd) doorgebracht in een Jappenkamp.

Ook het verhaal over de kerk hangt hier dan weer een beetje mee samen (troostmeisjes-trauma)....

Als dochter heeft het mij regelmatig geïrriteerd, dat zij nooit echt in staat kon zijn om te genieten en om de positieve kanten van het leven te kunnen zien.

Als soort van tegenreactie probeerde ik altijd positief en optimistisch te zijn. Zelfs tegen beter weten in. Totdat een burnout mij vloerde in 2011. Met terugwerkende kracht heb ik mijn moeder om vergeving gevraagd, dat ik haar zo veroordeeld heb om haar pessimisme.

Dank je wel voor het plaatsen van alledrie de topics die ik in mijn post de revue heb laten passeren.

Ze maken me opnieuw bewust van zoveel liefde en verdriet. En dat we blijkbaar alles nodig hebben wat we meemaken, om de rijkdom van het leven en de liefde ten volle te kunnen beseffen.....
Dank je wel voor jouw reactie. We worden gevormd door wat we leven en wat je moeder
heeft mee gemaakt heeft haar mede gevormd. We kunnen zowel genetisch als mentaal
worden beïnvloed door onze ouders. Genetisch met het doorgeven van herinnering in de
genen. En mentaal door hoe er met ons wordt omgegaan in het dagelijkse leven vanaf de
geboorte.

Toen ik je reactie las raakte je mij en kwam er een beeld naar voren van een meisje dat
bewust positief en optimistisch is om haar moeder te helpen om haar uit die donkere plek te
halen naar het licht van het dagelijkse leven. Dat is een zware taak voor een kind en ik weet
dat dit soort helpen tot in de volwassenheid kan voortduren met alle gevolgen.
Je hebt jezelf onbewust een zware taak op de schouders gelegd en zelf tekort kwam in het
onbezorgd kind-zijn. Uiteindelijk vond je lichaam het genoeg en protesteerde in een burnout.
Ik hoop dat je die te boven bent gekomen en bewust kan genieten van alles wat het leven je
biedt. Ik ben met jou van mening dat het leven zich aanbiedt in vele schakeringen,
die van heel fijn tot zeer verdrietig kunnen zijn en dat we die alle moeten ervaren om uit deze
tegenstellingen te groeien naar een volwaardig mens.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Toeval..... Karma...... in ieder geval heel bijzonder.

Bericht door Susan » 03 jan 2016, 19:57

Oorlogservaringen kunnen generaties lang hun invloed doen
gelden, wat ook in mijn leven m'n 'metgezel' was lange tijd,
en goed beschreven is in dit gedicht:

MOEDER

hoe de doden in haar woelden
's nachts ijlde ze hun namen af
henriëtte, fanny, vader, mams
serah, simon, martha, sem!
Ik amper dertien beluisterde
angstig ademloos die dodendraf
in haar ontmenselijkte stem
dan stond ze op
lopend dromend
trok de koffer vanonder het bed
verwilderd krijsend: razzia razzia!
Dan hield ik haar staande
roepend het is 1946 1946
en voorbij voorbij
in haar bleef het klagend gaande
zoals zij gaande en klagend
blijft in mij

Frans Pointl

Uit: IK RAAK JE AAN 1983


Kort commentaar stond er onder:

Men spreekt wel over eerste generatie oorlogsslachtoffers.
Hier heb je er één.
Trouwens ook de tweede generatie.
Is er ook nog een derde generatie?
Of houdt het eens op?
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: Toeval..... Karma...... in ieder geval heel bijzonder.

Bericht door Maris » 03 jan 2016, 23:15

Gast1 schreef:Respect Maris!
Je raakt me alweer positief.
Ondanks een eerste aarzeling, met liefde gedeeld. Ben blij dat het je positief heeft geraakt, zo was het ook bedoeld.
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: Toeval..... Karma...... in ieder geval heel bijzonder.

Bericht door Maris » 03 jan 2016, 23:28

taigitu schreef:
Maris schreef:Mooi verhaal Taigitu...

Het is wel heel toevallig dat je dit net nu geplaatst hebt in combinatie met het topic over "VOOR ZIJN" wat je gisteren plaatste. In een van je eigen reacties daar gaf je aan om ons vooral te omringen met positieve mensen. Dit heeft me de hele dag bezig gehouden.

Mijn moeder was een pessimististisch ingesteld persoon. Ik heb me vaak afgevraagd in hoeverre dat voortkwam uit haar karakter of uit haar ervaringen. Zij heeft haar tienertijd (van 14 tot 19-jarige leeftijd) doorgebracht in een Jappenkamp.

Ook het verhaal over de kerk hangt hier dan weer een beetje mee samen (troostmeisjes-trauma)....

Als dochter heeft het mij regelmatig geïrriteerd, dat zij nooit echt in staat kon zijn om te genieten en om de positieve kanten van het leven te kunnen zien.

Als soort van tegenreactie probeerde ik altijd positief en optimistisch te zijn. Zelfs tegen beter weten in. Totdat een burnout mij vloerde in 2011. Met terugwerkende kracht heb ik mijn moeder om vergeving gevraagd, dat ik haar zo veroordeeld heb om haar pessimisme.

Dank je wel voor het plaatsen van alledrie de topics die ik in mijn post de revue heb laten passeren.

Ze maken me opnieuw bewust van zoveel liefde en verdriet. En dat we blijkbaar alles nodig hebben wat we meemaken, om de rijkdom van het leven en de liefde ten volle te kunnen beseffen.....
Dank je wel voor jouw reactie. We worden gevormd door wat we leven en wat je moeder
heeft mee gemaakt heeft haar mede gevormd. We kunnen zowel genetisch als mentaal
worden beïnvloed door onze ouders. Genetisch met het doorgeven van herinnering in de
genen. En mentaal door hoe er met ons wordt omgegaan in het dagelijkse leven vanaf de
geboorte.

Toen ik je reactie las raakte je mij en kwam er een beeld naar voren van een meisje dat
bewust positief en optimistisch is om haar moeder te helpen om haar uit die donkere plek te
halen naar het licht van het dagelijkse leven. Dat is een zware taak voor een kind en ik weet
dat dit soort helpen tot in de volwassenheid kan voortduren met alle gevolgen.
Je hebt jezelf onbewust een zware taak op de schouders gelegd en zelf tekort kwam in het
onbezorgd kind-zijn. Uiteindelijk vond je lichaam het genoeg en protesteerde in een burnout.
Ik hoop dat je die te boven bent gekomen en bewust kan genieten van alles wat het leven je
biedt. Ik ben met jou van mening dat het leven zich aanbiedt in vele schakeringen,
die van heel fijn tot zeer verdrietig kunnen zijn en dat we die alle moeten ervaren om uit deze
tegenstellingen te groeien naar een volwaardig mens.
Dank je wel voor je lieve, positieve reactie Taigitu.
Ik wilde graag uitleggen, dat pessimistisch ingestelde mensen soms zijn zoals ze zijn, mogelijk door het leven gevormd, mogelijk door hun genen. Ze kunnen op geheel eigen wijze toch ook kleur geven aan het leven.

En ja, ik ben goed uit mijn burnout gekomen, met de hulp van heel veel lieve mensen. Familie, vrienden en een professional. Het heeft me uiteindelijk veel (zelf)inzicht gebracht. Ik ben vooral dankbaar om alles wat, en iedereen wie mijn pad heeft gekruist. Het heeft me tot 'hier' gebracht.

Uiteindelijk is het hele leven net een reep chocolade, met hier en daar een harde noot ;)
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: Toeval..... Karma...... in ieder geval heel bijzonder.

Bericht door Maris » 03 jan 2016, 23:34

Susan schreef:Oorlogservaringen kunnen generaties lang hun invloed doen
gelden, wat ook in mijn leven m'n 'metgezel' was lange tijd,
en goed beschreven is in dit gedicht:

MOEDER

hoe de doden in haar woelden
's nachts ijlde ze hun namen af
henriëtte, fanny, vader, mams
serah, simon, martha, sem!
Ik amper dertien beluisterde
angstig ademloos die dodendraf
in haar ontmenselijkte stem
dan stond ze op
lopend dromend
trok de koffer vanonder het bed
verwilderd krijsend: razzia razzia!
Dan hield ik haar staande
roepend het is 1946 1946
en voorbij voorbij
in haar bleef het klagend gaande
zoals zij gaande en klagend
blijft in mij

Frans Pointl

Uit: IK RAAK JE AAN 1983


Kort commentaar stond er onder:

Men spreekt wel over eerste generatie oorlogsslachtoffers.
Hier heb je er één.
Trouwens ook de tweede generatie.
Is er ook nog een derde generatie?
Of houdt het eens op?

En opnieuw kan dit gedicht mij raken, net als de vorige keer dat je het plaatste (12 april 2015).

Ander kamp, andere nabestaande...

Knuffel voor jou Susan.... Ik begrijp uit jouw woorden, dat je ook trauma van oorlog hebt ervaren....
X
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gast1

Re: Toeval..... Karma...... in ieder geval heel bijzonder.

Bericht door Gast1 » 04 jan 2016, 09:29

Maris schreef:Ik ben goed uit mijn burn-out gekomen, met de hulp van heel veel lieve mensen.
Familie, vrienden en een professional. Het heeft me uiteindelijk veel (zelf)inzicht gebracht.
Ik ben vooral dankbaar om alles wat, en iedereen wie mijn pad heeft gekruist. Het heeft me tot 'hier' gebracht.

Uiteindelijk is het hele leven net een reep chocolade, met hier en daar een harde noot ;)
Al vanaf het begin dat je hier op het forum kwam, kreeg ik via jou een aangename energie binnen.
Ik weet waar je over schrijft.
in 2013 viel ik 5 maanden uit, net als in 2014 en inmiddels zit ik alweer bijna 1 jaar en 3 maanden thuis.
Een reep noten met hier en daar wat chocolade er in, maar ik heb ze bijna op.
Ik weet dat noten heel gezond zijn en dat de pure chocolade niet alleen lekker is, maar ook rijk aan antioxidanten.
Blijkbaar heb ik die reep 'nodig' gehad om tot 'hier' te komen en zo ben ik nu nog gezonder van lijf en geest. :wink:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Toeval..... Karma...... in ieder geval heel bijzonder.

Bericht door Susan » 04 jan 2016, 13:36

Maris schreef: En opnieuw kan dit gedicht mij raken, net als de vorige keer dat je het plaatste (12 april 2015).

Ander kamp, andere nabestaande...

Knuffel voor jou Susan.... Ik begrijp uit jouw woorden, dat je ook trauma van oorlog hebt ervaren....
X
Ja Maris, dankjewel hier voor, daarom ook met kippenvel jou gelezen.
Al ben ik na de oorlog geboren, onder andere dit gegeven heeft m'n hele 'kindzijn' bepaald.
En ik zou zeggen bij welk kind niet eigenlijk die in die jaren er na zijn opgegroeid, het merendeel heeft volgens mij op een of andere wijze en in lichtere of zwaardere mate dit tijdens zijn jeugd in zijn rugzakje meegekregen.
Daarom zijn ook de verhalen zoals in dit filmpje heel erg belangrijk, het geeft ook duidelijk aan dat dit nog steeds sterk leeft onder de generaties in het nu.
Kind zijn tussen aanhalingstekens, want me echt kind kunnen voelen en zijn was er niet bij. En al ben ik na de oorlog in dit leven getuimeld, het lijkt soms wel of ik herinneringen aan een eerder leven in de oorlog heb, was als klein kind al zo, terwijl er toen juist bijna nooit over gesproken werd, uit bescherming naar de kinderen, maar ook omdat ze het gewoon niet konden. Al helemaal niet over alle narigheid en de gruwelijkheden die ze (fam.)hier en/of in een concentratiekamp meegemaakt hadden.
Ook niet via de radio en tv was er nog niet, boeken hier over in huis waren er niet en ben ik pas veel later gaan lezen. (laat staan dat ik enig benul van of over wat reïncarnatie was had)

Dit heeft me geleerd dat in het algemeen heel vaak iets niet is wat het lijkt en heel voorzichtig te zijn met het te vlug oordelen en veroordelen van en over mensen vooral.
Ik heb 10 jaar geleden bijv. pas voor het eerst en in 1 keer eindelijk het hele 'verhaal' van mijn Vader gehoord over juist de ervaringen van mijn ouders in de oorlog...Dát wierp (tendele) een heel ander licht op veel zaken. Hier voor wilden mijn ouders dat beslist niet, wat ik hen overigens nooit kwalijk heb genomen, hoe zou ik!
Ik ben hem daar eeuwig dankbaar voor en begrijp nu nog veel meer, wat voor mij als gevolg had dat bepaalde 'puzzelstukken' mooi op hun plekje zijn komen te liggen. Prachtig.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Toeval..... Karma...... in ieder geval heel bijzonder.

Bericht door Susan » 04 jan 2016, 13:56

Gast1 schreef:
Maris schreef: Uiteindelijk is het hele leven net een reep chocolade, met hier en daar een harde noot ;)
Ik weet waar je over schrijft.
in 2013 viel ik 5 maanden uit, net als in 2014 en inmiddels zit ik alweer bijna 1 jaar en 3 maanden thuis.
Een reep noten met hier en daar wat chocolade er in, maar ik heb ze bijna op.
Ik weet dat noten heel gezond zijn en dat de pure chocolade niet alleen lekker is, maar ook rijk aan antioxidanten.
Blijkbaar heb ik die reep 'nodig' gehad om tot 'hier' te komen en zo ben ik nu nog gezonder van lijf en geest. :wink:
Pierre...? Bijna op zeg je? [think]
Heb wel begrepen hoe je dit bedoelde,
maar noem het volgende toch even: Ik mag toch hopen dat je nog heel lang zult leven, wat tevens inhoud dat de 'repen met noten', levensrepen dus, dan ook nooit 'op raken' omdat er steeds weer nieuwe repen met noten te kraken zijn die op ons levensbordje gelegt zullen worden. Dit zal tot onze laatste dag hier zo zijn tot onze stoffelijke 'jas' afgelegt is om begraven of gecremeerd te worden.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Toeval..... Karma...... in ieder geval heel bijzonder.

Bericht door Gast1 » 04 jan 2016, 14:19

Prima aanvulling Suus, zoals jij schrijft -was, is en blijft het- ... vanzelfsprekend ;P!

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: Toeval..... Karma...... in ieder geval heel bijzonder.

Bericht door Maris » 16 jan 2016, 01:29

Susan schreef:
Maris schreef: En opnieuw kan dit gedicht mij raken, net als de vorige keer dat je het plaatste (12 april 2015).

Ander kamp, andere nabestaande...

Knuffel voor jou Susan.... Ik begrijp uit jouw woorden, dat je ook trauma van oorlog hebt ervaren....
X
Ja Maris, dankjewel hier voor, daarom ook met kippenvel jou gelezen.
Al ben ik na de oorlog geboren, onder andere dit gegeven heeft m'n hele 'kindzijn' bepaald.
En ik zou zeggen bij welk kind niet eigenlijk die in die jaren er na zijn opgegroeid, het merendeel heeft volgens mij op een of andere wijze en in lichtere of zwaardere mate dit tijdens zijn jeugd in zijn rugzakje meegekregen.
Daarom zijn ook de verhalen zoals in dit filmpje heel erg belangrijk, het geeft ook duidelijk aan dat dit nog steeds sterk leeft onder de generaties in het nu.
Kind zijn tussen aanhalingstekens, want me echt kind kunnen voelen en zijn was er niet bij. En al ben ik na de oorlog in dit leven getuimeld, het lijkt soms wel of ik herinneringen aan een eerder leven in de oorlog heb, was als klein kind al zo, terwijl er toen juist bijna nooit over gesproken werd, uit bescherming naar de kinderen, maar ook omdat ze het gewoon niet konden. Al helemaal niet over alle narigheid en de gruwelijkheden die ze (fam.)hier en/of in een concentratiekamp meegemaakt hadden.
Ook niet via de radio en tv was er nog niet, boeken hier over in huis waren er niet en ben ik pas veel later gaan lezen. (laat staan dat ik enig benul van of over wat reïncarnatie was had)

Dit heeft me geleerd dat in het algemeen heel vaak iets niet is wat het lijkt en heel voorzichtig te zijn met het te vlug oordelen en veroordelen van en over mensen vooral.
Ik heb 10 jaar geleden bijv. pas voor het eerst en in 1 keer eindelijk het hele 'verhaal' van mijn Vader gehoord over juist de ervaringen van mijn ouders in de oorlog...Dát wierp (tendele) een heel ander licht op veel zaken. Hier voor wilden mijn ouders dat beslist niet, wat ik hen overigens nooit kwalijk heb genomen, hoe zou ik!
Ik ben hem daar eeuwig dankbaar voor en begrijp nu nog veel meer, wat voor mij als gevolg had dat bepaalde 'puzzelstukken' mooi op hun plekje zijn komen te liggen. Prachtig.
Mooi om te lezen Susan!
Mijn situatie is net ff anders, maar ik kan je helemaal volgen/begrijpen in wat je beschrijft.... Ik benijdt je dat je het gespek hebt kunnen en mogen voeren met je vader en ben er gelijktijdig blij om dat je het hebt willen delen en hebt mogen ervaren.

Mijn puzzelstukjes worden nog steeds gelegd door gebeurtenissen nu en ooit en films/boeken/documentaires etc. Het is wat het is.

En sorry voor mijn vertraagde reactie: het gedonder in Keulen bracht me ff in verwarring.

Ik heb ze wel allemaal op een rijtje, maar niet altijd in de goeie volgorde ;)
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Toeval..... Karma...... in ieder geval heel bijzonder.

Bericht door Osiris » 16 jan 2016, 08:07

Eentje die mij opviel [think]

De laatste paar weken uit de showbizz/entertainment.

Lemmy Kilmister van de band Motorhead ; overleden op 69 jarige leeftijd, nationaliteit Brits, aan kanker ( e.a.)

David Bowie zanger, kunstenaar;overleden op 69 jarige leeftijd,nationaliteit Brits,aan kanker.

Allan Rickman bekend acteur;overleden op 69 jarige leeftijd,nationaliteit Brits,aan kanker.

69 is de astrologische afbeelding van het teken Kreeft; in het Engels Cancer.

Verwijzing dus naar;

Engeland
Kreeft ( juni)
kanker ( straling )
Entertainment

We kenden al een Club van 27 ( o.a. Janis Joplin,Jim Morrison,Jimi Hendrix,Kurt Cobain,Amy Whinehouse )
Nu een nieuwe Club van 69 aan het vormen??
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Toeval..... Karma...... in ieder geval heel bijzonder.

Bericht door Susan » 17 jan 2016, 18:05

Maris schreef:
Mijn puzzelstukjes worden nog steeds gelegd door gebeurtenissen nu en ooit en films/boeken/documentaires etc. Het is wat het is.
De puzzelstukjes leg ik zelf, die echter door uiteenlopende ervaringen aangereikt werden en nog worden. Het is nml aan mij om er al of niet iets mee te doen, het 'aan te pakken' en op de juiste passende plaats te leggen.Soms kan ik ook iets negeren,dan hoort dat niet bij mij, maar door het zien er van bij anderen wél als 'lesje' gebruiken.
En sorry voor mijn vertraagde reactie: het gedonder in Keulen bracht me ff in verwarring
Sorry is niet nodig hoor, er zijn belangrijkere dingen in het leven. Wel of geen reacties ergens op krijgen/geven en ook de tijd die er tussen zit is ook niet belangrijk daar gaat het niet om. Alles is goed, het heeft voor mij dan ook (meestal) geen negatieve betekenis als het achterwege blijft.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: Toeval..... Karma...... in ieder geval heel bijzonder.

Bericht door Maris » 17 jan 2016, 21:56

Susan schreef:
Maris schreef:
Mijn puzzelstukjes worden nog steeds gelegd door gebeurtenissen nu en ooit en films/boeken/documentaires etc. Het is wat het is.
De puzzelstukjes leg ik zelf, die echter door uiteenlopende ervaringen aangereikt werden en nog worden. Het is nml aan mij om er al of niet iets mee te doen, het 'aan te pakken' en op de juiste passende plaats te leggen.Soms kan ik ook iets negeren,dan hoort dat niet bij mij, maar door het zien er van bij anderen wél als 'lesje' gebruiken.
Klopt als een zwerende vinger Susan;), puzzelstukjes krijgen we aangereikt, we leggen uiteindelijk zelf de puzzel.
En sorry voor mijn vertraagde reactie: het gedonder in Keulen bracht me ff in verwarring
Sorry is niet nodig hoor, er zijn belangrijkere dingen in het leven. Wel of geen reacties ergens op krijgen/geven en ook de tijd die er tussen zit is ook niet belangrijk daar gaat het niet om. Alles is goed, het heeft voor mij dan ook (meestal) geen negatieve betekenis als het achterwege blijft.
Zo sta ik er ook in. Tnx voor je reactie, het is altijd fijn om om herkenning te herkennen en herkent te worden. Ook al weet ik dat ik ook (nog steeds) leer van het tegenovergestelde.
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gast1

Re: Toeval..... Karma...... in ieder geval heel bijzonder.

Bericht door Gast1 » 18 jan 2016, 11:14

Maris schreef:... het is altijd fijn om om herkenning te herkennen en herkent te worden. Ook al weet ik dat ik ook (nog steeds) leer van het tegenovergestelde.
Very, very :post:

Ook ik 'herken' heel veel ;P!

Plaats reactie