Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door Susan » 11 mei 2016, 10:22

Zelf heb ik meerdere boeken van verschillende schrijvers daar over gelezen, oa ook boeken van
Drunvalo Melchizedek die voor mijn gevoel goed beschrijven wát de Maya's nu
precies bedoelden met die eindtijd, maar ook andere volken hadden het daar over.
Omdat het haast geen doen is zoveel daar uit over te nemen om het duidelijk te houden, heb ik hier wat over opgezocht op internet.

In 'We worden warm gemaakt voor het buitenaardse' werd het al aangetipt

http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... a&start=20

4 Mei 2016 12:15
Schreef chuen onder andere volgende:
We zijn spirits in een menselijk lichaam. Onze lichaam is een ‘jas’. Er bestaat geen dood. We zijn eeuwig.
Iedereen heeft een missie/afspraak voordat je op deze planeet geboren wordt.
Het is de kunst om deze afspraak te herinneren. En vooral nu, want er komen grote veranderingen aan op Aarde.
De frequentie/energy op Aarde is al aan het veranderen. (invloed door energie uit de kosmos) Zichtbaar op Aarde door aardbevingen/vulkaanuitbarstingen en beaching van walvissen. Het aardmagnetisme is aan het verzwakken.
Dit heeft gevolgen voor mens & dier. Mensen over de gehele wereld komen in opstand = dus geen toeval. De Maya’s voorspellen een verschuiving in ons bewustzijn.
We worden op de proef gesteld. Om door deze purificatietijd heen te komen is een kwestie van je frequentie verhogen. Niet meer oordelen. In je hart en in balans blijven
Het moet gaan om WE i.p.v .IK. We worden ahw ‘’gedwongen’’ om te veranderen.
We moeten elkaar wakker maken.
-------------------------------------------------------
Al vast een gedeelte uit een lang stuk over vertaalde video's

We kunnen niet echt verder gaan met trachten te begrijpen wat de Maya’s te zeggen hebben over hun voorspellingen zonder te begrijpen hoe de oude wereld aankijkt tegen ceremonies. Dat is weer een ander niveau. In de Maya geest zijn we in feite allen aan elkaar gelinkt. Ceremonie in de oude wereld was veel meer dan wat wij in de moderne wereld begrijpen of beginnen te vatten. Wij denken dat wetenschap en logica het belangrijkst zijn in de wereld waar we in leven. Wij zijn er zeker van dat we superieur zijn aan datgene wat er voor ons was en dat technologie uiteindelijk onze levens zal verbeteren en de moeite waard zal laten zijn. Maar wanneer je denkt, dat technologie je zal redden van datgene wat Moeder Aarde naar de mensheid zal brengen, en als de Maya’s het juist hebben, dan zal je een lastige verrassing te wachten staan. Zoals we in het begin reeds zeiden, het leven is niet zoals jij denkt dat het is. En de Sanskriet Veda’s, die meer dan 6000 jaar geleden geschreven zijn spreken reeds over de tijd waar we nu in leven. Ze spraken reeds dat we dingen zouden leren als elektriciteit en magnetisme. En dat we zouden leren in de lucht te vliegen in metalen kisten, zo staat het geschreven. En op zekere dag, zeggen de Veda’s, zullen we dit allemaal opgeven, zoals een kind dat opgroeit en zijn teddybeer loslaat en reikt naar een hogere visie. Wij staan op het punt hetzelfde te doen. Vanuit het Maya standpunt is hoge technologie geen teken van een ontwikkelde beschaving. Het is een teken van een beschaving, die op het punt staat ontwikkeld te worden.

Wat is het goede van technologie voor mensen wanneer ze ontdekken dat het menselijk lichaam en het menselijk bewustzijn bekwaam is om alles te doen, dat de technologie nu doet. En zelfs meer dan dat. Dat is wat we gaan begrijpen volgens de Maya’s. Eerst en vooral zien en kennen de Maya’s de Aarde als een levend wezen. Ze is bewust van alles wat er gebeurt op haar lichaam. Verder zien de Maya’s dat alles in de hemel levende wezens zijn. Ze zijn in interactie met elkaar. Wij niet, wij zien de Aarde als een rots. Ceremonie is rechtstreekse communicatie en een levende verbinding met de Grote Geest, Moeder Aarde, Vader Hemel en al het leven, overal. Vanuit de oude wereld is het begrepen, dat voordat enige verandering in de menselijke wereld kan plaatsvinden, eerst een ceremonie moet plaatsvinden. Ceremonie is iets dat ons hart verbindt met het hart van de aarde en het hart van de zon en het hart van het universum en iedereen en alles wat bestaat. Wanneer de oude wereld een ceremonie uitvoert betreden ze een heilige wereld van oneindige mogelijkheden.

De Maya’s hebben voorspeld dat wanneer we 2012 jaar naderen, de mensheid binnen zal gaan in chaos op een zeer diep niveau. Maar jullie hebben geen reden om angstig te worden. Het is niet het einde, het is het begin zoals je dat weldra zal begrijpen. Is het het einde van de cyclus van tijd? Is het het begin van een grote cyclus van grote schoonheid en hoop? Dat is wat we moeten uitzoeken. Maar wanneer we ons focussen op het einde van de cyclus, terwijl we rondom ons kijken, zien we dat alles in de moderne tijd op dit moment begint te degenereren en uiteen te vallen op grote schaal. Dat is precies wat de Maya’s hebben voorspeld.

Bijvoorbeeld het broeikaseffect en het klimaat op de wereld nadert snel een waarschijnlijke ijstijd. Dat zal het meeste leven op aarde uitroeien. Dat is een ernstige zaak. Het financiële systeem in de wereld is op de rand van de totale ineenstorting. Dat is iets waar we over heel de wereld mee worstelen. Ziekten op wereldschaal zoals aids en andere virussen en vele andere dodelijke ziekten met bedreigende wereldpandemieën. Er woeden zowat 36 oorlogen op de wereld op dit moment. Niet enkel in Irak en Afghanistan. Vele andere oorlogen zijn aan de gang in de wereld. Meer dan 2 miljard mensen leven met minder dan twee dollar per dag. 25 duizend kinderen sterven elke dag dat wij leven. En de menselijke bevolking breidt zich uit tot het punt waarbij ze alle leven op aarde vernietigt, enkel omdat wij bestaan.

Ik kan zo verder gaan, maar jouw hart weet waarover ik spreek. De tijden waarin we leven zijn op zijn minst gesproken bedenkelijk voor onze geliefde planeet en alle leven dat op haar bestaat. Volgens de Maya’s is al deze chaos lang geleden reeds voorspeld. Wij naderen nu het einde van een zeer lange tijdcyclus en wanneer deze cyclus eindigt, doet deze chaos zich altijd voor. Het is een deel van de cyclus van het leven. Het is natuurlijk. Maar de Maya’s voorspellen dat de chaos die we nu ervaren pas het begin is. Er is iets dat veel groter is dan alles wat we nu ervaren, dat hier op aarde klaar staat om te verschijnen.

Drunvalo Melchizedek
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door Susan » 11 mei 2016, 10:40

Deel 7
Wat is er gebeurd op 24 oktober 2007? Het begin van het einde der tijd. Wat was er speciaal aan deze datum?

The Hopi Prophesy
Er is nog een andere zeer oude stam in de VS, namelijk de Hopi’s. De academici geloven dat deze stam vanuit de Beringstraat uit Rusland kwam, zo naar Alaska en dan verder ging langs de kusten van Canada en uiteindelijk migreerden naar waar ze zich momenteel bevinden in Noord Arizona. Maar volgens grootvader Eric, een lid van de Hopi Raad en de historicus van de stam, want hij is het laatste in leven zijnde lid van dit bepaalde deel van de stam, is dit niet de waarheid. De Hopi’s zijn daar niet op die manier gekomen. Ze kwamen van Guatemala. Op het ogenblik dat ze Guatemala verlieten waren ze Maya’s, geen Hopi’s. De Maya’s stuurden hen naar het Noorden voor redenen, die nog niet zijn vrijgegeven door de Maya’s en de Hopi’s. Maar het feit, dat Hopi’s oorspronkelijk Maya’s waren, werd aan mij bevestigd door de twee stammen. Ik zat bij hen en luisterde terwijl ze me het hele verhaal deden.
In november 2007 reden grootvader Eric en ik in een bus in Guatemala en praatten met elkaar. Hij vroeg me of ik de blauwe bol in de lucht had gezien op 24 oktober 2007. Ik zei hem, dat ik het zelf niet had gezien maar mijn dochter wel en toekeek toen het gebeurde. Ik heb gezocht op het internet maar niet gevonden. Hij vroeg, kan dit de ‘blauwe ster’ voorspelling zijn die door onze stam 200 jaar geleden voorspeld werd? Ik wist het antwoord daar niet op, ik ben geen Hopi. Maar dit is wat gebeurde.

Net voor 24 oktober 2007 verscheen er een komeet ‘Holmes’ in ons zonnestelsel. Een zeer kleine snel bewegende komeet. Geen enkele wetenschapper zag iets speciaals in deze kosmische gebeurtenis. Het stelde niets voor. Maar dan op 24 oktober 2007 explodeerde deze komeet en veranderde snel tot een enorme blauwe bol in de hemel, die zich steeds maar uitbreidde tot hij groter werd dan de zon. Het is nu vermeld als het grootste object dat ooit in ons zonnestelsel is geobserveerd.

Terwijl grootvader Eric terug naar Hopi land reisde, kwam de Hopi Raad samen en was het er over eens dat deze blauwe bol werkelijk de voorspelling van de Hopi’s waarmaakte… Zo werd dit snel aanvaard in zowel Noord- als Zuid Amerika. En het werd ook door de Maya’s aanvaard als het begin van het einde der tijd. Zo is deze periode van het einde der tijd ontstaan. Een blijkbaar gewone kleine zaak bleek uiteindelijk een van de grootste gebeurtenissen die zich ooit in ons zonnestelsel voordeed, waar wij ooit weet van hebben gehad.

Er is nog een tweede deel van deze Hopi voorspelling met de komst van een rode ster. De Maya’s en de Hopi’s wilden dit niet met me bespreken al hoewel ik weet dat het in boeken beschreven staat. Daar zal ik nog later over spreken. Maar ik ben er echter zeker van dat ze dat in de toekomst wel gaan doen.

Drunvalo Melchizedek
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door Susan » 11 mei 2016, 10:46

The Prophesy Begins…

Toen Don Alejandro in Sedona was in juli 2007 sprak hij over één aspect van de Maya profetie. Er zijn er veel meer, maar hij zei - en dit is echte Maya profetie- dat er een fysieke poolverschuiving van de aardas zou plaatsvinden ergens binnen dit tijdsvenster. Dat is niets nieuw. Daar Edgar Cayce lang geleden dezelfde voorspelling deed, ergens in de dertiger jaren. Misschien moet ik enkel zeggen dat ze het daarmee eens zijn. Cayce zei, dat enige tijd na de winter 1988 de as van de aarde zou verschuiven naar een nieuwe locatie. Hij gaf zelfs de precieze locatie waar de as zou naartoe gaan. Het is een zeer precies punt in Rusland, ongeveer 16 graden van waar het zich nu bevindt. Gezien het feit dat Edgar Cayce zowat 12.000 voorspellingen heeft gedaan van de jaren 1920 tot de jaren 1970 en slechts éénmaal fout was bij een kleine voorspelling. Hij gaf een reading toen hij in de VS was over een man in Frankrijk en bereikte per vergissing zijn tweelingbroer. De voorspellingen van Edgar Cayce zijn van de meest accurate in de wereld. En de moderne wetenschap heeft deze mogelijkheid naar een poolverschuiving intens gevolgd. Een fysieke poolverschuiving begint altijd eerst met een magnetische poolverschuiving en wetenschappers hebben gemerkt, dat het magnetische veld van de aarde is beginnen te verzwakkan vanaf zo’n 2000 jaar geleden. Zowat 500 jaar geleden was er een dramatische verandering in de krachten van het magnetische veld, omdat dit zwakker en zwakker werd.

Ongeveer 40 jaar geleden begon het magnetisch veld op zo’n manier te veranderen, terwijl de magnetische lijnen lange tijd vast stonden, dat ze alle richtingen uitgingen. Het gevolg was, dat walvissen die deze lijnen volgen terwijl ze migreren begonnen te stranden op het land. Dat had de wereld nog nooit gezien. De magnetische lijnen veranderden van hun vaststaande posities en sommige bevinden zich nu in landmassa’s waar ze voorheen nooit voorkwamen. Niemand had ooit gezien dat walvissen dat deden en dat de magnetische lijnen veranderden. Dan begonnen vogels op te duiken op plaatsen die geen deel uitmaakten van hun migratiepatronen. Opnieuw doordat de magnetische lijnen veranderden. En ze veranderden omdat het magnetische veld van de aarde zwakker en zwakker werd. In de jaren ’90 moesten de vliegkaarten van de wereld, die gebruikt worden om de vliegtuigen te leiden op de vliegvelden veranderd worden. Wereldwijd. Omdat de oude niet meer konden gebruikt worden. En vandaag zijn de magnetische lijnen zo onbetrouwbaar, dat de magnetische kaarten moeten nagekeken worden elke keer dat een vliegtuig landt om zeker te zijn dat hun leidsysteem goed functioneert. In 2003 werd er een televisie-uitzending gegeven vanuit Nova waar een team wetenschappers de kans gegeven werd om over de mogelijkheden van een poolverschuiving te praten. Deze wetenschappers verklaarden dat de magnetische polen van de aarde zullen verschuiven ergens in de nabije toekomst. Dat het zelfs een vaststaand feit is.

Deel 8
En dan, iets meer dan 2 jaar geleden gingen deze wereldwetenschappers, die het magnetisch veld van de aarde observeren, op het internet om de wereld te waarschuwen. Ze kregen 11 dagen voordat de regering hen van het internet verbande zodat ze stopten met praten. Waarschijnlijk omdat ze bang waren dat de mensen te bezorgd zouden worden. Deze wetenschappers zeiden dat er zoveel anomalieën in het magnetisch veld van de aarde aanwezig zijn, dat ze denken dat binnen 25 jaar de magnetische velden van de aarde niet enkel zouden verschuiven, maar zouden omkeren van polariteit. De Noordpool zou dan de Zuidpool worden en tegenovergesteld.
Dan 8 of 9 maanden geleden kwamen dezelfde wetenschappers terug op het internet en gaven een nog krachtigere waarschuwing. Ze zeiden dat de anomalieën zo groot waren dat ze de waarschijnlijkheid van een magnetische poolverschuiving elke minuut konden verwachten. Wat de wetenschap weet als feiten, is dat zowat 13.000 jaar geleden er een fysieke poolverschuiving was. Een poolverschuiving die samenviel met de andere kant van waar we ons nu bevinden in de precessie van de equinoxen. Dat is ongeveer 13.000 jaar geleden. Precies het tegenovergestelde van waar we ons nu bevinden. Ze geloven dat de Hudson baai aan de kant van de Noordpool lag voor de as verschoof. Dan iets minder dan 26.000 jaar geleden, op hetzelfde moment dan waar we ons nu bevinden in de precessie van de equinoxen, het einde van de tijd waarin we ons nu bevinden, dicht tegen 21 december 2012, verschoof de magnetische pool van de aarde ook de tweede keer. En als dat nog niet schokkend genoeg is en wat de wetenschap weet is dat wanneer de fysieke as van de aarde verschuift naar een nieuwe locatie dit slechts 20 uur in beslag neemt. Minder dan één dag. Dat zeggen de Maya’s niet, dat heeft de wetenschappelijke wereld gedocumenteerd. Je wordt op een morgen wakker en op één dag is je wereld totaal getransformeerd.

We gaan terug naar de magnetische polen. Wat de wetenschap ook gemerkt heeft is dat net voor de poolverschuiving op de aarde plaatsvindt, er altijd een magnetische poolverschuiving is, gevolgd door een periode van geen magnetische velden. Dat is volledig afgesloten. Wat nu enkel een theorie is, omdat de moderne mens toen niet leefde. Er is nooit iemand getuige van geweest. Maar deze theorie is de enige theorie die verklaart hoe dit mogelijk is. Wanneer je er over nadenkt, de aarde is massief, en om de as van de aarde te veranderen is er een enorme hoeveelheid energie nodig. Dat is bijna onmogelijk. Wetenschappers zijn nog niet bekwaam geweest om dit te verklaren. De hoeveelheid energie zou zoiets zijn als de maan die de aarde zou raken. Iets van dat niveau. Hoe zou de aarde zijn as kunnen bewegen? De hoeveelheid energie daarvoor is niet te bevatten. Het zou zijn alsof een maan op de aarde zou inslaan, iets van dien aard. Maar dat is niet nodig, de aarde heeft zijn as reeds honderden malen verplaatst gedurende de laatste miljoenen jaren. De wetenschap heeft nog nooit kunnen verklaren hoe dit mogelijk was. Tot er recent een theorie verscheen, 20 tot 30 jaar geleden. De theorie ging als volgt.

Op de aarde is een korst, tussen de 30 en de 60 km dik. Daaronder bevindt zich de mantel. Er is een bovenmantel die de korst verbindt met het binnengedeelte van de aarde. Deze bovenmantel bestaat uit rotsen. Echter, de wetenschappers hebben ontdekt dat als het magnetisch veld van de aarde naar nul daalt, totaal wegvalt, en dat verwacht men binnenkort, dat na ongeveer 2 weken deze rotsformatie die rond de aarde aanwezig is vloeibaar wordt, net als olie. Dan komt de buitenkorst van de aarde volledig vrij om te draaien in elke willekeurige richting. Er zou dus nog een zeer grote energie nodig zijn om dit alles te bewegen, maar helemaal niet zoals het vereist zou zijn om de hele aarde te bewegen naar een nieuw aspunt.

Ze geloven nu dat het ijs op de Zuidpool niet helemaal in het centrum staat, het is uit het centrum. Dat is een gigantische hoeveelheid ijs, ongeveer 4 kilometer dik. Als dit ijs zou smelten zou het de oceanen laten stijgen met ongeveer 65 meter. Dat is veel water. Wanneer dus de oppervlakte van de aarde, de aardkorst is vrij om te roteren, de massa ijs verder uit het centrum geraakt. Ze denken dat het dan naar een nieuw centrum balanceert en wanneer dat gebeurt zal de korst meebewegen. De wetenschappers van de wereld hebben dus nu uitgerekend waar zij geloven, voorspellen dat de as van de wereld naar toe zal gaan en dat is bijna identiek aan wat Edgar Cayce heeft gezegd. Zeer interessant. Edgar Cayce zei dat het op 16 graad zou zijn ergens in Rusland en de wiskundige wetenschappers berekenden op 17 graden in Rusland. Bijna dezelfde plaats dus. Of het waar is weten we niet, maar dit is een theorie. Niemand heeft het ooit zien gebeuren. Tenminste geen modern mens.

De verschuiving van de polen op deze as zal hoe dan ook plaatsvinden. Het is over deze wereld dat de Maya’s met jullie willen spreken, want zij weten het zeer goed. Zij herinneren hun verleden en zij herinneren zich die beide poolverschuivingen die de wetenschap heeft vastgesteld in recente tijden. Volgens de Maya’s hebben zij door die twee doorgeleefd. Zij zijn dus reeds op aarde gedurende tenminste 26.000 jaar. De wetenschap kan dat niet tegenspreken want ze weten niet waar ze vandaan kwamen en ze weten niets over hen. Maar volgens Don Alejandro zijn tijdens de laatste poolverschuiving miljoenen mensen omgekomen, gewoon omdat ze niet begrepen wat er gebeurde. Moesten ze het geweten hebben en de situatie hebben begrepen konden ze eenvoudig hun ervaring transformeren naar iets krachtig, gracieus en mooi. Maar Don Alejandro zegt dat als ze niet begrijpen wat er gebeurt en in de angst stappen, ze gemakkelijk kunnen sterven. Daarom wil hij hierover spreken.
Don Alejandro spreekt ook over 30 uur duisternis die zich zal voordoen wanneer de poolverschuiving aanbreekt. Ik ben me bewust dat er een aantal mensen zijn die over 3 dagen van duisternis spreken. De Maya’s zeggen, neen, het is geen 3 dagen, het zijn 30 uren. Hij zegt dat alles zwart zal worden en men kan zelfs de sterren ’s nachts niet meer zien. Met andere woorden, wij worden blind. Hij zegt dat het gedurende deze periode is dat zoveel mensen zullen sterven van angst die in hun ervaring treedt. Maar hij zegt ook, dat als iemand zich geen zorgen maakt en gewoon stil blijft en zich ontspant, zal alles terugkomen, je gezichtsvermogen komt terug, alles wordt weer normaal en het neemt slechts 30 uur in beslag. Dit is ook iets wat de Maya’s willen dat je begrijpt. Ga gedurende die verandering niet in de angst. Het is niets om bang voor te zijn.

Maar natuurlijk na de poolverschuiving, waar je je bevond op de oppervlakte van de aarde is nu waarschijnlijk volledig anders ten opzichte van de evenaar, dan voor de verschuiving. Je zal nu waarschijnlijk in een nieuwe en volledig andere omgeving leven. Je moet dat onmiddellijk kunnen evalueren, je moet uitzoeken waar je bent, of je kan omkomen van extreme koude of extreme hitte. Dat is ook iets dat je moet weten.
Eén gedeelte van de Maya voorspelling die gegeven is en die de wereld ‘de dag van het laatste oordeel’ noemt, is nog veel belangrijker. Hoe weten we hoe we moeten zijn tijdens de fysieke poolverschuiving en direct daarna? Volgens de Maya’s gaat het om de vibratie die voortkomt vanuit je hart. En deze vibratie is in perfecte resonantie met het hart van de aarde, het hart van de zon en het hart van het universum. Als wij leren te leven in deze vibratie zal de levende aarde ervoor zorgen, dat we verder leven in de nieuwe wereld.

Drunvalo Melchizedek
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door chuen » 11 mei 2016, 16:54

Hoi Susan.

Leuk om de Nederlandse vertaling te lezen.
Heb de engelse versie op youtube gezien
Wat ik later begrepen hebt, is niet duidelijk wanneer precies e.e.a. in een stroomversnelling komt.
Dit volgens Don Alejandro Cirilo Perez Oxlaj, 13th Generation Maya Quiche
Veel boeken van de Maya's zijn destijds verbrand.

we zijn wel dichtbij de ontknoping gezien alle aardbevingen en vulkaanuitbarstingen
Vandaag weer Nieuw-Zeeland in het nieuws. Mount Ruapehu rommelt al weken

De volgende voorspelling van de Hopi is in het westen sinds 1959 bekend en is verteld door Witte Veer, een Hopi van de oude Berenstam:
Dit is het Zevende Teken: Je zult horen dat de zee zwart word, en dat vele levende wezens erdoor zullen sterven. olieramp
http://www.geubel.com/2007/09/profetien ... ianen.html

Nav dit teken heeft Chief golden light eagle (Lakota) in 2010 native elders van Noord & Zuid Amerika
bijeen geroepen. Dit n.a.v. de olieramp in de Golf van Mexico voor de zuidkust van de Verenigde Staten

(Het is helaas in Engels)
EARTH CHANGES THE ELDERS SPEAK. THIS FILM WAS CREATED IN SPREADING THE AWARENESS OF SOME OF THE CHANGES OUR PLANET WILLL GO THROUGH, AND SOME OF THE CONSCIOUSNESS BEHIND IT.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door Osiris » 11 mei 2016, 18:46

:post: Susan.
Heb zelf ook een aantal boeken van Drunvalo hierover gelezen.
Kan alleen maar zeggen; heb niets toe te voegen.

Maar was waarschijnlijk wel duidelijk uit meerdere dingen in mijn postings :wink:

Weg met het oude, op naar de nieuwe wereld...... [clap]
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door Susan » 13 mei 2016, 13:27

chuen schreef:Hoi Susan.

Leuk om de Nederlandse vertaling te lezen.
Heb de engelse versie op youtube gezien
Wat ik later begrepen hebt, is niet duidelijk wanneer precies e.e.a. in een stroomversnelling komt.
Dit volgens Don Alejandro Cirilo Perez Oxlaj, 13th Generation Maya Quiche
Veel boeken van de Maya's zijn destijds verbrand.

we zijn wel dichtbij de ontknoping gezien alle aardbevingen en vulkaanuitbarstingen
Vandaag weer Nieuw-Zeeland in het nieuws. Mount Ruapehu rommelt al weken
(even ingekort, maar heel belangrijk dat er meer naar deze mensen zoals in dit filmpje geluisterd zal worden)

Dag chuen,
Ik was het niet vergeten hoor, nu echter eventjes rustig de gelegenheid om te reageren.
Een paar jaar geleden zag ik zijn clips met nederlandse ondertiteling, daar was ik al blij mee, maar
ik vind het niet zo prettig om al die tijd op het 'schermpje' te moeten turen.
Daarom heel plezierig deze vertalingen er van gevonden te hebben, even uitprinten dan het leest veel fijner/rustiger.
Maar goed, ik spreek voor mijzelf he, ik zal nog wat van hem plaatsen, maar niet alles want dat is heel
veel, dan ook de link er bij waar men desgewenst eventueel meer kan lezen.

Van Sun Bear een medicijnman van de Berenstam in Spokane in de staat Washington van de Chippewa Indianen, ziener en Indiaanse leider, die ook leraar was aan de universiteit, heb ik een boek uit 1993 waar in hij samen met Wabun Wind (spirituele helpster) praktische aanwijzingen geeft voor een harmonieuzer bestaan.
Dit naar aanleiding van zijn voorspellingen over klimatologische veranderingen, overstromingen, droogte, aardbevingen,
milieuvervuilingen enz enz. hetgeen overal ter wereld gaat gebeuren, of al gaande is natuurlijk.
Wat niet alleen vanuit zijn eigen visioenen en dromen geschreven is, maar ook dat van andere indiaanse volkeren, over heel Noord-Amerika leefden verspreid honderden verschillende stammen. Al dachten ze niet over alles noodzakelijkerwijs hetzelfde, heel veel komt toch wel met elkaar overeen.
(ook heb ik van hem en Wabun Wind een boek over het Medicijnwiel aarde-astrologie, naast nog boeken van andere schrijvers hier over en kaarten , maar al heeft het raakvlakken, dat gaat een beetje te veel off topic, kan ik beter een keer apart over hebben)
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door Susan » 13 mei 2016, 13:43

Osiris schreef::post: Susan.
Heb zelf ook een aantal boeken van Drunvalo hierover gelezen.
Kan alleen maar zeggen; heb niets toe te voegen.

Maar was waarschijnlijk wel duidelijk uit meerdere dingen in mijn postings :wink:

Weg met het oude, op naar de nieuwe wereld...... [clap]
;P!
Had het inderdaad gemerkt Osiris, soms staan er (althans voor mij) wel moeilijke
gedeelten in wat ik pas na een aantal keren nog eens gelezen te hebben pas goed begreep.
Al zou ik het niet zomaar even na kunnen vertellen met bepaalde onderwerpen, ik moet dan echt zijn tekst er even bij halen.
Verder prachtig wat Drunvalo Melchizedek schrijft. :grin:
(hij heet eigenlijk Bernard Perona)
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door chuen » 19 mei 2016, 11:38

Bedankt Susan

Bedankt over de informatie van ziener en Indiaanse leider Sun Bear .
Ik ga z’n boodschap zeker lezen.

Dit is mijn visie. (Ik probeer niemand te overtuigen)
Begrijp steeds meer, hoe we in de westerse wereld ‘slapen’.
Native elders blijven rustig en in balans.Ik heb al veel van deze mensen geleerd.
Ze geven bepaalde hints. Ze controleren daarmee, of je werkelijk interesse hebt in de native teachings. Het zijn beslist geen indianenverhalen.
Ze begrijpen de spirituele wetten. Veel westerse mensen zitten ‘vast’ in de materiele wereld.

Alles om ons heen lijkt vast, maar is energie. Alles (je lichaam t/m PC) is echter illusie (Maya) :wink:
It is all mind. We leven in een ‘’hologram’’. Lastig om te begrijpen.
De kunst is, om je los te maken van de ‘’materiele wereld’’. Dat is niet even een knop omdraaien. Daar ben ik al jaren mee bezig. Gewoon volhouden. Ik doe m’n dagelijkse dingen, maar ik begrijp /voel de spirituele zijde. Ik voel en zie bepaalde dingen die ik niet kan verklaren.

De native elders begrijpen dat we in een ‘’hologram’’ leven . Ze begrijpen de universele en spirituele wetten.
We zijn onsterfelijke spirituele wezens. We zijn allemaal teachers met een missie op Aarde. We zijn spirituele wezens die een menselijke ervaring ondergaan.
Veel mensen zijn de spirituele wetten dus vergeten en denken dat onze materiele illusie wereld echt is.

De Maya’s hebben ons voorbereid voor de verschuiving in ons bewustzijn.die gaat plaatsvinden.
We staan op een kruispunt geven ze aan. Een energie uit de kosmos die ons ‘wakker’ gaat maken. Purificatie op Aarde, zie Aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, en beaching van veel vissen. Er gebeurd iets onder onze voeten……
We worden onderworpen aan een ‘’ test’’. M.a.w. begrijpen we inmiddels de spirituele wetten of denken we dat de materiele wereld echt is ? Iedereen heeft een vrije wil.
Als je ‘’vast zit’’ in de materiele wereld, dan krijg je het geestelijk moeilijk. Onze systemen op Aarde kraken en piepen en ons klimaat is uit balans. De kranten staan er dagelijks vol mee,
business as usual is over…..
En de problemen op Aarde worden alleen maar erger als we niet luisteren. Veel mensen gaan de Aarde verlaten….

De problemen dagelijks op onze Aarde >
http://thewatchers.adorraeli.com/

Als we de spirituele wetten begrijpen, dan weten we, dat we in een hologram leven. We hoeven ons niet te bewijzen. We respecteren iedereen .(iedereen heeft een vrije wil) We blijven rustig. We hebben geen angst (er bestaat geen dood, we zijn eeuwig) en we blijven in balans. We helpen de mensen om ons heen die willen luisteren…..
Still others will appear as if untouched by what is occurring. The ones who remember the original teachings and have reconnected their hearts and spirit will be saved
https://www.facebook.com/notes/michelle ... 579481801/

Onze Aarde komt uiteindelijk weer in balans als wij weer in balans komen. Wij zijn verbonden met de Aarde. We krijgen wereldvrede. :peace:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door Fenna » 20 mei 2016, 11:31

Het is al aan de gang.
Het verschuiven van de polen, de massa's walvissen die stranden, aardbevingen etc, etc.
Ik heb jullie topics met plezier gelezen en geeft een gevoel van herkenning, zeg maar puzselstukjes die op de plaats vallen.
Afbeelding
Afbeelding

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door chuen » 20 mei 2016, 16:04

Fenna schreef:
Het is al aan de gang.
Het verschuiven van de polen, de massa's walvissen die stranden, aardbevingen etc, etc.
Ik heb jullie topics met plezier gelezen en geeft een gevoel van herkenning, zeg maar puzselstukjes die op de plaats vallen.
Ik ben blij Fenna, dat de stukjes op z’n plaats vallen.

We zien de veranderingen wel op TV of in de krant, maar veel mensen vallen weer in een ‘slaapmode’.
Vandaag weer in het nieuws:
De aanhoudende hitte in India breekt alle records.
In de Sri Lankaanse hoofdstad Colombo zijn 600.000 mensen geëvacueerd wegens wateroverlast. Delen van de hoofdstad staan blank. Het gaat maar door en wordt steeds erger…..

Zoals Ik al schreef, ik probeer niemand te overtuigen.
Hoe gek en bizar het ook klinkt, de natuur & spirituele krachten helpen ons weer in balans te komen.
We zijn vergeten dat we creators zijn. We spelen met energie. We zijn allemaal bijzonder
Zijn wij in balans, dan is de natuur in balans…..

We zijn op een punt aangekomen dat we een beslissing moeten nemen.
Op mijn zoektocht ben ik de theorie van Camillo Loken gaan lezen. Hij heeft o.a. met inheemse mensen gesproken. Het heeft veel raakvlakken met wat native elders zeggen.
Hij geeft aan hoe bijzonder we zijn. We moeten alleen ‘’wakker’’ worden.
Als voldoende mensen wakker worden, dan krijgen we de bewustzijn-verschuiving waar de Maya’s het over hadden.

We moeten (spirituele) mensen naar voren schuiven, die aan onze Aarde en toekomstige generaties denken.
Ik weet wel iemand. > Chief Oren Lyons.
Hopelijk kiezen we met z’n allen de juiste ‘leiders’…..

"Value change for survival. You have to pick up the values of the natural world or suffer the consequences. You have to remember nature has no mercy."
How do you instruct seven billion people as to the relationship to the Earth?
- Chief Oren Lyons

Chief Oren Lyons Gives Keynote Address at the 2015 Parliament of the World's Religions
Vanaf de 15 min is zijn boodschap duidelijk ….(We weten dat hij de waarheid vertelt) Het draait om balans. Onze geest slaapt & is wakker tegelijkertijd :?
Camillo Loken

Gast1

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door Gast1 » 20 mei 2016, 18:53

chuen schreef:
Vandaag weer in het nieuws:
De aanhoudende hitte in India breekt alle records.
In de Sri Lankaanse hoofdstad Colombo zijn 600.000 mensen geëvacueerd wegens wateroverlast. Delen van de hoofdstad staan blank. Het gaat maar door en wordt steeds erger ...
*klik* hier maar eens.
chuen schreef: Zoals Ik al schreef, ik probeer niemand te overtuigen.
Hoe gek en bizar het ook klinkt, de natuur & spirituele krachten helpen ons weer in balans te komen.
We zijn vergeten dat we creators zijn. We spelen met energie. We zijn allemaal bijzonder.
Zijn wij in balans, dan is de natuur in balans…..
Wij beschikken over een creërende kracht, zéker chuen.
Ik 'ken' het Goddelijke in ons en ervaar het elke dag opnieuw in mijzelf, maar het menselijk specimen brengt de Natuur in onbalans en daarmee zichzelf.
In plaats van creator te zijn, is de mensheid een verdelger waarbij macht en hebzucht prevaleren.
De mensheid graaft echter niet alleen een graf voor zichzelf ...

Ik lijk nu heel negatief te zijn, maar ik zie het eerder als realistisch.
De mens heeft de scheppende kracht in zich, maar wendt deze kracht zelden aan.
Ik heb het dan over de positieve scheppende kracht, niet over de scheppende kracht waarbij winstbejag het doel is.

Ik beschouw de positief scheppende 'verlichte' mens die dus vooral niet gedreven wordt door het ego, macht en hebzucht als kleine briljanten.
Op het strand met zonneschijn, zie je hier en daar kleine briljanten schitteren als je goed kijkt.
Heel veel zand en hier en daar een briljant en zo zie ik de mens zich gedragen, als het niet schitterende zand.
Maar pak je één willekeurige zandkorrel, dan zie je ook hierin de briljant.
Soms lijkt dat niet zo, maar als je 'm even zou oppoetsen, dan zal ook deze zandkorrel schitteren.
En stralen. :wink:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door Susan » 20 mei 2016, 19:33

Ik heb hier een stuk over de Ontwikkeling Van Derde naar Vijfde Dimensie er even bij gezet,
wat ik eerder in 2014 al geplaatst had:

http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... 81&t=12598

Misschien maakt dat iets duidelijk voor mensen die zich bijv. af vragen wat er nu oa door de Maya's bedoeld werd,of voor degenen die er voor het eerst mee kennis maken.

4 nov 2014

Ontwikkeling Van Derde naar Vijfde Demensie

In de ontwikkeling naar de Vijfde Dimensie, komen we via de Derde en Vierde Dimensies. Dimensies zijn geen tastbare dingen, maar eerder een globale bewustzijnsstaat.

Terwijl we onszelf allemaal in meer of mindere mate en in een hoger of lager tempo ontwikkelen door de vier stappen van bewustzijn heen, gebeurt hetzelfde met de maatschappij. Een maatschappij in de Vierde Dimensie is weer anders dan een samenleving in de Derde Dimensie. Hoe meer bewust we onszelf worden van ons eigen proces, hoe sneller we door ons eigen proces heen gaan en hoe meer mensen dit gaan doen, hoe dichter we als geheel bij de Vierde Dimensie komen en vervolgens bij de Vijfde Dimensie.

Je kunt er vanuit gaan dat een groot deel van de Wereld momenteel in de Derde Dimensie de realiteit van alledag beleeft.

Derde Dimensie:

De sfeer en energie van de Derde Dimensie kenmerkt zich door erg veel Ego gedrag. In de Derde Dimensie is het Ego de baas. Dat kunnen we terug zien op alle vlakken van ons dagelijkse bestaan.

Veel mensen willen alleen maar meer hebben en zijn voor hun eigenwaarde afhankelijk van hun omgeving. Hoe meer ze bezitten en hoe beter hun baan is in de ogen van anderen, hoe beter zij over zichzelf denken. Heb je een betere opleiding, dan voel je je wellicht beter dan diegene zonder opleiding. En kun je beter klussen dan je omgeving, dan is dat wellicht een aanknopingspunt voor je Ego om jou groter te maken.

Dit geldt ook over de perceptie van onze waarde op basis van ons uiterlijk. Hoe goed of slecht ziet iemand eruit? Hoe aantrekkelijk is iemand? Ziet die persoon er nog jong en fris uit? Hier komen ook alle trends van facelifts, liposuctie en de gehele cosmetische verjongingsindustrie vandaan. We baseren onze waarde op onze uiterlijkheden.

In de Derde Dimensie wil ons Ego ook altijd gelijk hebben of maakt onszelf wijs dat we het toch nooit beter zullen snappen dan anderen en dus maken we onszelf kleiner dan dat we zijn. Het gaat hier heel vaak om slimmigheden en patronen om anderen kleiner of groter te maken dan dat ze zijn. We zijn allemaal exact gelijk, maar we zijn allemaal uniek. Maar ons Ego, die sterk verankerd is in de Derde Dimensie frequentie, kan en wil dit niet bevatten.

In de Derde Dimensie domineert angst en leven we voor onszelf.

Vierde Dimensie

In de ontwikkeling naar de Vijfde Dimensie, komen we via de Derde en Vierde Dimensies. Dimensies zijn geen tastbare dingen, maar eerder een globale bewustzijnsstaat.

Terwijl we onszelf allemaal in meer of mindere mate en in een hoger of lager tempo ontwikkelen door de vier stappen van bewustzijn heen, gebeurt hetzelfde met de maatschappij. Een maatschappij in de Vierde Dimensie is weer anders dan een samenleving in de Derde Dimensie. Hoe meer bewust we onszelf worden van ons eigen proces, hoe sneller we door ons eigen proces heen gaan en hoe meer mensen dit gaan doen, hoe dichter we als geheel bij de Vierde Dimensie komen en vervolgens bij de Vijfde Dimensie.

Vierde Dimensie:

De volgende fase in de bewustzijnsontwikkeling van onze maatschappij en van ons als individuen noemen we de Vierde Dimensie.

In de Vierde Dimensie moet het Ego al een stuk van zijn macht inleveren. We gaan kijken naar onszelf en beseffen dat anderen in onze omgeving allemaal spiegels zijn. Mag jij je schoonvader echt niet? Is hij altijd bezig je te kleineren? Dat zegt dus wat over jezelf. Wat raakt dit in jou? Wellicht ben jij zelf in je leven bezig anderen te kleineren, zonder dat je het in de gaten hebt.
Ontwikkelingen in de Vierde Dimensie energie gaan ook vaak gepaard met het opruimen van oude thema’s, althans het inzien dat ze bestaan en er vervolgens aan te durven beginnen ze op te ruimen. Hoe meer vaste patronen en oud zeer we kunnen opruimen en los laten, hoe minder ons Ego de kans krijgt ons leven te domineren.

In een Wereld die zich ontwikkelt richting de Vierde Dimensie is er meer naastenliefde. Er is minder behoefte om je Ego te laden met complimenten van anderen of het beledigen van anderen, omdat jij je dan beter voelt. Je beseft dat het jouw leven is, jouw innerlijke leven waar het om gaat. We leren echter ook dat we niet verantwoordelijk zijn voor het levensproces van een ander. Zo worden ook vele patronen waarin mensen onbewust met elkaar verweven zijn, doorzien en doorbroken. De vrouw die voor haar zieke man zorgt, leert nu inzien dat als ze hem teveel betuttelt, zijn herstel wellicht niet bespoedigd wordt, omdat hij hierin ook zelf zijn verantwoordelijkheid moet nemen. De vrouw wier man altijd jaloers is op haar omgang met haar mannelijke collega’s, leert inzien dat dit zijn proces is en niet haar verantwoordelijkheid. Zo leren zij koers te varen, met (zoveel mogelijk) respect voor elkaars bewustwordingsproces.

Mannen leren beseffen dat naast kracht ook het kwetsbaar durven zijn onderdeel is van het man-zijn. Een man die alleen maar zijn stoerheid en kracht kan en durft te laten zien is in die zin nog geen volledige man. Vrouwen leren dat de mannelijke eigenschappen die ze nodig hebben in deze mannelijk georiënteerde maatschappij niet de overhand hoeven te hebben. Een vrouw mag haar vrouw-zijn omarmen en mag haar vrouwelijkheid, inclusief haar kwetsbaarheid, vieren. Elk individu heeft zowel mannelijke als vrouwelijke energie. Het doel is om deze in je man-zijn of in je vrouw-zijn te leren balanceren, zodat je volledig tot je recht komt in wie je echt bent. Bij de Vierde Dimensie hoort ook een sterk groeiende interesse voor het paranormale, het openstaan voor niet materiële zaken en een sterke behoefte aan het afschudden van de lasten uit het verleden en het doormaken van je eigen groei in bewustzijn. We leren dat het prima is om materiële zaken en rijkdom te vergaren, alleen we leren ook dat wie we zijn hier niet van afhankelijk is. Het draait niet om wie het meeste bezit, maar als je het meeste bezit en hier niet je eigenwaarde aan ontleent of anderen veroordeelt die minder bezitten, is dat alleen maar heel mooi. Je voelt je niet meer beter of minder dan wie dan ook, omdat jij je eigen unieke levenspad volgt. Dat gevoel krijgt iedereen en iedereen heeft ook echt een eigen unieke plaats en rol in deze puzzel van onze samenleving.

In de Vierde Dimensie leren we echt samen te leven met anderen, terwijl we onze eigen grenzen, waarden en normen respecteren en van onszelf houden voor de unieke mens die we zijn en het unieke levenspad dat we volgen.


Vijfde Dimensie:

Volgens de Maya kalender zijn we eind 2012 aangekomen bij een definitieve transitie naar de Vijfde Dimensie.
In de Vijfde Dimensie zijn we vrij van ons verleden en de patronen en oud zeer die ons tegenhielden in onze bewustzijnsontwikkeling om helemaal te worden wie we kunnen zijn. We respecteren ons zelf, maar ook onze medemens. Het besef dat we echt allemaal heel erg uniek zijn en dat we mogen vieren dat iedereen zijn of haar eigen pad heeft, is volledig doorgedrongen.

Volgens de Maya’s worden de jaren 2012 (na 21 december) tot 2017 overgangsjaren, waarin de gehele samenleving zich verder kan ontwikkelen tot het volledig omarmen en doorleven van de energie die hoort bij de Vijfde Dimensie.

We zullen dan een Wereld kennen waarin er veel respect is voor Moeder Aarde en elkaar en waarin ieder puzzelstukje van de samenleving door ieder uniek individu wordt ingevuld vanuit kracht en liefde voor zijn of haar eigen Zijn. Het Hoge Zelf heeft het overgenomen van het Ego, die geen rol van betekenis meer mag vervullen.

De Vijfde Dimensie wordt geregeerd door liefde, in tegenstelling tot angst, die de Derde Dimensie domineerde. Zo zal er een samenleving ontstaan waarin allen elkaar helpen en inzien dat iedereen op een eigen levensmissie is. Een levensmissie waar iedereen er dan ook echt voor elkaar is en elkaar helpt en ondersteunt. In de Vijfde Dimensie worden dromen werkelijkheid in overeenstemming met ieders Hoogste waarheid.

http://www.vijfdedimensie.nl/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door Fenna » 20 mei 2016, 21:23

Susan schreef:De Vijfde Dimensie wordt geregeerd door liefde, in tegenstelling tot angst, die de Derde Dimensie domineerde.
Het lijkt mij eerder dat de grote massa dan nog steeds in de derde dimensie leeft als je om je heen kijkt hoeveel angst er wereldwijd leeft door terroristische aanslagen en oorlogen.
Wereldwijd zijn mensen totaal niet in ballans op enkelen na.
Zo zal er een samenleving ontstaan waarin allen elkaar helpen en inzien dat iedereen op een eigen levensmissie is.
Hier zijn we nog heel ver van verwijderd als de hele wereld zijn denken en doen moet veranderen.
Nu lijkt het mij aannemelijk dat niet de gehele wereldbevolking de overgang gaat maken, alleen een kleine groep "the chosen ones".
Als het moment daar is zal er een grote schoonveegactie plaatsvinden door onvoorstelbare natuurrampen en zal alle haat, nijd en jaloezie weggevaagd gaan worden omdat mensen weer teruggeworpen worden op zichzelf en hun naasten en zal men weer in harmonie moeten leren leven om te kunnen overleven.
Eerlijk gezegd lijkt mij dit een geweldige purifitactie en degene die dit mag meemaken zal door ervaring een beter mens (doen) worden
Ik denk dat het allemaal is voorbestemd wie straks de overgang maakt en dat wij zelf hier geen invloed op hebben.
Ik denk ook dat degenen die in ballans zijn met zichzelf en hun omgeving de grootste kans hebben dat zij tot the chosen ones behoren, maar dan moet diegene wel een geesteshouding of gemoedstoestand hebben die iemand van nature heeft en zich het niet hoeft aan te leren.
Je ziet vaak dat de oude Indianen deze gemoedstoestand hebben, het lijkt alsof het is genetisch bepaald.
Hun ouders, grootouders etc. waren heel aards en gaven dat door aan hun kroost, wij hadden dit ook ooit eens maar zijn dat allang kwijtgeraakt.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door univers » 20 mei 2016, 21:41

Wij beschikken over een creërende kracht, zéker chuen.
Ik 'ken' het Goddelijke in ons en ervaar het elke dag opnieuw in mijzelf, maar het menselijk specimen brengt de Natuur in onbalans en daarmee zichzelf.
In plaats van creator te zijn, is de mensheid een verdelger waarbij macht en hebzucht prevaleren.
De mensheid graaft echter niet alleen een graf voor zichzelf ...

Ik lijk nu heel negatief te zijn, maar ik zie het eerder als realistisch.
De mens heeft de scheppende kracht in zich, maar wendt deze kracht zelden aan.
Ik heb het dan over de positieve scheppende kracht, niet over de scheppende kracht waarbij winstbejag het doel is.

Ik beschouw de positief scheppende 'verlichte' mens die dus vooral niet gedreven wordt door het ego, macht en hebzucht als kleine briljanten.
Op het strand met zonneschijn, zie je hier en daar kleine briljanten schitteren als je goed kijkt.
Heel veel zand en hier en daar een briljant en zo zie ik de mens zich gedragen, als het niet schitterende zand.
Maar pak je één willekeurige zandkorrel, dan zie je ook hierin de briljant.
Soms lijkt dat niet zo, maar als je 'm even zou oppoetsen, dan zal ook deze zandkorrel schitteren.
En stralen. :wink:
:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door univers » 20 mei 2016, 21:43

Op naar de zesde en de zevende Suus.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door Susan » 21 mei 2016, 09:32

chuen schreef:Bedankt Susan

Bedankt over de informatie van ziener en Indiaanse leider Sun Bear .
Ik ga z’n boodschap zeker lezen.

Dit is mijn visie. (Ik probeer niemand te overtuigen)
Begrijp steeds meer, hoe we in de westerse wereld ‘slapen’.
Native elders blijven rustig en in balans.Ik heb al veel van deze mensen geleerd.
Ze geven bepaalde hints. Ze controleren daarmee, of je werkelijk interesse hebt in de native teachings. Het zijn beslist geen indianenverhalen.
Ze begrijpen de spirituele wetten. Veel westerse mensen zitten ‘vast’ in de materiele wereld.

En de problemen op Aarde worden alleen maar erger als we niet luisteren. Veel mensen gaan de Aarde verlaten….

Onze Aarde komt uiteindelijk weer in balans als wij weer in balans komen. Wij zijn verbonden met de Aarde. We krijgen wereldvrede. :peace:
Even weer ingekort chuen, maar ben het met de rest ook eens.
Ik denk dat veel mensen al wel begrijpen, maar hun oude leventje niet willen veranderen... [think]
Hoe zie jij dit precies: "Veel mensen gaan de Aarde verlaten…."
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door Susan » 21 mei 2016, 09:40

Gast1 schreef:Ik 'ken' het Goddelijke in ons en ervaar het elke dag opnieuw in mijzelf, maar het menselijk specimen brengt de Natuur in onbalans en daarmee zichzelf.
In plaats van creator te zijn, is de mensheid een verdelger waarbij macht en hebzucht prevaleren.
De mensheid graaft echter niet alleen een graf voor zichzelf ...

Ik lijk nu heel negatief te zijn, maar ik zie het eerder als realistisch.
De mens heeft de scheppende kracht in zich, maar wendt deze kracht zelden aan.
Ik heb het dan over de positieve scheppende kracht, niet over de scheppende kracht waarbij winstbejag het doel is.

Ik beschouw de positief scheppende 'verlichte' mens die dus vooral niet gedreven wordt door het ego, macht en hebzucht als kleine briljanten..
;P!
Laten we eerst ieder voor zich maar eens flink ons best doen om de boodschappen/signalen
die uitgezonden worden heel serieus te nemen. Dan een omslag bewerkstelligen in onze
(hedonistische) leefwereld. Wat chuen ook al zei, niet meer in IK denken en handelen, maar
in WIJ, eerlijke verdeling/kansen voor alle mensen overal, waar iedereen dus toe behoord,
niemand uitgezonderd.
Indien we een omslag in onze manier van denken hebben gemaakt,ons werkelijk bewust worden van
wat er moet veranderen en dit nu in de praktijk brengen van alle dag, dan pas staan we
ook klaar om dit (wel samen met anderen!) als een olievlek uit te laten breiden over de wereld.
Maar óf er nog veel te 'redden' is van wat nog aan goeds over is...
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door Susan » 21 mei 2016, 09:45

Fenna schreef:
Susan schreef:De Vijfde Dimensie wordt geregeerd door liefde, in tegenstelling tot angst, die de Derde Dimensie domineerde.
Het lijkt mij eerder dat de grote massa dan nog steeds in de derde dimensie leeft als je om je heen kijkt hoeveel angst er wereldwijd leeft door terroristische aanslagen en oorlogen.
Wereldwijd zijn mensen totaal niet in ballans op enkelen na.
Zo zal er een samenleving ontstaan waarin allen elkaar helpen en inzien dat iedereen op een eigen levensmissie is.
Hier zijn we nog heel ver van verwijderd als de hele wereld zijn denken en doen moet veranderen.
Nu lijkt het mij aannemelijk dat niet de gehele wereldbevolking de overgang gaat maken, alleen een kleine groep "the chosen ones".
Als het moment daar is zal er een grote schoonveegactie plaatsvinden door onvoorstelbare natuurrampen en zal alle haat, nijd en jaloezie weggevaagd gaan worden omdat mensen weer teruggeworpen worden op zichzelf en hun naasten en zal men weer in harmonie moeten leren leven om te kunnen overleven.
Eerlijk gezegd lijkt mij dit een geweldige purifitactie en degene die dit mag meemaken zal door ervaring een beter mens (doen) worden
Ik denk dat het allemaal is voorbestemd wie straks de overgang maakt en dat wij zelf hier geen invloed op hebben.
Ik denk ook dat degenen die in ballans zijn met zichzelf en hun omgeving de grootste kans hebben dat zij tot the chosen ones behoren, maar dan moet diegene wel een geesteshouding of gemoedstoestand hebben die iemand van nature heeft en zich het niet hoeft aan te leren.
Je ziet vaak dat de oude Indianen deze gemoedstoestand hebben, het lijkt alsof het is genetisch bepaald.
Hun ouders, grootouders etc. waren heel aards en gaven dat door aan hun kroost, wij hadden dit ook ooit eens maar zijn dat allang kwijtgeraakt.
;P!
Zo denk en zie ik het ook Fenna wat je schrijft, maakt soms bijna beetje moedeloos ook
hoe hardnekkig velen denken gewoon zo door te kunnen gaan. Het kaf zal denk ik te zijner tijd van het koren gescheiden worden, zodat een relatief kleine groep van de miljarden mensen
het misschien opnieuw mogen proberen...(lijkt op de 'bijbelse' uitspraak die vaak gebruikt
word, maar ik bedoel dit ivm wat de oude culturen ons vooral laten zien, waarvan wij nog
heel veel kunnen leren om alsnog toe te passen)
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door Susan » 21 mei 2016, 09:51

univers schreef:Op naar de zesde en de zevende Suus.
Zo ver is het helaas nog lang niet he, en kunnen geen stappen over slaan in
deze moeizame tocht op aarde veranderingen ten goede aan te brengen,
maar hoe zie jij dit zelf de zesde en zevende dimensie, wat stel jij je daarbij of van voor?
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Niet alleen Maya's vertelden over de eindtijd.

Bericht door chuen » 21 mei 2016, 19:55

Afbeelding

Bedank Gast1,,Susan, Fenna, univers, voor jullie input.

Ik probeer het met een andere invalshoek te vertalen wat ik voel en zie en geleerd hebt.
(probeer niemand te overtuigen)
Voor 98 procent bestaan wij uit pure energie (aura) en slechts voor 2 procent uit materie. Het lichaam bestaat uit atomen die in het hele universum worden aangetroffen
Alles om ons heen lijkt ‘vast’, maar is energie. We leven in een ‘zee’ van energie
Alles in dit universum is dus energie.

We ‘’leven’’ in een ‘hologram’.
Maya betekent illusie of "sluier van illusies".
De Maya’s en native elders begrepen deze materie. Alles op deze wereld lijkt ’’ echt’, maar is illusie

Voordat je op Aarde komt , (je bent een spiritueel wezen in een menselijk lichaam) krijg je een instructie. Sterker nog , je hebt er zelf voor gekozen om deze transformatie (bewustzijn-verschuiving) op Aarde mee te maken.
Als je op Aarde geboren wordt, ben je dit na 5 dagen vergeten.
Dat is wat ik van een native elder begrepen hebt.
Sommige native elders beschouwen het als een eer (bewustzijn-verschuiving) om dit mee te maken. We ‘’ leven’’ in een bijzondere tijd.

Als je op Aarde geboren wordt, komen we nu in een matrix terecht. We leren de verkeerde dingen. We denken dat we minderwaardig zijn. We leren bang te zijn. We zitten vast in de ‘3D’ modus

We ‘leven’ nu echter in een tijd, dat veel mensen zich gaan realiseren dat we in een ‘hologram’ leven.
(Quantumfysica en eeuwenoude wijsheid smelten samen)
De Hopi prophecy zegt het ook: Wij zijn degene waarop we wachten…..

De wereld (hologram) wordt aan het schudden gebracht…, zie Aardbevingen enz.
Ook ons lichaam staat bloot aan die onzichtbare krachten/hoge frequentie/ spirituele energie.
We worden wakker op de planeet, zie o.a. arabische lente enz. Overal protest op de wereld.(toeval ?)
De natuur & (onzichtbare) spiritule krachten zijn aan het werk.
Niet alle mensen zien de ‘signs’/puzzle-stukjes’’ die daarop wijzen.
Iedereen heeft echter een vrije wil (Is ook een universele wet in het universum) op Aarde .

Jullie lezen niet voor niets op deze materie . Jullie zoeken en hebben al de goede energie gevonden. (=dus geen toeval)
We begrijpen, dat we niet iedereen ‘wakker’ kunnen maken. Zij hebben ook een instructie gehad, maar ze zitten te vast in de materiele wereld. Deze mensen krijgen het moeilijk omdat ze hun wereld zien instorten. Wij weten inmiddels dat het illusie is……We blijven rustig en in balans.
Veel mensen die het niet zien, gaan de Aarde verlaten door o.a. de natuurrampen die gaan plaatsvinden.
En omdat ze het geestelijk niet meer kunnen opbrengen, door de veranderingen op Aarde.
Het kaartenhuis is al aan het …….

Je hoeft alleen jezelf wakker te maken. Mediteren is een goed hulpmiddel.
Je begrijpt/voelt na verloop van tijd , dat we in een illusiewereld leven.
Nooit bang zijn dus. Bang zijn is een lage frequentie (Er kan niets gebeuren, want er bestaat geen dood (want alles is energie))
Blijf in balans en in je ‘hart’. Help je medemens. Niet meer oordelen in deze tijd, is het advies van de native elders,
Als wij (mensheid) in balans zijn, dan reageert de Aarde meteen. Wij zijn verbonden met de Aarde.

En we krijgen wereldvrede zoals ‘’çrazy horse’’ . voorspelde. En we krijgen wereldvrede :peace:

The hopi prophecy , awakening as one…
Still others will appear as if untouched by what is occurring
Only in the ancient teachings will the ability to understand the messages be found.
"It is important to understand that these messages will be found upon every living thing, even within our bodies, even within a drop of our blood. All life forms will receive the messages from the twins, those that fly, the plants, even the rabbit. The appearance of the twins begins a period of seven years will be our final opportunity to change our ways. Everything we experience is all a matter of choice. "Many will appear to have lost their souls in these final days. So intense will the nature of the changes be that those who are weak in spiritual awareness will go insane, for we are nothing without spirit
https://www.facebook.com/notes/michelle ... 579481801/

Hieronder een replica van een onderdeel die in UFO gevonden is.(crash Socorro incident)
Deze native elder heeft de symbolen ontcijfert.
In het universum geldt ook :vrije will
(schrijf er nog een keer over)
Het gaat jullie goed en blijf in balans…. :wink:

Afbeelding

vrije wil symbool (as above so below)
Afbeelding

Plaats reactie