Grenzeloos inzicht

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 30 apr 2017, 18:18

chuen schreef: Susan,
Helemaal mee eens. ;P! Meestal ga ik mediteren of naar muziek luisteren (Hoocha Cleaning) :wink:
De invloed van energie is te zien in een filmpje van Cesar Milan.
Een hond leest je energie . Dit doet hij vanuit het natuurlijk instinct
Je kan een beest niet foppen. Elke vorm van opwinding wordt door de natuur beantwoord
Zijn wij in balans, dan voelt de hond onze energie. De hond wordt ook rustig
Ja prachtig is dat hoe gevoelig ze hier voor zijn, mijn eigen hond had dat ook heel sterk, daar kon je mee ' praten'
zei ik wel eens, door haar wisten bijv ook dat mijn man niet zou sterven uiteindelijk, al heel lang geleden, ze was heel kalm en ging ook bij hem liggen, maar toen hij midden in de nacht ernstig ziek naar het ziekenhuis werd gebracht, huilde/jankte ze als een Wolf!
Zij voelde ook haarfijn kleine kinderen aan als er iets aan de hand was, dat was aan haar gedrag goed te merken.
alles is met elkaar verbonden,
zoals het bloed de leden van een familie verenigt.
Tussen alles bestaat een verband.
Wat de aarde overkomt, overkomt haar kinderen.
Het web van het leven is niet door de mens geweven,
hij is er slechts een draadje :grin: in.
Wat hij het web aandoet, doet hij ook zichzelf aan. [think]
Seattle, voormalig opperhoofd van een zestal indianenstammen uit Noord-Amerika
;P!
Hier is nog een raak stukje uit een mooie toespraak van Seattle, de complete toespraak heb ik even apart geplaatst.

Het grote opperhoofd in Washington heeft gesproken: hij wenst ons land te kopen.
Het grote opperhoofd heeft ook woorden gesproken van vriendschap en vrede.
Dat is zeer goed van hem omdat hij onze vriendschap niet nodig heeft.
Maar we zullen over uw aanbod beraadslagen, want we weten dat als wij ons land niet verkopen de blanke man met zijn geweren komt en het in bezit neemt.

Hoe kun je de lucht, de warmte van het land kopen of verkopen?
Dat is voor ons moeilijk te bedenken.
Als wij de prikkeling van het water niet kunnen bezitten, hoe kunt u het van ons kopen?
Wij zullen hierover op onze tijd een beslissing nemen.
Zoals het opperhoofd Seattle zegt:
Het grote opperhoofd in Washington kan vast op ons rekenen, zoals onze blanke broeders kunnen rekenen op de terugkeer van de seizoenen.
Mijn woorden zijn als sterren.
Zij verdwijnen niet.

Elk stuk van dit land is heilig voor mijn volk.
Iedere spar, die glanst in de zon, elk zandstand, elke nevel in de donkere bossen, elke open plaats, elke zoemende bij is heilig in de gedachten en herinnering van mijn volk.

Het sap, dat in de boom opstijgt, draagt de herinnering van de rode man.
Een dode blanke man vergeet het land van zijn geboorte als hij zijn tocht naar de sterren begint.
Onze daden vergeten dit prachtige land nooit: het is de moeder van de rode man.

Wij zijn een deel van de aarde en de aarde is een deel van ons.
De geurende bloemen zijn onze zusters, het rendier, het paard, de grote adelaars, onze broeders.
De schuimkoppen in de rivier, het sap van de weidebloemen, het zweet van de pony en van de man - het is allemaal van hetzelfde geslacht, ons geslacht.
Als dus het grote opperhoofd in Washington laat zeggen dat hij ons land wil kopen, vraagt hij wel veel van ons.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door oktagon » 30 apr 2017, 19:44

Deze toespraak van Seattle geeft duidelijk aan,hoe de Indianen de veroverende blanken uit West Europa wantrouwden en de daarop volgende geschiedenis toont duidelijk aan dat de Indianen verjaagd werden van hun leefgebied,danwel gedood door de ingezette militairen,die van oorsprong veel WestEuropese oorsprong waren.

Hetzelfde gebeurde eerder met de Indianen in Zuid Amerika,die werden gedecimeerd door Columbus met Spaanse en Portugese soldeniers,mogelijk ook andere Europeanen;sinds minstens de Romeinen werden er allerlei Europese vechtersbazen gecharterd door oa. in het groot door Napoleon,die ze vorderde (1-10 mannen tot 40 jaren in de zuidelijke Nederlanden,waarvan er velen de Beresina niet overleefden en verder bij de slag bij Waterloo geleid werden door zowel Napoleon alsook ingehuurd door Willem de zoveelste).

Zelfs Hitler slaagde er in WOII in om uit de diverse bezette gebieden volgroeide pubers te charteren voor het behalen van de Viktorie in Europa,vooral naar Rusland werd dat gepropageerd en zijn er ook veel Hollandse SS-ers niet retour gekomen uit de UdSSR.

Door zijn toevallige Europese soort ras groeide mannen op als ingehuurde machtshulp voor de koloniserende machthebbers uit vn.Portugal,Spanje,Frankrijk,Engeland en Bataafse Republiek ( nu is er als rest het koninkrijk der Nederlanden,waar de Koning onlangs verjaarde met het hem toejuichende volk en een diner 'aanzat' met Maxima en 150 gelijktijdig jarigen)

Het blanke Europese ras is helemaal niet geliefd bij de rest van de wereldrassen,die cultureel meestal een lagere sociale ontwikkeling en scholing hadden;dit is heel summier weergegeven. :night:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 01 mei 2017, 20:51

oktagon schreef:Deze toespraak van Seattle geeft duidelijk aan,hoe de Indianen de veroverende blanken uit West Europa wantrouwden en de daarop volgende geschiedenis toont duidelijk aan dat de Indianen verjaagd werden van hun leefgebied,danwel gedood door de ingezette militairen,die van oorsprong veel WestEuropese oorsprong waren.

Hetzelfde gebeurde eerder met de Indianen in Zuid Amerika,die werden gedecimeerd door Columbus met Spaanse en Portugese soldeniers,mogelijk ook andere Europeanen;

Het blanke Europese ras is helemaal niet geliefd bij de rest van de wereldrassen,die cultureel meestal een lagere sociale ontwikkeling en scholing hadden;dit is heel summier weergegeven. :night:
Even ingekort Oktagon om het bij een stukje geschiedenis van indianen te houden :smile:

Citaat:
Waren de indianen nu zo vechtlustig als ons niet alleen in oppervlakkige maar ook in serieuze boeken wordt voorgehouden? De gevechten tussen Blanken en Indianen waren bloedig en wreed, maar van ‘totale’ oorlogen tussen de stammen onderling, zoals wij die kennen voerden ze niet. Natuurlijk mag men niet generaliseren en de Indianen als uitsluitend vreedzaam bestempelen. Ook hier waren de verhoudingen van stam tot stam geheel verschillend. De Irokezen bijvoorbeeld hadden lang voor de komst van Columbus getracht een groot Indianenrijk te stichten, waarbij ze bepaald niet vriendelijk met hun ‘rasgenoten’ omgingen. Toch moet men vòòr alles in het oog houden dat de Indianen geen ‘vernietigingsoorlogen’ kenden.

Deze soort strijd werd helaas door de blanken ‘ingevoerd’. Wel wilden natuurlijk de jonge mannen van een stam, zich door dapperheid onderscheiden, maar meestal beperkte de strijd zich tot het verdrijven van de andere stammen van hun grondgebied. Men voerde snelle overvallen uit en bracht de gevangene mee naar het eigen dorp. Niet altijd werden de mannen aan de martelpaal gedood, soms werden ze in de andere stam opgenomen. Helaas moet men erkennen dat de meeste gruweldaden de Indianen werden bijgebracht door de blanken, die de Indianen in wreedheid vaak overtroffen. Men moet nooit vergeten, dat de Indianen nog in het ‘stenen tijdperk’ leefden en de wereld van de ‘Blanke man’ niet begrepen, terwijl die zich niet de minste moeite gaf om de wereld van de Indiaan te begrijpen.

Hier is nog veel meer te lezen:

https://www.verenigdestaten.info/americ ... -indianen/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door oktagon » 02 mei 2017, 12:32

Der historie over/van de Indianen is heel interessant,als ik het nu heel oppervlakkig bekijk,dit is weer eens echte historie,waar veel van onbekend is in onze westerse wereld en
bij mij alleen bekend van de spannende boeken over Old Shatterhand (vriend van de Indianen) en Winnetou als Indianenstam-hoofdman (voor zover ik dat goed classificeer).

De huidige moderne westerling is weinig geinteresseerd in historie en kijkt ook niet te diep in de toekomst ;mogelijk is dat een natuurlijk gegeven,omdat deze momenteel redelijk goed te voorspellen is wegens ontwikkelde technieken met massale vernietigingsmethoden en bovendien een exponentiele groei van de aardbevolking.

Nb. Ik zal YouTube eens verder belasten met de in te voeren term "indianen"en zien wat daar uitrolt!

(Te zien zijn vele opnames en films over Indianen: oa: https://www.youtube.com/watch?v=TySIYPGzF9Q ,deze toont veel over woongebied,de volgende is
veel emotioneler door een te horen song : https://www.youtube.com/watch?v=gYCIk6qqvkc )

Bedankt voor de info,Susan! :wink:

nb.Ik las globaal weer een keer de site en ontdekte nu,dat de Indianen over geheel Noord Amerika (incl.Canada ) verspreid waren en reeds bij de eerste vestigingen van West Europeanen werden aangetroffen als aanwezige bewoners in de 15e en 16e eeuw;Columbus trof ze aan in de 15e eeuw in Midden Amerika.

In het verslag wordt vermeld dat de oorspronkelijke Indianen van Oost Azie kwamen en de Beringsee (ca. 10 mijlen breed?) overvoeren en in het huidige Alaska aankwamen en zich daar verder verspreidden!

De mogelijkheid acht ik aanwezig,dat deze OostAziaten vluchtten voor de Tartaren met Dzjengis Kahn als opperhoofd (geb. ca. 1163);deze veroverden in het begin China en trokken in westelijke richting en kwamen in Midden en West Europa terecht,in Noordelijke richting gingen ze op veroveringstoer het huidige Siberie binnen.
Ik kan me voorstellen,dat er daardoor een vluchtelingen- stroom richting Alaska ging via de Beringstraat .

Mijn oude 6-delige Vademecum (1836-1861) geeft in het deel L-O met Noord Amerika uit 1841 een verslag over de oorspronkelijke Indianenstammen die verspreid waren over het gehele gebied -uitvoerig weergegeven op 2 A4 bladzijden met 1 mm hoge letters- met 160 volle regels. Dit was voor mij een nieuwe ontdekking,ik dacht altijd over Indianen,die alleen in het westelijk deel van de USA voor kwamen en het verslag dat jij (Susan) liet zien, gaf heel wat anders weer en deed mij duiken in mijn antieke informatiebron.
Ik zal een poging wagen om een deel te vergroten en naar Tammy te verzenden,het lijkt me met een beetje moeite,leesbaar! [think]


>>>>>>>>>>>>>>>>


Op verzoek van Oktagon hier de foto.
Tammy.



Afbeelding
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 04 mei 2017, 09:17

oktagon schreef: Mijn oude 6-delige Vademecum (1836-1861) geeft in het deel L-O met Noord Amerika uit 1841 een verslag over de oorspronkelijke Indianenstammen die verspreid waren over het gehele gebied -uitvoerig weergegeven op 2 A4 bladzijden met 1 mm hoge letters- met 160 volle regels. Dit was voor mij een nieuwe ontdekking,ik dacht altijd over Indianen,die alleen in het westelijk deel van de USA voor kwamen en het verslag dat jij (Susan) liet zien, gaf heel wat anders weer en deed mij duiken in mijn antieke informatiebron.
Ik zal een poging wagen om een deel te vergroten en naar Tammy te verzenden,het lijkt me met een beetje moeite,leesbaar! [think]
In boeken en films werd het nogal geromantiseerd en lang niet altijd het echte juiste verhaal verteld.
Mooi de laatste clip die je er bij geplaatst hebt Oktagon, qua muziek en tekst bedoel ik, ;P!
Wat leuk zeg die oude tekst, ik kon er een paar stukjes van volgen, maar het is net te klein om
het helemaal te gaan lezen.

In de 1984 kreeg het boek over een indiaanse vrouw,Sacajawea (spreek uit als Sáketjewiea) wat Vogel-Vrouw betekent,
een biografie over haar wat geweldig mooi geschreven is.

Ontvoering
Sacagawea werd geboren bij de stam der Shoshone (die door de blanken uit die tijd de ‘Snake People’ werden genoemd) rond 1790 in wat nu Three Forks, Montana heet. Op jonge leeftijd werd ze al verloofd met een veel oudere man, maar rond 1800 werd ze ontvoerd door de Hidatsa en meegenomen naar Noord Dakota. Rond haar zestiende trouwde ze met een Franse man die in de omgeving woonde, Toussaint Charbonneau. Deze man had al een andere Indiaanse vrouw. De naam Sacagawea betekent ‘Vogel Vrouw’ in de taal van de Hidatsa. In de taal van de Shoshone betekent haar naam ‘Boot Duwer’. De naam wordt op diverse manieren gespeld: Sacajawea, Sakakawea. Sacagawea is de meest gebruikelijke.

Hier is meer te lezen
http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/biogr ... gende.html


En hier nog veel meer over die tijd waarin Sacajawea ook leefde en mee ging op die tochten oa als tolk

een gedeelte er van:

EEN AMERIKAANSE ODYSSEE

Ze waren Amerika's grootste interne ontdekkingsreizigers: Meriwether Lewis en William Clark. Twee eeuwen geleden gaf president Jefferson deze mannen opdracht het nog onbekende deel van de Verenigde Staten te ontdekken....

Door Jeroen Wielaert 11 januari 2003

Het was hard werken in speciale dienst van de president, over machtige rivieren, door dichte wouden, over uitgestrekte vlakten en grillige, hoge bergen. Ruim zesentwintig maanden vergde de onderneming. Een dik uur duurt de wandeling door de tentoonstelling in het Museum of Westward Expension bij de Gateway Arch, de schitterende stalen boog, downtown Saint Louis, aan de oever van de Mississippi.Helden waren het, Lewis en Clark, onmiskenbaar, en ze zijn het nóg. Ik wandel in die Arch-gewelven langs de expositie met muurvullende foto's van de woeste gebieden waar ze doorheen trokken, lees hun bevindingen op de borden en verbaas me over de cultus die om hen heen is geschapen. Het zijn volslagen onbekenden voor ons, moderne Europeanen.

In Amerika worden ze geëerd als klassieke heiligen en daar past de aanstaande viering bij van wat de bicentennial wordt genoemd. Het gebeurt allemaal met die typische patriottistische devotie, met veel jubel voor de Amerikaanse pioniersgeest, lang geleden aangewakkerd door Thomas Jefferson.Een gezaghebbende observatie hoort erbij, voor het juiste besef. Stephen Ambrose, de in oktober 2002 overleden Amerikaanse oorlogsheldenhistoricus, stelde in een ronkende rede voor een bibliotheek: 'Hun expeditie was onze nationale inspanning, onze odyssee. Hun Journals zijn ons nationale gedicht. Lewis leidde een transcontinentale expeditie die het land verenigde en een proces begon dat het Amerikaanse volk verbond.'De kaart van Amerika was grotendeels woest en ledig toen Jefferson in 1801 president werd van wat toen nog vijftien verenigde staten waren, in het oosten van het continent. De westgrens van de beginnende wereldnatie was de Mississippi, met de nederzetting Saint Louis als groeiende handelsplaats, op de rand van beginnende beschaving en ongerepte wildernis.Jefferson had al vaak gebogen gestaan over de eerste primitieve kaarten van het verre westen.

De Mississippi (van het indiaanse Michissipi) was in de tweede helft van de 17de eeuw verkend en gebrekkig getekend door de Franse ontdekkers Louis Jolliet, Jacques Marquette en René-Robert Cavalier de la Salle. De Missouri werd tussen 1712 en 1797 regelmatig onderzocht. De annalen vermelden de namen van de Franse militairen en handelaren Etienne Veniard de Bourgmont, Sieur de la Vérenedrye, Jacques d'Eglise en Jean Baptiste Truteau, de Schot James Mackay en Welshman John Evans. Ze kwamen nooit verder dan North Dakota; de juiste weg naar het westen bleef onvindbaar.Jefferson had grote wetenschappelijke belangstelling voor dat immense mysterie aan de overkant van de Mississippi, het donkerste Noord-Amerika. Bekend was inmiddels dat er veel indianenstammen leefden, met hun eigen talen en culturen, in een ontzaglijk natuurgebied met een rijkdom aan onbekende planten- en diersoorten en fossielen. In dat geheimzinnige land, wist de politieke architect Jefferson, lagen oneindige kansen voor de expansie van de economie en de bevolking.

Hij zocht de jonge legerkapitein Meriwether Lewis (1774) aan om zijn secretaris te worden voor de uitvoering van de Grote Missie. Lewis had de gewenste capaciteiten. Hij had als jongen al barre zwerftochten ondernomen in Virginia en kende de indianen.Rond 1800 was het gebied ten westen van de Mississippi onderdeel van permanente eigendomsconflicten tussen Spanje en Frankrijk. De jonge Verenigde Staten mengden zich hierin als belangstellende voor de aankoop van de havenstad New Orleans. Er gingen gezanten naar Parijs. De uitkomst was de aanschaf van het kolossale gebied dat Louisiana heette: 838 duizend vierkante mijl in het hart van het continent, tot de Rocky Mountains, voor de prijs van vijftien miljoen dollar. De transactie staat te boek als de Louisiana-Purchase. Jefferson had nu definitief voldoende grond om de expeditie door het Congres te laten goedkeuren.

de rest is hier te lezen
http://www.volkskrant.nl/archief/een-am ... e~a733664/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door univers » 04 mei 2017, 10:40

Sacajawea staat in mijn bieb.
Dit is ook een mooi boek." Tecumseh .
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door oktagon » 04 mei 2017, 14:42

Reeds in 1845 vertrokken er -vanwege honger- zeeuwse (-vlaamse) emigranten naar de USA,een daarvan was een vrouwelijk familielid van 63 jaar ,met nog diverse anderen;in later jaren,in de tweede helft van de 19e eeuw werden de emigrerende familieleden opgevangen door ooms of tantes in het noordwesten van de USA.
Deze emigratie gebeurde wrs in de tijd van de schilderende Vincent van Goch ("de aardappeleters')

De eerste emigranten werden niet opgevangen,moesten zichzelf redden en zullen dus ook wel Indianen hebben gezien!
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 05 mei 2017, 13:26

Deze man heeft voor wie zich graag aansluit bij de kerk/geloof,
het goede inzicht:

De Paus ( én zijn naaste medewerkers!...) zou misschien iets aan een gesprek kunnen hebben met de Schotse kardinaal Keith O'Brien
(indien deze man nog leeft.. ook of hij nu nog kardinaal is weet ik niet)


Het volgende zei hij over het celibaat:

1. Celibaatsplicht
2. Voetnoot

Celibaat is de zelf verkozen blijvend ongehuwde staat. Wie voor deze weg kiest leeft celibatair. Het woord Celibaat komt van het Latijns caelebs of coelebs (= ongehuwd).
Aangezien seksuele omgang enkel binnen het huwelijk toegelaten is, houdt het celibaat volledige seksuele onthouding in.
In de Rooms-Katholieke Kerk worden in de regel alleen mannen tot het priesterschap toegelaten die bij hun wijding tot diaken de gelofte hebben afgelegd om ongehuwd te blijven.

Celibaatsplicht
In de Rooms-Katholieke Kerk moeten priesters en kloosterlingen ongehuwd blijven. In 1139 kwam er een algemeen verbod op het wijden van getrouwde priesters. Hun vrouwen werden nadien consequent aangemerkt als 'concubines' of 'hoeren'.

Het celibaat is echter geen Goddelijke inzetting.
De hoogste rooms-katholieke geestelijke in het Verenigd Koninkrijk heeft dat in 2013 bevestigd[1].

De Reformatie wees het celibaat af.
Het gaat tegen de goede leer in om een groep gelovigen, in het bijzonder hen die zich aan God toewijden, te verplichten ongehuwd door het leven te gaan.

1Ti 4:1 De Geest nu zegt uitdrukkelijk, dat in de latere tijden sommigen van het geloof zullen afvallen, terwijl zij zich zullen bezighouden met verleidende geesten en leringen van demonen

1Ti 4:2 die in huichelarij leugen spreken en hun eigen geweten hebben dichtgeschroeid.

1Ti 4:3 Zij verbieden te trouwen en gebieden zich van voedsel te onthouden, dat God geschapen heeft om met dankzegging te worden genuttigd door hen die geloven en de waarheid kennen.

1Ti 4:4 Want al het door God geschapene is goed en niets is verwerpelijk als het met dankzegging wordt genomen,

1Ti 4:5 want het wordt geheiligd door Gods woord en door gebed.

1Ti 4:6 Als je deze dingen de broeders voorhoudt, zul je een goed dienaar van Christus Jezus zijn, opgevoed in de woorden van het geloof en van de goede leer, die je nauwkeurig hebt nagevolgd.

1Ti 4:7 Verwerp echter de ongoddelijke oude-vrouwen-fabels. Oefen je echter in de godsvrucht.

1Co 7:28 Maar ook al trouwt u, u zondigt niet; en al trouwt de maagd, zij zondigt niet.
Het onderhouden van de celibaatsplicht is moeilijk en voor velen ondoenlijk. Een onderzoek onder ruim achthonderd Poolse priesters wees uit dat een op de drie vrijblijvende seks heeft gehad met gemeenteleden, dat 12 procent van de priesters met een vrouw samenleeft en dat ruim de helft van de priesters graag een gezin zou stichten (2009)[3].

Volgens een Schotse kardinaal is het overduidelijk dat veel priesters moeite hebben met een celibatair leven[2].
Volgens Gods Woord is het beter te trouwen dan van begeerte te branden.
1Co 7:8 Maar tot de ongetrouwden en de weduwen zeg ik: Het is goed voor hen, als zij blijven zoals ook ik.
1Co 7:9 Maar als zij zich niet kunnen onthouden, laten zij trouwen; want het is beter te trouwen dan van begeerte te branden.
Volgens de Schrift is elke gelovige in beginsel een priester. Elke gelovige kan zijn priesterschap uitoefenen in gehuwde of ongehuwde staat.

Voetnoot
1. ? Dat stelt de Schotse kardinaal Keith O'Brien, zie Schotse kardinaal bepleit afschaffen celibaat in Rooms-Katholieke Kerk, nieuwsartikel op RefDag.nl, 22 feb. 2013
2. ? Zie Schotse kardinaal bepleit afschaffen celibaat in Rooms-Katholieke Kerk, nieuwsartikel op RefDag.nl, 22 feb. 2013
3. ? Volgens een nieuwsbericht uit 2009.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door oktagon » 05 mei 2017, 16:13

De Anglicaanse kerk had wel priesters die een vrouwtje hadden;naar ik meen is de Angl. kerk door Hendrik VIII gesticht wegens ruzie met de paus en Hendrik heeft nmm ca. zes dames versleten.
Zie oa.: https://www.youtube.com/watch?v=wd-bEubGUZI
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 10 mei 2017, 11:54

We leven inderdaad in een verzorgingsstaat, in een oplossing gerichte samenleving waar Nicoline Roozen het in onderstaand stukje over heeft.
Waar bijna overal voor gezorgd wordt indien er problemen opdoemen en anderen (of instanties) oplossingen en hulp kunnen bieden.
Waar niks mis mee is natuurlijk, want soms is dat ook hard nodig omdat we niet allemaal in alle gevallen alles zelf kunnen doen.
Mensen hebben dan even iemand nodig die hen weer op weg helpt indien ze ergens in vast zijn komen te zitten.

---------------------

Citaat:

Gat na gat

1. Ik loop door een straat.

Er is een diep gat in het trottoir
Ik val erin
Ik ben verloren…..ik ben radeloos
Het is mijn schuld niet
Het duurt eeuwig om een uitweg te vinden


2. Ik loop door dezelfde straat

Er is een diep gat in het trottoir
Ik doe alsof ik het niet zie
Ik val er weer in
Ik kan niet geloven dat ik op dezelfde weg ben.
Maar het is mijn schuld niet
Het duurt nog lang voordat ik eruit ben.


3. Ik loop door dezelfde straat.

Er is een diep gat in het trottoir
Ik zie dat het er is.
Ik val er weer in…..het is een gewoonte.
Mijn ogen zijn open.
Ik weet waar ik ben.
Het is mijn schuld. Ik kom er direct uit.


4. Ik loop door dezelfde straat.

Er is een diep gat in het trottoir.
Ik loop er omheen.


5. Ik neem een andere straat.


Toen ik dit gedicht van C. Whifield weer tegen kwam drong het tot me door dat ik leef alsof ik elk gat kan vermijden nadat ik er voor de eerste keer uit geklauterd ben. Kom ik een probleem tegen in mijn leven? Oplossen en doorlopen. Ik doe alsof het leven een potje ganzenbord is. Als ik mezelf uit de put bevrijd heb moet ik zorgen dat ik er nooit meer in kom.

Van stap 1 meteen naar 5, naar de andere straat. Een onmogelijke eis en daarmee een recept voor frustratie. Die levenshouding is een diep gat in mijn trottoir. En ik ben niet de enige. We leven in een oplossingsgerichte samenleving waarin je nog erger bent dan een ezel als je twee keer in dezelfde put valt. Gelukkig is het mijn schuld niet.

Nicoline Roozen

------------------------------------

In dit laatste gedeelte waar ze het heeft om van stap 1 meteen naar stap 5 te gaan en een andere straat nemen, kan meestal ook niet
want dan sla je het tussen liggende leerproces over. Pas als het inzicht van de stappen 3 en 4 er is gaat men inzien
dat het beter is een andere weg/straat te nemen.

Sommige mensen lijken het echter afgeleerd te hebben (of het nooit geleerd te hebben, of niet eens te willen)
dat we zo toch heel veel zélf kunnen doen, maar ook moeten doen om niet steeds in de zelfde valkuil te
te trappen, waardoor we in een neerwaatse spiraal kunnen komen te zitten. Door van houding te veranderen
als we door hebben gekregen dat we zelf (soms geheel, soms gedeeltelijk) de veroorzaker van bepaalde negatieve
zaken zijn, kunnen we vaak daarna geleidelijk, dus zonder een stap over te slaan, op eigen kracht een
positieve wending aan ons leven geven. Het heft weer in eigen handen nemen en leren dan af om anderen of
de omstandigheden uitsluitend de schuld te geven van hetgeen er mis is gegaan.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door taigitu » 10 mei 2017, 12:30

Susan schreef:
Toen ik dit gedicht van C. Whifield weer tegen kwam drong het tot me door dat ik leef alsof ik elk gat kan vermijden nadat ik er voor de eerste keer uit geklauterd ben. Kom ik een probleem tegen in mijn leven? Oplossen en doorlopen. Ik doe alsof het leven een potje ganzenbord is. Als ik mezelf uit de put bevrijd heb moet ik zorgen dat ik er nooit meer in kom.

Van stap 1 meteen naar 5, naar de andere straat. Een onmogelijke eis en daarmee een recept voor frustratie. Die levenshouding is een diep gat in mijn trottoir. En ik ben niet de enige. We leven in een oplossingsgerichte samenleving waarin je nog erger bent dan een ezel als je twee keer in dezelfde put valt. Gelukkig is het mijn schuld niet.

Nicoline Roozen
Een mooi gedicht wat je steun/inzicht kan geven bij de moeilijke dingen in het leven.
Alleen is het gedicht niet van C. Whifield. Het komt uit het boek 'Het Tibetaanse boek van
leven en Sterven' van Sogyal Rinpoche. Mocht iemand meer willen lezen van deze auteur
en de context van dit gedicht.

http://www.goedinjevel.nl/bijzonder/op- ... biografie/

http://jolandaverburg.blogspot.nl/2010/ ... rafie.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 10 mei 2017, 15:33

taigitu schreef: Een mooi gedicht wat je steun/inzicht kan geven bij de moeilijke dingen in het leven.
Alleen is het gedicht niet van C. Whifield. Het komt uit het boek 'Het Tibetaanse boek van
leven en Sterven' van Sogyal Rinpoche.
Ja dat is zo, ik weet het nu weer, bedankt Taigitu.
Het gedicht herinnerde ik me wel meteen, maar ik heb zo ontzettend veel gedichten gelezen, ik wist niet meer van wie
het was en waar het nu precies in stond. Kon het ook niet na gaan omdat er nog boeken in dozen zitten vanwege
een renovatie die net afgerond is, daar zit namelijk ook het 'Tibetaans boek van leven en Sterven' in wat ik al
vele jaren geleden heb gekregen en gelezen.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 12 mei 2017, 17:01

Afbeelding

Aanwijzingen…
Afbeelding
11:11 zien.
Geeft aan dat je geestelijk aan het ontwaken bent. ...
11 spirituele (mannelijke) wetten & 11 universele (vrouwelijke) wetten.
Aan het werk… :wink:

Star Symbols
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alles in het universum is bestaat uit energie, dat vibreert op verschillende hoogtes
Buitenaards leven communiceren met elkaar door middel van de 11:11 symbolen
De heilige weg, The Sacred Way…..

Afbeelding
UNIVERSAL LAW OF LIGHT, SOUND AND VIBRATION
The Angelic Hosts as well as your Extraterrestrial friends understand how to communicate thought with vibration, how to transform the body with vibration. It will be a part of your new way of living. There are those now coming forward to teach you of these things.
http://www.starknowledgeenterprises.com/11-11-symbols/

Afbeelding
HUPAHU LUTA
Rays Healing Energy
CHIRON
Opens Healing Portals
SHAKINAH
Invokes Spirit of Healing

Afbeelding
Lucht schrijven. Schrijf een ufo-symbool in de lucht en omcirkel het . :wink:

Herinneren, voelen….
Helende handen [think] , gedachten [think] (HUPAHU LUTA Rays Healing Energy)

Don't Worry Be Happy | Acoustic Cover | Narvaez Music Covers | REALITYCHANGERS :wink: Inland Sky - Little Hands Het ‘’wakker’’ worden na 26000 jaar, activatie-code’s
Trillen op zeer hoge frequenties van het bewustzijn
Sioux Chief- Star Symbols from 1947 Crash Interpreted Hoge vibratie/frequentie
De vreedzame manier waarop het zich in ons luchtruim vertoont :roll: REAWAKEN Grandfather,
Look at our brokenness.
We know that in all creation
Only the human family
Has strayed from the Sacred Way.
We know that we are the ones
Who are divided

And we are the ones
Who must come back together
To walk in the Sacred Way.

Grandfather,
Sacred One,
Teach us love, compassion, and honor
That we may heal the earth
And heal each other.
— Ojibway prayer
in Prayers for Healing

Alles in het universum bevindt zich in je. Vraag alles aan jezelf.
-- Rumi

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 21 mei 2017, 12:04

Ik ben geïnteresseerd in mensen die gek op het leven zijn

Ik wil geen mensen aan mijn zijde die negativiteit overbrengen, die overal alleen het slechte in zien. Ik wil mensen aan mijn zijde die gek op het leven zijn, die op en neer willen springen, willen lachen en gepassioneerd willen zijn. Mensen die mij elke dag iets nieuws kunnen leren, mensen die van mij kunnen leren, die van mijn gezelschap kunnen genieten en mij de energie kunnen geven die ik nodig heb om te leven.

Ik houd van mensen die passie uitstralen, die genieten van wat ze doen, die niet bang zijn, die geleerd hebben dat veranderingen kansen inhouden. Ik houd van mensen die hun geluk verspreiden, die oprechte knuffels en kusjes geven, die op respectvolle wijze zeggen wat ze denken in plaats van te zwijgen, die mij leren wat liefde betekent en die aan mijn zijde staan wanneer ik ze echt nodig heb.


“Elk gevecht in het leven dient om ons iets te leren, zelfs de gevechten die we verliezen.”
-Paulo Coelho-

Hoe je giftige mensen kunt herkennen
We kunnen in veel delen van ons leven negatieve mensen tegenkomen die letterlijk alle energie zuigen uit de ruimte waar ze zich in bevinden en iedereen om zich heen een slecht gevoel geven. Daarom is het belangrijk om te leren hoe je dit soort mensen zo snel mogelijk kunt herkennen. Zodra je eenmaal weet waar je op moet letten, zijn deze mensen eigenlijk erg makkelijk te onderscheiden…

Ze denken dat iedereen tegen hen is
Giftige mensen zijn onzeker en denken daarom altijd dat alles en iedereen om hen heen tegen hen is. Ze projecteren hun gebrek aan zelfvertrouwen op anderen, door hun wantrouwen en ongemak te tonen. Ze houden niet van zichzelf en zijn daarom niet in staat om van anderen te houden en het positieve in hen te zien.

Ze accepteren geen advies
Giftige mensen denken dat ze alles weten, waardoor ze geen kritiek of advies accepteren. Ze worden boos wanneer je zegt wat je denkt en zullen dit gewoon afwijzen. Ga geen discussie aan met zo iemand, dit is namelijk volkomen nutteloos. Verander gewoon van onderwerp en neem zo snel mogelijk afstand.

Ze denken dat nergens een oplossing voor bestaat
Giftige mensen zien alleen problemen zonder oplossingen en als ze deze problemen niet kunnen zien, dan zullen ze ze zelf creëren. Ze hangen continu het slachtoffer uit in het bijzijn van anderen om aandacht te kunnen krijgen. Ze zullen veranderingen niet zien als kansen of problemen als manieren om te leren. Ze zullen nooit op zoek gaan naar een oplossing, maar alleen gaan zitten huilen en zeuren.

Ze doen alsof ze oprecht zijn
Giftige mensen hebben de neiging om alles wat ze denken eruit te gooien, zonder het te filteren of empathie op te brengen voor anderen. Ze denken dat ze hierdoor oprecht zijn, maar eigenlijk zijn ze gewoon kwetsend. Bovendien geven ze jou nooit de kans om te zeggen wat je denkt, omdat ze zich dan bedreigd voelen.
Met andere woorden: ze doen alsof ze oprecht zijn zodat ze kunnen zeggen wat ze willen zonder gevolgen, maar ze kunnen jouw woorden nooit accepteren, al is het maar een beetje opbouwende kritiek.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 21 mei 2017, 12:09

Vervolg stukje van bovenstaande citaat:


Mensen die gek op het leven zijn…

Positieve mensen die gek zijn op het leven zijn altijd bezig met leren. Ze doen van alles om zoveel mogelijk uit het leven te halen en niet stil te staan. De mensen die gek zijn op het leven zijn de mensen die ik in mijn leven wil. En wel om deze redenen…

Ze nemen verantwoordelijkheid
Mensen die gek zijn op het leven zijn in staat in te zien dat het aan hen is om hun eigen beslissingen te nemen, om verantwoordelijkheid te nemen voor de dingen die er in hun leven gebeuren, om veranderingen te maken en te leren. Mensen die gek zijn op het leven weten dat ze in staat zijn te doen wat ze willen.

“Enthousiasme is aanstekelijk. Het is 'lastig' om neutraal of onverschillig te blijven in de aanwezigheid van een positieve denker.”
-Denis Waitley-

Ze vergelijken zichzelf niet met anderen
Positieve mensen vergelijken zichzelf met niemand, omdat ze zich volledig bewust zijn van hun eigen deugden en tekortkomingen, omdat ze weten waar ze goed in zijn en altijd hun lesje leren om niet nog eens dezelfde fout te maken. Iemand die geleerd heeft van zichzelf te houden en zichzelf te waarderen, zal in staat zijn om ook van anderen te houden en toe te staan dat anderen van hem houden.

Ze broeden niet op de fouten die ze hebben gemaakt
Mensen die weten hoe ze van zichzelf moeten houden hebben geleerd om risico’s te nemen en de gevolgen die daaraan vastzitten te aanvaarden. Ze weten dat ze zowel kunnen winnen als verliezen, maar dat ze altijd zullen leren. En ze groeien, bewust van het gegeven dat fouten nu eenmaal bij het leven horen, omdat we allemaal mensen zijn. Ze weten hoe ze in hun eigen belang met hun emoties om moeten gaan.

“Geef niet op, want zo is het leven. Ga verder met je reis, streef je dromen na, ontgrendel de tijd, ren door de puin en verbreed de hemel.”
-Mario Benedetti-

verkenjegeest.com
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 23 mei 2017, 11:43

De Wet Van Aantrekkingskracht

We hebben het niet over aantrekkingskracht in de zin van romantische relaties, nee, het gaat hier om een aantrekkingskracht in de zin van persoonlijke ontwikkeling, een methode die gedurende de afgelopen jaren ontzettend succesvol is gebleken.
Ervan overtuigd zijn dat het geluk aan onze kant zal staan in onze ondernemingen. Het hebben van een intens verlangen naar iets, vol optimisme en vertrouwen, hopend dat dit ervoor zal zorgen dat al die gewenste doelen zullen worden verwezenlijkt. Deze ideeën, zo eenvoudig mogelijk uitgedrukt, zouden vorm geven aan het welbekende concept van de ‘wet van aantrekkingskracht’, dat stelt dat we bepaalde energiegolven kunnen uitzenden die in ons voordeel zullen werken.

‘We zijn wat we denken,’ vertelt deze wet ons. We ontwikkelen een mentale toestand door middel van fijne, harmonieuze vibraties die we veroorzaken met onze eigen gedachten. Deze vibraties zijn zowel de oorzaak als de middelen waarmee we dingen verkrijgen.


Is dit mogelijk? En daarnaast, kunnen we erop vertrouwen? Gezien de relevantie ervan, vooral op het gebied van persoonlijke ontwikkeling, is het het waard om hier op objectieve wijze even dieper op in te gaan.

De basis van de ‘wet van aantrekkingskracht’
De ‘wet van aantrekkingskracht’ is geen nieuw concept. Het heeft zijn wortels in de klassieke theosofie en in de ‘new age’-beweging, die uitgaat van energievelden en krachten die samen het universum opmaken.

We mogen ook de ‘positieve gedachte’ niet vergeten, die welbekende – en verkochte – motivatietheorie, die in staat is ons de energie en het zelfvertrouwen te geven dat we zo hard nodig hebben. Tegelijkertijd heeft de ‘wet van aantrekkingskracht’ ook dimensies die ontzettend geaccepteerd zijn in verschillende psychologische disciplines die je vast al kent:

Cognitieve theorie:
Een ideaal perspectief voor het leerveld waarin cognitieve processen zoals denk- en geheugenprocessen ons kunnen helpen bij het verwerven van kennis en het teweegbrengen van veranderingen. Denk bijvoorbeeld aan mensen die proberen om te stoppen met roken. Door te visualiseren hoe ze aan de dag beginnen zonder die broodnodige sigaret, kunnen ze een werkelijke verandering opwekken. Met andere woorden, de gedachte helpt ons om ons doel te bereiken, net zoals bij de wet van aantrekkingskracht.
Cognitieve gedragstherapie: Het interessante aan deze psychologische benadering is dat het ons leert dat onze gedachten de oorsprong zijn van onze emoties en gedragingen. Nooit andersom. Met andere woorden, we controleren het emotionele veld door onze gedachten te veranderen. Als ik nadenk over het naast me neerleggen van mijn problemen en bovendien vastberaden ben om dit doel te bereiken, dan zal deze gedachte uiteindelijk mijn vermogen zo sturen dat ik het zal verwezenlijken.

Een alternatief voor de wet van aantrekkingskracht: actie

Het enige objectieve puntje van kritiek dat we kunnen hebben op de wet van aantrekkingskracht is dat het te veel belang hecht aan energievelden en het essentiële idee dat om iets te krijgen, we ‘erom moeten vragen’. Zij dit aan het universum of die grotere of onzichtbare kracht die ons omringt en tevens met ons verbonden is. Hoewel ook dit natuurlijk waarde heeft, het zorgt tenslotte in ieder geval voor een enthousiaste, positieve en dankbare houding.

Maar zoals we al weten, is het niet genoeg om het alleen maar te vragen. Het zal ons niet veel opleveren om nederig te vragen of onze doelen verwezenlijkt mogen worden als we hier zelf niets voor doen. Het zal altijd juist en nodig zijn om positief te blijven, dit spreekt voor zich, maar deze positiviteit moet wel redelijk en logisch zijn. De oplossingen in ons leven komen niet vanzelf aanwaaien alleen maar omdat we dit denken, willen en hopen.

We zullen de wet van aantrekkingskracht dan ook aannemen als de eerste stimulus voor een verandering van de houding. We denken aan wat we willen, we begrijpen dat we iets moeten veranderen en dat we ons, logischerwijs, moeten inspannen om dit te bereiken, nu moeten we het alleen nog aanvullen met de ‘wet van actie’. Het werkelijke geheim zit hem dan ook eigenlijk in ontdekken wat het is dat je wilt en tegelijkertijd beseffen dat om iets te kunnen bereiken, je iets zult moeten doen, en dit zelfs dusdanig beseffen, dat je ook daadwerkelijk overgaat tot actie. Gelukkig zal de motivatie die achter jouw wensen schuilgaat ervoor zorgen dat je deze stap zo hebt gezet.

Dus stel vast wat voor leven je wilt, voeg je eigen middelen en strategieën toe, werk elke dag naar dit leven toe en zie in dat achter elke prestatie ook onze eigen geweldige kracht schuilt. Een kracht die ons trots maakt dat we onszelf zijn.

De wet van aantrekkingskracht is een geweldig motiverend concept, maar het is altijd goed om de dingen objectief te bekijken, in gedachten houdend dat het ‘concept van de positieve gedachte’ tegenwoordig ook gewoon een waar verkoop item is. Staar je dan ook niet blind op de gedachte alleen, heb altijd vertrouwen in jezelf, en richt je gedachten en handelingen zo dat je werkt aan het leven dat je wenst.

Het leven dat je gelukkig maakt en het waard is om voor te vechten.

https://verkenjegeest.com/

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zo, dat was tevens het laatste wat ik voor nu heb geplaatst.
Dit had ik gisteren al bijna helemaal klaar, maar wou er nog een 'nachtje over slapen', heb het vanochtend af gemaakt
en plaats het nu dus.

"Wie domme dingen doet wordt wijs" is een gezegde uit een stukje wat ik hier eerder eens plaatste.
Nu ben ik niet het type die van zichzelf zal denken..laat staan het te gaan zeggen/schrijven..dat ik wijs ben, verre van dat!
Ik heb óók niet de behoefte om ánderen dat onder de neus te wrijven die eens naar mijn gevoel, minder fraaie uitspraken neer zetten
er even op te wijzen dat ze niet erg slim (bezig) zijn, dat is wat anders dan verschillende meningen te hebben en hier over een discussie
aan te gaan.

Vannacht heb ik hier een tijd over door zitten denken en dit heeft mij doen besluiten om (misschien voorlopig..dat zal de tijd mij leren)
te stoppen en hier niet meer te reageren. Let wel, ik houd het helemaal bij mij zelf, ben tot de conclusie gekomen dat ik blijkbaar 'verkeerde' dingen heb geschreven en/of stukken geplaatst die geen toegevoegde waarde hebben, vaak dingen niet heb begrepen, onduidelijk in mijn schrijven ben door niet goed in woorden op 'papier' uit te drukken wat en hoe ik het bedoel, regelmatig schrijffouten maak enz enz.

Het forum laat ik daarom graag over aan degenen die wél zinnige dingen zeggen en/of plaatsen, intelligent genoeg zijn en daarom ook heel begrijpelijk hier door veel en graag op elkaar reageren, die bijna alles ook begrijpen over diverse uiteenlopende onderwerpen.
Dit zeg ik in alle ernst en meen ik dus oprecht zonder 'stilletjes' eigenlijk iets anders te denken, schijnheilig doen ligt me totaal niet.
Ik heb bijv. ook nooit de behoefte gehad er iets anders neer te gaan zetten om maar 'aardig' over te komen of iemand naar de mond te praten,
dit zeg ik dus zonder enig sarcasme of negatieve gedachte er achter richting wie dan ook. Niets daar van!
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Tammy » 23 mei 2017, 19:00

Susan schreef :
Vannacht heb ik hier een tijd over door zitten denken en dit heeft mij doen besluiten om (misschien voorlopig..dat zal de tijd mij leren)
te stoppen en hier niet meer te reageren. Let wel, ik houd het helemaal bij mij zelf, ben tot de conclusie gekomen dat ik blijkbaar 'verkeerde' dingen heb geschreven en/of stukken geplaatst die geen toegevoegde waarde hebben, vaak dingen niet heb begrepen, onduidelijk in mijn schrijven ben door niet goed in woorden op 'papier' uit te drukken wat en hoe ik het bedoel, regelmatig schrijffouten maak enz enz.

Hai Susan. :grin:
Hoe kom je erbij dat je zoals jij noemt verkeerde dingen hebt geschreven en stukken zonder toegevoegde waarde ? :shock:
Ik zie dat helemaal niet.
Iedereen schrijft uit zijn eigen belevingswereld , daar is niks mis mee.
Men kan het met elkaar eens zijn of niet, maar elk bericht is waardevol.

Ik wil dat je weet dat de deur altijd open staat voor je . :wink:
Ik hoop dat je weer gauw komt, maar dat laat ik aan jou over.
Je kent mijn motto, alleen maar komen als je tijd en zin hebt.
Ik vond het heel leuk en fijn dat je hier was. ;P!


Ik neem dus geen afscheid van je, je blijft altijd welkom lieve meid.
Alvast bedankt voor alles en take care. :loveU: :knuffie:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 23 mei 2017, 21:22

Tammy schreef: Hai Susan. :grin:
Hoe kom je erbij dat je zoals jij noemt verkeerde dingen hebt geschreven en stukken zonder toegevoegde waarde ? :shock:
Ik zie dat helemaal niet.
Iedereen schrijft uit zijn eigen belevingswereld , daar is niks mis mee.
Men kan het met elkaar eens zijn of niet, maar elk bericht is waardevol.

Ik wil dat je weet dat de deur altijd open staat voor je . :wink:
Ik hoop dat je weer gauw komt, maar dat laat ik aan jou over.
Je kent mijn motto, alleen maar komen als je tijd en zin hebt.
Ik vond het heel leuk en fijn dat je hier was. ;P!

Ik neem dus geen afscheid van je, je blijft altijd welkom lieve meid.
Alvast bedankt voor alles en take care. :loveU: :knuffie:
Ik weet het hoor, dankjewel meid, :grin:
ben het ook eens met wat je zegt over dat iedereen schrijft van uit zijn eigen belevingswereld,
daar is ook niks mis mee en dat men het lang niet in alles eens is met elkaar.
Dat kan nu juist zo leuk zijn immers, anders is er ook niet veel aan, toch?

Er speelt nog iets anders mee, maar ga daar liever niet verder op in hier, :wink:
Ik neem even afstand Tammy en laat de tijd zijn werk doen,
eens kijken wat er gebeurd. [wave]

:loveU:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Tammy » 24 mei 2017, 06:14

Ik respecteer je beslissing Susan. :loveU:

Pas goed op jezelf ok ?

Heel veel liefs van mij. :knuffie:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door univers » 24 mei 2017, 06:25

Waarom Suus?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie