Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door taigitu » 26 mei 2017, 09:09

Vraag om inzicht, niet om uitkomst
Door Lars Faber · 23/10/2012

Eén van de oudste spirituele wetten is de Wet van Aantrekking. Deze metafysische wet stelt dat
we aantrekken wat we uitzenden. Razend populaire hedendaagse denkers hebben een slaatje uit
deze universele wetmatigheid weten te slaan en haar als ‘geheim’ verkocht: het universum is
één grote catalogus, waaruit je naar believen kunt bestellen.

Koren op de molen van de moderne, materialistisch ingestelde mens.
Wil je een parkeerplaats?
Vraag er één, visualiseer hem en hup, daar is hij!
Een nieuwe auto?
Hang een plaatje boven je bureau en verlang er naar.
Het universum doet de rest. Spiritualiteit uit de magnetron… even voorverwarmen en klaar!

De oorspronkelijke Wet van Aantrekking vertelt iets anders. De wet laat namelijk
zien op basis van het hermetische principe ‘Zo beneden, zo boven. Zo binnen, zo buiten’, hoe
het met je binnenwereld gesteld is. De wereld zoals je die waarneemt, heb je aangetrokken met
jouw niveau van bewustzijn. Het is bijna een vorm van blasfemie om een andere wereld te
wensen, voordat je hebt begrepen wat jouw aandeel was in het aantrekken ervan!


Het is gemakkelijk om van baan te veranderen als de oude niet meer bevalt en een nieuwe te
visualiseren. Het veranderen van partner als de sleur intreedt is ook in de mode. Het visualiseren
van nieuwe relaties, werk of materie werkt; waarom zou je nog ongelukkig zijn?
Wat deze methode echter niet vertelt, is dat de nieuwe situatie spoedig zal vervallen in de oude.
Dat is de werkelijke Wet van Aantrekking. Jij zendt uit, het universum antwoordt.
Niet op wat je denkt of visualiseert, maar wat je hart uitzendt. En als je hart gepijnigd en
ongelukkig is – wat zich uit in jou onvrede met je huidige situatie – zul je uiteindelijk meer
ongeluk aantrekken.
Je zou het ook wel de Wet van Resonantie kunnen noemen.
Je hart is een sterke zender.
Het universum trilt mee in de frequentie die het hart uitzendt.

De grootmeesters aller landen leren ons de volgende les, misschien wel de moeilijkste aller lessen:
Niet mijn wil, maar de uwe geschiede. Insh’Allah (als Allah het wil). Brahman is de wagenmenner.
Maktub (het staat geschreven). Het universum zoals we dat waarnemen is perfect zoals het is,
het is God. Het feit dat ik er niet tevreden mee ben en iets anders wil, betekent dat mijn inzicht
nog niet groot genoeg is. Dit gaat in het bijzonder op bij verstoorde relaties (hij is een klootzak
en moet veranderen!), bij ernstige ziekte (dit had mij niet mogen overkomen), bij verlies van
zaken of dierbaren (het is niet eerlijk, God bestaat niet).

Hoe je relatie met het universum is (of God, zo je wilt) en wat je aantrekt, valt of staat met je
inzicht. Het inzicht dat alles goed is, exact zoals het is.

http://kd.nl/2012/10/23/vraag-om-inzich ... -uitkomst/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door MetalPig » 29 mei 2017, 12:48

Het universum trilt mee in de frequentie die het hart uitzendt.
Waarom word je dan ziek van voedsel met een lage frequentie? Waarom trilt dat voedsel niet mee met je hart?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door univers » 29 mei 2017, 13:37

Waarom trilt dat voedsel niet mee met je hart?
Omdat je batterijen leeg zijn. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door taigitu » 29 mei 2017, 17:26

MetalPig schreef:
Het universum trilt mee in de frequentie die het hart uitzendt.
Waarom word je dan ziek van voedsel met een lage frequentie? Waarom trilt dat voedsel niet mee met je hart?
Er staat dat het universum meetrilt.
Wat wij uitzenden door iets wat we doen of denken zijn trillingen/frequenties.
Zoals we via de radio iets uitzenden (via de ether) en het universum in sturen.
Het universum (het geheel van Alles) ontvangt wat we uitzenden en blijft daar
aanwezig (Akasha). Zo kan ieder ander het ontvangen en er op mee resoneren,
zelfs op 'antwoorden'. Bewust of onbewust, zoals telepathie via het onbewuste.

Of iemand vertelt hoe verdrietig ze is...... Die verdriet-frequentie van die persoon
ontvang je en je hart reageert door resonantie. Je vind het zielig en wordt ook een
beetje verdrietig. Jouw frequentie verandert mee, je ervaart de reactie in je
lichaam op meerdere niveau's. Het kan je zelfs aan het huilen brengen als het je erg raakt.

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt te zeggen met dat 'voeding met een lage
frequentie niet meetrilt met je hart. Het lichaam reageert als totaliteit op elke voeding.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door MetalPig » 30 mei 2017, 11:05

taigitu schreef:
MetalPig schreef:
Het universum trilt mee in de frequentie die het hart uitzendt.
Waarom word je dan ziek van voedsel met een lage frequentie? Waarom trilt dat voedsel niet mee met je hart?
Er staat dat het universum meetrilt.
Wat wij uitzenden door iets wat we doen of denken zijn trillingen/frequenties.
<...>
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt te zeggen met dat 'voeding met een lage
frequentie niet meetrilt met je hart.
Als het hele universum meetrilt dan zou je verwachten dat je eten ook meetrilt, toch? Je eten maakt immers deel uit van het universum.

In dit topic citeer je iemand die zegt dat het universum met je hart mee trilt, en in dat andere topic citeer je iemand die zegt dat junkfood niet trilt.

Dat spreekt elkaar tegen, en ik vraag me af of jij gelooft dat beide waar zijn, en zo ja, hoe je dat met elkaar in overeenstemming brengt.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door Osiris » 30 mei 2017, 21:31

Het gaat om de wet van aantrekkingskracht; straal je een lage trilling uit,dan trek je een lage trilling aan.

Simpel voorbeeld ;de meeste mensen met obesitas zijn ongelukkig of neerslachtig, om wat voor reden dan ook en trekken dan junkfood en andere ongezonde rommel aan.
Wat uiteindelijk een vicieuze cirkel kan creeren,wat moeilijk te doorbereken is.
Pas als je van binnen uit de rollen omdraait zal dat ook van buitenaf plaatsvinden.

Daarnaast geloof ik in het karmische principe, wat niet aan tijd gebonden is.
Iets wat in een ver verleden een lager trillinglevel had ( jezelf ) kan in een later stadium ( e.v.t. één van je volgende levens ) alsnog bij je terechtkomen, alszijnde een aantrekkingskracht over. een voor ons. langere periode van tijd.

Dus ook niet altijd zo makkelijk om oorzaak en gevolg te vinden om de rollen om te draaien.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door Osiris » 30 mei 2017, 21:57

De schrijver van het stuk,Lars Faber, is de man achter 'de gewijde reis'.
Het meest bekend van zijn ayahuasca sessies , waar ik vorig jaar een zweethut/ayahuasca weekend heb mogen ervaren.

Zelf ervoor gekozen niet zo diep te gaan als de andere deelnemers,omdat ik tijdens de zweethutsessie en meditaties voorafgaand aan de aya sessie, al de meeste antwoorden kreeg op de vragen,waar ik voor gekomen was.
Tijdens de aya sessie kwam ik tijdens de lichte trance,op een bijzondere plek, waar maar één woord zeer expliciet naar boven kwam ; 'acceptatie'.

Oftewel zoals hijzelf stelt in het stuk; het is goed zoals het is....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door Vitharr » 30 mei 2017, 23:06

Zeggen dat het goed is zoals het is doet mij bibberen op een lagere, dualistische frequentie. Ik zou zelf eerder zeggen dat het is zoals het is. Waarde-loos. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door Osiris » 31 mei 2017, 05:54

Mooie woordspeling :wink:
We bedoelen hetzelfde,benoemen het slechts anders en daarmee dus wel dezelfde intentie,dus ook geen lagere dualistische trilling waar je voor hoeft te bibberen :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door Osiris » 31 mei 2017, 19:03

Nog even de verschillen tussen het getypte,geschreven en gesproken woord.
Qua trilling en resonantie heeft de eerste de laagste trilling, de tweede wat meer en de laatste het meest ( liefst nog met een visueel beeld van de spreker ).

Het eerste word tegenwoordig het meest gebruikt via social media ( Facebook/WhatsApp ) en levert m.i. de meeste interpretatieproblemen en misverstanden op.

Het handgeschreven schrift geeft al meer info over de desbetreffende persoon.

Echter het audiovisuele gesprek het meeste over intentie en emotie van degene die wat te vertellen heeft.
De stem heeft een trilling/vibratie die ons gehoor oppikt waar een bepaalde gemoedsstatus ( en dus ook de intentie ) uit is op te maken.
Met een beeld van de spreker is ook uit de visuele uitstraling ( trilling ) veel meer te halen over de intentie.

Dus ook al zal er exact hetzelfde getypt, geschreven of gesproken worden,
hoe het overkomt en begrepen word bij de ontvanger zal wel eens totaal verschillend kunnen zijn.

En smileys gebruiken bij de eerste vorm heeft ( hoewel het iets meer verduidelijkt ) niet de trillingsverhogende/verduidelijkende waarde van de laatste.... :mrgreen: :wink: :grin: [wave]
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door MetalPig » 01 jun 2017, 10:03

Osiris schreef:Nog even de verschillen tussen het getypte,geschreven en gesproken woord.
Qua trilling en resonantie heeft de eerste de laagste trilling, de tweede wat meer en de laatste het meest ( liefst nog met een visueel beeld van de spreker ).
Kun je dat kwantificeren?

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door Osiris » 01 jun 2017, 19:06

Nee, alleen ervaren/voelen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door Osiris » 01 jun 2017, 19:14

Over andere vormen van inkt gesproken.
Ik kies mijn tatoeerders uit op hun energie.
Voelt die niet goed , dan komt er geen plakplaat bij,hoe goed hij/zij ook te boek staat.

De energie word via de handen van de tatoeerder en het trillen ( en resonantie ) van de naalden van het pistool meegegeven aan de inkt die door de huid ingekapseld word.
Betekent dat de energie van degene die tatoeeert, permanent in jouw lichaam word opgeslagen.

Dus voor de tattoo freaks onder ons ; voel de persoon aan,die jou gaat prikken, tijdens het intake gesprek :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door univers » 01 jun 2017, 19:29

Mijn zoon tatoeeerd ook, maar bij mij geen polonaise aan mijn lijf.
Het is net of je een nummerbord op je lijf hebt. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door gusteman » 01 jun 2017, 19:51

Osiris schreef:Nee, alleen ervaren/voelen.
Ook als je het alleen kan ervaren/voelen kan het gekwantificeerd worden.

Maar misschien werd de vraag niet goed begrepen, mogelijk dat het als volgt iets duidelijker wordt:
Osiris schreef:Nog even de verschillen tussen het getypte,geschreven en gesproken woord.
Qua trilling en resonantie heeft de eerste de laagste trilling, de tweede wat meer en de laatste het meest ( liefst nog met een visueel beeld van de spreker ).
Zou je kunnen, pakweg op een schaal van 0Hz tot 20.000Hz, ongeveer aanduiden binnen welk gebied die trillingen zich manifesteren?

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door Osiris » 01 jun 2017, 19:57

Je moet ook niet Uni :mrgreen:

Bij mij op de borst prijkt het zegel/naam van toetanchamon; Neb Chepre Re, daaronder de Ka Ba /alpha/omega symboliek met de Mer Ka Bah.
Op de rug over gehele lengte de Egyptische cadusceus met de reincarnatie/dualiteit en verlichtings symboliek.
Op de bovenarmen een aantal indiaanse spirituele plakplaatjes.
Op de rug komen daar aan weerszijde van de cadusceusslangen eerdaags nog afbeeldingen van Osiris en Isis bij om de mannelijke en vrouwelijke dualiteit/contrast,die in balans gebracht dienen te worden, extra te benadrukken.

Dus ben nog niet uitgeprikt "nee
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door Osiris » 01 jun 2017, 19:59

gusteman schreef:
Osiris schreef:Nee, alleen ervaren/voelen.
Ook als je het alleen kan ervaren/voelen kan het gekwantificeerd worden.

Maar misschien werd de vraag niet goed begrepen, mogelijk dat het als volgt iets duidelijker wordt:
Osiris schreef:Nog even de verschillen tussen het getypte,geschreven en gesproken woord.
Qua trilling en resonantie heeft de eerste de laagste trilling, de tweede wat meer en de laatste het meest ( liefst nog met een visueel beeld van de spreker ).
Zou je kunnen, pakweg op een schaal van 0Hz tot 20.000Hz, ongeveer aanduiden binnen welk gebied die trillingen zich manifesteren?
Geen idee, heb me daar niet in verdiept,maar zal vast wel ergens gedocumenteerd staan op het web, welke kleuren met welke frequenties overeenkomen.
Had ooit een mooi boek over aura reading/healing waar het volgens mij wel in stond,lang geleden aan iemand cadeau gegeven,die daadwerkelijk aura's kon zien,die had er meer aan....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door gusteman » 01 jun 2017, 20:07

Osiris schreef:Geen idee, heb me daar niet in verdiept,maar zal vast wel ergens gedocumenteerd staan op het web, welke kleuren met welke frequenties overeenkomen.
Oeps, nu kan ik even niet meer volgen.
Waar heb je je dan niet in verdiept?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door univers » 01 jun 2017, 20:40

Dus ben nog niet uitgeprikt "nee
Ik weet wel een betere plek voor mijn naald. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vraag om inzicht, niet om uitkomst

Bericht door univers » 01 jun 2017, 20:40

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie