Teleporteren nog niet voor morgen.

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Plaats reactie
gusteman

Teleporteren nog niet voor morgen.

Bericht door gusteman » 15 jul 2017, 07:37

Velen dromen ervan, zelfs in wakkere toestand: je kunnen verplaatsen van punt A naar punt B via "teleportatie", een soort van straalverbinding waarbij materie wordt "ontbonden" en op een andere plaats weer wordt opgebouwd in de originele vorm.

Het principe kreeg publieke belangstelling in de Star Trek reeks alwaar het werd voorgesteld als een fluitje van een cent.

De werkelijkheid ligt enigszins anders, of, met de woorden van een wetenschapper die al vijfentwintig jaar werkzaam is op dat vlak:
BRON schreef:Prof Sandu Popescu, from Bristol University, has been working on quantum entanglement since the 1990s.

"Even then people were thinking about Star Trek. But we are talking about sending the state of a single particle, not the billions of billions of billions of particles that form a person," he says.
Het laat zich aanzien dat "Beam me up, Scotty" nog geruime tijd zal behoren tot de science-fiction.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Teleporteren nog niet voor morgen.

Bericht door Fenna » 15 jul 2017, 09:24

Hè, wat Jammer nou.
Leek mij wel zo fijn om 'in a blink of an eye' naar mijn vakantieadres te kunnen, i.p.v. uren in een rij te wachten op Schiphol of zelfs dagen in de auto te moeten rijden om er te komen :grin:
Maar wie weet, kan dit ooit in een verre toekomst.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Teleporteren nog niet voor morgen.

Bericht door Tammy » 15 jul 2017, 12:38

Het mooie aan wetenschap is dat wat vandaag onmogelijk lijkt, in de nabije of verre toekomt misschien wel kan.
Dit is zoiets.
We kunnen nog geen mensen teleporteren maar eens wel.
We zitten alvast op de goede weg, het is gewoon een kwestie van tijd.
En dan word de kreet Scotty beam me up de gewoonste zaak van de wereld. :geleerde:

Ik ben een documentaire aan het kijken met William Shatner.
Hij neemt ons mee op een reis die wel een beetje aansluit met deze topic denk ik.

Hier de trailer:
En hier de volledige documentaire.
Alleen al de eerste minuut van deze documentaire met William Shatner is van een ongekende schoonheid en een juweeltje .
De muziek en zijn woorden zijn zo mooi terwijl hij aan het rijden is op weg naar zijn paarden. Werkelijk fantastisch en zo ontroerend voor mij om te zien .
En dan.........we have a Lift Off ! . ;P!
De volgende stap voor de mensheid .

Dus Gusteman, teleporteren morgen ?
Nee..............maar op een dag wel. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie