Donald Trump president ..... en wat nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 11 aug 2017, 17:41

Twee randdebielen.
Bij de ene is het volk ermee opgescheept, weet niet beter.
En de ander het ander volk, heeft er vrijwillig voor gekozen.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 12 aug 2017, 07:49

waarheid als een koe ,,,,, [joker] ;P!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 12 aug 2017, 10:31

is die vrijer op de hoogte dat ie zelf een land heeft om te besturen en bij elkaar te houden zonden gedonder in de glazen????

Venezuela is niet ver weg. De mensen lijden en zijn aan het doodgaan. We hebben veel opties voor Venezuela waaronder een mogelijk militaire optie, mocht dat nodig zijn", zei Trump tegenover journalisten op zijn vakantieverblijf in Bedminster.
Het Pentagon, het hoofdkwartier van de Amerikaanse strijdkrachten, liet weten dat over een militair ingrijpen nog geen enkel bevel was gegeven vanuit het Witte Huis.
/
WASHINGTON (ANP/RTR) - De Amerikaanse president Donald Trump stuurt zijn schoonzoon Jared Kushner en onderhandelaar Jason Greenblatt naar het Midden-Oosten om met regionale leiders te discussiëren over een ,,pad naar inhoudelijke Israëlisch-Palestijnse vredesbesprekingen'', zei een functionaris van het Witte Huis.
/WASHINGTON (ANP/RTR) - De Amerikaanse president Donald Trump heeft Noord-Korea opnieuw gewaarschuwd geen gekke dingen te doen. ,,Militaire oplossingen zijn nu volledig gereed, vergrendeld en geladen, mocht Noord-Korea onverstandig handelen.

<In 'n satirisch programma zei een /nep/Trump ik ben de baas over Amerika én het Universum..... nou nog effe en ze hebben gelijk met die ....... [joker]
alles van waarde is weerloos

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 12 aug 2017, 10:33

Donald Trump heeft blijkbaar toch zin in één of ander oorlogje.
Nu heeft hij ook al laten weten dat de VS, indien nodig (wat dat dan ook zou mogen betekenen), bereid zijn om militair in te grijpen in Venezuela.

Gisteravond verklaarde Trump aan journalisten: "We have many options for Venezuela, including a possible military option if necessary."
"We have troops all over the world in places that are very far away. Venezuela is not very far away and the people are suffering and they're dying."


Hij heeft blijkbaar, na die aanval met kruisraketten op de Syrische luchtmacht, de smaak te pakken.

Past wel in zijn retoriek van "making America great again" maar het eindresultaat zou wel eens kunnen zijn dat de VS er niet groter maar eerder kleiner op worden.

Ik heb nu al medelijden met zijn opvolger.

Edit: herman50 was me net voor maar ik laat het staan; zie het als een extra duiding. :wink:

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 13 aug 2017, 09:11

Naast problemen met een onverzettelijk Noord-Korea en zijn beleid op dat vlak moet Donald ook rekening houden met de gevolgen van zijn beleid in eigen land: de slogan "Make America great again" heeft bij heel wat mensen de indruk gewekt dat Donald het had over "blank Amerika".
En dat heeft hij voor een groot deel aan zichzelf te danken, niet door wat hij letterlijk heeft rondgestrooid tijdens de verkiezingscampagne maar vooral door de ondertoon die uit die campagne naar boven kwam; en dat was er vooral een waar de blanke man het voor het zeggen heeft en alle anderen ondergeschikt zijn.

De beruchte "white suppremacist" beweging in de VS heeft hier wel oren naar gehad en voelt zich sterker dan ooit, in de waan dat Washington hen zal steunen in het bereiken van hun doelen.

Met als gevolg dat, in de nasleep van een betoging door blanke "supermannen", in Charlottesville één van die "supermannen" met een wagen aan hoge snelheid is ingereden op een groep tegen betogers waarna hij is gevlucht; om gelukkig genoeg later opgepakt te worden en beschuldigd van moord.

Want inderdaad heeft één vrouw het leven gelaten terwijl 19 mensen lichte tot zware verwondingen hebben opgelopen.

In een eerste reactie probeerde Trump al zijn verantwoordelijkheid te ontduiken door er op te wijzen dat niet enkel onder Trump of Barack Obama, neen hoor, reeds lang voordien deze soort van spanning heerste in de VS, reeds lang voordien bestonden dergelijke problemen.

Ergens klopt dat wel maar hij kan er niet omheen dat het net onder zijn regime (waarin onder meer mensenrechten behoorlijk aan de kant worden gezet) is dat extreem rechts geboefte zich voldoende gesteund voelt vanuit de centrale regering om de straat op te komen en middels terreur hun gedachtegoed te verspreiden.

Hoe zou dat nu toch kunnen komen?

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 13 aug 2017, 12:50

En dát djr Trump kan roepen ´´ maak Amerika weer groot´´ , is tóch te danken aan die ´´lager opgeleide´´ klasse, kleurlingen ,mexcicanen en dergelijke we+ke zich ´achter de schermen´, in het zweet werkte zodat die blanke man zich kon uitleven als een god in Fra,, Washington ...
maar vergeten is makkelijk ... tót die bom barst

Afbeelding
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 14 aug 2017, 09:52

Gusteman schreef :
In een eerste reactie probeerde Trump al zijn verantwoordelijkheid te ontduiken door er op te wijzen dat niet enkel onder Trump of Barack Obama, neen hoor, reeds lang voordien deze soort van spanning heerste in de VS, reeds lang voordien bestonden dergelijke problemen.

Ergens klopt dat wel maar hij kan er niet omheen dat het net onder zijn regime (waarin onder meer mensenrechten behoorlijk aan de kant worden gezet) is dat extreem rechts geboefte zich voldoende gesteund voelt vanuit de centrale regering om de straat op te komen en middels terreur hun gedachtegoed te verspreiden.

Hoe zou dat nu toch kunnen komen?
Hoe bedoel je Gusteman Ergens klopt het wel ?
Het is niet Ergens klopt het wel maar het klopt gewoon helemaal.
Die walgelijke KKK en de rest van die Nazi figuren bestaan al heel lang ver voordat Trump geboren was.
Of Obama.
Tuurlijk valt de wereld weer over Trump dat hij medeverantwoordelijk is voor deze mars.
Was onder Obama natuurlijk nooit gebeurd.....

Aantal jaren geleden liepen IS figuren met hun walgelijke vlaggen door de schilderswijk.
En er werd niks tegen gedaan.
Viel de wereld ook zo over onze Rutte ?

Tijdje terug gaan idiote extreem linkse stumpers een hele stad de vernieling in jagen bij de G20 top.
Tot nu toe is er als ik het goed heb maar 1 persoon gearresteerd ?
Klopt dat ?
Moch dat zo zijn , waar is de rest ?
En viel de wereld ook zo over frau Merkel toen Gusteman zoals nu met Trump ?
Want dat geweld was on her watch zoals ze dat zeggen.
Goh, hoe zou dat toch komen he ?


Laten we eerlijk wezen beste Gusteman, al had Trump het beestje wel bij de naam genoemd dan was het ook niet goed geweest.
Het had niks uitgemaakt.
Die man is aangeschoten wild door de blinde woede van mensen die het niet kunnen verkroppen dat hij president is geworden.


Jij hebt het altijd over democratie Gusteman.
Van mij mogen die vrije regels aangescherpt worden.
Die KKK verbieden te demonstreren net als extreem links of toen die IS figuren.
Allemaal zijn ze walgelijk.
Soms denk ik echt dat de mensheid ten onder gaat aan zijn eigen democratie.

Deze walgelijke mars komt ergens vandaan, net als dat Trump gekozen is.
Misschien omdat zijn voorganger wat heeft liggen slapen ?

Maar ja als je zoiets zegt is het bijna heiligschennis he ?

We zitten met een figuur als Trump in Washington DC .
De KKK die trouwens nooit weg is geweest komt duidelijker in beeld weer.
Was met andere leider ook gebeurd.
De extreme linkse zooi gebruikt buitensporig geweld.
De mens is zich aan het roeren op een foute manier.
Door het domme weg kijken wat leiders doen.
Ook hier in Europa.

Om met jouw laatste zin af te sluiten beste Gusteman:

Hoe zou dat nu toch komen he ?
Ik weet het antwoord al.
Ik heb het net gegeven, maar jij zal dat anders zien.

Have a nice day. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door MetalPig » 14 aug 2017, 10:22

Tammy schreef:Hoe bedoel je Gusteman Ergens klopt het wel ?
Het is niet Ergens klopt het wel maar het klopt gewoon helemaal.
Die walgelijke KKK en de rest van die Nazi figuren bestaan al heel lang ver voordat Trump geboren was.
Klopt, maar nu hebben ze een president die aan hun kant staat. Daardoor voelen ze zich gesterkt en durven ze nu openlijk de straat op. Dus in die zin is Trump wel degelijk mede verantwoordelijk aan wat er in Charlotteville gebeurd is en kleeft het bloed van Heather Heyer ook aan zijn handen.
Tammy schreef:Laten we eerlijk wezen beste Gusteman, al had Trump het beestje wel bij de naam genoemd dan was het ook niet goed geweest.
Het zou in ieder geval minder hypocriet geweest zijn, na zijn kritiek op Obama.

Het is vreemd dat extreem rechts geweld bij Trump minder reactie opwekt dan een winkelketen die stopt met het verkopen van Ivanka's handtasjes...

Overigens is Ivanka joods (geworden voor haar huwelijk met Kushner). Je zou denken dat Trump alleen daarom al tegen extreem rechts zou zijn. Maar nee, Trump is president met dank aan extreem rechts, dus hij kan ze niet afvallen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 14 aug 2017, 10:34

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 14 aug 2017, 10:37

MetalPig, waarom denk jij dat Trump achter de KKK staat?
Is hij member daarvan wat jij weet?
En volgens jou zijn alle Trump stemmers dus extreem rechts .
Wow dat is dus de helft van Amerika.
Dat zijn een hoop puntmutsen.
Allemaal extreem rechts dus zoals jij het ziet.

Vind je het erg als ik daar ietsjes anders over denk ? :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 14 aug 2017, 10:47

Tammy schreef:Soms denk ik echt dat de mensheid ten onder gaat aan zijn eigen democratie.
Eén van de grondbeginselen van Democratie is het debat in het zoeken naar een consensus.
Met andere woorden: problemen los je op door er samen voor te gaan zitten en naar ieders argumenten te luisteren ..... en er ook daadwerkelijk rekening mee te houden.

Dit heeft, naast de zowat uitsluitend voordelen die eraan verbonden zijn, één groot nadeel: vooruitlopen op gebeurtenissen is zo goed als onhaalbaar en oplossingen bereik je nooit met één vingerknip.

Maar dat is dan ook zowat het enige nadeel; in de huidige "wij leven aan 200km per uur" maatschappij wordt echter enorm belang gehecht aan "vingerknip" oplossingen.
Jammer, maar die zijn er helaas niet waar het maatschappelijke problemen betreft.

En ik maak me sterk, lieve Tammy, dat dit inderdaad onder Obama niet was voorgevallen.

Heb jij die beelden gezien?
De uiterst rechtse betogers hadden een eigen knokploeg, waarmee vergeleken die van Erdogan een kleuterklasje is. Die kerels hadden kogelvrije vesten aan en droegen volautomatische oorlogswapens.
De tegen betogers droegen ..... gewone stadskledij.
Oorlogswapens, lieve Tammy, daar zit het begrip OORLOG in.
Wanneer je de straat opkomt onder bescherming van dat soort wapens dan ben je uit op oorlog, dan heb je lak aan democratie en mensenrechten, dan wil je gewoon BAAS worden.

Net zoals de burgemeester van Charlottesville het zei: moest generaal Lee hier terug keren dan mocht ik hem, als zwarte, niet in de ogen kijken en mocht ik niet over hetzelfde trottoir stappen als hij.

Dat is het soort "idealen" waarvoor die gewapende bende de straat op trok, en dat is het soort "idealen" waarvan Trump NIET heeft gezegd dat hij het er niet mee eens is.
Waardoor hij, als president van ALLE Amerikanen, compleet tekort heeft geschoten.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door MetalPig » 14 aug 2017, 11:06

Tammy schreef:MetalPig, waarom denk jij dat Trump achter de KKK staat?
Ik schreef extreem rechts, niet KKK.

De belangrijkste adviseur van Trump is Steve Bannon.
De KKK steunde Trump tijdens de campagne. De campagneleiding wees het af, maar Trump zweeg.
Na de gebeurtenissen van afgelopen weekend verzuimde Trump om iets negatiefs over extreem rechts (en extreem rechts terrorisme) te zeggen.
Tammy schreef:En volgens jou zijn alle Trump stemmers dus extreem rechts .
Pardon? :shock:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 14 aug 2017, 12:10

Gusteman schreef :
[Eén van de grondbeginselen van Democratie is het debat in het zoeken naar een consensus.
Met andere woorden: problemen los je op door er samen voor te gaan zitten en naar ieders argumenten te luisteren ..... en er ook daadwerkelijk rekening mee te houden.
Maar met groepen als de KKK kan dat niet Gusteman.
Dat is toch wel duidelijk neem ik aan.
Die willen inderdaad de baas zijn met hun enge gedachtens.
Dat moet verboden worden dat soort demonstraties.
Maar ja die vrijheid van meningsuiting he ?
Dat zou voor dat soort figuren uitgesloten moeten worden.

Maar ik zou ook graag je mening willen horen over die extreem linkse geweldploeg waar tientallen mensen en politieagenten gewond zijn geraakt onder de watch van Merkel.
Had je daar dezelfde afschuw over als dit nu onder Trump ?
Want die stad zag eruit als een oorlogsgebied .

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 14 aug 2017, 12:14

MetalPig schreef :

Ik schreef extreem rechts, niet KKK.
Wat is KKK dan ?

En deze :
Maar nee, Trump is president met dank aan extreem rechts, dus hij kan ze niet afvallen.
Daar kwam mijn opmerking vandaan MetalPig.
Maar dan heb ik het denk ik verkeerd begrepen jouw zin.
Mijn excuses dan hiervoor.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door MetalPig » 14 aug 2017, 12:34

Tammy schreef:MetalPig schreef :
Ik schreef extreem rechts, niet KKK.
Wat is KKK dan ?
KKK is extreem rechts, maar niet alles wat extreem rechts is is KKK.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 14 aug 2017, 12:38

Duidelijk , dan heb ik je verkeerd gelezen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 14 aug 2017, 12:39

Tammy schreef:Maar met groepen als de KKK kan dat niet Gusteman.
Daarom hebben democratieën ook wetten, lieve Tammy, wetten die bepalen wat wel en wat niet toegelaten is binnen die democratische maatschappij.
Handelingen en uitlatingen die bij wet verboden zijn worden dan ook bestraft door die maatschappij. Maar je kan natuurlijk niet straffen zolang nog niemand iets heeft gedaan, behalve wanneer je kan bewijzen dat illegale handelingen gepland werden; die kan je dan proberen te voorkomen.
Tammy schreef:Maar ik zou ook graag je mening willen horen over die extreem linkse geweldploeg waar tientallen mensen en politieagenten gewond zijn geraakt onder de watch van Merkel.
Had je daar dezelfde afschuw over als dit nu onder Trump ?
Jazeker, lieve Tammy, en eigenlijk nog meer dan bij die "white supremacy" klungels. Omdat ik van links meer verwacht dan van rechts; een meer positieve dan negatieve ingesteldheid.
Jammer genoeg heb je binnen elke ideologie ook mensen wiens denkvermogen beperkt is en die van mening zijn dat daden belangrijker zijn dan woorden. Die mensen hebben nog niet begrepen dat het grootste verschil tussen mensen en dieren erin bestaat dat de mens in staat is om "oplossinggericht te denken".
Dieren lossen onderlinge verschillen op middels bruut geweld en/of intimidatie. Mensen beschikken over de mogelijkheid om die verschillen op te lossen door erover te denken en praten.
Een (jammer genoeg behoorlijk groot) deel van de mensen redeneert nog te vaak als dier en niet als mens.
En dat uit zich dan in nodeloos geweld, vernielingen en leed.

Het komt er dus op aan die groep mensen voldoende op te voeden zodat ook zij leren na te denken vooraleer in actie te schieten.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 14 aug 2017, 12:52

Gusteman, je zegt dat men niks kan doen zolang ze nog niks gedaan hebben wat niet mag.
Maar iedereen weet waar de KKK voor staat en wat ze hebben gedaan en nog doen .
Afschuwlijke praktijken hebben ze gepleegd, zwarte mensen opjagen in de bossen en vermoorden enz.
Dat is voor mij voldoende reden om ze te verbieden om een demonstratie te lopen.
Dan maar wat minder democratie.

Dank voor je eerlijke antwoord over extreem links.
Ik dacht altijd dat linkse mensen , mensen waren die de wereld vrede wilden brengen op een vreedzame manier.
Totdat ik jaren geleden Greenpeace ineens anders zag.
Het geweld en de agressie enz.
En nu dan extreem links, dat blijf ik zo vreemd vinden om te zien.
Hebben die mensen Gusteman dan totaal niet in de gaten dat ze het tegenovergestelde doen van wat ze prediken ?
Het blijft verbazendwekkend om te zien.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 14 aug 2017, 13:44

Tammy schreef:Hebben die mensen Gusteman dan totaal niet in de gaten dat ze het tegenovergestelde doen van wat ze prediken ?
Het blijft verbazendwekkend om te zien.
Dat blijft het zeker, lieve Tammy, en niet alleen bij links.
Elke vorm van extremisme is verbazingwekkend.
Er dient wel bij vermeld dat die extremisten wel degelijk doen wat ze prediken; hun daden zijn in overeenstemming met hun ideologie.
Want die mag dan misschien wel gebaseerd zijn op "links" gedachtegoed, zoals het door die mensen wordt geïnterpreteerd wordt het iets volstrekt anders en dat is trouwens de reden waarom het dan ook "extreem" wordt genoemd: het schiet de basisgedachte voorbij.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 14 aug 2017, 14:03

Het schiet zeker de basisgedachte voorbij.
Mensen blijven vreemde wezens Gusteman,
En de wereld word met de dag gekker helaas.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie