Film: De Celestijnse belofte

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Film: De Celestijnse belofte

Bericht door taigitu » 12 okt 2017, 17:23

Een spiritueel avontuur naar de bestseller van James Redfield over de zoektocht
in Peru naar een oeroud manuscript over negen geheimen van het leven

John is net zijn baan als geschiedenisleraar kwijtgeraakt, wanneer een oude vriendin hem vertelt
dat diep in de regenwouden van Peru zich een oeroud manuscript, de Celestijnse Belofte,
bevindt waarin negen universele levensinzichten worden onthuld. Het verhaal fascineert hem zó
dat hij besluit het eerste de beste vliegtuig naar Zuid-Amerika te nemen.
De zoektocht blijkt niet zonder gevaren, want er zijn mensen die verspreiding van deze kennis
willen tegenhouden. Als het manuscript zijn geheimen een voor een prijsgeeft, beseft John dat
deze gebeurtenissen en ontmoetingen niet zomaar op zijn pad gekomen zijn. Het geeft hem zicht
op de onschatbare waarde van het toeval en de cruciale veranderingen die de mensheid te
wachten staan.

Het spirituele boek 'De Celestijnse belofte' ('The Celestine Prophecy') van James Redfield werd in
de jaren negentig een wereldwijde bestseller met meer dan 14 miljoen verkochte exemplaren.
Het is niet alleen een avontuurlijk verhaal over de zoektocht naar een mysterieus manuscript in
de regenwouden van Peru, maar gaat ook over het ontdekken van een nieuwe existentiële
bewustwording waarbij toevalligheden en intuïtieve ingevingen een belangrijke rol spelen in het leven.

http://www.film1.nl/films/20064-De-Cele ... lofte.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Film: De Celestijnse belofte

Bericht door Osiris » 12 okt 2017, 17:51

Destijds behoorlijk geraakt door de boeken, één van de eerste op mijn spirituele queste, daarvoor nooit iets gelezen.

Jaren later de film gezien, toen die uitkwam.
Zwaar teleurgesteld, B-film bagger.
Hou het alsjeblieft bij de boeken !!

Maar goed misschien dat een ander natuurlijk een geheel andere mening heeft :wink:
Vooral als je de boeken niet gelezen hebt....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Film: De Celestijnse belofte

Bericht door univers » 12 okt 2017, 18:05

De film kan lang niet tippen aan de boeken.
In de film zijn ze het spoor bijster, kon er niets in terug vinden.
Ik vond het een D-film.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Film: De Celestijnse belofte

Bericht door Gast1 » 13 okt 2017, 07:36

Ik denk er identiek over, hoewel ik het boek niet gelezen heb, maar wel de kern begrepen heb van de negen inzichten:

Word je bewust van het toeval/de omstandigheden in iemands leven of bestaan.
Ervaar een hoog begrip voor de wereldgeschiedenis en menselijke ontwikkeling.
Word je er bewust van dat alle levende wezens een enorm energieveld bezitten (aura).
Word je er bewust van dat sommige mensen andere mensen hun energie afnemen, waarmee een conflict gecreëerd kan worden.
Realiseer je dat controle en dominantie jou en anderen niet helpt.
Word je er bewust van dat je een droom hebt en een bestemming om te vervullen.
Word je er bewust van dat vele van je gedachten en acties begeleid worden.
Realiseer je dat sommige mensen het antwoord hebben dat je zoekt.
Het kunnen begrijpen dat de mensheid op reis is naar het kunnen leven in harmonie met elkaar en de natuur, en dat de wereld zich ontwikkelt over 1000 jaar tot een paradijs.

Ik kwam er bij uit in mijn ontdekkingstocht naar mij eigen inzichten, waarbij ik er nog een paar meer had.
Hiervan echter te vernemen, was prettig omdat ik er erg veel herkenning in vond.
En die herkenning had ik nog meer bij het latere 10e inzicht ...

Los daarvan:
Ik denk en denk en denk ... en op een bepaald moment komt het tevoorschijn: het gebeurt!

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Film: De Celestijnse belofte

Bericht door univers » 13 okt 2017, 07:56

Ik raad je aan om het boek te lezen.
Film komt niet overeen met het boek.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Film: De Celestijnse belofte

Bericht door Osiris » 13 okt 2017, 08:04

Mee eens Uni, het boek geeft een veel meer heldere uiteenzetting.

Redfield heeft daarna nog 3 vervolgen geschreven met meer inzichten, achtereenvolgens in Sedonia,Tibet en Israel afspeelden ( als ik me goed herinner ,alweer tijdje geleden :wink: ) en verder met karma en reincarnatie afhandeling en bereiken hogere levels van bewustzijn van doen hebben.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Film: De Celestijnse belofte

Bericht door MetalPig » 13 okt 2017, 08:55

Ik ben doorgaans dol op fictie, maar het boek van Redfield kon me niet bekoren.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Film: De Celestijnse belofte

Bericht door taigitu » 13 okt 2017, 13:22

1e inzicht - toeval

De Celestijnse belofte is een boek (met vervolgen) van James Redfield.
Op een eenvoudige manier en in een pakkende verhaallijn weet hij de basis van energiewerk
zoals reiki uit te leggen. Als je het verhaal eraf haalt blijft een zeer overzichtelijke opbouw over
hoe energie zich laat opbouwen en hoe je hiermee kunt werken.
Het geheel beslaat 11 inzichten:

1e inzicht - toeval
2e inzicht - kerk en wetenschap
3e inzicht - energiegericht denken
4e inzicht - de strijd om energie
5e inzicht - ontvankelijk worden voor de universele energie
6e inzicht - karakterstructuren
7e inzicht - transformatie
8e inzicht - intuïtie
9e inzicht - de toekomst
10e inzicht - het reïncarnatieproces
11e inzicht - alles is energie

Alle inzichten moet je begrijpen, maar ook voelen en ervaren.
Het is geen theoretisch aanneembaar stuk, het moet echt gevoelsmatig binnenkomen.
De verdere inzichten kan je pas ten volle begrijpen als je de voorgaande inzichten begrijpt,
voelt en ervaart.

1 1e inzicht - toeval
2 1 - in onszelf
3 2 - collectief
4 Carl Jung
5 Gassho meiso
6 Aandachtspunten bij het 1e inzicht

1e inzicht - toeval

Toeval is een intuïtie welk we niet begrijpen of niet willen begrijpen.
Deze intuïtie komt binnen bij ons Derde Oog Chakra en vaak doen we er niets mee.
Als we na lange tijd dezelfde persoon 2 keer achter elkaar tegenkomen spreken we snel van
toeval. Gaan we deze ontmoetingen nader bekijken dan kan het zijn dat deze ontmoeting een
diepere betekenis heeft. Pas als je daadwerkelijk met deze persoon gaat praten kom je daar
achter. Diegene kan iets belangrijks voor jou hebben, of jij voor hem, of beiden. wat we ook
vaak doen is de toeval rationaliseren. De intuïtie, binnengekomen middels Derde Oog Chakra
gaan we rationeel benaderen met de schaduwzijde van ons Kruin-Chakra. Op het moment dat je
de intuïtie gaat rationaliseren is het weg. We kennen het allemaal: je loopt een kamer binnen
en je voelt dat er een onaangename spanning hangt, alsof er ruzie is geweest.
Toch is er niemand. Intuïtie zijn die signalen die wij ontvangen buiten de 5 zintuigen om.
We voelen de spanning.

Als we deze spanning voelen, waarom dan deze intuïtie benaderen vanuit de ratio en niet
vanuit het gevoel ? Pas als we de Intuïtie (Derde-Oog Chakra) laten afdalen langs het Keel
Chakra, Hart Chakra en Zonnevlecht naar ons gevoel (Sacraal Chakra) kunnen we de diepere
lessen uit de intuïtie halen. Kritische massa:

Er zijn 2 vormen van kritische massa die bereikt 'moeten' worden.


1 - in onszelf
Als we de intuïtie toelaten en deze vanuit ons gevoel benaderen dan opent dat de weg naar
meer intuïtie, we leren de lessen eruit te halen en deze te begrijpen en in te zien.
We gaan op ons intuïtie vertrouwen en zodoende zullen we intuïtieve gaan leven en steeds
meer intuïties ontvangen. Dit is het begin om ons werkelijk menselijke bestaan te kennen.

2 - collectief
Hoe meer mensen leren te vertrouwen op hun intuïtie, des te intuïtiever ze om zullen gaan met
andere mensen wat voor weer andere mensen een uitnodiging is om ook op hun intuïtie te gaan
vertrouwen. De mens zal dan gaan ontdekken dat ze een talent hebben die eeuwen is
verzwegen en dat dit talent een enorme waarde heeft. Het is als het ware de sleutel tot het
ontdekken wie we werkelijk zijn. Dit ontdekken wordt gevoed door een gevoel van teleurstelling
die we ervaren in onze maatschappij. We beseffen steeds meer dat de maatschappij niet
maakbaar is, dat middels alle technische vernieuwingen het geluk niet toeneemt.
Langzaam aan beseffen we dat ere meer moet zijn dan auto's, geld, werk en macht.
Het toeval omzetten tot intuïtie is die sleutel.

Carl Jung
De Zwitserse psycholoog Carl Jung noemde dit talent 'het archetype van het magische effect'.
Hij heeft veel onderzoek gedaan naar 'veelbetekenende toevalligheden'.
Hij noemde deze toevalligheden 'synchroniteit' het fenomeen dat je aan iemand denkt die dan
toevallig opbelt.

Belangrijke vragen in deze die je je kan stellen zijn:

- wanneer heb je voor het laatst iets niet normaals meegemaakt ?
- wanneer vond er iets toevalligs plaats, wat deed je vlak daarvoor, wat deed je vlak daarna.
- welke uitwerking heeft deze toevallige gebeurtenis gehad
- hoe heb je je partner ontmoet, hoe je huis, je werk ?
- hoe ervoer je de eerste werkweek, de eerste week samenwonen, de eerste week na de bevalling ?
- wat was er ongewoons aan, had toeval of intuïtie hier een rol in ?

Een handige tip om het 1e inzicht inzichtelijk te maken voor je is de Gassho Meiso overdenking

Gassho meiso

De Gassho meiso is bekend in Reiki II, maar kan door iedereen toegepast worden, het sluit mooi
aan op het dagboek. Eer de dag begint overdenk je elke zekerheid en elke daaraan gekoppelde
gevoelswaarde van de komende dag. Wat ga ik vandaag doen, wat is zeker, wat ga ik zeker
doen ? Maar een verwachting voor die dag en doe dat zo gedetailleerd mogelijk.

In de avond, als de dag erop zit, doe je de meditatie opnieuw.
Nu overzie de de ochtendmeditatie en bekijk je wat er vandaag is gebeurd.
Waren de zekerheden van vanochtend inderdaad zekerheden, wanneer vond mijn eerste
ergernis plaats, waardoor ontstond die ergernis en was deze terecht ? Door heel bewust de dag
door te nemen leer je van je eigen fouten. Door de volgende dag weer de meditatie te doen,
dwing je jezelf bewust naar jezelf te kijken en naar je handelen. Hierdoor veranderd je handelen
in een meer instructievere manier van handelen. Probeer het maar.

Aandachtspunten bij het 1e inzicht

- besef dat je leven een doel heeft en niets zomaar gebeurt
- ga achter elke gebeurtenis in je leven een betekenis zoeken
- luister naar je lichaam. Rusteloze momenten is een teken van verandering. Sta daar open voor.
- overal waar je energie in stopt groeit, of dat nu positief of negatief is.
- wat heb je vandaag opgemerkt, wat was verrassend, wat liep anders dan verwacht ?
- laat je eens leiden en vertrouw dat het goed komt.

dharma-lotus.nl
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Film: De Celestijnse belofte

Bericht door taigitu » 13 okt 2017, 13:24

2e inzicht - kerk en wetenschap

Celestijnse belofte

Inhoud

1 2e inzicht - kerk en wetenschap
2 Wetenschappelijke (on)zekerheid
3 Terugkeer naar het spirituele
4 Aandachtspunten bij het 2e inzicht

2e inzicht - kerk en wetenschap
Als we kijken naar deze geschiedenis, dan moeten we terug naar de middeleeuwse kerk.
Deze kerk was de samenvoeging van spiritualiteit, macht, wetenschap en de rechtelijke macht.
Dit gaf de mens duidelijkheid. Er werd verteld dat er een opperwezen was die voor iedereen
zorgde en dat was genoeg wetenschap voor de burger.

Maar de combinatie spiritualiteit en wetenschap werd hoe langer hoe meer een onhoudbare
combinatie. De Kerk had namelijk statements over de aarde als middelpunt van het heelal,
de aarde is plat, etc.. die wetenschappelijk onhoudbaar waren. Aan het begin van de
renaissance ontstond er een langzame splitsing tussen kerk en wetenschap met dien verstande
dat deze wetenschap geen onderzoek zou doen naar de relatie tussen mens en god, engelen,
wonderen, paranormale verschijnselen en andere aspecten die als domein van de godsdienst
en dus de kerk golden. de vroege wetenschap ging zich zodoende toeleggen op de materiële
wereld. de ontdekkingen kwamen snel en werden toegelegd op natuurkunde, scheikunde,
wiskunde en andere abstracte deelgebieden. Nieuwe technologieën werden gevonden en
energiebronnen ontdekt. de industriële revolutie kwam op gang en de mens werd in kaart
gebracht en kon beter gemaakt worden middel medicijnen. De kerk moest geleidelijk inboeten en
de oude afspraak tussen kerk en wetenschap begon scheuren te vertonen. Vooral de medische
wetenschap had hier een sterke invloed op. de mens raakte zijn zekerheid in zijn herkomst en
zijn ware aard kwijt en kreeg daar een wetenschappelijke zekerheid voor terug. De spiritualiteit
van de kerk is teruggebracht tot een eenmalig zondagse bijeenkomst wat binnen de
Christelijke kringen meer een moeten dan een willen is.

Wetenschappelijke (on)zekerheid
Deze wetenschappelijke zekerheid werd geleidelijk obsessief. Het weten werd, en is nu nog
steeds, belangrijker dan het voelen. Alles moet bewijsbaar en meetbaar en herhaalbaar zijn.
Dezelfde wetenschap die eerst voor een nieuwe zekerheid was midden 20e eeuw tevens de
bron van een grote onzekerheid.

De natuurkunde (Einstein) kwam terug op eerdere uitspraken dat de het universum
materialistisch is. Er waren bewijzen en ideeën van ingewikkelde energievelden en -patronen,
tijd en ruimte waren niet meer lineair, en eenzelfde elementair deeltje kon op 2 plaatsen tegelijk
zijn. tegelijkertijd werden atoomwapens uitgevonden en begon de wapenwedloop. Ook kwamen
de eerste berichten dat de industriële revolutie ook zijn nadelen had op mens en milieu.
De zekerheid die de mens eerst bij de kerk had en later bij de wetenschap bleek een
schijnwerkelijkheid.

Terugkeer naar het spirituele
Deze schijnwerkelijkheid resulteerde dat de mens opnieuw op zoek ging naar een nieuwe
werkelijkheid. De ervaring leerde dat deze niet gevonden kon worden in de dogmatische kerk en
ook niet in de wetenschap. En zo ontstond er in de jaren '60 en '70 van de 20e eeuw een
variatie van stromingen welke 'new-age' en 'alternatief' genoemd werd. het accent dat bij het
1e inzicht genoemd werd "kritische massa" is ook hier van belang. Pas als een bepaalde
groepsgrootte met spiritualiteit bezig is zal het kunnen evalueren.

Het 2e inzicht legt dus de nadruk op de terugkeer naar het spirituele. Dat kunnen we nu ook
plaatsen omdat de toevalligheden uit het 1e inzicht geen toevalligheden meer zijn maar intuïties
die lessen herbergen. Nu we ons open stellen voor deze intuïtie en ook kennis hebben dat we
ons niet kunnen vertrouwen op datgene anderen beweren (kerk, dogma's en wetenschap)
moeten we wel in onszelf gaan zoeken naar de antwoorden. Dit klinkt logisch, maar is moeilijk.
We zijn enorm gebonden aan fundamentele overtuigingen, verwachtingspatronen, structuren,
rationele beargumentatie, weten in plaats van voelen, regels en orde. vanuit dat besef leven
en handelen we voornamelijk en dit blokkeert de intuïtie. het loslaten van deze blokkades is
het werkterrein van het 2e inzicht.

Aandachtspunten bij het 2e inzicht

- wat ik graag wil veranderen is...
- ik zou graag meer...
- ik blijf maar denken aan...
- over een jaar zou ik graag...
- ik zou het heerlijk vinden als ik...
- waarom doe ik het dan niet ?

Dharma-Lotus.nl
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Film: De Celestijnse belofte

Bericht door taigitu » 13 okt 2017, 15:15

3e inzicht - energiegericht denken

Het energiegericht denken wat vanaf het 3e inzicht zijn intrede doet in de Celestijnse belofte
wordt op wetenschappelijk niveau onderbouwt door de kwantummechanica en de werken van
Albert Einstein. Albert Einstein liet zien dat materie niets anders is dan lege ruimten omgeven
door een energiepatroon. De kwantummechanica ging hierop verder en liet zien dat je deze
energie verder kunt uitsplitsen tot elementaire, subatomaire deeltjes.
Deze deeltjes zijn beïnvloedbaar door de observatie, alsof een verwachting de richting van de
elementaire deeltjes mede bepaald. Uit deze onderzoeken blijft dat de waarneming,
verwachtingspatroon, of in een zuiverder context: gedachtekracht, de richting mede kan
bepalen van de elementaire deeltjes waaruit materie is opgebouwd, dan kan de mens met zijn
gedachte dus materie beïnvloeden. Hoe dat precies in zijn werk gaat wordt beschreven vanaf
het 3e inzicht. Waar we binnen de Celestijnse belofte van uit gaan is dat alles energie is en dat
deze energie ook beïnvloedbaar is. De mens is ook niet meer dan een manifestatie van energie
in een bepaalde vorm en in een bepaalde trilling. We weten en beseffen als mens dat energievol
prettiger aanvoelt dan energieloos. En omdat energie beïnvloedbaar is beseffen we ook dat we
met deze energie kunnen spelen, dat overdracht mogelijk is. In het 4e inzicht gaan we kijken
naar de strijd om energie, een strijd die vaak op manipulatief niveau plaatsvindt. Maar voor we
kunnen kijken naar deze interactie van energie moeten we eerst kijken naar de energie zelf.
We moeten leren deze energie te zien, te beseffen en te voelen. Pas dan kunnen we ermee
werken. Het zien, beseffen en voelen van deze energie is het gebied van het 3e inzicht.

Het 3e inzicht laat ons twee belangrijke dingen zien.
Dat alles opgebouwd is uit energie, ook de mens, en dat deze energie beïnvloedbaar is,
ook bij de mens. Er zijn meerdere technieken om de energie in en om een mens te zien.
Binnen de Chakra's en de auraleer worden ook verschillende manieren aangereikt:

Methode 1 - kijken naar de eigen handen
Ga in een ruimte zitten waar het schemerig is.
Zorg dat er geen direct licht op je handen en/of in je ogen schijnt.
Zorg ook dat het licht constant is, dus geen knipperend licht of een wapperende vlam.
Spreid nu je handen uit, langzaam naar elkaar toe bewegend, de handpalmen naar elkaar toe gericht.
Laat de vingertippen van de linker- en rechterhand elkaar zachtjes raken, zo dat de
handpalmen elkaar niet raken. Kijk nu door de handen of naar de vingertoppen.
Kijk niet heel strak of geconcentreerd, meer wazig, hou je hoofd leeg.
Speel nu een beetje met je handen en ook met het vizier, verplaats beide een beetje heen en weer.
Op een gegeven moment zal je of bij de palmen van je handen of bij de vingertoppen iets gewaarworden.
Verwacht niet gelijk schitterende effecten, kleuren en prachten.
In eerste instantie zal het lijken of je handen dampen, als hete drank.
Je kan ook een krans om je handen heen zien in grijstinten.
De kleur die je ook nog zou kunnen zien is blauw, alsof er energiedraden overschieten in een elektrische lichtbol.

Methode 2 - kijken naar bomen
Het voorjaar is het uitgelezen moment om dit te gaan doen.
De hele natuur begint weer krachten te verzamelen om nieuw loof, bloemen, takken en wortels
te vormen. De sapstroom in de hout- en zeefvaten zijn enorm en dat is waar te nemen als een
enorme energieveld om een boom heen. Ga ook hier naar de boom kijken als er geen direct licht
op de boom valt. Kies een oude en grote boom uit, liefst een loofboom.
Staar voor een langere tijd wat wazig naar de boom, neem hem helemaal in je op.
Ook hier zul je op een gegeven moment een stralingskrans zien.
Oefen hiermee, na verloop van tijd ga je verschillen zien in de aura van je handen of een boom.
Je kan ook merken dat de aura van de boom op een bepaalde plek indeukt of juist uitpuilt.
Als je deze boom na enige weken nog eens gaat bezien zal je merken dat juist op die plek een
tak is gestorven of een nieuwe scheut is ontstaan. De Indianen uit native America gingen de
natuur in als ze wilde nadenken. Nog steeds gaan mensen vaak het bos in of een
strandwandeling maken als ze willen nadenken of als ze een goed gesprek willen voeren met iemand.
Onbewust weet de mens dat daar extra energie te ontvangen is.

Energie en gemoedstoestand
Dat is het tweede wat het 3e inzicht ons leert, dat het mogelijk is ons eigen trillingetal
(fluctuaties van de amplitude per tijdseenheid) te veranderen. Een indicatie hiervan is
schoonheid. Iets wat je energie kan geven ervaar je als mooi. Als de schoonheid verdwijnt
(voor jou) verdwijnt ook de energieoverdracht. Ben je dus op zoek naar een bron die de
mogelijkheid geeft om jouw trillingsgetal te doen verhogen, observeer vanuit je intuïtie naar
datgene jij als schoonheid ervaart. In de latere inzichten komen we hier zeer uitgebreid op
terug. De energie in ons lichaam (trillingsgetal) beïnvloed onze gemoedstoestand, maar ook
andersom. Het is dus uitermate belangrijk dat je in balans blijft zodat er een juiste
wisselwerking is tussen trillingsgetal en je gemoedstoestand. de ademhaling is daarin een hele
goede indicator, je bent zoals de ademhaling zich gedraagt.
Je gemoedstoestand kan je direct beïnvloeden door met je eigen energie aan de slag te gaan zoals:

Adem bewust energie naar alle delen van het lichaam.
Doe voor 15 minuten yoga of strech-oefeningen, wees fysiek bezig.
Luister naar muziek met natuurgeluiden of percussie Kijk aandachtig naar de schoonheid van
een boom, dier of bloemstuk Ga naar de natuur toe, maar een grote wandeling, ga tuinieren.
Mediteer dans.
Plaats jezelf in een bol van licht, jij bent het middelpunt van deze bol.

Dharma-lotus.nl
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Film: De Celestijnse belofte

Bericht door taigitu » 13 okt 2017, 15:16

4e inzicht - de strijd om energie

Een mens is een energetisch wezen. Energie kan fluctueren. De mens kan fluctueren.
Als je in balans bent dan merk je dat. Je voelt je goed, fijn, prettig.
Niet overdreven uitbundig en niet depressief. Je staat met beide benen op de grond
en je voelt de grond ook, je bent helemaal in balans.

Enkele voorbeelden:

Stel dat je de hele middag bezig bent geweest in huis. Met mooie muziek op de achtergrond
heb je het huis gestoft, gedweild en gepoetst. Normaal gesproken zou je dit een rotklus hebben
gevonden, maar nu, nu je alleen bent met mooie muziek, de lentezon die schijnt en de ramen
open met hier en daar al een vogeltje was het juist lekker om op je eigen tempo de boel een
beetje schoon te maken. Als je klaar bent kijk je voldoen rond, je voelt je goed, je bent
helemaal in balans. Dan komt je huisgenoot van werk binnen, deze loopt rond, en zegt
geïrriteerd tegen je “Je had wel even mogen afwassen joh..!”
Het ene moment was je in balans, het volgende moment niet meer.

Je staat met je auto voor het stoplicht.
Je droomt over iets aardigs en merkt niet gelijk op dat het licht op groen is geschoten.
De achterliggende auto toetert 2 keer. Wat voel je ?

Je staat voor de kassa in een winkel.
Achter je staat een lange rij en je kan je portemonnee niet vinden.
Je zoekt en je zoekt en je weet dat-ie ergens is, maar waar.
Dan zegt iemand achter je “zeg kut, schiet eens op..!” Wat voel je ?

Je staat weer voor de kassa in een winkel.
Achter je staat weer een lange rij en je kan weer je portemonnee niet vinden.
Je zoekt en je zoekt en je weet dat-ie ergens is, maar waar.
Dan zegt iemand achter je “Doe maar rustig aan hoor, ik ben hem ook altijd kwijt.” Wat voel je ?
Je bent deelgenoot van een gesprek.
Het gesprek gaat over een onderwerp waar je zelf een duidelijke mening over hebt en je wilt
graag je zegje inbrengen. Meerdere keren probeer je ertussen te komen maar de anderen zijn zo
met het gesprek gaande dat ze je niet eens opmerken.
Op een gegeven moment is het even stil en je begint, maar na 2 woorden praat iemand dwars
over je heen alsof je helemaal niet aanwezig bent. Je zit weer te luisteren naar een gesprek.
2 personen praten over een onderwerp waar jij ook een mening over hebt en je merkt dat
de 2 er zelf niet uitkomen. Als het stil is begin je te praten en je merkt dat de andere 2
vanaf het begin zeer aandachtig en vol geïnteresseerd naar je luisteren zonder je te onderbreken.

Situatie 3: Wederom een gesprek vergelijkbaar met situatie 2.
Eén van de twee personen vind je zeer aantrekkelijk en ook heel aardig.
Juist diegene luistert vol aandacht naar je en stelt nadien ook meerdere vragen en bereikt
meerdere inzichten door datgene jij verteld. Verplaats jezelf in elk van de drie situaties.
Hoe zou je je voelen in die situatie, zowel op emotioneel, energetisch als fysiek niveau.

Stelen van energie

Een mens is elke dag meerdere keren uit balans.
Is dat gedurende een langere periode dan ben je in onbalans.
Je bent dan in onbalans in één of meerdere Chakra’s en dat geeft een bepaald emotioneel veld
weer en daarmee een bepaalde gewaarwording. Zo staat de Keelchakra voor creativiteit.
Een excessieve Keelchakra uit zich in machtsspelletjes, liegen, roddelen, manipuleren,
communicatie en creativiteit worden dan een verdedigingsmethode.
Een deficiënte Keelchakra is teruggetrokken, praat weinig en met een kleine stem.
Men is bang voor de communicatie en de creativiteit.
Dit, in onbalans zijn, levert een bepaalde gemoedstoestand op.
Binnen deze gemoedstoestand ervaren we dat we in onbalans zijn en willen we energie
ontvangen. Deze energie hebben we nodig om terug te keren naar de staat van balans,
maar dat is niet altijd zo eenvoudig. De gemoedstoestand zit dan wel eens in de weg.
Als we een excessief Keelchakra hebben en ons manipulatief gedragen dat is dat tevens onze
gemoedstoestand: willen overheersen. We worden dan zo in beslag genomen door deze
gemoedstoestand dat we vergeten om terug te keren naar de staat van balans.
We blijven in deze excessieve staat en middels de manipulatie proberen we onszelf boven
iemand anders te zetten zodat we van diegene energie kunnen onttrekken.
Energie die we nodig hebben om deze staat te behouden en de onrust in ons systeem te
voeden. Een manipulatief iemand kan zodoende verworden tot een Bullebak (6e inzicht).

Waarom wordt iemand manipulatief of een bullebak ? Vaak heeft dat te maken met de
ouders. De ouders zijn een allesbepalende factor voor onze karakterstructuur of,
zoals het in de Celestijnse Belofte genoemd wordt: beheersingdrama’s.


Ter illustratie hiervan een stukje tekst uit het dagboek van Anne Frank:
........
Bij vader is dat een ander geval.
Als hij Margot voortrekt, Margots daden goedkeurt, Margot prijst en Margot liefkoost,
dan knaagt het binnen in me, want op vader ben ik dol. Hij is mijn grote voorbeeld,
van niemand anders in de hele wereld hou ik. Hij is zich niet bewust, dat hij met Margot
anders omgaat dan met mij. Margot is nu eenmaal de knapste, de liefste, de mooiste en de
beste. Maar een beetje recht op ernst heb ik ook. Ik was altijd de clown en de deugniet van de
familie, moest altijd voor alle daden dubbel boeten, één keer met standjes en één keer met de
wanhopigheid binnen in mezelf. Nu bevredigt dat oppervlakkige geliefkoos niet meer,
evenmin de zogenaamde ernstige gesprekken. Ik verlang iets van vader dat hij niet in staat is
me te geven… ik zou alleen zo graag vaders echte liefde, niet alleen als kind maar als
Anne-op-zichzelf voelen.


Kinderen spiegelen zich enorm aan hun ouders en nemen ook vaak de karakterstructuur of
beheersingsdrama van hun ouder over. Hierover meer in het 6e inzicht. Dit 3e inzicht laat zien
dat een mens een energetisch wezen is dat behoefte heeft aan energie. Deze energie is nodig
voor 2 zaken: - Onderhoud van het lichaam: continueren wat nu is - Productie of activiteiten:
we willen dingen doen en hebben daar energie voor nodig. Het 4e inzicht laat zien hoe we
geneigd zijn aan deze energie te komen en dat is meestal basaal gebaseerd op onze
beheersingsdrama of onze onbalans op dat moment (hoewel deze onbalans weer gebaseerd is
op het beheersingsdrama). Manipulatie is één methode om energie te ‘stelen’ van een ander.
Zo zijn er zeer vele methoden die allemaal gebaseerd zijn op onze beheersingsdrama.
Ons gedrag zegt dus iets over het drama dat we meedragen.

Dharma-lotus.nl
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Film: De Celestijnse belofte

Bericht door taigitu » 14 okt 2017, 13:18

5e inzicht - ontvankelijk worden voor de universele energie

Om het vijfde inzicht goed te kunnen begrijpen is het verstandig om nog even terug
te gaan kijken naar de vier voorgaande inzichten en deze als één geheel te gaan zien:

Het eerste inzicht [/b]]openbaart zich als we ons open stellen voor de toevalligheden.
Deze toevalligheden laten op hun beurt zien dat ‘toeval’ een spirituele lading heeft en
dat niets zonder reden gebeurt.

Het tweede inzicht laat zien dat we niet alléén staan in dit besef, maar dat het een mondiaal
gebeuren is welk zich laat uitleggen aan de hand van de geschiedenis. Na het wegvallen van
de kerk als bakermat in de Middeleeuwen zocht de mens naar nieuwe antwoorden op spirituele
vragen om zekerheid te krijgen. Toen deze niet gevonden werden zocht de mens op een andere
manier naar zekerheid en vond deze in het materiële. Toen in de jaren ’80 van de vorige eeuw
een verzadigingsniveau werd bereikt bemerkten we dat alleen het materiële niet genoeg was en
dat de spirituele vraagstelling nog bestond.

Het derde inzicht geeft een begin van een antwoord op deze spirituele vragen.
Het stelt dat het universum bestaat uit een zuivere energievorm welk reageert op ons denken.
Er is dus een interactie mogelijk tussen onszelf en deze energie.
Sterker nog, wij zijn deel van deze energie, eigenlijk niets meer dan een manifestatie van deze energie.

Het vierde inzicht laat zien dat we een behoefte hebben naar meer energie.
Dat we ons goed en prettig voelen als we vol zijn van energie en dat we ons somber en
onprettig voelen als we leeg zijn van energie. We willen dus steeds energie ontvangen en doen
dit op de meest basale manier die we kennen: energie ‘stelen’ van anderen.
We proberen steeds een ander te beheersen om zodoende energie te ontvangen.
Tegelijk worden wij ook beheerst door gedachten, normen en waarden, structuren en dogma’s.
We bevinden ons in een beheersingssysteem.

Het vijfde inzicht is een klein maar heel belangrijk inzicht.
Het geeft namelijk aan dat er een verschuiving plaatsvindt van onbewust met energie omgaan
naar een stadium waarin we bewust met energie omgaan. Het vierde inzicht liet zien dat we
constant met energie werken, maar zeer basaal, zeer onwetend, zeer onbewust. We ‘stelen’
de energie van anderen.

Universele energie

Dit vijfde inzicht verteld ons dat dit niet nodig is, dat er een andere manier is om deze energie
te ontvangen en wel uit het universum zelf. Maar voor we dat bewust kunnen doen moeten we
ons eigen beheersingssysteem onder ogen zien, en dat gebeurt binnen het zesde inzicht.
Het vijfde inzicht vertel ons dus alleen, maar heel duidelijk, dat we op een andere manier,
een bewuste manier, energie kunnen ontvangen. De mens is een energetisch wezen.
We zijn een manifestatie van de energie zoals een stoel of een steen ook een manifestatie is
van deze energie alleen op een andere trilling. Energie is te meten en heeft een amplitude
(uitslag vanaf de nullijn naar boven en naar beneden) en een frequentie (aantal trillingen per
seconde) en het trillingsgetal is de duur van 1 trilling (de duur van een gehele amplitude dus
één positieve en één negatieve uitslag). Op het moment dat ons iets gebeurt dat we voorheen
definieerden als toeval, beginnen we dat nu steeds meer te zien als intuïtie.

Deze intuïtie heeft een spirituele lading en herbergt een les voor ons.
Het is niet alleen belangrijk om deze intuïtie te ontvangen, maar ook om deze les eruit te halen
en te leren. Doen we dit, dan bereiken we een inzicht en groeien wij. Dit groeien is niets anders
dan het verhogen van ons trillingsgetal. Op het moment dat zeer vele mensen dit aan het doen
zijn ontstaat er een transcendente ervaring (honderdste aap) en vindt deze groei steeds meer
plaats op collectief niveau dan op individueel niveau. We evolueren al duizenden jaren,
maar altijd onbewust.
Door de toevalligheden niet meer te zien als toevalligheden maar als intuïtie met een duidelijke
spirituele les daarin vind deze evolutie steeds meer plaats op bewust niveau.

Dharma-lotus.nl
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Film: De Celestijnse belofte

Bericht door taigitu » 14 okt 2017, 13:27

6e inzicht - karakterstructuren

In het vierde inzicht hebben we geleerd dat mensen snel geneigd zijn energie van
elkaar te onttrekken. In het zesde inzicht worden deze energiemanipulaties uitgewerkt
tot vier karakterstructuren:


- bullebak/leider
- ondervrager
- afstandelijke
- arme ik

Ieder mens valt binnen één karakterstructuur, deze vormt hij in zijn jeugd en behoudt hij zijn
gehele leven. Daarnaast gebruiken we alle 4 de structuren ook als beheersingssysteem om onze
karakterstructuur te beschermen. Vooral bij een ouder/kind relatie is dit goed zichtbaar.
Door naar je eigen karakterstructuur te kijken, zie je die van je ouders. De Celestijnse belofte
gaat er van uit dat elk ongeboren geest (toekomstig kind) zijn ouders bewust kiest,
mede op basis van deze structuren. Dit doet deze om zo een goede voorwaarden te creëren
om haar eigen levensvisie te kunnen voldoen (hierover meer in het 10e inzicht).

Bullebak/leider

Elke karakterstructuur heeft 2 kanten, een positieve (de transformatie) en een negatieve
(het beheersingsdrama). Deze 2 kanten komen het duidelijkst naar voren bij de meest
dominante structuur, die van de bullebak/leider. Beiden stelen/ontvangen energie door middel
van dominantie. Zij zijn de baas, zetten bepalen wat er gebeurd en krijgen daar de credits voor.
De bullebak doet dit op een negatieve manier (intimidatie, luidruchtigheid, haantjesgedrag,
egocentrisme en fysiek en/of communicatief agressief gedrag) en de leider op een positieve
manier (stimulerend, een voorbeeld zijn, goede ideeën hebben). De bullebak creëert de meeste
schade omdat deze uitgaat van energieroof, hij kent geen communicatie op basis van
gelijkwaardigheid en probeert altijd de belangrijkste te zijn en heeft geen interesse voor de
ander. Een bullebak 'zuigt' werkelijk de energie uit een ander.

Het beheersingssysteem wordt gebruikt om de karakterstructuur te beschermen en dit is
afhankelijk van de situatie waarin de persoon zich bevind. Als een bullebak iedereen meekrijgt
en iedereen luistert naar hem zal hij dit willen continueren. Als er veel oppositie is zal hij juist
gaan overheersen en pressie geven. Dit 'continueren' of 'overheersen' doet hij dus middels een
beheersingssysteem.

Ondervrager

Ondervragers zijn net als bullebak/leider dominante personen en ze zijn communicatief zeer
sterk. Ze proberen via de discussie een te overheersen, en zo energie van die ander te
ontnemen. Ze zjjn vaak negatief ingesteld, wijzen steeds op iemands zwakke plekken,
bekritiseren de fouten of vergissingen van anderen. Een ondervrager kan dit ook uiten door
overbezorgd, jaloers of perfectionistisch te zijn. Een ondervrager kan moeilijk iets aardigs of
liefs zeggen, zonder er direct een negatieve draai er aan te geven. Een ondervrager kan ook
positiever ingesteld zijn, maar richt zich dan steeds op de buitenwereld, om zo zijn eigen
problemen op het tweede plan te krijgen.

Een veelgebruikt beheersingssysteem van de ondervrager is een 'arme ik' of een 'afstandelijke'.

Afstandelijke

Afstandelijke mensen denken dat ze anders zijn en dat niemand hun begrijpt.
Zodoende sluiten ze zich geheel of gedeeltelijk af van de wereld om hun heen.
In extreme gevallen creëren ze een eigen wereld waarin ze zich thuis voelen.
Kinderen worden vaak afstandelijk door hun dominante gedrag van hun ouders (bullebak of
ondervrager). Door zich af te sluiten wapenen zij zich tegen dit gedrag, ze sluiten zich echter
ook af voor datgene waar ze juist zoveel behoefte aan hebben (aandacht, liefde, respect,
sociale contacten). Wil een afstandelijke aandacht krijgen, dan verwordt hij vaak een 'arme ik'
omdat hij niet de capaciteiten heeft om de dominante karakterstructuur aan te nemen.

Een niet-veelgebruikt beheersingssysteem van de afstandelijke is de ondervrager.
Wordt een afstandelijke in zijn eigen wereldje bedreigt dan kan hij wel kortstondig een bullebak worden.

Arme ik

Een pessimistisch ingesteld figuur die altijd de slachtoffer rol opzoekt.
Heeft een groot zelfmedelijden. Door de aandacht die ze van andere vragen krijgen/eisen
ontnemen ze energie van die anderen. Maar ze willen geen oplossing voor hun problemen,
omdat dan hun energiebron opdroogt. arme ik figuren blijven dus altijd klagen.
Vaak zijn deze mensen labiel, en zoeken steun bij dominante figuren (bullebak en ondervrager).

Een veelgebruikt beheersingssysteem van de arme ik is de bullebak (als de ander te kritisch
wordt) en de ondervrager ("hoe gaat het met jou..? Niet zo goed, o meid, met mij gaat het veel
slechter, moet je toch eens horen wat mij is overkomen.....").

Wil je je Boeddha-natuur structureel gaan verbinden met de Universele energie (vijfde inzicht),
dan moet je allereerst de energiemanipulaties onder ogen zien.
De hierboven beheersingssystemen zijn en worden bepaald door je ego.
Het ego is dus sterker dan je Boeddha-natuur en dat moet je zien om te draaien.
Dat kan door juist die energiemanipulaties onder ogen te zien. Mensen die sterk handelen vanuit
hun beheersingssysteem verwachten een bepaalde rol van een ander.
Als een bullebak die tegen je gaat brullen, dan ga je of terug brullen (bullebak), of
je zoekt smoezen: 'ja maar...' (arme ik), of je stelt je erg afstandelijk op: 'laat maar lullen...'
(afstandelijke). Door anders te reageren, dan kan de bullebak geen energie van jouw roven
(voordeel 1), raakt hij in de war en gaat anders gedragen (voordeel 2) en de mogelijkheid
bestaat dat hij zijn gedrag gaat inzien (voordeel 3).

Dharma-lotus.nl
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Film: De Celestijnse belofte en de 11 inzichten

Bericht door taigitu » 14 okt 2017, 13:30

7e inzicht - transformatie

De inzichten volgen een bepaalde lijn.

In het begin leren we dat we een energetisch wezen zijn welk één is met zijn omgeving
aangezien alles en iedereen is opgebouwd uit deze zelfde energie.
Er is dus interactie mogelijk tussen jouw en anderen op energetisch niveau.
Vaak gebeurt dat heel bewust, soms ook onbewust.
Signalen op energetisch niveau ontvangen noemen we toeval, dagdromen, visioenen en gedachten.

Boeddha-natuur

Namasté betekent: Mijn Boeddha-natuur groet de Boeddha-natuur in jou.

Ofwel, ik kijk niet naar de ego, maar wie je werkelijk bent.
Wie je werkelijk bent is dit energetische lichaam, je ziel, Christus-bewustzijn of Boeddha-natuur.
Maar je bent hier geboren op deze plaats in deze tijd en hier zul je het moeten gaan doen.
Je leert heel snel in je kinderjaren dat volledig openstaan voor energie niet genoeg is.
Er is een aardingsproces en een ego nodig om je ding te kunnen doen hier en nu.
Je bent geboren in een gezin met ouders die al een heel lang aardingsproces achter zich hebben,
een ego hebben gevormd en vanuit dat ego proberen zich staande te houden in deze
maatschappij. Dit gaan we allemaal doen. Elke volwassene heeft zich geaard en een ego
gevormd. Daarbij zijn we vaak het contact met de Universele energie, ons contact met onze
eigen Boeddha-natuur vergeten. Omdat de nadruk in het westen zo nadrukkelijk ligt op weten
in plaats van voelen, leren in plaats van loslaten, en vertrouwen zoeken in
status/macht/carrière/geld in plaats van vertrouwen zoeken in wie je werkelijk bent,
zijn we die werkelijkheid deels kwijtgeraakt. In plaats daarvan maken we een nieuwe
werkelijkheid waarin gehechtheid aan jezelf (ik) en je omgeving (mijn en ons) centraal staan.
Daarnaast staat ook afkeer centraal, afkeer naar datgene bedreigend is voor het ik,
het Mijn en het Ons. Dit alles wordt veroorzaakt door onwetendheid, onwetendheid wie we
werkelijk zijn, onwetendheid over onze Boeddha-natuur. Gehechtheid, afkeer en onwetendheid
zijn binnen het Boeddhisme de drie vergiften waar negativiteit uit voortkomt.

We hebben dus een nieuwe werkelijkheid geschapen.
Tegelijk zijn we nog steeds een energetisch wezen ook al beseffen we ons dat steeds minder.
Dit energetische wezen heeft behoefte aan energie, alleen zijn we verleerd om deze energie
vanuit het Universum te ontvangen omdat dit niet meer past in onze nieuwe werkelijkheid.
Daarom gaan we binnen onze nieuwe werkelijkheid op zoek naar manieren om toch energie te
ontvangen. De eerste mensen waar we energie van ontvangen zijn onze ouders.
In eerste instantie gaat dat vanzelf, een baby krijgt (bijna) altijd de aandacht en de liefde die
het nodig heeft. De baby is de centrale factor binnen het gezin.
Maar deze baby uitgroeit tot een kind is deze vanzelfsprekendheid veel minder.
Je moet gaan vechten om je plaats en om aandacht. Het kind gaat bij zichzelf te raden op
welke manier hij de meeste energie kan ontvangen van zijn ouders.
Zoals we reeds weten zijn er vier karakterstructuren: bullebak, ondervrager, afstandelijke en arme ik.

Voorbeeld

Stel het kind heeft 2 ouders die allebei bullebakken zijn.
Het kind verlangt energie, liefst in positieve zin, lukt dat niet, dan in negatieve zin.
Het kind kan uitgroeien tot een eveneens een bullebak, maar dan krijgt het voornamelijk
negatieve energie (ruzie) en dat zal dus niet zijn eerste optie zijn.
Veel logischer is het als het kind een arme ik wordt.
Dan krijgt het positieve aandacht omdat het kind dat gedrag vertoont waarin de bullebak zich
graag in mengt. De bullebak overheerst, geeft adviezen, geeft sturing, en de arme ik ontvangt.

Zo creëert elk beheersingssysteem een ander beheersingssysteem, in eerste instantie vanuit
positieve energieoverdracht. Als dat niet lukt, dan vanuit negatieve energieoverdracht,
zolang er maar energieoverdracht is. Een bullebak zal in eerste instantie een arme ik creëren.
Pas daarna een andere bullebak. Een bullebak zal niet snel een ondervrager creëren omdat de
ondervrager de bullebak alleen maar woest en kwaad maakt met zijn vragen en de ondervrager
ook geen voeding krijgt omdat hij geen antwoorden krijgt. Hij genereert woede terwijl hij juist
het gesprek opzoekt. Ook zal een bullebak niet snel een afstandelijke creëren, omdat een
afstandelijke de bullebak helemaal niets geeft maar zich wel continu op de huid gezeten voelt
zitten, terwijl de afstandelijke dat nu juist niet wilt. De ondervrager schept voornamelijk
afstandelijke kinderen. De ouder vraagt zo veel dat het afstompt bij het kind.
De enige mogelijkheid van het kind om te ontkomen aan de vragenzee is een afstandelijke
houding aan te nemen. Hoe minder je je ouders verteld, des te minder kennis hebben ze om
vragen op te baseren. Daarnaast houdt het vragen stellen vanzelf op als er geen antwoord komt.
In sommige gevallen creëert de ondervrager een arme ik. De afstandelijke ouders scheppen op
hun beurt juist ondervragende kinderen. Als je vader en je moeder het enige referentiekader is
(en dat zijn ze de eerste jaren van je leven ook) en je ouders zijn afstandelijk,
dan ga je ze uithoren en ondervragen. Zijn de ouders extreem afstandelijk, dan kan de
dominantie van de ondervrager zelfs onvoldoende zijn en is er meer voor nodig, kan het kind
zelfs zeer boos worden als het geen antwoorden krijgt en schiet door naar de bullebak of schiet
door naar de arme ik, helemaal als het kind denkt dat het aan hem ligt dat zijn ouders niets
zeggen. arme ik trekt voornamelijk een bullebak aan, in mindere mate een afstandelijke.

Beheersingssysteem

Natuurlijk zijn er altijd andere combinaties mogelijk, maar dit is mainstream.
In onze kinder- en pubertijd creëren we dus een bkarakterstructuur.
Ons ego is dus het ego van de bullebak, ondervrager, afstandelijke of arme ik.
Om dit te bewerkstelligen kan een persoon zich een beheersingssysteem aanmeten die hij als
middel gebruikt om zijn eigen karakterstructuur veilig te stellen. Een afstandelijke
(karakterstructuur) wilt met rust gelaten worden, houdt niet van verassingen en wendingen
en kan de ondervragende rol (beheersingssysteem) gebruiken om in zijn omgeving af te tasten
waar iedereen mee bezig is. Op het moment dat hij dit weet en beseft dat er geen verassingen
te wachten staan kruipt hij terug in zijn eigen karakterstructuur van afstandelijke.
Nu we ons eigen karakterstructuur en beheersingssystemen kennen, kunnen we er iets aan
doen. Je weet nu hoe je energie ontneemt vanuit je omgeving. Vaak is het zo dat je
(on)bewust je partner gekozen hebt op basis van je eigen beheersingssysteem.
Waren je ouders bullebakken en ben jij een arme ik, dan kan het heel goed zijn dat je partner
ook een bullebak is. Sterker nog, het kan heel goed zijn dat veel van je vrienden ondervragers
of bullebakken zijn. Je voelt je prettig bij dominante mensen en niet bij passieve mensen.
Hierdoor ontneem je jezelf spirituele groei omdat je een groot deel van de mensheid buiten je sluit.
Het niet omgaan met andere arme ikken en afstandelijke ontneemt je de mogelijkheid te leren
van deze arme ikken en afstandelijken. Inzicht krijgen in wie je bent, hoe je je ego hebt
gevormd is heel belangrijk wil je je karakterstructuur en beheersingssysteem transformeren in:

bullebak → leider
ondervrager → advocaat/ leraar/ adviseur
afstandelijk → onafhankelijk denker, neutraal iemand
arme ik → hervormer

Om dit te kunnen bewerkstelligen zijn meerdere technieken mogelijk.
Al deze technieken hebben echter tot resultaat dat je intuïtiever gaat worden.
Deze intuïtie doet zich voor in dromen, gedachten en visioenen.
Het ontvangen van een intuïtie is één, de les eruit halen door de intuïtie te voelen is het vervolg.

Dharma-lotus.nl
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Film: De Celestijnse belofte

Bericht door taigitu » 14 okt 2017, 17:58

8e inzicht - intuïtie

We kennen nu allemaal onze karakterstructuur.

Elke karakterstructuur heeft 2 kanten, een positieve kant en een negatieve kant.
De negatieve kant van een karakterstructuur is het beheersingsdrama.
De positieve kant is de transformatie.

Vaak blijven we standvastig in ons beheersingsdrama omdat we ervaren dat dit de makkelijkste
manier is om energie te ontvangen. In de eerste paar inzichten hebben we echter geleerd dat
deze energie overal om ons heen bevindt en dat we in theorie deze energie ook op een andere
manier kunnen ontvangen. Daarnaast hebben we geleerd dat standvastigheid binnen je
beheersingsdrama bepaalde mensen met een ander drama uitsluit.
Hoe vaster je zit in je beheersingsdrama hoe minder open je staat voor intuïtie.
We weten welke drama de onze is en we weten wat de transformatie is.
De rode lijn voor de komende inzichten is inzien hoe deze transformatie is te maken.
We hebben reeds uitvoerig gekeken naar de vragen van een ander.
Vaak ligt achter een vraag waarheid van diegene verborgen.

Luisteren en aanvoelen

Het is heel belangrijk op intuïtief niveau te gaan luisteren naar de vragen van de ander.
Maar wellicht nog belangrijker is het te gaan observeren wat onze eigen vragen zijn.
Wat is je belangrijkste vraag op dit moment ? Wat speelt er nu en hoe wil je hieruit komen
en welke vraag hoort hierbij ? wat heb je nu nodig om hieruit te komen ?
Op het moment dat je deze vraag vanuit je wezen kan stellen, komt deze vraag vanuit je
Boeddha-natuur. Het aanboren van deze vraag gebeurt intuïtief. Op rationeel, dogmatisch
en zelfs emotioneel niveau zal je de vraag heel anders stellen.
Dan zou je veel meer naar de randvoorwaarden gaan kijken van de vraagstelling en koppel je
bijvoorbeeld gemis aan geluk aan de wens een nieuwe auto of vakantie te kopen of het
aangaan van nieuwe vriendschappen. Op intuïtief niveau beantwoord je de vraag naar wat
werkelijk nodig is om dit gemis op te lossen en ga je kijken naar jezelf. Hoe los ik het gemis op
in mezelf. Elke intuïtieve vraag heeft een antwoord. Dit antwoord wordt je ook gegeven.
Op intuïtief niveau een vraag stellen is één, op intuïtief naar het antwoord luisteren is wat anders.

(Dag)dromen, abstracties, en andere signalen kunnen een antwoord herbergen die belangrijk
voor je zijn. Luisteren naar deze antwoorden vereist een scherp intuïtief gevoel.


Maar je kan nog zo’n scherp intuïtief gevoel hebben, op het moment dat je star in je
beheersingsdrama blijft zitten sluit je een groot deel van de mensen uit die wellicht juist dat
ene antwoord voor jou hebben. Het 8 inzicht gaat over de manier waarop we het contact met
de Universele energie kunnen aanwenden. Het inzicht waarin we ervaren dat we het
beheersingsdrama niet nodig hebben om toch energie te kunnen blijven ontvangen.
Het 8e inzicht haalt de reden weg om star vast te blijven houden aan je beheersingsdrama
en legt ook de verantwoordelijkheid bij de ouders om te zorgen dat deze hun kind niet
uitnodigen een beheersingsdrama te vormen.

Ouders die nog niet getransformeerd zijn blijven ook in hun relatie met hun kind vast zitten in
hun beheersingsdrama. Juist naar kinderen toe is het makkelijk je beheersingsdrama te gebruiken
om energie te stelen van het kind. Je kan zeer gemakkelijk autoritair en dwingend zijn naar een
kind (bullebak), je kan een kind helemaal ondervragen en sturen (ondervrager), je kan ook een
kind aanleren om je met rust te laten als je leest of in je eigen kamer bent (afstandelijke)
en een kind kan een intens gevoel van medelijden genereren bij een Arme Ik.
Je steelt zodoende energie van het kind en het kind zal zich hier tegen wapenen door een
bijbehorende drama voor zichzelf te maken. Zodoende begint alles weer opnieuw en opnieuw.

Opvoeding

Zoals gezegd: Hoe vaster je zit in je beheersingsdrama hoe minder open je staat voor intuïtie.
Een kind staat nog in redelijke mate open voor de Universele energie en leeft grotendeels
vanuit intuïtie. De ouder snapt het kind niet doordat deze ouders niet meer verbonden is met
de intuïtie. Het is dus belangrijk dat ouder en kind op één lijn komen en voornamelijk
de bullebak, ondervrager en arme ik zal het kind naar zijn hand willen zetten.
Het kind zal gaandeweg steeds meer het contact met de Universele energie gaan verliezen
en beginnen een beheersingsdrama aan te meten om op andere manieren energie te blijven ontvangen.

De ouder heeft een belangrijke taak bij de zuivere opvoeding van het kind.
Dit is een dusdanige belangrijke taak dat er één op één gewerkt moet worden tussen ouder en
kind: één ouder op één kind. Zijn er meerdere kinderen, dan zullen de kinderen gaan wedijveren
om de aandacht van de ouder en maken ze zodoende reeds een beheersingsdrama om de
aandacht van de ouder te vangen. Kinderen leren het meeste van ouders die hun transformatie
reeds begonnen zijn. Bij het 10e inzicht zien we dat kinderen bewust hun ouders uitgekozen
hebben. Het zijn dan ook die ouders die de belangrijkste lessen kunnen geven aan het kind.
Het kind leert dus het meest van de ouders en wel in een relatief korte periode van 0 tot 21
jaar en dan voornamelijk van 7 t.m 14 jaar. Het kind moet voor een zo zuiver mogelijke
opvoeding primair opgevoed worden door 1 of 2 ouders, de ouders die het kind zelf uitgekozen heeft.
Secundair kunnen oppas, kinderdagverblijven of grootouders deze rol overnemen, maar slechts
tijdelijk. De echte opvoeding ligt bij de ouders. Een gezin behoort daarom ook nooit meer dan
2 kinderen te hebben. Is de vader veelvuldig weg slechts 1 kind.
Een beheersingsdrama bij een kind kan ook ontstaan doordat de ouder goedwillend denkt dat
bepaalde informatie te ingewikkeld zal zijn voor een kind. Daarom gaat de ouder vanuit zijn of
haar beheersingsdrama een andere werkelijkheid neerzetten om het geheel te vereenvoudigen.
Deze vorm van liegen gaat er vanuit dat het kind deels onwetend is terwijl het kind zelf kan
aangeven of het materie snapt of niet.

Dharma-lotus.nl
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Film: De Celestijnse belofte

Bericht door taigitu » 14 okt 2017, 18:07

9e inzicht - de toekomst

Het negende inzicht is de samenvoeging en verankering van de eerste acht inzichten.
Er zijn enorm veel mensen die bewust of onbewust zijn met enkele van de inzichten:
het wetenschappelijk benaderen van spirituele groei, omgang met de medemens,
eigen spirituele groei, en omgang met onze kinderen:

1e, 2e 3e Inzicht: het wetenschappelijk benaderen van spirituele groei

Mensen als Carl Jung, Bell Laboratories en Einstein waren in hun tijd al bezig aan te tonen dat er
meer is tussen hemel en aarde. Het trachten te verklaren dat tijd en ruimte niet lineair zijn,
dat er Universele energie bestaat, dat alle individuen en objecten een verbindende schakel
hebben, komen mede van hun hand. Dergelijke onderzoekers creëerden een basis van
aannemelijke kennis waar een spirituele groei op kan rusten. Niet alles is wetenschappelijk
aangetoond, en berust op aannames (we nemen aan dat, tenzij het tegendeel bewezen is).
Een hoop mensen vinden het prettig om abstracte zaken als Universele energie, energie-
uitwisseling, reïncarnatie en karma verduidelijkt te hebben.

De eerste drie inzichten is een basis. Het maakt ons duidelijk dat we collectief op weg zijn
ons bewust te worden van onze spirituele aard. Dat elk individu een levensvisie heeft,
en dat de menselijke interactie je kan helpen je levensvisie te vinden en te volgen.

4e, 6e, 8e Inzicht: omgang met je medemens


Vooral in het westen heeft de mens zich de laatste paar honderd jaar zich voornamelijk bezig
gehouden op materiële in plaats van spirituele groei. Hierdoor zijn we het contact met onze
basis, de Universele energie, deels kwijtgeraakt. Toch hebben we energie nodig. het vergaren
van die energie gebeurd op dezelfde wijze als we ons staande houden in die materiële wereld:
middels energieroof.
Als we gaan inzien dat deze energie maar tijdelijk, en dat we niet op een gelijkwaardige manier
met onze medemens omgaan, pas dan kunnen we veranderen. Door het opheffen van de
beheersingsdrama's en onze energie te onttrekken uit de natuur en/of de kosmos, zullen we
dichter bij onze eigen wezen komen. Onze Boeddha-natuur, in plaats van ons Ego,
waaruit we nu vaak handelen.

5e, 7e Inzicht: persoonlijke groei, verhogen van het trillingsgetal


Begin vorige eeuw begon de invloed van de kerk af te brokkelen.
In de jaren '60 ontstond er een interesse naar Oosterse wijsheden.
Eind jaren '70 begon de groei van Reiki. Heden ten dagen heeft elke gemeente wel een
New-Age winkel. In elk huis staat wel een Boeddha beeldje, een dreamcatcher of wordt
wierrook gebrand. Er worden veel Reiki-cursussen, Meditatie avonden, Yoga-sessie's,
etc. aangeboden. Het aantal Spirituele Cetra groeit nog steeds. De mens verwijderd collectief
van de opgelegde dogma's van de kerk, en wilt een eigen inbreng in haar eigen spirituele
belevenis. Het besef dat er meer is tussen hemel en aarde, en dat we op een andere manier
met elkaar en onze omgeving moeten omgaan, krijgt steeds meer aanhang. Alleen het
daadwerkelijk DOEN ontbreekt er vaak aan. En als het wel gedaan wordt, dan vaak individueel.
Men schaamt zich toch een beetje voor het feit dat ze mediteren, naar workshops gaan,
naar bomen luisteren, etc.

6e, 8e inzicht: omgang met onze kinderen


Als je gelooft dat je maar één keer leeft, dan heeft een ouder meer levenservaring dan een kind
en is onze westerse opvoedtraditie te begrijpen. Als je er van uit gaat dat men reïncarneert,
dan valt deze gedachte uiteen. Wellicht is ons kind verder op haar levenspad dan wij.
Als we het kind kort houden en beknotten, dan hanteren wij de beheersingsdrama's en richten
we zowel bij het kind als bij ons schade aan. Dat een kind niet de keukenkastjes mag plunderen,
de poes niet aan de staart mag trekken, en niet op de muur mag tekenen spreekt voor zich.
Het heeft geen zin het kind zijn tekenspullen af te nemen. Hiermee beperk je het kind in zijn
uitingen. Het kind mag wel tekenen, alleen niet op de muur, je bestraft dus het verkeerde.
Kinderen tot een jaar of zeven hebben weinig inzicht in de complexe materiële wereld waarin de
ouders leven. Veel handelingen komen vanuit hun spirituele besef in plaats van hun materiële
besef. Kinderen moeten daarin gestuurd en gesteund worden, niet geblokkeerd.

Op het moment dat ouders handelen vanuit de materiële wereld (beide een baan,
verantwoordelijkheid), en meerdere kinderen hebben, dan komen de kinderen letterlijk aandacht
= liefde tekort. Ook hier zullen de ouders na een vermoeiende werkdag terugvallen op de
beheersingsdrama's om het huis zo snel mogelijk stil te krijgen. De ouderwetse methode van
rolbepaling is hier niet het antwoord op. Een kind heeft zowel de aandacht van de moeder,
als van de vader nodig. Komt een kind de aandacht van de vader tekort, dan heeft dat zijn
uitwerking op zijn latere omgang met mannen. Ook hier valt men snel terug in de
beheersingsdrama's. Het verbinden van al deze inzichten heeft een enorm sneeuwbal effect.
Een collectieve spirituele groei met een andere kijk op onze omgeving.
Een mens heeft een levensvisie. Door dit alles te koppelen, komen we bij de essentie van het
negende en het begin van het tiende inzicht: een vernieuwde wereldvisie.

Dharma-lotus.nl
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Film: De Celestijnse belofte

Bericht door taigitu » 14 okt 2017, 18:14

10e inzicht - het reïncarnatieproces

Het 10e inzicht handelt voornamelijk met het reïncarnatie proces.
Je gaat dood en wordt opnieuw geboren. Hoe? Waarom? Waar?
Wat betreft je Karma? En wat betreft de voorgaande 9 inzichten?

Karma

Ieder mens heeft Karma.
Dat zijn de lessen die je nog moet leren, de dingen die je fout hebt gedaan, datgene wat je
over moet doen, waar je nog niet rijp voor was enzovoort. Dit Karma is niet in één leven op te
lossen, daar zijn meerdere levens voor nodig. Daarom ga je in ieder leven werken aan één
onderdeel van je Karma. Je bepaald duidelijk van te voren welk onderdeel je in het komend leven
wilt verwerken. Om dat te kunnen verwezenlijken maak je als het ware een ideaal schets.
Het ideale scenario waarin je dat stuk Karma wilt verwerken. Dit scenario heet je levensvisie.
Om je levensvisie te kunnen volbrengen heb je gereedschappen nodig. Middelen om je doel te
bereiken. Je kiest bewust je ouders uit, omdat jij denkt dat die mensen je de beste
mogelijkheden kunnen geven om je levensvisie te kunnen volbrengen.
Je kiest je omgeving, land en ook tijdsbestek (Er is geen tijd en ruimte tussen 2 levens, dus
hoef je ook niet lineair/chronologisch te incarneren). Deze keuzes maak je niet alleen.
Dit doe je samen met een geestengroep.
Dit zijn, net als jij, overgegane zielen tussen twee levens in en hebben zelfde levensvisie als jij.

Het is niet perse nodig om een leven te leven om Karma af te bouwen.
Karma kun je ook afbouwen door een ander te helpen die dezelfde levensvisie heeft en wel
incarneert. Een andere keer incarneert een ander uit de groep en help jij diegene door zijn
geestengroep mede te formeren. Na het maken van je levensvisie en het kiezen van de
middelen incarneer je in de moeder van je keuze. Het leven wat je vervolgens leid is niet van te
voren bepaald. Slechts enkele randvoorwaarden. Maar het verdere verloop staat geheel open.
de omstandigheden die je gekozen hebt kunnen geheel anders uitpakken, er kunnen
onverwachte gebeurtenissen plaatsvinden. Veelal raak je het besef van je geestengroep
en je levensvisie totaal kwijt. De voorgaande 9 inzichten moeten er nu voor zorgen dat je je
levensvisie herinnert.

Na je leven geleefd te hebben komt het moment van overlijden. Je ziel gaat weer terug naar
zijn geestengroep, en het is nu belangrijk te leren van je leven en je Karma te overzien.

Komt je leven overeen met de levensvisie die je van te voren had gemaakt?
Op welke punten wel ? Op welke punten niet ? Hoe komt dat ?

Levensvisie

Vervolgens maak je de balans van je Karma op, en alles begint opnieuw.
Nu geld het bovenstaande niet voor elke ziel. Elke ziel is anders met een eigen levensvisie.
Zo zijn er 'jonge' en 'oude' zielen. De jonge zielen hebben tijdens hun leven nauwelijks contact
met hun zielengroep. Noch zijn ze bekend met de overige inzichten en hebben een lage
spirituele staat. Om zich staande te houden in dit leven hebben ze een groot en volledig Ego
opgebouwd, waar vanuit ze handelen en beslissingen nemen.

Op het moment dat de overlijden, zijn ze in een enorme schok, en willen niets anders dan
teruggaan naar de plek die hun vertrouwd is, leven. Ze incarneren zo snel mogelijk en passeren
niet of nauwelijks het Bardo. Het gevolg hiervan is dat ze hun leven niet hebben overzien, geen
levenslessen hebben kunnen maken, geen contact hebben gehad met hun geestengroep en
geen nieuwe levensvisie hebben gemaakt. In deze fase vind meer Karma opbouw dan afbouw
plaats. De oude zielen Zijn zeer hoog spiritueel ontwikkelde zielen. Zij zijn bijna Egoloos en
komen alleen terug naar het leven om anderen te helpen. In de Boeddhistische filosofie heten
deze zielen Boddhisvatta's. Over het algemeen verblijven ze in de Bardo's om in geestengroepen
anderen te helpen met hun levensvisie, en voor het creëren van de wereldvisie (11e inzicht).

Nu kan je allerlei gradaties aanbrengen tussen de jonge en de oude zielen.
Hoe ouder je ziel, des te meer Karma er is afgebouwd, des te meer handel je vanuit je ZIJN of
Boeddha-natuur, des te minder handel je vanuit je Ego. In de Bardo's zul je steeds specifieker
zijn in het maken van je levensvisie, en tijdens je leven zal je een steeds groter contact hebben
met je geestengroep. Het kan zeer goed voorkomen dat twee of meer leden uit dezelfde
geestengroep tegelijk incarneren in een nieuw leven. Onherroepelijk kom je elkaar tegen.

Heb je ooit iemand voor het eerst ontmoet die je toch herkende?
Waar je meteen voelde dat je wat met diegene moest? Dat het meteen klikte?
Of die je steeds maar weer ontmoette? Dit zijn nooit zomaar koetjes-en-kalfjes-vriendschappen.
Je hebt elkaar wat te bieden, iets wezenlijks belangrijks. Je zou kunnen zeggen dat jullie
verbonden zijn met een spirituele draad. Naast het elkander helpen in jullie levensvisie wordt er
vaak nog iets anders bewerkstelligd. Iets wat buiten jullie ligt, maar wat belangrijk aanvoelt.
De wereldvisie. Het 11e inzicht gaat hier uitgebreid op in.

Dharma-lotus.nl
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Film: De Celestijnse belofte en de 11 inzichten

Bericht door taigitu » 14 okt 2017, 18:19

11e inzicht - alles is energie

De eerste extensie binnen het 11e inzicht richt zich op het in stand houden en verbeteren
van de energie instroom, en het tegelijk voorkomen van verlies van energie door factoren van
buitenaf. Dit kunnen we bereiken door naar een gezond lichaam te streven wat we bereiken
door voeding en lichaamsbeweging.

Voedingsleer

Naast vitaminen, mineralen, eiwitten, koolhydraten en aminozuren bestaat voeding ook
(en vooral) uit Universele energie. Namelijk alles bestaat uit Universele energie, zelfs
kunstmatig vervaardigde materialen, omdat deze als grondstof altijd een natuurproduct herbergt
namelijk aardolie. Alleen is de energiewaarde en het bijhorende trillingsgetal enorm laag en
nauwelijks te vergelijken met een oerproduct als een mineraal of een oude boom.
Zo is het ook met voeding. Laten we twee gewassen naast elkaar zetten; de eerste groeit in
zijn eigen tempo, in zijn eigen jaargetijde in zijn eigen grond met zijn eigen wisselwerking met
nematoden om stikstof te binden, lieve heersbeestjes als luizen bestrijder, bladschimmels om
zich te beschermen tegen te felle zonnestralen.
Het andere gewas wordt in substraatteelt op gasbetonblokken geteeld. Middels het toevoegen
van kunststoffen (als N,P.K) en groeihormonen (auxine en gibberaline) aan het gesteriliseerde
leidingwater wordt de plant tot oogstgrote gebracht. Het zal iedereen niet verbazen dat het
eerste gewas een veel hogere energiewaarde, en een veel zuivere trilling heeft dan het tweede
gewas. Toch eet bijna iedereen tomaten die op de tweede wijze worden geteeld.

De problemen van de laatste jaren in de vleesindustrie spreken voor zich.
Naast lucht is voeding (in vaste of vloeibare vorm) het enige wat in ons lichaam komt.
Eens in de zeven jaar is elke cel in ons lichaam, op hersencellen na, vernieuwd. E
en totaal nieuw mens is gevormd middels celdeling, waarvan voeding de leverancier is van de
benodigde energieën. Het spreekt voor zich dat gezonde voeding wezenlijk belangrijk is voor ons
lichaam, en daarmee voor ons ZIJN, en ons eigen trillingsgetal. Nu zijn er bibliotheken vol
geschreven met boeken die gaan over gezond eten. Het 11e inzicht blijft daar in wezen vanaf,
enkel met de volgende aantekening. Bepaalde voedingsmiddelen verhogen ons trillingsgetal,
andere verlagen het. Ziek zijn is een gevolg van een verlaagd trillingsgetal.
Dat kan komen door stress, energieroof, maar ook door verkeerde voeding.
Een dood lichaam verliest zijn trilling en er vind een chemische reactie plaats waardoor een zeer
hoge zuurgraad ontstaat. Microben, schimmels en bacteriën reageren op deze zuurgraad door
het lichaam te ontbinden.

Dit is ook het geval bij ziekte. Voeding heeft invloed op de zuurgraad van het bloed.
Niet alleen de hoeveelheid eiwitten, mineralen, vitaminen en andere voedingsstoffen zijn van
belang, maar ook de zuurgraad van de voeding speelt een rol in een optimale gezondheid.
Afvalstoffen die niet uit het lichaam afgevoerd worden, worden opgeslagen in de vetweefsels
en de spieren. Dr. Bircher Benner (1867-1939) is één van de grondleggers geweest van de
natuurgeneeskunde en heeft veel aandacht besteed aan zuur-base evenwicht.
Zuren en basen zijn stoffen die eigenlijk tegenover elkaar staan.
Een zuur neutraliseert een base en omgekeerd. Een evenwicht in ons lichaam is van groot belang.
De zuurgraad van het bloed en het vocht in de weefsels moet steeds gelijk blijven.
Klachten als migraine, reuma, jicht, gewrichtspijnen en spieraandoeningen worden nogal eens
veroorzaakt door te veel zuurvormend voedsel.

James Redfield heeft bij het 11e inzicht veelvuldig gebruik gemaakt van de tantristische
voedingsleer. Omdat deze op onze site reeds beschreven staat (zie hier) beperken we ons in dit artikel.

http://www.dharma-lotus.nl/wiki/index.p ... is_energie
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie