Babbelhoek Oktober

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Gesloten
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Oktober

Bericht door Tammy » 11 okt 2017, 14:03

Net gehoord dat ik geen suikerziekte heb door de Prednisolon. :grin:
De waardens zijn zelfs gedaald met wat ik normaal heb.
Snap er niks meer van maar ben wel opgelucht. :chicken:

Bloeddrukmeter nog niet binnen , maar die verhoging is echt van het medicijn.
Krijg al ronde wangetjes en dikke voetjes , vocht vasthouden is de grootste boosdoener met dit soort pillen.
Niks aan te doen vrees ik , proberen zoveel mogelijk te bewegen enz .
Over tijdje ben ik van die pillen af .

Al met al een keertje goed nieuws voor mij. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Babbelhoek Oktober

Bericht door MetalPig » 11 okt 2017, 14:29

Tammy schreef:Net gehoord dat ik geen suikerziekte heb door de Prednisolon. :grin:
*O* *O* *O*

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Oktober

Bericht door Tammy » 11 okt 2017, 14:37

Wat lief dank je MetalPig. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Babbelhoek Oktober

Bericht door Susan » 11 okt 2017, 15:19

Tammy schreef:Net gehoord dat ik geen suikerziekte heb door de Prednisolon. :grin:
De waardens zijn zelfs gedaald met wat ik normaal heb.
Snap er niks meer van maar ben wel opgelucht. :chicken:

Bloeddrukmeter nog niet binnen , maar die verhoging is echt van het medicijn.
Krijg al ronde wangetjes en dikke voetjes , vocht vasthouden is de grootste boosdoener met dit soort pillen.
Niks aan te doen vrees ik , proberen zoveel mogelijk te bewegen enz .
Over tijdje ben ik van die pillen af .

Al met al een keertje goed nieuws voor mij. :mrgreen:
Blij voor jou meid, jammer dat je vooral die 2 soorten..dacht ik..? prednison moet gebruiken naast ook al die
andere medicijnen, want dat liegt er niet om alles bij elkaar zulke zware medicatie elke dag.. [think]
Ja die vochtophoping, aankomen in gewicht etc, is een 'beruchte' nare bijwerking er van, daarom maar goed
als je hier over een X aantal weken inderdaad mee zou kunnen stoppen.
Als je in elk geval de volgende maand op de trouwdag van jullie dochter er maar volop van kan genieten! :grin:
( evengoed hoop ik natuurlijk dat het ook op andere dagen zo is hoor) [jaja]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Oktober

Bericht door Tammy » 11 okt 2017, 15:50

Die twee soorten waren antibiotica Susan. :grin:
Dat doet niks bij mij , slik ik niet meer werd daar uiteindelijk beroerd van.
Ja al mijn focus is op volgende maand.
Gaat me lukken , dat is het enigste wat nu voor mij telt.
Zo goed mogelijk present zijn op die dag. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Babbelhoek Oktober

Bericht door Susan » 12 okt 2017, 11:16

Tammy schreef:Die twee soorten waren antibiotica Susan. :grin:
Dat doet niks bij mij , slik ik niet meer werd daar uiteindelijk beroerd van.
Ja al mijn focus is op volgende maand.
Gaat me lukken , dat is het enigste wat nu voor mij telt.
Zo goed mogelijk present zijn op die dag. ;P!
Aha, dát was het dus wat wel ergens was blijven hangen in dat oude hoofd van me, :mrgreen:
ik duim voor je dat jij je die dag inderdaad zo optimaal mogelijk kan voelen hoor!

:loveU:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Oktober

Bericht door Tammy » 13 okt 2017, 03:53

Dank je wel Susan, het gaat me lukken. :grin:
Mijn oude koppie haalt ook vaak dingen door elkaar hoor, je bent niet de enigste. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Babbelhoek Oktober

Bericht door Witte wel » 13 okt 2017, 21:12

Het is goed te lezen Tammy, gunstige berichten. En inderdaad even nog een maandje bijtanken en is het feest en wat daarna komt dat zie je dan wel weer.
Het hoeft niet altijd even gunstig te zijn zelf je bloeddruk bij te houden. Deze schommelt vaak door natuurlijke oorzaken en zouden je op een verkeerd been kunnen zetten maar als het je gerust stelt is het prima natuurlijk. En och, als de verzekering het niet betaald. Het is geen wereldbedrag he. :grin:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Oktober

Bericht door Tammy » 14 okt 2017, 09:06

Het is zeker geen wereldbedrag maar ik heb het besteld via zo'n instantie van thuiszorg.
En die zeiden misschien word het vergoed.
Bloeddruk zijn momentopnames inderdaad , slik pilletje elke dag en normaal is hij prima.
Maar ik ben nogal temperamentvol dus soms hoger . :mrgreen:
Deze verhoging is waarschijnlijk door die Prednisolon , staat erom bekend.
Maar nog een paar weken en dan stop ik ermee.
En begin volgend jaar de operaties als het goed is Witte wel.

Maar die dag volgende maand dan moet ik er staan. :grin:
En dat gaat me verdorie lukken ook. :wink:

Hoe gaat het met jouw herstel trouwens ?
Opgeknapt en weer aan het werk ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Babbelhoek Oktober

Bericht door Witte wel » 14 okt 2017, 13:45

Tammy schreef:Hoe gaat het met jouw herstel trouwens ?
Opgeknapt en weer aan het werk ?
Ik wou dat ik weer aan de gang kon Tammy. Ik heb nu een stel super ogen en zie zo goed wat ver boven verwachting ligt. Er is echter één probleem ontstaan en dat is dat er nu een hele grote stroom van informatie naar de hersenen wordt gestuurd welke niet geheel door de hersenen verwerkt kan worden. Amper een klein deel wordt nu verwerkt en de rest zeg maar opgestapeld. Een optisch resultaat van een 300% wat een enorme overbelasting creëert. Normaal met een mono vocale lens is dat niet het geval maar in mijn geval wel. Er spelen ook andere factoren een rol hierbij waarom het bij mij zo verloopt. Alle prikkelingen via het oog zijn erg extreem te noemen en het is zo dat ik s’ nachts amper 2 uur kan slapen. Ik leef gewoon verder in de nacht of ik dat nu wil of niet. Kleuren zijn vele malen helderder en dat zou best wel eens de boosdoener kunnen zijn waarom ik niet kan slapen. Van de kleur blauw wordt je nl wakker s’ morgens en als je s’ avonds nog een beeldschermpje bekijkt dan ben je weer wakker door het blauwe licht vanuit het lcd scherm. Erg vervelend maar zien doe ik extreem goed. Wat is de wereld mooi. Maar wel vermoeiend blijkt wel.
Dinsdag moet ik weer op controle en dan bespreek ik dit voorval en gaan we een oplossing zoeken. Ik kan mij niet voorstellen dit ik de enige ben met een dergelijke reactie. Tot die tijd ben ik erg vermoeid overdag en dat is erg vervelend omdat ik doorgaans behoorlijk actief ben en nu de rem erop heb gekregen. We zullen zien van de week.
Ik had gerekend op een 4 tot 5 weken verlet en dan weer vol aan de gang maar dat loopt even ietsje anders helaas.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Oktober

Bericht door Tammy » 14 okt 2017, 16:04

Wat is dit nu toch Witte wel. :shock:
Zoiets heb ik nog nooit gehoord.
Dat is een domper zeg.
Ik hoop dat de dokter een oplossing heeft , misschien iets van een soort speciale zonnebril ?
Ik bedoel daarmee een bril met wat donkere glazen waarin je wel kleur kan zien maar in Iichte mate.
En dan wennen aan meer na verloop van tijd ?
Want dit is erg vervelend zeg. :-|

Hou me op de hoogte please als je dat goed vind.
Hoop dat het gauw beter gaat.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Babbelhoek Oktober

Bericht door Witte wel » 14 okt 2017, 20:15

Dit wist ik ook niet van te voren dat dit kon gebeuren. Net zoals ik schreef zijn er meerdere factoren hiervoor verantwoordelijk maar het feit blijft, ik kan er niet van slapen.
Iets is er gebeurd tijdens die eenvoudige operaties waar ik erg heftig op gereageerd heb. Zoals ik al eerder heb verteld heb ik de beste lenzen die er momenteel te koop zijn en mogelijk geven ze bij mensen die wat hoog gevoeliger zijn een extra sensatie. Ik weet het ook niet.
Maar zien doe ik voortreffelijk en zie het niet als een domper hoor. Alles kent een remedie en ook hier is dat het geval. Ik ben wel bang dat ik wat slaapmedicatie moet gaan toepassen want na een dag of 5-6 en dan iedere nacht maar een paar uurtjes slapen is erg vermoeiend. Melatonine werkt niet echt. Word je erg suf van maar dat is het dan in mijn geval. Slapen doe ik er niet van. "nee
Houd je wel op de hoogte. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Babbelhoek Oktober

Bericht door Gast1 » 15 okt 2017, 05:08

Ik heb jouw posts in dit topic gelezen Witte wel en ben onder de indruk.
Dat er iets aan de hand was/is met jou, is blijkbaar eerder 'langs mij heen gegaan' óf ik heb het niet goed opgenomen, hoewel me wel iets daagt.
Ik ben erg geïnteresseerd en uiteraard hoop ik voor jou op 'herstel', hoewel het er op lijkt dat je je in een verdere ontwikkeling bevindt.
Je schreef:
Er is echter één probleem ontstaan en dat is dat er nu een hele grote stroom van informatie naar de hersenen wordt gestuurd welke niet geheel door de hersenen verwerkt kan worden.
Amper een klein deel wordt nu verwerkt en de rest zeg maar opgestapeld.
Een optisch resultaat van een 300% wat een enorme overbelasting creëert.
... en onlangs heb ik de film 'Lucy' gezien:
https://www.youtube.com/watch?v=bN7ksFEVO9U

Ik was redelijk onder de indruk en de film lijkt een beetje op 'Limitless'.
Overigens veel, erg veel herkenning in deze film 'Lucy'.

Nu ik van jouw 'situatie' lees, lees ik iets eenders, maar jouw hersenen kunnen het blijkbaar niet aan.
Ik ben erg geïnteresseerd en vind het een beetje jammer dat ik jouw eerdere verhaal gemist heb of niet in me opgenomen heb.
Kun je mij aangeven wanneer je hierover geschreven hebt en wanneer dat precies begon?

Dat van jouw slaapprobleem is heel erg herkenbaar, maar bij mij ligt de oorzaak anders.
Gelukkig slaap ik sinds mijn vakantie in september jl. wel redelijk goed, maar vannacht was het weer zover.
Hartstikke wakker om 03:00 uur, maar nu weet ik niet waarvan.
Ik denk dat 'iemand met me bezig is' en ik denk ook te weten wie.
Het zijn meerdere personen, maar nevermind ...
Het gaat nu niet om mij, maar om jou.

Ik wens je 'beterschap' maar ik weet niet of dit de juiste term is.
Ik denk dat ik je 'balans' wens dus bij dezen.

Warme groet van Gast1 ... en ga maar weer eens naar bedje ... [think]

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Babbelhoek Oktober

Bericht door Kristof Piessens » 15 okt 2017, 09:37

De film "lucy" heb ik hier zelfs op dvd, waarin de kern draait om de betekenis van beelden en hoe de hersenen dit verwerken of denkt dat te kunnen aannemen als werkelijk echt, de film celestijnse belofte in het andere topic heb ik eveneens op dvd, daar draait het om bepaalde inzichten die praktisch toepasbaar zijn, wellicht wel op bewuste wijze, niet dat de verwachting daarom onbewust zal zijn.

Maar goed, over slecht slapen...droom de laatste tijd niet zo veel of heftig meer, komt denk ik door mijn verhuis naar nieuwe woonplaats, ben al een tijdje niet mezelf meer, weet niet hoe dat komt, heb een soort weerstand dat voorkomt dat ik me open stel voor het hogere en de hiermee verbonden ontwikkeling, bepaalde dromen die ik had zijn sinds begin dit jaar in de vriezer gestopt en ik begrijp nog niet waarom ? Zie wel waar ik op uitkom !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Oktober

Bericht door Tammy » 15 okt 2017, 11:40

Witte wel schreef:
Ik ben wel bang dat ik wat slaapmedicatie moet gaan toepassen want na een dag of 5-6 en dan iedere nacht maar een paar uurtjes slapen is erg vermoeiend.
Al heel snel merk je de effecten van te weinig slaap.
Dat moet je heel goed in de gaten houden.
Ik hoop dat je gauw weer de oude bent Witte wel. :wink:

En ook voor Gast1 en Kristof hoop ik dat het slapen beter gaat.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Babbelhoek Oktober

Bericht door Witte wel » 15 okt 2017, 22:45

Nou Gast1, ik dank je dat je me verwees naar de film Lucy. Een broer van mij heeft hem even uit de cloud gevist voor mij en heb hem vanavond even gekeken.
Ja hoe het oog werkt he. Vele prikkels worden verzameld, geconverteerd , verstuurd en wederom vertaald. En dat allemaal door die kleine hoeveelheid hersenen die actief zijn.
Stel nu eens dat de capaciteit 50% zou zijn van wat de hersenen zouden kunnen dan zouden die lensjes van mij vast geen probleem zijn. Maar dat is niet het geval dus moeten we het met minder capaciteit doen. En dat is een onderdeel van onze realiteit.

De film zelf schetst een prachtig beeld van capaciteit en resultaat. Hoe hoger het vermogen te kunnen des te hoger het resultaat van het kunnen. En ja, maar een beperkt deel van de hersenen is ons bekend wat betreft activiteit en resultaat met onze beperkingen. Echter mij is bekend en aangeleerd dat alles wat ontstaat een functie heeft of een gevolg is van. Als onze hersencapaciteit dan verre beneden de 50% ligt, vanwaar wij weten wat deze activiteit dan tot resultaat heeft, wat doet dan het overige deel. Is dat dan een lege databank die nog volgepropt dient te worden middels een leerproces of gebeurt daar toch iets wat buiten ons herkenningsvermogen ligt.
De film is de film natuurlijk en Norman Freeman heeft de mensheid al vaker op het verkeerde been gezet. Daar schijnt hij de uitstekende persoonlijkheid voor te zijn. Hij is een prima acteur maar verre van wetenschapper. Waar Freeman in voor komt daar kan je je wenkbrauwen bij ophalen.
Dat 100% hersencapaciteit zou resulteren in het AL zoals de film schetst is in mijn optiek onzin en speculatie.

Dat je mijn eerdere verhaal gemist hebt Gast1 kan zijn. Ik heb wel hier en daar wat laten vallen over mijn oogoperaties maar in de reactie naar Tammy, “zoals ik al eerder heb verteld”, reageerde ik op een gestuurde pm. Ik ben hier gewoon verder gegaan met het verhaal want mogelijk dat iemand hier iets aan heeft. Er lezen immers vele mensen mee op dit forum en lensimplantaten worden tegenwoordig veel toegepast vanwege het enorm toenemende oogstaar probleem bij de mens.
En de niet oog gerelateerde reacties die lees je nergens op het internet dus vandaar dat ik er publiek over schrijf. Maar zien Gast1, ik kan er niet uitgesproken over raken, dat is een verrukking op deze manier. Alleen de halo’s en glaires s’ avonds en s’ nachts is wat hinderlijk. Ook dat is een hersen activiteit die je kan trainen en reduceren met 90%. Wat de hersenen toch allemaal niet kunnen he. Zelfs het zien.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Babbelhoek Oktober

Bericht door Gast1 » 16 okt 2017, 10:00

Witte wel schreef:Nou Gast1, ik dank je dat je me verwees naar de film Lucy.
Graag gedaan ;P!
Witte wel schreef:De film is de film natuurlijk en Norman Freeman heeft de mensheid al vaker op het verkeerde been gezet.
Daar schijnt hij de uitstekende persoonlijkheid voor te zijn. Hij is een prima acteur maar verre van wetenschapper.
Waar Freeman in voor komt daar kan je je wenkbrauwen bij ophalen.
Absoluut helemaal mee eens.
Witte wel schreef:Maar zien Gast1, ik kan er niet uitgesproken over raken, dat is een verrukking op deze manier.
Zéker weten, zelf heb ik dat niet enkel bij 'het zien', maar bij al mijn waarnemingen. Heerlijk!
Witte wel schreef:Alleen de halo’s en glaires s’ avonds en s’ nachts is wat hinderlijk.
Tja, ik 'ken' dat niet maar ben wel bekend met 'migraine ophtalmique'.
Mijn eerste ervaring -toen ik nog niet wist dat dat migraine ophtalmique werd genoemd- was heel opmerkelijk.
Ik zag een schitterend gekleurde stralenkrans in 'een ruimte'.
Dat zag er ongeveer zo uit:

Afbeelding

Maar dan nog veel mooier.
Dat wilde ik vasthouden omdat ik het zo bijzonder vond en dat lukte beter dan dat ik dacht.
Het verschijnsel ging namelijk niet weg.
Toen ik naar mijn dochter keek en daarna naar mijn vrouw, bevonden zij zich in die stralenkrans waarbij ze me vreemd aankeken.
Ze wisten immers niet wat ik zag.
Ik sloot één oog en de krans bleef, daarna het andere en het ene oog weer open; de krans bleef.
Daarna sloot ik beide ogen en de krans bleef nog steeds waarna ik me toch wel een beetje zorgen ging maken.
Dat duurde ongeveer 40 minuten, toen zag ik iedereen met drie ogen (daar waar het derde oog ook zit).
Hersenen ja ... jeetje wat een beleving maar toch ook wel weer een beetje akelig.
Na anderhalf uur was alles weer bij het oude.
'Migraine ophtalmique' diagnosticeerde de huisarts en mijn zoon.

Later vroeg ik me af of er zo niet alle 'verschijningen' zijn ontstaan en als bijzonderheid vastgelegd werden.
Ik zou het nu ik die ervaring had, meteen kunnen geloven.

Gast1

Re: Babbelhoek Oktober

Bericht door Gast1 » 17 okt 2017, 07:23

Tijdens het fietsen verleden zondag, hier nét over de grens bij het Duitse Kevelaer, vonden we maar liefst 5 stuks klavertjevier. :shock:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Babbelhoek Oktober

Bericht door univers » 17 okt 2017, 08:13

Ik slaap sinds een paar weken met een rozenkwarts onder mijn kussen.
Werd een paar keer per nacht wakker.
Als ik wakker wordt, voel ik mij veel beter uitgerust.
Ik loop momenteel weer met een bloeddrukmeter rond. en dat ding maakt toch geluid.
Mijn vrouw is er vannacht een paar keer wakker van geweest, als hij weer aansloeg.
Ze vroeg of ik er geen last van heb gehad, nou ik was zo dood als een pier, ben gaan slapen, en heb niets gevoeld of gehoord.
En dat kreng voel je, kijkt net of je arm afgekneld wordt.
Voor de slechte slapers, kan ik adviseren om eens een rozenkwarts onder je kussen te leggen.
Veel mensen hebben er baat bij.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Oktober

Bericht door Tammy » 17 okt 2017, 10:14

Klavertje vier brengt geluk zeker 5 Gast1. :grin:

Is de bloeddruk nog steeds niet goed gedaald Univers ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gesloten