Nieuwe Boodschap van God

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gebruikersavatar
Arend85
Student
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 nov 2017, 14:16

Nieuwe Boodschap van God

Bericht door Arend85 » 11 nov 2017, 16:35

Er is een nieuwe Boodschap van God in de wereld en een Boodschapper van God is onder ons.

https://www.youtube.com/user/TheNewMessagefromGod

https://www.newmessage.org/

Gast1

Re: Nieuwe Boodschap van God

Bericht door Gast1 » 12 nov 2017, 11:08

Een oprecht prachtige video met een mooie stem en mooie klanken.
Iemand die een dergelijke video hier oprecht plaatst, kan niets 'verkeerds' doen in mijn weten.
Al dat wat er gezegd wordt, zou ikzelf gezegd kunnen hebben en niet minder dan dat, ik heb het in fasen alhier geschreven.
Ik geloof niet in God, ik 'weet' dat God er is en vooral in ons aller-binnenste.
Wij zijn allen dochters en zonen van God, maar slechts een enkeling staat daar voor open.
Feitelijk is elk mens een verpersoonlijking van die God en niet enkel de mens.
Elk dier en gewas en alles wat er waar te nemen is, is God.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Nieuwe Boodschap van God

Bericht door Susan » 12 nov 2017, 15:16

Arend85 schreef:Er is een nieuwe Boodschap van God in de wereld en een Boodschapper van God is onder ons.
Ik heb al aardig wat gelezen en gezien over wat je hier geplaatst hebt Arend85, maar nog
lang niet alles hoor! Veel komt mij ook nu al heel herkenbaar voor wat deze 'boodschapper'
te vertellen heeft, alsof ik dit jaren geleden ook al eens hoorde. :grin:
Dan heb ik het wel over de jaren 60 ongeveer in de vorige eeuw, dus niet pas geleden.
Laatst gewijzigd door Susan op 12 nov 2017, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Nieuwe Boodschap van God

Bericht door oktagon » 12 nov 2017, 15:33

k plaatste een uitvoerige reactie,die werd afgebroken door wrs.Google.
Mijn laatste zin was als volgt:

Bijbelvertalingen sind 2e eeuw naCh,
God bij zinsontleding HIJ te noemen is onjuist,God is geen mannetje op de een of andere zetel ,maar een begrip van de Almacht,die ons Universum beheerst sinds de Oerknal.

Hopenlijk weer geen storing! [burn] [burn] :tweetty:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Nieuwe Boodschap van God

Bericht door Fenna » 12 nov 2017, 15:47

We zullen er nooit achter komen door wat of wie wij zijn gecreëerd of uit ontstaan, het blijft gissen.
De een houd het op God en de ander op de oersoep (hier neig ik naar).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oersoep.
https://www.museon.nl/nl/oersoep.

Wiki;
Volgens een aantal theorieën over de abiogenese is het leven ontstaan uit een zogenaamde oersoep. De oersoep is een mengsel van organische stoffen en water, dat ontstaan is door reacties in de oeratmosfeer van de aarde.

De atmosfeer van de aarde bestond eerst voornamelijk uit ammoniak, methaan, waterdamp en waterstof, die stoffen werden door hitte en blikseminslagen afgebroken tot losse ionen, en die ionen vormden onder invloed van elektrische ontladingen organische verbindingen, zoals aminozuren, nucleotiden en koolhydraten. Deze organische verbindingen zouden de basis hebben gevormd voor de eerste primitieve organismen.

Deze theorie is met name gebaseerd op het beroemde Miller-Urey-experiment uit de jaren 50 van de 20e eeuw. Heden ten dage is deze hypothese vrijwel volledig verlaten. De oeratmosfeer zou lang niet zo reducerend zijn als men aannam, en de samenstelling ervan zou ook niet overeenkomen met de "ingrediënten" van Miller. De vroegste atmosfeer zou vooral bestaan hebben uit CO2 en H2, de andere vitale bestanddelen voor een dergelijke synthese-scenario zouden afwezig of in slechts veel geringere concentraties aanwezig zijn.

Hoewel deze hypothese dus grotendeels verlaten is, wijst het experiment van Miller er toch op dat het mogelijk is aminozuren te synthetiseren uitgaande van simpele basisingrediënten. Bovendien is inmiddels bewezen dat dit soort aminozuren zich spontaan kunnen verenigen tot een simpel soort eiwitten, proteinoiden.

Zie voor uitgebreidere informatie over de wetenschappelijke theorieën rondom het ontstaan van het leven: abiogenese.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nieuwe Boodschap van God

Bericht door univers » 12 nov 2017, 15:49

Hopenlijk weer geen storing!
Afbeelding :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Arend85
Student
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 nov 2017, 14:16

Re: Nieuwe Boodschap van God

Bericht door Arend85 » 12 nov 2017, 18:03

God kan je zelf ervaren. De voorbereiding van Steps to Knowledge is oa hiervoor gegeven, om onze connectie met onze Hogere Zelf te herstellen, die nog steeds in verbinding staat met God.

http://www.stepstoknowledge.com

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nieuwe Boodschap van God

Bericht door univers » 12 nov 2017, 19:28

God kan je zelf ervaren. De voorbereiding van Steps to Knowledge is oa hiervoor gegeven
Om de zakken te vullen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Arend85
Student
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 nov 2017, 14:16

Re: Nieuwe Boodschap van God

Bericht door Arend85 » 12 nov 2017, 20:06

univers schreef:
God kan je zelf ervaren. De voorbereiding van Steps to Knowledge is oa hiervoor gegeven
Om de zakken te vullen.
Steps to Knowledge is gratis.. de Revalations zijn gratis te lezen en te beluisteren. Ik vraag jou om aub wat zoek werk te doen ipv alleen maar te vooroordelen.

Wat als dit allemaal nou echt waar is.. denk daar eens over na.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nieuwe Boodschap van God

Bericht door univers » 12 nov 2017, 20:18

Ik vraag jou om aub wat zoek werk ipv alleen maar te vooroordelen.
Als jij mij beter kent, en mijn post na leest, zal je er achter komen dat ik nooit iemand veroordeel.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Arend85
Student
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 nov 2017, 14:16

Re: Nieuwe Boodschap van God

Bericht door Arend85 » 12 nov 2017, 21:20

Jij bent in de wereld gestuurd om iets te volbrengen. Wanneer je deze wereld verlaat zul je terugkeren naar hoe je was en waar je was voor je hier heen kwam en naar diegenen die jou hebben gestuurd. Het leven dat je hier leidt is niet je echte leven, is niet wie je echt bent.

https://www.newmessage.org/the-message/ ... rted-guide

https://www.newmessage.org/wiki/Main_Page

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nieuwe Boodschap van God

Bericht door univers » 12 nov 2017, 21:34

Jij bent in de wereld gestuurd om iets te volbrengen. Wanneer je deze wereld verlaat zul je terugkeren naar hoe je was en waar je was voor je hier heen kwam en naar diegenen die jou hebben gestuurd. Het leven dat je hier leidt is niet je echte leven, is niet wie je echt bent.
Kijk, hier sla je nu precies de spijker op zijn kop.
Lees onder mijn avatar, wat ik hier kom doen.
Arend, mij IK is ouder dan het universum, die jij kent.
En als ik deze wereld verlaat, ga ik weer naar een andere wereld.(hoop dat die beter is, dan deze).
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Nieuwe Boodschap van God

Bericht door oktagon » 12 nov 2017, 22:27

Zodra iemand in gaat op gezegden van godsgezinden van welke diepte ook,wordt die iemand direct beschuldigd van negatief denken en handelen tov de godsgezinden;met deze term bedoel ik streng gelovigen uit de hoek van Christenen, Moslims,Boedisten,Hindoes,etc.of welke religie dan ook.

Meestal zijn leden van deze groeperingen vanaf kind geindoctrineerd in het geloof van hun ouders en worden in hun puberteit opgevoed in het afkeuren haten,etc.van atheisten (dus ongelovigen vanuit christelijke hoek).

De oorzaak hebben de christenen vanuit vorige eeuwen aan zichzelf te wijten door het koloniseren van vele minder ontwikkelde gebieden buiten Europa en bij het veroveren meteen de bewoners te kerstenen (onderdanig maken aan het christendom )
(Ik zette dit deel van mijn reactie vast op het forum,voordat er weer een voor mij onbekend opruimer mijn verslag wist en een tekst neerpoot met "session has expired,please reload your browser'.Before reloading,etc)
dus: Before reloading,back up any test that you have entered into the Descriptionfield.

Wat de bedoeling van die aanwijzing is,snapte ik eerst niet;na de stop van nu ineens wel.Het lijkt een aawijzing te zijn om je regels van een verslag snel te back uppen voordat ze gewist worden!
Ik verstuur nu snel getikte delen om ze niet kwijt te raken;zit hier behalve een opruimer van mijn tekst een hulp aan of een sarcast,die dit berivcht nadat mijn verhaal eerder verdween van mijn scherm,ik lelijke woorden begon te spreken!

Bedankt voor je tussentijds bijdrage,Univer,jij en div. anderen zijn gelukkig vrijdenkers en kunnen onbelast hun mening weergeven. :hands:
Laatst gewijzigd door oktagon op 12 nov 2017, 22:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nieuwe Boodschap van God

Bericht door univers » 12 nov 2017, 22:30

:post: ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Nieuwe Boodschap van God

Bericht door Maxi » 13 nov 2017, 03:41

Iedereen die goed geloofd moet naar mijn mening naar de psychiater. Maar goed ieder zijn mening, zolang je me niet lastig valt met het opdringen van een of jouw godsdienst.

Clean the Rivers, Replant the Forests, Restore the Earth? Tuurlijk hoe? I heb geen toverstaf. Typisch trouwens voor mensen alles in naam van god een religie, alles naar de klote helpen en dan moet het in één keer opgelost worden om dat god het wil. Mensen zijn blijkbaar beter in verzinsels en woorden dan met daden.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nieuwe Boodschap van God

Bericht door univers » 13 nov 2017, 08:00

Clean the Rivers, Replant the Forests, Restore the Earth? Tuurlijk hoe? I heb geen toverstaf.
God ook niet, anders hadden we hem er wel mee zien zwaaien. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Nieuwe Boodschap van God

Bericht door Susan » 13 nov 2017, 09:55

Susan schreef:
Arend85 schreef:Er is een nieuwe Boodschap van God in de wereld en een Boodschapper van God is onder ons.
Ik heb al aardig wat gelezen en gezien over wat je hier geplaatst hebt Arend85, maar nog
lang niet alles hoor! Veel komt mij ook nu al heel herkenbaar voor wat deze 'boodschapper'
te vertellen heeft, alsof ik dit jaren geleden ook al eens hoorde. :grin:
Dan heb ik het wel over de jaren 60 ongeveer in de vorige eeuw, dus niet pas geleden.
Gisteren heb ik mijn hele bericht wat er nog onder stond. weer verwijderd omdat er op het stukje waarin ik mijn kijk op 'God' etc geschreven had, ook met verwijzingen naar de topics van jaren geleden waar het uitgebreid beschreven stond,
totaal geen reactie van jou Arend85 is gekomen.
Mijn indruk is inmiddels dat het niet de bedoeling is om over mijn én anderen hun zienswijzen te schrijven, maar het
de bedoeling is dat we of jij zelf beter gezegd....het alleen over jouw stuk van de 'boodschapper van 'God' te hebben..?

IK ben vaak geïnteresseerd naar wat anderen te melden hebben, maar hier haak ik nu af, met het akelige gevoel
wat al zo vaak door m'n leven heen ben tegen gekomen...namelijk dat met het vingertje steeds naar een 'boodschapper'
verwezen wordt...Deden en doen mensen nog steeds in allerlei kerken, religies, geloofsgemeenschappen, sektes, enz.
Alsof alléén dát het ware is, en als we het maar 'goed lezen' dan zullen we het wel begrijpen dat het 'waar' is.... [think]
Arend85, dat kregen nu juist al heel veel mensen (en nu nog) te horen! Terwijl ik als jong kind al wist wat ik nu Weet
en het niet anders ben gaan voelen of zien.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nieuwe Boodschap van God

Bericht door univers » 13 nov 2017, 10:07

Suus. :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Nieuwe Boodschap van God

Bericht door Fenna » 13 nov 2017, 10:17

Idem :post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Nieuwe Boodschap van God

Bericht door herman50 » 13 nov 2017, 10:52

zou alleen willen zeggen God zit in je hart .. niet in een boek oid ,,verders fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie