#MeToo en #IHave

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door univers » 04 dec 2017, 09:18

gusteman schreef:
MetalPig schreef:
herman50 schreef:Pamela weet uit ervaring dat jonge actrices van alles in het vooruitzicht wordt gesteld. "Geld, huizen, filmrollen. Ik wilde het niet op die manier doen, daar had ik geen behoefte aan. Ik ben een romanticus, dus dat sprak mij niet aan."
En omdat ze een romanticus is ging ze met haar blote reet in de Playboy.
Deze conclusie mag je nu eens onderbouwen, beste MetalPig.
Want dit heeft toch wel hééééél veel trekjes van een subjectieve benadering (al is het behoorlijk aangenaam om vast te stellen dat ook jij niet vrij bent van menselijke kantjes). :wink:
Ik zie liever voorbeelden. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Gast1 » 04 dec 2017, 10:42

gusteman schreef:
MetalPig schreef:
herman50 schreef:Pamela weet uit ervaring dat jonge actrices van alles in het vooruitzicht wordt gesteld. "Geld, huizen, filmrollen. Ik wilde het niet op die manier doen, daar had ik geen behoefte aan. Ik ben een romanticus, dus dat sprak mij niet aan."
En omdat ze een romanticus is ging ze met haar blote reet in de Playboy.
Deze conclusie mag je nu eens onderbouwen, beste MetalPig.
Want dit heeft toch wel hééééél veel trekjes van een subjectieve benadering (al is het behoorlijk aangenaam om vast te stellen dat ook jij niet vrij bent van menselijke kantjes). :wink:
[joker]

Dat ben ik helemaal met je eens. ;P!

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 04 dec 2017, 11:38

Afbeelding

:rolleys: :rolleys:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door univers » 04 dec 2017, 11:55

Is dit alles? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door MetalPig » 04 dec 2017, 12:07

gusteman schreef:
MetalPig schreef:En omdat ze een romanticus is ging ze met haar blote reet in de Playboy.
Deze conclusie mag je nu eens onderbouwen, beste MetalPig.
:mrgreen:

Ik kan het causale verband dat ik impliceerde niet aantonen.

Maar het is wel vreemd dat iemand die bekend werd door in de Playboy te poseren nu waarschuwt voor mannen die in een badjas de deur open doen.

Ziehier Anderson met een man in badjas:

Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door univers » 04 dec 2017, 12:28

Waar is haar andere hand? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door MetalPig » 04 dec 2017, 12:34

univers schreef:Waar is haar andere hand? :mrgreen:
Achter zijn rug denk ik, maar dat was niet het punt.

Het punt is dat ze haar lichaam verkocht aan een man in een badjas, in ruil voor filmrollen, huizen, etc. Precies datgene wat ze zegt niet te doen, omdat ze een romanticus is.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door univers » 04 dec 2017, 14:14

Op een ouwe fiets, moet je het leren. :mrgreen:
En ze probeerde, zich liggende, staande te houden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Gast1 » 04 dec 2017, 17:03

:hahaha: :rolfl:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door MetalPig » 05 dec 2017, 07:37

En de ironie is dat de 'grappen' van univers onderdeel zijn van het probleem.

gusteman

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door gusteman » 05 dec 2017, 08:45

:post:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 06 dec 2017, 15:27

Afbeelding

#MeToo-beweging Persoon van het Jaar van weekblad Time.

Weekblad Time heeft 'The Silence Breakers' uitgeroepen tot Persoon van het Jaar 2017. Daarmee bedoelt het blad de vrouwen en ook mannen die onder de noemer #MeToo hun verhaal deden over hun ervaringen met seksuele intimidatie en seksueel geweld.

Op de omslagfoto van het tijdschrift staan bekende vrouwen als actrice Ashley Judd, zangeres Taylor Swift en voormalig Uber-medewerkster Susan Fowler, met wier onthullingen de beweging begon. Ook op de foto staat een vrouw die haar gezicht niet laat zien.

"Het begon met een hashtag, een beweging, een afrekening. Maar het begint, zoals elke grote sociale verandering bijna altijd begint, met daden van individuele moed", zo luidt het commentaar van hoofdredacteur Edward Felsenthal. "Sociale media zijn gebruikt als krachtige versneller: de hashtag #MeToo is miljoenen keren gebruikt in 85 landen."

Tien jaar oud.

Het initiatief #MeToo kwam dit jaar snel op, nadat de bekende Hollywood-producer Harvey Weinstein was beschuldigd van seksuele intimidatie en verkrachting.

'Me Too' zelf is echter al tien jaar oud. De Amerikaanse Tarana Burke zette de campagne in 2006 op via het sociale medium MySpace. Ze wilde met 'Me Too', lang voor de hashtag werd gebruikt zoals nu, iets doen voor vrouwen en meisjes die met seksueel misbruik te maken hadden gehad.

Persoon van het Jaar.

Time houdt elk jaar een verkiezing voor Persoon van het Jaar. Vorig jaar won de Amerikaanse president Trump de verkiezing, hij werd dit jaar tweede. Derde werd de Chinese president Xi Jinping.

Andere genomineerden waren Amazon-oprichter Jeff Bezos, The Dreamers (illegale Amerikanen die oorspronkelijk uit een ander land komen), regisseur Patty Jenkins, de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un, footballspeler Colin Kaepernick, de Amerikaanse speciale aanklager Robert Mueller en de Saudische kroonprins Mohammed bin Salman.

BRON.


>>>>>>>>>>>>>>>

"Het begon met een hashtag, een beweging, een afrekening.
Een afrekening inderdaad en wel zo snel dat er nog geen eens onderzoek naar de personen werd gedaan.
Daarna pas maar eerst keihard aanvallen waardoor de eventuele schade bij onschuldigen niet meer weg te poetsen zijn.
Social media die de rechtbank heeft vervangen, belachelijk gewoon.

Mijn stem zou naar de Saudische kroonprins Mohammed bin Salman zijn gegaan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 17 dec 2017, 13:31

Afbeelding

Eerste vrouw legt functie neer na beschuldiging seksuele intimidatie.

Nadat de MeToo-beweging een aantal machtige mannen de kop heeft gekost, stapt nu ook een vrouw op wegens beschuldigingen van seksuele intimidatie. Andrea Ramsey, die namens de Democraten in de staat Kansas streed om een zetel in het Huis van Afgevaardigden, wordt ervan beschuldigd een mannelijke oud-werknemer te hebben lastiggevallen.

Het is voor zover bekend de eerste keer dat een vrouw haar functie moet neerleggen na beschuldigingen van seksueel wangedrag. Het begon toen de krant de Kansas City Star haar vroeg naar een rechtszaak uit 2005. Ramsey had toen nog een topfunctie bij het bedrijf LabOne, en een oud werknemer claimde dat hij was ontslagen omdat hij tijdens een zakenreis niet op haar seksuele avances was ingegaan. De man spande een rechtszaak aan, maar dit werd in 2006 voor een onbekend bedrag geschikt.

Ramsey noemt de beschuldiging in een verklaring op Facebook 'een leugen'. 'Een man klaagde mijn bedrijf twaalf jaar geleden aan en beschuldigde mij ten onrechte', schrijft zij. 'Als die beschuldigingen direct aan mij gericht zouden zijn geweest, zou ik hebben gevochten om mijn naam en reputatie te zuiveren. Ik zou de wraakzuchtige werknemer hebben aangeklaagd wegens smaad. Nu, twaalf jaar later, wordt deze rechtszaak gebruikt om mij uit de race voor het Congres te werken.'.

'Morele voorstrekkersrol'.

Ze schrijft dat de Democraten haar campagne niet langer steunen, en omschrijft zichzelf als een slachtoffer van de 'morele voortrekkersrol' die haar partij wil innemen in de discussie over seksuele intimidatie. Toch benadrukt Ramsey dat vrouwen naar voren moeten blijven komen met hun verhaal over misbruik - dat noemt ze belangrijker dan haar eigen campagne.

Eerder deze maand nog stapte de Democratische senator Al Franken op omdat hij meerdere vrouwen zou hebben lastiggevallen. Ook partijgenoot John Conyer en de Republikeinen Blake Farenthold en Trent Franks legden hun functie als afgevaardigde neer.

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Wie weet staan er nu ook meerderen mannen op die lastig zijn gevallen door hun vrouwelijke bazen.
Zou me niks verbazen.
Want het gebeurt aan allebei de kanten natuurlijk.
Maar ik blijf het raar vinden dit hele MeToo gebeuren.
Dit is niet de manier om iemand aan te klagen.
Daar zijn anderen wegen voor.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 12 jan 2018, 13:55

Afbeelding

Catherine Deneuve over #MeToo: 'Dient enkel de belangen van de vijanden van seksuele vrijheid'


De Franse actrice Catherine Deneuve en een honderdtal andere vrouwen waarschuwen in het huidige #MeToo-debat voor 'het klimaat van een totalitaire maatschappij', in een opiniebijdrage in de Franse krant Le Monde.

'Verkrachting is een misdaad, maar hardnekkig of ongepast flirten is geen misdaad, en galant zijn is geen uiting van (mannelijk) chauvinistische agressie', zo luidt de waarschuwing in Le Monde. 'Als vrouwen herkennen wij ons niet in deze vorm van feminisme, die onder de aanklacht van machtsmisbruik het gezicht toont van mannenhaat en haat tegen seksualiteit.'
De opiniebijdrage werd ondertekend door een honderdtal bekende en minder bekende vrouwen, waaronder kunstenaressen, wetenschapsters en journalistes. Naast Catherine Deneuve valt ook de naam van schrijfster Catherine Millet op
Het MeToo-debat over seksisme en seksuele aanvallen op vrouwen bereikte zijn hoogtepunt na de onthullingen in oktober over het wangedrag van Hollywood-mogul Harvey Weinstein. Sindsdien ging amper een dag voorbij of een nieuwe grote naam moest in het verweer tegen beschuldigingen van grensoverschrijdend gedrag.

In hun column schrijven Deneuve en co dat de discussie haar grote nut heeft gehad door een legitiem bewustzijn te scheppen over seksueel geweld tegen vrouwen. De tekst verdedigt evenwel 'een vrijheid om iemand (amoureus) te benaderen, wat onontbeerlijk is voor de seksuele vrijheid'.

#MeToo is volgens de filmdiva en haar geestesgenoten te ver gegaan door in de pers en op sociale netwerken 'een campagne van aanklachten en openlijke beschuldigingen te lanceren', waar de beschuldigden meteen schuldig worden bevonden, zonder een recht op antwoord te krijgen. 'Dat koortsachtig zoeken om de 'zwijnen' naar de slachtbank te leiden (...) dient in de realiteit enkel de belangen van de vijanden van de seksuele vrijheid, de religieuze extremisten, de ergste reactionairen en degenen die vinden dat vrouwen 'bijzondere' wezens zijn, kinderen met het gezicht van volwassenen die bescherming zoeken'.

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>.


Dat heeft ze goed gezien. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 13 feb 2018, 10:06

waar gaat het over , bekijk alleen deze ´dames´

Afbeelding


Afbeelding :shock:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door MetalPig » 13 feb 2018, 10:15

herman50 schreef:
13 feb 2018, 10:06
waar gaat het over , bekijk alleen deze ´dames´
Ja mooi. Wat wil je er mee zeggen?

Gast1

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Gast1 » 13 feb 2018, 10:29

Begrijp jij dat niet?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door MetalPig » 13 feb 2018, 10:49

Gast1 schreef:
13 feb 2018, 10:29
Begrijp jij dat niet?
Ik heb een vermoeden, maar ik hoor het graag van Herman zelf, om te voorkomen dat ik reageer op iets wat hij niet bedoelde.

Gast1

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Gast1 » 13 feb 2018, 11:01

Hahaha ... touché!

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 21 feb 2018, 11:18

aan de eene kant schreeuwen ze moord en brand ,aan de andere kant weten ze niet wat ze moeten doen ,,,, AD vanorgen als dit normaal is vraag ik zeker alleen bij vrouwen??
als een man dit zou doen is de wereld te klein ..... enne zou wel willen reageren maar al ram ik met een hamer op het vinkje voor ontvangen van antwoorden , resultaat 0.0

Afbeelding
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie