De hoofdstad van Israël

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door herman50 » 07 dec 2017, 07:34

oa dit

Palestijnse religieuze en seculiere groeperingen hebben inwoners opgeroepen om donderdag het werk neer te leggen en te gaan protesteren. De oproep is een reactie op het besluit van de Amerikaanse president Donald Trump om Jeruzalem als hoofdstad van Israël te erkennen, dat woensdag werd aangekondigd.

Het Palestijnse ministerie voor onderwijs heeft donderdag tot vrije dag bestempeld. Leraren en studenten wordt opgedragen deel te nemen aan de protesten in de Gazastrook, de Westelijke Jordaanoever en in delen van Jeruzalem.

Op verschillende plekken binnen en buiten Israël en de Palestijnse gebieden gingen woensdag al betogers de straat op. Zo werd er door enkele honderden mensen gedemonstreerd bij het Amerikaanse consulaat in de Turkse hoofdstad Ankara.

Persbureau Reuters meldt donderdag op basis van interne documenten dat het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken Israël heeft verzocht vreugdevolle officiële reacties op het besluit te temperen. Het ministerie schrijft maatschappelijke onrust te verwachten en zich nog te beraden op eventuele gevolgen voor de veiligheid van Amerikaans personeel in het buitenland.

Het ministerie heeft Amerikaanse diplomaten in Israël en de EU geadviseerd om te benadrukken dat de "definitieve status" van Jeruzalem nog steeds een belangrijk onderwerp van toekomstige vredesgesprekken zal zijn, en dat Israël en de Palestijnen daar gezamenlijk uit moeten komen.

Felle kritiek

Mahmoud Abbas, de president van de Palestijnen, heeft in een reactie op het Amerikaanse besluit gezegd dat Jeruzalem de "eeuwige hoofdstad van de Palestijnse staat" is. Hij zegt ook dat deze beslissing het einde is van de rol van de VS als bemiddelaar tussen de Palestijnen en Israël.




In de rest van de Arabische wereld werd het Amerikaanse besluit ook met woede ontvangen. Jordanië noemt het "onwettig" en Qatar betitelt het als de "doodsteek voor de vrede". Libanon, Egypte, Saudi-Arabië en Turkije tekenden fel protest aan. Iran deed dat ook en greep de gelegenheid bovendien aan om uit te halen naar aartsvijand Saudi-Arabië, dat beter geld had kunnen uitgeven aan de Palestijnen dan aan "terrorisme en extremisme".

'Onverstandig'

De Europese Unie en verschillende EU-lidstaten tonen zich ook kritisch. De Nederlandse minister Halbe Zijlstra (Buitenlandse Zaken) noemde het besluit om Jeruzalem te erkennen woensdag op voorhand "onverstandig en contraproductief".

De VN-Veiligheidsraad heeft aangekondigd vrijdag bijeen te komen voor een vergadering over het Amerikaanse besluit. Acht van de vijftien leden, waaronder Frankrijk, Egypte en Groot-Brittannië, hebben aangedrongen op die bijeenkomst.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Gast1 » 07 dec 2017, 07:50

Heel even kijken of ik het allemaal snap en dus raadpleeg ik Wikipedia maar weer eens.
Eens kijken waar 'mijn binding' met Israël vandaan komt.

Israël blijkt een staat te zijn die uitgeroepen is in 1948. Oké.
Was er voorheen dan geen 'Israël'?
Vreemd, waar komt die naam dan vandaan?

Ah, ... Het Koninkrijk Israël ... speelde blijkbaar een grote rol in de Hebreeuwse Bijbel, en daarmee ook in het Oude Testament van de christelijke Bijbel.
Het bestond volgens die bronnen van ca. 930 tot 722 v.Chr.
Toen annexeerden de Assyriërs het tot een eigen provincie. Oké.

Altijd weer die geschriften ... [think]

Jakob is de stamvader van de Israëlieten, waarvan de oorspronkelijke twaalf stammen uit zijn twaalf zoons ontstaan zijn.
Altijd maar weer die twaalf ... [think]

Om die reden werd de naam ook gebruikt om het volk Israël aan te duiden en na de opsplitsing van het rijk als aanduiding voor het noordelijke koninkrijk Israël, terwijl het zuidelijke koninkrijk Juda werd genoemd.

Lang geleden waren er dus al zoiets als 'Israëlieten'.
Israëlieten was de collectieve naam van de nakomelingen van Jakob. De term Israëlieten werd ook de naam voor de inwoners van het latere koninkrijk Israël.

De Joden vormen een volk of etniciteit, ook bekend als Israëlieten, het Joodse volk of volk Israël.
Het Joodse volk leefde volgens de Bijbelse overlevering gedurende ten minste drieduizend jaar in de regio Palestina,
waar het een monotheïstische religie (het Jodendom) ontwikkelde en meerdere malen zelfbeschikking genoot.
De Joden werden na een opstand door de Romeinen vrijwel geheel uit Palestina verbannen. Daarna begon de diaspora.
De Joden hebben sindsdien een bewogen bestaan geleid waarin armoede, discriminatie, onderdrukking en uitroeiing, maar ook culturele, economische en individuele bloei voorkwamen.

Kom ik daarom mogelijk steeds op voor de 'onderdrukten'? [think]

In het stukje van taigitu lees ik dat de Joden eigenlijk gewoon 'terug naar huis' gingen.
Ze werden eindelijk eens een keer geholpen, maar ook aldaar werden ze niet met open armen ontvangen.
Toch was het van oorsprong gewoon hun 'thuis', daar aldaar hun roots lagen.

Jammer dat die Palestijnen ze niet accepteerden.
Ze vielen Joodse en Britse doelen aan zoals spoorlijnen, treinen en Joodse nederzettingen.
En dat is wat er gebeurde en dat lijkt niet op te houden.

Ik heb veel gelezen over aanvallen van de Palestijnen en het verdedigen van de Israëliërs.
Uiteindelijk lees ik dan ook weer van vergeldingsacties van de Israëliërs en daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Wanneer een bus met kinderen aangevallen wordt waarbij vele doden vallen, dan neem je tegenmaatregelen.

Voor zover ik het tot nu toe alleen maar gelezen heb, maken de Palestijnen vaak bewust burgerslachtoffers.
De Israëliërs vergelden dat door militairen doelen aan te vallen.
De Israëliërs vallen geen scholen of bussen met burgers aan.

Yep, ik weet het weer.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Osiris » 07 dec 2017, 07:50

Witte wel schreef:Israël is een illegaal geclaimd grondgebied van de bestaande bevolking ontnomen.
Niets aan de staat Israël is legitiem en het is een zionistisch concept wat ook zeker door de sterk toenemende zionistisch bewinden wordt ondersteund. Israël heeft niet eens het recht een hoofdstad te claimen vanuit dit niet legitiem ontstaan. Israël is een zionistische schurkenstaat en vele joden vinden dat ook. De Palestijnen zijn ook niet gevlucht maar verjaagd van hun grondgebied.
Theodor Herzl overigens is de grondlegger van het zionisme en niet zomaar een journalist. Maar dat zullen ze in Quest er niet bij vermelden.
Dus wat Amerika doet is gewoon toegeven aan het zionisme maar dat was al geruime tijd bekend. Het westen verheerlijkt, mede door de media gevoed, deze claim en zal deze steunen.
Door het hevige censuur in Israël zal ook nagenoeg niemand in Israël zich verzetten tegen de illegale stappen van de regering want dat wordt gezien als landverraad.
Heel Israël is Palestijns grondgebied en enkel zij hebben het recht daar hun hoofdstad te kiezen.
Maar wat de zionist met Israël heeft gedaan doet Amerika met de wereld. Dat proberen ze in ieder geval.
Dus wie deze actie goedkeurt vergoelijkt deze illegaliteit.
En de bijdrage van Trump hierin is nul. Ook hij doet wat hem opgedragen wordt.
Kon het niet beter verwoorden ;P!

Saoedi Arabie , de VS en Israel ( meestal uit het zicht gehouden ) zijn de Zionistische aanstichters van praktisch alle ellende op de wereld,zoals aanslagen,oorlogen etc.
En dan niet zo zeer de eigen bevolkingen ,maar hun machthebbers.

Hun veiligheidsdiensten werken nauw samen tijdens false flag operaties, om de volgende brandhaarden te creeren,die tot een volgende oorlog leiden.
Aghanistan,Irak,Libie,Syrie,Jemen en straks is Iran aan de beurt.

Wat bijvoorbeeld in Jemen gebeurt is ook zo'n voorbeeld.
De VS leverde voor miljarden de wapens, via de Clintons en hun foundation, aan Saoedi Arabie,die vervolgens,brandhaarden tussen de verschillende groepen in Jemen creeerde en vervolgens een ware genocide door S.A. op gang bracht in Jemen.

Maar blijkbaar zien maar weinig mensen het grote plaatje en alleen de losse 'onderdelen'.
Een Zionistisch complot ?
Jazeker , Jeruzalem als hoofdstad van Israel te benadrukken heeft alles met de Armageddon profetie te maken, waar Jeruzalem een belangrijke rol in speelt om de Nieuwe Tijd/Orde te laten herrijzen.
Maar dan zal eerst de totale oorlog in het Midden Oosten een feit moet zijn,het schiet al aardig op....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Gast1 » 07 dec 2017, 08:08

Tammy schreef:Taigitu jij zegt dat Jeruzalem de hoofdstad zou moeten zijn van Israël.
Gast1 jij zegt van de wereld.
Waarom denken jullie dat dat het beste is ?
Hihihi ... ik zeg het niet, noch schrijf ik het Tammy.
Dit is wat ik schreef:
Gast1 schreef:Ik vind -hoe-dan-ook- dat Jeruzalem de hoofdstad van Israël is ...
Misschien zelfs wel van de wereld ...
Jeruzalem is een van de twintig oudste doorlopend bewoonde steden ter wereld.
De oude Kanaänitische stad is de bakermat van het jodendom en het christendom, en de stad en/of bepaalde plaatsen daarin worden door volgelingen van deze religies en door de islam als heilig beschouwd.
Kanaän was in de Oudheid een gebied overspannen door een intens handelsnetwerk van Syrië tot Egypte en de Middellandse Zee, via Anatolië tot aan de Zwarte Zee en rond 2000 v.Chr. zelfs over zee met de Harrapaanse beschaving van de Indusvallei.

................... [think]

Ik ga weer een veel te lang verhaal brouwen.
Lees hier vooral verder, daarom vind ik dat Jeruzalem de hoofdstad van de Israëliërs is en geschiedkundig de hoofdstad van de wereld.

Maar of het verstandig is van Trump om die zet nu te doen?
Ik denk van niet ... maar ja ... wanneer dan wel?

Het blijkt gewoon wel weer dat de mensen het niet met elkaar kunnen vinden.
Daar begon het mee, dat is nog steeds het geval en dat zal ook zo blijven.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Tammy » 07 dec 2017, 08:25

Sorry Gast1 klopt wat je zegt, je schreef misschien. :grin:
Mensen zullen het niet eens worden daar vrees ik.
Dit speelt al zolang.
Ga jouw link bekijken.
Ik wist niet dat in 1995 al een wet was aangenomen omtrent deze zaak.
Bush en Clinton en Obama hebben dat altijd vooruitgeschoven las ik ergens.
Trump doet dat dus niet.
Dit is er eentje die het uitvoert.

Al het arrogante hoongelach tijdens de presidentsverkiezingen naar deze man toe zal wel verstomd zijn.
En het heeft plaatsgemaakt voor ongeloof en afgrijzen bij velen die deze man haten.
Deze man had een verkiezingsprogramma die ervoor zorgde dat hij won.
Zo verdeeld was Amerika na Obama, dat deze clown van een kerel nu in het witte huis zit.
Het zal zeer zeker heibel geven deze laatste move van hem , maar het veranderd niks aan de vijandigheid die daar heerst.
Die was er al en zal echt niet veranderen.

Deze man is zijn verkiezingsbeloftes aan het uitvoeren.
Wen er maar aan wereld en let beter op over drie jaar bij de nieuwe verkiezingen.
Ga niet kandidaten belachelijk maken maandenlang, ze zouden eens kunnen winnen.......wie lacht er dan het hardst ?

Maar goed het is gebeurd.
Kijken wat er nu gaat gebeuren.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door univers » 07 dec 2017, 09:06

Er is geen winnaars Tammy.
Er zijn enkel verliezers.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Gast1 » 07 dec 2017, 09:09

Goed geschreven Tammy.
Hihihi ... inderdaad Uni.

Ik vind deze clown een regelrechte ramp voor de Natuur en daarom: een enkeltje naar de maan met hem.
Anderzijds zou het best wel eens kunnen dat er nu kruitvaten gaan exploderen in de wereld.
En dat lag er al lang aan te komen.
Misschien hebben we daar wel een clown voor nodig. :-|

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Witte wel » 07 dec 2017, 09:46

Theodore Herzl leefde van 1860 tot 1904. Hij werd 44 jaar oud en exact 44 jaren later werd, de door hem omschreven Judenstaat, Israël opgericht. Der Judenstaat is een boek dat hij schreef met exact de omschrijving van een door hem bedachte versie over het oprichten van een voor enkel joden bedoelde staat. Der Judenstaat is gepubliceerd in 1896 en het eerste zionistisch congres werd gehouden in Basel, Zwitserland in 1897. Enkele sponsoren voor zijn activiteiten waren o.a. baron Hirsch en baron Rothshield die erg invloedrijk waren in die tijd.
Heel veel straatnamen zin Israel zijn naar hem vernoemd en hij wordt nog jaarlijks herdacht. Herzl stierf in 1904 en werd begraven in Wenen, later in 1949 na de oprichting van de staat Israel, herbegraven in Jerusalem. En dat moet dus nu de hoofdstad worden.
De staat Israel is een door Herzl bedachte zionistische staat. Je leest dat niet op Wikipedia natuurlijk want daar staat hoofdzakelijk verheerlijking geschreven over de oprichting van de staat. Je moet iets verder zoeken dan Wikipedia want dat is het alom bekende misleidende informatiekanaal.
Wat Hitler deed met Mein Kampf deed Herzl met zijn boek Der Judenstaat. Alleen Herzl is iets verder gekomen en zijn staat is werkelijkheid geworden en niemand heeft zich in de kwestie gemengd. En de Palestijnen zijn echt niet zachtzinnig gesommeerd te vertrekken hoor. Wie niet wilde vertrekken werd opgeruimd. Maar ook dat lees je niet op Wikipedia.

Pierre, je hebt al eens vaker aangegeven dat je geen boeken leest vanwege de lange zit. Echter je gedachten laten bepalen door enkel Wikipedia is een grote tekortkoming. Van de gehele Wikipedia omschrijving klopt geen moer maar wordt gewoon geaccepteerd als zijnde waarheid. Het is natuurlijk wat je wil geloven of niet. En je kan sympathiseren wat je wilt. Als je de staat Israël als legitiem ziet dat vergoelijk je de toegepaste illegaliteit. Dat is een keuze natuurlijk.
Der Judenstaat is wel in pdf te vinden op het net. Hier, http://www.mideastweb.org/jewishstate.pdf, kan je al wel het een en ander lezen. Maar dat moet je willen natuurlijk.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door univers » 07 dec 2017, 10:03

Weer :post:

En Gast1, ik kan je dat boek ook aanraden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door herman50 » 07 dec 2017, 10:37

tjsa dan vraag ik me af wie en wat kan je nog wel geloven??
CNN, BBC World, de Dagbladen--Telegraaf AD Vrije Volk- ,,Duitsland TV , BRT1- óf de schrijver van een boek,,,,moeilijk moeilijk moeilijk

als ik dan leest dat de -nieuw nog te ontwerpen én bouwen
ambassade, zwaar moet worden beveiligd , nemen we ook met een korrel zand /zout ??,, w´r om ze worden nou toch ´vriendjes´....... :?

fijne dag nog ..... :peace:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Witte wel » 07 dec 2017, 10:59

De Arabische wereld leek weer wat stabieler te worden nu en daarop wordt de knuppel wederom in het hoenderhok gegooid. Er zal onrust blijven in het Midden-Oosten, daar wordt wel voor gezorgd.
Zie de reacties en de acties die nu ontstaan.
De macht van Amerika op het wereldtoneel neemt af en de enige manier deze weer te herwinnen is chaos creëren. Dat is wat nu gaande is. Zo moeilijk is dat niet.
En wat is waarheid kan men zich afvragen. Bekijk eerst eens wat voorafgegaan is en wat dat nu als resultaat heeft opgeleverd. En als dan de media van alles gaat verdraaien en dirigeren dan is wat geloofwaardig is moeilijk te bevatten. Men loopt voorbij aan wat vooraf is gegaan en neemt gewoon aan wat er nu geschreven en gezegd wordt.
Terecht dat er nu weerstand ontstaat en waar dat op uit draait is nog maar de vraag. Het gewone volk heeft in ieder geval niets in te brengen. En ook of die ambassade er komt is ook nog maar de vraag. Mogelijk is dit enkel een aanleiding tot. Uiteindelijk zal die joodse staat er komen zoals Herzl hem heeft bedacht.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Fenna » 07 dec 2017, 12:31

univers schreef:Er is geen winnaars,
enkel verliezers.
;P!
Ò zo waar.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door herman50 » 07 dec 2017, 12:45

het was er -voor ons doen rustig- maar dankzij die ........weer dit .....

"Morgen kunnen we zien hoe groot de woede is over het besluit van Trump om de Amerikaanse ambassade te verhuizen naar Jeruzalem. Er zijn grote demonstraties aangekondigd voor na het vrijdagmiddaggebed en de verwachting is dat het uit de hand loopt", zegt Midden-Oosten-correspondent Olaf Koens.

"Niet alleen in Jeruzalem en Israël zal worden geprotesteerd tegen het besluit om Jeruzalem te erkennen als hoofdstad van Israël, ook in de rest van het Midden-Oosten. Er zal onder meer worden gedemonstreerd in Istanboel, Jordanië en misschien zelf Egypte", zegt Koens (foto).

Oproep intifada


Vanochtend riep de Palestijnse beweging Hamas op tot een nieuwe intifada tegen de staat Israël. De intifada staat voor opstanden in de Palestijnse gebieden tegen de bezetting door Israël.
Hamas-leider Ismail Haniya deed die oproep tijdens een toespraak in Gaza. Hij noemde de Amerikaanse beslissing rond Jeruzalem 'een oorlogsverklaring tegenover de Palestijnen'.

Correspondent Koens relativeert de Hamas-oproep. "Dat soort oproepen doet Hamas veel vaker. Het is pas een intifada als het er een is. Als de raketten over en weer vliegen.

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door herman50 » 07 dec 2017, 14:09

maar dichterbij huis krijg je ook gedonder ;;;;

AMSTERDAM - Een man heeft donderdagochtend met een houten knuppel de ruiten ingeslagen van een Israëlisch kosjer restaurant aan de Amstelveenseweg in Amsterdam.

Op een video op de website van de Amsterdamse zender AT5 is te zien hoe de man inslaat op de ruiten van het restaurant. Kort na zijn daad, wanneer hij de zaak is binnen gegaan en met de Israëlische vlag naar buiten komt, wordt hij door twee agenten overmeesterd en in de boeien geslagen. De agenten gebruikten hierbij ook pepperspray, meldt de politie.

Op de beelden is ook te zien dat de man een Palestijnse vlag om zich heen had geslagen. De verdachte, een 29-jarige man die in Nederland verblijft, zit vast. Wat het motief van de man is, is nog onbekend.

Woensdag zorgde het besluit van de Amerikaanse president Donald Trump om Jeruzalem te erkennen als hoofdstad van Israël voor veel afkeurende reacties in Palestina en een deel van de moslimwereld

.http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenl ... OCID=HPDHP :?
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Gast1 » 07 dec 2017, 16:10

Witte wel schreef:Echter je gedachten laten bepalen door enkel Wikipedia is een grote tekortkoming.
Mee eens Witte wel.
Witte wel schreef:Van de gehele Wikipedia omschrijving klopt geen moer maar wordt gewoon geaccepteerd als zijnde waarheid.
Niet mee eens Witte wel. Geloof het of niet. :wink:
Witte wel schreef:Het is natuurlijk wat je wil geloven of niet.
Dat bedoel ik.
Witte wel schreef:Als je de staat Israël als legitiem ziet dat vergoelijk je de toegepaste illegaliteit.
Dat zou je kunnen concluderen, ik schreef echter wat ik (Wikipedia) schreef en vraag me af wat daar niet aan zou kloppen?
Witte wel schreef:Der Judenstaat is wel in pdf te vinden op het net. Hier, http://www.mideastweb.org/jewishstate.pdf, kan je al wel het een en ander lezen. Maar dat moet je willen natuurlijk.
In hoeverre is de mening/visie van Binjamin Se'ev Ben Jaakob (Theodor) Herzl te verkiezen boven dat wat er in Wikipedia vermeld staat?
Dat wat er in Wikipedia vermeld staat over Jeruzalem, haalt Wikipedia uit 52 bronnen.
Dat wat er in Wikipedia vermeld staat over Israël, haalt Wikipedia uit 64 bronnen.
Dat wat er in Wikipedia vermeld staat over het koninkrijk Israël, haalt Wikipedia uit 14 bronnen.
Dat wat er in Wikipedia vermeld staat over de Israëlieten, haalt Wikipedia uit 9 bronnen.
En zo kunnen we nog even doorgaan *klik*.
Witte wel schreef:En wat is waarheid kan men zich afvragen.
En dat is een waarheid. :wink:

Gast1

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Gast1 » 07 dec 2017, 16:16

univers schreef:Weer :post:

En Gast1, ik kan je dat boek ook aanraden.
Zelfs wanneer ik dat zou willen grote broer, dan zou mij dat nu in de verste verte niet lukken.
Zou het kloppen wat ik in Wikipedia over Theodor Herlz lees?

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Witte wel » 07 dec 2017, 19:35

Zou het kloppen wat ik in Wikipedia over Theodor Herlz lees?

Niet geheel Gast1. Er wordt niet gerept over het verdrijven van het Palestijnse volk en het onteigenen van andermans bezit. Er wordt ook niet vermeld dat niet iedere jood deze idealistische rechten zou krijgen maar enkel een selecte bevolking. De banken worden als niet noemenswaardig betiteld terwijl deze zijn grootste sponsoren waren. Het zionistisch gedachtegoed was ook niet bestemd voor de totale joodse bevolking. De doorsnee joodse bevolking heeft niets in te brengen. Op dit moment heerst er een sterk censuur op waarheid verspreiding wat als verraad wordt gezien. Een vrijheid van expressie bestaat niet echt.
Joden uit Europese landen hebben een meer bevoorrechte positie dan joden uit Arabische landen. Er bestaat een culturele tegenstelling van religieuze joden tegenover seculiere en er is de verarmde middenklasse waarvan de meeste joden uit de middenklasse zich geen eigen woning meer kunnen veroorloven.
Maar dat alles valt onder het zionistisch concept. En dat zie ik niet terug op wiki.
Zijn ideeën sloegen inderdaad aan bij een minderheid van de bevolking, de elitaire bevolking. En dat wordt er dan weer niet bij verteld. Het gewone volk was niets.
En wat zie je in onze huidige kapitalistische wereld. Exact hetzelfde.
Wie draaien hier aan de kruk van de geldkraan. Een zionistisch clubje.
Wie bepalen de koersen in de verscheidene samenlevingen. Dat zelfde clubje.
Wie bepalen het gedachtenpatroon in onze samenleving. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het valt allemaal onder hetzelfde concept alleen wordt dat in alle toonaarden ontkent en verschuilt men zich achter het liberalisme en democratie. Een vorm van medezeggenschap waar alleen naar geluisterd wordt als het rendement op levert. Dus ja je vind wel iets, maar dat is dan maar een klein stukje van het geheel. Wat boeit mij dat nou dat Herzl besneden was. Nagenoeg iedere jood of moslim is toch besneden. Alsof hij daardoor zich hetzelfde zag als een andere jood. Moet dat dan suggereren dat hij niet anders was dan andere joden. Dat heet verscholen manipulatie in berichtgeving of gedachten creatie.
Wil je echt iets meer weten dan zal je iets meer moeten lezen dan alleen dit Gast1.
Maar hele boekwerken hoeft niet hoor. Er staat genoeg te vinden wat erg interessant is te lezen en dat kan ook stap voor stap. ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door univers » 07 dec 2017, 20:27

:post: ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door univers » 07 dec 2017, 20:30

Eigenlijk is dit meesterlijk geschreven. ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Gast1 » 08 dec 2017, 07:00

Witte wel schreef:Wil je echt iets meer weten dan zal je iets meer moeten lezen dan alleen dit Gast1.
Maar hele boekwerken hoeft niet hoor.
Er staat genoeg te vinden wat erg interessant is te lezen en dat kan ook stap voor stap. ;P!
Alzo deed ik dat Witte wel en graag wil ik je dan hier op attenderen.
Ben benieuwd naar jouw reactie en versta me wel Witte wel, al dit wat ik las in mijn verwijzing kende ik niet als literatuur.
Je hebt me prettig getriggerd, waardoor ik verder ging kijken en waarbij ik constateer dat mijn onderbuikgevoel (mijn 'weten') mij -weer eens- niet bedriegt. :wink:

Want wat schreef ik ook alweer eerder:
Gast1 schreef:Eens kijken waar 'mijn binding' met Israël vandaan komt.

[knip]

Ik heb veel gelezen over aanvallen van de Palestijnen en het verdedigen van de Israëliërs.
Uiteindelijk lees ik dan ook weer van vergeldingsacties van de Israëliërs en daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Wanneer een bus met kinderen aangevallen wordt waarbij vele doden vallen, dan neem je tegenmaatregelen.

Voor zover ik het tot nu toe alleen maar gelezen heb, maken de Palestijnen vaak bewust burgerslachtoffers.
De Israëliërs vergelden dat door militaire doelen aan te vallen.
De Israëliërs vallen geen scholen of bussen met burgers aan.


Yep, ik weet het weer.
En dat vind ik ook weer terug in mijn verwijzing ... :wink:

Nou snap ik best dat mijn verwijzing een 'gekleurde' verwijzing is, maar dan toch de vraag of mijn rood geaccentueerde -met name het vet geaccentueerde- tekstgedeelte klopt?

Plaats reactie