De hoofdstad van Israël

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door univers » 16 dec 2017, 12:29

Het lijkt erop dat je hier niet aan mee werk en derhalve dus ook niet aan een communicatiebrug lijkt te werken, daar je je vragen enkel maar blijft herhalen waar ik al lang antwoord op heb gegeven.
Je kan praten als Brugman, maar je hebt nog nergens een antwoord op gegeven, je draait telkens om de vraag heen.
Ik zou het fijn vinden dat er ook t.a.v. dit laatste een communicatiebrug bestond zodat een zinvolle uitwisseling mogelijk blijkt.
Zie jij daar kansen toe?
Ik wel, maar jij niet.
Zo niet, dan kies er nu voor deze discussie met jou te stoppen en zal er verder geen energie meer in steken.
Vind je dat niet laf, een goedkope manier om er van af te komen.
Maar het zij zo, ik weet genoeg.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door gusteman » 16 dec 2017, 13:15

Eigenlijk valt dit volledig onder Psychologie .... of misschien ook Bewustzijn .... maar mij lijkt het heel erg betekenisvol te zijn.
Gast1 schreef:
Cornelius schreef:Ook heb ik de overtuiging dat niemand mij meer voor de gek kan houden dan ik zelf.
... en dat is bij mij helemaal weg.
Gast1 schreef:
Cornelius schreef:Dat de mens met rede is begaafd heeft de valkuil dat hij denkt dat overal een reden voor is.
... klopt, en die reden is er ook.
Ik vrees, beste Gast1, dat je ergens de pedalen bent kwijtgeraakt.

Als ergens een reden voor bestaat dan houdt dit in dat iemand heeft beslist dat iets aan bepaalde voorwaarden dient te beantwoorden om te kunnen bestaan.
Dit zou betekenen dat
a) toeval niet zou kunnen bestaan, dat evolutie niet zou kunnen bestaan, kortom dat de door ons waarneembare kosmos niet zou kunnen bestaan;
b) er ergens iets of iemand zou bestaan die beschikt over krachten die het of haar/hem in staat stellen gebeurtenissen te laten plaatsvinden ..... een soort van Goddelijke persoon of ding dus.

[think] :shock: :shock: :shock: :?

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Kristof Piessens » 16 dec 2017, 14:00

De enigste reden is dat die macht dat boven goed en kwaad staat niet wil dat je je conformeert naar de afleidingen van het ego, die maar plaatselijk beperkt is tot de eigen fysieke lichamelijke grenzen.

Om onontvankelijk te zijn mag de suggestie niet de boventoon voeren, de impact van wat suggestie doet ten opzichte van het ego is dat het ego altijd de bepalende factor is van een werkelijkheid/realiteit....de wereld is meer dan dat ene aspect dat het goddelijke zou vertegenwoordigen, waarnaar de handeling door persoonlijke mening/beoordeling strikt begrenst is.

Verbinding met het goddelijke betekend gewoonweg dat je hulp vraagt om dezelfde eigenschappen te hebben en toe te kunnen passen en dat altijd zonder persoonlijke egobelangen,
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

gusteman

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door gusteman » 16 dec 2017, 15:25

Kristof Piessens schreef:De enigste reden is dat die macht dat boven goed en kwaad staat niet wil dat je je conformeert naar de afleidingen van het ego, die maar plaatselijk beperkt is tot de eigen fysieke lichamelijke grenzen.

Om onontvankelijk te zijn mag de suggestie niet de boventoon voeren, de impact van wat suggestie doet ten opzichte van het ego is dat het ego altijd de bepalende factor is van een werkelijkheid/realiteit....de wereld is meer dan dat ene aspect dat het goddelijke zou vertegenwoordigen, waarnaar de handeling door persoonlijke mening/beoordeling strikt begrenst is.

Verbinding met het goddelijke betekend gewoonweg dat je hulp vraagt om dezelfde eigenschappen te hebben en toe te kunnen passen en dat altijd zonder persoonlijke egobelangen,
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Tammy » 16 dec 2017, 16:56

Hallo allemaal. :grin:
Ik stel voor om hier weer terug te gaan naar de oorsprong van deze topic ?
Dit gaat meer de kant op wat Gusteman al zei van Psychologie enz.
Wat denken jullie ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Gast1 » 16 dec 2017, 17:16

Puik idee Tammy, maak jij een nieuw topic aan vanaf -en inclusief- daar waar gusteman reageert?
Dus zijn post van 16 december 2017, 14:15 uur.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Tammy » 16 dec 2017, 17:19

Een eventuele nieuwe topic laat ik over aan degene die hem of zij wilt openen. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Gast1 » 16 dec 2017, 17:58

Omdat gusteman vindt dat 'dit' onder psychologie valt (hoewel ik toch twijfel bij hem las) en ik gehoor geef aan jouw suggestie, ben ik zo vrij geweest.
Ik zou het fijn vinden dat er ook t.a.v. dit laatste een communicatiebrug bestond zodat een zinvolle uitwisseling mogelijk blijkt, met dank aan Cornelius. :wink:

Dan kunnen we hier weer fijn verder gaan met het topic, wat ik al eerder -net als gusteman- voorstelde :grin:

Hier waren we gebleven.

Gast1

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Gast1 » 17 dec 2017, 11:37

Nieuws van verleden vrijdag, volgens NOS
Volgens het Palestijnse ministerie van Gezondheid werden twee Palestijnen doodgeschoten in Gaza.
Een van hen zou in een rolstoel hebben gezeten omdat hij eerder al betrokken was bij schermutselingen bij de grens.
In totaal zouden in Gaza 82 Palestijnen gewond zijn geraakt.

Ook op de Westoever kwamen twee Palestijnen om.
Een van hen zou zijn doodgeschoten nadat hij een Israëlische agent had neergestoken. Ook zou hij een nep-bomgordel hebben gedragen.
Tien Palestijnen raakten gewond. Sinds het besluit van Trump kwamen acht Palestijnen om bij rellen.

Israël zegt dat zowel in Gaza als de Westoever een menigte van duizenden relschoppers brandende banden, brandbommen en stenen gooiden naar veiligheidstroepen, die vervolgens het vuur openden op de aanstichters.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Tammy » 17 dec 2017, 12:49

Afbeelding
Het Joodse restaurant in Amsterdam .

Grapperhaus: Veiligheidsdiensten zorgvuldig rond vernieling Joods restaurant.

De veiligheidsdiensten gaan 'zorgvuldig' te werk rond de kwestie van de vernieling van een Israëlische koosjer restaurant in Amsterdam. Dat zei minister Ferdinand Grapperhaus van Justitie en Veiligheid vanmorgen tegen de Kamer.

De minister antwoordde op vragen van Kamerleden over de afhandeling van het incident. De dader, die niet de Nederlandse nationaliteit heeft, moet zich verantwoorden maar is op vrije voeten gesteld, wat onder meer bij de PVV tot onbegrip leidde. Die wil dat de dader voor terrorisme wordt vervolgd en het land wordt uitgezet. De VVD benadrukte tijdens het debat dat iemand bij zo'n kwestie 'in de kladden' moet worden gegrepen.

Grapperhaus wilde niet in detail ingaan op de zaak om de rechtsgang niet te verstoren, maar zei wel dat goed is gekeken of de dader verder nog gevaarlijk is. Ook gaat hij kijken wat er verder moet gebeuren ' om te laten zien dat we dit onaanvaardbaar vinden'.

De bewindsman wil op korte termijn een bezoek brengen aan de Joodse gemeenschap en instanties. Grapperhaus heeft naar eigen zeggen dinsdag al uitvoerig met de Joodse gemeenschap gesproken en woont dit weekend een Chanoeka-viering bij.

Gevochten in Syrië.

De dader, een 29-jarige Palestijn die in een Syrisch vluchtelingenkamp werd geboren, heeft tegen de politie verklaard dat hij gevechtservaring heeft opgedaan in Syrië. Hij vocht daar tegen islamitische terreurorganisaties IS en Al Nusra, bevestigen meerdere bronnen, waaronder zijn advocaat Willem van Vliet.

Volgens Van Vliet had zijn cliënt zich in Syrië verdedigd, toen een vluchtelingenkamp waarin hij met zijn familie woonde werd aangevallen door jihadistische strijders van IS en Al Nusra. Mogelijk raakte hij daarbij ook gewond. Hij zou ook hebben verklaard dat hij terreur verwerpt omdat dat volgens zijn religie niet is toegestaan.

Advocaat Herman Loonstein, die het restaurant bijstaat, wil dat het Openbaar Ministerie de aanklacht tegen hem verzwaart. Hij noemde de verdachte in een persbericht 'een keiharde terrorist'.

Het OM vervolgt de man voor vernieling en diefstal van een Israëlische vlag. Hij moet volgende week bij de Amsterdamse rechter verschijnen.

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


Waarom zit deze Palestijn niet vast ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Tammy » 17 dec 2017, 12:52

'Aanval brengt vreedzaam leven in gevaar'

Het Centraal Joods Overleg heeft ontzet gereageerd op de aanval op het restaurant. ,,We willen met kracht onder de aandacht brengen dat dit soort onverantwoordelijk handelen het vreedzaam samenleven in Nederland in gevaar brengt'', aldus de organisatie.

Omdat de verdachte tijdens het incident volgens getuigen herhaaldelijk ‘Palestina’ en ‘Allahu akbar’ geschreeuwd, legt het Joods Overleg een link met de rede van de Amerikaanse president Trump die Jeruzalem gisteren uitriep tot hoofdstad van Israël.
,,Nederland moet veilig zijn voor iedereen, ook voor zijn Joodse burgers'', aldus het CJO. ,,Wij roepen de Nederlandse samenleving en de politiek op om tolerant te zijn maar niet blind voor dit soort excessen van haat en onredelijkheid. Hier moet in onze samenleving geen ruimte voor zijn. Wij roepen de overheid op om waakzaam te zijn tegen deze bedreigingen van de vrede en de juridische mogelijkheden te scheppen om hier effectief mee om te gaan.''
Het hele artikel kan men HIER lezen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Gast1 » 17 dec 2017, 17:42

Tammy schreef:Waarom zit deze Palestijn niet vast ?
Mogelijk om dat het 'een onderdrukte' is en het met hem te doen heeft? [joker]

Gast1

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Gast1 » 17 dec 2017, 17:45

Tammy schreef:Het hele artikel kan men HIER lezen.
En gelezen.
Ik kan het met dit artikel geheel eens zijn.

gusteman

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door gusteman » 18 dec 2017, 09:20

Gast1 schreef:Nieuws van verleden vrijdag, volgens NOS
Volgens het Palestijnse ministerie van Gezondheid werden twee Palestijnen doodgeschoten in Gaza.
Een van hen zou in een rolstoel hebben gezeten omdat hij eerder al betrokken was bij schermutselingen bij de grens.
In totaal zouden in Gaza 82 Palestijnen gewond zijn geraakt.

Ook op de Westoever kwamen twee Palestijnen om.
Een van hen zou zijn doodgeschoten nadat hij een Israëlische agent had neergestoken. Ook zou hij een nep-bomgordel hebben gedragen.
Tien Palestijnen raakten gewond. Sinds het besluit van Trump kwamen acht Palestijnen om bij rellen.

Israël zegt dat zowel in Gaza als de Westoever een menigte van duizenden relschoppers brandende banden, brandbommen en stenen gooiden naar veiligheidstroepen, die vervolgens het vuur openden op de aanstichters.
Als de NOS hier betrouwbare informatie heeft geleverd is de huidige stand dan:

------------ doden ---------- gewonden

Israël ____ 0 _____________ 0

Palestijnen 8 ____________ 82

Mjaaah ..... business as usual:

Zoontje: Papa, hij gooide een brandende autoband naar mij !
Vader: Afknallen, mijn zoon, gewoon afknallen, jij behoort tot het Uitverkoren Volk, hij niet !

Gast1

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Gast1 » 18 dec 2017, 10:09

Jouw link vertelde mij dat de pagina niet geopend kon worden gusteman.

Dat overzichtje zou best kunnen kloppen, maar onderzoek dan tevens waar dat het gevolg van is en hoe het is gekomen dat die doden en gewonden vielen en wie dat waren.
Of heeft de NOS dat al gedaan?

Waar haal je dat verhaal van dat zoontje met zijn Vader vandaan?

Deze link is wel te openen en jawel, zeker gekleurd ... maar wat vind je daarvan als je de moeite neemt om dit te lezen?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Tammy » 18 dec 2017, 10:30

Ik heb jouw link bekeken Gast1, is goed om te lezen.
Allebei de kanten bekijken, vooral punt 6:
6. Deze stap is verrassend, typisch Trump.

Ook dit is onjuist. Het besluit om Jeruzalem als ongedeelde hoofdstad van Israël te erkennen is al in 1995 genomen door het Amerikaanse Congres, met een zeer grote meerderheid van ruim 90 procent. Dit jaar is dit besluit herbevestigd in de Amerikaanse Senaat, met 90 stemmen voor en 0 stemmen tegen.

De bijbehorende verplaatsing van de Amerikaanse ambassade is sindsdien echter steeds uitgesteld door de presidenten, uit „veiligheidsoverwegingen.” Ook president Obama stelde dit uit, ondanks dat de verplaatsing van de ambassade één van zijn verkiezingsbeloftes was. Het is verfrissend dat president Trump deze belofte wel nakomt.

En het is de hoogste tijd.

Want 22 jaar uitstel van de verplaatsing van de ambassade heeft totaal niet bijgedragen aan het ontwikkelen van een Palestijnse vredeshouding.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Gast1 » 18 dec 2017, 13:00

Tammy schreef:Ik heb jouw link bekeken Gast1, is goed om te lezen.
;P!

gusteman

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door gusteman » 19 dec 2017, 13:56

Gast1 schreef:Jouw link vertelde mij dat de pagina niet geopend kon worden gusteman.
Jammer, beste Gast1, maar daar kan ik echt niks aan doen, dat komt door de forum software.
Ik heb gewoon geklikt op het k,nopje "citeer" in jouw bericht ..... en dit is het resultaat.
maar geen erg, als je de link wil openen klik je gewoon op dezelfde link in jouw eigen bericht wat ik kopieerde ..... dat zou moeten werken. :wink:
Gast1 schreef:Dat overzichtje zou best kunnen kloppen, .....
Ik weet dat niet, beste Gast1, het zijn de gegevens uit het artikel waarnaar jij refereerde.
Gast1 schreef:..... maar onderzoek dan tevens waar dat het gevolg van is en hoe het is gekomen dat die doden en gewonden vielen en wie dat waren.
Dat onderzoeken (indien daar nood toe bestaat) behoort eigenlijk te gebeuren door degene die de bron in eerste instantie heeft geplaatst ..... en dat ben jij, beste Gast1.
Gast1 schreef:Of heeft de NOS dat al gedaan?
Dat zou ik echt niet weten, beste Gast1, de bron werd niet door mij aangevoerd.
Gast1 schreef:Waar haal je dat verhaal van dat zoontje met zijn Vader vandaan?
Een situatieschets aan de hand van de info welke verstrekt werd in het bronartikel dat door jou werd aangevoerd.
Zoals ik dus zeg: gewoon een situatieschets. De noemers kunnen volstrekt eenvoudig veranderd worden, zoals bijvoorbeeld: Soldaat -> Sergeant, of Veiligheidsbeambte -> Politieagent, enzovoort.
Gast1 schreef:Deze link is wel te openen en jawel, zeker gekleurd ... maar wat vind je daarvan als je de moeite neemt om dit te lezen?
Inderdaad, beste Gast1, een gekleurd artikel.
Om een waarheidsgetrouw beeld te krijgen behoren daar ook de andere kleurtjes bij geplaatst te worden.
Dus op je vraag wat ik ervan vind kan ik enkel antwoorden: ik mis de andere kleurtjes.

Gast1

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Gast1 » 20 dec 2017, 09:24

gusteman schreef:
Gast1 schreef:Jouw link vertelde mij dat de pagina niet geopend kon worden gusteman.
Jammer, beste Gast1, maar daar kan ik echt niks aan doen, dat komt door de forum software.
Ik heb gewoon geklikt op het knopje "citeer" in jouw bericht ..... en dit is het resultaat.
maar geen erg, als je de link wil openen klik je gewoon op dezelfde link in jouw eigen bericht wat ik kopieerde ..... dat zou moeten werken. :wink:
Klopt, doet het nu ook weer.
gusteman schreef:
Gast1 schreef:Dat overzichtje zou best kunnen kloppen, .....
Ik weet dat niet, beste Gast1, het zijn de gegevens uit het artikel waarnaar jij refereerde.
Inderdaad, ik zocht even naar het 'overzichtje' in dat artikel, maar jij hebt dat overzichtje zelf gemaakt en dat klopt dan weer, hoewel ik dit:
Zoontje: Papa, hij gooide een brandende autoband naar mij!
Vader: Afknallen, mijn zoon, gewoon afknallen, jij behoort tot het Uitverkoren Volk, hij niet !
... nergens heb kunnen ontdekken in dat artikel, kan het dan kloppen dat jij er dit van maakt?
gusteman schreef:
Gast1 schreef:..... maar onderzoek dan tevens waar dat het gevolg van is en hoe het is gekomen dat die doden en gewonden vielen en wie dat waren.
Dat onderzoeken (indien daar nood toe bestaat) behoort eigenlijk te gebeuren door degene die de bron in eerste instantie heeft geplaatst ..... en dat ben jij, beste Gast1.
Correct opgemerkt, waarbij ik een bron aanvoerde waarvan ik -redelijk- uit ga, dat die klopt.
Ik kan niet anders of ik dien me aldaar onder de bevolking te scharen en het daar met eigen ogen gaan waarnemen, vandaar dat ik ook al schreef -en daarmee naar de bekende weg vroeg-
Gast1 schreef:Of heeft de NOS dat al gedaan?
gusteman schreef:Dat zou ik echt niet weten, beste Gast1, de bron werd niet door mij aangevoerd.
Gevat, dat zeker, maar ik ontwaar geen enkele 'tegenbron' ...
gusteman schreef:
Gast1 schreef:Waar haal je dat verhaal van dat zoontje met zijn Vader vandaan?
Een situatieschets aan de hand van de info welke verstrekt werd in het bronartikel dat door jou werd aangevoerd.
Zoals ik dus zeg: gewoon een situatieschets. De noemers kunnen volstrekt eenvoudig veranderd worden, zoals bijvoorbeeld: Soldaat -> Sergeant, of Veiligheidsbeambte -> Politieagent, enzovoort.
Ah, daar hebben we 'm (alweer) :grin: ... Het zogenaamde doorredeneren ... [jaja] ... ik begrijp 't, maar dat deed ik al eerder. :wink:
gusteman schreef:
Gast1 schreef:Deze link is wel te openen en jawel, zeker gekleurd ... maar wat vind je daarvan als je de moeite neemt om dit te lezen?
Inderdaad, beste Gast1, een gekleurd artikel.
Om een waarheidsgetrouw beeld te krijgen behoren daar ook de andere kleurtjes bij geplaatst te worden.
Dus op je vraag wat ik ervan vind kan ik enkel antwoorden: ik mis de andere kleurtjes.
Die 'andere kleurtjes' tref je uiteraard niet in dat artikel aan mijn beste. :grin:

Het is leuk 'bomen' met jou en je krijgt een dik kerst-knipoog van mij :wink:

Gast1

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Gast1 » 22 dec 2017, 17:11

Ah ... twee doden bij nieuwe rellen tussen Palestijnen en Israël om Jeruzalem.
Volgens het Israëlische leger bekogelden ongeveer tweeduizend Palestijnse betogers de Israëlische soldaten bij de grens met stenen, en rolden ze ook brandende autobanden in hun richting.
Als reactie daarop werd het vuur geopend op de aanstichters van de ongeregeldheden.
Je snapt die Israëliërs ook niet hè?
In plaats dat ze daarvan nou eens gewoon lekker en lief een kopje thee met die demonstranten hadden gedronken ...
Ook op de bezette Westelijke Jordaanoever was het op tal van plaatsen onrustig. Onder meer in Betlehem, waar naar schatting 1700 Palestijnen protesteerden.
Zij gooiden met molotovcocktails en stenen naar Israëlische militairen.
Waarschijnlijk hebben de Israëliërs zich hier wel naar behoren gedragen.

Plaats reactie