Een spirituele kijk op 2018

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Een spirituele kijk op 2018

Bericht door Susan » 20 dec 2017, 10:08

Een spirituele kijk op 2018

2018 wordt het Chinese Jaar van de Hond, een jaar waarin trouw, vriendschappen, samenwerking en hartsverbindingen volop aanwezig zullen zijn. Je zal merken dat je –ook door de 11/2-(meester)trilling- geleid wordt om je relaties op een hoger level te brengen, en dat relaties waarin dit niet lukt, stilaan meer en meer uit je energieveld zullen verdwijnen. Hogere level-relaties zijn relaties waarbinnen volop respect, liefde, steun, inspiratie gedeeld wordt, waarin je je thuis voelt, en waarbinnen je veilig kan groeien.

Groeiend gevoel van zelfvertrouwen, voldoening en vreugde

Een ander kenmerk van dit jaar is dat je meer kan bereiken dan anders, wanneer je volop jouw kwaliteiten gaat inzetten en gefocust blijft op je doel. Gestaag verder werken en doorzetten zal nodig zijn, maar zal ook meer dan ooit lonen, en zal zich vertalen in een steeds groeiend gevoel van zelfvertrouwen, voldoening en vreugde. Je ontdekt steeds vaker dat je het inderdaad wél kan.

Het leren in balans brengen en loslaten van emoties

Afbeelding

De 18 is de kaart van de Maan in de Tarot, en 18/9 legt ook numerologisch de nadruk op het leren in balans brengen en loslaten van emoties, onzekerheden, afhankelijkheden en twijfels. De vrouwelijke energie gaat zich krachtiger manifesteren in de wereld, maar ook in jezelf. De ‘zachte kracht’ treedt steeds meer op het voorplan, en oeroude trauma’s uit het collectief vrouwelijk bewustzijn krijgen heel wat healing. De sleutel naar die healing is jezelf steeds meer laten groeien in onvoorwaardelijke liefde voor jouw echte Zelf, daaruit vloeit ware kracht.

Een spirituele kijk op 2018

Jouw Hemel op Aarde neer zetten

Heb je nog bepaalde angsten die je blokkeren op je weg, dan is 2018 hét jaar om ze door te gaan, en jezelf daardoor te bevrijden en naar een hoger level te tillen. De 11 stuwt ieder individu en heel de maatschappij om uitdagingen door te gaan en daardoor een grote groeisprong te maken. Hoe makkelijk je deze sprong zal maken, hangt af van hoe sterk je het meent met je Zélf, hoe sterk je verlangen is naar meer vreugde, liefde, luchtigheid en makkelijkheid, en hoe sterk je engagement is om jouw Hemel op Aarde neer te zetten. Dit jaar is het meer dan ooit jouw inzet die bepaalt hoe je resultaten zullen zijn.

Is geven en ontvangen in balans?

De 18/9 zal je vaak confronteren met hoe jouw balans is in geven en ontvangen, met de noodzaak om je grenzen af te bakenen. Ook zal de 18/9 je leren ‘nee’ te zeggen wanneer dat gezond voor je is. Deze trilling zal je gevoeligheid vergroten. De 11-trilling kan de algemene onrust maar ook die in jezelf vaak sterk verhogen, dus zoek de voor jou beste manieren om te ontspannen en te ontladen. De rust en de stabiele vastheid van de natuur wachten op je!

Voelen wat jij wil neerzetten in dit leven

De eclipsperioden dit jaar helpen blokkades en versluieringen los te maken, oude lagen en emoties op te schonen, en je bewust te maken van de vernieuwer en voorloper in jezelf. Je zal je gaandeweg sterker en veiliger gaan voelen in wat jij wil neerzetten in dit leven, en je zal ontdekken dat er heel wat meer steun op je weg is dan je eerder dacht. Je zal vaak ook een stevige stimulans krijgen om vooruit te gaan, om als dat nodig is op het voorplan te gaan staan en jouw waarheid te spreken.

De Nieuwe Tijd heeft nood aan woorden van Waarheid, niet van jouw ego, maar de Universele Bron-waarheid die via jouw lichaam, jouw persoonlijkheid en jouw leven spreekt! De eclipsperiodes situeren zich van eind januari tot half februari, en van half juli tot half augustus, maar de uitwerking ervan rimpelt veel verder door.

Powermaanden van dit jaar

– Februari (22/4), april (222/6) en september (11/2) zijn scharniermaanden. Door de onderliggende 11/2-trilling van dit jaar zijn dit maanden waarin de trilling echt hoog kan zijn en er veel onverwachte (of verwachte) uitdagingen kunnen zijn. Door deze door te gaan en te overwinnen, kan je grote groei neerzetten, en ontdekken dat je tot veel meer in staat was dan je dacht te zijn. Gebruik al je tools, kennis, wijsheid, ervaring en energieën om deze groeispurt op een goeie manier te nemen, en er het maximale uit te halen.

– Juli en november zijn dan weer afwerkmaanden, waarin veel oude lagen, verbindingen, plaatsen en energie uit je leven en je systeem verdwijnt – vooral als jij dat toestaat.
Onderste uit de kan

2018 wordt een jaar waarin je kan uitgedaagd worden om het onderste uit de kan te halen, om al wat en wie je bent in te zetten, en waarin je stilaan het landschap om je heen zal zien veranderen. De veranderingen gaan snel, er zijn veel onverwachte wendingen, en centeren is dan ook de boodschap.

2020 keerpunt in je incarnatie

Je wordt stilaan in de richting gebracht van waaruit je in 2020 zal vertrekken, en je bouwt stap voor stap aan (de nu nog vage) nieuwe setting voor een belangrijk keerpunt in je incarnatie. Zorg dan ook goed voor je lichaam, want dat zal moeten assimileren aan de gestage hoge trilling, zeker in de powermaanden. Hou van jezelf, sta 100% achter je Zelf, en aarzel niet jouw Zelf-bewustzijn, jouw Licht, je oneindig mededogen, je inspiratie en wijsheid te delen, want als 2018 een naam mag krijgen, dan is het wel ‘Jaar van het Delen’.

Keep the Faith

Fran Tielemans
https://www.nieuwetijdskind.com/spiritu ... k-op-2018/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Een spirituele kijk op 2018

Bericht door taigitu » 21 dec 2017, 09:59

Leuk dit topic. Echter als je een spirituele kijk op 2018 en daarvoor de basis het jaar van de
Hond neemt, moet je wel rekening houden met het feit dat de Chinezen niet beginnen op
de dag van onze westerse jaartelling.
Een jaar van de Chinese kalender bestaat uit 12 of 13 maanden, en het begin valt tussen,
onze christelijke kalender, 21 januari en 20 februari. Dat nieuwjaarsfeest is in Nederland wel
merkbaar omdat, vooral in de wijken van steden waar veel chinezen wonen
(Chinese restaurants) er feest wordt gevierd op straat met de grote Chinese drakenkoppen
en dergelijke. Een heel leuk gezicht om het nieuwe jaar zo te vieren.
Chinese kalender
In China is sinds 1912 de westerse (Gregoriaanse) kalender in gebruik. De traditionele
maankalender is daarentegen nog van groot belang. Zo wordt bijvoorbeeld de datum
van het belangrijkste festival, Chinees Nieuwjaar oftewel het Chinese Lentefeest,
bepaald volgens de maankalender.

De Chinese kalender heeft per jaar 12 of 13 maanden.
De maanden hebben negenentwintig dagen (kleine maanden) of dertig dagen
(grote maanden). Zeven keer in de negentien jaar wordt een extra dertiende
(schrikkel)maand ingevoegd.

Het begin van een maand wordt vastgesteld door waarneming, waarbij meestal wel
een paar jaar vooruit gerekend wordt, maar de kalender is echter niet volledig vooruit
te berekenen.

Chinese kalender
Het Chinese jaar begint op de tweede nieuwe maan na de zonnewende van 21 december.
Chinees Nieuwjaar kan dus niet voor 21 januari en niet na 20 februari plaatsvinden.

De dagen en maanden van de Chinese kalender hebben geen namen, maar zijn genummerd
van 1 tot 7 (maandag is de eerste dag, dinsdag de tweede, enz.) en van 1 tot 12
(maand 1, maand 2, enz.). In een schrikkeljaar komt daarbij nog een dertiende
ongenummerde maand. De plaats van deze extra maand hangt af van de bewegingen
van de zon door de tekens van de dierenriem, net zoals bij de hindoekalender.

Een dag van vierentwintig uur wordt door de Chinezen ingedeeld in twaalf keer twee uur,
in het Chinees een 'uur' genoemd. Voor westerse begrippen begint een dag de avond
van te voren om elf uur, dus om 23:00 uur in plaats van 24:00 uur.

Chinese jaartelling
Sinds de tijd van de eerste, mythische, Gele Keizer in 2697 v. Chr. (het jaar 0 voor de
Chinezen), gaat de Chinese jaartelling uit van een cyclus van zestig jaar, elk met een eigen
naam. Hiervoor worden twee rijen namen cyclisch gebruikt.
De eerste rij bevat de vijf elementen: hout, vuur, aarde, metaal en water.
De tweede rij de twaalf dieren uit de Chinese dierenriem: geit, aap, kip, hond, varken, rat,
buffel, tijger, haas, draak, slang en paard. Door ieder jaar een volgende naam uit beide rijen
te nemen, krijgen we een cyclus van 60 jaar (12 dieren * 5 elementen) waarin geen
duplicaten voorkomen. Bij bepalingen over kortere termijn worden alleen de 12 tekens van
de dierenriem genoemd. Zo zijn er 12 namen van dieren, die in een cyclus van 12 jaren hun
naam geven aan een jaar. Vrijwel elke Chinees weet in welk Chinees dierenteken
hij/zij is geboren.

De huidige (79-ste) cyclus van 60 jaar begon in 1982.
Een eenvoudige rekensom leert dat 2017 overeenkomt met het Chinese jaar 4715:

((2017-1982) + (78*60)) = 4715

Elke maanmaand begint op de dag van de nieuwe maan; de volle maan is het dan op de
15e van die maand. De maancyclus duurt 29 à 30 dagen, gemiddeld 29 en een halve dag.
Een kleine rekensom leert dat een jaar van 12 maanden dus 354 dagen telt.
Aangezien de aarde er 365 en een kwart dag over doet om dezelfde positie ten opzichte
van de zon te bereiken, 'missen' er dus 11 en een kwart dagen per jaar.

De Chinesen lossen dit op door ongeveer om de drie jaar een schrikkelmaand in te voegen
(7 keer in 19 jaar). Het invoegen van een extra maand gebeurt niet lukraak, maar volgens
berekening. De plaats van die schrikkelmaand is namelijk afhankelijk van de stand van de
zon en daarvoor hanteren de Chinezen ook een zonnekalender.

Wanneer een extra schrikkelmaand wordt toegevoegd valt het Chinees Nieuwjaar laat
(zoals bijv. in 2018 → 16 februari en in 2021 → 12 februari).

Lees meer: https://www.beleven.org/feesten/kalende ... lender.php
Zelf ben ik geboren in het jaar van de Hond en ik ga ervan uit dat 2018 mijn jaar wordt.
En dat bijzondere jaar start op 16 februari 2018........


Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Een spirituele kijk op 2018

Bericht door Susan » 21 dec 2017, 12:06

Klopt taigitu, maar het gaat verder toch meer over de andere (trillings) invloeden van eclipsen
en numerologisch bekijken van 2018,invloed van de maan etc, nietemin een mooie aanvulling.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Een spirituele kijk op 2018

Bericht door Gast1 » 21 dec 2017, 12:27

taigitu schreef: En dat bijzondere jaar start op 16 februari 2018........
De verjaardag van mijn vrouw.

Susan, kan ik iets met dit topic of is dit enkel bedoeld voor de ... heu ... hondjes van dat jaar?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Een spirituele kijk op 2018

Bericht door univers » 21 dec 2017, 12:39

Zelf ben ik geboren in het jaar van de Hond en ik ga ervan uit dat 2018 mijn jaar wordt.
Alleen op de wereld? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Een spirituele kijk op 2018

Bericht door Gast1 » 21 dec 2017, 15:17

Uit diezelfde Chinese kalender:
Door ieder jaar een volgende naam uit beide rijen te nemen, krijgen we een cyclus van 60 jaar (12 dieren * 5 elementen) waarin geen duplicaten voorkomen.
Bij bepalingen over kortere termijn worden alleen de 12 tekens van de dierenriem genoemd.
Zo zijn er 12 namen van dieren, die in een cyclus van 12 jaren hun naam geven aan een jaar.
... altijd weer die 12 ...

Maar wat betekent dat Chinese jaar van de hond voor mij?
Laatst gewijzigd door Gast1 op 21 dec 2017, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Een spirituele kijk op 2018

Bericht door Susan » 21 dec 2017, 15:22

Gast1 schreef:
taigitu schreef: En dat bijzondere jaar start op 16 februari 2018........
De verjaardag van mijn vrouw.
Dat is het belangrijkste
Susan, kan ik iets met dit topic of is dit enkel bedoeld voor de ... heu ... hondjes van dat jaar?
:rolfl:
Ja, de rest is niet interessant joh, dus het topic verder gewoon maar naast je neerleggen bijvoorbeeld? *1*

(Jij zat me dus weer dwars met verzenden merkte ik...) :roll:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Een spirituele kijk op 2018

Bericht door Gast1 » 21 dec 2017, 15:24

Susan schreef:Ja, de rest is niet interessant joh, dus het topic verder gewoon maar naast je neerleggen bijvoorbeeld? *1*
Oké ... [think]

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Een spirituele kijk op 2018

Bericht door Susan » 21 dec 2017, 15:28

Gast1 schreef:
Susan schreef:Ja, de rest is niet interessant joh, dus het topic verder gewoon maar naast je neerleggen bijvoorbeeld? *1*
Oké ... [think]
Je bedoelde dat met die vraag toch zeker niet serieus Pierre? :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Een spirituele kijk op 2018

Bericht door Gast1 » 21 dec 2017, 15:40

Maar zeker wel Susan, wanneer je in het jaar van de hond wordt geboren, is dat -zo lijkt mij- het allerbelangrijkste jaar.
Sinds die tijd bestaat al wat je kunt waarnemen immers. Gewoon omdat je in dat jaar geboren bent.
Voor die tijd kon je dat nog niet op de wijze waarop je dat nu doet en 2018 wordt het jaar van de hond, zo las ik.
Dus wordt dat het jaar voor al degenen die in dat jaar geboren zijn, toch?
Ik kan me daarom dan ook goed voorstellen dat het bijvoorbeeld taigitu's jaar gaat worden ...
Serieus, ik kan er niet uit destilleren dat dit jaar dus enigerlei beduiding heeft voor mij, wel?

Ik blijk een mannelijke kip te zijn.
Heel veel daarvan belanden op het dinerbordje met kerst ... [huil] [huil] [huil]

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Een spirituele kijk op 2018

Bericht door Susan » 21 dec 2017, 15:54

Gast1 schreef:Maar zeker wel Susan, wanneer je in het jaar van de hond wordt geboren, is dat -zo lijkt mij- het allerbelangrijkste jaar.
Sinds die tijd bestaat al wat je kunt waarnemen immers. Gewoon omdat je in dat jaar geboren bent.
Voor die tijd kon je dat nog niet op de wijze waarop je dat nu doet en 2018 wordt het jaar van de hond, zo las ik.
Dus wordt dat het jaar voor al degenen die in dat jaar geboren zijn, toch?
Ik kan me daarom dan ook goed voorstellen dat het bijvoorbeeld taigitu's jaar gaat worden ...
Serieus, ik kan er niet uit destilleren dat dit jaar dus enigerlei beduiding heeft voor mij, wel?

Ik blijk een mannelijke kip te zijn.
Heel veel daarvan belanden op het dinerbordje met kerst ... [huil] [huil] [huil]
Misschien heb je hier iets aan?

http://www.astroangels.nl/chinese-horoscoop-hond
http://www.astrologie.ws/chinast.htm
http://www.marjanka.nl/Astro/chinees_tabellen.html

Het is niet even 1 2 3 op te schrijven, en wat die Haan betreft, jij bent om 9 uur geboren, dan kan je je
ascendant er ook even bij zoeken, en ook of je een aarde-vuur-lucht of hout Haan bent...
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Een spirituele kijk op 2018

Bericht door Gast1 » 21 dec 2017, 16:12

Susan schreef:Het is niet even 1 2 3 op te schrijven, en wat die Haan betreft, jij bent om 9 uur geboren, dan kan je je
ascendant er ook even bij zoeken, en ook of je een aarde-vuur-lucht of hout Haan bent...
Say what?
Het enige wat ik er van begrijp is dat het klopt dat ik om 09:00 geboren ben, maar voor de rest ... :shock: :shock: :shock:

Ik ben hulpeloos op dit gebied.

In de eerste link waar je naar verwees, haalde ik er dit uit en zette er wat smileys bij en kreten in een kleurtje:

Algemeen voor alle tekens in 2017
'Het jaar van de Haan'


:chicken:

Het Chinese Nieuwjaar 2017 begint 28 januari 2017, waarmee een start gemaakt wordt met het “Jaar van de Haan”.

:chicken:

De Haan is krachtig en je zult merken dat je meer naar duidelijkheid zoekt, zowel op gebied van de liefde, financiën en je carrière. Da's waar :grin:
Je wilt erg praktisch zijn en richt je vooral op de dingen waar je al ervaring mee hebt, omdat daar de beste kans op succes bij is. Da's waar :grin:
Het zal een jaar zijn, waarin mensen minder risico zullen nemen. "nee "nee "nee
Doordat de Haan krachtige eigenschappen heeft, zullen deze bij alle andere dieren zeker te voelen zijn. Da's waar :mrgreen:
Het gaat onder andere om loyaliteit, toewijding en ambitieus en krachtig gedrag. [jaja] [jaja] [jaja]

:chicken:

Tijdens het jaar zullen mensen vanzelf merken welke goede eigenschappen de Haan nog meer heeft. :mrgreen:
Natuurlijk zullen er eigenschappen die voor sommige andere tekens minder veel goeds betekenen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Denk bijvoorbeeld aan de neiging van de Haan om perfectionisme na te streven. [jaja] [jaja] [jaja]
Dit dier is zeer trots en neemt geen genoegen met half werk. Niet trots, maar inderdaad geen genoegen met half werk. ;P!
Andere dieren die losser zijn, kunnen daar moeite mee hebben. Losser dan ik? :mrgreen:
Ook de onafhankelijkheid van de Haan kan bij sommige tekens voor problemen zorgen, vooral bij groepsmensen. :mrgreen:
Doordat de Haan een stoer en dapper teken is, zullen andere tekens die dit overnemen met stress geconfronteerd worden. :mrgreen:

:chicken:

Honden, Konijnen en Paarden kunnen een moeilijk jaar tegemoet zien, doordat er teveel tegenstrijdigheden zitten tussen hun karakter en die van de Haan.

Is dat zo taigitu, die tegenstrijdigheden tussen onze karakters van jou en mij?
Laatst gewijzigd door Gast1 op 21 dec 2017, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Een spirituele kijk op 2018

Bericht door Tammy » 21 dec 2017, 16:18

Gast1 schreef:
Ik blijk een mannelijke kip te zijn.
Heel veel daarvan belanden op het dinerbordje met kerst ... [huil] [huil] [huil]
Ik kom niet meer bij hier. :rolfl: :hahaha:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Een spirituele kijk op 2018

Bericht door Gast1 » 21 dec 2017, 16:20

:loveU:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Een spirituele kijk op 2018

Bericht door univers » 21 dec 2017, 16:25

Ik blijk een mannelijke kip te zijn.
Afbeelding

:rolfl:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Een spirituele kijk op 2018

Bericht door Gast1 » 21 dec 2017, 16:32

:grin: uni ...

En toch werd deze kip weer even serieus en ging verder: [think]

Bij de derde link van Susan ontwaar ik echter het volgende:

Welke maand van de westerse Astrologie, lijkt het meest op het Chinese teken?

Maand------westers------chinees

Dec./Jan------Steenbok------Buffel/Os
jan. /febr------Waterman------Tijger
febr.mrt------Vissen------Konijn/Kat
mrt./april------Ram------Draak
april/mei------Stier------Slang
mei/juni------Tweeling------Paard
juni/juli------Kreeft------Geit/Schaap
juli/aug------Leeuw------Aap
aug. /sept------Maagd------Haan :chicken:
sept. /okt------Weegschaal------Hond
okt. /nov------Schorpioen------Zwijn/Varken
nov. /dec------Boogschutter------Rat

Zucht ... ik schijn dus een maagdelijke mannelijke kip te zijn, maar onwaar dat ik als weegschaal toch weer een associatie met de hond heb.
Taigitu, ik wist het wel ...

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Een spirituele kijk op 2018

Bericht door Susan » 21 dec 2017, 17:26

Als laatste dit er dan nog even bij omdat het nu
alleen hier over gaat, ze schrijven ook niet allemaal het zelfde,
maar het blijft leuk :grin:

De Haan

Afbeelding

Algemeen

De Haan is onbevangen, beschermend en nauwgezet. Een Haan heeft een kleurrijk karakter en een goed organisatievermogen. Ook heeft hij gevoel voor humor, maar met onwrikbare opvattingen. Hij houdt van discussie. Hanen zijn niet zo tactvol en soms erg wispelturig. Ze hebben een waardige en gezaghebbende houding. Financieel zijn ze bekwaam.

De Haan maakt veel notities en is ambitieus, maar soms een beetje irreëel. Hij houdt niet van kritiek, maar wel van tradities en rituelen, van optochten en pracht en praal.

Een Haan kan erg trots zijn en besteedt meestal veel aandacht aan het uiterlijk. Over het algemeen zijn Hanenkinderen erg onafhankelijk en hebben ze hun zaakjes goed voor elkaar. Ze kunnen zichzelf goed vermaken.

Als ouder kan de Haan erg streng zijn, hij/zij wil het beste voor de kinderen en stelt daardoor vaak hoge eisen. Ook kan een Hanenouder niet zo goed affectie tonen. Het zijn in wezen hele goede ouders, maar ze gedragen zich vaak iets te afstandelijk tegenover hun kinderen.

De vijf typen

Water: een charmante en communicatieve Haan met artistieke talenten.
Hout: soms te naïef, maar altijd vrolijk en optimistisch.
Vuur: een buitengewoon goede prater, kan dat uren volhouden.
Aarde: een Haan met traditionele opvattingen en een vaststaande moraal. Oog voor details en alles onder controle.
Metaal: een metaal-Haan heeft veel behoefte aan afwisseling en opwinding, houdt ervan veel bewonderaars te hebben.

Werk

De Haan heeft meestal meer charme dan intellect en is niet zo geschikt voor routinewerk of saaie kantoorbaantjes. Hanen zijn goede leiders. Banen bijv: ingenieur, tandarts, diëtist, ambtenaar, monteur.

Liefde

Verliefd worden is voor een Haan een serieuze aangelegenheid, een Haan begint niet zomaar een relatie. Maar eenmaal gebonden zijn het betrouwbare en loyale partners. Als je graag wordt verwend en verzorgd, zoek dan een Haan. Hanen hebben een natuurlijk gevoel voor seks en alles wat daarbij komt kijken.

Smaak

Discreet en verfijnd, conservatief.

Kleuren

Abrikoos, geel en rood.

Sport

Motorracen, voetbal, rugby.

Vrije tijd

Vrienden uitnodigen voor het eten, gezelligheid.

Hobby's

Lezen, puzzelen, iets maken of repareren, vissen.

Vakantie

Trendy of afgelegen plaatsen bezoeken, cruises.

Vriendschap

Goede relaties met de Os en de Slang, maar niet met de Geit.

https://www.catharinaweb.nl/chinese-astrologie/haan.htm

* * * * *

De Hond

Afbeelding

Algemeen

De Hond is trouw, loyaal, verdraagzaam en de kampioen van het goede doel. De Hond heeft een afkeer van ongerechtigheid en oneerlijkheid. Honden zijn eerlijk en open, ze kunnen niet goed ergens omheen draaien. Soms zijn ze ook erg koppig, vaak behulpzaam. De Hond is het meest zorgzame teken van de Chinese dierenriem, en kan zich de problemen van anderen erg aantrekken. Integer en betrouwbaar, met een scherpe intuïtie en een goed aanvoelend vermogen.

Honden houden niet van grote gezelschappen en hebben een bloedhekel aan confrontaties, ook al kan een Hond daar op zich heel goed mee omgaan. Hij is een prima gesprekspartner met gevoel voor humor. Honden zien de dingen soms te zwart/wit en kunnen ook te veel in het verleden leven.

Een Hond is ook gevoelig voor depressies, maar komt er meestal wel snel weer uit. Over het algemeen is de Hond het betrouwbaarste teken van de dierenriem, en geneigd iedereen alles te vergeven. Een Hond steunt je wanneer je dat nodig hebt, motiveert je als je het niet meer ziet zitten, troost je als je verdrietig bent en staat (bijna) altijd voor je klaar.

Als kind is de Hond meestal erg gehoorzaam en soms wat angstig. Dit kind heeft veel aanmoediging nodig. Honden voelen zich doelloos en verloren wanneer ze alleen wonen, maar wanneer ze omringd zijn door mensen die van hen houden is het leven vol geluk. Als ouder vaart een Hond op instinct, en dat gaat uitstekend. Ze zijn geduldig, warm, en hebben veel liefde, tijd en zorg. Nadeel kan zijn dat ze soms tè veel zorg hebben.

De vijf typen

Water: behoefte aan avonturen, maar er komt een moment dat de thuishaven veilig is en de Hond niet meer van z'n plaats te krijgen.
Hout: dit is de minst dynamische van de Honden, een hout-Hond kan ook erg twijfelen en zich veel te veel zorgen maken.
Vuur: dit type Hond heeft veel gevoel voor zaken, maar is soms te roekeloos.
Aarde: een aarde-Hond is een beetje een ploeteraar. Voorzichtig en tobberig.
Metaal: de meest koppige van de Honden, maar ook behulpzaam en een doorzetter met ambities.

Werk

Als er maar geen baas moet worden gespeeld, dan kan er weinig mis gaan. Een Hond kan beter voor een ander werken, of desnoods voor zichzelf, dan leiding geven. Honden zijn geen ondernemers of zakenlui. Banen bijv: therapeut, chirurg, maatschappelijk werker, politicus, verpleegkundige.

Liefde

Een Hond is buitengewoon idealistisch in de liefde en verwacht in feite het onmogelijke. In ieder geval zoekt een Hond naar een zielsverwant, en als de ideale partner eenmaal gevonden is -wat soms erg lang kan duren- deelt de Hond in principe alles. Dit teken heeft voortdurend bevestiging nodig en kan er slecht tegen lang alleen gelaten te worden, want dan gaat hij/zij piekeren, komt tot niets meer en voelt zich waardeloos en verwaarloosd. Honden zijn niet bijzonder sexy en niet buitengewoon romantisch, maar ze accepteren je zoals je bent en het zijn hele goede maatjes. En ze zijn trouw.

Smaak

Druk, niet bij elkaar passend.

Kleuren

Aardetinten, bruin en donkergroen.

Sport

Fietsen en zwemmen.

Vrije tijd

Iets gezelligs ondernemen, praten en dansen.

Hobby's

Lezen, wandelen.

Vakantie

Wandelen in een mooie omgeving, water.

Vriendschap

Kan goed overweg met de Tijger, het Paard en het Varken, meestal niet zo goed met de Draak.

https://www.catharinaweb.nl/chinese-astrologie/hond.htm
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Een spirituele kijk op 2018

Bericht door Gast1 » 21 dec 2017, 17:44

Susan schreef:Als laatste dit er dan nog even bij omdat het nu alleen hier over gaat, ze schrijven ook niet allemaal het zelfde, maar het blijft leuk :grin:
:loveU:

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Een spirituele kijk op 2018

Bericht door Osiris » 21 dec 2017, 18:32

Gast1 schreef:
taigitu schreef: En dat bijzondere jaar start op 16 februari 2018........
De verjaardag van mijn vrouw.

Susan, kan ik iets met dit topic of is dit enkel bedoeld voor de ... heu ... hondjes van dat jaar?
Ja hoor Gast1, in 2018 ( vanaf februari ) manifesteren de kwaliteiten en capaciteiten van het Teken Hond zich ( tot aan februari 2019 ) en die zijn algemeen geldend.
Echter als je zelf geboren bent in een Hond jaar dan is dit dus veel sterker bij jezelf aanwezig dan bij anderen met andere geboorte tekens.

Enkele van die capaciteiten werden genoemd;trouw, vriendschappen hartsverbindingen ,samenwerking etc.
Alleen zijn dit natuurlijk alleende positieve kanten van Hond als teken,hebben ook negatieve kanten, zoals elk sterrenbeeld.
Zou je even moeten opzoeken....

Ook het teken Wolf bij de native Americans, heeft nagenoeg dezelfde kwaliteiten; vergelijk het gedrag van een wolf maar binnen een roedel.
Die kwaliteiten en capaciteiten kun je één op één voor het jaar 2018 gaan zien.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Een spirituele kijk op 2018

Bericht door Osiris » 21 dec 2017, 18:43

Ben zelf een Vuurpaard, maar mijn dubbeluur ( ascendant ? ) ;exacte tijdstip van geboorte, is de Hond ( Chinees ) ,maar tevens Wolf (in het Indiaans ).

Dus de 'wilde' en 'gedomesticeerde' Hond zijn beiden astrolgisch bij mij vertegenwoordigd en temperen het onstuimige Vuurpaard ( net als mijn Vissen stuk trouwens ) :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie