Grenzeloos inzicht

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 22 dec 2017, 20:47

Wat een einde lijkt kan mijn beste begin worden

Er zullen nog een bepaald aantal jaren voorbijgaan en dan zal ik overlijden. Dit kan mijn definitieve einde zijn, maar tot die tijd zal elke dag een deel uitmaken van het grote verhaal van mijn leven. Een verhaal dat ik ten volle wil beleven.

Dit is hoe alles begint en hoe alles tot zijn einde komt. Ervaringen overlappen elkaar en geen enkele ervaring laat mij koud. Elke ervaring duurt zo lang als nodig is om mij datgene te brengen waar de ervaring voor diende. Het ergste wat ik in dit geval kan doen is geloven dat iets door zal blijven gaan wanneer het al tot zijn einde is gekomen.

Alleen als ik het einde accepteer, zal ik geloven in het begin

We moeten de realiteit accepteren zoals zij werkelijk is. Ik heb een plicht om te accepteren dat sommige mensen weg zullen gaan of dat ik zelf weg kan gaan, dat ik sommige steden achter moet laten of dat iets dat deel uitmaakte van mijn leven dit niet meer kan doen. Met andere woorden, het is niet dat je vanaf punt nul weer helemaal opnieuw moet beginnen, maar dat je leert in het heden te zijn zoals het is.

Zelfs als misverstanden dit gelach doorbreken, kan ik nog steeds lachen

Wanneer we er nog niet klaar voor zijn dat iets tot zijn einde moet komen, kan dit een hoop onzekerheid, desoriëntatie en pijn veroorzaken. We bevinden onszelf in een labyrint, precies op het punt waar de uitgang zich bevindt, maar zonder de sleutels die ons in staat stellen de deur open te doen en verder te gaan.

Op dit soort momenten ben ik, net als vele anderen, niet in staat helder te zien. Het lijkt alsof de eindes ver in de tijd reiken zonder duidelijk tot hun einde te komen. Pas toen ik aankwam bij het einde van wat er gebeurde realiseerde ik me dat ik mijn eigen leven onder controle moest krijgen en dat ik de enige was die die deur kon sluiten.

Veerkracht is hetgeen ons in staat stelt te leren van de dingen die we hebben meegemaakt. Hierdoor ben ik erachter gekomen dat zelfs als misverstanden mijn gelach doorbreken, ik nog altijd kan blijven lachen. Ook al lijkt alles verloren, kan ik mezelf toch weer vinden.

Na al deze moeite heb ik mijn eindes overwonnen en daarmee ook mijn verleden. Ik heb leren te begrijpen dat een einde de kans is om een nieuw begin te ervaren. Jij kunt dit ook. Om een nieuwe dag te laten komen, moet je eerst een nacht voorbij zien gaan.

Elke dag is een nieuwe kans om je beste beentje voor te zetten. We ontdekken onze kracht in de slechte tijden. We groeien en leren van de fouten die we maken en die anderen bij ons maken. We leven en dromen over het geluk dat we verzamelen en anderen bezorgen. Daarom kan een einde mijn beste begin zijn, jouw beste begin.

“Mijn verleden is geen herinnering. Het is een kracht in mijn rug. Het duwt en stuurt. Misschien vind ik de bestemming waar het mij naartoe leidt niet altijd leuk, maar net als met elk verhaal, heeft ook het verleden een oplossing nodig. Wat voorbij is, is het proloog.”

-Samus Aran-

https://verkenjegeest.com/wat-einde-lijkt-begin-worden/
https://www.youtube.com/watch?v=5rK17kEIWME
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 23 dec 2017, 09:43

Hoi Susan
Hoe gaat het met je ?

Ik las het mooie artikel van Samus Aran wat je geplaats hebt.
‘’Pas toen ik aankwam bij het einde van wat er gebeurde realiseerde ik me dat ik mijn eigen leven onder controle moest krijgen en dat ik de enige was die die deur kon sluiten.’’

Moest meteen aan de boodschap van Good Buffalo Eagle denken :wink:
‘’Op het einde van ons leven, wanneer onze lichamen in Moeder Aarde gelegd worden, zullen we voor onszelf weten of we tweebenige wezens waren vervuld met licht of tweebenige wezens gevuld met duisternis. Op dat moment kunnen we niet met de vinger wijzen, we zullen dat weten omdat wij diegene waren die kozen om vooruit naar het licht of achterwaarts naar de duisternis te wandelen.’’

Ik ben ‘Good Buffalo Eagle’ en dit zijn mijn woorden:

De schepper gaf alle tweebenige wezens een sacrale gave. Wij noemen dit het geschenk van “keuze”. Waar we ook geboren worden, we komen allen naar deze aarde met deze gave.
Samen met deze gave van keuze hebben alle tweebenige wezens een innerlijk aanvoelen van weten wat juist en fout is. Daarom, geeft de gave van keuze ons de mogelijkheid om vanuit bewustzijn te kiezen.

Mijn Paulene, de vrouw van mijn hart, zegt dan in haar Navajo taal dat ‘leven’ een ‘wandeling’ is, een reis. Dus, als ons leven op Moeder Aarde een reis is, zijn er twee manieren om te wandelen. Door de gave van keuze toe te passen kunnen we kiezen om vooruit te wandelen, of we kunnen kiezen om achteruit te wandelen.

Omdat we bewust kiezen, met elke stap die we vooruit of achteruit zetten zijn wij verantwoordelijk. Omdat wij verantwoordelijk zijn, zijn er gevolgen
Gevolgen worden echter niet gekozen. Ze kunnen later komen, maar stilaan zullen ze komen. Onze keuze om vooruit te wandelen zal beloond worden met gevolgen die het pad verlichten naar vrede, geluk, vreugde, comfort, kennis en wijsheid. De keuze om achteruit te wandelen brengt de tweebenige wezen gevolgen van ellende, wanhoop en duisternis.

Op het einde van ons leven, wanneer onze lichamen in Moeder Aarde gelegd worden, zullen we voor onszelf weten of we tweebenige wezens waren vervuld met licht of tweebenige wezens gevuld met duisternis. Op dat moment kunnen we niet met de vinger wijzen, we zullen dat weten omdat wij diegene waren die kozen om vooruit naar het licht of achterwaarts naar de duisternis te wandelen.
Luister naar mijn woorden: Je kan je omkeren naar een nieuw begin.

Geloof de duistere fluisteringen niet :wink: die je verleiden om achterwaarts te wandelen. Op elk moment in je leven, ongeacht hoe jong of oud je bent heb je de kracht om je om te keren en vooruit te wandelen.
We nodigen iedereen uit om de kracht van de gave van keuze te gebruiken, die ons zal onderwijzen. Laat ons naar het heden kijken en met een vooruitblik naar de toekomst naar wat we kunnen worden – een tweebenig wezen vervuld met licht.

Ik ben ‘Good Buffalo Eagle. Ik heb gesproken.

http://www.anamcara.be/blog/category/video

The Sacred Gift of Choice | Native American Wisdom 1:28 min…. [think]

Afbeelding
Spiritual Law of Healing
HUPAHU LUTA Rays Healing Energy
CHIRON Opens Healing Portals
SHAKINAH Yang Invokes Spirit of Healing

Afbeelding

Lieveheersbeestje is hier en zij zal een grotere boodschap brengen dan de vorige keer.
Weet je niet, relaties, dat jullie allemaal de genezingsgeschenken hebben? Dit zijn geen geschenken die gedelegeerd zijn tot één in een eeuw of tot enkelen onder een stam, maar ze zijn de geschenken van elk individu. Weet je dan niet dat door deze spirituele wet van genezing, iedereen een Genezer, een Leraar en een Meester is? Voor iedereen, vóór deze incarnatie, en in andere gebieden zelfs nu, zijn Leraren en Genezers en Meesters die Gouden Dekten dragen.
Dus, denk niet dat je zo zielig bent, o volken, want dat ben je niet.

Werken met het onderbewuste deel van de geest is ook een sleutel tot genezing. Want je bent wat je denkt dat je bent. Je bent wat je denkt. En er zijn bepaalde dingen die letterlijk worden geaccepteerd door het onbewuste. En wanneer je het geloof op het diepste niveau van je onbewuste kunt veranderen, vindt er een transformatie plaats in het lichaam en vindt er een genezing plaats.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 24 dec 2017, 14:11

;P!
Sluit goed aan Chuen bij wat Samus Aran schreef.
Nu even een korte reactie, later meer zoals ik je al heb laten weten he, moet even kijken wanneer.
Weet je niet, relaties, dat jullie allemaal de genezingsgeschenken hebben? Dit zijn geen geschenken die gedelegeerd zijn tot één in een eeuw of tot enkelen onder een stam, maar ze zijn de geschenken van elk individu. Weet je dan niet dat door deze spirituele wet van genezing, iedereen een Genezer, een Leraar en een Meester is? Voor iedereen, vóór deze incarnatie, en in andere gebieden zelfs nu, zijn Leraren en Genezers en Meesters die Gouden Dekten dragen.
Dus, denk niet dat je zo zielig bent, o volken, want dat ben je niet.

Werken met het onderbewuste deel van de geest is ook een sleutel tot genezing. Want je bent wat je denkt dat je bent. Je bent wat je denkt. En er zijn bepaalde dingen die letterlijk worden geaccepteerd door het onbewuste. En wanneer je het geloof op het diepste niveau van je onbewuste kunt veranderen, vindt er een transformatie plaats in het lichaam en vindt er een genezing plaats.
Wijze woorden weer, het werkt ook zo, wat (nog) niet altijd begrepen wordt.

Deze woorden passen bij dat laatste stukje citaat: https://www.youtube.com/watch?v=yFYDbGQftRA
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 28 dec 2017, 22:08

Ik ben een waarnemer, een getuige van het leven

Geloof me niet.
Afbeelding

Coming Back Full Circle

Wereldvrede…
Dan moet er iets bijzonders gebeuren…. :wink:

'Wij zijn degene op wie we hebben gewacht,' zeggen de Hopi-indianen.
De Inca/Maya-profetie vertelt ons dat we uit onze sluimerstand zullen ontwaken.
Herinneren
Jij voelt het ook. Je kan het niet verklaren.
Afbeelding
Holografische, fractal-aspecten van God / Bron

The next species will be the super human
Sri Aurobindo prophesied, or the Homo Luminous of Mayan prophesy.
We will have
realized [think]
that we are not merely aggregations of matter, but holographic, fractal aspects of God/Source. Realizing this, we will unfold our divine qualities, characteristics and capacities as God-realized beings.
https://www.luminousself.com/blog/magne ... o-luminous

Kwantumfysica. De inheemse bevolking kent dit alles al - het is de manier waarop ze het leven duizenden en duizenden jaren hebben begrepen.

Kwantumfysica en mystiek
Het is inmiddels makkelijker te begrijpen dat de twee gebieden fysica en mystiek elkaar raken: dingen zijn ogenschijnlijk gescheiden maar staan voortdurend met elkaar in verbinding (non-lokaal); materie blijkt een golffunctie te hebben en slechts te 'collaberen', oftewel ruimtelijk ‘concreet’ te worden, wanneer ze wordt gemeten. Mystici lijken geen problemen te hebben met deze ideeën, waarvan de meeste dateren van voor de komst van de deeltjesversneller. Veel grondleggers van de kwantumtheorie hadden grote belangstelling voor spirituele zaken. Niels Bohr voerde het yin/yang-symbool in zijn familiewapen; David Bohm voerde lange gesprekken met de Indiase wijze Krishnamurti; Erwin Schrödinger gaf lezingen over de Upanishaden (het laatste deel van de veda's).
Maar ‘bewijst’ de kwantumfysica het mystieke wereldbeeld? Afgezien van door de wol geverfde materialisten, schijnt de consensus te zijn dat we in het stadium van de analogie verkeren.
Dat de parallellen gewoon te verbazingwekkend zijn om te negeren. :wink:
Dat de denkrichting waarbij van een paradoxaal wereldbeeld wordt uitgegaan, dezelfde is in de kwantumtheorie als in zen. Zoals dr. Radin zegt, die we eerder aanhaalden: ‘Er is de suggestie om op een andere manier naar de wereld te kijken; hij wordt aangeduid van de kant van de kwantummechanica.’
https://sites.google.com/site/hetnieuwe ... kelijkheid

1:11:11 (2011) Was het begin van het einde van de duisternis.
Alles is geest. We maken allemaal deel uit van èèn geest
We leven in een droom.
De Maya laten ons weten, dat de wereld die we kennen, niet is wat we denken dat het is. Wij, moderne mensen, denken dat de wereld vast en werkelijk is en dat niets dit kan veranderen. De Maya laten ons ook weten dat dit beelden zijn, die gecontroleerd kunnen worden door bewustzijn. In het bijzonder bewustzijn, dat direct verbonden is met het menselijk hart.
https://www.nieuwetijdskind.com/2012-ma ... strologie/

De purificatie op Aarde is al lang geleden voorspeld,
Nieuwe ‘golven’ van energie die de Aarde nu bereiken.
Je begrijpt, dat er mensen zijn die goed en minder goed op deze golven van energie zullen reageren.
We hebben een eigen trillingsfrequentie. Is deze in overeenstemming met die van de Aarde dan zullen we daar geen last van ondervinden.

De druk wordt steeds groter tot 2022, (sorry: wereldschokkende ‘’spirituele’’ gebeurtenissen)
Je voelt dat de ‘’nieuwe’’ energie op Aarde z’n werk gaat doen.
Het verstoren van onze ‘realiteit’/droom…

Maar je blijft in balans (intuitie) en je bent niet meer bang
Je ‘’begrijpt’’/’’voelt’’ dat ons leven op Aarde een droom is….
Je herkent subtiele aanwijzingen/signalen in onze illusiewereld/droom,

Je blijft in het hart, in elk moment. Uit het hoofd naar het hart.(advies native elders)
Want het is in het besef dat toch alles goed is. :shock:
Van elke keuze die iedereen nu maakt. (wet van vrije wil) Iedereen is gekozen….
Je kan de link (kwantumfysica en mystiek) maken, zonder het te begrijpen.
Je lichaam ontwikkelt zich naar de homo luminous Een nieuwe mens op de planeet

Signalen in de illusie: De wetenschap
Afbeelding
Eén beeld zegt meer dan duizend woorden.
Dit is wat je bent, energie, een ‘’hologram’’. Beseffen in elke cel in je lichaam dat het klopt.

De westerse wetenschap komt volledig tot een wereldbeeld dat al duizenden jaren bekend is in inheemse culturen. Dat wereldbeeld erkent dat alles bestaat in dynamische stroom - alles vibreert - en alles is in relatie tot al het andere.
De inheemse culturen kregen deze kennis van buitenaards leven.

Het universum is illusie, een ‘hologram’.
Je geest is eindig en oneindig in elk moment.
Dit is de een ogenschijnlijk tegenstrijdige situatie (paradox)
Je geest die tegelijkertijd oneindig en eindig is.
Je bent echter, zonder het nog volledig te beseffen, een ‘vermomde’ god/co-creator.
Je kan immers denken (geen grenzen) wat je wilt. :wink:
Want je bent wat je denkt dat je bent
De schepping is een paradox en de opzet is voor ons verborgen zoals het moest zijn.
Onze ruimte-tijdconstructie is aanwezig om het ‘’facilitaire’’ bewustzijn te ervaren en je bent een punt van dat bewustzijn. De ruimte-tijdconstructie is een illusie
‘ruimte’ en ‘tijd’ van de buitenwereld naar het hoofd van de waarnemer
Want alles is geest.
We krijgen wel een betere ''film'' te zien…
Camillo Loken Signalen in de illusie :Native wisdom
Joseph Rael (Ute Indian):
wij zijn bewustzijn.
Ik ben er volledig van overtuigd dat wat we hier doen precies is wat we hier kwamen doen. We blijven het gewoon doen en we weten dat we andere dimensies beïnvloeden vanwege ons werk hier. Dit gebeurt omdat we deze fysieke lichamen hebben die niet echt alleen maar vlees en bloed en botten zijn, maar in feite Principal Ideas zijn. We zijn geschapen om hier te kunnen functioneren, zodat we een rol kunnen spelen in de ontplooiing van alle veelvoudige dimensies van wijsheid en waarheid.

Dit ontvouwen gebeurt vanwege wat onze fysieke anatomie aan het doen is.
We kregen een gedachte om te denken als onderdeel van een aanleiding om hier te zijn.
Een van de dingen die ik over mensen heb ontdekt, is dat niets ons kan schaden. Zeker iemand kan ons doden en ze kunnen ons martelen, maar ze kunnen ons niet echt uitroeien, want we zijn ingesteld op deze vibratie die voor altijd doorgaat en we blijven gewoon op verschillende plaatsen verschijnen. We hebben niet gewoon bewustzijn; wij zijn bewustzijn.
spirituele wijsheid, ...
We leven in een droom. We zijn als projecties op een filmscherm
We are not real, We zijn niet echt.. :shock:
Joseph Rael (Ute Indian): Being and Vibration (vanaf 6:50 min)

Signalen in de illusie
Wetenschap en spiritualiteit: twee stromen, één bron
De Delftse wetenschappers Ronald Hanson en Bas Hensen onderzochten het spookachtige gedrag van elektronenparen. Dat onderzoek kreeg in binnen- en buitenland veel aandacht. Dat is niet verwonderlijk, want het biedt een fascinerende blik in de kraamkamer van onze materiële werkelijkheid.
De resultaten laten zien dat er achter de wereld die wij met onze zintuigen waarnemen een diepere, andere werkelijkheid schuilgaat waar dingen gebeuren die volgens de klassieke natuurkunde eigenlijk niet zouden moeten kunnen. De wetenschap die zich bezighoudt met het vreemde en
paradoxale gedrag :wink:
van subatomaire deeltjes heet kwantummechanica.
(knip)
In het Delftse experiment zijn we getuige van een proces dat in mijn ogen de essentie van de schepping is. We zien hoe uit ‘niets’ ‘iets’ ontstaat en bevinden ons daarmee plotseling heel dicht bij God. Want ook in het Bijbelse scheppingsverhaal scheidt God in eerste instantie de eenheid, waardoor licht en donker, dag en nacht, hemel en aarde ontstaan. Uit die dualiteit ontstaat vervolgens een veelheid aan verschijnselen, zoals sterren, planten, dieren en natuurlijk de mens, die hij weer scheidde in man en vrouw.
http://www.willempinksterboer.com/weten ... tualiteit/

Het gaat om herinneren wie en wat we zijn…
Bekijk alles om je heen met je (intuitie) ‘’spirituele bril’’ : wat je ‘’ziet’’ (duisternis of licht) is wat je krijgt.
Herken de subtiele aanwijzingen

Signalen in de illusie
Afbeelding
Een spirituele spiegel, You blew into my mind

Zomers dankzij orkaan Ophelia
Halverwege oktober 2017 is dat bijzonder

Kula Shaker - Ophelia
Je zintuigen nemen bepaalde dingen waar uit de zee van energie en maken daar beelden van. You blew into my mind

Het zijn geen golven… [think]
When Buddha says “All is illusion,” he isn’t saying that nothing is real. He’s saying that your mind’s projections onto reality are illusions. He’s saying that the elements in the universe that form every physical thing we see—solid, liquid, gas—if they’re taken down to a subatomic level, they don’t exist. Therefore all we see is an illusion, because it’s shape or form, not true essence.

Porthleven in West Cornwal 16 oktober 2017
Music - Creature by Frisson - Thoughts Awaken :wink:
Storm Ophelia hits Cornwall - 60+MPH winds and huge waves Signalen in de illusie
Afbeelding
We leven in een droom. We zijn als projecties op een filmscherm
Illusie….
Inheemse elders zeggen in deze periode op Aarde, uit het hoofd naar het hart ….
Weten….
Je frequentie verhogen is niet zo moeilijk als het lijkt.
Hoe beter je je voelt, hoe hoger je vibratie is.
Balans en geen angst.
Want achter de wereld die wij met onze zintuigen waarnemen gaat een diepere, andere werkelijkheid schuil .Vertrouwen hebben in de bron…….
Luister en werk in stilte, vraag in stilte. Het zal een kracht zijn die je dichter bij de bron brengt.
Je voelt je niet verheven boven een ander die niet met deze zaken bezig is of ze niet zo benoemt.
Voel de kracht en rust die het geeft…. Aquarius gaat om voelen…….

Signalen in de illusie : (een diepe waarheid in de oude leer)
Het licht komt van binnen uit het brandende vuur
De Maya profetie:
“We are the ones of yesterday, we are the ones of now, and we will be the ones of tomorrow!!”
Wij zijn degene van gisteren, wij zijn degenen van nu, en wij zullen degene van morgen zijn

De Inca/Maya-profetie vertelt ons dat we uit onze sluimerstand zullen ontwaken.
In de tijd van de 12 Baktun en de 13 Ahau is het de terugkeer van de voorouders en de mannen van wijsheid. Er is niets verloren…… (want alles is geest)
We zijn allemaal met elkaar verbonden en we gaan nooit echt dood…….

De Vijfde Wereld
Er gebeurt iets bijzonders op Aarde….Terug naar de ‘realiteit’…..
Afbeelding
Onze omgeving is rap aan het veranderen…..
Het is alsof de kosmos een voelbare druk op ons uitoefent….
De mens is een netwerk van energieën, .
Het ‘’vuur’’ brand in je lichaam: verbranding van het oude en de opwekking van het nieuwe
Er gebeurd iets bijzonders met ons lichaam
We worden steeds meer licht dan (dichte) materie.
Dit Licht heeft een hoge frequentie, afgestemd op een nieuw bewustzijn
Een kracht die je dichter bij de bron brengt.

De ‘’Aquarius’’ energie is sterk en maakt alles schoon.
Alles komt uit, alles komt nu boven, niets kan meer bedekt worden.
Het oude gaat snel voorbij en dit zal versnellen
Onze materialistische waarden in de vierde wereld imploderen……,
Het oude denken sluit uit, polariseert en voert oorlog.
Degenen die dit krampachtig vasthouden, zullen de meeste stress en angst ervaren.
Vast in de illusie , gedachte bacteriën, ik, ego …

Veel mensen (vanuit het hart, vanuit het gevoel) kiezen voor de ‘’nieuwe’’ energie,
Want wat je elke dag denkt, voelt of doet (negatief of positief), gaat zich versterken in de nieuwe energie.(advies native elders),
Blijf in balans en kijk met je hart. Let op de positieve signalen om je heen,

Spirituele wet: geestelijke vrijheid van de mens. Advies van onze star-relatives :roll:

Eigen innerlijke vrede, is de nieuwe energie op Aarde
Het eren van de vrije wil van elke ziel op aarde en het universum is belangrijk voor je om je eigen innerlijke vrede te kunnen hebben.
Want als je op dit moment de keuzes die anderen in hun leven maken niet kunt toestaan en eren, dan sta je niet toe dat de Wet van Vrije Wil als het ware het doel dient waarvoor het is geschapen.

Want het is in het besef dat alles goed is. . .
Van elke keuze die iedereen nu maakt. (wet van vrije wil)

Voorbereiden:
Spirituele gebeurtenissen
Je voelt dat de nieuwe energie op Aarde z’n werk gaat doen.(intuitie).

Bepaalde delen van de VS gaan zware tijden tegemoet.

12-11-2017
”Bereid je voor op moeilijke tijden, herbouw jezelf”

"Wees afhankelijk van het land, voor alles wat je nodig hebt om te overleven.
Bereid je voor op de tijden wanneer mensen op zoek gaan naar hulp”.

“”Ons wordt verteld dat het de krachten van de natuur zelf zijn, die het misbruik van de Aarde zal stoppen”
"Door je geest :wink: zul je jezelf vinden. U zult uw ware identiteit vinden die uw ware doel en zin voor het leven zal bepalen”.
Dave Courchene Nii Gaani Aki Inini (Leading Earth Man)

http://indigenousamericantribe.com/prep ... courchene/



Prophecy by Wallace Black Elk 12 nov 2016 Karma zal dus een vriend of een vijand worden…….
Je blijft in je hart, in elk moment. Uit het hoofd naar het hart.(advies native elders)
Want het is in het besef dat alles goed is.
Van elke keuze die iedereen nu maakt. (wet van vrije wil)

“We were told, we would see America come and go and in a sense America is dying from within, because they forgot the instructions of how to live on Earth,” he said.
Red Crow was a Sioux
Na de duisternis een positieve afloop …….., de ‘’nieuwe’’ energie heeft z’n werk gedaan
Wereldvrede…,contact met onze star-relatives :wink:

De wind,
Het waait de wind laat het aan het lichaam voelen.Het neemt je gedachten mee.
Het neemt je gevoel mee.Het zuivert je hele lichaam.De wind.
Die het allemaal mee neemt.Naar waar weet men niet.
Maar het komt wel ergens aan.De wind
Het brengt de gedachten en het gevoel elders.Sta ervoor open en ontvang.
Want het komt bij je aan.Je zal het voelen je zal het horen.
Als de wind je lichaam raakt Als de wind langs je heen gaat.
De wind Die ervoor iedereen is.
Die nog te zien is.Dat is de wind
Met zoveel waarheid erin De wind
Die van de ene het meeneemt En tot de ander laat komen.
Bedankt wind.
https://shivatje.wordpress.com/2011/06/03/de-wind-2/

De ware mens weet dat wat ver is, ook vlakbij is te vinden.
-- Oosterse wijsheid

Gast1

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 29 dec 2017, 06:24

Dat is erg veel informatie Chuen, wever van tijd ...

Zonder woorden, mét plaatjes en mét muziek:

Gast1

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 29 dec 2017, 07:10

Inmiddels is het zesde jaar ingegaan waarin ik in een soort van strijd met mijn werkgever zit.

Een 'nieuwe Pierre' is gisteren geboren, een 'andere' Gast1 ...
Mijn opponenten waren met stomheid geslagen.

In plaats van een traditionele overvloed van woorden en openheid mijnerzijds ...
- liet ik lange stiltes vallen waarbij ik continu in de linker pupil van mijn opponent keek,
- en waarbij ik niet degene was die het gesprek hervatte,
- sprak ik heel langzaam met stiltes tussen de zinnen,
- gaf enkel antwoorden op gestelde vragen met geen enkel woord teveel aan informatie,
- die antwoorden kwamen -gedragsherkenning- erg confronterend bij mijn opponenten over,
- waarbij mijn opponenten lange stiltes lieten vallen en waarbij ik niet degene was die het gesprek hervatte,
- tijdens die lange stiltes keek ik daarbij continu in de linker pupil van mijn opponent,
- ik bemerkte dat die opponent dat ook bij mij deed en er ontstond een soort van 'spel',
- een 'spel' wat ik ken en waarin ik blijkbaar goed in ben, daar ik gewoon bleef kijken ...
- en moeiteloos volhield waarbij ik in een soort van meditatie belande ...
- ik bevond me in de kosmos van mijn opponent en 'nam enkel waar' ...
- tijdens die meditatie was ik me daarvan bewust, maar ik was me niet bewust van het feit dat ik die kosmos 'verstoorde' ...
- mijn ogen bleven continu gericht en ik zag dat de ander zich steeds oncomfortabeler voelde ...

Na 60 jaar kreeg ik de bevestiging dat het verstandig is niet 'mijzelf' te zijn, maar een ander.
Zoals ik gisteren was, 'ben' ik niet maar het is een taal die de ander wel begrijpt.
Dit wetende, maakt dat ik nog steeds kan zijn, maar dat zijn 'past' niet in de arrogantie en halsstarrigheid van de machtsbeluste en hebzuchtige mensheid.
Het is niet goed te denken dat het om jezelf draait in dit establishment, het draait om regelgeving en harde dollars.
Het draait om ego's en hoe lang weet ik dit al?
Hoe vaak heb ik er over geschreven?

Gisteren speelde ik dit 'grote-mensen-spel' mee en dat lukte voortreffelijk.
Maar IK BEN, ik ben echter niet altijd en kan dat ook niet zijn en dat is wat er verlangd wordt:
Een acteerspel.
Een 'farce majeure' ... oftewel 'grote klucht'.
Speel dat spel en speel het goed.

En ik slaagde en dat voelde zo:
Een werkelijk nieuw tijdperk ...

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 29 dec 2017, 17:43

Gast1 schreef:
Dat is erg veel informatie Chuen, wever van tijd ...
Weet het Gast1,
Tijdens mediteren pik ik af en toe wat op (beelden,tekens of woorden), ook van de luitjes :roll: boven me (zie foto genomen in 2014)
Schrijf na het mediteren een aantal puntjes op papier,
Heb een behoorlijke vrij turbulente periode achter de rug en te weinig tijd gehad om mijn
gedachtenkronkels te plaatsen.
Heb de info, zelfs uit oktober, achter elkaar gezet.
Moest deze informatie het toch even kwijt. :mrgreen:

Gast1 schreef:
Een 'nieuwe Pierre' is gisteren geboren, een 'andere' Gast1 ...
Een ‘andere’ Gast1 meer in balans…… :wink:
Gast1 je bent een warme hartelijke persoonlijkheid.
Geloof alleen in jezelf, dan kun je niet falen in je missie op ‘’Aarde’’.

Afbeelding
Deze foto (2-7-2014 in de middag) is genomen vanuit mijn tuin (vlak bij Haarlem)
Hoop dat het te zien is (kleine stipjes)
Ik keek richting van het noordoosten (ijsselmeer)
Kreeg een een ‘seintje’ :roll: :shock: om naar boven te kijken
Heb meer ufo’s (star-relatives) gezien in mijn woonplaats.

Het weer van 2-7-2014
Zeer zonnige en lekker warme (max 20,9°C) dag met ruim 11 uur zon. De lucht was licht bewolkt, er woei een zwakke wind (2 Bft) met matige windstoten (4 Bft).

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door univers » 29 dec 2017, 19:09

Heb dit verschijnsel meerdere keren gezien.
Zit nog steeds met de vraag, wat is het.
Bewogen ze bij jou ook door elkaar heen.
Heb eerder op het forum, erover geschreven.
Je foto maakt duidelijk, waar ik het over had.
Bedankt voor het plaatsen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 29 dec 2017, 23:33

Univers schreef:
Heb dit verschijnsel meerdere keren gezien.
Zit nog steeds met de vraag, wat is het.
Bewogen ze bij jou ook door elkaar heen.
Heb eerder op het forum, erover geschreven.
Je foto maakt duidelijk, waar ik het over had.
Bedankt voor het plaatsen.
Univers,

Deze formatie liet zich zien, en er was nauwelijks verplaatsing. Het was slecht te zien door de blauwe achtergrond/lucht.
Het was lastig om de hoogte van deze ufo’s (star-relatives) te bepalen.
Ik kreeg niet door, waar ze vandaan kwamen.
Na enkele minuten was het niet meer te zien. Heb toen meerdere foto’s gemaakt.
Het was in 2014 prachtig weer en een blauwe lucht, dus niet ideaal weer om iets te zien .
Je krijgt a.h.w. een seintje (telepathie) om naar boven te kijken.
Bij deze ontmoeting had ik gelukkig een getuige. Kan je vertellen, dat ik toen wel een gat in de lucht kon springen. :chicken:
Mensen om me heen, beginnen altijd te lachen als ik het over ufo’s hebt.
Tegenwoordig raakt het me niet meer als mensen hun schouders ophalen, ik weet beter…
Ik weet wat er in de toekomst gaat gebeuren. We zijn op weg naar wereldvrede en we gaan weer contact maken met onze star-relatives. Kwestie van geduld….

Heb het filmpje al eens geplaatst, deze elder vertelt de waarheid:
Deze mensen hebben van nature een ‘’hoge vibratie’’ en contact met buitenaards leven
Er zijn veel star-nations. Sirius, Pleiaden, Andromeda ..
Iedereen kan contact maken >

Gast1

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 30 dec 2017, 10:32

chuen schreef:Een ‘andere’ Gast1 meer in balans…… :wink:.
;P!

Die andere Gast1 'handelt' nu anders dan de vorige Gast1.

Ik blijk -en dat bleek zelfs verleden donderdag tijdens het gesprek met mijn werkgever- dat ik veel en veel te veel geloof in de goedheid van de mens.
Alvorens ik in dat gesprek ging heb ik intens gemediteerd om de werkelijke Gast1 in te tomen.
Om niet met te veel informatie te komen.
Om geen emoties te tonen.
En vooral om te zwijgen.
Horen zien en zwijgen ...

En dat lukte.
Dat wat ik al heel lang wist maar nooit écht in de praktijk kon brengen lukte me verleden donderdag wel.
Laat ik het maar 'het even uitschakelen van mijn Ziel' noemen.

In dat gesprek zaten namelijk geen mensen voor me, maar acteurs, ziellozen.
Dus diende ik ook te acteren om op het 'gelijke niveau' te komen en ik wist dat me dat heel zwaar zou vallen.
Maar het lukte ... tot op het moment dat ik dacht iets te zien bij een van mijn opponenten wat op emotie leek.
Op dat moment leek mijn Ziel weer naar boven te komen, maar even later zag ik dat ook dat een toneelspel was.
Dat werd bevestigd toen ik een dubbele handdruk kreeg van die opponent op het einde van het gesprek.
En tijdens die handdruk sprak ze woorden uit die niet strookten met eerdere woorden van haar.

En precies op dat moment hield ik een van haar handen langer vast dan dat ze wilde waarbij ik haar recht in haar linker pupil keek.
Via die ene hand voelde ik een heel groot ongemak bij haar waarbij ze volgens mij voelde wat ik voelde.
Non-verbale communicatie pur sang.

Ik denk dat ik in haar ogen heb gezien dat zij bij mij zag dat mijn Ziel zich op een bepaald moment heel even opende.
En ik denk dat ik in haar ogen heb gezien dat zij bij mij zag dat mijn Ziel zich op een bepaald moment ook weer sloot.
Ik denk dat ik mij hierin niet vergis en mede daardoor viel er een erg lange stilte waarbij ik haar erg lang in de linker pupil keek.
Uiteindelijk 'bezweek' ze, ze keek weg en probeerde het gesprek te hervatten, waarbij ik de stilte handhaafde en haar linker pupil bleef opzoeken.
Ze wist niet meer waar ze met haar ogen moest blijven en ze leek er onzeker te worden, waarna ze het gesprek ook beëindigde.
Op een keurige manier overigens.

Een leermoment voor haar ... en voor mij.
Maar mijn Ziel sluiten, kost mij in de moderne parvenu ontzettend veel moeite.
Heel even zielloos onder de ziellozen zijn, terwijl ik mijn opponent het allerliefst een enorme knuffel zou willen geven.
Dit zou echter nooit begrepen worden.

Alea iacta est ...

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 30 dec 2017, 14:03

Gast1 schreef: Een 'nieuwe Pierre' is gisteren geboren, een 'andere' Gast1 ...
Mijn opponenten waren met stomheid geslagen.

- ik bevond me in de kosmos van mijn opponent en 'nam enkel waar' ...
- tijdens die meditatie was ik me daarvan bewust, maar ik was me niet bewust van het feit dat ik die kosmos 'verstoorde' ...
- mijn ogen bleven continu gericht en ik zag dat de ander zich steeds oncomfortabeler voelde ...

En ik slaagde en dat voelde zo:

https://www.youtube.com/watch?v=SZQzW_QfPew

Een werkelijk nieuw tijdperk ...
Er is nu zo veel bij gekomen, ik heb nog lang niet alles kunnen volgen en lezen,dat lukt nu ook niet.
Voor nu even wat gedachten van mij neer gezet over een bepaald stukje.

Ik denk dat je het hier (kosmos) over hun energie/trilling had die jij voelde/waarnam, want we zitten allemaal in de zelfde kosmos,
in dezelfde kosmische energie waar de een voor open staat en het voelt, en de ander zich voor afsluit, waardoor ze gevoelloos lijken te zijn voor
voor alles wat niet in hun patroon past. Daarom kan jij ook niet 'de kosmos van jouw opponent' verstoren, maar wel hun comfortzone
triggeren waardoor ze zich oncomfortabel ging voelen, onbewust een andere energie oppikten van jou, waar ze geen rekening mee konden
houden van te voren, omdat je nu totaal anders op hen over kwam door de wijze van reageren én zwijgen.

Volgens mij is er ook geen 'andere' Gast1 tevoorschijn gekomen, wel heb je een andere houding aangenomen.
Je hebt jouw Ziel ook niet echt uitgeschakeld, je schermde het alleen af.(wat je waarschijnlijk zo ook niet bedoelde, omdat je het tussen haakjes had gezet)
We zijn allemaal energetisch verbonden zoals je immers weet, waar we via energetische overdracht negatieve of positieve gevoelens
en gedachten zenden naar anderen.
Je hebt er voor gezorgt dat hun negatieve energie niet bij jou binnen kon komen, door een 'masker' te gebruiken, acteer houding dus,
wat naar deze mensen 'passender' was, omdat ze zelf niet anders kunnen misschien, en 'hun spel' naar buiten toe geleerd hebben te spelen.
(zoals in bepaalde situaties helaas voor ons allemaal ook nodig is in de wereld waar we leven)

Hierdoor kregen jouw conditioneringen uit vroegere jaren (waar van we allemaal nog restjes hebben, ook uit ervaringen in de kindertijd) geen kans naar boven te komen om jou door het lint te laten gaan, zoals je 'vroeger in obstinate buien wel deed bij te veel opgestapelde negatieve
invloeden bejegeningen etc.

Mooie clip! Staat ook al lange tijd bij mijn favoriten
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 30 dec 2017, 18:03

Hey lieve schat van mij ...
Susan schreef:Er is nu zo veel bij gekomen, ik heb nog lang niet alles kunnen volgen en lezen,dat lukt nu ook niet.
Voor nu even wat gedachten van mij neer gezet over een bepaald stukje.

Ik denk dat je het hier (kosmos) over hun energie/trilling had die jij voelde/waarnam, want we zitten allemaal in de zelfde kosmos,
in dezelfde kosmische energie waar de een voor open staat en het voelt, en de ander zich voor afsluit, waardoor ze gevoelloos lijken te zijn voor
voor alles wat niet in hun patroon past. Daarom kan jij ook niet 'de kosmos van jouw opponent' verstoren, maar wel hun comfortzone
triggeren waardoor ze zich oncomfortabel ging voelen, onbewust een andere energie oppikten van jou, waar ze geen rekening mee konden
houden van te voren, omdat je nu totaal anders op hen over kwam door de wijze van reageren én zwijgen.
Met wijsheid geschreven Susan.
Susan schreef:Volgens mij is er ook geen 'andere' Gast1 tevoorschijn gekomen, wel heb je een andere houding aangenomen.
Je hebt jouw Ziel ook niet echt uitgeschakeld, je schermde het alleen af (wat je waarschijnlijk zo ook niet bedoelde, omdat je het tussen haakjes had gezet)
We zijn allemaal energetisch verbonden zoals je immers weet, waar we via energetische overdracht negatieve of positieve gevoelens
en gedachten zenden naar anderen.
Je hebt er voor gezorgd dat hun negatieve energie niet bij jou binnen kon komen, door een 'masker' te gebruiken, acteer houding dus,
wat naar deze mensen 'passender' was, omdat ze zelf niet anders kunnen misschien, en 'hun spel' naar buiten toe geleerd hebben te spelen.
(zoals in bepaalde situaties helaas voor ons allemaal ook nodig is in de wereld waar we leven)
Niets dan wijsheid ook hier weer Susan.
Susan schreef:Hierdoor kregen jouw conditioneringen uit vroegere jaren (waar van we allemaal nog restjes hebben, ook uit ervaringen in de kindertijd) geen kans naar boven te komen om jou door het lint te laten gaan, zoals je 'vroeger in obstinate buien wel deed bij te veel opgestapelde negatieve
invloeden bejegeningen etc.
:loveU:

Gast1

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 30 dec 2017, 18:37

In essentie bedoelen veel forumleden vaak hetzelfde, maar de juiste woorden er voor vinden is dan weer een andere zaak.
Vaak beseffen we niet hoe vaak we elkaar 'helpen' ...

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 06 jan 2018, 14:27

Als je de moed hebt te handelen in de wereld vanuit je eigen geraaktheid, los van aangeleerde oordelen over goed en kwaad, dan zul je ontdekken dat je rijkelijk gezegend bent met talenten om vorm te geven aan wat jou innerlijk beweegt.
Sommige mensen zijn uitgesproken denkers en anderen zijn uitgesproken gevoelsmensen. Er zijn vrije vogels en mensen die het best functioneren in een team. Jij bent de enige mens op de wereld in jouw situatie, met jouw talenten. Jij bent anders dan alle anderen. Jouw situatie in de wereld en jouw persoonlijjke eigenheid vormen samen het gereedschap waarmee je zin kunt geven aan je bestaan. Je zult beloond worden met gevoelens van geluk en met het ervaren besef dat jouw bestaan zinvol is, als je je persoonlijke eigenheid tot expressie kunt brengen in je relaties tot je medemens en tot het leven om je heen.
Niet alleen jij bent uniek. Ook alle andere mensen zijn uniek. Die rijkdom aan verscheidenheid van alle mensen onderling is één van de mooiste aspecten van het menszijn. De erkenning daarvan laat je de verrassende functionaliteit zien van de natuurlijke verschillen van mensen ten opzichte van elkaar.
Als je handelen in de wereld samengaat met respect voor de eigenheid van de ander, dan zal dat bijdragen aan de realisatie van een oneindige rijkdom aan individuele ontplooiing.
Liefde tot een medemens is allereerst het schenken van ruimte aan die ander om anders te zijn dan jij. Als iemand door een medemens bevestigd wordt in zijn eigenheid, met een liefdevol gebaar, een bemoedigend woord, of zelfs alleen maar een luisterend oor, kan dat een aanzet zijn tot persoonlijke bloei. Je medemens bemoedigen kost niets, maar kan voor die ander heel kostbaar zijn. Wij mensen hebben elkaar nodig. Niet als de gevangenbewaarders van absolute waarheden, maar als moedige mensen die in vrijheid elkaar onderling steunen en bevestigen in ieders eigen, unieke bijzonderheid.

Bram Moerland
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door oktagon » 07 jan 2018, 19:59

Gast1 schreef:Inmiddels is het zesde jaar ingegaan waarin ik in een soort van strijd met mijn werkgever zit.

Jouw ervaring kan wel een natuurlijke bron hebben,en wel dat het lichaam bij de geboorte een onderdeel geest (lading van energie) krijgt van "bovenaf" dan zijn aanwezigheid op Aarde doormaakt,waarbij ervaringen via zijn geest worden opgenomen en dat zijn geest -met aanwezige energie" zijn lichaam verlaat bij zijn/haar levenseinde en verdwijnt in het Heelal om aldaar te blijven bij aanwezige geesten,dan wel in het niets.

Aanwezige ruimte-energie met nieuwe lading staat dan gereed voor transport naar levende materie op planeten die bewoonbaar zijn voor hun soort. De volle ladingen zouden in de Heelal"bieb"blijven,totdat het hele zaakje wordt onderworpen aan een ontploffing van een sterrenstelsel of alleen al voor ons door onbewoonbaar geraken van onze Aarde.
Ik deed maar -uit de losse pols-een veronderstelling,beste kijkers;ik ben techneut en filosofeer soms op eigen basis,
opgedaan in vele levensjaren. :peace: :cheers:
******************************************************************************************************************************************


Een 'nieuwe Pierre' is gisteren geboren, een 'andere' Gast1 ...
Mijn opponenten waren met stomheid geslagen.

In plaats van een traditionele overvloed van woorden en openheid mijnerzijds ...
- liet ik lange stiltes vallen waarbij ik continu in de linker pupil van mijn opponent keek,
- en waarbij ik niet degene was die het gesprek hervatte,
- sprak ik heel langzaam met stiltes tussen de zinnen,
- gaf enkel antwoorden op gestelde vragen met geen enkel woord teveel aan informatie,
- die antwoorden kwamen -gedragsherkenning- erg confronterend bij mijn opponenten over,
- waarbij mijn opponenten lange stiltes lieten vallen en waarbij ik niet degene was die het gesprek hervatte,
- tijdens die lange stiltes keek ik daarbij continu in de linker pupil van mijn opponent,
- ik bemerkte dat die opponent dat ook bij mij deed en er ontstond een soort van 'spel',
- een 'spel' wat ik ken en waarin ik blijkbaar goed in ben, daar ik gewoon bleef kijken ...
- en moeiteloos volhield waarbij ik in een soort van meditatie belande ...
- ik bevond me in de kosmos van mijn opponent en 'nam enkel waar' ...
- tijdens die meditatie was ik me daarvan bewust, maar ik was me niet bewust van het feit dat ik die kosmos 'verstoorde' ...
- mijn ogen bleven continu gericht en ik zag dat de ander zich steeds oncomfortabeler voelde ...

Na 60 jaar kreeg ik de bevestiging dat het verstandig is niet 'mijzelf' te zijn, maar een ander.
Zoals ik gisteren was, 'ben' ik niet maar het is een taal die de ander wel begrijpt.
Dit wetende, maakt dat ik nog steeds kan zijn, maar dat zijn 'past' niet in de arrogantie en halsstarrigheid van de machtsbeluste en hebzuchtige mensheid.
Het is niet goed te denken dat het om jezelf draait in dit establishment, het draait om regelgeving en harde dollars.
Het draait om ego's en hoe lang weet ik dit al?
Hoe vaak heb ik er over geschreven?

Gisteren speelde ik dit 'grote-mensen-spel' mee en dat lukte voortreffelijk.
Maar IK BEN, ik ben echter niet altijd en kan dat ook niet zijn en dat is wat er verlangd wordt:
Een acteerspel.
Een 'farce majeure' ... oftewel 'grote klucht'.
Speel dat spel en speel het goed.

En ik slaagde en dat voelde zo:
Een werkelijk nieuw tijdperk ...
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door oktagon » 07 jan 2018, 20:08

oktagon schreef:
Gast1 schreef:Inmiddels is het zesde jaar ingegaan waarin ik in een soort van strijd met mijn werkgever zit.

Jouw ervaring kan wel een natuurlijke bron hebben,en wel dat het lichaam bij de geboorte een onderdeel geest (lading van energie) krijgt van "bovenaf" dan zijn aanwezigheid op Aarde doormaakt,waarbij ervaringen via zijn geest worden opgenomen en dat zijn geest -met aanwezige energie" zijn lichaam verlaat bij zijn/haar levenseinde en verdwijnt in het Heelal om aldaar te blijven bij aanwezige geesten,dan wel in het niets.

Aanwezige ruimte-energie met nieuwe lading staat dan gereed voor transport naar levende materie op planeten die bewoonbaar zijn voor hun soort. De volle ladingen zouden in de Heelal"bieb"blijven,totdat het hele zaakje wordt onderworpen aan een ontploffing van een sterrenstelsel of alleen al voor ons door onbewoonbaar geraken van onze Aarde.
Ik deed maar -uit de losse pols-een veronderstelling,beste kijkers;ik ben techneut en filosofeer soms op eigen basis,
opgedaan in vele levensjaren. :peace: :cheers: ps: De hymne is goed gekozen,Tsjaykovsky deed het weer goed!
******************************************************************************************************************************************


Een 'nieuwe Pierre' is gisteren geboren, een 'andere' Gast1 ...
Mijn opponenten waren met stomheid geslagen.

In plaats van een traditionele overvloed van woorden en openheid mijnerzijds ...
- liet ik lange stiltes vallen waarbij ik continu in de linker pupil van mijn opponent keek,
- en waarbij ik niet degene was die het gesprek hervatte,
- sprak ik heel langzaam met stiltes tussen de zinnen,
- gaf enkel antwoorden op gestelde vragen met geen enkel woord teveel aan informatie,
- die antwoorden kwamen -gedragsherkenning- erg confronterend bij mijn opponenten over,
- waarbij mijn opponenten lange stiltes lieten vallen en waarbij ik niet degene was die het gesprek hervatte,
- tijdens die lange stiltes keek ik daarbij continu in de linker pupil van mijn opponent,
- ik bemerkte dat die opponent dat ook bij mij deed en er ontstond een soort van 'spel',
- een 'spel' wat ik ken en waarin ik blijkbaar goed in ben, daar ik gewoon bleef kijken ...
- en moeiteloos volhield waarbij ik in een soort van meditatie belande ...
- ik bevond me in de kosmos van mijn opponent en 'nam enkel waar' ...
- tijdens die meditatie was ik me daarvan bewust, maar ik was me niet bewust van het feit dat ik die kosmos 'verstoorde' ...
- mijn ogen bleven continu gericht en ik zag dat de ander zich steeds oncomfortabeler voelde ...

Na 60 jaar kreeg ik de bevestiging dat het verstandig is niet 'mijzelf' te zijn, maar een ander.
Zoals ik gisteren was, 'ben' ik niet maar het is een taal die de ander wel begrijpt.
Dit wetende, maakt dat ik nog steeds kan zijn, maar dat zijn 'past' niet in de arrogantie en halsstarrigheid van de machtsbeluste en hebzuchtige mensheid.
Het is niet goed te denken dat het om jezelf draait in dit establishment, het draait om regelgeving en harde dollars.
Het draait om ego's en hoe lang weet ik dit al?
Hoe vaak heb ik er over geschreven?

Gisteren speelde ik dit 'grote-mensen-spel' mee en dat lukte voortreffelijk.
Maar IK BEN, ik ben echter niet altijd en kan dat ook niet zijn en dat is wat er verlangd wordt:
Een acteerspel.
Een 'farce majeure' ... oftewel 'grote klucht'.
Speel dat spel en speel het goed.

En ik slaagde en dat voelde zo:
Een werkelijk nieuw tijdperk ...
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gast1

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 08 jan 2018, 07:57

Dank je Oktagon.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 21 jan 2018, 17:46

Ben jij een hedendaags mysticus - Mystieke ervaringen van nu

Mystiek, het is overal, maar niet iedereen ervaart dat. Het is een woord dat vaak iets mysterieus, geheimzinnigs, sereens oproept, iets van buiten deze wereld en toch ook van binnen heel dichtbij. Het is die ervaring die ver weg dichtbij brengt, boven laat samenkomen met beneden en een moment waarin tijd en ruimte overstegen worden. Het onaanraakbare wordt even heel concreet, intiem kenbaar gemaakt. Het is persoonlijk en kan je treffen in het gewone alledaagse leven.

Mystiek: van alle tijden

Voor mij gaat de mystieke ervaring over het uitdrukken van wie je bent, zelfmanifestatie. Uiting geven aan je eigenheid of authenticiteit vraagt om verbinding met je eigen bron van wijsheid. Het is een ankerpunt waar je altijd naar kunt terugkeren, van waaruit je helder kunt waarnemen wat bij je past en wat niet. Voor sommigen ligt dat punt in hun buik, voor andere is het hun hart, maar je kunt ook een verbinding herkennen die van buiten naar binnen komt en andersom. Een verbinding met je hogere zelf, je goddelijke zelf, het goddelijke in jou, je bewustzijn en zo verder.

Mystiek gaat eerst en vooral over een persoonlijke en unieke beleving van dat wat innerlijk bij je leeft of bij je binnenkomt en voelt als waar, helder en liefdevol. Die beleving of ervaring roept vervolgens in jou om tot uitdrukking gebracht te worden.

Hoewel de mysticus vaak gevangen zit in het gat tussen de ervaring en de uiting ervan, lijkt er ook altijd een bepaalde urgentie te zijn om juist te uiten wat je hebt ervaren. De innerlijke beleving vraagt er om gemanifesteerd te worden in een vorm. Of dat nu woorden zijn, muziek, iets dat je maakt zoals een schilderij of een beeld, het maakt niet uit. Ieder kent zijn eigen uitingsvorm, het is alles wat je uitdraagt vanuit je eigen bron. De mystieke ervaring is van alle tijden en kan bij alle mensen voorkomen.

Luisteren naar je innerlijke stem

Zelf vond ik mijn bijzondere ervaringen, beelden en geluiden vroeger maar onhandig en niet iets wat ik gemakkelijk zomaar deelde. Later werd het zelfs een last en wist ik niet wat ik met alle informatie moest. Aangezien ik die nog niet goed kon filteren en terugbrengen naar waar die vandaan kwam of thuishoorde, zocht ik alternatieve vluchtroutes en raakte mijn hoofd overvol. Mijn vertrouwen in de bijzondere ervaringen, ontmoetingen en boodschappen die ik had gekregen, kwam op de achtergrond te staan. Maar het tij keerde. Na hevige en ook pijnlijke opschoningsprocessen werd het stiller en kon ik echt naar mijzelf gaan luisteren.

Naarmate de uitwendige wereld om me heen stiller wordt, ontwaakt een hele inwendige wereld in mij. (Ludwig von Beethoven)

Nu zijn mijn mystieke ervaringen, mijn helderhoren en heldervoelen mijn kracht. Ik omarm ze! Misschien herken je ze en ben jij eigenlijk ook een mysticus van nu. Steeds meer mensen vertellen over hun bijzondere ervaringen, dromen, visioenen, de boodschappen die ze doorkregen. De mystieke ervaring van nu treft niet voor niets steeds meer mensen. Er is zoveel transformatie gaande en bewustwording, dat het ook steeds meer mogelijk is voor hogere dimensies om met ons te communiceren. Misschien merk je dat dit ook in jouw leven aandacht vraagt.

Hoe ga jij om met jouw mystieke ervaringen?

Het moment waarin de buitenwereld even stil wordt en je innerlijke leefwereld van zich laat horen, kan je enorm gidsen op je pad. Geef gehoor aan je innerlijke stem wanneer die zich kenbaar maakt in jou. We kunnen zoveel met onze mystieke ervaringen, door te luisteren naar die innerlijke stem. Het is niet altijd gemakkelijk, dat weet ik. Het is een grote en permanente oefening in vertrouwen. Er komt altijd antwoord, alleen niet altijd het antwoord dat je verwacht.

Een boodschap of openbaring, jouw specifieke antwoord, kan in vele vormen tot je komen. In principe altijd afgestemd op jou, zodat jij het begrijpt. Jouw mystieke ervaringen zijn altijd helend voor jou, want speciaal voor jou bedoeld. Het is meer dan een woord, een geluid, een beeld, een object. Het is energie die door meerdere lagen heen breekt en zich kenbaar wil maken aan jou. Een energie die vertrouwen wil geven.

Mystagogie: een inwijding
Mystieke ervaringen zijn als unieke momenten die opening willen geven aan een bijzonder proces in jou. Dit noem je een mystagogisch proces, de vrije ruimte in jezelf betreden, jezelf ontmoeten en openbaren. In mijn ogen een proces wat altijd doorgaat. Mystagogie staat voor een soort (levenslange) inwijding in het mysterie van jouw eigenheid, jouw ziel, jouw wijsheid. Het wordt ook wel verwoord als het binnengeleid worden in de persoonlijke ervaring van het mysterie van je ziel en het mysterie van het goddelijke. De basis is dat jij jezelf leert kennen op je eigen wijze weg. Jij wijdt jezelf als het ware in tijdens jouw leven. Dat doe je in verbinding met een groter geheel waar je deel van uit maakt.

De mystieke ervaring en het mystagogische proces van iedereen zijn zo waardevol, omdat zij juist in elkaars verschillen en authenticiteit hun gelijke herkennen. Zij bevestigen de veelheid, de diversiteit, om daarin de rijkdom en volheid van het goddelijke of universele te herkennen.

Open jouw manifestatiekracht!
Alleen jij voelt of hoort je eigen innerlijke stem. Een mysticus, zoals jij, bevindt zich ten volle in het alledaagse aardse leven. Daar beleef, ervaar en creëer je. Door jouw ruimte in te nemen, jezelf te manifesteren, ontstaat nieuwe dynamiek, beweging, doorstroming en vrijheid. Hiermee geef jij het heilige vorm en raakt het aardse bezield!

Door Pleun van Gemert

https://www.nieuwetijdskind.com/ben-jij ... en-van-nu/ januari 2018
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 10 feb 2018, 11:55

Eenling

Waarom woont u in het bos, vroeg Frederike, waarom woont u niet bij ons in het dorp?
Omdat ik een eenling ben, zei de vreemde man. Eenlingen wonen op zichzelf.
Wat is een eenling, vroeg Frederike?
Iedereen is een eenling, zei de vreemde man, maar bijna niemand weet het.
Frederike keek hem ernstig aan. Waarom niet?
Omdat de meeste mensen bang zijn voor zichzelf. Ze willen liever samen eenzaam zijn.

Ben ik ook een eenling? vroeg Frederike.
Ja, jij ook, zei de vreemde man.
Zal ik later ook een eenling zijn? vroeg Frederike.
Dat hangt van jou af. Bedenk wel dat het heel moeilijk is om een eenling te zijn. Ieder mens wil je beïnvloeden. Iedereen wil zich met jou bemoeien, zodat je net zo wordt als zij. Want als je een eenling wilt zijn dan blijf je altijd een ander voor de ander en dezelfde voor jezelf. Dan blijf je vrij. Zorg dat je vrij blijft! Hoe moet ik dat doen? vroeg Frederike zacht, ik ben vaak heel bang voor mensen, vooral op school. Ze schelden me uit omdat ik zo goed kan leren.

Dat maakt niet uit, het gaat er om dat je niet bang bent voor jezelf.
Eenlingen reageren altijd op zichzelf en nooit op de ander. Dus als de ander je uitscheldt, dan scheld je niet terug. Je vraagt je alleen af: waarom doet dat nou zo zeer in mij? Is dat mijn trots, is dat mijn onzekerheid, is dat mijn angst? En waarom wil ik nu zo graag terug schelden? Komt dat door de ander of komt dat omdat ik zo van schelden hou? Omdat ik nog zo veel gescheld in mij heb zitten? Vraag altijd aan jezelf en nooit aan de ander want anders komt er een ander in je wonen en weet je niet meer wie je bent.

De vreemde man pakte een beukennootje van de grond en zei: ieder mens is als dit zaadje. De ander is alleen het water of het zonlicht, maar nooit het zaadje zelf. Dat zaadje zit in jou. Verbind je altijd met jouw eigen oorzaak en niet met de motieven van de ander. Zo maak je je vrij van de motieven van de ander. De ander raakt je alleen maar aan, zoals ook de regen of de zon alleen het zaadje aanraakt, maar niet weet of er een beukenboom of een dennenboom uit groeit. Of een roos…, zei Frederike.
Precies, of een roos. Niemand weet wat jij in je hebt. Dat moet je zelf ontdekken.

De ander kan je niet raken als jij het niet in je hebt. Dus iedere keer als je door de ander wordt aangeraakt, of dit nu met vloeken gebeurt of met een compliment, met slaan of met een streling, iedere keer kun je iets over jezelf te weten komen. Dat is het mooie van de ander. Dat is het mooie als je een eenling bent. Een eenling doet dankzij de ander steeds nieuwe ontdekkingen over zichzelf. Eigenlijk kan de ander je dus heel weinig aandoen. Wees dan ook niet bang dat je de ander zou kunnen kwetsen want dat is niet mogelijk. Je kunt de ander alleen aanraken op de plek waar hij al gekwetst was.
Maar dat is dan niet jouw ‘schuld’, dat heeft hij zelf gedaan. En het is ook aan hem of hij deze kwetsing vergroot of juist beter wil leren te begrijpen. Bemoei je niet met de ander maar laat hem vrij. Voel je niet gehinderd om alles te zeggen wat je wilt zeggen, zo blijf je in evenwicht. Zo blijf je vrij van elkaar en geef je de ander geen macht over jou.”

Uit: “Een gelukkig mens en andere geheimen” van Theije Twijnstra
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 12 feb 2018, 10:55

De achterkant van angst

Je bent niet bang voor duisternis, je bent bang voor wat er in het donker schuilt.
Je bent niet bang voor hoogtes of om om te vallen, je bent bang om gewond te raken.
Je bent niet bang voor de mensen om je heen, je bent bang voor afwijzing.
Je bent niet bang om van iemand te houden en je te hechten, je bent bang om verlaten te worden.
Je bent niet bang om iets los te laten, je bent bang om er zonder te moeten leven.
Je bent niet bang om het nog eens te proberen, je bent bang voor mislukking.
Je bent niet bang om duidelijk te zijn en grenzen aan te geven, je bent bang voor conflict en strijd.
Je bent niet bang om uit je comfortzone te stappen, je bent bang voor het onbekende.
Je bent niet bang om de dood te omarmen, je bent bang om het ware leven te missen.
Je bent niet bang voor de schaduwkanten, je bent bang voor je eigen licht.
Je bent niet bang voor gebrek aan kennis, je bent bang om uitgelachen te worden.
Je bent niet bang voor gebrek aan vaardigheden, je bent bang om te falen.
Je bent niet bang om een avontuurlijk leven te leiden en risico’s te nemen, je bent bang voor onveiligheid.
Je bent niet bang om jezelf toestemming te geven om sprankelend, avontuurlijk en uitbundig te leven, je bent bang om er niet langer bij te horen en buitengesloten te worden.
Je bent niet bang om (opnieuw) lief te hebben, je bent bang voor liefdesverdriet en pijn in je hart.
Je bent niet bang om te investeren in jezelf met tijd, geld, aandacht en energie, je bent bang voor tekorten en gebrek.
Je bent niet bang voor zichtbaarheid, je bent bang om in de coulissen van het leven te blijven steken in plaats van het volle levenstoneel te pakken.
Je bent niet bang om eerlijk te zijn en jouw waarheid uit te spreken, je bent bang voor commentaar en kritiek.
Je bent niet bang voor verandering en transformatie, je bent bang voor onzekerheid.
Je bent niet bang om open en kwetsbaar te zijn, je bent bang om neergesabeld en gekwetst te worden.
Je bent niet bang voor succes, je bent bang om op de reservebank van het leven te zitten en ongebruikt retour afzender te gaan. Dood in de kist, leven gemist.

Vertrouw op je innerlijke kracht!
Je draagt alles met je mee om een leven te leiden in liefde, vrede, vreugde, vrijheid en overvloed.
Je hebt precies de goede talenten gekregen om jouw unieke missie te kunnen uitvoeren!
Wees niet bang voor je levensomstandigheden of situaties, maar vertrouw op je eigen wijsheid en macht
om er mee om te kunnen gaan.
Je hebt alles in huis om er mee te kunnen dealen.

Jacqueline de Weerd

www.zoekenderwijs.nl


* * * * * * * * * * * * * * *

Zoektocht naar geluk

Geluk en vrede in jezelf.
Wat ieder mens ten diepste zoekt is geluk of vrede.
Dat is de universele motivatie achter al ons handelen en gedrag.
We zijn echter geconditioneerd om het geluk te zoeken
in alle richtingen, behalve de juiste.
We richten het vizier op dingen buiten onszelf;
op relaties, bezittingen, prestaties en bijzondere ervaringen.
De ontdekking dat de oorsprong van geluk en vrede
in onszelf besloten ligt en permanent toegankelijk is,
is de grootste ontdekking die we als mens kunnen maken.

Nin Sheng
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie