Salarisverhoging ING topman Hamers

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Amazone
Student
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 feb 2018, 22:11

Salarisverhoging ING topman Hamers

Bericht door Amazone » 12 mar 2018, 12:13

De topman van ING, Hamers krijgt veel klachten. Zelf vind ik ook dat het abosluut niet in verhouding staat tot de werkelijkheid.
Omdat ik niet in de financiele wereld zit, weet ik niet alle achtergronden maar een gezond verstand zegt me dat het een wel heel groot bedrag is.

Vraag me af wat anderen vinden hiervan.


https://www.ad.nl/economie/honderden-kl ... ~a5e33e94/

Gast1

Re: Salarisverhoging ING topman Hamers

Bericht door Gast1 » 12 mar 2018, 17:34

Amazone schreef:
12 mar 2018, 12:13
Vraag me af wat anderen vinden hiervan.
Dit (klik) is wat de anderen er tot nu toe van denken ... :wink:

Ik vind het abject, infaam, smakeloos en ongepast.

Gebruikersavatar
Amazone
Student
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 feb 2018, 22:11

Re: Salarisverhoging ING topman Hamers

Bericht door Amazone » 12 mar 2018, 18:54

Oh, dank je ! Trouwens, ik vind het ook ongepast, abject, smakeloos en infaam !


Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Salarisverhoging ING topman Hamers

Bericht door Kristof Piessens » 13 mar 2018, 07:00

Tjah, ik sta er zelf ook vaak verbaast hoe mensen soms omgaan met geld, hoe je het draait of keert, je laat het regelen of je hebt het zelf onder controle.

Maar onwetendheid is inderdaad de grondreden van de wijze waarop de economie werkt, als je niet weet hoe je je geld wilt verdienen, dan zou je bij controle organen die hierop toezicht moeten houden normaal gezien de vraag steeds stellen van ha...persoon x verdiend zo veel per maand, maar de bedragen overtreffen de plafonds vanwaar komt dan al dat restgeld boven dat plafond vandaan, en hoe bewijs je dan dat dit legaal is verdiend ?

Fraude in het bankwereldje of in de bedrijvenwereld is niet nieuw, zeker voor sectoren die de veiligheid ten aanzien van de gezondheid in het oog moeten houden dan de winsten die er uit vloeien, kijk bij ons hoe een bedrijf (verbist 30% van de markt) meer de winst belangrijker vindt dan het belang van de gezondheid van de consument.

Fraude bestaat nog steeds op alle mogelijke wijzen, burgers zouden bij voorkeur zich eerst informeren voordat ze iets doen waarvan het risico op verlies groter is dan dat je dat alsnog zou terug kunnen halen, maar meestal duurt dat enkele jaartjes voordat het opgelost geraakt...

Het ergste van al is dat het niet helpt om ergere vormen van fraude waar je je geld voorgoed kwijt van bent te bestrijden, bvb pyramidefraude waarbij persoon y aan de top het meeste verdiend aan het geld dat bij de onderste laag is onttrokken. Bedoel maar het is niet eenvoudig om fraude te bestrijden op die manier waarbij uiteindelijk de burger zelf alert dient over te zijn. Maar als je rijk genoeg bent is dat geen probleem maar het gros van de mensen interesseert het hun niet en willen dat zo lang mogelijk behouden en weten inmiddels wel dat ze zeker niet mogen ingaan op voorstellen die financieel gewin vooropstelt zonder dat je weet of je dat geld ooit gaat terugzien !

In ieder geval, riante salarissen verdienen overtreft meestal het plafond van de maximale grens wat je kan verdienen, maar meestal is dat zeer afhankelijk van de eindresultaten van het vorige boekjaar, waardoor je net iets meer of net de grens verdiend als topman/vrouw van een financiele instelling !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Salarisverhoging ING topman Hamers

Bericht door taigitu » 13 mar 2018, 09:52

ING trekt omstreden salarisverhoging topman Hamers in: 'We hebben de publieke reactie onderschat'

13 maart 2018

ING trekt de omstreden salarisverhoging van topman Ralph Hamers in.
Toen bekend werd dat Hamers, bovenop zijn jaarsalaris van 1,9 miljoen, nog eens 50 procent meer zou gaan verdienen, brak een storm van protest uit.
Ook de politiek roerde zich.

'Wij realiseren ons dat we de publieke reactie in Nederland op deze duidelijk gevoelige kwestie hebben onderschat', liet president-commissaris Jeroen van der Veer in een verklaring weten. Om schade voor het bedrijf te voorkomen is besloten het voorstel niet in stemming te brengen bij de komende aandeelhoudersvergadering.

Vorige week liet de raad van commissarissen van ING nog weten dat de forse loonsverhoging gerechtvaardigd zou zijn. Hamers zou in vergelijking met wat banktopmannen in het buitenland verdienen al jaren onderbetaald worden. President-commissaris Jeroen van der Veer, die over de beloning gaat, was vastbesloten door te pakken. 'Ralph Hamers is eredivisie maar werd Jupiler League betaald', aldus de oud-Shell-topman in het Financieele Dagblad.

Maandag maakte het kabinet bekend alsnog op maatregelen te broeden om de omstreden salarisverhoging Hamers te voorkomen. Premier Rutte dacht vrijdag nog dat hij weinig kon beginnen, maar minister Hoekstra van Financiën liet maandag weten dat hij toch de mogelijkheden onderzoekt 'om iets aan dit soort situaties te doen'. 'Het kabinet wil echt dat ING dit van tafel haalt. Dit ondermijnt het vertrouwen in de banken in zijn geheel en ING in het bijzonder', aldus Hoekstra.

Politieke partijen in de Tweede Kamer hebben vanochtend verheugd gereageerd op het nieuws dat ING afziet van de forse loonsverhoging voor Hamers.
GroenLinks-leider Jesse Klaver, die werkt aan een spoedwet om zulke loonsverhogingen voor bankiers te dwarsbomen, spreekt van een 'belangrijke overwinning'.


Wel gaat GroenLinks door met de wet. Zo wil de partij in de huidige bonuswet laten opnemen dat het vaste salaris niet in de vorm van aandelenpakketten mag worden uitgekeerd. Daarnaast wil de partij verplichten dat de minister van Financiën elke salarisverhoging toetst bij de zogeheten systeembanken - banken die zo groot zijn dat ze door de overheid op de been zullen worden gehouden als ze in problemen komen. 'Om ook in de toekomst de buitensporige salarisverhogingen van bankiers te voorkomen', aldus Klaver.

Regeringspartijen CDA en D66 zijn ook tevreden dat ING zich heeft bedacht. 'En terecht!' reageert D66-Kamerlid Steven van Weyenberg op Twitter. 'Druk van klanten, Kamer en regering werkt.' Zijn CDA-collega Erik Ronnes: 'Gelukkig trekt ING bizarre loonsverhoging in. De vraag blijft wel hoe het zover heeft kunnen komen.' Ronnes maakt uit de affaire op dat 'de kloof tussen bankentop en maatschappij nog levensgroot' is. Hij waarschuwt dat het 'laatste woord hierover nog niet gezegd' is.
Is de woede om de salarisverhoging typisch Nederlands?

Is het verstandig om zo'n beetje de hele Nederlandse samenleving tegen je in het harnas te jagen, alleen maar om je bestuursvoorzitter wat royaler te kunnen belonen? Die vraag had Jeroen van der Veer, president-commissaris bij ING, zichzelf moeten stellen. Hij laat zien dat hij niet goed begrijpt wat het huidige succes van banken veroorzaakt.

Is de boosheid om de salarisverhoging van de ING-topman Ralph Hamers typisch Nederlandse folklore, zoals Elfstedenkoorts na twee nachten vorst? Of flakkert de volkswoede in andere landen net zo hoog op?

https://www.volkskrant.nl/economie/ing- ... ~a4580488/
Niet alleen de politiek heeft hier flink tegengas gegeven.
Het feit dat klanten van de bank aan gingen geven dat ze hun geld van de INGbank gingen halen zal ook de nodige druk hebben gegeven.
Mooi dat hier duidelijk zichtbaar is dat 'het volk' niet machteloos is, en dat dit mede dit resultaat opleverde.
Want die actie zou de ING een flinke knauw geven en misschien financieel in gevaar hebben gebracht .........?
De ING heeft dus eieren voor hun geld gekozen..... Wat gaat de heer Hamers nu doen......

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Salarisverhoging ING topman Hamers

Bericht door Gast1 » 13 mar 2018, 11:29

Ik betwijfel of hij naar elders vertrekt ...

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Salarisverhoging ING topman Hamers

Bericht door Witte wel » 13 mar 2018, 15:15

Hamers doet gewoon niets want hij krijgt zijn salarisverhoging toch wel alleen krijgen wij dat niet te horen.
Het gehele traject is legaal en volgens de regels binnen het bankwezen alleen is nu even publiek bekend geworden. Er zal even een pauze ingelast worden, daarna krijgt hij gewoon zijn deel.
Dat die regelvoering bij het volk niet bekend is blijkt wederom na de zoveelste keer dat een dergelijke salarisverhoging of bonus wordt uitgekeerd.
Vergeet niet dat banken eigen regelvoeringen kennen en dat deze niet parallel lopen met landelijke.
Het is niet de regering die de macht in handen heeft maar het bankwezen. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Salarisverhoging ING topman Hamers

Bericht door univers » 13 mar 2018, 17:24

En het bankwezen, heeft de regering in hun knip zitten.
Na de eerste crisis, heeft men nog niets geleerd.
Maar wees gerust, de volgende crisis is al in aantocht.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Salarisverhoging ING topman Hamers

Bericht door Witte wel » 13 mar 2018, 17:51

Juist, en de volgende crisis is gewoon volgens plan. Mensen die werken bij bankinstellingen werken zich uit de naad en na elke crisis worden er weer velen op straat gedonderd. Zo werkt dat en degene die overblijven moeten nog harder werken. Moeten verplichte cursussen volgen en bij sommige banken moeten ze nog aan bepaalde voorwaarden voldoen als lichaamsgewicht. Ben je te zwaar dan raak je je baan kwijt. De ene medische keuring na de andere. Maar ze kunnen vaak niet anders. Hebben soms gebruik gemaakt van de aantrekkelijke bankleningen voor eigen personeel waardoor wel een vaste binding is vastgelegd en. Je krijgt vaak een prachtige statige titel die nagenoeg niets inhoud maar wel interessant klinkt. Een wereld waar je niet teveel mee te maken wil hebben.
Maar zit je er in dan kom je er bijna niet uit.
Behalve als je in de top zit want dan maakt het allemaal niet uit.

Een systeem waar vorige beschavingen door verloren zijn gegaan. De geschiedenis blijft zich oneindig herhalen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Salarisverhoging ING topman Hamers

Bericht door Osiris » 13 mar 2018, 18:58

Witte wel schreef:
13 mar 2018, 15:15
Hamers doet gewoon niets want hij krijgt zijn salarisverhoging toch wel alleen krijgen wij dat niet te horen.
Het gehele traject is legaal en volgens de regels binnen het bankwezen alleen is nu even publiek bekend geworden. Er zal even een pauze ingelast worden, daarna krijgt hij gewoon zijn deel.
Dat die regelvoering bij het volk niet bekend is blijkt wederom na de zoveelste keer dat een dergelijke salarisverhoging of bonus wordt uitgekeerd.
Vergeet niet dat banken eigen regelvoeringen kennen en dat deze niet parallel lopen met landelijke.
Het is niet de regering die de macht in handen heeft maar het bankwezen. :wink:
Telefoontje van Rutte naar Hamer van de week;

''Hey beste vent, wat een gedoe weer om dat beetje salarisverhoging van je.
Hoewel ik het voor de buhne uiteraard moet veroordelen,moet natuurlijk wel de eerlijkste premier van Nederland blijven,weet je dat ik het allemaal ontzettend kinderachtig vind.
Waar hebben we het over.
Maar ik zou geen premier van jullie zijn als ik geen oplossing kan aandragen.
Zoals je allang weet heb ik in de wet bewust wat steken,euh mazen laten vallen.
Regelingen voor vermogenden om belasting te ontduiken via ,jou wel bekende, banken ergens in de wereld.
Echter noemen we dat hier nu gelegaliseerd belasting ontwijking en kunnen mijn politieke vrienden er toch niets mee.
Dus kerel, laat ING gewoon bij één van die banken een rekening openen en daar je verhoging storten,blijft toch anoniem, tenzij weer een paar van die vervelende hackers de lijst met namen weer openbaar krijgt.
Laat ING dan verder net doen of ze alles terugdraaien,na een paar jaartjes waait het wel weer over en kun je mooi genieten van je terecht ontvangen centen.
Klein cadeautje mijnerzijds,nog belastingvrij ook !
Verdraaid is waar ook,we zien elkaar nog bij de borrel van de Lionsclub.
Dan nemen we er nog ééntje op.
Doe alvast een goed woordje voor me bij je financiele gabbers, zal jullie eerdaags vergezellen,ook al zeg ik natuurlijk voor de buhne van niet, haha.
Tot later.''

Witteboordencriminelen vinden altijd een weg.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Salarisverhoging ING topman Hamers

Bericht door Gast1 » 13 mar 2018, 19:06

Witte wel schreef:
13 mar 2018, 17:51
Zo werkt dat en degene die overblijven moeten nog harder werken.
Moeten verplichte cursussen volgen en bij sommige banken moeten ze nog aan bepaalde voorwaarden voldoen als lichaamsgewicht.
Niet enkel bij banken Witte wel.
In de tijd voordat ik tot accountmanager genoemd ben, detacheerde ik mensen.
Bij een account waren we net iets 'duurder' dan een andere 'concullega' (portmanteauwoord van concurrent en collega) en gelukkig maar ... :-|
Nadat we dit werk niet gegund hebben gekregen, ben ik na een poos nog een keer op bezoek geweest. After-sales zeg maar.
De zakenman zei dat hij met een ploeg van 15 mensen gestart was en na twee dagen de harst werkende mensen terug had gestuurd naar de concullega.
Daar schrokken alle andere 13 mensen van die nu nóg harder gingen werken.
En dat heb ik nooit meer vergeten. :evil:
Witte wel schreef:
13 mar 2018, 17:51
Behalve als je in de top zit want dan maakt het allemaal niet uit.
Een systeem waar vorige beschavingen door verloren zijn gegaan. De geschiedenis blijft zich oneindig herhalen.
En helaas is dat niet anders, ik ben wel zo'n beetje klaar met die farce majeure.

gouwepeer

Re: Salarisverhoging ING topman Hamers

Bericht door gouwepeer » 13 mar 2018, 19:58

univers schreef:
13 mar 2018, 17:24
En het bankwezen, heeft de regering in hun knip zitten.
Tenzij de regering een troef achter de hand heeft: (bron: ad.nl)
In gesprek met presentator Pieter Jan Hagens zei Klaver verder nog dat de overheid ING desnoods als huisbank moet dumpen als de salarisverhoging voor Hamers er toch komt.
Ook leuk om te lezen: Minima-organisatie laat gift ING schieten voor topman met 'rotloontje' :mrgreen:

Gast1

Re: Salarisverhoging ING topman Hamers

Bericht door Gast1 » 14 mar 2018, 03:58

Eric Junge, Groengrijs-voorzitter laat hier kracht zien. Respect!

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Salarisverhoging ING topman Hamers

Bericht door oktagon » 14 mar 2018, 17:18

Politiek is zwendel;een uitspraak van ds.Welter (op de kansel in een A'damse Kerk) in 1938,toen de Nazies al een sterke invloed uitoefenden op vooral Europa;Nederland duitse Joodse vluchtelingen retour stuurde,etc,etc.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Salarisverhoging ING topman Hamers

Bericht door Fenna » 15 mar 2018, 08:20

Witte wel schreef:
13 mar 2018, 15:15
Hamers doet gewoon niets want hij krijgt zijn salarisverhoging toch wel alleen krijgen wij dat niet te horen.
Het gehele traject is legaal en volgens de regels binnen het bankwezen alleen is nu even publiek bekend geworden. Er zal even een pauze ingelast worden, daarna krijgt hij gewoon zijn deel.
Dat die regelvoering bij het volk niet bekend is blijkt wederom na de zoveelste keer dat een dergelijke salarisverhoging of bonus wordt uitgekeerd.
Vergeet niet dat banken eigen regelvoeringen kennen en dat deze niet parallel lopen met landelijke.
Het is niet de regering die de macht in handen heeft maar het bankwezen. :wink:
:post:
en de volgende crisis is gewoon volgens plan
Zie dit art. v.d. Telegraaf van gisteren; https://www.telegraaf.nl/nieuws/1786549 ... huldenberg
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Amazone
Student
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 feb 2018, 22:11

Re: Salarisverhoging ING topman Hamers

Bericht door Amazone » 24 mar 2018, 15:33

Fenna schreef:
15 mar 2018, 08:20
Witte wel schreef:
13 mar 2018, 15:15
Hamers doet gewoon niets want hij krijgt zijn salarisverhoging toch wel alleen krijgen wij dat niet te horen.
Het gehele traject is legaal en volgens de regels binnen het bankwezen alleen is nu even publiek bekend geworden. Er zal even een pauze ingelast worden, daarna krijgt hij gewoon zijn deel.
Dat die regelvoering bij het volk niet bekend is blijkt wederom na de zoveelste keer dat een dergelijke salarisverhoging of bonus wordt uitgekeerd.
Vergeet niet dat banken eigen regelvoeringen kennen en dat deze niet parallel lopen met landelijke.
Het is niet de regering die de macht in handen heeft maar het bankwezen. :wink:
:post:
en de volgende crisis is gewoon volgens plan
Zie dit art. v.d. Telegraaf van gisteren; https://www.telegraaf.nl/nieuws/1786549 ... huldenberg
Ja Witte ik ben bang dat je daar helemaal gelijk in hebt. En toch zucht ik een beetje bij de gedachte dat mensen die het gewoon goed hebben het zelf eigenlijk nooit genoeg vinden.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Salarisverhoging ING topman Hamers

Bericht door univers » 24 mar 2018, 16:08

En het rare is, je kan het niet je graf in meenemen. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Salarisverhoging ING topman Hamers

Bericht door Witte wel » 24 mar 2018, 18:19

Amazone schreef:
24 mar 2018, 15:33
Ja Witte ik ben bang dat je daar helemaal gelijk in hebt. En toch zucht ik een beetje bij de gedachte dat mensen die het gewoon goed hebben het zelf eigenlijk nooit genoeg vinden.
Dat is ons systeem Amazone, onze vorm van democratie en liberalisme waarbij hebzucht en zelfzucht de boventoon voert.
Aanvankelijk mogelijk niet zo zichtbaar maar zeer zeker aanwezig. We hebben er zelf voor gekozen en van die keuze is dankbaar gebruik van gemaakt.
Sommige branden af als ze merken dat niet zij behoren tot diegene die mee mogen profiteren van de top maar de meesten blijven streven om meer te verkrijgen. Dat is onze huidige samenleving en nagenoeg iedereen doet daar aan mee of is gedwongen hieraan deel te nemen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Plaats reactie